CLS 500 -06 käynnistymisongelma.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jjjarvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 14.01.2018 19:03
Paikkakunta: Naantali

CLS 500 -06 käynnistymisongelma.

Viesti Kirjoittaja jjjarvi »

Kesälomareissulla ollaan Joensuussa ja tällainen ongelma ilmeni otsikon autossa, ei ole ennen tätä tehnyt.
Ajoimme kyläpaikkaan noin 5 minuuttia kaupunkiajoa jossa auto seisoi auringossa noin 2 tuntia. Tätä ennen auto seisoi melkein 2 vrk ajamattomana.
Lähtiessämme kylästä pois starttasin ja startti pyöri noin 10-15 sekunttia ja lopetti starttaamisen sitten itsekseen vaikka väänsin avaimesta. Ja moottori ei startannut tietenkään tänä aikana. Yritin 5 eri kertaa mutta aina sama tulos.
Sitten tuli mieleni käynnistyksenesto ja lukitsin auton kaukosäätimellä jolloin myös hälytys meni päälle.Auto on tuotu japanista on hälyt ym varkaudenestojutut tunnistimineen laaja valikoima.
Annoin olla lukitus ja hälyt päällä muutaman minuutin ja koitin uudelleen. Starttasi ja käynnistyi ehkä normaalia pitempi starttaus oli. Moottorin vikavalo paloi ajon ajan. Käytiin kahdessa eri kaupassa ja startatessa vikavalo edelleen paloi mutta starttaus normaali ja moottori käynnistyi normaalisti. Kolmannen käynnistyksen jälkeen moottorin vikavalo sammui ja nyt ei enää ongelmia tälle päivälle.

Uutena mersumiehenä (omistanut tämän vähän yli vuoden) olisi kiva saada muutamaan kysymykseen vastaus/ arvaus.

Ensin onko tässä mallissa joku suoja starttimoottorille että jos moottori ei määrätyn ajan kuluessa käynnsty starttimoottori sammuttaa itsensä vaikka avaimesta vääntäisi. Tässä on myös se tominto että tarvii vaan kääntää avain kolmosasentoon ja päästää avaimesta irti ja startti käynnistyy. Yritin tätä ja avaimen pitämistä starttiasennossa, kummallakin tavalla starttaaminen loppui itsekseen noin 10-15 sekunnin kuluttua.

Sitten miten tuo varkaussuojaan kuuluva käynnistyksen esto toimii tässä mallissa. Estääkö se myös starttimoottoria pyörimästä vai estääkö se ainoastaan moottoria käynnistymästä? Vai onko tuo starttimoottorin itsekseen sammutus myös osa tätä varkaussuojaa.

Eli jäiköhän jostain syystä käynnistyksenesto päälle vaikka kaukosäätimellä avasin ja hälyt eivät myöskään lauenneet?
Joku mahdollinen väliaikainen toimintahäiriö, anturivika? Ainakin tuo että käytin kaukosäätimellä lukossa hälyt päälle muutamaksi minuutiksi ratkaisi ongelman.

Onko jollain samoja kokemuksia ja muuta tietoa?
WDD2193751A046342
WIN
1. Kesä autona CLS 500 -06 AMG paketilla, Japanin tuonti
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: CLS 500 -06 käynnistymisongelma.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

jjjarvi kirjoitti:Kesälomareissulla ollaan Joensuussa ja tällainen ongelma ilmeni otsikon autossa, ei ole ennen tätä tehnyt.
Ajoimme kyläpaikkaan noin 5 minuuttia kaupunkiajoa jossa auto seisoi auringossa noin 2 tuntia. Tätä ennen auto seisoi melkein 2 vrk ajamattomana.
Lähtiessämme kylästä pois starttasin ja startti pyöri noin 10-15 sekunttia ja lopetti starttaamisen sitten itsekseen vaikka väänsin avaimesta. Ja moottori ei startannut tietenkään tänä aikana. Yritin 5 eri kertaa mutta aina sama tulos.
Sitten tuli mieleni käynnistyksenesto ja lukitsin auton kaukosäätimellä jolloin myös hälytys meni päälle.Auto on tuotu japanista on hälyt ym varkaudenestojutut tunnistimineen laaja valikoima.
Annoin olla lukitus ja hälyt päällä muutaman minuutin ja koitin uudelleen. Starttasi ja käynnistyi ehkä normaalia pitempi starttaus oli. Moottorin vikavalo paloi ajon ajan. Käytiin kahdessa eri kaupassa ja startatessa vikavalo edelleen paloi mutta starttaus normaali ja moottori käynnistyi normaalisti. Kolmannen käynnistyksen jälkeen moottorin vikavalo sammui ja nyt ei enää ongelmia tälle päivälle.

