W211 ahdin rupesi vinkumaan
W211 ahdin rupesi vinkumaan
Tässä tutkailin kun ahdin rupesi viheltämään välystä löytyy osaako kukaan sanoa käykö tämä siihen.https://m.autodoc.fi/ridex-reman/15766940" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut joni84, Su 11.10.2020 19:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W211 ahdin rupesi vinkunaam
Ostin nyt tuonturbon mutta onko iso remontti vaihdella tuota??
Re: W211 ahdin rupesi vinkunaam
Hyvin helppo on vaihtaa, kun ei sössi itse mitään. Mielenkiintoista kuulla, vislaako kiinanosista kasattu ahdin enemmän vai vähemmän kuin alkuperäinen joka alkanut ääntämään.
oulaistenliikenne.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2326
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W211 ahdin rupesi vinkunaam
Olen suhteutunut suurella epäluulolla halpis-kiinakopiohin mutta ostin kuitenkin Kiina-Garretin joka maksoi rahteineen noin 280€.dealer kirjoitti:Hyvin helppo on vaihtaa, kun ei sössi itse mitään. Mielenkiintoista kuulla, vislaako kiinanosista kasattu ahdin enemmän vai vähemmän kuin alkuperäinen joka alkanut ääntämään.
Epäilen edelleen mutta takana on nyt yli 70 000km moitteetonta toimintaa.
Re: W211 ahdin rupesi vinkunaam
Kaipa noi kiinakopiot kestää kunhan ei kokoajan kiihdyttele kaasu pohjassa. Osaako kukaan sanoa kuinka pitkään tuossa vaihdossa menee aikaa.
Re: W211 ahdin rupesi vinkunaam
Kesällä vaihdettiin pojan 270:iin ahdin ja siinä meni aikaa noin 3 tuntia. Kiirettä ei pidetty, ja hommahan onnistuu lähes kokonaan yläkautta.
Ahtimen ja pakosarjan välisiin ruuveihin pitää olla hyvä lenkkiavain, ruuvit on joko 13mm kannalla tai torxeja (12).
Ahtimen ja pakosarjan välisiin ruuveihin pitää olla hyvä lenkkiavain, ruuvit on joko 13mm kannalla tai torxeja (12).
oulaistenliikenne.fi
Re: W211 ahdin rupesi vinkunaam
Luulis et tällaiselle kellä työkalut pysyy kädessä ja ekaa kertaa tekee niin päivässä vaihtuu.
Re: W211 ahdin rupesi vinkunaam
Vaihtuu varmasti, kunhan tosiaan ahtimen pultit lähtee auki. Jos ei avain sovi hae sopiva, älä edes yritä väkisin jos ei avain ole kunnolla pohjassa.
Ilmanputsari pois letkut irti, lämpökilpi poikkeen ja kikkare on näkyvillä.
Öljylinjan pultti irti ja linja pois, joku tulppa päälle, pakoputki irti ja ahtimen pultit poikkeen, asia on kädessä.
Ilmanputsari pois letkut irti, lämpökilpi poikkeen ja kikkare on näkyvillä.
Öljylinjan pultti irti ja linja pois, joku tulppa päälle, pakoputki irti ja ahtimen pultit poikkeen, asia on kädessä.
-
- Mersumies
- Viestit: 2326
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W211 ahdin rupesi vinkunaam
Ennen asennusta, jos mahdollista, on hyvä täyttää ahtimen öljylinjaan öljyä jolloin kuivakäynti jää pois.MJPfin kirjoitti:Vaihtuu varmasti, kunhan tosiaan ahtimen pultit lähtee auki. Jos ei avain sovi hae sopiva, älä edes yritä väkisin jos ei avain ole kunnolla pohjassa.
Ilmanputsari pois letkut irti, lämpökilpi poikkeen ja kikkare on näkyvillä.
Öljylinjan pultti irti ja linja pois, joku tulppa päälle, pakoputki irti ja ahtimen pultit poikkeen, asia on kädessä.
Re: W211 ahdin rupesi vinkunaam
Hyvä huomio, itselle se on niin automaattista että en edes huomannut sitä mainita.
Re: W211 ahdin rupesi vinkumaan
Onkohan toikin kiina turbo?. Liekköhän tolla turbolla tekee mitään.
Re: W211 ahdin rupesi vinkumaan
No mikä muu, Ei tuolla hinnalla uutta Garrettia saa... käytetytkin on siellä kahdensadan molemmin puolin. Reman tuossa lukee joten oisko kiinalainen korjattu vehjes.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 ahdin rupesi vinkumaan
Halvimmalla pääset kun ostat Melett keskiön eli chra siihen nykyiseen. Tai vaihtoehtoisesti ehjän käytetyn.
