Tämä olikin hyvä tieto, että jokin tiedote asiasta jo löytyy, kun omaan kuljettimeen sovittu luovutus viikolle 1, niin pitää kysellä onko mainittu fixi mahdollista tehdä jo valmiiksi, kun itselläkin tulee autoa pidettyä pihalla ja latausasemakin on tallin ulkoseinässä, koska itse talli on täynnä kaikkea muuta romua, kuten mopoja, fillareita, lumilinko, suksiboksi jne, ettei sinne auto tietenkään enää mahdu.. Eli varmasti odotettavissa hankaluuksia tuon latausluukun kanssa. Se on sitten eri asia suostuuko Veho tekemään mainittuja korjauksia etukäteen on sitten toinen juttu..DBFI kirjoitti:Juuri lämpimästä latauspaikasta johtuen veikkaan että ei ole tullut vastaan. Vaimon autokin kuuluu tiedotteen piiriin mutta ei ole sille mitään tehty kun ei meidän käytössä ole tullut esiin:
Complaint:
Plug-in hybrid socket flap at rear bumper will not open at temperatures under 0°C.
Cause:
Central locking system actuator frozen.
Remedy:
Remove rear bumper. Install optimized central locking system actuator as well as pin.
Note:
For all affected model series, the optimized parts are available in the spare parts area
bensiini hybridi
Re: bensiini hybridi
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Re: bensiini hybridi
Jaha, omaan juuri tuon vaihdoin viikko sitten, kun luukku juuttui kiinni. Ei kyllä auennut tallissakaan, joten epäilen, että tuonne on päässyt likaa väliin. Liikkeessä ei mistään kampanjasta mainittu, mutta ihmettelin kyllä miten tollanen lukkolaite löytyy hyllystä, jos ei ole yleinen ongelma.
24,60 oli hintaa tuolla osalla, joten ei sinällään paha rasti vaikka melkonen suunnittelukukkanen onkin.
24,60 oli hintaa tuolla osalla, joten ei sinällään paha rasti vaikka melkonen suunnittelukukkanen onkin.
Re: bensiini hybridi
Kaksi kertaa korjattu nyt tuo latausluukku kun jymähtää kiinni. Takuuseen tietysti mennyt niin eipä siinä, mutta ei noita alvariinsa jaksais korjautella.
Nyt olen lumisateella pitänyt suojusta tuossa luukun ja töpselin päällä niin ei mene potero lunta täyteen.
Auto on siis n. 30 000 ajettu ja vuoden 2018 mallia.
Mulle on uusi malli tulossa kesäksi ajoon. toivottavasti on parempi tuo luukku siinä.
Nyt olen lumisateella pitänyt suojusta tuossa luukun ja töpselin päällä niin ei mene potero lunta täyteen.
Auto on siis n. 30 000 ajettu ja vuoden 2018 mallia.
Mulle on uusi malli tulossa kesäksi ajoon. toivottavasti on parempi tuo luukku siinä.
- Glc 300 e 4Matic A Business EQ Power amg -20
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: bensiini hybridi
varmaan toimii leasarina, kun vastuu ei ole itsellä, mutta yksityiskäyttöön omalle vastuulle vaikea arvioida sitä, että se minkä säästää bensassa ja heiluu töpseli kädessä joka päivä, niin kompensoiko se sen potentiaalisen akunvaihdon yms teknologisen monimutkaisuuden ja sen muut ongelmat mitä tuossa on.
W212 E350cdi
Re: bensiini hybridi
Ei nyt kannata olla noin kateellinen. Tällä autollahan on se vaihtoehto että ei heilu töpsölin kanssa eikä avaa sitä latausluukkua ja silti säästää. Ostohinta edullisempi kuin vastaavassa ei-plugarissa ja hybridistä saa pientä kulutusetua vaikka sitä akkua ei verkkovirralla lataisikaan. Myös käyttömaksut pienemmät.Nurmituomas kirjoitti:varmaan toimii leasarina, kun vastuu ei ole itsellä, mutta yksityiskäyttöön omalle vastuulle vaikea arvioida sitä, että se minkä säästää bensassa ja heiluu töpseli kädessä joka päivä, niin kompensoiko se sen potentiaalisen akunvaihdon yms teknologisen monimutkaisuuden ja sen muut ongelmat mitä tuossa on.