Uutena mersumiehenä (omistanut tämän vähän yli vuoden) olisi kiva saada muutamaan kysymykseen vastaus/ arvaus.

Ensin onko tässä mallissa joku suoja starttimoottorille että jos moottori ei määrätyn ajan kuluessa käynnsty starttimoottori sammuttaa itsensä vaikka avaimesta vääntäisi. Tässä on myös se tominto että tarvii vaan kääntää avain kolmosasentoon ja päästää avaimesta irti ja startti käynnistyy. Yritin tätä ja avaimen pitämistä starttiasennossa, kummallakin tavalla starttaaminen loppui itsekseen noin 10-15 sekunnin kuluttua.

Sitten miten tuo varkaussuojaan kuuluva käynnistyksen esto toimii tässä mallissa. Estääkö se myös starttimoottoria pyörimästä vai estääkö se ainoastaan moottoria käynnistymästä? Vai onko tuo starttimoottorin itsekseen sammutus myös osa tätä varkaussuojaa.

Eli jäiköhän jostain syystä käynnistyksenesto päälle vaikka kaukosäätimellä avasin ja hälyt eivät myöskään lauenneet?
Joku mahdollinen väliaikainen toimintahäiriö, anturivika? Ainakin tuo että käytin kaukosäätimellä lukossa hälyt päälle muutamaksi minuutiksi ratkaisi ongelman.

Onko jollain samoja kokemuksia ja muuta tietoa?
WDD2193751A046342
WIN
Varkaus suoja niin mottori ei pyöri ollenkaan
(siis alkuperäin siitä ei tietoa mitä ovat japanissa sinne jälkeen laitellet kovia ovat asentelemaan vaikka mitä lisä härveleitä) usein japanista tuoduissa esiinty mitä kummalisimpia sähkä vikoja mistä lie sitten johtuu autojen vähäisestä käytöstä ikäänsän nähden
(autot toimii paremmin kun niillä ajettan eikä vain seisoteta vuosia)
rahtaus oloista ja siinä sivussa taphtuvista boosterilla käyntiin tms jutuista
tai mistä lie mutta usein kuitenkin kaikenmoista
(usein käytetyn auton japanista on sama kuin ongelmia japanista)

mutta tuo ovet lukkon/auki vaikutus vittaille avaimen, virtalukon, rattilukon suuntaan
(siis jos oletettan että auto on tehtaan jäljiltä)
ensimäisenä kanntta käydä jossain lukemassa
vika koodit koska vikavalo paloin niin jotain talentui muistiin siitä saa sitten
tarkempaa suuntaan, toinen juttu on koittaa toistaa avainta
ja tarkistaa siitä nyt käytössä olevasta sisukset että
on kaikki osata siellä kiinni monesti "kärsä"osasta on kela irti mikä sitten tekee kiusaa









. .
Mökkillä
'
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1532
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: CLS 500 -06 käynnistymisongelma.

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Ilman mitään tarkempaa tutkimista tai vikamuistin lukua ei voi muuta kuin heittää villin arvauksen: CPS-antura.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13197
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: CLS 500 -06 käynnistymisongelma.

Viesti Kirjoittaja DBFI »

MouTine kirjoitti:Ilman mitään tarkempaa tutkimista tai vikamuistin lukua ei voi muuta kuin heittää villin arvauksen: CPS-antura.
Samaa olisin noilla oireilla ehdottanut. Tämän ikäisessä tehdasasenteinen varashälytin ei ole osa ajonestoa niin kuin joskus ledit peilissä aikaan.
jjjarvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 14.01.2018 19:03
Paikkakunta: Naantali

Re: CLS 500 -06 käynnistymisongelma.

Viesti Kirjoittaja jjjarvi »

Kiitos vaan, täytyy käydä vikakoodit luettamassa kun päästään takaisin kotikulmille. Yritin täältä Joensuusta kiinni Autotalo Hartikaista mutta ei puhelimeen vastattu 10 minuutinkan jälkeen enkä tunne täältä noita muita merkkihuoltoja kuten kotipuolessa.

