PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Re: PTracing w108 320cdi
Aijai, on hyvä väri, on.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: PTracing w108 320cdi
Hyvin pyritään tekemään ja priimaa pukkaa
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Re: PTracing w108 320cdi
Ai että, tuo auringon valossa! Aivan mahtavaa!
Re: PTracing w108 320cdi
Täällähän oli foorumi muuttunu sitten viime käynnin.
Joo kyllä siitä vaikuttaa hyvä tulevan vaikka itte maalaankin
Nyt on välihionta aloitettu. Varovarovasti ettei menis läpiasti
Joo kyllä siitä vaikuttaa hyvä tulevan vaikka itte maalaankin
Nyt on välihionta aloitettu. Varovarovasti ettei menis läpiasti
IG: @pyrytakkunen
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 31
- Liittynyt: La 25.06.2016 11:14
Re: PTracing w108 320cdi
Väri valinta on kyllä osunu kohdalleen eihän vaan ole cupritebrown?
Re: PTracing w108 320cdi
Kiitos vain! Väriarvaukseen en ota kantaaJjoojupewee123 kirjoitti: ↑Su 18.10.2020 16:05 Väri valinta on kyllä osunu kohdalleen eihän vaan ole cupritebrown?
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi
Ai että se kohta värjäytyy valmiiksi. Jännityksellä odottelemme valmiista tuotteesta kuvia.
Re: PTracing w108 320cdi
Noniin, nyt on viimeiset osat lakattu toiseen kertaan eli maalaus alkaa olla myöhemmin tapahtuvaa lopullista fiksausta ja kiillotusta vaille valmis
Onhan tällaisessa vanhassa paljon hitsatussa autossa aivan älytön työ kun tekee itse kaiken petitöistä lähtien viimeiseen ruiskutukseen, mutta tietääpä ketä moittii jos ei kestä aikaa tai kuka korjaa jos joskus tarvii niin tehdä
Ulkonakin se kävi aamuauringossa kun piti siirrellä
Onhan tällaisessa vanhassa paljon hitsatussa autossa aivan älytön työ kun tekee itse kaiken petitöistä lähtien viimeiseen ruiskutukseen, mutta tietääpä ketä moittii jos ei kestä aikaa tai kuka korjaa jos joskus tarvii niin tehdä
Ulkonakin se kävi aamuauringossa kun piti siirrellä
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi
Hyvältä näyttää,mutta vielä enemmän odotan että saat sen nippuun, niin näkee kontrastin kromien ja sisustan kanssa. Voin kuvitella, että lopputulos on maagisen hyvä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: PTracing w108 320cdi
Hyvän värinen on minustakin ja odottelen kuvia kasattuna.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: PTracing w108 320cdi
Voi venäjä miten hyvän punainen, toi auringonvalossa otettu kuva. Just kivasti särmää tuossa sävyssä mutta sopivan hillitty.
Tulee kyllä hyvä sleeper lookki!
Tulee kyllä hyvä sleeper lookki!
Re: PTracing w108 320cdi
Nyt olis vanhuksen tekniikka kasattuna ja valmiina nostettavaksi paikoilleen. Venttiilikoppa ja sen alumiini kansi vielä pohjamaalissa, eli ne maalaan vielä korin väriin. Sisäisesti vahvisteltu ja tehty pikku muutoksia. Katsotaan kuinka kestää näillä eväillä, mutta tuskin oli viimeistä kertaa auki
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi
Pikku hiljaa se sieltä valmistuu.... ja priimaa pukkaa
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: PTracing w108 320cdi
Kyllä tämä täältä etenee! Nyt olis moottori paikoillaan. Hidastaa hieman kun kaivelee varastosta osia joita ei aikanaan tullut testattua kun auto ei ajokuntoinen ollut. Esim. tuulilasinpyyhkijän moottorista tuli testatessa savut pihalle ja täytyi hommata parempi tilalle jne. Ja paljon on vielä osia maalattavana ja viimeisteltävänä ennen asennusta. Noo etenee osa-alue kerrallaan kohti valmistumista
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi
No ottaen tämänhetkisen tilanteen tuon taudin osalta huomioon, niin eipä tässä kiirusta olekaan Sulla on hyvää aikaa rauhassa niputtaa. Melko varmasti saa vielä kesän ajellakin ennenkö pääsee taas näyttelyt pyörimään.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: PTracing w108 320cdi
Piti oikein käydä kurkkaamassa sivulle 1, että milloinko tätä aloiteltiin...