Yllättävän pieniä nuo plugarin tyyppiviat tuntuu olevan kun siellä on sentään normi bensa-auto (nyttemmin diesel vaihtoehtona) pohjalla ja sen lisäksi tosi mutkikas sähkösysteemi, ei pelkästään ajoakku ja sähkömoottori.
Onko muuten kukaan lukenut pientä pränttiä tai tietääkö kokemuksesta, meneekö esim. latausluukun oikkuilu sähkösysteemin 6 vuoden takuuseen? Ei se 6 vuoden takuu varmaan ihan kaikkea hybridipuolesta kata?
-
- Mersumies
- Viestit: 631
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: bensiini hybridi
Onkohan nämä hybridi mersut samanlaisia kun lehdissä ollut joku Volvon malli. Siinä akku rikki, niin ei liikkunut mihinkään edes polttomoottorilla. 13.000e olisi akku maksanut siihen.DBFI kirjoitti:Ei nyt kannata olla noin kateellinen. Tällä autollahan on se vaihtoehto että ei heilu töpsölin kanssa eikä avaa sitä latausluukkua ja silti säästää. Ostohinta edullisempi kuin vastaavassa ei-plugarissa ja hybridistä saa pientä kulutusetua vaikka sitä akkua ei verkkovirralla lataisikaan. Myös käyttömaksut pienemmät.Nurmituomas kirjoitti:varmaan toimii leasarina, kun vastuu ei ole itsellä, mutta yksityiskäyttöön omalle vastuulle vaikea arvioida sitä, että se minkä säästää bensassa ja heiluu töpseli kädessä joka päivä, niin kompensoiko se sen potentiaalisen akunvaihdon yms teknologisen monimutkaisuuden ja sen muut ongelmat mitä tuossa on.
Yllättävän pieniä nuo plugarin tyyppiviat tuntuu olevan kun siellä on sentään normi bensa-auto (nyttemmin diesel vaihtoehtona) pohjalla ja sen lisäksi tosi mutkikas sähkösysteemi, ei pelkästään ajoakku ja sähkömoottori.
Onko muuten kukaan lukenut pientä pränttiä tai tietääkö kokemuksesta, meneekö esim. latausluukun oikkuilu sähkösysteemin 6 vuoden takuuseen? Ei se 6 vuoden takuu varmaan ihan kaikkea hybridipuolesta kata?
2007 R 320cdi
Re: bensiini hybridi
Se volvon kuuluisa hybridihän oli Hollannista tuotu kolaroitu auto, jonka akusto oli jo lähtömaassa todettu vuotaneen.
Re: bensiini hybridi
No kai se tälläisen töpseliauton käyttö riippuu siitä omasta ajosuoritteesta. Mulle sopii hienosti. Mulla on mennyt nyt 2/3 ajoista sähköllä joista puolet saan ladata ilmaiseksi. Keskikulutus bensalle on n. 4l/100.Nurmituomas kirjoitti:varmaan toimii leasarina, kun vastuu ei ole itsellä, mutta yksityiskäyttöön omalle vastuulle vaikea arvioida sitä, että se minkä säästää bensassa ja heiluu töpseli kädessä joka päivä, niin kompensoiko se sen potentiaalisen akunvaihdon yms teknologisen monimutkaisuuden ja sen muut ongelmat mitä tuossa on.
Lataaminen ei suurta ponnistusta vaadi.
Kotona peruutan pihalle ja tökkään latausasemaan joka on aina valmiustilassa autotallin seinässä ja töissä laitan auton tilapäislaturilla seinään. Aikaa tuossa menee vähemmän kuin esim. lohkolämppärijohdon kanssa turatessa.
Auton hankintahinta varusteineen on kyllä on tuntuvasti halvempi hybridinä. Esim. tuo ensivuodeksi tuleva uusi autoni oli yli 20K halvempi kuin vastaava diiseli, mutta ei näiden hankintaa kyllä millään polttoaineen säästöllä voi mielestäni perustella kun auto kuitenkin maksaa +80K
On kyllä käytössä niin mukava laite sähköllä ajellessa, että ei mulla ainakaan mitään mielenkiintoa ole enää siirtyä pelkkään polttomoottori autoon. Niistä on kuitenkin kymmenien autojen kokemus.
Käytettyjen ongelmista en osaa sanoa. Itse ostan autot uutena huoltosopimuksella, mutta ei mersuissa ilmeisesti mitään ihmeempiä tyyppivikoja akuissa ole ollut. Ihan yhtä täynnä monimutkaisuuksia ja teknologiaa ovat nuo polttisautotkin uutena nykyään.
