S211.222, vm-06 ja 722.9 automaattiöljyt

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Aki_Laurila
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 14.02.2015 04:53

S211.222, vm-06 ja 722.9 automaattiöljyt

Viesti Kirjoittaja Aki_Laurila »

http://mbworld.org/forums/attachments/c ... change.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Tämän dokumentin mukaan vaihtuu vain osa öljyistä eikös joo?

Kyseinen documentti ei käske tyhjentämään turbiinin proppua eikä puhu vaihteistoöljyn coolerista mitään. Vai onko tuo cooleri vain uudemmassa C sarjassa?

Eikös juuri 722.9 lootassa pääse tuon turbiinin tyhjentämään propusta, jos ei niin miten saadaan kaikki "huuhdeltua". Mitään imuvaihdinta ei ole mutta kekseliäisyyttä on senki edestä :)

Miten yleensä tuo öljy kiertää, ottaako se öljyn turbiinille suodattimen kautta imemällä? ja tippuu vaihteiston kierron jälkeen vasta takas sumppuun? Eli jos vaihdan tuon dokumentin mukaan niin se käynnistyksen jälkeen imee turbiiniin uutta ja tunkee vanhaa tonne imettävän sekaan sumppuun? Jos haluan "huuhdella" niin voinko auton käydessä vaan painaa tuolta pohjapropusta pikkuhiljaa lisää öljyä ja antaa välillä tulla pois ja sit vaan seurailen väriä? Esim litra kerralla lisää ja sit aina odotella että lämpiää ja tulee osa pois? Paljoko kaljaa pitää keskimäärin varata?
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
Aki_Laurila
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 14.02.2015 04:53

Re: S211.222, vm-06 ja 722.9 automaattiöljyt

Viesti Kirjoittaja Aki_Laurila »

Jos tarkennan näin...

En siis avaisi momentinmuuntimen proppua.

Voiko normaali filtterin vaihdon ja pannun uudelleen kiinnityksen jälkeen täyttää jollain sulkuventtiilillä varustetulla truutan kaltasella noin litran tai pari enemmän kun mitä valutin ulos, laittaa kotteron tulille ja antaa käydä jonku aikaa p asennossa, (kuinka kauan?), sitte päästää jonku verran ventiilillä ulos, (minkä verran?)ja kattoa väriä. Sitte taas litra (tai pari?) sisään ja taas käyttää ja taas ulos jne jne tätä jatkaa niin kauan että alkaa väri muuttua. (Tai öljyt loppua). Sit ku väri tyydyttää niin antaa jäähtyä kunnolla, litra (tai jotain) sisään vielä ja sen jälkeen oikeaan lämpötilaan käyttää loota ja kun pannun pohjan lämpötila on infalla katottuna sen 40 niin propun reijästä pois se mitä on tullakseen ja proppu kiinni nukkumaan.

Meneekö se jotenki näin vai olenko ihan hakoteillä? Saako sielä laatikossa olla minkä verran "liikaa" öljyä kun sitä lootaa huuhdellaan? Ja saako itse huuhteluprosessin aikana laatikon lämmöt olla kuinka korkeella?
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
Aki_Laurila
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 14.02.2015 04:53

Re: S211.222, vm-06 ja 722.9 automaattiöljyt

Viesti Kirjoittaja Aki_Laurila »

Jaaaaaaa -06 pitäis jo olla muuntimessa proppu.... Ei kait se sit ole ku valuttaa vaan sekä muunnon että pannu ja uudet sisään? Aika suuri osa öljyistä vaihtuu? Jääkö cooleriin / putkiin joku litra?

Kattoin tossa benzworldistä että joku oli kyhänny huuhtelu järjestelmän kahdesta painepullosta, oli ottanu auki vaihteostolta cooleriin väliliitoksen ja siihen väliintyrkänny sen järjestelmänsä. Siinä oli vaan tulo tyhjään pulloon, tyhjästä pullosta ilmaletku toiseen pulloon jossa oli uutta öljyä. Kuulemma itestään painuu uus öljy coolerille siitä....

En tiedä viittiikö alkaa leikkimään jos suurimman osan saa vaihtumaan valuttamalla myös muuntimen....
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: S211.222, vm-06 ja 722.9 automaattiöljyt

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Siihen mittän pulloja tarvita... :roll: tekevät helposta turhan vaikeaa,
hommasta(hhuhtelmalla vaihtaa) lötyy paljon juttua ja ohjeet täältä sekä tuolta mese fi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Beagle_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 28.05.2011 23:14
Paikkakunta: Iisalmi

Re: S211.222, vm-06 ja 722.9 automaattiöljyt

Viesti Kirjoittaja Beagle_ »

Vaihdoin tuossa viikko sitten otsikon mukaiseen laatikkoon öljyt ja valutin myös turbiinin propun kautta tyhjäksi. Nyt huomasin että auto tekee lammikkoa alle ja vaikuttaa siltä, että juurikin turbiinin propun välistä tihkuu. Olisiko pitänyt uusi tiivisterengas laittaa? Saa jo ihan merkiiliikkeestä uutta roppua ja tiivistettä? Osanumero helpottaisi etsintää
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17140
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: S211.222, vm-06 ja 722.9 automaattiöljyt

Viesti Kirjoittaja dealer »

Aina vaihdetaan uusi turbiinin proppu jos se käytetään auki, sehän on yleensä mukana osapaketissakin samoin kuin pohjan pultit.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Beagle_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 28.05.2011 23:14
Paikkakunta: Iisalmi

Re: S211.222, vm-06 ja 722.9 automaattiöljyt

Viesti Kirjoittaja Beagle_ »

dealer kirjoitti:Aina vaihdetaan uusi turbiinin proppu jos se käytetään auki, sehän on yleensä mukana osapaketissakin samoin kuin pohjan pultit.

Jaa eipä muuten tullut suodatinpaketin mukana. Tuli vain öljypohjan proppu. Täytyy hakea marmorilta uusi ja vaihtaa ns. Lennosta uusi.
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
Vastaa Viestiin