W126 ASD magneettiventtiilin tyyppi
W126 ASD magneettiventtiilin tyyppi
Tietääkö kukaan mikä ASD rele pitäisi autossa olla?
W126 300 SE vm.1991, ABS
Paljon postauksia lukeneena on pääni mennyt täysin sekaisin mistä aloittaisin asd:n korjaamisen...
Valo kojetaulussa alkaa hatuttaa ja taidan aloittaa vian etsinnän uusimalla releen, autossa olevasta ei saa mitään selvää numeroista ja Veholta ei apua herunut. Nyt luotankin foorumin tietäjiin!
W126 300 SE vm.1991, ABS
Paljon postauksia lukeneena on pääni mennyt täysin sekaisin mistä aloittaisin asd:n korjaamisen...
Valo kojetaulussa alkaa hatuttaa ja taidan aloittaa vian etsinnän uusimalla releen, autossa olevasta ei saa mitään selvää numeroista ja Veholta ei apua herunut. Nyt luotankin foorumin tietäjiin!
Viimeksi muokannut Hoenen, Su 26.07.2020 21:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-es@-W126-W109-
Re: W126 ASD releen tyyppi
Ei osia kannata ruveta summamutikassa uusimaan. ASD on helppo diagnosoida.
Tuossa on homma jo selostettu: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=81065" onclick="window.open(this.href);return false;
Rele/ohjainyksikkö ei suinkaan ole yleisin vika. Jarruvalokytkin tai jokin pyörien antureista ovat yleisimmät viat.
Tuossa on homma jo selostettu: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=81065" onclick="window.open(this.href);return false;
Rele/ohjainyksikkö ei suinkaan ole yleisin vika. Jarruvalokytkin tai jokin pyörien antureista ovat yleisimmät viat.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: W126 ASD releen tyyppi
Onhan se niinkin, kiitos linkistä. Pitää huomenna kokeilla ohjeen mukaan kunhan löydän tuon diagnostiikka pistokkeen.Karel kirjoitti:Ei osia kannata ruveta summamutikassa uusimaan. ASD on helppo diagnosoida.
Tuossa on homma jo selostettu: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=81065" onclick="window.open(this.href);return false;
Rele/ohjainyksikkö ei suinkaan ole yleisin vika. Jarruvalokytkin tai jokin pyörien antureista ovat yleisimmät viat.
-es@-W126-W109-
Re: W126 ASD releen tyyppi
On akun puolella lähellä ABS:n ohjainlaitetta tulipellissä. Päällä on musta kansi.
Tuossa kuva: https://www.benzworld.org/threads/nonwo ... 57&slide=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa kuva: https://www.benzworld.org/threads/nonwo ... 57&slide=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: W126 ASD releen tyyppi
KiitosKarel kirjoitti:On akun puolella lähellä ABS:n ohjainlaitetta tulipellissä. Päällä on musta kansi.
Tuossa kuva: https://www.benzworld.org/threads/nonwo ... 57&slide=0" onclick="window.open(this.href);return false;
-es@-W126-W109-
Re: W126 ASD releen tyyppi
Ainakin valo palaa kojetaulussa ja peruuttamalla meinaa jäädä jumiin pieneenkin ylämäkeen...Timo N kirjoitti:Mitenkä se vika ilmenee?
-es@-W126-W109-
Re: W126 ASD releen tyyppi
No niin... kahdeksan kertaahan tuo valo vilahti. Eli uutta jarruvalo katkaisijaa etsimään seuraavaksi?
Mistäs semmonen kannattaa hommata?
Mistäs semmonen kannattaa hommata?
-es@-W126-W109-
Re: W126 ASD releen tyyppi
Jarruvalo kytkin vaihdettu, olihan homma. ASD-rele kuitattu, mutta valo palasi takaisin... kertokaa viisaammat mitä seuraavaksi?Hoenen kirjoitti:No niin... kahdeksan kertaahan tuo valo vilahti. Eli uutta jarruvalo katkaisijaa etsimään seuraavaksi?
Mistäs semmonen kannattaa hommata?