Kiina ahtimien kanssa on rulettia saatko hyvän, huonon vai hyvin huonon.
Keskiön vaihto ei ole mikään ihmeellinen homma.
Kiina ahtimien kanssa on rulettia saatko hyvän, huonon vai hyvin huonon.
Keskiön vaihto ei ole mikään ihmeellinen homma.
Re: W211 ahdin rupesi vinkumaan
No tuo on jo tilattu ja ostettu. Tuokaan halvin ole 305.59€ +97.20 pantti.
Re: W211 ahdin rupesi vinkumaan
Tässä katsellut niin ainakin moni kehunut noita kiinan puhaltimia.
Re: W211 ahdin rupesi vinkumaan
Joo, varmaan ne kehuvat joilla on sattunut kestämään. Turhaa kai tuota enempäänsä pohtii, jos siinä nykyisessä ahtimessa oikeasti jotain vikaa on niin ruuvaa tuon tilalle ja ajelee menemään.
oulaistenliikenne.fi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 ahdin rupesi vinkumaan
Kehuttu siis missä ?joni84 kirjoitti:Tässä katsellut niin ainakin moni kehunut noita kiinan puhaltimia.
ehkä hintaa tuskin muuta
no mitäpä siitä johan sen ostit
niin sitten näkee millainen on kun aja vaikka alkuun sen 500tkm minkä
alkuperäien helposti toimii
Mökkillä
'
'
Re: W211 ahdin rupesi vinkumaan
Melett keskiöitä on pari tullut laitettua ja ne on ollut ihan ok laatuisen oloisia.
Kiinan turboja ei ole tullut katsottua muuten. Mutta onhan se tietty paljon rahaa kun uuden garrettin laittaa, tosin sitä ei laita kuin kerran. Tuo 300€ voi joutua pari kertaa ostamaan ennen kuin auto on loppu.
Mitäpä siitä, ahdin tulee niin kiinni ja kovaa ajoa, sillä ne heikkoudet löytyy jos on löytyäkseen.
Puhtaus on sitten hyvä pitää mielessä, ensin pesulla hiekat ja pölyt mäkeen ennen kuin purat sen vanhan pois. Uuteen puhdasta öljyä esim uudella injektioruiskulla, ei vanhasta tippakannusta.
Kiinan turboja ei ole tullut katsottua muuten. Mutta onhan se tietty paljon rahaa kun uuden garrettin laittaa, tosin sitä ei laita kuin kerran. Tuo 300€ voi joutua pari kertaa ostamaan ennen kuin auto on loppu.
Mitäpä siitä, ahdin tulee niin kiinni ja kovaa ajoa, sillä ne heikkoudet löytyy jos on löytyäkseen.
Puhtaus on sitten hyvä pitää mielessä, ensin pesulla hiekat ja pölyt mäkeen ennen kuin purat sen vanhan pois. Uuteen puhdasta öljyä esim uudella injektioruiskulla, ei vanhasta tippakannusta.
-
- Mersumies
- Viestit: 2326
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W211 ahdin rupesi vinkumaan
Missä se uusi Garrett on tehty? Ja miksi se Garrett laitetaan nyt jo toisen kerran jos se on niin hyvä (sehän laitetaan rikki menneen tilalle)..?MJPfin kirjoitti:Melett keskiöitä on pari tullut laitettua ja ne on ollut ihan ok laatuisen oloisia.
Kiinan turboja ei ole tullut katsottua muuten. Mutta onhan se tietty paljon rahaa kun uuden garrettin laittaa, tosin sitä ei laita kuin kerran. Tuo 300€ voi joutua pari kertaa ostamaan ennen kuin auto on loppu.
Mitäpä siitä, ahdin tulee niin kiinni ja kovaa ajoa, sillä ne heikkoudet löytyy jos on löytyäkseen.
Puhtaus on sitten hyvä pitää mielessä, ensin pesulla hiekat ja pölyt mäkeen ennen kuin purat sen vanhan pois. Uuteen puhdasta öljyä esim uudella injektioruiskulla, ei vanhasta tippakannusta.
Ettei vaan Kiinassa jossa monet muutkin Mercedes-Benzin ja muiden eurooppalaisten automerkkien osat ovat valmistettu...?
Minulla on Mersussa alkuperäisosia Kiinasta, Etelä-Afrikasta, Espanjasta, Puolasta, Ranskasta, Unkarista ja jopa Saksasta.
Re: W211 ahdin rupesi vinkumaan
Romaniassa on ne Garretit tehty mitä mä olen nähnyt.
