Onko W221 ongelmapesä?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
aryl
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 21.04.2020 21:12

Onko W221 ongelmapesä?

Viesti Kirjoittaja aryl »

Laitoin 150 tkm ajetun S350 CDI 4-maticin. Siisti peli ja Suomihuoltokirjalla. Facelift eli 2010-2011 malli.
Ei huoletonta päivää.
Airmatic herjasi vikaa eka viikolla ja meni kompura vaihtoon.
Luikerteli pahasti ja edestä tukivarsi meni vaihtoon. Käytös parani, mutta ei se kovin kaksinen ole ajaa.
Comand boottaili miten sattuu. Tehtaalta oli siihen korjaussofta, mutta ihmetyttää miten edelliset omistajat eivät olleet softaa päivittäneet. No se on nyt kunnossa.
Nyt tympäisee eniten vaihdelaatikko: kylmänä tosi huonot vaihdot varsinkin alaspäin 4-vaihteelle, samoin 3-vaihteelle. Ei sivistynyt loota näin pitäisi vaihtaa. Adaptaatio ajettiin korjaamolla ja se paransi asiaa hiukan. Lämmetessä paranee. Muita autoja on tai on ollut Audi, Jaguar, BMW ja tämä on kaikkein huonoin.
Alusta putoaa jonkin verran parkissa, onko se ominaisuus vai vika?
Peruutuskamera yleensä toimii, satunnaisesti ei.
Vasen peili pyörii ilman rajoitinta.
Laiska lahna tämä on, tuoko optimointi toivottua eloa tähän?
Mietin, että pidänkö vai onko puutteet korjattavissa ja miten tai millä rahalla.
Miellyttää 4-veto ja hiljaisuus isoissa nopeuksissa.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Onko W221 ongelmapesä?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Listaltahan uupuu vielä monta ongelmaa jotka olisi voineet tulla auton matkassa...
aryl
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 21.04.2020 21:12

Re: Onko W221 ongelmapesä?

Viesti Kirjoittaja aryl »

vai niin. No kerro lisää, mitä vielä on olemassa tai tulossa.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Onko W221 ongelmapesä?

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Mikä on laiska, pelkkä adjektiivi kun on kovin subjektiivinen, mikä on verrokki? Tehtaalta tuollaisen pitäisi mennä 0-100 alle 8 sekunnin. Optimointilla saa yleensä ajettua esiin mahdolliset piilevät viat esim. polttoainepuolella, jotka vielä vakiona toimivat ok. Mutta mukavammaksi se muuttuu jos viat pysyvät pois.

Laatikon vaihtamiselle optimoinnissakin voi tehdä hieman jotain, vaikka perusvika olisi hyvä korjata ennen minkään muun ronkkimista. Onko siihen vaihdettu öljyjä muuta kuin se ensimmäinen vaihto jossain 60tkm:ssä?

Luikerteluun auttanee jos käyttää asiantuntevassa 4-pyöräsuuntauksessa, pitää tietenkin muut hilut olla jämptissä kunnossa. Mitkäs renkaagt siellä on alla, onko vakiokokoiset?

Jos haluat ne yöunesi menettää niin laita hakuun tyyppiviat OM642. Tältä foorumilta löytyy ihan hyvin asiallista tietoa vioista, niiden vakavuudesta ja korjaamisesta. Ei sillä että ne beemikset ja vaggilaiset kokonaisuudessan yhtään parempia ovat, vikoja löytyy kaikista. Yksilö on aina yksilö, kymmenen vuoden iässä erot alkavat korostumaan.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Onko W221 ongelmapesä?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Jonkin verran alkaa foorumilltakin kertyä 221-omistajien kokemuksia. Yleisesti 221:stä pidetään vähemmän ongelmaisena kuin edeltäjäänsä. Väittäisin vaan että mitä kalliimmasta korimallista kyse niin sitä vanhempaa autokantaa foorumikeskustelu edustaa ja vieläpä niistäkin tahtoo tulla mukaan ne edustavimmat ongelmatapaukset. Joku tuliterä A-korin hybridi nyt kovasti esillä kun taas näistä 221-korisista ei mitään vastaavaa silloin kun tuli markkinoille.