- Glc 300 e 4Matic A Business EQ Power amg -20
Re: bensiini hybridi
Ei tämä mikään kiinalainen volvo ole. Totta että kokonaan ilman ajoakkua ei toimi ellei autoon tee merkittäviä muutoksia (käytännössä palautetaan polttomoottorimalliksi vilunkipelillä). Tuon akun hinnan voisi muistella volvon sijaan vaikka keskusteluista tällaisen plug-in hybridin akun hinnasta kun niitä juttuja aika moneen kertaan tälläkin foorumilla.Huttiainen kirjoitti: Onkohan nämä hybridi mersut samanlaisia kun lehdissä ollut joku Volvon malli. Siinä akku rikki, niin ei liikkunut mihinkään edes polttomoottorilla. 13.000e olisi akku maksanut siihen.
Re: bensiini hybridi
Alkoi kiinnostaa C 350e:n hankinta. Omaan budjettiin sopiva yksilö kiikarissa, ajettu hiukan yli 200 tkm. – uhka vai mahdollisuus? Voiko akku olla lähellä loppuaan?
Re: bensiini hybridi
Eikö se akun kunto pidä lukea autosta (taisi amatoori tuosta ensimmäisenä täällä puhua) niin ei tarvitse arvuutella montako kertaa se on vaihdettu ja paljonko on nyt kapasiteettia jäljellä. Saattaahan akku olla alkuperäinenkin ja priimakunnossa. Tuossa ei käy ilmi paljonko autoa on latailtu ja paljonko ajosta on sähkömetrejä.redneck kirjoitti:Alkoi kiinnostaa C 350e:n hankinta. Omaan budjettiin sopiva yksilö kiikarissa, ajettu hiukan yli 200 tkm. – uhka vai mahdollisuus? Voiko akku olla lähellä loppuaan?
Re: bensiini hybridi
Näkeekö akun kunnon auton omasta ajotietokoneesta?
Re: bensiini hybridi
Ei sieltä auton itse laskemaa akkukapasiteettia näe. Epäsuorasti voi arvioida ajomatkasta mutta siihenhän tulee isoja heittoja monista eri syistä.redneck kirjoitti:Näkeekö akun kunnon auton omasta ajotietokoneesta?
Re: bensiini hybridi
https://saka.fi/vaihtoautot/mercedes-benz-e-140091" onclick="window.open(this.href);return false;
Eikö näissä kaikissa hybrid malleissa pitäisi olla vakiona digimittaristo? Mitä tämän kanssa on käynyt tehtaalla
Eikö näissä kaikissa hybrid malleissa pitäisi olla vakiona digimittaristo? Mitä tämän kanssa on käynyt tehtaalla
Re: bensiini hybridi
Varmaan joka maassa eri varustelu vakiona.A.H kirjoitti:https://saka.fi/vaihtoautot/mercedes-benz-e-140091
Eikö näissä kaikissa hybrid malleissa pitäisi olla vakiona digimittaristo? Mitä tämän kanssa on käynyt tehtaalla
2011 MERCEDES-BENZ CLS (W218) 350 CDI
Re: bensiini hybridi
Ei ole tehdasvakio, suomessa vakio koodilla FI464.
Re: bensiini hybridi
Minä olen nyt ajellut 90 000 km C350e:llä ja akun kapasiteetista on jäljellä noin perstuntumalta 2/3. Latauskertoja taitaa olla jo yli 1000 kpl. Kyllähän tämä pikku hiljaa alkaa lähestyä tilannetta, että ei tuosta akusta hyötyä kovin kauaa ole. Sen painon raahaaminen mukana alkaa lähestyä hyötyä sähköajon määrästä. Mutta se onkin mielenkiintoinen pointti, että miten tuo akun kesto sitten tästä eteenpäin jatkuu. En usko, että on mitenkään perusteltavissa rahallisesti kannattavuudella sen vaihtoa. Varmaan pointtina on, että jos auto toimii, vaikka akku olis aivan loppu, niin sitten vaan raahataan sitä lisäpainoa mukana ja poltetaan bensaa sen kuskaamiseen. Mahtaako tulla auton elinkaaren mittaan jopa enempi päästöjä, kun tuota akkua kuskataan koko auton elinkaaren matka ja jos se on loppupuolella vaan painona.DBFI kirjoitti:Eikö se akun kunto pidä lukea autosta (taisi amatoori tuosta ensimmäisenä täällä puhua) niin ei tarvitse arvuutella montako kertaa se on vaihdettu ja paljonko on nyt kapasiteettia jäljellä. Saattaahan akku olla alkuperäinenkin ja priimakunnossa. Tuossa ei käy ilmi paljonko autoa on latailtu ja paljonko ajosta on sähkömetrejä.redneck kirjoitti:Alkoi kiinnostaa C 350e:n hankinta. Omaan budjettiin sopiva yksilö kiikarissa, ajettu hiukan yli 200 tkm. – uhka vai mahdollisuus? Voiko akku olla lähellä loppuaan?
