Käytetty C 350e hybrid

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Priest82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 17.11.2017 14:00

Käytetty C 350e hybrid

Viesti Kirjoittaja Priest82 »

Terve.
Nyt kun näitä c350e hybridi malleja rupeaa saamaan sopuhintaan niin olisko heittää kokemuksia tästä. Hyviä ja huonoja.
Range tiedossa ettei sillä pitkiä pätkiä sähköllä pääse, mutta se on mun ajoihin passeli. Kk alle 1000km josta lyhyttä pätkää suurin osa.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Käytetty C 350e hybrid

Viesti Kirjoittaja RH »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ilit=c350e" onclick="window.open(this.href);return false;
Ainakin jukka-tre:llä on runsain määrin kokemusta tuosta menopelistä.
Priest82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 17.11.2017 14:00

Re: Käytetty C 350e hybrid

Viesti Kirjoittaja Priest82 »

RH kirjoitti:http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ilit=c350e
Ainakin jukka-tre:llä on runsain määrin kokemusta tuosta menopelistä.
Juu olin tuon ketjun lukenutkin. Hyvin vähän oli muita kokemuksia kun tuo range. Eli voisi kuvitella, että auto on hyvä, muttq joillakin akku kärsinyt. Nythän varmaan lannattaa tuoda lämpimästä maasta tämmönen. Mutta ei liian lämpimästä.
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Käytetty C 350e hybrid

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Ajomatka pelkällä akulla on ollut jopa odotettua heikompi. Noin 15 km aivan sukkasillaan ajaessa ja lämpimästä lähdettäessä.

Bensan keskikulutus kyllä ollut alhainen, ensimmäisellä tankillisella mitattu kulutus 4.2. Ladattu on ahkerasti, 20 km työmatkaa ja molemmissa päissä latausmahdollisuus. Yksi 250km maantiepätkä oli tällä tankillisella.
230 C 1978
Priest82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 17.11.2017 14:00

Re: Käytetty C 350e hybrid

Viesti Kirjoittaja Priest82 »

Marko M kirjoitti:Ajomatka pelkällä akulla on ollut jopa odotettua heikompi. Noin 15 km aivan sukkasillaan ajaessa ja lämpimästä lähdettäessä.

Bensan keskikulutus kyllä ollut alhainen, ensimmäisellä tankillisella mitattu kulutus 4.2. Ladattu on ahkerasti, 20 km työmatkaa ja molemmissa päissä latausmahdollisuus. Yksi 250km maantiepätkä oli tällä tankillisella.
Kuullostaa mun tapaukseen riittävältä. Onko auto muuten toiminut hyvin?
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Käytetty C 350e hybrid

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Vikoja ei ole ollut, tosin vasta alle kuukauden ja reilun 1000km ollut meillä. 88tkm ajettu.
230 C 1978
tsav
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: La 14.09.2019 05:22

Re: Käytetty C 350e hybrid

Viesti Kirjoittaja tsav »

Auto ollut minulla 9kk. Talvella tosiaan sähkörange hieman heikko. Nyt kelien lämmettyä harrastetallilla käydessä 33km suuntaansa, sähköllä siitä mennessä 25km(talvella18km) ja takaisin 27km (talvella20km). Tallilla ladattu akku täyteen. Tuohon sähkörangeen joutuu hieman kikkailemaan. Ylämet ajan bensalla ja isot alamet vakkari pois päältä. Näin sähkörangea saa venytettyä. Moottoritieajossa sähköä ei kannata käyttää, jolloin 120 nopeudella kulutus on 7l/100km. Eikä sitä akkukapasiteettia kyllä riittäisikään kovin pitkälle noissa nopeuksissa.

Minulla ainut murhe oli, kun auto alkoi ilmoittelemaan ihan ihmeellisiä vikoja. Testerillä näytti, että 12V akun jännite oli hieman yli 11V. Akun vaihtamalla tilanne korjautui eikä sen jälkeen ole tullut yhtään hälytystä. Tai no HV akun kapasiteetin hiipuminen on toinen murhe, mutta se on luonnollista kulumista. Minulla tyhjästä täyteen lataus on 4,5kWh, eli akun kapasiteetista on enää 80% jäljellä. 2015 vuosimalli ja autolla ajettu nyt 142tkm.