Jos autoa ei ole pahasti kolarissa pilattu niin osaava omistaja laittaa sen kyllä kuntoon (en tiedä kolarikorjauksista, kai joku senkin osaa hoitaa). Testeri olisi hyvä olla käytössä. 221:lle riittää vielä PartD/C3 muksikin niin ei ole hinnalla pilattu.

Moottori/vaihteisto/nelivetosysteemi käytännössä samoja kuin pienemmissä, yhtä hyviä tai huonoja ja niistä jo paljon juttua kuten MiHe sanoi.

Kääntyvät peilithän mersuissa pyörii ympäri aikanaan pienemmissäkin korimalleissa (paitsi omassa kun käännän toiminnon heti aina pois päältä pitämään parkkipaikkakolhijat loitommalla jne.). Peruutuskamerassa voisi olla mekaaninen ongelma, putsaus ja voitelu voisi auttaa ellei siellä joku matopyörä ole kulunut.
aryl
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 21.04.2020 21:12

Re: Onko W221 ongelmapesä?

Viesti Kirjoittaja aryl »

4-pyöräsäätö paransi ajettavuutta. Talvirenkaat on 245/45-18 eli ei ihan vakiot. Tilasin uudet kesärenkaat 235/50-18 mikä ei sekään ole vakio.
Laatikkoon on vaihdettu öljyt 60 tkm kohdalla. Varmaan pitää nyt vaihdattaa uudestaan.

Se on hyvä juttu, että samaa moottoria ja vaihdelaatikkoa on paljon käytössä. Tosin monella tuntuu olevan noita pahan tuntuisia vaihtamisia.
Täältä hain näillä kysymyksillä, että onko siellä jokin tietty syy tai osa mikä pitää vaihtaa.

Mikä on PartD/C3?

Olen aina kunnioittanut meseä, kun niillä ajetaan niin kovia määriä, mutta autohan sekin vain on.
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1695
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Re: Onko W221 ongelmapesä?

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Mulla on tollanen 320cdi itse yllätyin positiivisesti siitä kuinka pirteä on menemään, en kaipaa yhtään lisää voimaa, vaikka eikai sitä ikinä liikaakaan ole.
Mulla ollu tuossa paljon vikoja mutta oon aika tarkka yleensä jos joku vähänki on rikki niin laitettava kuntoon :mrgreen:
Paljon oon tänne forumille vioista kyllä kirjotellutkin..

Sen verran ajettavuudesta että vähän herkkä on hakemaan uriin, mitään rikkinäistä ei alustasta ole löydetty, kai siis ominaisuus kun on paskat tiet. Vakio renkaat 19 tuumasena on alla...
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Onko W221 ongelmapesä?

Viesti Kirjoittaja Ari »

W221:sta kehutaan vähävikaisuuden,mukavuuden ym.vuoksi,ja varmasti aiheesta.Arvelen,että ihastus autoon johtuu myös paljon siitä,että se on w220:n jälkeen paluu siihen,miltä ökyauton tulee monien mielestä näyttää.Ei siinä mitään,vaikuttavan näköinen vekotin,minkä todennäköisesti itsekin vielä hankin.Sen kuitenkin oppinut,että suuri osa autoihin liittyvistä jutuista on ns.Esson baari-höpinää;kaikenmaailman hölmöydet ja puolitotuudet leviävät niiden toimesta,jotka eivät kyseistä autoa ole koskaan tai pitkään omistaneet.Esimerkkinä W220,joka on itselleni osoittautunut erittäin luotettavksi autoksi;ihan täysiverinen Ässä,vaikka joistain puheista voi muuta luulla.