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Re: bensiini hybridi
Kävin koeajamassa tämän 200+ tkm ajetun yksilön. Oli ilmeisesti ollut yön yli latauksessa, varausta oli kai 98% matkaan lähdettäessä, arvio sähkörangesta 20 km. Hienosti kulki, eipä siinä mitään. Aurinkoinen talvipäivä, lämpötila aivan nollan tuntumassa. Ajoin 20 km lenkin, josta muistaakseni 14 km pelkällä sähköllä. Ei tuo akku tämän perusteella ihan huono ole. Kauppoja ei tällä kertaa syntynyt vaikka olsivat hyvittäneet vaihdokista yllättävän hyvin.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ma 18.03.2019 17:25
Re: bensiini hybridi
Mulla on 22000km ajettu C350e kanssa ja siihen menee töpselissä olevan kulutusmittarin mukaan sähköä noin 4,7Kwh kerralla ja akku tyhjenee noin 15-20 km matkalla (riippuen lämpötiloista jne) niin että ei enää näy näytössä yhtään sähköllä ajettavaa kilometriä ja moottori näinollen käynnistyy. Kesällä olen päässyt maximissaan ihan helkutin joustavasti ajettua 22km. Onko sulla sama kokemus ajomääristä, eli 31km jota lupasivat ei koskaan ole täyttynyt? Ja mulla ei siihen mittariin koskaan saakaan kuin maximissaan 22km. vaikka olisi viikon seinässä.jukka-tre kirjoitti:Ei ole rajattu 8 ampeeriin. Jos on pistorasiassa 16 ampeerin sulake, niin painamalla siitä lataushärpäkkeestä kaikki 4 vihreetä valoa päälle, niin tulee noin 13 ampeerin vauhdilla. Lataus kestää aivan tyhjästä täyteen n. 2 tuntia. Jos on vain 2 valoa -asetuksella, niin sitten noin 8 ampeeria ja se kestää vajaat 4 tuntiaDBFI kirjoitti:eBaystä saa asialliseen hintaan latausasemia. Sullekin varmaan plugit finland tyrkyttää latauskartoitusta ja siivellä ylihintaisia latausasemia.
Se tavallisesta pistokkeesta lataava johto periaatteessa pystyisi muistaakseni 16 ampeerin asti mutta (ainakin) Suomessa rajattu 8 ampeeriin (?). Silläkin lataa mukavasti yön yli akun täyteen mutta joskus varmaan nopeampi lataus kiinnostaisi. Käyttämukavuutta pitäisin tärkeämpänä. Latausjohto voi olla käden ulottuvilla valmiina odottamassa kun auton parkkeeraa talliin (tai mihin sen sitten kotona parkkeeraakin normaalisti).
Lisäpointti: Jos piuha on kiinni töpselissä, niin kabiinin esilämmitys käyttää sitä virtaa ja jos akku vajenee, niin lataa senkin. Eli kantsii olla se töpselissä kiinni, jos aamulla pistää lämpiään. Toimiihan se ilman piuhaakin, mutta sitten menee akusta helposti jotain 20% poijes.
Tehot vielä: 13 ampeeria on n. 2,7 Kw ja 8 ampeeria noin 1,7 Kw. Mulla akun koko 6,4 Kwh. Jos on isompi akku, niin sitten toki siinä suhteessa aika muuttuu kans. Se akkuhan ei mene ikinä aivan tyhjäksi. Eli 2 tuntia 2,7 Kwh = 5,4 Kwh. Toi on abaut se, mikä sinne menee. Ehkä hieman enempikin.
Meillä tuo pienempikin latausvirta normi töpselistä riittää ihan mainiosti kun on kuitenkin aina yön kiinni töpselissä.