Hatunnosto sitkeydestä
Hieno tulee. Ja kerrassaan aistikkaat värivalinnat
Tämän haluaisi joskus sitten nähdä ihan livenäkin...
Hatunnosto sitkeydestä
Hieno tulee. Ja kerrassaan aistikkaat värivalinnat
Tämän haluaisi joskus sitten nähdä ihan livenäkin...
Re: PTracing w108 320cdi
Joo eihän tässä ole kiire mihinkään ja mitä tässä vuosien aikana on huomannut niin nyt kun pitkin talvea tekee aina kun ehtii niin keväällä saattaa kaikki olla valmista!
Piti itsekkin oikeen katsella vanhoja kuvia aloitus ajalta Hakureissu kesäkuulta 2013
Piti itsekkin oikeen katsella vanhoja kuvia aloitus ajalta Hakureissu kesäkuulta 2013
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi
Ei ole juuri auto muuttunut vuosien varrella
Ei arvannut Gunther kun linjalla viimiset mutterit ruuvasi kiinni, että minkä näköinen se joskus uudelleen syntyessään on...
Ei arvannut Gunther kun linjalla viimiset mutterit ruuvasi kiinni, että minkä näköinen se joskus uudelleen syntyessään on...
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: PTracing w108 320cdi
Joo nyt se tulee olemaan PTracing näkemys aiheesta Mercedes Benz w108, 2020 -luvulla. Näin yhtäkkiä kun ajattelee niin on muuten korilla ikää jo
IG: @pyrytakkunen
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ke 09.12.2020 13:16
- Paikkakunta: Hyrynsalmi / Taivalkoski
- Viesti:
Re: PTracing w108 320cdi
Tää on kyl ollu mielenkiintoinen projekti!
Re: PTracing w108 320cdi
Hyvä että on mielenkiintoista seurattavaa
Onhan täällä lähes joka ilta jotain koitettu tehdä taas tämän eteen. Lämmityslaitekkin käyty läpi ja saa laittaa paikoilleen. Uusi moottori ja vesihanan tiivisteet sekä kennon huolellinen pesu. Ei pitäis haista vanhalle kellarille vaikka joutuis lämpöä käyttämään Suomen kesässä
Konehuoneeseenkin lisää osia kasaantunut paikoilleen
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi
Osia olis ja kaikkea mutta nyt ei oo miehessä virtaa. Ei ollut korona mutta monta viikkoa jatkunut ja välillä lähes kokonaan pois mennyt "flunssa" olikin keuhkokuume... Alkoi ollakkin jo epäilyttävää kun ei oikeen ollut virtaa ja mielenkiintoa töihin eikä harrastamiseen. No nyt ei tehdäkkään mitään ennen kun paranee kunnolla.
Pikkusen piti käydä jalottelemassa ja eksyin pajan puolelle niin täytyi nappasta muutama kuva kun ovet oli nostettu paikoilleen fiilistelyn vuoksi
Pikkusen piti käydä jalottelemassa ja eksyin pajan puolelle niin täytyi nappasta muutama kuva kun ovet oli nostettu paikoilleen fiilistelyn vuoksi
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi
Pikaista paranemista, uskon kaikkien täällä projektia seuranneiden toivovan sinun paranevan/jaksavan pian (joko huomenna? sori, tee toki rauhassa).
Re: PTracing w108 320cdi
Se hienoin pystäri vaan ottaa oman aikansa. Terveys on ihan ekana ja sit kaikki muu. Paranemisia.
Re: PTracing w108 320cdi
Joo kyllähän tämä tästä kun malttaa nyt vain levätä ja parannella, ettei lähde liian aikaisin liikkeelle. Ja tuntuuhan tuo innostus tekemiseen tässä pikkuhiljaa palailevan Käynyt vain mielessä tässä sairastaessa että ei se koronakaan varmasti ole mikään leikin asia jos huono tuuri sattuu, kun tämä "normaali" keuhkokuumekkin vetää näin huonoon kuntoon
Muutamia kuvia vielä puhelimesta mitä tuli vastaa tässä nyt kun on aikaa selata. Pakoputkistoakin muutin vielä menemään lähempää pohjaa. Vaati laatikon taka kannakkeen uudelleen muotoilun ja sieltä tulikin useampi sentti lisää tilaa ylöspäin.