Ajo-ominaisuudet on minun makuun. Auton navi oli kömpelö käyttää minun mielestä. Ja lisäksi, kun en ostanut mercedes me palvelua, niin livetraficdata ei toiminut. Keskinäytön vaihtaminen android kosketusnäyttöön muutti tilanteen paremmaksi, nyt keskinäytössä toimii Waze ja sille voi antaa osoitteen suomeksi puhumalla. Samoin opastukset tulee suomeksi, toisin kuin mersun omasta navista. Ja waze hälyttää kameroista ja muista liikenne häiriöistä.
2019 Audi e-tron 55 quattro
1953 Jaguar XK120SE FHC (MR)
1958 Hermes 2000 (owned since 1978)
Priest82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 17.11.2017 14:00

Re: Käytetty C 350e hybrid

Viesti Kirjoittaja Priest82 »

tsav kirjoitti:Auto ollut minulla 9kk. Talvella tosiaan sähkörange hieman heikko. Nyt kelien lämmettyä harrastetallilla käydessä 33km suuntaansa, sähköllä siitä mennessä 25km(talvella18km) ja takaisin 27km (talvella20km). Tallilla ladattu akku täyteen. Tuohon sähkörangeen joutuu hieman kikkailemaan. Ylämet ajan bensalla ja isot alamet vakkari pois päältä. Näin sähkörangea saa venytettyä. Moottoritieajossa sähköä ei kannata käyttää, jolloin 120 nopeudella kulutus on 7l/100km. Eikä sitä akkukapasiteettia kyllä riittäisikään kovin pitkälle noissa nopeuksissa.

Minulla ainut murhe oli, kun auto alkoi ilmoittelemaan ihan ihmeellisiä vikoja. Testerillä näytti, että 12V akun jännite oli hieman yli 11V. Akun vaihtamalla tilanne korjautui eikä sen jälkeen ole tullut yhtään hälytystä. Tai no HV akun kapasiteetin hiipuminen on toinen murhe, mutta se on luonnollista kulumista. Minulla tyhjästä täyteen lataus on 4,5kWh, eli akun kapasiteetista on enää 80% jäljellä. 2015 vuosimalli ja autolla ajettu nyt 142tkm.

Ajo-ominaisuudet on minun makuun. Auton navi oli kömpelö käyttää minun mielestä. Ja lisäksi, kun en ostanut mercedes me palvelua, niin livetraficdata ei toiminut. Keskinäytön vaihtaminen android kosketusnäyttöön muutti tilanteen paremmaksi, nyt keskinäytössä toimii Waze ja sille voi antaa osoitteen suomeksi puhumalla. Samoin opastukset tulee suomeksi, toisin kuin mersun omasta navista. Ja waze hälyttää kameroista ja muista liikenne häiriöistä.
Kiitoksia tiedosta. Itsellä olisi juuri kiikarissa 2015 n. 150tkm ajettu.
Yllättävän pitkälle pääset sitten vielä jos n.80% on akkua jäljellä. Itsellä päivittäiset ajot jää alle 20km. Eli tuo 80% riittää ihan hienosti vielä. Yllättävän paljon kuluttaa 120km/h vauhdissa.
Täytyypä tutkia tuo näytönvaihto vai onko antaa vinkkiä siihen?
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Käytetty C 350e hybrid

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Pääsin äsken 23 km pelkällä akulla erittäin joustavasti ajellen, ilmastointi pois päältä ja puhallin kakkosella. Pitkiä matkoja rullaten ja muutenkin kaikki taloudellisen ajon opit käytössä. Rullaa kyllä todella hyvin E-asennolla. Ulkolämpötila +19.

Ei tätä kyllä oikein kehua voi.
230 C 1978
tsav
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: La 14.09.2019 05:22

Re: Käytetty C 350e hybrid

Viesti Kirjoittaja tsav »

Kosketusnäytön ostin ebayn kautta ja myyjä oli italiasta. Laite tuli kuitenkin kiinasta ja myyjä maksoi tullauksen. Mukana tuli tarvittavat piuhat ja kiinnikkeet. Ohjeiden mukaan ääni tulee näytöltä kahden RCA-liittimen kautta. Mukana oli muuntokaapeli, jonka toisessa päässä on 3,5mm Aux-liitin. Mutta kun näissä ei ole aux-liitintä, niin oli mukana vielä purkki, jolla aux muutetaan USB-liittimelle. Tämä olisi sitten pitänyt tökätä auton keskikonsolissa olevaan usb liittimeen. Jätin koko johdon pois koska radiona toimii edelleen auton alkuperäinen radio. Ajattelin laittaa lisä kaiuttimen siihen AUX-piuhaan myöhemmin. Yllätys oli suuri, kun navigaattorin tyttö alkoi ohjeistamaan auton omasta kaiuttimesta selkeällä suomen kielellä. Laite ilmeisesti osaa käyttää auton handsfree systeemiä tai jotain. Toimii kuitenkin ilman lisäkaiutinta ja ilman äänipiuhojen kiinnitystä. Samoin äänikomennot menee ilmeisesti auton handsfreen kautta. Näytön muita ominaisuuksia en ole tarvinnut, joten en osaa sanoa miten esim elokuvat tuosta näkyy tai netti selain toimii.
Näyttöjä on myynnissä monella eri merkillä ja suorakulmaista tai pyöreäkulmaista versiota. Lisäksi eri android versioita ja muistien kokoja. Hakusanaksi voi kokeilla "10.25 android mercedes c-class W205".