Kivasti tuo kulkee ja on hiljainen myös rengasääniltään ja ilmajousitus on hyvä, vain tuo sähköllä ajomäärän vähäisyys närästää kun 31 luvataan ja talvella on hyvä jos puolet siitä pääsee, jos ei sitten akuissani ole jotain vikaa. Tuo on mielestäni täyttä huijausta että sanotaan 31 ajomatkaksi ja kun kysyin siitä niin Veholla sanoivat että se on laboratoriossa saatu tulos, minä ajan ulkona sillä ja tarvitsen oikeaa kyytiä, ple.
Tietääkö kukaan täällä akun toimintajännitettä, ajettelin jo että jos lisäisi pari metallihybridiakkua takapaksiin niin pääsisi mökille ilman bensaa ja kun siellä on aurinkopanelit (joita myös maahantuomme) niin lataus olisi ilmaista sielläkin?
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ma 18.03.2019 17:25
Re: bensiini hybridi
Tuo on mullakin ongelmana ja ihmettelen että se töpseli menee vielä alaspäin joten räntä oikein jäätyessään lukitsee johdon kiinni ja jos et saa sitä johtoa pois liittimestä niin auto ei hievahdakaan. Todellinen suunnittelun kukkanen tuo. Eikä silloin auta kuin kuumaa vettä hakemaan ja se on kyllä ihan hölmö paikkakin siellä loskan seassa takana jossa kaikki lika suola ja santa likastaa kaiken ja varmaan suola hapettaakin liittimet lopulta. Jos olisin suunnittelija niin olisin laittanut sen eteen esim sen mersu merkin taakse ja saranoinut merkin, niin olisi paljon kätevämmin ladattavissa ja aina suojassa, pitää vissiin itse johdottaa se sinne ja väsätä luukku.A.H kirjoitti:Terve!
Nyt kun nää säät on mitä on, että illalla sataa vettä ja on plussaa, yöllä pakastuu ja sataa jopa lunta, niin onko muilla ongelmia tuon latausluukun sulkemisen/avaamisen kanssa? Mä oon nyt tapellu monta aamua putkeen kun luukku täynnä jäätynyttä lunta/räntää ettei latausluukkua saa enää kiinni. Todella raivostuttavaa. Saan töissä onneksi sen verran lämpimään halliin, että sulaa. Nyt iltaa kohden ku pakastu, niin nyt vuorostaan luukku ei enää aukea..... Ei ehkä ihan suunniteltu tätä mekanismia tänne pallon puoliskolle. Onko muilla sama ongelma vai onko kaikilla halli-/tallipaikat?
Re: bensiini hybridi
Joo sama ongelma täällä myös. Täysin susi systeemi tänne etelä-Suomen vesisadetalviin. Sama ongelma ollut jo ties monennen kerran. Ei mee aamulla luukku kiinni, kun on vähän saanut kosteutta ja jäätynyt yön aikana. Lohkolämmittimen paikka etupuskurissa ja sähköpistokkeen takapuskurissa
Akku muutenkin aika susi, ei kestä talvella enää, kun sen 10 km pintakaasuajoa. Autolla ajettu reilu kuitenkin vasta se reilu 90 000 km.
Akku muutenkin aika susi, ei kestä talvella enää, kun sen 10 km pintakaasuajoa. Autolla ajettu reilu kuitenkin vasta se reilu 90 000 km.
Re: bensiini hybridi
Joo oon kuullu et tosi monella on tota ongelmaa. Nyt vasta ongelma tulikin, kun koko helvetin luukku jäi käteen. Halkes nätisti juuresta saakka. Vehon kustari 3000e, koko puskuri pitää vaihtaa
Re: bensiini hybridi
Eikö tuo ole jo takuu HOMMIA? Akun kapasiteetti ei saa kyllä liikaa laskea takuu aikanaantti1981 kirjoitti:Joo sama ongelma täällä myös. Täysin susi systeemi tänne etelä-Suomen vesisadetalviin. Sama ongelma ollut jo ties monennen kerran. Ei mee aamulla luukku kiinni, kun on vähän saanut kosteutta ja jäätynyt yön aikana. Lohkolämmittimen paikka etupuskurissa ja sähköpistokkeen takapuskurissa
Akku muutenkin aika susi, ei kestä talvella enää, kun sen 10 km pintakaasuajoa. Autolla ajettu reilu kuitenkin vasta se reilu 90 000 km.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: bensiini hybridi
lithium akku on aika normaalia laskea. kaikki tietää kännykästään, että 1-2v ja tehosta on 70-80% jäljellä. jos hyvin käy.