-es@-W126-W109-
Re: W126 ASD releen tyyppi
Jahka nyt tulee ensin lisää jotai tietämykseen perustuvia neuvoja, eikä vika silti selviä, niin sen jälkeen voi tietty huhuilla, josko jostain lähikyliltä löytys toinen w126 ASD:llä, minkä relellä kokeilis
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: W126 ASD releen tyyppi
Joo... aika pitkälle tiedän mahdolliset vikapaikat, mutta apu olisi tarpeen että mitä ja missä järjestyksessä.jackie kirjoitti:Jahka nyt tulee ensin lisää jotai tietämykseen perustuvia neuvoja, eikä vika silti selviä, niin sen jälkeen voi tietty huhuilla, josko jostain lähikyliltä löytys toinen w126 ASD:llä, minkä relellä kokeilis
Ei viitsisi summamutikassa alkaa vaihdella osia Kun on kaikki foorumeilta luetut vaihtoehdot päässä, niin vähemmästäkin menee sekaisin
-es@-W126-W109-
Re: W126 ASD releen tyyppi
Kai se nytkin jonkin vikakoodin antaa? Uusi diagnoosi vaan.
Jos valo välähti kadeksan kertaa, niin se viittaa ensisijaisesti magneettiventtiiliin. Se olisi pitänyt ensimmäiseksi tutkia. Helpoimmin onnistuu irrottamalla pistoke takakontoin puolelta vararenkaan vierestä ja syöttämällä käämille virtaa sitä kautta kun auto on sammuksissa. Pitäisi kuulua selvä tunksahdus kun venttiili aukeaa. Jos ei inahdakaan, niin käämi on rikki ja vikakoodi 8 heilahtaa.
Jos valo välähti kadeksan kertaa, niin se viittaa ensisijaisesti magneettiventtiiliin. Se olisi pitänyt ensimmäiseksi tutkia. Helpoimmin onnistuu irrottamalla pistoke takakontoin puolelta vararenkaan vierestä ja syöttämällä käämille virtaa sitä kautta kun auto on sammuksissa. Pitäisi kuulua selvä tunksahdus kun venttiili aukeaa. Jos ei inahdakaan, niin käämi on rikki ja vikakoodi 8 heilahtaa.
Viimeksi muokannut Karel, Pe 24.07.2020 17:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: W126 ASD releen tyyppi
Juu... kahdeksan väläystä tulee. Jarruvalokytkin vaihdettu ... en alkaisi vielä magneettiventtiiliä vaihtamaan... kai se on seuraavana sitten?Karel kirjoitti:Kai se nytkin jonkin vikakoodin antaa? Uusi diagnoosi vaan.
-es@-W126-W109-
Re: W126 ASD releen tyyppi
Kerkesin jo edaamaan viestiä... eli edelleen:
Jos valo välähti kadeksan kertaa, niin se viittaa ensisijaisesti magneettiventtiiliin. Se olisi pitänyt ensimmäiseksi tutkia. Helpoimmin onnistuu irrottamalla pistoke takakontoin puolelta vararenkaan vierestä ja syöttämällä käämille virtaa sitä kautta kun auto on sammuksissa. Pitäisi kuulua selvä tunksahdus kun venttiili aukeaa. Jos ei inahdakaan, niin käämi on rikki ja vikakoodi 8 heilahtaa.
Jos valo välähti kadeksan kertaa, niin se viittaa ensisijaisesti magneettiventtiiliin. Se olisi pitänyt ensimmäiseksi tutkia. Helpoimmin onnistuu irrottamalla pistoke takakontoin puolelta vararenkaan vierestä ja syöttämällä käämille virtaa sitä kautta kun auto on sammuksissa. Pitäisi kuulua selvä tunksahdus kun venttiili aukeaa. Jos ei inahdakaan, niin käämi on rikki ja vikakoodi 8 heilahtaa.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: W126 ASD releen tyyppi
OK, kuullostaa järkevältä... täytyy etsiä jotain virtalähdettä. Paljonkohan tarvitsee virtaa, jotta venttiili vetää?Karel kirjoitti:Kerkesin jo edaamaan viestiä... eli edelleen:
Jos valo välähti kadeksan kertaa, niin se viittaa ensisijaisesti magneettiventtiiliin. Se olisi pitänyt ensimmäiseksi tutkia. Helpoimmin onnistuu irrottamalla pistoke takakontoin puolelta vararenkaan vierestä ja syöttämällä käämille virtaa sitä kautta kun auto on sammuksissa. Pitäisi kuulua selvä tunksahdus kun venttiili aukeaa. Jos ei inahdakaan, niin käämi on rikki ja vikakoodi 8 heilahtaa.
