bensiini hybridi

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja DBFI »

jukka-tre kirjoitti:Pikku haaste ton rangen arpomisessa on. Tietenkään ei tuota matkaa pääse, jos ei välillä lataa töpselistä. 1000 km on jo aivan teoreettinen maksimi.
Toisaalta, jos lataa niin pääsee paljon enemmänkin. Kulutus on ollut nyt 0,7 l/100km, eli tankilla pääsis luokkaa 7000 km.
Mitenhän lie sitten arpoo ton.
Mikäs tuossa oli lähtötilanne, paljonko bensaa tankissa (litroja) ja akun lataustilanne? Akku varmaan puolillaan, sillä ei kovin suurta merkitystä 1600 km:n toimintasäteeseen.

Pitäishän tuon "kokonaistoimintasäteen" tarkoittaa ajomatkaa ilman latausta ja ilman tankkausta. Mahtaako olla joku bugi ja mittari laskee matkaksi viimeaikaisen bensan keskikulutuksen ottamatta huomioon että se on saatu enimmäkseen sähköllä ajaen.

Muistelisin että vanhemmassa versiossa tuo arvioitu ajomatka lasketaan ihan järkevästi/oikein.
Avatar
Pikku Mersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 548
Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja Pikku Mersu »

mitä tällänen kuluttaa suurinpiirtein jos ajoa on 2×päivässä 50km moottoritietä? varmaan diisseli edullisempi?
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Pikku Mersu kirjoitti:mitä tällänen kuluttaa suurinpiirtein jos ajoa on 2×päivässä 50km moottoritietä? varmaan diisseli edullisempi?
Ainakin olisi hyvä tietää onko latausmahdollisuus kummassakin päässä matkaa.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

DBFI kirjoitti:
jukka-tre kirjoitti:Pikku haaste ton rangen arpomisessa on. Tietenkään ei tuota matkaa pääse, jos ei välillä lataa töpselistä. 1000 km on jo aivan teoreettinen maksimi.
Toisaalta, jos lataa niin pääsee paljon enemmänkin. Kulutus on ollut nyt 0,7 l/100km, eli tankilla pääsis luokkaa 7000 km.
Mitenhän lie sitten arpoo ton.
Mikäs tuossa oli lähtötilanne, paljonko bensaa tankissa (litroja) ja akun lataustilanne? Akku varmaan puolillaan, sillä ei kovin suurta merkitystä 1600 km:n toimintasäteeseen.

Pitäishän tuon "kokonaistoimintasäteen" tarkoittaa ajomatkaa ilman latausta ja ilman tankkausta. Mahtaako olla joku bugi ja mittari laskee matkaksi viimeaikaisen bensan keskikulutuksen ottamatta huomioon että se on saatu enimmäkseen sähköllä ajaen.

Muistelisin että vanhemmassa versiossa tuo arvioitu ajomatka lasketaan ihan järkevästi/oikein.
Tossa on tankki täys ja akku puolillaan. Muistelisin kanssa, että vanha versio ei juurikaan yli 1000 km rangea näyttänyt. Tämä uusi näkyy näyttävän yli 1500 km rangea, vaikka tankki ei olis edes ihan täys. Nytkin näyttää 1562 km rangea, vaikka tankissa 90%.Turhan optimistinen on. Sen sijaan tuo pelkkä sähkö-range on hyvinkin realistinen, jopa alakanttiin. Näyttää täydellä akulla 45 km, mutta kyllä sillä 60 km pääsee ja jopa enempikin. Toki, jos on hyvin kuluttava ajotyyli tai motarilla ajetaan, niin sitten realismia.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
oem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ma 20.07.2020 07:58

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja oem »

Oma odotus on, (ei vielä kokemusta), että lataushybridi toimii kuin hybridit ja lisänä on latausmahdollisuus.
Pelkästään sähköllä ajamiseen on täyssähköauto parempi jos latausvälillä ajaa pitempiä kuin 50km matkoja.
Lyhyillä latausväleillä säästyy polttoaineen ostamiselta mutta en anna latausten rajoittaa auton tai ajan käyttöä.
Pitkälle matkalle voi lähteä sähköllä ja vaihtaa siirtymillä "battery level" moodiin ja varmistaa että on maksuvalmius polttonesteen ostamiseen mukana.
Lataus kannattaa tehdä kotona ja yön yli akku tullee täyteen jo 10A latausliitännällä.
Suurin osa ajamisista nyt alle 50 km päivässä.
A250e 2020 W177
Avatar
Pikku Mersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 548
Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja Pikku Mersu »