W212 E350cdi
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ma 18.03.2019 17:25
Re: bensiini hybridi
Joopa, mutta kun mainoksessa luvattiin 31 km. sähköllä ja käytännössä pääset kesäaikaan sen 10-15km. niin kyllä siinä tulee petetty olo.Nurmituomas kirjoitti:lithium akku on aika normaalia laskea. kaikki tietää kännykästään, että 1-2v ja tehosta on 70-80% jäljellä. jos hyvin käy.
Mullakin 3 plusasteessa meni ilman moottorin käynnistymistä noin 8 km. onko reilua mersulla tehdä tuollaista laatua ja kusetusta?
Soiittelin juuri Vehon huoltoon ja bossi sanoi että 31km. on laboratorio-olosuhteissa saavutettava ajomatka. Minä en voi ajella labrassa vaan suomen paskoilla teillä. No käytännässä tuon yli sadan kilon painoisen akkkumöhkäleen raahaminen on siis käsittämättömän huono idea mutta minkäs teet. Että se siitä Sanna marisijan hallituksen tavoitteista että polttomoottori autot on tiensä päässä ja sähköllä mennään kymmenen vuoden päästä. Mulle ei tule ainakaan mersu merkkistä autoa kuuna päivänä, niin pettynyt olen sen laatuun ja myös penkit on aivan surkeat istua yhtään pitempiä matkoja.
Re: bensiini hybridi
Oletko lukenut/luetuttanut akun kapasiteettitiedot? Testerillä näkee paljonko auto itse arvioi akkujen jäljellä olevaksi kapasiteetiksi. Testeri sanoo että "tavoitearvo" olisi vähintään 70%. Merkkihuollosta kyselin milloin laittavat akun takuuvaihtoon niin eivät tietenkään suostuneet sanomaan mitään lukuja. Määräaikaishuollossa tiedot luetaan ja ryhdytään toimenpiteisiin jos tarvetta. Tarkoittanee sitä että lopahtanut akku vaihdetaan puoleen hintaan (= asiakas maksaa koko lystin) jos asiakas on käynyt puolen vuoden ajan lyömässä nyrkkiä pöytään.hypriidipeli kirjoitti: Joopa, mutta kun mainoksessa luvattiin 31 km. sähköllä ja käytännössä pääset kesäaikaan sen 10-15km. niin kyllä siinä tulee petetty olo.
Mullakin 3 plusasteessa meni ilman moottorin käynnistymistä noin 8 km. onko reilua mersulla tehdä tuollaista laatua ja kusetusta?
Soiittelin juuri Vehon huoltoon ja bossi sanoi että 31km. on laboratorio-olosuhteissa saavutettava ajomatka. Minä en voi ajella labrassa vaan suomen paskoilla teillä. No käytännässä tuon yli sadan kilon painoisen akkkumöhkäleen raahaminen on siis käsittämättömän huono idea mutta minkäs teet. Että se siitä Sanna marisijan hallituksen tavoitteista että polttomoottori autot on tiensä päässä ja sähköllä mennään kymmenen vuoden päästä. Mulle ei tule ainakaan mersu merkkistä autoa kuuna päivänä, niin pettynyt olen sen laatuun ja myös penkit on aivan surkeat istua yhtään pitempiä matkoja.
Meillä testerin lukema oli vielä 77% joten tässä vasta verytellään takuukeskusteluja varten.
E-koriselle luvataan kai aika samat kilometrit kuin C-koriselle (ja muillekin saman akkukapasiteetin plugareille?) ja muistelisin että uutena tuolla pääsi kesäkselillä (ei lämmitystä eikä ilmastointia) 60 km/h rajoitusalueella varovasti hissutellen hitusen yli tehtaan luupaaman matkan. Akun heikennyttyä ja talvikeleillä taitaa se 10 km olla tiukassa jopa uudella akulla.
Pitäisi löytää ne ensimmäiset autot joilla akkukapasiteetti on oikeasti pudonnut alle 70%:n ja sieltä alkaen kerätä takuuhuoltojen kootut selitykset siitä miksi kaikki onkin auton omistajan syytä.
Re: bensiini hybridi
Kävipä oma auto nyt kolmannen kerran latausluukun korjauksessa. Puoleentoista vuoteen 3 kertaa sama vika on kyllä aika paljon mielestäni. Luukun päällä on suojakin tänä talvena aina latauksen aikana ettei sinne avausmoottoriin pääsisi vettä/paskaa, mutta eipä auta mikään näköjään.