Re: W211 ahdin rupesi vinkumaan
Niin onhan se paska se garrett kun kestää vain 300-500tkm. Eipä niitä kannata ostaa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 ahdin rupesi vinkumaan
Monessa 800tkm ajetussa mersussa on vielä alkuperäien ahdin paikasaanE200kompressor kirjoitti:Missä se uusi Garrett on tehty? Ja miksi se Garrett laitetaan nyt jo toisen kerran jos se on niin hyvä (sehän laitetaan rikki menneen tilalle)..?MJPfin kirjoitti:Melett keskiöitä on pari tullut laitettua ja ne on ollut ihan ok laatuisen oloisia.
Kiinan turboja ei ole tullut katsottua muuten. Mutta onhan se tietty paljon rahaa kun uuden garrettin laittaa, tosin sitä ei laita kuin kerran. Tuo 300€ voi joutua pari kertaa ostamaan ennen kuin auto on loppu.
Mitäpä siitä, ahdin tulee niin kiinni ja kovaa ajoa, sillä ne heikkoudet löytyy jos on löytyäkseen.
Puhtaus on sitten hyvä pitää mielessä, ensin pesulla hiekat ja pölyt mäkeen ennen kuin purat sen vanhan pois. Uuteen puhdasta öljyä esim uudella injektioruiskulla, ei vanhasta tippakannusta.
Ettei vaan Kiinassa jossa monet muutkin Mercedes-Benzin ja muiden eurooppalaisten automerkkien osat ovat valmistettu...?
Minulla on Mersussa alkuperäisosia Kiinasta, Etelä-Afrikasta, Espanjasta, Puolasta, Ranskasta, Unkarista ja jopa Saksasta.
Niin yleensähän se ylimääräistä vinkuva ahdin
vinkuu siksi että sille on syötetty jotain muuta kuin pitäis eli ilman seassa on ollut jotakin mikä sitten muokaa imusiiven leikaavan reunan uutten muotton mistä ääni,
toinen yleinen syy on laakeri vika mikä sekin tulee siitä että öljyn sijaaan laakeria voidelllaan muula kuin öljyllä mistä sitten väljistyy ja siipi ottakiinni jonnekin,
kiinassa tehdään paljon kaikenlaista usein ero on laadun varmistuksessa,
muissa laiteissa törmännyt kiinna ahtimin mitkä näytää samalta,
mutta tarkempi tutkiminen paljastaa että kopio on ja vielpä huono selainen esim jos imu otto pitäisi olla 70mm niin onkin vain 65mm ja semoinekin on nähty missä koot täsmäsi ilmoitettun ja alkuperäiseen niin virtus oli vain ~80% merkki osaan verratuna oma lukunsa ovat sitten ne pahemat viat mitkä käy moottorin keston päälle eli pakopainetta/lämpöä nostavat lähinnä tulppan toimivat pakopesät(miten ihmeesä saavatkin tehty reiästä semoisen että kaasu ei sieltä poistu )
laadunvarmistus lopputuoteesa ja materialeissa on "kiinan kopoiosissa" verratuna kiinassa tehtyihin merkki osiin se juttu
. .
Mökkillä
'
'
-
- Mersumies
- Viestit: 2326
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W211 ahdin rupesi vinkumaan
FinlandMerceds kirjoitti:Monessa 800tkm ajetussa mersussa on vielä alkuperäien ahdin paikasaanE200kompressor kirjoitti:Missä se uusi Garrett on tehty? Ja miksi se Garrett laitetaan nyt jo toisen kerran jos se on niin hyvä (sehän laitetaan rikki menneen tilalle)..?MJPfin kirjoitti:Melett keskiöitä on pari tullut laitettua ja ne on ollut ihan ok laatuisen oloisia.
Kiinan turboja ei ole tullut katsottua muuten. Mutta onhan se tietty paljon rahaa kun uuden garrettin laittaa, tosin sitä ei laita kuin kerran. Tuo 300€ voi joutua pari kertaa ostamaan ennen kuin auto on loppu.
Mitäpä siitä, ahdin tulee niin kiinni ja kovaa ajoa, sillä ne heikkoudet löytyy jos on löytyäkseen.
Puhtaus on sitten hyvä pitää mielessä, ensin pesulla hiekat ja pölyt mäkeen ennen kuin purat sen vanhan pois. Uuteen puhdasta öljyä esim uudella injektioruiskulla, ei vanhasta tippakannusta.
Ettei vaan Kiinassa jossa monet muutkin Mercedes-Benzin ja muiden eurooppalaisten automerkkien osat ovat valmistettu...?
Minulla on Mersussa alkuperäisosia Kiinasta, Etelä-Afrikasta, Espanjasta, Puolasta, Ranskasta, Unkarista ja jopa Saksasta.