DBFI kirjoitti:
Pikku Mersu kirjoitti:mitä tällänen kuluttaa suurinpiirtein jos ajoa on 2×päivässä 50km moottoritietä? varmaan diisseli edullisempi?
Ainakin olisi hyvä tietää onko latausmahdollisuus kummassakin päässä matkaa.
joo, pystyy lataamaan molemmissa niin kotona kuin työpaikalla.
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
X1000E0
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ti 16.04.2019 07:48
Paikkakunta: Tampere

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja X1000E0 »

Nämä hybridit taitaa olla siinä 6 ikävuoden jälkeen ongelmallisia, kun akut alkaa lähenemään vaihtoikää? Akkujen
vaihdon hinta on merkittävä osuus koko auton arvosta
Priest82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 17.11.2017 14:00

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja Priest82 »

X1000E0 kirjoitti:Nämä hybridit taitaa olla siinä 6 ikävuoden jälkeen ongelmallisia, kun akut alkaa lähenemään vaihtoikää? Akkujen
vaihdon hinta on merkittävä osuus koko auton arvosta
Itellä 5v. Vanha. Jos uutena on päässyt säästelemättä 27km? niin nyt pääsen 22km. Tämän tiesinkin ostaessa ja ihan ok mulle. Bluggaria etsin ja mun budjetille ja silmille hienoa autoa etsiessä vahtoehdot oli n. 2015 c350e tai Kia optima. Meseen päädyin enkä ole pettynyt.
kumitappi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Pe 21.08.2020 22:12

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja kumitappi »

Tulipa hankittua parisen viikkoa sitten C350e vuosimallia 2016 (tuotu ruotsista suomeen 2019). Hieman ollut säätämistä uuden auton kanssa, kävin toissapäivänä huoltokirjan hakemassa vehon tiskiltä samalla kun pyysin paritusta adapterisovellukseen.. noh Vehon kaveri ihmetteli kun huoltokirjassa merkinnät ainoastaan 2017 ja 2020 vuosilta. Laittelinpa autoliikkeelle selvityspyyntöä että kai tuo auto on kuitenkin huollettu. Toivottavasti ei akun kanssa tule ongelmia, jos ei ole merkkiliikkeen huoltomerkintöjä ole niin lieneeköhän tuo 6 vuoden akkutakuu edes voimassa? Kilometrejä on autossa vasta 40k mittarissa joten sen osalta on kuin uusi. Sähkörange oli kyllä melkoinen pettymys, enpä etukäteen sitä isommin selvitellytkään. Työmatka on noin 12km suunta ja suurimmaksi osaksi kehä3 ajoa eli yli 80kmh, syö muuten akkua mukavasti. Juuri tulin töistä kotiin pienen kiertolenkin kautta ja 22km pääsin kunnes löi bensamoottorin käyntiin. Toistaiseksi onnistuu vaan työpaikalla lataaminen joten ei ihan range riitä edes töistä kotiin ja takaisin.

Nyt kun vihdoin sain paritettua puhelimen tuohon auton adapterisovellukseen, niin heräsipä kysymys mieleen. Eikö tässä 2016 vuoden mallissa saa etäältä esilämmitystä päälle? Onneksi auto on katoksen alla, mutta olisihan tuo ihan mukava lisä talvella.

Mutta jottei ihan negatiiviseksi mene viesti, niin onhan tuo aivan huippu auto ajaa. Ja ulkonäöllisesti miellyttää kyllä todella paljon omaa silmää, autossa on kesävanteina 19 tuumaiset AMG-vanteet sekä muutenkin aikalailla kaikki herkut Burmestereita myöden.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja DBFI »

kumitappi kirjoitti:...

Nyt kun vihdoin sain paritettua puhelimen tuohon auton adapterisovellukseen, niin heräsipä kysymys mieleen. Eikö tässä 2016 vuoden mallissa saa etäältä esilämmitystä päälle? Onneksi auto on katoksen alla, mutta olisihan tuo ihan mukava lisä talvella.
Eikö katoksessa ole edes shukoa? Tuskin talvella akussa enää yhtään varausta työpaikalta kotiin ajon jälkeen ja kannattaako muutenkaan sähköllä autoa lämmittää ja ajaa sitten bensalla lämpimänä? Mukavuuden kannalta tietenkin parempi mutta bensamoottorista sitä lämpöä tulee ilmaiseksi.
Priest82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 17.11.2017 14:00