Sähköllä pääsee tosiaan ihan mukavasti kaupungissa ja maantiellä 80 nopeudessa kun on lämmintä. Mutta esim talvella rangen tuhoaa lämmitys, jos ei aja ensin bensalla konetta lämpimäksi. Sähkötoiminen lämmitin on 6kW, joten noin pienestä akusta se imaisee nopeasti mehut. Sikäli hassua, ettei tuota sähköpumpulla varustettua ilmastointia ole tehty kaksitoimiseksi ilmalämpöpumpuksi, jolla talvella voisi lämmittää.
2019 Audi e-tron 55 quattro
1953 Jaguar XK120SE FHC (MR)
1958 Hermes 2000 (owned since 1978)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Käytetty C 350e hybrid

Viesti Kirjoittaja DBFI »

tsav kirjoitti:
Sähköllä pääsee tosiaan ihan mukavasti kaupungissa ja maantiellä 80 nopeudessa kun on lämmintä. Mutta esim talvella rangen tuhoaa lämmitys, jos ei aja ensin bensalla konetta lämpimäksi. Sähkötoiminen lämmitin on 6kW, joten noin pienestä akusta se imaisee nopeasti mehut. Sikäli hassua, ettei tuota sähköpumpulla varustettua ilmastointia ole tehty kaksitoimiseksi ilmalämpöpumpuksi, jolla talvella voisi lämmittää.
Jos oikein katsoin niin ei edes EQC täyssähköautossa ole lämpöpumppulämmitystä niin kuin kaiketi useimmissa muissa sähköautoissa. Mersujen kanssa parasta pitäytyä dieseleissä.
tsav
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: La 14.09.2019 05:22

Re: Käytetty C 350e hybrid

Viesti Kirjoittaja tsav »

DBFI kirjoitti: Jos oikein katsoin niin ei edes EQC täyssähköautossa ole lämpöpumppulämmitystä niin kuin kaiketi useimmissa muissa sähköautoissa. Mersujen kanssa parasta pitäytyä dieseleissä.
Samankiihtyvyyde omaavassa dieselissä on vain ajoneuvovero+käyttövoimavero niin iso, että meikäläisen kilometreilla edullisemmaksi tulee ajaa bensalla tai tässä tapauksessa hybridillä. Jolloin verot maksetaan polttoaineessa ajettujen kilometrien mukaan. Ajoneuvoverohan hybridissä on olematon samantehoiseen bensaan tai dieseliin nähden.
Ja sähkö on hybridissä plussaa. Tuo mukavasti kiihtyvyyttä ja kaupungissa ajetaan äänettömästi ja ympäristöystvällisesti.
Tarpeita on monenlaisia ja sama ratkaisu ei sovellu kaikille toinen tykkää dieselistä, toinen bensasta ja kolmas hybridistä. Onneksi on vielä vara valita oman mieltymyksen mukaan.

Tuo talven lämpö ongelma on tosiaan helppo ratkaista kun ajaa ensin hetken aikaa bensalla, jolloin jäähdytysvesi saadaan lämpimäksi. Sen jälkeen se sähköpannu ei mene päälle ja kabiissa on ihan lämmintä. Samainen sähkölämmitin toimii esilämmittimenä ja se saadaan ohjelmoitua joko mittaristosta tai mercedes me sovelluksen kautta päälle. Ilmastointi puolestaan ei vaadi polttomoottoria vaan kesällä auton saa vaikka esijäähdytettyä, jos on tarvista. Tuon sähkönkulutusta en vielä ole pystynyt kokeilemaan.
2019 Audi e-tron 55 quattro
1953 Jaguar XK120SE FHC (MR)
1958 Hermes 2000 (owned since 1978)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Käytetty C 350e hybrid