Entäs tuo starttauksen itsekseen looettaminen vaikka avaimesta vääntää? Onko se joku starttia ja akkua suojaava toiminto vaiko osa tätä CPS anturivikaa?
1. Kesä autona CLS 500 -06 AMG paketilla, Japanin tuonti
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2325
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: CLS 500 -06 käynnistymisongelma.

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

jjjarvi kirjoitti:Kiitos vaan, täytyy käydä vikakoodit luettamassa kun päästään takaisin kotikulmille. Yritin täältä Joensuusta kiinni Autotalo Hartikaista mutta ei puhelimeen vastattu 10 minuutinkan jälkeen enkä tunne täältä noita muita merkkihuoltoja kuten kotipuolessa.

Entäs tuo starttauksen itsekseen looettaminen vaikka avaimesta vääntää? Onko se joku starttia ja akkua suojaava toiminto vaiko osa tätä CPS anturivikaa?
Tuollaisesta autosta ei ole kokemusta mutta parista muusta joissa oli jonkinlainen lämpösulake startin suojana. Jäähdyttyään toimi taas normaalisti.

Ilmeisesti siksi suojaus, että tuollainen 2kW+ tehoinen startti kuumenee nopeasti.
jjjarvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 14.01.2018 19:03
Paikkakunta: Naantali

Re: CLS 500 -06 käynnistymisongelma.

Viesti Kirjoittaja jjjarvi »

Kyllä kallstun nyt tuon CPS anturan suuntaan itsekin. Käynnistysongelma toistuu päivittäin, käytiin kaupassa viivyttiin noin 20 minuuttia ja ei lähtenyt enään käyntiin 40 mnuutin ajan yritettiin useaan kertaan. Lukitseminen ja avaaminen kaukosäätimellä ei auttanut mitään kuten ekana vikapävänä. Auto oli parkissa auringossa mittari näytti 25 astetta lämmintä. Jätettiin auto kaupan pihalle ja 4 tunnin kuluttua mentiin kokeilemaan käynnistyi kyin tyhjää vaan. Ajettiin 10 minuutin matka leirintä alueelle ja kokeilin heti sammuttamsen jälkeen, käynnistyi nyt kyllä heti ei kerinnyt vissiin lämpenemään tuolla matkalla.
Seuraavana aamuna käynnstyi normalisti, ajettiin 600 km kotiin sammuttamatta moottoria, tuona aikana ei mitään ongelmia moottorissa, kulutus normaali, tyhjäkäynti normaali, kiihdytys normaali, matka ajo normaali.
Kotona tämän ajorupeaman jälkeen auto talliin ja kokeilin käynnistää noin puolen tunnin kuluttua, lähti käyntiin normaalisti.
Kävin pesussa ja tankilla 40 km yhteensä en sammuttanut kertaakaan ja ajoin talliin ja kokeiln 5 minuutin päästä käynnistää, ei käynnstynyt. Tunnin päästä yritin uudestaan heti käynnistyi kuin ei mitään.

Ei lienee ajonesto virtalukko jne ongelma.
1. Kesä autona CLS 500 -06 AMG paketilla, Japanin tuonti
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13197
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: CLS 500 -06 käynnistymisongelma.

Viesti Kirjoittaja DBFI »

jjjarvi kirjoitti:
Ei lienee ajonesto virtalukko jne ongelma.
Mitä tämä on suomeksi? Vaikeampi ymmärtää kuin "desåite" enlanninkielisestä tekstistä tuolla juuri tällä palstalla linkatusta keskustelusta...

Eiköhän se vika hyvinkin joku noista ole, ehkä se jne.
jjjarvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 14.01.2018 19:03
Paikkakunta: Naantali

Re: CLS 500 -06 käynnistymisongelma.

Viesti Kirjoittaja jjjarvi »

DBFI kirjoitti:
jjjarvi kirjoitti:
Ei lienee ajonesto virtalukko jne ongelma.
Mitä tämä on suomeksi? Vaikeampi ymmärtää kuin "desåite" enlanninkielisestä tekstistä tuolla juuri tällä palstalla linkatusta keskustelusta...

Eiköhän se vika hyvinkin joku noista ole, ehkä se jne.

