W211 SBC takajarrut laahaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
PVBasstard
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 07.02.2011 10:38
Paikkakunta: Oulu

W211 SBC takajarrut laahaa

Viesti Kirjoittaja PVBasstard »

S211 -03 vaihdatin levyt ja palat eteen ja taakse. Huoltoliikkeen mukaan jarrut deaktivoitiin ennen asennusta ja aktivoitiin asennuksen jälkeen. Tämän jälkeen molemman puolen takajarrut rupesivat kuumenemaan, mutta etupään jarruissa ei mittän hämminkiä. Käsijarrukengät ei lahaa, koska ilman satulaa levy pääsee pyöriin vapaasti. Eilen starilla deaktivoittin ja aktivoitiin jarrut uudestaan ilman mitään muutosta. Mikä on mennyt vikaan?
Mercedes-Benz V250 Bluetec W447 -15

EX:
Toyota Land Cruiser J150 -10
BMW F11 530d xDrive -11
BMW E70 X5 3.0da -08
Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
BMW 530dA touring -02
BMW 525 tdsa Touring -94
Toyota avensis 2.0TD wagon -99
Audi 100 2.8 V6 -91
Nissan micra 1.0 -86
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: W211 SBC takajarrut laahaa

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Jarrunesteen määrä säiliössä?
Liikaa?
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
PVBasstard
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 07.02.2011 10:38
Paikkakunta: Oulu

Re: W211 SBC takajarrut laahaa

Viesti Kirjoittaja PVBasstard »

jvk210cdi kirjoitti:Jarrunesteen määrä säiliössä?
Liikaa?
Ylä- ja alamerkin välissä, eli juuri sopivasti. Voiko (liika)jarruneste määrä vaikuttaa pelkästään takajarruihin?
Mercedes-Benz V250 Bluetec W447 -15

EX:
Toyota Land Cruiser J150 -10
BMW F11 530d xDrive -11
BMW E70 X5 3.0da -08
Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
BMW 530dA touring -02
BMW 525 tdsa Touring -94
Toyota avensis 2.0TD wagon -99
Audi 100 2.8 V6 -91
Nissan micra 1.0 -86
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Re: W211 SBC takajarrut laahaa

Viesti Kirjoittaja Division »

En tiedä, mutta itsellänikin alkoivat tässä talvella jarrut laahaamaan. Pitäisi käydä säätämässä/herkistyttämässä.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: W211 SBC takajarrut laahaa

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Satulat pöydälle ja täysi puhdistus.
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
PVBasstard
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 07.02.2011 10:38
Paikkakunta: Oulu

Re: W211 SBC takajarrut laahaa

Viesti Kirjoittaja PVBasstard »

Kummatki takasatulat sökönä.
Mercedes-Benz V250 Bluetec W447 -15

EX:
Toyota Land Cruiser J150 -10
BMW F11 530d xDrive -11
BMW E70 X5 3.0da -08
Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
BMW 530dA touring -02
BMW 525 tdsa Touring -94
Toyota avensis 2.0TD wagon -99
Audi 100 2.8 V6 -91
Nissan micra 1.0 -86
Avatar
tapio89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 25.09.2006 16:10
Paikkakunta: Oulu

Re: W211 SBC takajarrut laahaa

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Jahas :)
vemo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ti 11.07.2006 21:04
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: W211 SBC takajarrut laahaa

Viesti Kirjoittaja vemo »

Itsellä oli täsmälleen sama tilanne, syyksi paljastui mäntien huono liikkuminen, ts. olivat jollain opilla muuttaneet muotoaan ja jumittuivat siis jarrujen painamisen seurauksena. Korjauksena molemmat takasatulat vaihtoon. Onneksi maasta ei löytynyt alkuperäisiä osia, joten valtuutettu merkkihuolto tilasi tarvikesatulat... :)
ex. C220T cdi -02
ex. E220T cdi -04
ex. E290 TDT Elegance -97
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 SBC takajarrut laahaa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

vemo kirjoitti:Itsellä oli täsmälleen sama tilanne, syyksi paljastui mäntien huono liikkuminen, ts. olivat jollain opilla muuttaneet muotoaan ja jumittuivat siis jarrujen painamisen seurauksena. Korjauksena molemmat takasatulat vaihtoon. Onneksi maasta ei löytynyt alkuperäisiä osia, joten valtuutettu merkkihuolto tilasi tarvikesatulat... :)
Törmännyt tämöisiin
Yksi mahdolinen syy,
Väkisin liikuteltu mäntiä
(mäntä vähän vinoon sitten lämpenee jumituesa ja valmis...)
Muita männä pinnan irtoaminen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
cdi2002
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Pe 20.04.2012 20:58

Re: W211 SBC takajarrut laahaa

Viesti Kirjoittaja cdi2002 »

Toinen etujarru aavistuksen laahaa, kuluttanut jarrupaloja hieman enemmän kuin toinen puoli.