Viesti Kirjoittaja DBFI »

tsav kirjoitti: Samankiihtyvyyde omaavassa dieselissä on vain ajoneuvovero+käyttövoimavero niin iso, että meikäläisen kilometreilla edullisemmaksi tulee ajaa bensalla tai tässä tapauksessa hybridillä. Jolloin verot maksetaan polttoaineessa ajettujen kilometrien mukaan. Ajoneuvoverohan hybridissä on olematon samantehoiseen bensaan tai dieseliin nähden.
Ja sähkö on hybridissä plussaa. Tuo mukavasti kiihtyvyyttä ja kaupungissa ajetaan äänettömästi ja ympäristöystvällisesti.
Tarpeita on monenlaisia ja sama ratkaisu ei sovellu kaikille toinen tykkää dieselistä, toinen bensasta ja kolmas hybridistä. Onneksi on vielä vara valita oman mieltymyksen mukaan.

Tuo talven lämpö ongelma on tosiaan helppo ratkaista kun ajaa ensin hetken aikaa bensalla, jolloin jäähdytysvesi saadaan lämpimäksi. Sen jälkeen se sähköpannu ei mene päälle ja kabiissa on ihan lämmintä. Samainen sähkölämmitin toimii esilämmittimenä ja se saadaan ohjelmoitua joko mittaristosta tai mercedes me sovelluksen kautta päälle. Ilmastointi puolestaan ei vaadi polttomoottoria vaan kesällä auton saa vaikka esijäähdytettyä, jos on tarvista. Tuon sähkönkulutusta en vielä ole pystynyt kokeilemaan.
Taitaa olla enemmän sattumasta kiinni kannattaako hybridi. Meillähän on perheessä diesel, bensa ja hybridi (E350e). Hybridin verot pienet mutta kun pari kertaa vuodessa tekee 12 tkm:n vuotuisella ajolla (josta puolet sähköllä) ylimääräisen moottoriöljyjen vaihdon merkkiliikkeessä niin dieselin vero tuntuu mitättömältä.

Merkkiliikkeen ja tehtaan suositus on nimenomaan välttää lyhyttä bensa-ajoa, sitä bensalla esilämmittelyä jota suosittelit. Kaikki M274:t kerää bensaa, jotkut vaan sen verran vähän että ylimääräinen öljyjen vaihto ei ole tarpeen, jossain kohtaa tulee se moottorin vaihto sitten. Jospa M254 bensamoottori olisi parempi mutta se ei tule vielä vähään aikaan hybrideihin.
Priest82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 17.11.2017 14:00

Re: Käytetty C 350e hybrid

Viesti Kirjoittaja Priest82 »

Juu lämmitys varmaan haukkaa virtaa. Onneks töissä pystyy pitään piuhassa koko päivän. Ja kotoota lähdetään lämpimästä tallista. Mun päivittäiset ajot on 10km luokkaa niin tämä mersu on ihan riittävä.
Autona kumminkin oli hyvin miellyttävä ajaa kun lyhyesti testasin. Hybridin päättänyt ostaa ja tämä c350e nyt vaan on tuntunut ja näyttänyt parhaimmalta.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Käytetty C 350e hybrid

Viesti Kirjoittaja DBFI »

10 km päivässä yhteensä vai yhteen suuntaan? Lopahtaneenkin akun pitäisi 10 km riittää jos ei lämmitystä tarvitse. Olishan edullista jos riittäisi siellä töissä lataaminen, vai raportoiko kateelliset työkaverit verottajalle ja tekevät lataamisen liian kalliiksi?
Priest82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 17.11.2017 14:00

Re: Käytetty C 350e hybrid

Viesti Kirjoittaja Priest82 »

DBFI kirjoitti:10 km päivässä yhteensä vai yhteen suuntaan? Lopahtaneenkin akun pitäisi 10 km riittää jos ei lämmitystä tarvitse. Olishan edullista jos riittäisi siellä töissä lataaminen, vai raportoiko kateelliset työkaverit verottajalle ja tekevät lataamisen liian kalliiksi?
Yhteensä se 10km. Juu töissä latailen. Meillä on hyvä porukka ei siellä kukaan kiukuttele. Sen takia tätä harkitsen vakavasti.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Käytetty C 350e hybrid

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Priest82 kirjoitti: Meillä on hyvä porukka ei siellä kukaan kiukuttele.