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja Priest82 »

kumitappi kirjoitti:
Nyt kun vihdoin sain paritettua puhelimen tuohon auton adapterisovellukseen, niin heräsipä kysymys mieleen. Eikö tässä 2016 vuoden mallissa saa etäältä esilämmitystä päälle? Onneksi auto on katoksen alla, mutta olisihan tuo ihan mukava lisä talvella.
.
Saa kyllä Mercedes me 2020 appilla. Jos ei toimi niin tänään piti tulla 1.3.3 päivitys millä pitäs sit lähteä toimimaan. Ei ole ainakaan itellä tullut vielä.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

kumitappi kirjoitti:. Juuri tulin töistä kotiin pienen kiertolenkin kautta ja 22km pääsin kunnes löi bensamoottorin käyntiin. Toistaiseksi onnistuu vaan työpaikalla lataaminen joten ei ihan range riitä edes töistä kotiin ja takaisin.
.
22 km on tosi hyvin päästy. Akku on tosi hyvässä kunnossa tuon perusteella. Itellä alkoi hiipumaan varsinkin talvisin kun kilsoja oli jotain 60 000+. Mulla oli kyllä akku täydessä käytössä, eli lähes joka päivä ainakin kerran koko akullinen ajoa.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Priest82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 17.11.2017 14:00

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja Priest82 »

Nyt kun ilmat viilenee niin miten lämmitätte autoa ennen lähtöä? Itellä ei ainakaan tuon Me 2020 sovelluksen kautta vielä onnistu. Todella harvoin lähtee siitä päälle. Ja välillä kun saa siitä päälle niin on kumminkin ajastanut jonkun ihme kellonajan lähtöajaksi.
Autosta ajastaminenkin tuntuu välillä tökkivän. Vai sekottaako tuo appi sitä tällähetkellä. Avaimesta vissin sai 5min ajaksi päälle? Onko se vaan käveltävä laittamaan päälle se ihan siitä napista.
Ja onko tietoa paljonko akussa pitää olla virtaa että lähtis etänä päälle?
kerranjokin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 31.05.2020 12:52

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja kerranjokin »

Millaisia nastarengasvalintoja olette tehneet E 350e -malliin? Alkuperäiset renkaat 245/40 R19 & 275/35 R19
MB S 350d W222 2016
Jaguar XKR X100 2004
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja DBFI »

245/45/18 edessä ja takana.

EDIT: nämä siis talvirenkaissa W213-korisessa. Kesärenkaat vakiot 245/45/18 edessä ja 275/40/18 takana.
Viimeksi muokannut DBFI, La 17.10.2020 22:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jusu59
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: La 21.11.2015 16:59
Paikkakunta: Tampere

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja Jusu59 »

225/45/18 kitkat edessä ja takana.
W205 350 E AMG -18
S212 200 CGI BE -12
tsav
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: La 14.09.2019 05:22

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja tsav »

225/50R17 Michelin x-ice north4 edessä ja takana.
2019 Audi e-tron 55 quattro
1953 Jaguar XK120SE FHC (MR)
1958 Hermes 2000 (owned since 1978)
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Priest82 kirjoitti: Pe 04.09.2020 08:29 Nyt kun ilmat viilenee niin miten lämmitätte autoa ennen lähtöä? Itellä ei ainakaan tuon Me 2020 sovelluksen kautta vielä onnistu. Todella harvoin lähtee siitä päälle. Ja välillä kun saa siitä päälle niin on kumminkin ajastanut jonkun ihme kellonajan lähtöajaksi.
Autosta ajastaminenkin tuntuu välillä tökkivän. Vai sekottaako tuo appi sitä tällähetkellä. Avaimesta vissin sai 5min ajaksi päälle? Onko se vaan käveltävä laittamaan päälle se ihan siitä napista.
Ja onko tietoa paljonko akussa pitää olla virtaa että lähtis etänä päälle?
Kyllä mulla toimii Mercedes Me -Appilla sekä vanha 350e, että tämä uusi 300e. Siinä on pientä viivettä siinä käynnistyksessä. Eli kun nappia painaa, niin pitää hetki oottaa, että se aktivoituu. Siitä Appistahan se sitten näkyy, onko se päällä vai ei ja voi sammuttaa / käynnistää. Elikäs kyllä sillä pitäs pystyä se päälle saamaan. Esilämmitys vie jotain luokkaa 10% akusta tässä uudessa (jos ei ole piuha kiinni). Jos piuha on kiinni, niin se antaa lisävirtaa ja akku vajenee jotain 5%. Tämä siis normi pistorasiasta. En ole kokeillut, että miten pienellä varauksella se lähtee vielä yrittämään tota lämmitystä.
Viimeksi muokannut jukka-tre, Ma 19.10.2020 20:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
saajuh
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 19.10.2020 13:20

