W203 vaihteistovika.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Niko1979
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 29.03.2019 23:27

W203 vaihteistovika.

Viesti Kirjoittaja Niko1979 »

W203 CDI 220 06 Facelift potilaana. Välillä vaihteisto ei vaihda isommalle vaihteelle vaan auton joutuu sammuttamaan laittamaan P asentoon ja starttaamaan uudestaan jonka jälkeen toimii ns normaalisti, vakionopeuden säädin ei myös pysy päällä. Käytin vikatesterissä ja herjasi että
P 1856 valitsinvivun tunnistus epäonnistunut,
P2006 kosketuspainikkeen jännite epäuskottava.

P2311 Can tietoliikenne moottorin kanssa katkonainen.
P2312 Can tietoliikenne moottorin lämpötila epäuskottava/katkonainen.
P2600 Liitin 87 alijännite katkonainen.
P240C Can Signaali valitsinvivusta ESM ohjausyksiköstä Signaalista epäuskottava/katkonainen.
Arvon harrastajat kysyisin neuvoa mistä lähteä liikkeelle korjauksessa. Kiitän jo etukäteen vinkeistä. Onko mitään ns tehtävissä korjaten itse vai meneekö mitä kaikkea vaihtoon.
Avatar
Ulmis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 28.10.2020 20:09
Paikkakunta: Uusimaa

Re: W203 vaihteistovika.

Viesti Kirjoittaja Ulmis »

Itellä tulee heti mieleen vaihteiston johtosarjan liitin askin kyljessä.
Volvo V90 2019 käyttis
W126 280 1983 projekti
Eksät
W212 350 CDI 2009
W203 220 CDI 2007
W203 180 2001
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W203 vaihteistovika.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Niko1979 kirjoitti: Ke 28.10.2020 16:47 W203 CDI 220 06 Facelift potilaana. Välillä vaihteisto ei vaihda isommalle vaihteelle vaan auton joutuu sammuttamaan laittamaan P asentoon ja starttaamaan uudestaan jonka jälkeen toimii ns normaalisti, vakionopeuden säädin ei myös pysy päällä. Käytin vikatesterissä ja herjasi että
P 1856 valitsinvivun tunnistus epäonnistunut,
P2006 kosketuspainikkeen jännite epäuskottava.

P2311 Can tietoliikenne moottorin kanssa katkonainen.
P2312 Can tietoliikenne moottorin lämpötila epäuskottava/katkonainen.
P2600 Liitin 87 alijännite katkonainen.
P240C Can Signaali valitsinvivusta ESM ohjausyksiköstä Signaalista epäuskottava/katkonainen.
Arvon harrastajat kysyisin neuvoa mistä lähteä liikkeelle korjauksessa. Kiitän jo etukäteen vinkeistä. Onko mitään ns tehtävissä korjaten itse vai meneekö mitä kaikkea vaihtoon.
Alkuun tarkista onko tcu tai sen johdot öljyssä löytyy hantinpuolen jalkatilasta
tuliko nuo koodit heti takaisin?

. .
Mökkillä
'
Niko1979
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 29.03.2019 23:27

Re: W203 vaihteistovika.

Viesti Kirjoittaja Niko1979 »

Oireet jatkuvat 😭 liitin vaihdettu uusi laatikon kylkeen,öljyt ja suodatin vaihdettu. Laatikko toimiessaan vaihtaa nätisti. Keppimoduli käytettiin auki ja sieltä korjattiin 1 kylmäjuotos toimi hetken nätisti tänään taas alkoi herjaamaan. Välillä toimii normaalisti ja välillä tulee D kohdalle tyhjä ruutu ja silloin ei vaihda vaihdetta isommalle. Mihinkä kannattaisi ottaa yhteyttä keppimodulin korjaukseen tai mistä saisi hankittua vaikka toimivan käytetyn. Kiitän kaikesta mahdollisesta avusta.
Niko1979
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 29.03.2019 23:27

Re: W203 vaihteistovika.