"mutta tuo ovet lukkon/auki vaikutus vittaille avaimen, virtalukon, rattilukon suuntaan
(siis"

Tätä aiempaa FinlandMercedesin viestiä lähinnä tarkoitin
1. Kesä autona CLS 500 -06 AMG paketilla, Japanin tuonti
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13197
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: CLS 500 -06 käynnistymisongelma.

Viesti Kirjoittaja DBFI »

jjjarvi kirjoitti:
"mutta tuo ovet lukkon/auki vaikutus vittaille avaimen, virtalukon, rattilukon suuntaan
(siis"

Tätä aiempaa FinlandMercedesin viestiä lähinnä tarkoitin
Siis "ei lienee" tarkoitti suomeksi "eli lienee"? Toinen suomennos olisi minusta voinut olla "ei liene", eli täysin päinvastaiset käännökset!

Jos 2006 W211 starttaa niin en ihan ymmärrä miten rattilukon jumittaminen voisi olla kyseessä tai virtalukko-ongelma sen enempää. Silloinhan avain on tunnistettu ja starttilupa jo saatu koko ajonestoon osallistuvalta laitteistolta.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1532
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: CLS 500 -06 käynnistymisongelma.

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Toi CPS-antura on suht edullinen, suht helppo vaihtaa ja yleisesti vikaantuva osa, joten ei varmasti haittaa ole vaikka sen ampuisi ihan sokkona pois listalta. Mullakin on yks uusi aina hanskalokerossa. Suosi Bosch-osaa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
jjjarvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 14.01.2018 19:03
Paikkakunta: Naantali

Re: CLS 500 -06 käynnistymisongelma.

Viesti Kirjoittaja jjjarvi »

DBFI kirjoitti:
jjjarvi kirjoitti:
"mutta tuo ovet lukkon/auki vaikutus vittaille avaimen, virtalukon, rattilukon suuntaan
(siis"

Tätä aiempaa FinlandMercedesin viestiä lähinnä tarkoitin
Siis "ei lienee" tarkoitti suomeksi "eli lienee"? Toinen suomennos olisi minusta voinut olla "ei liene", eli täysin päinvastaiset käännökset!

Jos 2006 W211 starttaa niin en ihan ymmärrä miten rattilukon jumittaminen voisi olla kyseessä tai virtalukko-ongelma sen enempää. Silloinhan avain on tunnistettu ja starttilupa jo saatu koko ajonestoon osallistuvalta laitteistolta.

W219 2006..
Ja kuten kirjoitin ei minun ehdotukseni tämä rattilukko/virtalukko.
1. Kesä autona CLS 500 -06 AMG paketilla, Japanin tuonti
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
jjjarvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 14.01.2018 19:03
Paikkakunta: Naantali

Re: CLS 500 -06 käynnistymisongelma.

Viesti Kirjoittaja jjjarvi »

MouTine kirjoitti:Toi CPS-antura on suht edullinen, suht helppo vaihtaa ja yleisesti vikaantuva osa, joten ei varmasti haittaa ole vaikka sen ampuisi ihan sokkona pois listalta. Mullakin on yks uusi aina hanskalokerossa. Suosi Bosch-osaa.
Hyvä tietää,kiitos. Joensuussa löytyi merkkihuolto siis ei veho ja juttelin puhelimessa heille ongelmasta. Asentaja katsoi reksterinumeron perusteella tiedot ja sanoi et heille ei ole kskaan tullut eteen cps anturan vaihtoa CLS 500 Meseen on sen verran harvinaisempi ja osaa ei tietenkään löydy hyllystä heillä. Oli katsonut ohjeet anturan vaihtoon ja sanoi että ohjeen mukaan 1 tunnin työ!!
Eli kunka helppo vaihtaa itse lopulta tähän M113 pannuun?
1. Kesä autona CLS 500 -06 AMG paketilla, Japanin tuonti
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: CLS 500 -06 käynnistymisongelma.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

jjjarvi kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Toi CPS-antura on suht edullinen, suht helppo vaihtaa ja yleisesti vikaantuva osa, joten ei varmasti haittaa ole vaikka sen ampuisi ihan sokkona pois listalta. Mullakin on yks uusi aina hanskalokerossa. Suosi Bosch-osaa.
Hyvä tietää,kiitos. Joensuussa löytyi merkkihuolto siis ei veho ja juttelin puhelimessa heille ongelmasta. Asentaja katsoi reksterinumeron perusteella tiedot ja sanoi et heille ei ole kskaan tullut eteen cps anturan vaihtoa CLS 500 Meseen on sen verran harvinaisempi ja osaa ei tietenkään löydy hyllystä heillä. Oli katsonut ohjeet anturan vaihtoon ja sanoi että ohjeen mukaan 1 tunnin työ!!
Eli kunka helppo vaihtaa itse lopulta tähän M113 pannuun?

