722.6 laatikon korjaus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
KEMPPIBOY
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 26.04.2017 13:33

722.6 laatikon korjaus

Viesti Kirjoittaja KEMPPIBOY »

Morjesta! Osaisiko kukaan sanoa mitä nykypäivänä maksaa W211 E320 CDI vm.2003 laatikon korjaus ja missä kannattaa teettää? Näyttäisi olevan glykolit vaihteistoöljyn seassa... eli taitaa olla laatikon kitkalevyjen vaihto ja tubiinin kunnostus edessä. Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Ps. Ja jos jollain olisi vaikka ehjä käytetty laatikko+turbiini myydä sopuhintaan niin olisin kiinnostunut :)
Diesel on puhtaampi.

S211 320 CDI Avantgarde -03 Käyttis
S210 320 CDI Avantgarde -01 Ruma, mutta oma :lol:
W210 320 CDI Avantgarde -01 Elinluovuttaja
W201 190D 2.5 -88 Luottopeli :thumbup:
W201 190D 2.5TD -93 Projekti...
W123 200D -82 TaksiMersu
W123 300D -78 Elinluovuttaja
KEMPPIBOY
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 26.04.2017 13:33

Re: 722.6 laatikon korjaus

Viesti Kirjoittaja KEMPPIBOY »

KEMPPIBOY kirjoitti:Morjesta! Osaisiko kukaan sanoa mitä nykypäivänä maksaa W211 E320 CDI vm.2003 laatikon korjaus ja missä kannattaa teettää? Näyttäisi olevan glykolit vaihteistoöljyn seassa... eli taitaa olla laatikon kitkalevyjen vaihto ja tubiinin kunnostus edessä. Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Ps. Ja jos jollain olisi vaikka ehjä käytetty laatikko+turbiini myydä sopuhintaan niin olisin kiinnostunut :)
Kun nyt ei kukaan teistä tunnu tietävän/muistavan niin vastataan itse itselle :D Eli soittelin Siekkiselle jonka olen kuullut paljon vaihteistohommia tekevän ja kertoi seuraavaa, "laatikon kitkapintojen ja tiivisteiden vaihto sekä kunnostettu turbiini on noin 2000-2500e. Jos venttiilipöytä kulunut niin sitten vielä lisää kustannuksia. Ja ei kuulemma ole korjauksen kustannuksissa eroa että tekeekö remontin ennenkuin on oireita glykolista tai sitten kun ei auto enää fyysisesti liiku eteen eikä taaksepäin."

Ps. Mutta jos jollakin olisi otsikon autoon sopiva, TOIMIVA vaihteisto myydä niin saa tarjota
Diesel on puhtaampi.

S211 320 CDI Avantgarde -03 Käyttis
S210 320 CDI Avantgarde -01 Ruma, mutta oma :lol:
W210 320 CDI Avantgarde -01 Elinluovuttaja
W201 190D 2.5 -88 Luottopeli :thumbup:
W201 190D 2.5TD -93 Projekti...
W123 200D -82 TaksiMersu
W123 300D -78 Elinluovuttaja
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 722.6 laatikon korjaus

Viesti Kirjoittaja atlas »

Eli lähde siitä että laatikon numero pitää täsmätä ..sen löydät öljypohjan ja askin liitoksen ylöpuolelta apparin puolelta...se googleen ja etsimään.
Osto ilmo forumille ja tutkit myydään osiota ..soittelet purkaamoille.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 722.6 laatikon korjaus

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

KEMPPIBOY kirjoitti: laatikon kitkapintojen ja tiivisteiden vaihto sekä kunnostettu turbiini on noin 2000-2500e. Jos venttiilipöytä kulunut niin sitten vielä lisää kustannuksia. Ja ei kuulemma ole korjauksen kustannuksissa eroa että tekeekö remontin ennenkuin on oireita glykolista tai sitten kun ei auto enää fyysisesti liiku eteen eikä taaksepäin.
Paitsi että tuo on varmaankin sanottu oletamalla että auto on siihen asti kunnes liike loppuu jokapäiväisessä ajossa,
koska jos ne glykolivedet vaikutta siellä laatikossa pitkiä aikoja niin ruostetta tulee,laakerien voitelu pettää
pahimissa on laakerit lakaneet pyörimästä ja kalvaneet sitten paikansa rikki, sitten on tarvittu uusia laatikonkuoria,
akseleita ja mitä milloinkin