Tulipellin äänieristeenkin sain ratkaistua. Ostin yhden käytetyn ehjän ja maalasinkin sen, mutta oli vuosien mittaan ottanut todella kovan homeen hajun niin en sitä kehdannut laittaa paikoilleen. Aikani etsin selasin nettiä ja löytyi aika hyvää materiaalia siihen. Ehjää orkkis eristettä oli hyvä käyttää leikkuumallina. Hieman nykyaikaisemman näköistä kun orkkis mutta sallitaan tässä tapauksessa ja sopiikin jopa paremmin ettei oo niin antiikkinen
Kyllä siihen vain suorat kyljet tuli kun jaksoi hieroa. Maalauksessa toki joitain pikku juttuja mutta niitä saa hieman jo etsiä ja täysin virheettömät on kuulemma harvassa 3 auto mitä ikinä olen maalannut kokonaan ja tilatkaan nyt ei maalamo tasoa ollut. Ovet ja lokari säätämättä, kun "nostin vain paikoilleen" mutta kyllä siitä suurinpiirtein näkee miltä tulee näyttämään valmiina. Kyllä nuo nyt pikkuhiljaa tohtii alkaa hiomaan ja kiillottamaan valmiiksi niin saa asennella korin osat sitten paikoilleen ja aina vain näyttää paremmalta ja pienetkin naarmut harmittaa Järki kyllä lähtis jos täysin näyttelyautoa rakentais. Ei sellaisella raaskis ajaakkaan ollenkaan ja menis aikaa sekä rahaa vielä todella paljon enemmän. Siis sellaista jossa ei oo mitään sanomista missään osassa alla eikä päällä. Tämä tulee jokapäiväiseen kesäkäyttöön ja tekniikan osalta varmasti myöhemmin tulee ruuvaamista ja muutoksi niin annan itselleni vähän siimaa jossain kohti mutta kokonaisuutena pitää näyttää hyvältä Eiköhän siitä sellainen tulekkin
Muutamia kuvia vielä puhelimesta mitä tuli vastaa tässä nyt kun on aikaa selata. Pakoputkistoakin muutin vielä menemään lähempää pohjaa. Vaati laatikon taka kannakkeen uudelleen muotoilun ja sieltä tulikin useampi sentti lisää tilaa ylöspäin.
Tulipellin äänieristeenkin sain ratkaistua. Ostin yhden käytetyn ehjän ja maalasinkin sen, mutta oli vuosien mittaan ottanut todella kovan homeen hajun niin en sitä kehdannut laittaa paikoilleen. Aikani etsin selasin nettiä ja löytyi aika hyvää materiaalia siihen. Ehjää orkkis eristettä oli hyvä käyttää leikkuumallina. Hieman nykyaikaisemman näköistä kun orkkis mutta sallitaan tässä tapauksessa ja sopiikin jopa paremmin ettei oo niin antiikkinen
Kyllä siihen vain suorat kyljet tuli kun jaksoi hieroa. Maalauksessa toki joitain pikku juttuja mutta niitä saa hieman jo etsiä ja täysin virheettömät on kuulemma harvassa 3 auto mitä ikinä olen maalannut kokonaan ja tilatkaan nyt ei maalamo tasoa ollut. Ovet ja lokari säätämättä, kun "nostin vain paikoilleen" mutta kyllä siitä suurinpiirtein näkee miltä tulee näyttämään valmiina. Kyllä nuo nyt pikkuhiljaa tohtii alkaa hiomaan ja kiillottamaan valmiiksi niin saa asennella korin osat sitten paikoilleen ja aina vain näyttää paremmalta ja pienetkin naarmut harmittaa Järki kyllä lähtis jos täysin näyttelyautoa rakentais. Ei sellaisella raaskis ajaakkaan ollenkaan ja menis aikaa sekä rahaa vielä todella paljon enemmän. Siis sellaista jossa ei oo mitään sanomista missään osassa alla eikä päällä. Tämä tulee jokapäiväiseen kesäkäyttöön ja tekniikan osalta varmasti myöhemmin tulee ruuvaamista ja muutoksi niin annan itselleni vähän siimaa jossain kohti mutta kokonaisuutena pitää näyttää hyvältä Eiköhän siitä sellainen tulekkin
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi
Olen nähnyt paljon huonompia näyttelyautoja vaikka tämä nyt ei sellainen olekkaan. Ihan jäätävän hyvä pinta kuvissa noissa kyljissä.
Hieman vaatimaton vain olet tuosta tekemisen tasosta. Kyllä toi mun mielestä jo on ihan näyttely kelpoista jälkeä.
Hieman vaatimaton vain olet tuosta tekemisen tasosta. Kyllä toi mun mielestä jo on ihan näyttely kelpoista jälkeä.
Re: PTracing w108 320cdi
Sen verran olen noita näyttelyitä kiertänyt, ettei moni show-winnerikään yllä tämän tasolle. Ei ainakaan Suomessa. Jos katsoo jotain jenkkisarjaa vaikkapa Kindigitiä niin ei se anna oikeaa kuvaa näyttelyautojen tasosta. Ehkä 1% kaikista yltää virheettömyyteen, mutta suomesta sellaista autoa en ole koskaan nähnyt. Ole vaan reilusti tyytyväinen autoosi, se tulee pokkaamaan varmasti pokaalin jokaisesta näyttelystä minne sen viet.
Alat vaan hommaamaan sitä palkintovitriiniä
Alat vaan hommaamaan sitä palkintovitriiniä
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 708
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
Re: PTracing w108 320cdi
On kyllä mahtavaa jälkeä!
Se on tuo "PT" vissiin hiukan sellainen autonrakentelun Raimo Helminen, sen verran vaatimaton tuntuu olevan.
Se on tuo "PT" vissiin hiukan sellainen autonrakentelun Raimo Helminen, sen verran vaatimaton tuntuu olevan.
S203 220CDI -03
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
Re: PTracing w108 320cdi
Kiitos vain kannustavista kommenteista! Kyllähän se tietysti näinkin on että liika vähän antaa arvoa omalle tekemiselle monessakin asiassa vaikka syytä ehkä olis, mutta kyllä siinäkin voi kehittyä
On kyllä monesti tullut ihmeteltyä kun jotkut tekee ruosteisista aihiosta autoja näyttelyyn. Kaikki tehdään uusiksi, tekniikkaa vaihtuu ja silti muutamassa kuukaudessa muka saadaan aikaa viimeisen päälle laite. On se tässä nyt tullut huomattua tämän omankin projektin kanssa että se ei vain ole mahdollista, ei mitenkään sama kuinka lehdissä ja netissä hehkutetaan! Jos päivätöissä joutuu käymään, samassa taloudessa asuu muitakin joiden kanssa haluaa viettää aikaa ja ei ole 10 osaavaa kaveria apuna. Sittenkin vastaan tulee nämä pohjien elämiset yms joita ei voi nopeuttaa Ulkokuori saattaa olla hieno ja sekin joissain tapauksissa vain kauempaa katsottuna. Silti kehutaan kovin ja viedään näyttelyihin. Tämäkin oli viimevuonna tähänaikaan jo hyvällä mallilla. Ajattelin että kyllä tämä kevääksi on valmis, mutta eipä ollut ja vieläkin saa tosissaan tehdä että tänävuonna on. Ja joka välissä on kyllä tehty kun vaan mahdollista on ollut
Arvostan kyllä todella korkealle niitä jotka tekee autoja ns. viimeisen päälle ihan oikeasti. Se on aina vuosien projekti ja niitä ei yksi ihminen elämänsä aikana montaa kerkeä tekemään
Jossain kohti taisin jo kirjoittaakkin että tämä projekti on kyllä ollut todella opettava itselle ja siinä se todellinen arvo tämän kanssa on Lähes joka päivä oppii uutta kun tekee ja tietää mitä tehdä toisella kertaa erilailla. Esimerkkinä vaikkapa RST materiaalin käyttö pakosarjan osissa. Turbojen väliputken tein RST materiaalista kun netistä amerikkalaisia virityspajoja seuranneena ajattelin nyt tehdään hieno osa. Olihan se hieno mutta kun autolla ajettiin penkissä kolme tai neljä kertaa niin joka kerralla se eli niin paljon että pultit löystyi ja alkoi vuotamaan liitoksista pakokaasua. Asettui toki aina kun kiristi pultit uudelleen, mutta minä ainakaan en jaksa niitä joka välissä olla kiristelemässä Nyt tein sitten senkin osan uudelleen normaalista teräksestä kun se on käytössä osoittautunut todella kestäväksi oikein tehtynä ja hitsattuna. Tähänkin kokeeseen sai helposti useamman harrasteillan menemään kun tein homman toiseen kertaan. Mutta taas olen viisaampi ja tätä tietoa taas pystyn hyödyntämään omassa työssäkin. RST materiaalia en pakosarjoissa itse suosi kun jousto osissa. Pakoputkistossa perus rst menee hienosti mutta ennen turbiinia sitä ei kannata käyttää jos meinaa että kestää oikeasti käyttöä eikä tarvi olla kokoajan korjaamassa. Pakolämmötkin oli näissä minun auton kokeissa todella hyvin hallinnassa. Toki kuumaluja materiaalit erikseen joita varmasti on pakko käyttää sellaisissa laitteissa missä mikään muu ei kestä mutta näissä "perus" virityshommissa ei tarvi siihen mennä ja rahaa säästyy paljon muihin kohteisiin