:thumbup:
tähtisumu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 124
Liittynyt: Ma 31.01.2011 09:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käytetty C 350e hybrid

Viesti Kirjoittaja tähtisumu »

Pystyykö tuollaisella hybridillä ajamaan ilman että latailee piuhalla? Ikäänkuin olisi toyota-hybridi isommalla akulla ja paremmalla suorituskyvyllä? Tulisi polttomoottorille käyttötunteja ja akkua ei tarvitsisi jatkuvasti veivata tyhjän ja täyden välillä. Olisiko se moottorin ja/tai akun käyttöiän kannalta parempi?
e-class
Priest82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 17.11.2017 14:00

Re: Käytetty C 350e hybrid

Viesti Kirjoittaja Priest82 »

tähtisumu kirjoitti:Pystyykö tuollaisella hybridillä ajamaan ilman että latailee piuhalla? Ikäänkuin olisi toyota-hybridi isommalla akulla ja paremmalla suorituskyvyllä? Tulisi polttomoottorille käyttötunteja ja akkua ei tarvitsisi jatkuvasti veivata tyhjän ja täyden välillä. Olisiko se moottorin ja/tai akun käyttöiän kannalta parempi?
Ei tietoa tähän, mutta ei sitä akkua tarvi sääliä. Toyotalla akun kapasiteetti tippuu 70-80 prosenttiin 10-15v/200-300km aikana. No niillä on dataa enemmän kun mersulla, mutta en jaksa uskoa, että mersu niin huonosti tämän hoitaisi. Akun kesto on vanhemmissa hybrideissä positiivisesti yllättänyt tehtaat eikä päinvastoin. Mutta tietenkin akuissakin on eroja.
Priest82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 17.11.2017 14:00

Re: Käytetty C 350e hybrid

Viesti Kirjoittaja Priest82 »

DBFI kirjoitti:
tsav kirjoitti:
Taitaa olla enemmän sattumasta kiinni kannattaako hybridi. Meillähän on perheessä diesel, bensa ja hybridi (E350e). Hybridin verot pienet mutta kun pari kertaa vuodessa tekee 12 tkm:n vuotuisella ajolla (josta puolet sähköllä) ylimääräisen moottoriöljyjen vaihdon merkkiliikkeessä niin dieselin vero tuntuu mitättömältä.

Merkkiliikkeen ja tehtaan suositus on nimenomaan välttää lyhyttä bensa-ajoa, sitä bensalla esilämmittelyä jota suosittelit. Kaikki M274:t kerää bensaa, jotkut vaan sen verran vähän että ylimääräinen öljyjen vaihto ei ole tarpeen, jossain kohtaa tulee se moottorin vaihto sitten. Jospa M254 bensamoottori olisi parempi mutta se ei tule vielä vähään aikaan hybrideihin.
Mitä tarkoitat tuolla öljynvaihdolla? Miksi pitää vaihdella useammin? Nykyselläkin bensa-autollani ajelen 1-2km etappeja eikä siihen tarvi öljyjä vaihdella kun kerran vuodessa.
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Käytetty C 350e hybrid

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Priest82 kirjoitti:Toyotalla akun kapasiteetti tippuu 70-80 prosenttiin 10-15v/200-300km aikana. No niillä on dataa enemmän kun mersulla, mutta en jaksa uskoa, että mersu niin huonosti tämän hoitaisi. Akun kesto on vanhemmissa hybrideissä positiivisesti yllättänyt tehtaat eikä päinvastoin. Mutta tietenkin akuissakin on eroja.
Kaveri kävi justiin Veholla akkutestissä, 4 vuotta vanha auto ja allle 90tkm ajettu, kapasiteetista jäljellä 78% ja kuulemma ei aiheuta toimenpiteitä. Samat onnettomat ranget oireena kuin minullakin.
230 C 1978
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Käytetty C 350e hybrid

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Priest82 kirjoitti:
tähtisumu kirjoitti:Pystyykö tuollaisella hybridillä ajamaan ilman että latailee piuhalla? Ikäänkuin olisi toyota-hybridi isommalla akulla ja paremmalla suorituskyvyllä? Tulisi polttomoottorille käyttötunteja ja akkua ei tarvitsisi jatkuvasti veivata tyhjän ja täyden välillä. Olisiko se moottorin ja/tai akun käyttöiän kannalta parempi?
Ei tietoa tähän, mutta ei sitä akkua tarvi sääliä. Toyotalla akun kapasiteetti tippuu 70-80 prosenttiin 10-15v/200-300km aikana. No niillä on dataa enemmän kun mersulla, mutta en jaksa uskoa, että mersu niin huonosti tämän hoitaisi. Akun kesto on vanhemmissa hybrideissä positiivisesti yllättänyt tehtaat eikä päinvastoin. Mutta tietenkin akuissakin on eroja.
Mistä Toyotasta kyse, "itselataavastako"? Eikös vanhemmissa malleissa ole ihan eri akkutekniikka? Mersu ei tee itse akkukennoja vaan käyttää valmistajaa jolla on yhtä paljon dataa käytössä kuin Toyotallakin.