Vahva suositus että hoida asia kuntoon hyvissä ajoin

Huonon muistin mukaan
Mahtoi tuo laatikon numero olla kuskin puolella
Mökkillä
'
|parsakaali|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
Paikkakunta: Kajaani

Re: 722.6 laatikon korjaus

Viesti Kirjoittaja |parsakaali| »

Minä vaihdoin vain turbiinin ja pelasi monta vuotta laatikko saman oireen jälkeen. Toki huolellinen öljynvaihto samalla, ettei tuhoa toista turbiinia.
BHN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: To 20.06.2013 10:14

Re: 722.6 laatikon korjaus

Viesti Kirjoittaja BHN »

KEMPPIBOY kirjoitti:
KEMPPIBOY kirjoitti:Morjesta! Osaisiko kukaan sanoa mitä nykypäivänä maksaa W211 E320 CDI vm.2003 laatikon korjaus ja missä kannattaa teettää? Näyttäisi olevan glykolit vaihteistoöljyn seassa... eli taitaa olla laatikon kitkalevyjen vaihto ja tubiinin kunnostus edessä. Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Ps. Ja jos jollain olisi vaikka ehjä käytetty laatikko+turbiini myydä sopuhintaan niin olisin kiinnostunut :)
Kun nyt ei kukaan teistä tunnu tietävän/muistavan niin vastataan itse itselle :D Eli soittelin Siekkiselle jonka olen kuullut paljon vaihteistohommia tekevän ja kertoi seuraavaa, "laatikon kitkapintojen ja tiivisteiden vaihto sekä kunnostettu turbiini on noin 2000-2500e. Jos venttiilipöytä kulunut niin sitten vielä lisää kustannuksia. Ja ei kuulemma ole korjauksen kustannuksissa eroa että tekeekö remontin ennenkuin on oireita glykolista tai sitten kun ei auto enää fyysisesti liiku eteen eikä taaksepäin."

Ps. Mutta jos jollakin olisi otsikon autoon sopiva, TOIMIVA vaihteisto myydä niin saa tarjota
Mikä on vm03 w211:n arvo? Kannattaako uhrata 2500e laatikkoremppaan? Jos jostain elintenluovuttajasta saisi toimivan edullisesti.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 722.6 laatikon korjaus

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

BHN kirjoitti:
KEMPPIBOY kirjoitti:
KEMPPIBOY kirjoitti:Morjesta! Osaisiko kukaan sanoa mitä nykypäivänä maksaa W211 E320 CDI vm.2003 laatikon korjaus ja missä kannattaa teettää? Näyttäisi olevan glykolit vaihteistoöljyn seassa... eli taitaa olla laatikon kitkalevyjen vaihto ja tubiinin kunnostus edessä. Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Ps. Ja jos jollain olisi vaikka ehjä käytetty laatikko+turbiini myydä sopuhintaan niin olisin kiinnostunut :)
Kun nyt ei kukaan teistä tunnu tietävän/muistavan niin vastataan itse itselle :D Eli soittelin Siekkiselle jonka olen kuullut paljon vaihteistohommia tekevän ja kertoi seuraavaa, "laatikon kitkapintojen ja tiivisteiden vaihto sekä kunnostettu turbiini on noin 2000-2500e. Jos venttiilipöytä kulunut niin sitten vielä lisää kustannuksia. Ja ei kuulemma ole korjauksen kustannuksissa eroa että tekeekö remontin ennenkuin on oireita glykolista tai sitten kun ei auto enää fyysisesti liiku eteen eikä taaksepäin."

Ps. Mutta jos jollakin olisi otsikon autoon sopiva, TOIMIVA vaihteisto myydä niin saa tarjota
Mikä on vm03 w211:n arvo? Kannattaako uhrata 2500e laatikkoremppaan? Jos jostain elintenluovuttajasta saisi toimivan edullisesti.
Vaihteisto vikaisena alle 2000€ jos ei mitään tunne/haave arvoa laske
Mökkillä
'
KEMPPIBOY
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 26.04.2017 13:33

Re: 722.6 laatikon korjaus

Viesti Kirjoittaja KEMPPIBOY »

Osaisitteko viisaammat auttaa? Eli tilanne on sellainen että muutama tuolla osto-osion puolella arveli että minun 211 koriseen voisi käydä myös väyrysen ja W220 vaihdelaatikot, jos on kutos CDI moottorin perästä. Noh tänään kävin oman auton vaihdelaatikon tyyppikilpeä katsomassa ja sieltä löytyi seuraavat numerot: 2112706700 jonka alla oli 7226260 ja vielä sen alla 4632610. Eli tuo keskimmäinen (7226260) on nyt se ratkaiseva luku jolla pitää vaihdelaatikkoa etsiä? Mitähän nuo muut luvut tarkoittavat? Kävin myös isän auton (W220 320CDI -00) vaihdelaatikon tyyppikilven katsomassa ja siellä oli 2202701300,7226260 ja 2059898. Eli olisko tuossa isänautossa sopiva aski minun autoon?
Diesel on puhtaampi.

S211 320 CDI Avantgarde -03 Käyttis
S210 320 CDI Avantgarde -01 Ruma, mutta oma :lol:
W210 320 CDI Avantgarde -01 Elinluovuttaja
W201 190D 2.5 -88 Luottopeli :thumbup:
W201 190D 2.5TD -93 Projekti...
W123 200D -82 TaksiMersu
W123 300D -78 Elinluovuttaja
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 722.6 laatikon korjaus

Viesti Kirjoittaja atlas »

Mitä täällä on kerrottu niin toi 7226 ja sen jälkeiset numerot on tärkeimpiä...sen pitäisi riittää että se toimii autossasi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 722.6 laatikon korjaus

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

KEMPPIBOY kirjoitti:Osaisitteko viisaammat auttaa? Eli tilanne on sellainen että muutama tuolla osto-osion puolella arveli että minun 211 koriseen voisi käydä myös väyrysen ja W220 vaihdelaatikot, jos on kutos CDI moottorin perästä. Noh tänään kävin oman auton vaihdelaatikon tyyppikilpeä katsomassa ja sieltä löytyi seuraavat numerot: 2112706700 jonka alla oli 7226260 ja vielä sen alla 4632610. Eli tuo keskimmäinen (7226260) on nyt se ratkaiseva luku jolla pitää vaihdelaatikkoa etsiä? Mitähän nuo muut luvut tarkoittavat? Kävin myös isän auton (W220 320CDI -00) vaihdelaatikon tyyppikilven katsomassa ja siellä oli 2202701300,7226260 ja 2059898. Eli olisko tuossa isänautossa sopiva aski minun autoon?
Kyllä
Mökkillä
'
KEMPPIBOY
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 26.04.2017 13:33

Re: 722.6 laatikon korjaus

Viesti Kirjoittaja KEMPPIBOY »

Kiitoksia neuvoista ja nyt pitää vaan saada uudet öljyt ja erillinen lauhdutin hommattua autoon. Yritän vielä tännekkin päivittää tilannetta että miten onnistu laatikon vaihto, jos joku muukin sattuu samaa asiaa miettimään
Diesel on puhtaampi.

S211 320 CDI Avantgarde -03 Käyttis
S210 320 CDI Avantgarde -01 Ruma, mutta oma :lol:
W210 320 CDI Avantgarde -01 Elinluovuttaja
W201 190D 2.5 -88 Luottopeli :thumbup:
W201 190D 2.5TD -93 Projekti...
W123 200D -82 TaksiMersu
W123 300D -78 Elinluovuttaja
KEMPPIBOY
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 26.04.2017 13:33

Re: 722.6 laatikon korjaus

Viesti Kirjoittaja KEMPPIBOY »

Kauan on aikaa kulunut mutta mutta... elikkä auto seisoi viime vuonna aika paljon kun ei ollut motivaatiota (eikä rahaakaan koronan takia..) Mutta sain laatikon vaihdettua isäni W220 320 CDI ässäläisestä ja laatikko oli täysin samanlainen kuin 211 korisen laatikko. Vanhasta laatikosta otin venttiilipöydän jonka avasin, putsasin ja vaihdoin samalla uuden KYB-venttiilin. Samalla laitoin paikoilleen biltemasta ostetun öljynlauhduttimen, niin ei mene enää puurot ja vellit sekaisin.

Että jos joku muukin miettii mistä löytää edullinen vaihdelaatikko W/S211 320 CDI:iihin (voi toki olla sama homma pikkukoneisissa, mutta ei kokemusta itsellä) niin väyrysestä ja W220 vaihdelaatikon saa halvalla ja on sama laatikko
Diesel on puhtaampi.

S211 320 CDI Avantgarde -03 Käyttis
S210 320 CDI Avantgarde -01 Ruma, mutta oma :lol:
W210 320 CDI Avantgarde -01 Elinluovuttaja
W201 190D 2.5 -88 Luottopeli :thumbup:
W201 190D 2.5TD -93 Projekti...
W123 200D -82 TaksiMersu
W123 300D -78 Elinluovuttaja
Vastaa Viestiin