Eipä näköjään meikäläisellä ollut paljon hyödyllistä antia tähän keskusteluun,mutta olen samaa mieltä kuin aiemmin annettiin ymmärtää,että kyllä sieltä upea auto kuoriutunee,kun laittaa viat kuntoon.Oiginaali rengaskoko ei koskaan ole huono valinta ajettavuuden kannalta.

Tulipa yksi asia mieleen:takakelkan etummaisten kumien kunto lienee hankalampi todeta,mutta niillä valtava vaikutus ajettavuuten,jos väsähtäneet.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
aryl
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 21.04.2020 21:12

Re: Onko W221 ongelmapesä?

Viesti Kirjoittaja aryl »

Juttelin tänään työkaverin kanssa, jolla on ollut parikin samanlaista kone/laatikko-yhdistelmää. Ei minkäänlaisia huonoja vaihtamisia ylös tai alaspäin. Piti kummallisena. Hänen nykyisellään oli kilsoja lasissa 370 tkm.

Kävin illalla kaupassa ja siellähän ne huonot vaihdot taas oli ja häiritsevästi, kylmänä. Jotakin sille on tehtävä.
Toinen juttu on empiminen, kun painaa tallaa niin mitään ei tapahdu ja sitten viiveen jälkeen tapahtuu kunnolla. ZF:n laatikoihin verrattuna ihmeellinen ilmiö.

Työkaveri kertoi, että mesellä vaihdelaatikon öljynvaihto on 60 tkm ja sitten niitä ei olekaan. Onko näin?
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Onko W221 ongelmapesä?

Viesti Kirjoittaja MiHe »

aryl kirjoitti:Juttelin tänään työkaverin kanssa, jolla on ollut parikin samanlaista kone/laatikko-yhdistelmää. Ei minkäänlaisia huonoja vaihtamisia ylös tai alaspäin. Piti kummallisena. Hänen nykyisellään oli kilsoja lasissa 370 tkm.

Kävin illalla kaupassa ja siellähän ne huonot vaihdot taas oli ja häiritsevästi, kylmänä. Jotakin sille on tehtävä.
Toinen juttu on empiminen, kun painaa tallaa niin mitään ei tapahdu ja sitten viiveen jälkeen tapahtuu kunnolla. ZF:n laatikoihin verrattuna ihmeellinen ilmiö.

Työkaveri kertoi, että mesellä vaihdelaatikon öljynvaihto on 60 tkm ja sitten niitä ei olekaan. Onko näin?
Juu ei sen pitäisi nykiä, vaikka niitä nykyviä juuri täällä palstalla kysellään (kun se on vähän niinkuin vika). Foorumilta kannattaa haeskella noita epäonnisia juttuja, vaihteiston tyyppi on 722.9 tai käytetään lyhyesti nimitystä 7G. Nopean miehen tapa on vaihtaa öljyt ja toivoa parasta, mutta jos siellä on jotain oikeasti vialla niin menee hukkaan. Jos auto on nyt muutenkin kuin lehmä nevassa niin silloin voi ne vaihtamisetkin johtua ihan muusta, väännöt jos on mitä on niin vaikuttaa kaikkeen.

Ja kyllä virallisen huolto-ohjelman mukaan ne vaihdetaan kerran. Valveutuneet ja autostaan huoltapitävät vaihtavat sitten siitä eteenpäin 60-100tkm välein edelleen.
Viimeksi muokannut MiHe, To 23.04.2020 07:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1695
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Re: Onko W221 ongelmapesä?