Eli ei se ameriikan komiakaan tosiaan läheskään aina ole niin hyvää miltä näyttää vaikka hehkutetaan maasta taivaisiin
On kyllä monesti tullut ihmeteltyä kun jotkut tekee ruosteisista aihiosta autoja näyttelyyn. Kaikki tehdään uusiksi, tekniikkaa vaihtuu ja silti muutamassa kuukaudessa muka saadaan aikaa viimeisen päälle laite. On se tässä nyt tullut huomattua tämän omankin projektin kanssa että se ei vain ole mahdollista, ei mitenkään sama kuinka lehdissä ja netissä hehkutetaan! Jos päivätöissä joutuu käymään, samassa taloudessa asuu muitakin joiden kanssa haluaa viettää aikaa ja ei ole 10 osaavaa kaveria apuna. Sittenkin vastaan tulee nämä pohjien elämiset yms joita ei voi nopeuttaa Ulkokuori saattaa olla hieno ja sekin joissain tapauksissa vain kauempaa katsottuna. Silti kehutaan kovin ja viedään näyttelyihin. Tämäkin oli viimevuonna tähänaikaan jo hyvällä mallilla. Ajattelin että kyllä tämä kevääksi on valmis, mutta eipä ollut ja vieläkin saa tosissaan tehdä että tänävuonna on. Ja joka välissä on kyllä tehty kun vaan mahdollista on ollut
Arvostan kyllä todella korkealle niitä jotka tekee autoja ns. viimeisen päälle ihan oikeasti. Se on aina vuosien projekti ja niitä ei yksi ihminen elämänsä aikana montaa kerkeä tekemään
Jossain kohti taisin jo kirjoittaakkin että tämä projekti on kyllä ollut todella opettava itselle ja siinä se todellinen arvo tämän kanssa on Lähes joka päivä oppii uutta kun tekee ja tietää mitä tehdä toisella kertaa erilailla. Esimerkkinä vaikkapa RST materiaalin käyttö pakosarjan osissa. Turbojen väliputken tein RST materiaalista kun netistä amerikkalaisia virityspajoja seuranneena ajattelin nyt tehdään hieno osa. Olihan se hieno mutta kun autolla ajettiin penkissä kolme tai neljä kertaa niin joka kerralla se eli niin paljon että pultit löystyi ja alkoi vuotamaan liitoksista pakokaasua. Asettui toki aina kun kiristi pultit uudelleen, mutta minä ainakaan en jaksa niitä joka välissä olla kiristelemässä Nyt tein sitten senkin osan uudelleen normaalista teräksestä kun se on käytössä osoittautunut todella kestäväksi oikein tehtynä ja hitsattuna. Tähänkin kokeeseen sai helposti useamman harrasteillan menemään kun tein homman toiseen kertaan. Mutta taas olen viisaampi ja tätä tietoa taas pystyn hyödyntämään omassa työssäkin. RST materiaalia en pakosarjoissa itse suosi kun jousto osissa. Pakoputkistossa perus rst menee hienosti mutta ennen turbiinia sitä ei kannata käyttää jos meinaa että kestää oikeasti käyttöä eikä tarvi olla kokoajan korjaamassa. Pakolämmötkin oli näissä minun auton kokeissa todella hyvin hallinnassa. Toki kuumaluja materiaalit erikseen joita varmasti on pakko käyttää sellaisissa laitteissa missä mikään muu ei kestä mutta näissä "perus" virityshommissa ei tarvi siihen mennä ja rahaa säästyy paljon muihin kohteisiin
Eli ei se ameriikan komiakaan tosiaan läheskään aina ole niin hyvää miltä näyttää vaikka hehkutetaan maasta taivaisiin
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi
No ne ameriikan lajitovereiden vehkeet ei kestä nipussa niin kauaa että huomaisivat jotain löystyneen.