onkohan kuvassa oleva liitin, jonka johto menee pohjan läpi? auton alle en pääse tarkistamaan...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-es@-W126-W109-
Re: W126 ASD releen tyyppi
Pari tarkentavaa kysymystä:Hoenen kirjoitti:Ainakin valo palaa kojetaulussa ja peruuttamalla meinaa jäädä jumiin pieneenkin ylämäkeen...Timo N kirjoitti:Mitenkä se vika ilmenee?
Se valo syttyy heti jo ennen liikkeellelähtöä..kö?
Myöskin kovasti kiinnostaisi mitä tarkoittaa ettei pääse peruuttamalla ylämäkeä.
Sutiiko siis tyhjää, kyllähän ilman ASD:täkin pitää ylämäkeen pystyä peruuttamaan?
Vai luistaako laatikko?
C126 500 -88
855-T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
855-T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
Re: W126 ASD releen tyyppi
Valo jää palamaan kun laittaa virrat päälle, ja järjestelmä testaa toimivuuden.Lapio kirjoitti:Pari tarkentavaa kysymystä:Hoenen kirjoitti:Ainakin valo palaa kojetaulussa ja peruuttamalla meinaa jäädä jumiin pieneenkin ylämäkeen...Timo N kirjoitti:Mitenkä se vika ilmenee?
Se valo syttyy heti jo ennen liikkeellelähtöä..kö?
Myöskin kovasti kiinnostaisi mitä tarkoittaa ettei pääse peruuttamalla ylämäkeä.
Sutiiko siis tyhjää, kyllähän ilman ASD:täkin pitää ylämäkeen pystyä peruuttamaan?
Vai luistaako laatikko?
Toinen pyörä alkaa helposti sutimaan peruuttaessa hiekalla...
-es@-W126-W109-
Re: W126 ASD releen tyyppi
Hoenen kirjoitti:OK, kuullostaa järkevältä... täytyy etsiä jotain virtalähdettä. Paljonkohan tarvitsee virtaa, jotta venttiili vetää?Karel kirjoitti:Kerkesin jo edaamaan viestiä... eli edelleen:
Jos valo välähti kadeksan kertaa, niin se viittaa ensisijaisesti magneettiventtiiliin. Se olisi pitänyt ensimmäiseksi tutkia. Helpoimmin onnistuu irrottamalla pistoke takakontoin puolelta vararenkaan vierestä ja syöttämällä käämille virtaa sitä kautta kun auto on sammuksissa. Pitäisi kuulua selvä tunksahdus kun venttiili aukeaa. Jos ei inahdakaan, niin käämi on rikki ja vikakoodi 8 heilahtaa.
onkohan kuvassa oleva liitin, jonka johto menee pohjan läpi? auton alle en pääse tarkistamaan...
Ulkomuistista sanoisin, että kyllä, juuri tuo. Tuon näkee alle kurkkimalla apparin puolen takarenkaan takaa, vaikka auto ei olisi nosturillakaan. Johto menee siis megneettiventtiilille, joka on siinä bensapumppupaketin takana.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: W126 ASD releen tyyppi
Kiitos. Löysin magneettiventtilin ja akusta virtaa navoille ja mitään ei tapahtunut... Heh! suutuspäissäni otin pallopäävasaran ja annoin usean "moukun" mokomalle venttiilille ja OHO! sehän lähti toimimaan! Nyt pelaa ASD ja valo loistaa poissaolollaan!Karel kirjoitti:Hoenen kirjoitti:OK, kuullostaa järkevältä... täytyy etsiä jotain virtalähdettä. Paljonkohan tarvitsee virtaa, jotta venttiili vetää?Karel kirjoitti:Kerkesin jo edaamaan viestiä... eli edelleen:
Jos valo välähti kadeksan kertaa, niin se viittaa ensisijaisesti magneettiventtiiliin. Se olisi pitänyt ensimmäiseksi tutkia. Helpoimmin onnistuu irrottamalla pistoke takakontoin puolelta vararenkaan vierestä ja syöttämällä käämille virtaa sitä kautta kun auto on sammuksissa. Pitäisi kuulua selvä tunksahdus kun venttiili aukeaa. Jos ei inahdakaan, niin käämi on rikki ja vikakoodi 8 heilahtaa.