Uskaltaako näitä SBC-jarruja kopeloida? Tarkoitus olis painaa mäntiä hieman sisäänpäin, että voisi liukuja vähän herkistellä. Auton ovet lukittuna jarrujärjestelmä on ilmeisesti täysin tiedoton muusta maailmasta?
W211 220cdi
Avatar
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: W211 SBC takajarrut laahaa

Viesti Kirjoittaja jartuo »

cdi2002 kirjoitti:Toinen etujarru aavistuksen laahaa, kuluttanut jarrupaloja hieman enemmän kuin toinen puoli.

Uskaltaako näitä SBC-jarruja kopeloida? Tarkoitus olis painaa mäntiä hieman sisäänpäin, että voisi liukuja vähän herkistellä. Auton ovet lukittuna jarrujärjestelmä on ilmeisesti täysin tiedoton muusta maailmasta?
Uskaltaa. Itse vaihdoin kesällä itse uudet jarrunesteet.
Virrat pois ja ovet lukossa, alipaine ilmausruuviin kiinni ja katsoo, ettei neste pääse loppumaan säiliöstä.
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
villeeino
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ti 01.09.2009 10:04

Re: W211 SBC takajarrut laahaa

Viesti Kirjoittaja villeeino »

lainataampa vähän topiccia,

huomasin just että jarrunestettä näyttäs olevan vähän liikaa. yli max merkin (yön yli seissyt). mitä tämä aiheuttaa? ei ainakaan mitään valomerkkejä ole tullut, mutta ehkä vänkärin puoleinen jarru ottaa heikommin. tiiä sitten vaikuttaako se tuohon. miten sitä nestettä saa imettyä sieltä säiliöstä kun siinä on se sihti? ehkä ohuenohut neula mahtuisi läpi?!
Audi Q7

Ex: E-mersuja
Avatar
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: W211 SBC takajarrut laahaa

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Se sihti lähtee nostamalla irti. Eikä siitä suurempaa haittaa ole jos nestettä on liikaa.
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
villeeino
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ti 01.09.2009 10:04

Re: W211 SBC takajarrut laahaa

Viesti Kirjoittaja villeeino »

ok, kiitos vastauksesta!
Audi Q7

Ex: E-mersuja
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12596
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 SBC takajarrut laahaa

Viesti Kirjoittaja epk »

tuossa on yks w211 kompura sedani mikä oli kahteen kertaan käynyt takajarrulevyjen ja palojen vaihdossa. Nyt vaihdoin siittä kolmannen kerran hilut , oli näemmä osasyy käsijarrun automaattikiristin joka jumitti jostain syystä tms.

Elikkä nyt on varmaa että takajarrusatuloiden männät jumittaa, ajosta laikat on 150c (pitäis olla 10c pinnassa). Tilataan uudet satulat taakse, onko jotain kummallisuuksia ko. operaatiossa, tarvitseeko ilmausta varten minkä verran jarrunestettä lisää (ja mikä dot ? ), staarilla homma tehdään. Jostain syystä nuot satulat on moro , autolla vain 140tkm ajettu, kaikki liukujat sun muut on kuin uudet, männän tiiviste kunnossa jne.
Avatar
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: W211 SBC takajarrut laahaa

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Minulta meni nestettä reilu litra kun vaihdoin uudet happaman tilalle. Eikö DOT 4:nen taida käydä, itse sitä ainakin laitoin.
En nesteiden vaihdossa tarvinnut staaria laisinkaan, kun ei pidä virtoja aktiivisena niin ei edes tiedä, että joku on sitä kopeloinut.
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
BHN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: To 20.06.2013 10:14

Re: W211 SBC takajarrut laahaa

Viesti Kirjoittaja BHN »

Toinen takajarru laahaa. Ei taida olla muuta oikotietä onneen kuin satulan vaihto ja starilla SBC ilmaus vai? Ärsyttävää..
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6273
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 SBC takajarrut laahaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

olihan joku yrittänyt sitä jarrumäntää hioa ihan menestyksekkäästikin, foorumilta saattaa löytyä juttua... mutta nopein ja varmin tapa on vaihtaa koko helahoito
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17211
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 SBC takajarrut laahaa

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei niitä kannata hioa, uusi satula on halpa.
oulaistenliikenne.fi
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2323
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 SBC takajarrut laahaa

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

dealer kirjoitti:Ei niitä kannata hioa, uusi satula on halpa.
Tuo on varmasti totta, korjaaminen ei kannata.