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Ari kirjoitti:W221:sta kehutaan vähävikaisuuden,mukavuuden ym.vuoksi,ja varmasti aiheesta.Arvelen,että ihastus autoon johtuu myös paljon siitä,että se on w220:n jälkeen paluu siihen,miltä ökyauton tulee monien mielestä näyttää.Ei siinä mitään,vaikuttavan näköinen vekotin,minkä todennäköisesti itsekin vielä hankin.Sen kuitenkin oppinut,että suuri osa autoihin liittyvistä jutuista on ns.Esson baari-höpinää;kaikenmaailman hölmöydet ja puolitotuudet leviävät niiden toimesta,jotka eivät kyseistä autoa ole koskaan tai pitkään omistaneet.Esimerkkinä W220,joka on itselleni osoittautunut erittäin luotettavksi autoksi;ihan täysiverinen Ässä,vaikka joistain puheista voi muuta luulla.

Eipä näköjään meikäläisellä ollut paljon hyödyllistä antia tähän keskusteluun,mutta olen samaa mieltä kuin aiemmin annettiin ymmärtää,että kyllä sieltä upea auto kuoriutunee,kun laittaa viat kuntoon.Oiginaali rengaskoko ei koskaan ole huono valinta ajettavuuden kannalta.

Tulipa yksi asia mieleen:takakelkan etummaisten kumien kunto lienee hankalampi todeta,mutta niillä valtava vaikutus ajettavuuten,jos väsähtäneet.

Omaani vaihdoin juurikin nuo takakelkan etummaiset puslat, vielä pitäisi käyttää nelipyöräsuuntauksessa kunhan viittii/kerkiää viemään niin nähdään minkämoiseksi muuttuu..
Sekin vaikuttaa ajettavuuteen jos on ajettu kulmat pielessä niin samoilla renkailla ei enää ajettavuus ole hyvä suuntauksen jälkeenkään, eli suuntaus ja sen jälkeen uudet renkaat alle :thumbup:
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
Avatar
santededeg
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: La 31.08.2019 15:45

Re: Onko W221 ongelmapesä?

Viesti Kirjoittaja santededeg »

ajettavuuteen varmaan auttas jos heität alkuperäisen kokoiset vanteet ja renkaat alle.
aryl
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 21.04.2020 21:12

Re: Onko W221 ongelmapesä?

Viesti Kirjoittaja aryl »

uudet kumet alla, 235/50-18. Alkaa usko palaamaan. Hiljainen, ei vetelyä, ei mitään häiritsevää.
aryl
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 21.04.2020 21:12

Re: Onko W221 ongelmapesä?

Viesti Kirjoittaja aryl »

nyt kun on vaihdettu kompura airmaticiin ja tukivarsi eteen ja 4-pyöräsuuntaus, softat päivitetty comandiin, niin tämä alkaa olla hyvä. Case closed.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12586
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Onko W221 ongelmapesä?

Viesti Kirjoittaja epk »

eli otsikkoon viitaten, ei ole :)
Avatar
cerdo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 24.03.2014 17:31
Paikkakunta: Malaga

Re: Onko W221 ongelmapesä?

Viesti Kirjoittaja cerdo »

Airmatic murheita mullakin w221 korissa jousitus kuin kivireessa.Vuosi sitten poika kaytti Malagassa MB huollossa,nuori poika oli katsellut starilla tunnin,muttei mitaan huomauttamista loytany.

On minun korjaamolla mersu tuntemusta,mutta koviin jousiin ei ole loytyny ratkaisua.
Nyt opetellut kayttaa icarsoft MB2v testeria,eilen paineeksi naytti 11,39 bar,anturit sanoi olevan kunnossa,tosin kiihtyvyys antureita ilmoitti olevan vain edessa.

Tana aamuna oli sit auton keula laskenut 18mm,pera 6mm vaikka ennen pysynyt kk.kaupalla ylhaalla.
Painetta naytti vain 5,8bar nostin auton ylos,mutta painelukema nousi vain muutaman kymmenyksen.

Olisko syyna rikkonainen paine-anturi?
Pikaisesti katsottuna tahan malliin ei irrallista anturia saa,vaan ostettava koko jakotukki?
Halvin Amazonissa 65€. Onko joku etsinyt missa taka kiihtyvyys anturi tarkalleen on,etu anturit on nakyvilla kylla.

Vaihteisto oljynvaihdon jalkeen vaihdot tokki ja kaasupolin vaati enempi painamista,yllattaen vaihteisto parani,kun vaihdoin perakontin akun 13v vanha ja lepojannite 10.4v,kaasupoljin edelleen taytyy painaa enemman,auttaisko polkimen opettaminen.Testerin mukaan kaikki kunnossa,vaikkei aivan olekkaan :eh:

cerdo
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Onko W221 ongelmapesä?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

cerdo kirjoitti:Airmatic murheita mullakin w221 korissa jousitus kuin kivireessa.Vuosi sitten poika kaytti Malagassa MB huollossa,nuori poika oli katsellut starilla tunnin,muttei mitaan huomauttamista loytany.

On minun korjaamolla mersu tuntemusta,mutta koviin jousiin ei ole loytyny ratkaisua.
Nyt opetellut kayttaa icarsoft MB2v testeria,eilen paineeksi naytti 11,39 bar,anturit sanoi olevan kunnossa,tosin kiihtyvyys antureita ilmoitti olevan vain edessa.

Tana aamuna oli sit auton keula laskenut 18mm,pera 6mm vaikka ennen pysynyt kk.kaupalla ylhaalla.
Painetta naytti vain 5,8bar nostin auton ylos,mutta painelukema nousi vain muutaman kymmenyksen.

Olisko syyna rikkonainen paine-anturi?
Pikaisesti katsottuna tahan malliin ei irrallista anturia saa,vaan ostettava koko jakotukki?
Halvin Amazonissa 65€. Onko joku etsinyt missa taka kiihtyvyys anturi tarkalleen on,etu anturit on nakyvilla kylla.

Vaihteisto oljynvaihdon jalkeen vaihdot tokki ja kaasupolin vaati enempi painamista,yllattaen vaihteisto parani,kun vaihdoin perakontin akun 13v vanha ja lepojannite 10.4v,kaasupoljin edelleen taytyy painaa enemman,auttaisko polkimen opettaminen.Testerin mukaan kaikki kunnossa,vaikkei aivan olekkaan :eh:

cerdo
Oliko tuo 11 bar paine varmasti jostain jousitukista eikä keskusvaraajasta?

Miten odotit paineen käyttäytyvän kun alustaa nostaa vähäsen? Tietenkin paineet on "nollilla" jos auto on ihan tontissa mutta sitten kun ilmajousi alkaa kantaa niin painehan ei paljoa muutu vaikka auto nousee. Jotenkin porukoilla vaan kummallinen käsitys siitä että jousen paine olisi suoraan verrannollinen auton korkeuteen.

En kyllä muista mikä on se normaali paine 221:n keulassa ja perässä.
Avatar
cerdo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 24.03.2014 17:31
Paikkakunta: Malaga

Re: Onko W221 ongelmapesä?

Viesti Kirjoittaja cerdo »

juu tiedan toki,et painesailiossa on vakio paine ja korkeusanturit paastaa jousille ilmaa ja katkaisee ilman tulo,kun korkeus savutettu.
Testeri sanoo; paineanturin paine eli tarkoittanee jakotukissa olavaa paine anturia ts. kompressorin antama paine.

Se tassa ihmetytti kun eilen paine oli koko ajan 11,3 tuntumassa kun ajoin jousitusta ylos-alas.

Nyt tana aamuna anturin paine 5.3 ja nousi vain 5,8 aan ajoin samallalailla ylo-alas auto nousi taysin ylos ja jai takalokari 71cm ja etu 72cm keskelta kaarta mitattuna,naa lukemat ollu aina,samoin kompura pysahtyi tahan paine lukemaan.

Anturi antaa kai virhe tietoa paineesta jonnekkin ku lukemat heittelee nain paljon ja auton korkeus pysyy samana,en kylla tieda vaikuttako se jotenkin jousituksen kovuuteen?