Viesti Kirjoittaja Niko1979 »

Helsingin Tapanilassa asustelen itse joten jos apua pks seudulta tai mahdollisesti toimiva keppiyksikkö löytyisi lähialueelta niin aina plussaa.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W203 vaihteistovika.

Viesti Kirjoittaja karra »

Oma 85 t ajettu perintömersu eli C180 kompressori 2004 on tuossa vuoden sisään temppuillut, alaspäin vaihtaessa esim risteyksiin tullessa se joskus jysäyttää vaihteen päälle ja koko auto tärähtää/tökkää.

Nyt se on seisonut lämpimässä pari kuukautta ja kun eilen otin ajoon niin eka hiljennys teki sen jysäyksen ja sytytti moottorin vikavalon. Ei poistunut vaikka sammutti auton.

Katsottiin illalla Delphin testerillä ja mottorissa oli pari vikakoodia, ne viittasi polttoaineseoksen laihuuteen. En jostain syystä ottanut koodeja ylös/valokuvannut vaan poistettiin ne vikakoodit ja käynnistettiin uudelleen, ei tulleet takaisin. Ajattelin että tämä on yhteydessä juuri ennen seisontaan laittamista tehtyyn moottorin öljymäärän anturin uusimiseen ja öljynlaadusta/määrästä ilmoitteluun tms.

No katsottiin sitten vaihteiston koodit ja nämä oli:

P2311 Can tietoliikenne moottorin kanssa katkonainen.
P2312 Can tietoliikenne moottorin lämpötila epäuskottava/katkonainen.

Poistettiin vikakoodit eikä tullut pihalla käytettäessä mitään vikavaloja.

Tänään aamulla otin sen EDS/TCU purkin esiin apparin jalkatilasta ja pistokkeissahan oli öljyä, se oli vaaleanruskeaa eikä haissut vaihteistoöljylle toisaalta, mutta märkää siellä oli. Autoon oli noin kolmen vuoden iässä tehty joku goodwill juttu vaihteistoon kun se kadotti vaihteet, tuolloin ajettu noin 30 tkm. Pitää kysyä merkkiliikkeestä että mitä ne teki, siitä remontista ei ole kuitteja tallella, vaikka muut huolto- ja remonttikuitit on. Ymmärsin että vaihteiston pistoke oli vaihdettu.

Boksin pinnit oli kuivat ja avattuani rasian näin että pinneistä ei ollut päässyt mitään läpi, mutta itse piirilevyn taustapuolelle oli jotain töhnää, aika kuivaa. Putsasin piirilevyn varovasti Sinolilla ja sain töhnät pois. Pistokkeet ja johdot putsasin kunnolla Bräkleenillä ja annoin kuivahtaa. En ole käynyt ajamassa, ehkä vkl niin sitten näkee.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W203 vaihteistovika.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

karra kirjoitti: To 13.04.2023 17:04 Oma 85 t ajettu perintömersu eli C180 kompressori 2004 on tuossa vuoden sisään temppuillut, alaspäin vaihtaessa esim risteyksiin tullessa se joskus jysäyttää vaihteen päälle ja koko auto tärähtää/tökkää.

Nyt se on seisonut lämpimässä pari kuukautta ja kun eilen otin ajoon niin eka hiljennys teki sen jysäyksen ja sytytti moottorin vikavalon. Ei poistunut vaikka sammutti auton.

Katsottiin illalla Delphin testerillä ja mottorissa oli pari vikakoodia, ne viittasi polttoaineseoksen laihuuteen. En jostain syystä ottanut koodeja ylös/valokuvannut vaan poistettiin ne vikakoodit ja käynnistettiin uudelleen, ei tulleet takaisin. Ajattelin että tämä on yhteydessä juuri ennen seisontaan laittamista tehtyyn moottorin öljymäärän anturin uusimiseen ja öljynlaadusta/määrästä ilmoitteluun tms.