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja saajuh »

Kiikarissa olisi C350e hankinta sopivasti käytettynä (alle 100tkm) ja vielä pohdin tuota kulutusta. Eli osaisiko joku valaista käytännön kulutuksesta ilman sähköapua, paljonko auto kuluttaa esim 80-90km/h ajettaessa matkaa battery save moodissa? Olen yrittänyt kyseistä tietoa etsiä mutta en sitä löydä. Kiinnostaisi vain tietää puhutaanko haarukassa 6, 8 vai 10 litraa satasella? Pienen akun ja sähkörangen jo olen tiedostanutkin, mutta se ei haittaa niin kauan kun matkakulutuskin pysyy maltillisena. Toisena vaihtoehtona on GTE passat, mutta veri vetää enemmän MBn puolelle.
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 959
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja amatoori »

~ 8l/100km. Sport moodissa voi mennä jopa vähemmällä kuin e-save:ssa. Pelkässä kaupunkiajossa jos ei jaksa latailla akkua, kulutus on 9-10l/100km.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Me tultiin ex:ällä kesällä Kaunas - Tallinna tuollaisella kulutuksella. Reittiopastus navista päällä ja hybrid / e - moodi päällä niin osasi jaotella sähköajot taajamiin ja maantiellä lataili akkua. Täydellä akulla lähdettiin liikkelle.

Edit, empä saakaan kuvaa lisättyä jostain syystä mutta matkaa oli 586 km, keskinopeus 70 kmh ja tietokoneen näyttämä kulutus 5.6.

Niin ja tuo Mercedes Me:n esi-ilmastointi ei oikein koko aikana toiminut kunnolla, ei vanha eikä uusi versio.
230 C 1978
tsav
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: La 14.09.2019 05:22

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja tsav »

Miksi se pitäis olla koko matkan e-save moodissa. Hybrid modessa käyttää sähköä sopivissa tilanteissa ja kun akun varaus laskee alle 25% lataa kevyellä latauksella bensalla, Pyrkii siis pitämään varauksen 25%ssa. Mutta ajaa esim 60 alueella mielellään sähköllä. Kaupunki kulutuksesta en osaa sanoa.

Täydellä akulla lähtiessä 560km taival om mennyt 6 - 6,2l/100km. Matkanopeus rajoitusten mukaan80-100. Tuosta on yleensä mennyt ilman bensaa reilu 100km. Motarilla 120 nopeudessa kulutus on minulla ollut n7l/100km.
2019 Audi e-tron 55 quattro
1953 Jaguar XK120SE FHC (MR)
1958 Hermes 2000 (owned since 1978)
saajuh
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 19.10.2020 13:20

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja saajuh »

tsav kirjoitti: Ma 19.10.2020 15:10 Miksi se pitäis olla koko matkan e-save moodissa. Hybrid modessa käyttää sähköä sopivissa tilanteissa ja kun akun varaus laskee alle 25% lataa kevyellä latauksella bensalla, Pyrkii siis pitämään varauksen 25%ssa. Mutta ajaa esim 60 alueella mielellään sähköllä. Kaupunki kulutuksesta en osaa sanoa.

Täydellä akulla lähtiessä 560km taival om mennyt 6 - 6,2l/100km. Matkanopeus rajoitusten mukaan80-100. Tuosta on yleensä mennyt ilman bensaa reilu 100km. Motarilla 120 nopeudessa kulutus on minulla ollut n7l/100km.
Siis ei tietenkään ole tarkoitus ajella e-save moodissa, vaan halusin vain ymmärtää kuinka janoinen tuo mersun bensamoottori on tuossa, kun sähkö on akuista loppu. Mutta joo matkakulutus on yksi osa mitä haen, ja sen lisäksi yritän ymmärtää mitä kulutus on sen jälkeen päivittäisessä ajossa, kun akusta on virta loppu. Oma päivittäinen ajo on kotoa töihin/kauppaan, jonne matkaa kertyy n.20km, joten mitä on odotettavissa?
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja Marko M »

saajuh kirjoitti: Ma 19.10.2020 15:40 Oma päivittäinen ajo on kotoa töihin/kauppaan, jonne matkaa kertyy n.20km, joten mitä on odotettavissa?
Mulla oli oma alhaisin mitattu tankillisen keskikulutus tämän tyyppisessä ajossa 2.8 litraa/100km. Työmatkaa 19 km ja latausmahdollisuus molemmissa päissä.
230 C 1978
tsav
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: La 14.09.2019 05:22