Niin yleensähän se ylimääräistä vinkuva ahdin
vinkuu siksi että sille on syötetty jotain muuta kuin pitäis eli ilman seassa on ollut jotakin mikä sitten muokaa imusiiven leikaavan reunan uutten muotton mistä ääni,
toinen yleinen syy on laakeri vika mikä sekin tulee siitä että öljyn sijaaan laakeria voidelllaan muula kuin öljyllä mistä sitten väljistyy ja siipi ottakiinni jonnekin,
kiinassa tehdään paljon kaikenlaista usein ero on laadun varmistuksessa,
muissa laiteissa törmännyt kiinna ahtimin mitkä näytää samalta,
mutta tarkempi tutkiminen paljastaa että kopio on ja vielpä huono selainen esim jos imu otto pitäisi olla 70mm niin onkin vain 65mm ja semoinekin on nähty missä koot täsmäsi ilmoitettun ja alkuperäiseen niin virtus oli vain ~80% merkki osaan verratuna oma lukunsa ovat sitten ne pahemat viat mitkä käy moottorin keston päälle eli pakopainetta/lämpöä nostavat lähinnä tulppan toimivat pakopesät(miten ihmeesä saavatkin tehty reiästä semoisen että kaasu ei sieltä poistu )
laadunvarmistus lopputuoteesa ja materialeissa on "kiinan kopoiosissa" verratuna kiinassa tehtyihin merkki osiin se juttu
. .
Jep, ymmärrän hyvin mitä tarkoitat ja laadunvalvonta on asia joka ratkaisee. Olen vaihtanut yhden Garrettin km-lukemassa noin 160tkm ja autolla oli täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja mutta vaihteiston päädyssä ja öljypohjassa oli merkkejä osumisesta maakiveen tms. jonka seurauksena oli todennäköisesti pakosarjakatin mureneminen ja josta puolestaan pakopaineen nousu josta edelleen ahtimen hajoaminen.
Kiinasta tulee paljon tavaraa ja osa tosiaankin ns. laatumerkkien osia uusissa autoissa.
Re: W211 ahdin rupesi vinkumaan
Eli pitäisikö minun sitten palauttaa tämä ahdin ja ostaa 600-800€ merkki ahdin ??
Re: W211 ahdin rupesi vinkumaan
Se on ihan oman harkinnan mukaan mitä teet, onhan tuolla varmaan jonkinlainen takuu?
Ja joutuuko vanhan laittamaan vaihdossa runko panttia vastaan?
Kyllähän se kirpaisee kun orkkiksen ostaa, vaihtoehto tietysti alkup. käytetty, niitäkin on maailma täys. Mihinkäs moottoriin ahdin on tulossa?
Ja joutuuko vanhan laittamaan vaihdossa runko panttia vastaan?
Kyllähän se kirpaisee kun orkkiksen ostaa, vaihtoehto tietysti alkup. käytetty, niitäkin on maailma täys. Mihinkäs moottoriin ahdin on tulossa?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 ahdin rupesi vinkumaan
jos se kerran on jo maksettu/tulossa niin mitä sitä mietimään(toivot että on hyvän päivän kopio)joni84 kirjoitti:Eli pitäisikö minun sitten palauttaa tämä ahdin ja ostaa 600-800€ merkki ahdin ??
sen ja jos jotain outoa ilmenee niin pidät vain haussa mielessä että silää on semmoinen
. .
Mökkillä
'
'
Re: W211 ahdin rupesi vinkumaan
Ahdin on tulossa 2.7l CDI koneeseen.Moottorikoodi:OM647.961MJPfin kirjoitti:Se on ihan oman harkinnan mukaan mitä teet, onhan tuolla varmaan jonkinlainen takuu?
Ja joutuuko vanhan laittamaan vaihdossa runko panttia vastaan?
Kyllähän se kirpaisee kun orkkiksen ostaa, vaihtoehto tietysti alkup. käytetty, niitäkin on maailma täys. Mihinkäs moottoriin ahdin on tulossa?
Re: W211 ahdin rupesi vinkumaan
Nyt on raidexin turbo kiinni ja hyvin ainakin 40km toimi.
Re: W211 ahdin rupesi vinkumaan
Yli parisataa menty kiina-ahtimmella ja hyvin toimii.
Re: W211 ahdin rupesi vinkumaan
Rupesin ihmetteleemään ,ku turbo pitää enemmän ääntä no vilkaisin niin imuilmanvaimennin ei pysy turbossa kiinni vaan pullahtaa huulille. Asentaja oli rikkonut kiinnikkeet jotka tulee kiinni laituriin. Kone menee limppiin pitkällä kiihdytylsellä voiko johtua tuosta??.