M113 niin ei sen väliä onko se kone cls korissa vai missä sama anturi siellä on
vaihto aikaan eri kori mallien erot voi vaikutta hiukan tilan takia

virtalukko/avain vikoja on muissa melleissa nähty missä ei kaikki sähköt aina kytkeydy kuten pitää
vaikka anttaa kääntää avainta,

mutta käynti jossain testerin piuhan päässä soitamisen sijasta vaikka siellä jonesussa merkki huollossa antaa paljon enemään/tarkempaa tietoa kuin asentajan arvailu autoa näkemättä
vika on sen laatuinen että jos sen etänä arvaa 100% oikeen niin sitten samantien ne lauantain 7 numeroa myös



. .
Mökkillä
'
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1532
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: CLS 500 -06 käynnistymisongelma.

Viesti Kirjoittaja MouTine »

jjjarvi kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Toi CPS-antura on suht edullinen, suht helppo vaihtaa ja yleisesti vikaantuva osa, joten ei varmasti haittaa ole vaikka sen ampuisi ihan sokkona pois listalta. Mullakin on yks uusi aina hanskalokerossa. Suosi Bosch-osaa.
Hyvä tietää,kiitos. Joensuussa löytyi merkkihuolto siis ei veho ja juttelin puhelimessa heille ongelmasta. Asentaja katsoi reksterinumeron perusteella tiedot ja sanoi et heille ei ole kskaan tullut eteen cps anturan vaihtoa CLS 500 Meseen on sen verran harvinaisempi ja osaa ei tietenkään löydy hyllystä heillä. Oli katsonut ohjeet anturan vaihtoon ja sanoi että ohjeen mukaan 1 tunnin työ!!
Eli kunka helppo vaihtaa itse lopulta tähän M113 pannuun?
Anturaa sijaitsee koneen takana, kuskinpuoleisen sylinterikannen takana lohkossa, noin klo 10:30 takaa päin katsoessa. Yhdellä uros-torx pultilla kiinni. Kylmään koneeseen sen vaihtaa vartissa. Ainakin CLK430, CLK55 ja C55 autoihin johin sen olen ruuvannut. Bosch varaosanro 0261210170. Hintaa jotain 5-kympin luokkaa. Pitäs löytyä edes kiinaosana monista varaosaputkista. Jopa Motonet listaa anturan 10-9187 Boschina tai tarvikkeena 10-9225. Vikakoodi jonka antura vikaantuessaan jättää on P0335.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
jjjarvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 14.01.2018 19:03
Paikkakunta: Naantali

Re: CLS 500 -06 käynnistymisongelma.

Viesti Kirjoittaja jjjarvi »

Kampiakselin asentotietoa tarvitaan koko ajan moottorin käydessä.
Jos kampiakselin asentotietoa ei oikeasti ole, ei moottori käy.
Nokka-akselin asentotietoa tarvitaan vaan startatessa, kun moottori käynnistyy, siirtyy ohjelma lukemaan ainoastaan kampiakselin asentotietoa.
Kun moottori on käynnistynyt, voi nokka-akselin tunnistimen johdon vaikka irroittaa.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointi.

Tällaisen löysin toisesta ketjusta. Eli js tuo pitää paikkansa niin eihän silloin vian pitäisi olla tuossa kampiakselin anturassa, koska ajoimme 600 km matkan kotiin eikä moottorissa ilmennyt mitään vikaa tuon ajon aikana? Kävi ja kukkui normaalisti koko päivän sekä tyhjäkäynnillä että kierroksilla
1. Kesä autona CLS 500 -06 AMG paketilla, Japanin tuonti
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
jjjarvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 14.01.2018 19:03
Paikkakunta: Naantali

Re: CLS 500 -06 käynnistymisongelma.