Ajoakku mulla kyllä on toiminu mielestän hyvin. Kelillä kun kelillä menee sen yli 20 km sähköllä. Kylmillä keleillä ajan aina moottorin ensin lämpimäksi ennen hybriditilaan siirtymistä. Mulla siis pääasiassa maantieajoa.
Parhaimmillaan menny 36 km pelkällä sähköllä ja huonoimmillaankin jonkun 21 km omasta 41km/sivu työmatkasta.
Huhtikuussa tulee uusi auto jossa olisi isompi ajoakku niin luulisin sillä jo 40 km pintaan pääseväni pelkällä sähköllä eli työmatka taittuu optimioloissa varmasti sähköllä.
Latausluukkuhan tuossa uudessa on sama paskakikkare kuin tässäkin, mutta takuuseenhan nuo noitten korjaukset menee.
Ajoakku mulla kyllä on toiminu mielestän hyvin. Kelillä kun kelillä menee sen yli 20 km sähköllä. Kylmillä keleillä ajan aina moottorin ensin lämpimäksi ennen hybriditilaan siirtymistä. Mulla siis pääasiassa maantieajoa.
Parhaimmillaan menny 36 km pelkällä sähköllä ja huonoimmillaankin jonkun 21 km omasta 41km/sivu työmatkasta.
Huhtikuussa tulee uusi auto jossa olisi isompi ajoakku niin luulisin sillä jo 40 km pintaan pääseväni pelkällä sähköllä eli työmatka taittuu optimioloissa varmasti sähköllä.
Latausluukkuhan tuossa uudessa on sama paskakikkare kuin tässäkin, mutta takuuseenhan nuo noitten korjaukset menee.
- Glc 300 e 4Matic A Business EQ Power amg -20
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: bensiini hybridi
juuri sen takia ne puhuu jostain 70% tista, koska monesti sen alle ei mennä ilman todellista tuhoutumista. kuten kännyköissäkin. monesti vaan 70% akku on pienessä jo täysin käyttökohteeseensa sopimaton. Niin autossa kuin kännykässä. Jos ne suostuisi vaihtamaan jonkun 80% akun, niin joutuisivat vaihtamaan kaikkiin akun takuu-aikana.
W212 E350cdi
Re: bensiini hybridi
Oma 85tkm ajettu ja ihan samat onnettomat ranget on pelkällä sähköllä. Talvikelissä menee akku auton sisätilojen lämmitykseen. Vasta kävi liikkeessä määräaikaishuollossa ja kyselin tuosta akusta, niin ei kuulemma akkutestit sisälly huoltoon. Jotenkin outoa. Esim. Lexuksella oli perus toimenpiteenä ja sai laput akuston kunnosta joka määräaikaishuollosta.
Mulla on kotona mittari välissä ja akku kyllä tuntuisi ottavan varausta ihan hyvin vastaan. Liekkö tuo on vaan niin onnettoman kokoinen, että sillä ei ihmeitä kylmässä ilmassa tehdä. Tosin toisethan noilla ajelee ihan hyviä siivuja, mutta omassa käytössä kohtuu mäkisessä maastossa tuolla ei pitkälle ajella.
Latausluukun lukon vaihdoin myös kerran itse. Kuinka tuon niin hajalle saa, että koko puskuri pitää vaihtaa
Mulla on kotona mittari välissä ja akku kyllä tuntuisi ottavan varausta ihan hyvin vastaan. Liekkö tuo on vaan niin onnettoman kokoinen, että sillä ei ihmeitä kylmässä ilmassa tehdä. Tosin toisethan noilla ajelee ihan hyviä siivuja, mutta omassa käytössä kohtuu mäkisessä maastossa tuolla ei pitkälle ajella.
Latausluukun lukon vaihdoin myös kerran itse. Kuinka tuon niin hajalle saa, että koko puskuri pitää vaihtaa
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 81
- Liittynyt: Su 22.10.2017 10:05
Re: bensiini hybridi
Nuo kilometrilupaukset kannattaa ottaa ihan yhtä vakavasti kuin polttoaineen kulutuslupaukse ennen Wltp-normia. Aika harva taitaa ajaa polttiksillakaan entisen normin normikulutuksiin, minä en ainakaan ole päässyt niihin likimainkaan.