Antureita kai 3korkeus- ja 3kiihtyvyys anturia,testeri ilmoitti 2 kiihtyvyys anturia.
Katkaisijasta c-s-m tilanne ei muutu miksikaan,jouset yhtapuuta kokoajan.
-cerdo-
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12586
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Onko W221 ongelmapesä?

Viesti Kirjoittaja epk »

no mites ne iskarit, toimiiko jäykkyydensäätö testerillä ohjattuna ? voi myös koittaa ilmankin , painelee nurkkia niin huomaa kyllä eron jos jäykkänä.
Avatar
cerdo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 24.03.2014 17:31
Paikkakunta: Malaga

Re: Onko W221 ongelmapesä?

Viesti Kirjoittaja cerdo »

En muista onko testerisa iskunvaimentajien kontrolli,kasin painelemalla auton nurkat ei hetkahda kui muutaman millin.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Onko W221 ongelmapesä?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Tuosta icarsoftista en tiedä mutta star näyttää jokaisen tolpan paineen erikseen, myös keskusvaraajan paineen erikseen. Paine mitataan sillä yhdellä ja samalla anturilla mutta kun venttiilit on oikeassa asennossa niin painemittari mittaa sitä haluttua kohdetta.

Ilmajousien paineella ei saa alustaa kovaksi jos se auto on normaalilla korkeudella. Iskareiden säätöä on hankala starillakaan seurata, toimintaa voi kyllä testata.
Avatar
cerdo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 24.03.2014 17:31
Paikkakunta: Malaga

Re: Onko W221 ongelmapesä?

Viesti Kirjoittaja cerdo »

Naimpa arvelinkin,et pussin paine sama kui ennenkin.
Iskun vaimentaja ilm.tuo purkki jousenvarren alapaassa ja vaimennusta ohjataan sahkoisesti virtaus aukkoa muuttamalla.
Mita purkin sisalla ilma vai neste?
Taa nayttaa jumittuneen S asentoon,kun on niin pirun kova,etta hirvittaa.
Taytyy aamulla tutkia mita testeri loytaa jousituksesta.
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: Onko W221 ongelmapesä?

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Jos E-malliin menee se toimintatonni oston jälkeen, niin ässään menee varmaa se 2 tonnia. Jos tuossa on 7-portainen 722.9, niin tuntuu, että jokainen 722.9 laatikko töksäyttelee vaihteet kylmänä. Minulla myös W211 töksäyttelee kylmänä vaihteita alaspäin vaihtaessa, mutta lämmetessään (5 min ajelun jälkeen) tilannetta ei juuri huomaa. Airmatic on yks helvetti, jos sitä ei ole huollettu.
Avatar
cerdo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 24.03.2014 17:31
Paikkakunta: Malaga

Re: Onko W221 ongelmapesä?

Viesti Kirjoittaja cerdo »

Airmatic systeemia hiukan tutkin.W220 loytyy aika hyvaa tietoa,aikalahelle sama varmaan w221 jousitus.

https://w220.ee/Airmatic" onclick="window.open(this.href);return false;

Jenkkipalstoilla on juttua ja diagnooseja tahan korimalliin(221),kiihtyvyys antureita 2 edessa ja takana yksi,oikealla.

Icarsoft MB V2 ei loyda kuin etu kiihtyvyysanturit,voltti maara on kohillaan ja autoa heiluttaessa piirturi nayttaa liikkeen.

Kait ruvettava purkamaan et loytyyko taka-anturi,ikunvaimentimien venttileitten pienin asento voinee johtua myos kiihtyvyys anturi viasta?
Paine sensorin lukema jostai syysta jokapaiva eri ekakerralla 11,39 eilen5,63 ja tanaan 7,33bar
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: Onko W221 ongelmapesä?