No katsottiin sitten vaihteiston koodit ja nämä oli:

P2311 Can tietoliikenne moottorin kanssa katkonainen.
P2312 Can tietoliikenne moottorin lämpötila epäuskottava/katkonainen.

Poistettiin vikakoodit eikä tullut pihalla käytettäessä mitään vikavaloja.

Tänään aamulla otin sen EDS/TCU purkin esiin apparin jalkatilasta ja pistokkeissahan oli öljyä, se oli vaaleanruskeaa eikä haissut vaihteistoöljylle toisaalta, mutta märkää siellä oli. Autoon oli noin kolmen vuoden iässä tehty joku goodwill juttu vaihteistoon kun se kadotti vaihteet, tuolloin ajettu noin 30 tkm. Pitää kysyä merkkiliikkeestä että mitä ne teki, siitä remontista ei ole kuitteja tallella, vaikka muut huolto- ja remonttikuitit on. Ymmärsin että vaihteiston pistoke oli vaihdettu.

Boksin pinnit oli kuivat ja avattuani rasian näin että pinneistä ei ollut päässyt mitään läpi, mutta itse piirilevyn taustapuolelle oli jotain töhnää, aika kuivaa. Putsasin piirilevyn varovasti Sinolilla ja sain töhnät pois. Pistokkeet ja johdot putsasin kunnolla Bräkleenillä ja annoin kuivahtaa. En ole käynyt ajamassa, ehkä vkl niin sitten näkee.
Ihme juttu jos noin vähän ajetussa on tcun liitmet öljyssä varsinkin jos sinne on jo kertallen vaihdettu töpselin holkki,

no kuitenkin nyt kannatta vielä tarkistaa ja putsata se latikon töpseli
ja jos(kun) on ölljyinen vaihtaa se läpivienti holkki

öljy mitä siellä oli on laatiko laatiko öljyä(sitä on monen väristä)
Mökkillä
'
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W203 vaihteistovika.

Viesti Kirjoittaja karra »

FinlandMerceds kirjoitti: Su 16.04.2023 11:42
karra kirjoitti: To 13.04.2023 17:04 Oma 85 t ajettu perintömersu eli C180 kompressori 2004 on tuossa vuoden sisään temppuillut, alaspäin vaihtaessa esim risteyksiin tullessa se joskus jysäyttää vaihteen päälle ja koko auto tärähtää/tökkää.

Nyt se on seisonut lämpimässä pari kuukautta ja kun eilen otin ajoon niin eka hiljennys teki sen jysäyksen ja sytytti moottorin vikavalon. Ei poistunut vaikka sammutti auton.

Katsottiin illalla Delphin testerillä ja mottorissa oli pari vikakoodia, ne viittasi polttoaineseoksen laihuuteen. En jostain syystä ottanut koodeja ylös/valokuvannut vaan poistettiin ne vikakoodit ja käynnistettiin uudelleen, ei tulleet takaisin. Ajattelin että tämä on yhteydessä juuri ennen seisontaan laittamista tehtyyn moottorin öljymäärän anturin uusimiseen ja öljynlaadusta/määrästä ilmoitteluun tms.

No katsottiin sitten vaihteiston koodit ja nämä oli:

P2311 Can tietoliikenne moottorin kanssa katkonainen.
P2312 Can tietoliikenne moottorin lämpötila epäuskottava/katkonainen.

Poistettiin vikakoodit eikä tullut pihalla käytettäessä mitään vikavaloja.