Wltp sähkö-ranget ovat samalla tavalla paljon realistisempia kuin uudet wltp- polttoaineen kulutuksetkin. Ja vähänkin vanhemmat plugarit ovat niitä, jotka eivät ole wltp-normitettuja.
Kylmän vaikutus taas on ihan silkkaa fysiikkaa. Kun akkukapasiteetti plugarissa on aina niukka, haukkaa auton lämmittäminen akkusähköllä väkisin ison osan siitä sähkö-rangesta. Piuhan päässä oleva kannattaa tietty lämmittää siitä piuhasta ennen liikkeelle lähtöä, mutta kylmällä kelillä lämpimänä pitäminenkin vaatii energiaa. Ei sille rangen lyhenemiselle kylmässä voi mitään.
Oikeasti pieniakkuisimmat ekan polven plugarit pelaavat hyvin talvellakin, jos pääsee lähtemään lämpimästä tallista. Itselläni on tämmöinen tilanne. Työpaikallakin halli on kuitenkin selvästi ulkolämpötilaa lämpimämpi ja nyt kun sielläkin saa ladattua, yhteensä noin 30 kilometrin päivittäiset työmatka-ajot sujuvat pelkällä sähköllä vaikka auton pitää ihan normaalilämpöisenä. Enää ei ole tarvetta rajoittaa lämpötilapyyntiä.
Oma noin 39 000 ajettu on edelleen akultaan ihan ok, en ole ainakaan noteerannut minkäänlaista hyytymistä. Ja edellen olen jokseenkin varma, että sen akun rahtaaminen kannattaa loppuun asti. Ihan normaalihybridinähän tuo toimii, vaikka sähkörangesta olisi jäljellä vain muutama kilometri. Ja normihybridikin on aina taloudellisempi varsinkin kaupungissa. Tien päällä taas massan vaikutus kulutukseen on pieni.
Ja edelleen kommentti vertailuista kännykkäakkuihin. Ei kannata verrata. Sähköautojen akunhallintajärjestelmät ovat jotain sellaista, mitä kännyakuissa tai muissa pikkusähkövimpaimissa ei ole. Bms esimerkiksi pitää huolen siitä, että akun kaikki kennot latautuvat tasaisesti.
Wltp sähkö-ranget ovat samalla tavalla paljon realistisempia kuin uudet wltp- polttoaineen kulutuksetkin. Ja vähänkin vanhemmat plugarit ovat niitä, jotka eivät ole wltp-normitettuja.
Kylmän vaikutus taas on ihan silkkaa fysiikkaa. Kun akkukapasiteetti plugarissa on aina niukka, haukkaa auton lämmittäminen akkusähköllä väkisin ison osan siitä sähkö-rangesta. Piuhan päässä oleva kannattaa tietty lämmittää siitä piuhasta ennen liikkeelle lähtöä, mutta kylmällä kelillä lämpimänä pitäminenkin vaatii energiaa. Ei sille rangen lyhenemiselle kylmässä voi mitään.
Oikeasti pieniakkuisimmat ekan polven plugarit pelaavat hyvin talvellakin, jos pääsee lähtemään lämpimästä tallista. Itselläni on tämmöinen tilanne. Työpaikallakin halli on kuitenkin selvästi ulkolämpötilaa lämpimämpi ja nyt kun sielläkin saa ladattua, yhteensä noin 30 kilometrin päivittäiset työmatka-ajot sujuvat pelkällä sähköllä vaikka auton pitää ihan normaalilämpöisenä. Enää ei ole tarvetta rajoittaa lämpötilapyyntiä.
Oma noin 39 000 ajettu on edelleen akultaan ihan ok, en ole ainakaan noteerannut minkäänlaista hyytymistä. Ja edellen olen jokseenkin varma, että sen akun rahtaaminen kannattaa loppuun asti. Ihan normaalihybridinähän tuo toimii, vaikka sähkörangesta olisi jäljellä vain muutama kilometri. Ja normihybridikin on aina taloudellisempi varsinkin kaupungissa. Tien päällä taas massan vaikutus kulutukseen on pieni.
Ja edelleen kommentti vertailuista kännykkäakkuihin. Ei kannata verrata. Sähköautojen akunhallintajärjestelmät ovat jotain sellaista, mitä kännyakuissa tai muissa pikkusähkövimpaimissa ei ole. Bms esimerkiksi pitää huolen siitä, että akun kaikki kennot latautuvat tasaisesti.