Olisko ollut Amatöörin viestejä taannoin akun varausasteen vaikutuksesta käyttöikään. Käyrien mukaan aika suuri vaikutus, tiedä sitten miten pätevät mersuihin.

Meillä oli muistaakseni mersun akun kapasiteetti vähän yli 70%:ssa jossain vajaan kolmen vuoden kohdalla kun viimeksi tarkistin.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Käytetty C 350e hybrid

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Priest82 kirjoitti: Mitä tarkoitat tuolla öljynvaihdolla? Miksi pitää vaihdella useammin? Nykyselläkin bensa-autollani ajelen 1-2km etappeja eikä siihen tarvi öljyjä vaihdella kun kerran vuodessa.
Millä nykyisellä bensa-autolla? Onko siinä M274 moottori? Ei nekään kaikki kaiketi oikkuile. Viimeksi kun itse tein ylimääräisen öljyhuollon niin moottorista tuli yli 2 litraa ylimääräistä "öljyä" eli runsaat 2 litraa bensaa muistaakseni 7 litran öljytilavuudessa. Jossain muussa threadissa kirjoittelin tarkemmat lukemat mutta bensamoottorilla ei tuossa ajassa ollut ajettu kuin muutama tuhat kilometriä, olisko ollut 4 - 6 tkm.

Niin ja merkkiliikkeen pihalla oli lopputalvesta useita autoja jonossa odottamassa ylimääräistä öljyvaihtoa kun kävin kyselemässä tietävätkö mitään uutta aiheesta (eivät tienneet).
Priest82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 17.11.2017 14:00

Re: Käytetty C 350e hybrid

Viesti Kirjoittaja Priest82 »

DBFI kirjoitti:
Priest82 kirjoitti:
tähtisumu kirjoitti:Pystyykö tuollaisella hybridillä ajamaan ilman että latailee piuhalla? Ikäänkuin olisi toyota-hybridi isommalla akulla ja paremmalla suorituskyvyllä? Tulisi polttomoottorille käyttötunteja ja akkua ei tarvitsisi jatkuvasti veivata tyhjän ja täyden välillä. Olisiko se moottorin ja/tai akun käyttöiän kannalta parempi?
Ei tietoa tähän, mutta ei sitä akkua tarvi sääliä. Toyotalla akun kapasiteetti tippuu 70-80 prosenttiin 10-15v/200-300km aikana. No niillä on dataa enemmän kun mersulla, mutta en jaksa uskoa, että mersu niin huonosti tämän hoitaisi. Akun kesto on vanhemmissa hybrideissä positiivisesti yllättänyt tehtaat eikä päinvastoin. Mutta tietenkin akuissakin on eroja.
Mistä Toyotasta kyse, "itselataavastako"? Eikös vanhemmissa malleissa ole ihan eri akkutekniikka? Mersu ei tee itse akkukennoja vaan käyttää valmistajaa jolla on yhtä paljon dataa käytössä kuin Toyotallakin.

Olisko ollut Amatöörin viestejä taannoin akun varausasteen vaikutuksesta käyttöikään. Käyrien mukaan aika suuri vaikutus, tiedä sitten miten pätevät mersuihin.

Meillä oli muistaakseni mersun akun kapasiteetti vähän yli 70%:ssa jossain vajaan kolmen vuoden kohdalla kun viimeksi tarkistin.
En nyt muista tosiaan mistä mallista oli kyse. Jonkun artikkelin luan joskus jostain lehdestä. Siinä vaan oltiin sitä mieltä ettei akun takia kannata sen suuremmin varoa.
Juu ei tietenkään Mersu akkuja tee. Mutta heillä on vähemmän omiin autoihin dataa käytettävissä kun esim. Toyotalla. Tiedä sitten kuinka tarkkoja ovat mitä tietoa saa jakaa. Yllättävän nopeasti kapasiteetti tippuu näissä autoissa. Vaikka niistä pidetään jo melko hyvää huolta (oikea lataustapa/jäähdytys).
Noo lähden tämmöstä -15 150tkm ajettua siltikin testaamaan. Aika näyttää pidänkö sitä kuinka pitkään ja saanko siitä joskus enään mitään vaihdossa.
Priest82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 17.11.2017 14:00

Re: Käytetty C 350e hybrid

Viesti Kirjoittaja Priest82 »

DBFI kirjoitti:
Priest82 kirjoitti: Mitä tarkoitat tuolla öljynvaihdolla? Miksi pitää vaihdella useammin? Nykyselläkin bensa-autollani ajelen 1-2km etappeja eikä siihen tarvi öljyjä vaihdella kun kerran vuodessa.
Millä nykyisellä bensa-autolla? Onko siinä M274 moottori? Ei nekään kaikki kaiketi oikkuile. Viimeksi kun itse tein ylimääräisen öljyhuollon niin moottorista tuli yli 2 litraa ylimääräistä "öljyä" eli runsaat 2 litraa bensaa muistaakseni 7 litran öljytilavuudessa. Jossain muussa threadissa kirjoittelin tarkemmat lukemat mutta bensamoottorilla ei tuossa ajassa ollut ajettu kuin muutama tuhat kilometriä, olisko ollut 4 - 6 tkm.

Niin ja merkkiliikkeen pihalla oli lopputalvesta useita autoja jonossa odottamassa ylimääräistä öljyvaihtoa kun kävin kyselemässä tietävätkö mitään uutta aiheesta (eivät tienneet).
Jaa tämmöseen en olekkaan törmännyt. Täytyy googlettaa.
Ihan eri merkkinen autokin tällähetkellä.
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Käytetty C 350e hybrid

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Kyllä tämä autona on hyvä, riippuu tietenkin mistä vaihtaa.

Meilä oli edellinen W212 E220cdi AMG-sport paketilla, eikä tämä ole oikeastaan parempi missään asiassa. No verot ja alhainen bensan keskikulutus meidän ajolla ja ahkerasti ladaten.

Varusteista ohjausavustin ja kaistavahti ovat melkoisia turhakkeita, Distronic+ on melkoisen jyrkkätoiminen, peruutuskamera on siinä ja siinä, itse tulisin ilmankin toimeen. Comand online ollut selvästi pettymys, nettiradioita pystyy kuuntelemaan mutta Spotify ei toimi Bluetoothin kautta vaikka edellisessä pelasi. Nettiselainta ei varmaan tarvitsisikaan mutta ihmetyttää kun 4 vuotta vanhassa lukee näytöllä että tuki on loppunut jne. Ilmajousia en hauku mutta eivät ne mitään ahaa elämystä ole aiheuttaneet, luultavasti pistää kiukuttamaan kun jotain vikaa tulee.

Forumin juttujen perusteella oletin ettei tuo 20 km työmatka ole mikään ongelma vetää pelkällä sähköllä, haaveeksi jää, bensaa ei tietty tolla matkalla mene paljoa kuitenkaan.

Jos 10 km välein on mahdollista ladata akkua niin ei tuo ajomatka sähkölläkään ole ongelma :)
230 C 1978
Priest82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 17.11.2017 14:00

Re: Käytetty C 350e hybrid

Viesti Kirjoittaja Priest82 »

Marko M kirjoitti:Kyllä tämä autona on hyvä, riippuu tietenkin mistä vaihtaa.

Meilä oli edellinen W212 E220cdi AMG-sport paketilla, eikä tämä ole oikeastaan parempi missään asiassa. No verot ja alhainen bensan keskikulutus meidän ajolla ja ahkerasti ladaten.

Varusteista ohjausavustin ja kaistavahti ovat melkoisia turhakkeita, Distronic+ on melkoisen jyrkkätoiminen, peruutuskamera on siinä ja siinä, itse tulisin ilmankin toimeen. Comand online ollut selvästi pettymys, nettiradioita pystyy kuuntelemaan mutta Spotify ei toimi Bluetoothin kautta vaikka edellisessä pelasi. Nettiselainta ei varmaan tarvitsisikaan mutta ihmetyttää kun 4 vuotta vanhassa lukee näytöllä että tuki on loppunut jne. Ilmajousia en hauku mutta eivät ne mitään ahaa elämystä ole aiheuttaneet, luultavasti pistää kiukuttamaan kun jotain vikaa tulee.

Forumin juttujen perusteella oletin ettei tuo 20 km työmatka ole mikään ongelma vetää pelkällä sähköllä, haaveeksi jää, bensaa ei tietty tolla matkalla mene paljoa kuitenkaan.

Jos 10 km välein on mahdollista ladata akkua niin ei tuo ajomatka sähkölläkään ole ongelma :)
Kiitos vastauksesta. Hondasta tähän vaihtamassa. Bensaa saa bensa-autossa kuluakkin. 2L accord tällähetkellä mun matkoilla liemmäks 10l/100km. En oleta, että ajelen sähköllä maailmaa ympäri :D . Mutta nyt kun tämä 2014> uudemmat C mallit on kiikarissa. Diesel ei missään nimessä mun kilsoissa kannata. Ja bensakonella hybridi tai ilman on melko saman hintaisia. Joten miksi ei sit hybridi. + joku päähän pinttymä, että mersu on seuraava auto niin sellanen se on sit hommattava. Audi ja BMW ei sisältä miellytä mua yhtään. Eikä oikein muutkaan.
tähtisumu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 124
Liittynyt: Ma 31.01.2011 09:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käytetty C 350e hybrid

Viesti Kirjoittaja tähtisumu »

DBFI kirjoitti:
Priest82 kirjoitti:
tähtisumu kirjoitti:Pystyykö tuollaisella hybridillä ajamaan ilman että latailee piuhalla? Ikäänkuin olisi toyota-hybridi isommalla akulla ja paremmalla suorituskyvyllä? Tulisi polttomoottorille käyttötunteja ja akkua ei tarvitsisi jatkuvasti veivata tyhjän ja täyden välillä. Olisiko se moottorin ja/tai akun käyttöiän kannalta parempi?
Ei tietoa tähän, mutta ei sitä akkua tarvi sääliä. Toyotalla akun kapasiteetti tippuu 70-80 prosenttiin 10-15v/200-300km aikana. No niillä on dataa enemmän kun mersulla, mutta en jaksa uskoa, että mersu niin huonosti tämän hoitaisi. Akun kesto on vanhemmissa hybrideissä positiivisesti yllättänyt tehtaat eikä päinvastoin. Mutta tietenkin akuissakin on eroja.
Mistä Toyotasta kyse, "itselataavastako"? Eikös vanhemmissa malleissa ole ihan eri akkutekniikka? Mersu ei tee itse akkukennoja vaan käyttää valmistajaa jolla on yhtä paljon dataa käytössä kuin Toyotallakin.

Olisko ollut Amatöörin viestejä taannoin akun varausasteen vaikutuksesta käyttöikään. Käyrien mukaan aika suuri vaikutus, tiedä sitten miten pätevät mersuihin.

Meillä oli muistaakseni mersun akun kapasiteetti vähän yli 70%:ssa jossain vajaan kolmen vuoden kohdalla kun viimeksi tarkistin.
Niin, jos ajelisi aivan kuin alla olisi Toyotan ”itselataava” hybridi. Toisin sanoen ei edes yritä maksimoida rangea. Menovettä tankkiin tarpeen mukaan, ylimääräinen suorituskyky, premiumfiilis ja varusteet tulisivat ”kaupan päälle”.
Olisiko auton tekniikan kestävyyden kannalta parempi vai huonompi?
e-class
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Käytetty C 350e hybrid

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Tottakai voi ajella erikseen lataamatta. Itellä latausmahdollisuus kotona ja töissä niin jäänyt tälläinen vielä kokeilematta.

Ainoa tyhjällä akulla ajettu siirtymä oli Pohjanmaalta autoliikkeestä kotiin n.250km, tietokone näytti tuolle matkallle 6,3 bensan keskikulutusta, ei nyt mikään hirmuinen 211hv bensakoneelle.
230 C 1978
Priest82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 17.11.2017 14:00

Re: Käytetty C 350e hybrid

Viesti Kirjoittaja Priest82 »

Marko M kirjoitti:Tottakai voi ajella erikseen lataamatta. Itellä latausmahdollisuus kotona ja töissä niin jäänyt tälläinen vielä kokeilematta.

Ainoa tyhjällä akulla ajettu siirtymä oli Pohjanmaalta autoliikkeestä kotiin n.250km, tietokone näytti tuolle matkallle 6,3 bensan keskikulutusta, ei nyt mikään hirmuinen 211hv bensakoneelle.
Niin ja sitä on vähän revitelty matkalla kun voimaa alla? 8)
Vastaa Viestiin