onkohan kuvassa oleva liitin, jonka johto menee pohjan läpi? auton alle en pääse tarkistamaan...
Ulkomuistista sanoisin, että kyllä, juuri tuo. Tuon näkee alle kurkkimalla apparin puolen takarenkaan takaa, vaikka auto ei olisi nosturillakaan. Johto menee siis megneettiventtiilille, joka on siinä bensapumppupaketin takana.
Ilmeisesti magneettiventtiili oli auton vähäisen käytön takia jotenkin sisäisesti jumissa ja alkoi toimimaan pienellä väkivallalla.
Kuka sanoi ettei pieni väkivalta ratkaise mitään Saas nähdä kauan toimii...
-es@-W126-W109-
Re: W126 ASD magneettiventtiilin tyyppi
Kuten arvasin, niin venttiili toimi pari päivää ja meni taas mykäksi.
Mistähän kannattaisi etsiä toista tuon rikkinäisen tilalle?
Onko jollain kertoa venttiilin osanumeroa?
Mistähän kannattaisi etsiä toista tuon rikkinäisen tilalle?
Onko jollain kertoa venttiilin osanumeroa?
-es@-W126-W109-
Re: W126 ASD magneettiventtiilin tyyppi
En muista numeroa, mutta täällä (Inkoossa) on yksi ASD:llinen W126 purussa tällä hetkellä.
Se vikakoodihan perustuu siihen sähkökäämiin, ei varsinaisesti venttiiliin. Käämi voi tuollaisella Hessu Hopo kikalla välillä toimia, mutta rikki mikä rikki.
Se vikakoodihan perustuu siihen sähkökäämiin, ei varsinaisesti venttiiliin. Käämi voi tuollaisella Hessu Hopo kikalla välillä toimia, mutta rikki mikä rikki.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: W126 ASD magneettiventtiilin tyyppi
Kuka sitä purkaa? Keneen otan yhteyttä?Karel kirjoitti:En muista numeroa, mutta täällä (Inkoossa) on yksi ASD:llinen W126 purussa tällä hetkellä.
Se vikakoodihan perustuu siihen sähkökäämiin, ei varsinaisesti venttiiliin. Käämi voi tuollaisella Hessu Hopo kikalla välillä toimia, mutta rikki mikä rikki.
-es@-W126-W109-
Re: W126 ASD magneettiventtiilin tyyppi
Minä. Anteeksi, jos jäi epäselväksi. On niitä itse asiassa kaksikin, mutta toinen antaa vikakoodin 8, eli siinä saattaa olla juuri sama vika. Toinen ainakin toimi normaalisti vielä viime vuonna kun sitä koeajettiin viimeisen kerran. Kokeillaan vielä testerillä, mitä sanoo, niin sitten tiedetään varmaksi.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: W126 ASD magneettiventtiilin tyyppi
Ok, hienoa. Kiitos suuresti. Laitoin yv:nKarel kirjoitti:Minä. Anteeksi, jos jäi epäselväksi. On niitä itse asiassa kaksikin, mutta toinen antaa vikakoodin 8, eli siinä saattaa olla juuri sama vika. Toinen ainakin toimi normaalisti vielä viime vuonna kun sitä koeajettiin viimeisen kerran. Kokeillaan vielä testerillä, mitä sanoo, niin sitten tiedetään varmaksi.
-es@-W126-W109-