Tänään aamulla otin sen EDS/TCU purkin esiin apparin jalkatilasta ja pistokkeissahan oli öljyä, se oli vaaleanruskeaa eikä haissut vaihteistoöljylle toisaalta, mutta märkää siellä oli. Autoon oli noin kolmen vuoden iässä tehty joku goodwill juttu vaihteistoon kun se kadotti vaihteet, tuolloin ajettu noin 30 tkm. Pitää kysyä merkkiliikkeestä että mitä ne teki, siitä remontista ei ole kuitteja tallella, vaikka muut huolto- ja remonttikuitit on. Ymmärsin että vaihteiston pistoke oli vaihdettu.

Boksin pinnit oli kuivat ja avattuani rasian näin että pinneistä ei ollut päässyt mitään läpi, mutta itse piirilevyn taustapuolelle oli jotain töhnää, aika kuivaa. Putsasin piirilevyn varovasti Sinolilla ja sain töhnät pois. Pistokkeet ja johdot putsasin kunnolla Bräkleenillä ja annoin kuivahtaa. En ole käynyt ajamassa, ehkä vkl niin sitten näkee.
Ihme juttu jos noin vähän ajetussa on tcun liitmet öljyssä varsinkin jos sinne on jo kertallen vaihdettu töpselin holkki,

no kuitenkin nyt kannatta vielä tarkistaa ja putsata se latikon töpseli
ja jos(kun) on ölljyinen vaihtaa se läpivienti holkki

öljy mitä siellä oli on laatiko laatiko öljyä(sitä on monen väristä)
Auto meni eilen merkkiliikkeeseen jarrutehostimen kalvon liikeradan anturin vaihtoon. Pyysin tsekkamaan vaihteiston pistokkeen ja öljyinenhän se oli. Vaihtavat sen samalla, 22 euroa maksaa osa. Pistoke oli vaihdettu eka kerran 2006 takuuna.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W203 vaihteistovika.

Viesti Kirjoittaja karra »

karra kirjoitti: Pe 15.09.2023 15:21
FinlandMerceds kirjoitti: Su 16.04.2023 11:42
karra kirjoitti: To 13.04.2023 17:04
Tänään aamulla otin sen EDS/TCU purkin esiin apparin jalkatilasta ja pistokkeissahan oli öljyä, se oli vaaleanruskeaa eikä haissut vaihteistoöljylle toisaalta, mutta märkää siellä oli. Autoon oli noin kolmen vuoden iässä tehty joku goodwill juttu vaihteistoon kun se kadotti vaihteet, tuolloin ajettu noin 30 tkm. Pitää kysyä merkkiliikkeestä että mitä ne teki, siitä remontista ei ole kuitteja tallella, vaikka muut huolto- ja remonttikuitit on. Ymmärsin että vaihteiston pistoke oli vaihdettu.

Boksin pinnit oli kuivat ja avattuani rasian näin että pinneistä ei ollut päässyt mitään läpi, mutta itse piirilevyn taustapuolelle oli jotain töhnää, aika kuivaa. Putsasin piirilevyn varovasti Sinolilla ja sain töhnät pois. Pistokkeet ja johdot putsasin kunnolla Bräkleenillä ja annoin kuivahtaa. En ole käynyt ajamassa, ehkä vkl niin sitten näkee.
Ihme juttu jos noin vähän ajetussa on tcun liitmet öljyssä varsinkin jos sinne on jo kertallen vaihdettu töpselin holkki,

no kuitenkin nyt kannatta vielä tarkistaa ja putsata se latikon töpseli
ja jos(kun) on ölljyinen vaihtaa se läpivienti holkki

öljy mitä siellä oli on laatiko laatiko öljyä(sitä on monen väristä)
Auto meni eilen merkkiliikkeeseen jarrutehostimen kalvon liikeradan anturin vaihtoon. Pyysin tsekkamaan vaihteiston pistokkeen ja öljyinenhän se oli. Vaihtavat sen samalla, 22 euroa maksaa osa. Pistoke oli vaihdettu eka kerran 2006 takuuna.
Tökkelin vaihto yhteensä noin 90 euroa.