Muista merkeistä esimerkki Audi A3 takasatulat 39€ per kappale kotiin kannettuna.
Avatar
punatulkku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ma 07.01.2013 00:12
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: W211 SBC takajarrut laahaa

Viesti Kirjoittaja punatulkku »

Itsellä oli sama vika/oire: Vaihdettiin uudet levyt ja palat ja ihmeteltiin kun taka jarrut laahaa, foorumin kautta päädyttiin uusien satuloiden vaihtoon ja sitten alkoi toimimaan, nyt ei muuta kuin katsastukseen.
Oli alkuperäiset levyt 2004 ja 275 000 km ajettu niillä. Etupäässä ei ole ko. ongelmaa!
MB history:
E200 CDI W212 A Avantgarde 2012 (6/2018 ->)
SLC 350 1975 (6-2022 -> )
E270 CDI W211 A Avantgarde 2004 (~8 vuotta)
C200 CDI W202 Classic 1999 (~2.5 vuotta)
C220 CDI W204 Elegance (~3 kk.)
Vaneo W414 1.9A Ambiente 2004 (~2,5 vuotta)
Avatar
punatulkku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ma 07.01.2013 00:12
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: W211 SBC takajarrut laahaa

Viesti Kirjoittaja punatulkku »

punatulkku kirjoitti:Itsellä oli sama vika/oire: Vaihdettiin uudet levyt ja palat ja ihmeteltiin kun taka jarrut laahaa, foorumin kautta päädyttiin uusien satuloiden vaihtoon ja sitten alkoi toimimaan, nyt ei muuta kuin katsastukseen.
Oli alkuperäiset levyt 2004 ja 275 000 km ajettu niillä. Etupäässä ei ole ko. ongelmaa!

Kertokaas arvon SBC- tietäjät miten tuosta SBC järjestelmästä saadaan mahdolliset loput ilmat pois? Eli taka jarrusatuloiden yhdeydessä oli jarruletkut lytyssä, eli ilmaa sinne tietysti hieman pääsi uusien taka jarrusatuloiden vaihdon yhteydessä. Nyt ilmattu "perinteisin menetelmin" ja aika hyväksi se on jo saatu nyt (4 krt. ilmattu takaa) ja takajarrujen laahaaminen on saatu lähes kokonaan poistumaan.

1. Onko ko. takapään ilmaus helpompaa tehdä niin että auto on käynnissä ja SBC -pumppu pumppaa painetta järjestelmään?
2. Vai onko parempi antaa auton olla sammuksissa?
...Onko näillä em. toimenpiteillä edes suurta eroa, koska pumppuhan toimii oli auto käynnissä tai sitten ei, jos oikein ymmärrän sen toiminnan?
3. Jos auton päästää "sleep modeen" ja kun esim. oven avaa, niin onko tuona hetkellä hyvä tehdä ilmaus (toinen kaveri jarruputken päässä väijymässä)?
4. Onko mitenkään mahdollista että mahdollinen ilma olisi päässyt takapäästä etupäähän siirtymään...?

PS: Pienellä korjaamolla on ihan OK testeri jolla hän pääsee sisään autoon järjestelmään, ja esimerkiksi ilmaustestin tekemään tai kokonaan SBC-ilmaus ohjelman myös tarvittaessa ajamaan, mutta onko aluksi järkevintä ajaa tuo testi pelkästään ja varmistaa että siellä ei ole ilmaa?

Kiitos jo etukäteen.
MB history:
E200 CDI W212 A Avantgarde 2012 (6/2018 ->)
SLC 350 1975 (6-2022 -> )
E270 CDI W211 A Avantgarde 2004 (~8 vuotta)
C200 CDI W202 Classic 1999 (~2.5 vuotta)
C220 CDI W204 Elegance (~3 kk.)
Vaneo W414 1.9A Ambiente 2004 (~2,5 vuotta)
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6273
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 SBC takajarrut laahaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Jos tämä 'ok testeri' osaa ilmauksen niin miksi ei tehdä niinkuin testeri ohjeistaa? Painetta se reilu 2 baria sinne säiliön puolelle jne... pitäis ilman lähteä ja tlla se hätäripiirikin huuhdeltua.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
punatulkku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ma 07.01.2013 00:12
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: W211 SBC takajarrut laahaa

Viesti Kirjoittaja punatulkku »

MiHe kirjoitti:Jos tämä 'ok testeri' osaa ilmauksen niin miksi ei tehdä niinkuin testeri ohjeistaa? Painetta se reilu 2 baria sinne säiliön puolelle jne... pitäis ilman lähteä ja tlla se hätäripiirikin huuhdeltua.
...No kun ei ole painesäiliötä tms. jolla tuo 2 bar. sinne saataisiin niin, mikä on noista em. vaihtoehdoista järkevintä - toimiiko ja miten...?
MB history:
E200 CDI W212 A Avantgarde 2012 (6/2018 ->)
SLC 350 1975 (6-2022 -> )
E270 CDI W211 A Avantgarde 2004 (~8 vuotta)
C200 CDI W202 Classic 1999 (~2.5 vuotta)
C220 CDI W204 Elegance (~3 kk.)
Vaneo W414 1.9A Ambiente 2004 (~2,5 vuotta)
Avatar
punatulkku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ma 07.01.2013 00:12
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: W211 SBC takajarrut laahaa

Viesti Kirjoittaja punatulkku »

Haloo, eikö tosiaan ole SBC tietäjiä linjoilla...?
MB history:
E200 CDI W212 A Avantgarde 2012 (6/2018 ->)
SLC 350 1975 (6-2022 -> )
E270 CDI W211 A Avantgarde 2004 (~8 vuotta)
C200 CDI W202 Classic 1999 (~2.5 vuotta)
C220 CDI W204 Elegance (~3 kk.)
Vaneo W414 1.9A Ambiente 2004 (~2,5 vuotta)
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1749
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: W211 SBC takajarrut laahaa

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

On varmasti montakin .
Miksi ei voi tehdä niinkuin on ohjeistettu.
Luulen että moni jäi mielenkiinnolla odottamaan miten toimitaan ja millä lopputuloksella.
Star
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17211
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 SBC takajarrut laahaa

Viesti Kirjoittaja dealer »

Moneen kertaan on tällä foorumilla kerrottu että ilmaus tehdään testerin ja "jarrutohtorin" avulla, kyllä linjoilla ollaan.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
punatulkku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ma 07.01.2013 00:12
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: W211 SBC takajarrut laahaa

Viesti Kirjoittaja punatulkku »

Bomber4 kirjoitti:On varmasti montakin .
Miksi ei voi tehdä niinkuin on ohjeistettu.
Luulen että moni jäi mielenkiinnolla odottamaan miten toimitaan ja millä lopputuloksella.
Hienoa... Sitä itesekin odottelin että milläs konstilla muut ovat homman saaneet pelittämään, jos ilman 2 bar. painesystemeemiä ei ole ollut kaikilla saatavilla, saati sitten testeriä.
Olen ihan varma että näitä SBC jarrujen osa ilmauksia on näiden vuosien saatossa tehty suomen niemellä monesti ja taatusti ilman testereitä, eli siitä niitä "kuuluisia" kokemuksia ja miten saatu lopulta tehtyä.
MB history:
E200 CDI W212 A Avantgarde 2012 (6/2018 ->)
SLC 350 1975 (6-2022 -> )
E270 CDI W211 A Avantgarde 2004 (~8 vuotta)
C200 CDI W202 Classic 1999 (~2.5 vuotta)
C220 CDI W204 Elegance (~3 kk.)
Vaneo W414 1.9A Ambiente 2004 (~2,5 vuotta)
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6273
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 SBC takajarrut laahaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

kyllä foorumilta (täältä ja ulkomailta) on luettu monenmonta tapausta missa sanotaan että 'tehtiin perinteisellä tavalla' ja että 'ei mitään eroa huomattu'... ei kai kun poljin ei ole edes yhteydessä jarrulinjaan... :D

Sillä testerillähän pystyy muistaakseni sen ilmapitoisuustestinkin ajamaan. Taitaa olla vain niin että vaikka ilamaa olisikin sen verran että kyseinen testi ei menisikään läpi, se ei silti riitä triggaamaan mitään vikainfoa sille 'tavalliselle käyttäjälle'.

Mutta jäädään odottelemaan jos joku perinteisen tavan tai järjestelmän oman pumpun käyttäjä tulee kertomaan omat kokemukset. Vaihtoehtoisesti voi yrittää haulla etsiä threadiviikadoksta ne kokemukset.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2323
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 SBC takajarrut laahaa

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

punatulkku kirjoitti:
Bomber4 kirjoitti:On varmasti montakin .
Miksi ei voi tehdä niinkuin on ohjeistettu.
Luulen että moni jäi mielenkiinnolla odottamaan miten toimitaan ja millä lopputuloksella.
Hienoa... Sitä itesekin odottelin että milläs konstilla muut ovat homman saaneet pelittämään, jos ilman 2 bar. painesystemeemiä ei ole ollut kaikilla saatavilla, saati sitten testeriä.
Olen ihan varma että näitä SBC jarrujen osa ilmauksia on näiden vuosien saatossa tehty suomen niemellä monesti ja taatusti ilman testereitä, eli siitä niitä "kuuluisia" kokemuksia ja miten saatu lopulta tehtyä.
Nyt sinulla taitaa olla ajatusvirhe koska luulet, että joku homma mihin tarvitaan erikoistyökaluja, voidaan tehdä ilman niitä siksi kun sinulla ei ole sellaisia.

Eihän tuo paljoa maksa merkkikorjaamollakaan.
Vastaa Viestiin