CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Tuota noin, mikä estää laittamasta isompaa turbiini pyörää ja kompuraa nykyiseen ahtimeen? Kaikki sopii paikoilleen ja mitään ei tarvitse muuttaa muuta kuin ahtimen sisukset ja sorvata pesät. Kompuran voi joutua holkittamaan mutta eihän tuokaan mahdotonta ole.
Toinen vaihtoehto on sovittaa nykyinen servo johonkin vähän suurempaan ahtimeen. Itse katselisin enemmän noita uudemman sukupolven gtb-gtd sarjan kuulalakeroituja vnt ahtimia kuin vanhoja gt sarjan jos rakentamaan pitäisi alkaa tyhjästä.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Delhin järjestelmällä olevat nelipyttyiset mersun dieselit on aika huonoja aihioita viritysharrastukseen.
Kaikista lähtee jo vakio-osilla hyvin vetoja.
OM646 on ainut moottori, johon voisi saada suuremman pumpun ympättyä, OM651 => pumpun tuotto rajaa max tehon alle 300hv,n.
Paras tulos, mitä olen Delphiläisestä saanut ikinä, on muitaakseni noin 285hv. Sopivan (isompituottoisen) korkeapainepumpun puute tekee oikeastan kaikenlaisen jatkojalostuksen toivottomaksi, siis pidetään ne käyttöaautoina.

Nelipyttynen on mutenkin aika haastava, Osia vaihtamalla saattaa juuri ja juuri päästä suunnilleen sellaisille teholuemille, mihin nykyaikainen kuusipyttyinen menee pelkällä ohjelmanmuutoksellla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Nurmituomas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Nurmituomas »

joo moottoripyöräpuolella oli aina keskustelua sitä kannattaako turbottaa 600cc tai 750cc. Ei koska voi ostaa 1100 tai 1300cc ja turbottaa sen. Se ei vaan kannata.

toinen on mielestäni se, että jotkut moottorit on tehtaalta viritetty pitemmälle, jolloin niiden lisäviritysvara on pieni. jos jostain 250cdi on otettu jo paljon, niin jostain v6 on melkein samat tehot, eli se taas on todella matalaviritteinen sinä 231 versiona.
W212 E350cdi
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Toi on se mihin aina törmää että kannattaako joku turbottaa, että ei jos isompi on saatavana. No itse olen rataa kiertänyt pikku koneisella ja voin sanoa että yksikään 1300cc turbotettu pyörä ei seuraa perässä. 600cc turbotettu kyllä meni ohi heittämällä.
Mitään yksiselitteistä totuutta ei ole kannattaako joku tai ei, omistajalleen käyttötarkoitus määrää sen kannattavuuden.
Kannattaako mikään virittäminen? Ei jos ei tee sitä työkseen, mutta kivaa se on harrastuksena.

Ameriiikassa on pajoja jotka väittävät päivittävänsä pumpun kuin pumpun suuremmalle tuotolle, hintaa en tiedä eikä edes kiinnosta mutta aina on mahdollista jos on rahaa ja halua jotain tehdä. Mitään järkeä siinä ei sitten enään kannata miettiä.

Edittiä: piti oikein mennä katsomaan 651 rail pumppun kuvi netistä, ja koneistajan näkökulmasta katsottuna, mikä estää tekemästä adapterilevyä pumpun päähän ja sovittaa 400cdi pumppua tilalle? Järkeähän siinä ei ole mutta mahdotonta en näkisi sen olevan.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Pumppu homaan minkäänhän ei estä kopoiomasta sitä nykyistä pumppua ja sitten tekee sen isomilla mitoilla
siis jos on vahkeet ja niitä osaa käytää, yksinkertain kapplae niin sen mittojen kopiominen vaikapa scnamalla,
ja siitä malintamien ei osavalle ole kovinkumoinen homma,
tuosa kun voi vielä ulkonäöstä tinkiä kunhan siäpuoloi on ok,
melko pitkälle rittäänen sekin jos muokaa pumpuun isomille männille tai kaikki sisäkalut
että siinä mielessä mikän tekemätön paikka ole normali konestusta,
tuolla saisi vaikka 400cdi pumppun lisää tuottoa