Aurauksen säätö ja kulmien tarkastus noin 70 euroa samalla kertaa, merkkiliikkeessä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W203 vaihteistovika.

Viesti Kirjoittaja karra »

karra kirjoitti: Pe 15.09.2023 15:21
FinlandMerceds kirjoitti: Su 16.04.2023 11:42
karra kirjoitti: To 13.04.2023 17:04 Oma 85 t ajettu perintömersu eli C180 kompressori 2004 on tuossa vuoden sisään temppuillut, alaspäin vaihtaessa esim risteyksiin tullessa se joskus jysäyttää vaihteen päälle ja koko auto tärähtää/tökkää.

Nyt se on seisonut lämpimässä pari kuukautta ja kun eilen otin ajoon niin eka hiljennys teki sen jysäyksen ja sytytti moottorin vikavalon. Ei poistunut vaikka sammutti auton.

Katsottiin illalla Delphin testerillä ja mottorissa oli pari vikakoodia, ne viittasi polttoaineseoksen laihuuteen. En jostain syystä ottanut koodeja ylös/valokuvannut vaan poistettiin ne vikakoodit ja käynnistettiin uudelleen, ei tulleet takaisin. Ajattelin että tämä on yhteydessä juuri ennen seisontaan laittamista tehtyyn moottorin öljymäärän anturin uusimiseen ja öljynlaadusta/määrästä ilmoitteluun tms.

No katsottiin sitten vaihteiston koodit ja nämä oli:

P2311 Can tietoliikenne moottorin kanssa katkonainen.
P2312 Can tietoliikenne moottorin lämpötila epäuskottava/katkonainen.

Poistettiin vikakoodit eikä tullut pihalla käytettäessä mitään vikavaloja.

Tänään aamulla otin sen EDS/TCU purkin esiin apparin jalkatilasta ja pistokkeissahan oli öljyä, se oli vaaleanruskeaa eikä haissut vaihteistoöljylle toisaalta, mutta märkää siellä oli. Autoon oli noin kolmen vuoden iässä tehty joku goodwill juttu vaihteistoon kun se kadotti vaihteet, tuolloin ajettu noin 30 tkm. Pitää kysyä merkkiliikkeestä että mitä ne teki, siitä remontista ei ole kuitteja tallella, vaikka muut huolto- ja remonttikuitit on. Ymmärsin että vaihteiston pistoke oli vaihdettu.

Boksin pinnit oli kuivat ja avattuani rasian näin että pinneistä ei ollut päässyt mitään läpi, mutta itse piirilevyn taustapuolelle oli jotain töhnää, aika kuivaa. Putsasin piirilevyn varovasti Sinolilla ja sain töhnät pois. Pistokkeet ja johdot putsasin kunnolla Bräkleenillä ja annoin kuivahtaa. En ole käynyt ajamassa, ehkä vkl niin sitten näkee.
Ihme juttu jos noin vähän ajetussa on tcun liitmet öljyssä varsinkin jos sinne on jo kertallen vaihdettu töpselin holkki,

no kuitenkin nyt kannatta vielä tarkistaa ja putsata se latikon töpseli
ja jos(kun) on ölljyinen vaihtaa se läpivienti holkki

öljy mitä siellä oli on laatiko laatiko öljyä(sitä on monen väristä)
Auto meni eilen merkkiliikkeeseen jarrutehostimen kalvon liikeradan anturin vaihtoon. Pyysin tsekkamaan vaihteiston pistokkeen ja öljyinenhän se oli. Vaihtavat sen samalla, 22 euroa maksaa osa. Pistoke oli vaihdettu eka kerran 2006 takuuna.
Pistokkeen vaihdon jälkeen on laatikko töksäyttänyt pari kertaa vauhdin hiljentyessä, mutta vikavalo ei ole syttynyt. Putsasin eilen kuitenkin varmuuden vuoksi TCU boksin piirilevyn ja johtosarjankin pistokkeet.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin