W212 220Cdi laatikossa ärsyttävä oire

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

W212 220Cdi laatikossa ärsyttävä oire

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

vm-10 220Cdi ja joskus tekee niin että kun laittaa vaihteen päälle nykäisee ihan perkeleesti, melkein kerran päivässä joskus useammin. 5-lovisella automaatilla, öljyt, suodatin ja kyb venttiili vaihdettu ei vaikutusta. Öljyn vaihto tehtiin niin että se mikä tuli öljypohjasta pois lisättiin mittatinkun kanssa. Eli vanhaa ölyä jäi jonkin verran, öljy oli huonon väristä ja laatikon toiminta kyllä muuttui mutta tuo ärsyttävä oire jäi. Muuten toimii hyvin, vaihtaa pehmeästi tosin kylmänä nykäisee aavistuksen liikkeelle lähdön jälkeen mutta se kai kuuluu asiaan.
Ei päivää ilman ongelmia :)
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W212 220Cdi laatikossa ärsyttävä oire

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

jupasierra kirjoitti:vm-10 220Cdi ja joskus tekee niin että kun laittaa vaihteen päälle nykäisee ihan perkeleesti, melkein kerran päivässä joskus useammin. 5-lovisella automaatilla, öljyt, suodatin ja kyb venttiili vaihdettu ei vaikutusta. Öljyn vaihto tehtiin niin että se mikä tuli öljypohjasta pois lisättiin mittatinkun kanssa. Eli vanhaa ölyä jäi jonkin verran, öljy oli huonon väristä ja laatikon toiminta kyllä muuttui mutta tuo ärsyttävä oire jäi. Muuten toimii hyvin, vaihtaa pehmeästi tosin kylmänä nykäisee aavistuksen liikkeelle lähdön jälkeen mutta se kai kuuluu asiaan.
Noin käy usein jos vanhaa jää varsinkin jos se vanha on kovin huonoa,

öljyn määrä siis tarkistettu tikulla entä mill tarkistus öljyn lämpötila?
kylmän nykäisy viittaa määrään/likaan
Mökkillä
'
Anzzu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 565
Liittynyt: Ke 08.06.2016 17:44

Re: W212 220Cdi laatikossa ärsyttävä oire

Viesti Kirjoittaja Anzzu »

Huuhtelemalla vaihto. Itellä huuhdeltiin just, ja vaikka edellisestä huuhtelu vaihdosta oli vasta 40tkm, silti öljy oli tosi tummaa eli möhnää oli liuennut sekaan laatikon sisältä. Käytös parani tuntuvasti ja monet nykimiset ja kakomiset jäi poikkeen. Pitikös tää 5 vaihteinen nollata testerillä kun kyb vaihdetaan?
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: W212 220Cdi laatikossa ärsyttävä oire

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Selitinkö väärin, siis jos pysähdyn ja annan käydä tyhjäkäynnillä vähän aikaa. Tai käyn kaupassa ja käynnistän auton, ja laitan vaihteen päälle siis D asentoon niin "välillä" nykäisee niin että ihan kuin joku ajaisi perään. Sanotaan että kerran 30-40 käynnistyskerrasta tekee niin, ei siis kovin usein.
Viimeksi muokannut jupasierra, To 15.10.2020 17:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei päivää ilman ongelmia :)
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2307
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W212 220Cdi laatikossa ärsyttävä oire

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

jupasierra kirjoitti:Selitinkö väärin, siis jos pysähdyn ja annan käydä tyhjäkäynnillä vähän aikaa. Tai käyn kaupassa ja käynnistän auton, ja laitan vaihteen päälle siis D asentoon niin "välillä" nykäisee niin että ihan kuin joku ajaisi perään. Sanotaan että 30-40 käynnistyskerrasta tekee niin, ei siis kovin usein.
Automaattivaihteisto saattaa tehdä tuon jos öljyä on liian vähän. Silloin vaihde kytkeytyy vaikkei öljyä ole vielä kierrossa riittävästi.
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: W212 220Cdi laatikossa ärsyttävä oire

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

E200kompressor kirjoitti:
jupasierra kirjoitti:Selitinkö väärin, siis jos pysähdyn ja annan käydä tyhjäkäynnillä vähän aikaa. Tai käyn kaupassa ja käynnistän auton, ja laitan vaihteen päälle siis D asentoon niin "välillä" nykäisee niin että ihan kuin joku ajaisi perään. Sanotaan että 30-40 käynnistyskerrasta tekee niin, ei siis kovin usein.
Automaattivaihteisto saattaa tehdä tuon jos öljyä on liian vähän. Silloin vaihde kytkeytyy vaikkei öljyä ole vielä kierrossa riittävästi.
Selvä kiitos otetaas selvää. Itselle tuli mieleen kun mietin asiaa juuri sama, tai että pumppu ei pyöri/tee painetta tarpeeksi.
Ei päivää ilman ongelmia :)
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W212 220Cdi laatikossa ärsyttävä oire

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

jupasierra kirjoitti: Itselle tuli mieleen kun mietin asiaa juuri sama,
tai että pumppu ei pyöri/tee painetta tarpeeksi.
Jos öljyä on vähän niin vasta juuri tuota tilanetta(paitsi että pumppu pyörii) pumppu imee ilmaa,
painetta ei tule vaihde ei kytkeydy sitten kun pumppu saa öljyä painetta tulle ja siitää sitten nykäisee
oire yleensä helpottaa kun öljy lämpenee ja sitä myöten taso nousee ja pumppu saa öljyä















. .
Mökkillä
'
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: W212 220Cdi laatikossa ärsyttävä oire

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Päteekö tähän 5v laatikkoon täältä yhdestä ketjusta löytynyt ohje, eli joku 4mm vaalea muoviputki johon merkki. Oliko ne mitat jotain 5-6cm välillä löytyy siitä ketjusta kyllä, jos tarkistaisi itse ennen korjaamolle vientiä.
Ei päivää ilman ongelmia :)
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W212 220Cdi laatikossa ärsyttävä oire

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

jupasierra kirjoitti: Pe 16.10.2020 07:54 Päteekö tähän 5v laatikkoon täältä yhdestä ketjusta löytynyt ohje, eli joku 4mm vaalea muoviputki johon merkki. Oliko ne mitat jotain 5-6cm välillä löytyy siitä ketjusta kyllä, jos tarkistaisi itse ennen korjaamolle vientiä.
Tikun korvikeeks,i niin laita 7-8cm on ainkin niin paljon että selkeä ero pitäis tuntu ali täytöön ja jos tuntuu niin sitten korjaa tarkasti kohdillen, yli täyttö lisää töpselin vuotoa
(jos et tiedä kuinka lämmin öljy on niin yleensä liian kylmää)















. .
Mökkillä
'
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: W212 220Cdi laatikossa ärsyttävä oire

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

FinlandMerceds kirjoitti: Pe 16.10.2020 22:08
jupasierra kirjoitti: Pe 16.10.2020 07:54 Päteekö tähän 5v laatikkoon täältä yhdestä ketjusta löytynyt ohje, eli joku 4mm vaalea muoviputki johon merkki. Oliko ne mitat jotain 5-6cm välillä löytyy siitä ketjusta kyllä, jos tarkistaisi itse ennen korjaamolle vientiä.
Tikun korvikeeks,i niin laita 7-8cm on ainkin niin paljon että selkeä ero pitäis tuntu ali täytöön ja jos tuntuu niin sitten korjaa tarkasti kohdillen, yli täyttö lisää töpselin vuotoa
(jos et tiedä kuinka lämmin öljy on niin yleensä liian kylmää)


Siis jos suositus on tuo 5-6cm olenko väärässä, ja pitäisi laittaa 7-8cm niin tuntuu että olisi liikaa aiheuttaako jotain laatikossa. Ja pystyykö jostain katsomaan sen öljyn lämpötilan ohjelmallisesti, vai onko se sen 80c jonkun ajomatkan tai käyttämisen jälkeen?
Olisiko kuitenkin joku solenoidivika, onko näissä solenoidivikoja ja aiheuttaako tuollaista satunnaista nykimistä...











. .
Ei päivää ilman ongelmia :)
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W212 220Cdi laatikossa ärsyttävä oire

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

jupasierra kirjoitti: La 17.10.2020 10:39
FinlandMerceds kirjoitti: Pe 16.10.2020 22:08
jupasierra kirjoitti: Pe 16.10.2020 07:54 Päteekö tähän 5v laatikkoon täältä yhdestä ketjusta löytynyt ohje, eli joku 4mm vaalea muoviputki johon merkki. Oliko ne mitat jotain 5-6cm välillä löytyy siitä ketjusta kyllä, jos tarkistaisi itse ennen korjaamolle vientiä.
Tikun korvikeeks,i niin laita 7-8cm on ainkin niin paljon että selkeä ero pitäis tuntu ali täytöön ja jos tuntuu niin sitten korjaa tarkasti kohdillen, yli täyttö lisää töpselin vuotoa
(jos et tiedä kuinka lämmin öljy on niin yleensä liian kylmää)













. .
jupasierra kirjoitti: La 17.10.2020 10:39 Siis jos suositus on tuo 5-6cm olenko väärässä, ja pitäisi laittaa 7-8cm niin tuntuu että olisi liikaa aiheuttaako jotain laatikossa. Ja pystyykö jostain katsomaan sen öljyn lämpötilan ohjelmallisesti, vai onko se sen 80c jonkun ajomatkan tai käyttämisen jälkeen?
Olisiko kuitenkin joku solenoidivika, onko näissä solenoidivikoja ja aiheuttaako tuollaista satunnaista nykimistä...
Suosituksiisn ei kantaa
Siis konstina vian haarukointiin, mutta jos tuntuu hankalata niin
jonnekin testeriin+öljutikku ja niillä sillä selvitä(paljon helmpomiin) mikä siellä on vikan



















. .
Mökkillä
'
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: W212 220Cdi laatikossa ärsyttävä oire

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Mistä päättelit että olisi hankalaa, siitäkö että kysyin tarkennuksia asiaan jotka eivät olleet itselle selviä?
Ei päivää ilman ongelmia :)
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W212 220Cdi laatikossa ärsyttävä oire

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

jupasierra kirjoitti: La 17.10.2020 13:54 Mistä päättelit että olisi hankalaa, siitäkö että kysyin tarkennuksia asiaan jotka eivät olleet itselle selviä?
Hyvähän se on tarkenussta kysyä
Siitä arvelin että saatta tuntua hankalata
kun pohdit että tuntuu sen 7-8cm olevan liikaa
vaikka samassa viestissä on että sitten kun on sillä kokeillut vaikutuksen korjaa määrän oikeaksi,
sekä siitä että vanha öljyö on moneen kertaan monessa eri jutusa kehotettu ottamaan kokonaan pois,
laatikon öljyn lämpötila ei ole +80c jonkun tietyn ajomatkan jälkeen tai vaikka moottori olisi,
se pitää mitata jollakin siihen käytävät vaikka mitä konsteja
(kovin ei innosta tarkentelemaan kun
omiin tarkentaviin kysymyksiin ei vastata tuolla jo aikaa sitten kysyty että millä se öljyn lämpö on tarkistettu silloin kun tikulla on mitattu öljyn taso)
testerillä jos tutkisit niin syy olisi jo isolla toden näköisyydellä selvillä tai ainakin kovasti rajautunut mahdoliset paikat sille
kun viimeistään sitten jos kyse ei ole öljyn määrästä on vikaa sillä haettava

kyllä se vika ilman sitäkin löytyy mutta yleensä aikaa. vaivaa, rahaa kuluu paljon enemän



















. .
Mökkillä
'
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: W212 220Cdi laatikossa ärsyttävä oire

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Mitä tuohon määrään tulee niin vanhoja ketjuja aiheesta selatessani öljyn määrän pitäisi olla aika tarkalleen oikea, paljon tuo on öljyn määrässä jos oikea on 5-6cm ja lisätään niin että se on 7-8cm. Siksi pohdin sitä että mitä se liika öljy siellä laatikossa aiheuttaa.
Turha tietenkin spekuloida öljyn määrää, paras varmaan mennä sinne huuhteluvaihtoon että saa kaikki vanhat öljyt laatikosta pois katsotaan sitten miten laatikko toimii vaikuttiko se siihen nykäisyyn.

Jos sillä testerillä tarkoitat staria niin en tunne ketään tästä läheltä, tuntuvat olevan kiireisiä kun aiemmat yhteydenotot eivät ole tuottaneet tulosta. Vanhojen ketjujen selailu ongelmien koittaessa on välillä työlästä, kun niistä ei välttämättä selviä kaikkea tarvittavaa kun ei itse tiedä edes mitä etsiä. Siksi täällä kyselen kun on tuo uusi tuttavuus joka nyt oireilee, ja oireet on sellaiset mistä en ole koskaan kuullutkaan. Pyydän malttia kysymysten kanssa, on helpompaa lukea vastauksia kuin etsiä vanhoista ketjuista. Palataan asiaan jos huuhtelu ei tuo muutosta aikaan, toivottavasti toisi ei ole paljon rahaa kun kaikki meni jo auton ostoon.
Ei päivää ilman ongelmia :)
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W212 220Cdi laatikossa ärsyttävä oire

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

jupasierra kirjoitti: Su 18.10.2020 08:13 Mitä tuohon määrään tulee niin vanhoja ketjuja aiheesta selatessani öljyn määrän pitäisi olla aika tarkalleen oikea, paljon tuo on öljyn määrässä jos oikea on 5-6cm ja lisätään niin että se on 7-8cm. Siksi pohdin sitä että mitä se liika öljy siellä laatikossa aiheuttaa.
Turha tietenkin spekuloida öljyn määrää, paras varmaan mennä sinne huuhteluvaihtoon että saa kaikki vanhat öljyt laatikosta pois katsotaan sitten miten laatikko toimii vaikuttiko se siihen nykäisyyn.

Jos sillä testerillä tarkoitat staria niin en tunne ketään tästä läheltä, tuntuvat olevan kiireisiä kun aiemmat yhteydenotot eivät ole tuottaneet tulosta. Vanhojen ketjujen selailu ongelmien koittaessa on välillä työlästä, kun niistä ei välttämättä selviä kaikkea tarvittavaa kun ei itse tiedä edes mitä etsiä. Siksi täällä kyselen kun on tuo uusi tuttavuus joka nyt oireilee, ja oireet on sellaiset mistä en ole koskaan kuullutkaan. Pyydän malttia kysymysten kanssa, on helpompaa lukea vastauksia kuin etsiä vanhoista ketjuista. Palataan asiaan jos huuhtelu ei tuo muutosta aikaan, toivottavasti toisi ei ole paljon rahaa kun kaikki meni jo auton ostoon.
Jep testeri = star, das, xentry diagnostik tai mikä liekään nykisin nimeltään
mutta ainoa testeri mersuihin ja mersuitahn täällä kuitenkin on enimäkssen jutut :)
niin testerin sijanistahn on joku juttu mutta paljon kuulee että yhteyden otot siinä oleviin ei tuotta mitään tulosta
lienee jostain muusta syystä perustettu ja sinnen listutuneet ehkäpä mainosmielessä tms,
mitä tarkemmin on oikea niin paremin 5v laatiko (7v laatiko on vielä tarkempi ja hajoaa väärästä tätöstä helpommin)
toimii ylitäyttö ei ole niiin paha kuin ali täyttö ja nythän sitä mahdolista yli täyttö'ä ei olle sinne tarkoitus jätää vaan
käytää Hetki konsitna millä vikaa haarukoida kun tarvitavia työkaluja ei ole,
5v laatikossa jatkuva yli täyttö aiheutta ensimäisenä yleensä töpselin vuotamisen ennenaikojaan, sitten jos sitä on niin paljon että
öljyn yläpinta osuu pyöriviin niin ne vatkaa siihe ilmaa mikä onkin sitten jo pahempi juttu pahimilla voiteleu häiriö,
voi myös esiintyä kylmillä ilmoilla ylimääräistä jäykyttä ja muuitakin oireita,
tuohon paljonko öljyn määrän senteinä vaikuttaa jälleen yllätäin sen lämpötila lisäksi öljytilan muoto muttuu niin että sekin vaikuttaa
siihen, mutta öljy +80c niin siinä kohdin ~1cm taisi olla 2dl ylä ja alamerkin väli(tai sitten 5dl ei ulkoa muista)
mutta 6cm tasona siinä lämpötilassa on kyllä liian vähän,

tilanen on kyllä aika hankala jos vimäiset raht on mennyt auton ostoon
ja vika on ollut jo ostessa jos oikeen ymäärsin tuolla alussa olleen,
siinä kohdin on täysin selvää että vain osan öljystä vaihtamalla hukaa vain rahaa,
kun joutuu tekemään toiseen kertaan eikä sekän välttämättä auta jos jotain on rikki,
yli päättän jos ostaa vialisen auton ja ei itse pysty remontia/huoltoja tekemään
on tilanen kyllä paha saatika jos rahaa ei ole remointeihin

nopeintahan on kysyä edelytyksellä että joku vastaa
sitä odotelessa jos haku täältä ei jotain löydä niin goolella hakee
laittan hakuun vielä lisäksi mese fi niin jo alkaa löytymän, toden näköisesti kuvien kanssa,
täällä tosiaan voi olla toisinaan hankalla löytää vastauksia kun
jutut hautauttu uusien alle ja monesti vielä juttuihin tulee kaikenlaista niihin kulumatonata ,

tilanen on kyllä aika hankala jos vimäiset raht on mennyt auton ostoon ja vika on ollut jo ostessa jos oikeen ymäärsin tuolla alussa olleen













. .
Mökkillä
'
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: W212 220Cdi laatikossa ärsyttävä oire

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Näin siis muistaisin että se nykäisy oli jo ennen öljyn vaihtoa, mutta se huuhtelu siksi että öljyt vaihdettiin periaatteella se mikä öljypohjasta tuli pois sinne lisättiin. Eli vanhaa jäi laatikkoon aika paljon, oma moka olisi pitänyt alunperin selvittää että öljynvaihto tehdään varmasti huuhtelemalla.
Ei päivää ilman ongelmia :)
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W212 220Cdi laatikossa ärsyttävä oire

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

jupasierra kirjoitti: Su 18.10.2020 13:04 Näin siis muistaisin että se nykäisy oli jo ennen öljyn vaihtoa,
mutta se huuhtelu siksi että öljyt vaihdettiin periaatteella se mikä öljypohjasta tuli pois sinne lisättiin.
Eli vanhaa jäi laatikkoon aika paljon,
oma moka olisi pitänyt alunperin selvittää että öljynvaihto tehdään varmasti huuhtelemalla.
Eli kun venttiili koneisto on ollut irti turbinlukon solenoidin vaihtoa varten,
vanhaa jää noin tekemällä noin puolet,
Mökkillä
'
Vastaa Viestiin