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja tsav »

Minä ajelen usein harrastetallille. Matkaa kertyy yhteen suuntaan 33km pääasiassa 80 rajoitusta. Lähtiessä akku täynnä ja talilla lataan taas täyteen. Eli sähköä menee 66km matkaan 9kWh ja bensakulutus on ollut n 3l/100km. Kesällä menee n 50km sähköllä tuosta 66km matkasta. Talvella range putoaa olennaisesti. Tänään +2C kelissä pääsi ilman bensaa 46km/66km ja mittarin mukaan kulutus oli 3,3L/100km
Hetkellisen kulutusmittarin mukaan, kun ajetaan tasaista 80 bensalla eikä lataa on jotain 4-6L/100km. Kun hybridi tai e-save moodissa auto lataa akkua niin hetkellinen kulutus pyörii 7-10L ja kun laittaa charge modelle kulutus pomppaa 12L/100km. Nämä siis noin karkeasti. E-savellakin auto siis haluaa ladata akun 100%, mutta huomattavasti kevyemmällä kuormalla kuin charge modella. Ja hybridi asennossa auto haluaa pitää varaus tason 25%.
2019 Audi e-tron 55 quattro
1953 Jaguar XK120SE FHC (MR)
1958 Hermes 2000 (owned since 1978)
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 959
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja amatoori »

Mä oon ollu niin laiska tossa etten ole jaksanu välillä ladata edes pariin kuukauteen. Useimmiten ajan sport moodilla kaupungissa, ketuttaa hybridimoodissa se jatkuva moottorin starttailu mitä tyhjällä ajoakulla tapahtuu. Kulutus maantiellä ~ 8l/100km ja kaupungissa ~ 10.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Priest82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 17.11.2017 14:00

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja Priest82 »

jukka-tre kirjoitti: Ma 19.10.2020 01:09
Priest82 kirjoitti: Pe 04.09.2020 08:29
Kyllä mulla toimii Mercedes Me -Appilla sekä vanha 350e, että tämä uusi 300e. Siinä on pientä viivettä siinä käynnistyksessä. Eli kun nappia painaa, niin pitää hetki oottaa, että se aktivoituu. Siitä Appistahan se sitten näkyy, onko se päällä vai ei ja voi sammuttaa / käynnistää. Elikäs kyllä sillä pitäs pystyä se päälle saamaan. Esilämmitys vie jotain luokkaa 10% akusta tässä uudessa (jos ei ole piuha kiinni). Jos piuha on kiinni, niin se antaa lisävirtaa ja akku vajenee jotain 5%. Tämä siis normi pistorasiasta. En ole kokeillut, että miten pienellä varauksella se lähtee vielä yrittämään tota lämmitystä.
Sain muuten tuohon ME apin tuelta viestiä, että KOM moduli pitäs päivittää että lähtis toimiin. Saas nähdä lähteekö. Itellä jos sattuu lähteen päälle(todella harvoin) niin se haittää autossa jonkun ihan eri kellonajan lämmitykselle. Jahka HML länsiauto saisi systeeminsä kuntoon niin sais päivitettyä sen. Niillä on koneet ollu sekasin jo monta viikkoa.
Upikissa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ke 08.03.2017 18:00

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja Upikissa »

Lainataan tätä keskustelua, kun tässä on jo viitattu talviautoiluun hybridillä. Oletteko asentaneet millaisia (lohko)lämmittimiä autoihinne? Itselle tuli 350e, johon pitäisi keksiä jokin moottorinlämmitin pakkasaamuja varten.
Avatar
AMGMika
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 20.09.2015 14:20

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja AMGMika »

Upikissa kirjoitti: Ke 21.10.2020 12:39 Lainataan tätä keskustelua, kun tässä on jo viitattu talviautoiluun hybridillä. Oletteko asentaneet millaisia (lohko)lämmittimiä autoihinne? Itselle tuli 350e, johon pitäisi keksiä jokin moottorinlämmitin pakkasaamuja varten.
Aika hyödytön kapistus on kyllä hybridissä.
- Glc 300 e 4Matic A Business EQ Power amg -20
VesaR
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 03.11.2020 08:03

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja VesaR »

Moi BMW X5 x45e ja MB GLE 350e harkinnassa. Onko GLE 350e ensikokemuksia kenelläkään? Mimmonen on vakioalusta? Akut taitaa sen 70-90 antaa ulkolämmöistä riippuen kilsoja...
Vastaa Viestiin