Jos pohdiskelle että kanattako joku niin ensin pitäis pohtia minkä lasakee tutoksi
vaikapa näin auton viritelyyn menee rahaa/aikaa,
samoin mainituun rinkulan kiertämiseen mopolla
tai vaikka pilkillä istumiseen
mistään niistä ei loppu käytäjälle sitä tule niin paljon kuin meni,
mutta jos niillä helpotti stresiään ja säästi itsensä vaikapa lataamo reisullat
tai jopa multiin päätyminen siirtyy niin kannatikko ?
suuriman osan mielestä kannati :roll:
Mökkillä
'
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1759
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja sompio »

Kaikki harrastuksethan maksavat ja niitä tehdään juurikin mielenterveyden vuoksi. Silloin kun harrastuksesta saatava mielihyvä ylittää menetetyn rahasumman aiheuttaman mielipahan asia on kunnossa.
Itse olen noihin metsästykseen ja tarkkuusammuntaan käytettyihin tussareihin hurahtanut mutta ei ole vielä pieneen mieleenkään juolahtanut ,etteikö olisi kannattanut.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

sompio kirjoitti:Kaikki harrastuksethan maksavat ja niitä tehdään juurikin mielenterveyden vuoksi. Silloin kun harrastuksesta saatava mielihyvä ylittää menetetyn rahasumman aiheuttaman mielipahan asia on kunnossa.
Itse olen noihin metsästykseen ja tarkkuusammuntaan käytettyihin tussareihin hurahtanut mutta ei ole vielä pieneen mieleenkään juolahtanut ,etteikö olisi kannattanut.
Kyllä vain, tussareita, ja koneistamon verran cnc koneita että voi tehdä kaikkea kivaa ihan vaan harrastuksena eikä kertaakaan ole kaduttanut mitä niihin on uponnut rahaa.
R1qu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 17.06.2019 20:44

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja R1qu »

OM651 Delphin KPP pumpussa on Lämpötilasensori sivussa (A 000 905 08 00) ja siinä päällä on polttoaineen virtausta ohjaava venttiili (A651 074 00 84). 420 cdi pumpussa on kummatkin anturit myös, mutta tietysti Boschin valmistamat ja niissä on tottakai eri varaosanumerot (vastaavasti A005 153 23 28 ja A629 074 00 84). Tässä taas yksi ongelma. Huomasin kuitenkin, että kummassakin pumpussa on irroitettavat polttoaineen lämpötilasensorit. Niissä taitaa olla jotkut yleiskierteet kummassakin. Kuullostaa erittäin toiveikkaalta. Voisin aloittaa vaikka ostamalla kummatkin pumput tähän pöydälle ja aloitan tarkastelemaan mittoja. Onhan se kova homma saada Boschin tuote toimimaan delphin moottoriohjauksessa. Delphin pumpun akselin 3D skannaus ei ole ongelma. Taas tulee kysymykseen tila. Delphin pumppu sijaitsee Vasemmalla puolella melkeinpä imusarjan alla. Kuvittelenko vaan, että tuo 420cdi pumppu on suuri? Onko jollakulla kädessä sellainen mittojen selvittämiseksi ennen kuin edes ajattelen ostaa käytettyä? Sitten seuraavaksi täytyy alkaa piirtämään kaikenlaista ja suunnittelemaan kappaleita. Entisyydestään kaikki 3D-tulostuskappaleet ovat olleet helppoja, mutta CNC:hen täytyy vielä nuo työkalureitit tehdä. Täytyy käydä koluamassa terälaatikkoja, jotta ymmärtäisi, että miten tekee tuon Delphin pumpun akselin hammastuksen.
R1qu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 17.06.2019 20:44

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja R1qu »

Pikaisesti kysyn vielä, että mikä on A642 070 05 01 (OM642:n pumppu) virtausmäärä? Näissä taitaa riittää sopan määrä.
R1qu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 17.06.2019 20:44

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja R1qu »

Kaverin kanssa tässä juttelin kyseisestä polttoaineen puutteesta. Hän on vahvasti sitä mieltä, että turha sovittaa sinne mitään muuta jos alkuperäistä pystyy stroukkaamaan. Kaikki adapterit, polttoainelinjaongelmat tms. voi unohtaa. Päätin ostaa romupumpun ja tutkiskella sitä. Olisi aivan mahtavaa jos alkuperäinen aihio kestäisi lisää polttoainevirtausta....
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ihmisen tekemiä ne on ei se mitään rakettitiedettä ole.
buubaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 03.02.2014 19:55

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja buubaa »

Saakos Pirkanmaan alueelta joltain tuikun softaa? :think: W211 280cdi 4-matic olis kyseessä.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

R1qu kirjoitti:Kaverin kanssa tässä juttelin kyseisestä polttoaineen puutteesta. Hän on vahvasti sitä mieltä, että turha sovittaa sinne mitään muuta jos alkuperäistä pystyy stroukkaamaan. Kaikki adapterit, polttoainelinjaongelmat tms. voi unohtaa. Päätin ostaa romupumpun ja tutkiskella sitä. Olisi aivan mahtavaa jos alkuperäinen aihio kestäisi lisää polttoainevirtausta....
Ei muuta kuin tekemään, avaa aiheelle oma ketju niin ei huku tänne tuikun ketjuun.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MiHe »

buubaa kirjoitti:Saakos Pirkanmaan alueelta joltain tuikun softaa? :think: W211 280cdi 4-matic olis kyseessä.
lisaatehoa.fi Tampere ja turbotehoa.fi Parola (ei enää Pirkanmaata mutta liki)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
buubaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 03.02.2014 19:55

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja buubaa »

Fb ryhmästä lueskelin ettei lisääteholta enään sais tuikun softia mutta kyllä ne ainakin sivuillaan mainostaa :thumbdown: Täytyy tonne Parolaan pistää viestiä josko sieltä vastattaisiinkin.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

buubaa kirjoitti:Fb ryhmästä lueskelin ettei lisääteholta enään sais tuikun softia mutta kyllä ne ainakin sivuillaan mainostaa :thumbdown: Täytyy tonne Parolaan pistää viestiä josko sieltä vastattaisiinkin.
Ennemin kannattaa pistää sitä viestiä suoraan tuikkulle
Mökkillä
'
repal
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ke 16.05.2012 08:42

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja repal »

Minä hain Parolasta turbotehoa tammikuussa 2020 ML:iini. Kyllä hymyilyttää, vaikka aika tankkejahan nuo massoiltaan ovat.
ML 320CDI 2008 (W164)
E 500 2005 (W211)
C 320 4matic 2004 (S203)
ML 270CDI 2003 (W163)
Ex - CLK 320 1998 (W208)
Ex - SLK 230 Kompressor 1997 (R170)
vesatak
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ma 07.02.2005 22:56
Paikkakunta: Oulu

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja vesatak »

Kajaanin reissu takana! Tuli Sprintteristä kuin eri auto. Loistavaa työtä tekee Tuikku!!
Vilkos
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 02.05.2019 12:09

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Vilkos »

buubaa kirjoitti:Saakos Pirkanmaan alueelta joltain tuikun softaa? :think: W211 280cdi 4-matic olis kyseessä.
Henri´s Detailing Ylöjärvellä laittaa myös Tuikun softia.
https://www.henrisdetailing.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
toomac
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 22.10.2016 19:31

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja toomac »

Löytyykös Turusta tekijöitä, joilta sais tuikun softaa?
W204 C 220 CDI 2014
ex Volvo S60 D5 2012
ex W203 C 200 CDI 2005
ex W211 E 220 CDI 2008
ex W203 C 200 CDI 2002
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Hiukan vanhempiin autoihin Raptec Loimaa
Sitten uusiin ja hankalampaankin tapaukseen Turbotehoa.fi/Aki Uppa Parolassa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Moottoritehoista ja rakentelusta on kovasti kyselty tänä keväänä.
Jos jotain kirjoitan aiheesta, niin ei tarvi kaikkien soittaa, tai viestittää, joihin olen laiska vastaamaan.

V6
Ahtimelle on nyt saatavana amg,tä parempikin pakosiipi, on hyvä. Pakopaine 4000rpm ~ahtopaine.
Noin 400hp realismia, mikäli kaikki muukuin on riittävän laadukkaasti tehty.
Ei tarvi venttiilin jousia vaihtaa, ero amg,n pakosiipeeen huomattava, kaikin puolin.

suora 6
Saatava teho riippuu täysin siitä, miten paljon haluaa moottoriin sijoittaa.
Vakiolla perusmoottorilla, ilman muutoksia, ahdin, suutin, cooler, ym päivityksillä 400 on tooodella tiukassa.
OM613,ssa pari milliä suuremmat venttiilit, kun OM648,ssa.

Kuusipyttyisten laatikot kestää vakiona melkolailla tarkkaan 800nm vakiona, ei enempää. Puhun kokemuksesta, siksi monta rikkonut.
Tuolla väännöllä voi juuri ja juuri päästä ~400 teholuokkaan.


Sitten tehoista yleisesti, koska ymmärettävistä syistäkin, loppupelissä aika harvalla on tullut aiheesta oikeasti kokemusta.
350-400hv on tavan käyttöautoon hyvä ja varmmasti riittävä teho, varmasti. Autolla on vielä ihan kiva ajaa. Rakennuskustannuksissa vielä joku roti.
500 tasolla ei ajomukavuus parane kyllä yhtään, ainoa mikä lisääntyy on sutiminen. Paaaaaljon kalliimpi rakentaa. Lämpöongelmat alkaa jo vaivata. Kovalla panostuksella alustaan saa jonkinlaisen ajettavan.
600 ja yli. Paljon romua, hirveästi rahaa, ihan mahoton ajettava kaikilla alustoilla, kaikilla nopeuksilla, aina takkapää riuhtoo sivulle. Ei ole mitenkään mukava, tai edes hauska, kun kokoajan on liikaa tehoa, niin ettei kaasua voi tavan ajotaidoilla pohjaan painaa. Kun sanotaan suoraan, niin kuolemanpelko hiipii sieltä vänkärin penkiltä jo kuskin paikallekkin. Näissä meidän autoissa ei ominaisuudet riitä. Dieselissä se vyörymällä tuleva vääntö tekee ajamisesta ja hallitsemisesta haastavaa.


Siiten lopuksi rahasta. Turha kuvitella ja haaveilla, että alle 20 000,n saa minkäälaista 400 heppaista, toimivaa mersua.
Tähän sääntöön on yksi poikkeus, 420cdi - niitä myydään nyt alennuksella gemaaniassa ja rakkaassa naapurimaassamme.
Parilla kympillä saa vasta sitten 600 teholuokkaan aihion, josta voi aloittaa. Varsinainen virittäminen maksaa toisen mokoman, jos ei kovin paljon säre testatessa.

Ja vielä.
Elkää alkako koko touhuun, virittelyn jälkeen auto on käytännössä arvoton.
Pitää olla varaa erilliseen harrasteautoon.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Droc Rewop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Su 24.02.2019 13:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Droc Rewop »

tuikku kirjoitti:.
Tähän sääntöön on yksi poikkeus, 420cdi - niitä myydään nyt alennuksella gemaaniassa ja rakkaassa naapurimaassamme.
Onko kokemusta miten tuo 7G-tronikki kestää tuon V8 dieselin ohjelmointia? Muistelen lukeneeni että vääntö olisi vakiona rajoitettu noin 700 nm juuri tuon laatikon takia.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Hyvin kestää, oikein hyvin
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja S202 »

tuikku kirjoitti: Ja vielä.
Elkää alkako koko touhuun, virittelyn jälkeen auto on käytännössä arvoton.
Pitää olla varaa erilliseen harrasteautoon.
Tästä neuvosta huolimatta, om642 tuolla amg:täkin paremmalla pakosiivellä, pystyykö rakentamaan sellaisen ~400hp tai ehkä vähän alle, paketin jolla auto toimii ja kestää sekä kustannuksetkin pysyy jossain järkevissä rajoissa? Saako tehtyä sellaisen nykyaikaisen raikkaasti korkealle vetävän ilman hervotonta vääntöpiikkiä, vrt joku audin uus s4 dieselkoneella?
S124 300TE
S211 E500
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Juu, se HighFlow pakonen on hyvä.
Ei tarvi edes venttiilinjousia jäykistää.
Saatava max teho määräytyy oikeastaan laatikon keston mukaan.

Siis, ahdin, downpipe, cooleri ( ja laatikko + lukkoperä)
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Mistähän hyrrästä moinen siipi löytyy? Ihan vaan utelias olen.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Ei vakiona kait mistään, joku Garrettin sovellus korkeintaan.
Uudempi valutekniikka mahdollistaa jättämään siiven keskiosan sirommaksi ja näin lisää virtauspinta-alaa ilman ulkoreunan sorvailuja pakopesästä.
Ero ei ole suuri, mutta riittää tekemään siitä toistakymmentä vuotta sitten hoksaamastani asiasta selvästi paremman, kaikin puolin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Kannattaa vertaila miltä se keski kohta näytää vaikapa gtx gen2 veratuna gtx
samolla siiven ulkomittola virtaille enemmän
Mökkillä
'
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Olen aina kauhean skeptinen että nimenomaan aftermarket markkinoille olisi työnnetty sopiva siipi vanhaan amg ahtimeen.
Sillä utelin että olisiko tiedossa mistä se on, onko numeroa siivelle vai turbotohtori osoitteeksi?
Vastaa Viestiin