Viesti Kirjoittaja jjjarvi »

En pääse STARIN kiinni vielä käyttämäni Mersuhuolto on näköjään lomalla enkä täällä Turun alueella ole muita käyttänyt.
Tarkoitus olisi ensi viikolla käydä 100 kilsan päässä mutta nyt arveluttaa lähteä jos tuo vika pahenee. Jossain ketjussa oli juttua että kun vika ollut jonkin aikaa ei enään käynnisty kylmänäkään.

Niin sitten vielä tämmöinen että olen huomannut tuon kun käynnistyy neljännen kerran putkeen ilman ongelmia moottorin vikavalo sammuu tällä neljännellä kerralla kun moottori käy. Jos vika anturassa niin kuuluuko tuon vikavalon silti sammua kun tapahtuu monta onnistunutta käynnistymistä?
Viimeksi muokannut jjjarvi, Pe 31.07.2020 10:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1. Kesä autona CLS 500 -06 AMG paketilla, Japanin tuonti
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: CLS 500 -06 käynnistymisongelma.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

jjjarvi kirjoitti:Kampiakselin asentotietoa tarvitaan koko ajan moottorin käydessä.
Jos kampiakselin asentotietoa ei oikeasti ole, ei moottori käy.
Nokka-akselin asentotietoa tarvitaan vaan startatessa, kun moottori käynnistyy, siirtyy ohjelma lukemaan ainoastaan kampiakselin asentotietoa.
Kun moottori on käynnistynyt, voi nokka-akselin tunnistimen johdon vaikka irroittaa.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointi.

Tällaisen löysin toisesta ketjusta. Eli js tuo pitää paikkansa niin eihän silloin vian pitäisi olla tuossa kampiakselin anturassa, koska ajoimme 600 km matkan kotiin eikä moottorissa ilmennyt mitään vikaa tuon ajon aikana? Kävi ja kukkui normaalisti koko päivän sekä tyhjäkäynnillä että kierroksilla

kuten jo tuolla aiemin kirjoitettu niin ei vaikutta siihen pyöriikö kone startilla












. .
Mökkillä
'
jjjarvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 14.01.2018 19:03
Paikkakunta: Naantali

Re: CLS 500 -06 käynnistymisongelma.

Viesti Kirjoittaja jjjarvi »

Ajattelin laittaa palautetta, koska olen huomannut että monta kertaa täällä ,kun johonkin vikaan kysytään vinkkejä, niin jos ja kun vika ratkeaakin ja saadaan korjattua, niin ketjun aloittaja ei vaivaudu enään ketjua jatkamaan ja jakamaan tietojaan muille siitä miten ongelma saatiin ratkaistua ja korjattua.

Eli vastaisuuden varalta jos jollakulla on tämä sama vika CLS 500(W219 koppanen) M113 koneella, kuin itselläni oli niin juurikin tuo CPS antura eli kampiakselin asentoanturi on se mikä kannattaa ensiksi katsoa.

Kun lopulta pääsin luottopajalle (merkkihuolto entinen Vehon mekaanikko oli kesälomalla melkein elokuun loppuun) niin vikakoodi suoran yksiselitteisesti osoitti syylliseksi juurikin tuota anturaa. Asentaja sanoikin että läheskään kaikissa malleissa tuota anturan vikakoodia ei edes jää muistiin, mutta omassa CLS Mesessäni oli onneksi uudempi diagnostiikkaohjelma sisällä joten vikakoodi löytyi muistista.
Kuulemma niissä joissa on vanhempi diagnostiikkaohjelma ja cps ei jätä vikakoodia niin nokka akselin antura voi jättää muistiin vikakoodin signaalista, joka ei tule koska cps antura on viallinen.

No niin sitten vielä asiaa anturan vaihdon helppoudesta. Täällä oli viestiä että joissain malleissa M113 koneeseen tuon anturan vaihtaa tee se itse-mies vartissa. Mutta CLS W 219 koppaseen se ei ole nin yksinkertaista. Konehuone on niin täynnä ja se on tilaltaan lyhyempi verrattuna esim S- Mersuun, että vaihtoa ei edes kannata yrittää yläkautta vaan se on saatava esim nosturille ja vaihdettava alakautta ja tilaa silloinkin on niin vähän että kuumaan koneeseen sitä ei edes kannata yrittää vaihtaa. Niinpä autoni jäi yöksi pajalle sisään nosturille valmiiksi ja asentaja vaihtoi anturin heti seuraavana aamuna kylmään koneeseen.
Vaihtoaikaa meni silti lähes tunti kaikkineen ja vielä hänen huomautuksensa että vaikka tuon on tehnyt monasti niin silti olisi apua jos sormenpäissä olisi vielä silmät niin hankala tuota anturia on nähdä ja vaihtaa. Ja kuulemma kun ekaa kertaa vaihtaa saattaa kulua aikaa ja ärräpäät lentelee.