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

cerdo kirjoitti:Airmatic systeemia hiukan tutkin.W220 loytyy aika hyvaa tietoa,aikalahelle sama varmaan w221 jousitus.

https://w220.ee/Airmatic" onclick="window.open(this.href);return false;

Jenkkipalstoilla on juttua ja diagnooseja tahan korimalliin(221),kiihtyvyys antureita 2 edessa ja takana yksi,oikealla.

Icarsoft MB V2 ei loyda kuin etu kiihtyvyysanturit,voltti maara on kohillaan ja autoa heiluttaessa piirturi nayttaa liikkeen.

Kait ruvettava purkamaan et loytyyko taka-anturi,ikunvaimentimien venttileitten pienin asento voinee johtua myos kiihtyvyys anturi viasta?
Paine sensorin lukema jostai syysta jokapaiva eri ekakerralla 11,39 eilen5,63 ja tanaan 7,33bar
Jos kiihtyvyysanturi menee niin se vetää alustan kivikovaksi, muuten voi toimia nostot ja laskut jne, mutta on kuin kivireki. W211 on 2 anturia etutolppien yläosassa konehuoneessa ja yksi takana pelkääjän sisälokarin sisässä pikkutelineessä. Voi myös jossain kovaan monttuun ajettaessa mennä jonkun kiihtyvyysanturin takia kivireeksi alusta. Jos ei ole Staria, niin ilmeisesti pitäisi kuittaantua kiihtyvyysanturivika irroittamalla töpseli anturilta ja takaisin ja kyydit muuttuvat siitä E36 BMW tonttiin lasketusta takaisin Airmatic Mersun kyydeiksi.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Onko W221 ongelmapesä?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

cerdo kirjoitti:...

Jenkkipalstoilla on juttua ja diagnooseja tahan korimalliin(221),kiihtyvyys antureita 2 edessa ja takana yksi,oikealla.

Icarsoft MB V2 ei loyda kuin etu kiihtyvyysanturit,voltti maara on kohillaan ja autoa heiluttaessa piirturi nayttaa liikkeen.
Riippuu minkä ikäinen auto ja millä moottorilla, usein vain ne kaksi kiihtyvyysanturia edessä.
Avatar
cerdo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 24.03.2014 17:31
Paikkakunta: Malaga

Re: Onko W221 ongelmapesä?

Viesti Kirjoittaja cerdo »

Testeri nayttaa kahta kiihtyvyysanturia,pitanee uskoa.

No miten iskunvaimentajat kayttaytyy jos esim yksi johtoliitin huono/johto poikki?
Laittaako varuilta S-asentoon iskarit?
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: Onko W221 ongelmapesä?

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

cerdo kirjoitti:Testeri nayttaa kahta kiihtyvyysanturia,pitanee uskoa.

No miten iskunvaimentajat kayttaytyy jos esim yksi johtoliitin huono/johto poikki?
Laittaako varuilta S-asentoon iskarit?
Mulla kans iCarsoft II näytti S211 vain etuantureille arvoja, mutta takana oikealla pyöräkotelossa oli kolmas.
Avatar
cerdo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 24.03.2014 17:31
Paikkakunta: Malaga

Re: Onko W221 ongelmapesä?

Viesti Kirjoittaja cerdo »

Ok,pakko se on sit etsia. Oikean takapyoran sisa lokaripois?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Onko W221 ongelmapesä?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

cerdo kirjoitti:Ok,pakko se on sit etsia. Oikean takapyoran sisa lokaripois?
Voi sitä takapään kiihtyvyysanturia autostakin etsiä mutta tietokoneen näytöltä laiskempi sen selvittäisi. Jostain syystä vaan EPC ja WIS näyttävät vähän eri päivämääriä, huonolla tuurilla pitää autossa käydä jos sattuu 07/2006 tienoille valmistuspäivä.

Mersut on vähän erilaisia, 221:ssä takapään anturi näyttäisi olevan hattuhyllyn alla.
Vastaa Viestiin