Joten tässä vinkkiä muille jotka törmäävät tähän ongelmaan oman W219 CLS 500(M113) Mesensä kanssa.
1. Kesä autona CLS 500 -06 AMG paketilla, Japanin tuonti
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
Mikvei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ma 15.02.2016 12:10

Re: CLS 500 -06 käynnistymisongelma.

Viesti Kirjoittaja Mikvei »

jjjarvi kirjoitti:Ajattelin laittaa palautetta, koska olen huomannut että monta kertaa täällä ,kun johonkin vikaan kysytään vinkkejä, niin jos ja kun vika ratkeaakin ja saadaan korjattua, niin ketjun aloittaja ei vaivaudu enään ketjua jatkamaan ja jakamaan tietojaan muille siitä miten ongelma saatiin ratkaistua ja korjattua.

Eli vastaisuuden varalta jos jollakulla on tämä sama vika CLS 500(W219 koppanen) M113 koneella, kuin itselläni oli niin juurikin tuo CPS antura eli kampiakselin asentoanturi on se mikä kannattaa ensiksi katsoa.

Kun lopulta pääsin luottopajalle (merkkihuolto entinen Vehon mekaanikko oli kesälomalla melkein elokuun loppuun) niin vikakoodi suoran yksiselitteisesti osoitti syylliseksi juurikin tuota anturaa. Asentaja sanoikin että läheskään kaikissa malleissa tuota anturan vikakoodia ei edes jää muistiin, mutta omassa CLS Mesessäni oli onneksi uudempi diagnostiikkaohjelma sisällä joten vikakoodi löytyi muistista.
Kuulemma niissä joissa on vanhempi diagnostiikkaohjelma ja cps ei jätä vikakoodia niin nokka akselin antura voi jättää muistiin vikakoodin signaalista, joka ei tule koska cps antura on viallinen.

No niin sitten vielä asiaa anturan vaihdon helppoudesta. Täällä oli viestiä että joissain malleissa M113 koneeseen tuon anturan vaihtaa tee se itse-mies vartissa. Mutta CLS W 219 koppaseen se ei ole nin yksinkertaista. Konehuone on niin täynnä ja se on tilaltaan lyhyempi verrattuna esim S- Mersuun, että vaihtoa ei edes kannata yrittää yläkautta vaan se on saatava esim nosturille ja vaihdettava alakautta ja tilaa silloinkin on niin vähän että kuumaan koneeseen sitä ei edes kannata yrittää vaihtaa. Niinpä autoni jäi yöksi pajalle sisään nosturille valmiiksi ja asentaja vaihtoi anturin heti seuraavana aamuna kylmään koneeseen.
Vaihtoaikaa meni silti lähes tunti kaikkineen ja vielä hänen huomautuksensa että vaikka tuon on tehnyt monasti niin silti olisi apua jos sormenpäissä olisi vielä silmät niin hankala tuota anturia on nähdä ja vaihtaa. Ja kuulemma kun ekaa kertaa vaihtaa saattaa kulua aikaa ja ärräpäät lentelee.

Joten tässä vinkkiä muille jotka törmäävät tähän ongelmaan oman W219 CLS 500(M113) Mesensä kanssa.
Omasta CLS 500 -05:sta meni sama anturi vuosi sitten. Se kyllä lähti hyvin käyntiin, mutta säikäytti sammumalla pari kertaa lennosta kesken ajon. Moottorivalo jäi palamaan.
Ajoin tokan sammumisen jälkeen huoltoon jossa vikakoodi osoitti suoraan syyllistä. Auto yökylään huollon pihaan ja anturi tilaukseen, seuraavana päivänä nouto ja lasku muistaakseni n. 170€ töineen.
Vastaa Viestiin