300D ei meinaa sammua

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
harrikka95
Mersumies
Mersumies
Viestit: 643
Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
Paikkakunta: Pohojanmaa

300D ei meinaa sammua

Viesti Kirjoittaja harrikka95 »

Onko sammutinkalvo puhki vai miksei meinaa kuutonen sammua kun avaimesta kääntää?
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: 300D ei meinaa sammua

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Mulla oli joskus 250D:ssä vika siinä virtalukon alipainekytkimessä. Kaikki muu toimi hyvin. Sammutin kalvohan se yleisin toki taitaa olla.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
harrikka95
Mersumies
Mersumies
Viestit: 643
Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: 300D ei meinaa sammua

Viesti Kirjoittaja harrikka95 »

Niin voihan se sielläkin olla vika, mitään suhinoita ei kyllä kuulu siltä osastolta. Jos laittaa letkun siihen kellon nippaan ja koittaa imeä niin pitääskö sammua vai vaatiiko se kuinka kovan imun?
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
sawyer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: Ma 22.10.2018 15:00

Re: 300D ei meinaa sammua

Viesti Kirjoittaja sawyer »

Onko tämä ilmiö moottorin ollessa kylmänä vai lämpimänä (taikka molempina)?

Jos kylmänä on niin voisin veikata alipainevuotoa kun vuotaa mukavemmin yön aikana koko järjestelmän tyhjäksi ja jos kylmänä sammutat niin alipainepumppu ei ole ehtinyt täyttää koko järjestelmää. Itsellä oli siinä ilmanputsarin yli menevällä letkulla vuoto koska se hinkkas kokoajan sitä koteloa vasten (on siinä alunperin ollut semmonen pehmuste mutta senkin liimalla on rajalliset kestonsa ajallisesti näemmä).
Toinen yleinen mitä luin silloin vianhaun hetkillä niin oli nuo etuvalojen korkeudensäädön ne liittimet umpioihin, tosin tuo jarrutehostimelle menevällä letkulla on todennäköisemmin isompi vaikutus kuin näille "aputoiminnoille".

Lämpimänä lähtisin veikkaamaan tuota sammutinkalvoa syöttöpumppuun tai harvinaisempaa (?) tuota EVO X:n mainitsemaa virtalukon alipainekytkintä.

Jos uusit sen sammutinkalvon niin ei kannata pelästyä jos uusi on muovinen ja eri muotoinen kuin se vanha alkuperäinen (joka on peltiä).
Avatar
harrikka95
Mersumies
Mersumies
Viestit: 643
Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: 300D ei meinaa sammua

Viesti Kirjoittaja harrikka95 »

Kyllä se on aivan sama onko kylmä vai ajosta niin ei se sammu, ei jaksa kääntää sammutinta kokonaan päälle vaan osittain.
Letkussa tuntuu olevan kyllä imua joten kalvo vaihtoon nyt ensiksi. Näyttää löytyvän vähän joka puolelta noita uusia.
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Avatar
harrikka95
Mersumies
Mersumies
Viestit: 643
Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: 300D ei meinaa sammua

Viesti Kirjoittaja harrikka95 »

Joopa joo uusi kalvo/kello vai mikä nyt onkaan paikalla niin kyllä alkas sammumaan ja nopeesti, heti kun avainta kääntää niin engine stop.
Kiitokset kaikille velhoille.
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: 300D ei meinaa sammua

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Sopivasti alkoi omakin 300D pitkittämään sammumista. Lienee paikallaan hakea uus kalvo tähänkin. Eihän noita missään Motonetissa ole? KL:stä sais maanantaille.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
harrikka95
Mersumies
Mersumies
Viestit: 643
Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: 300D ei meinaa sammua

Viesti Kirjoittaja harrikka95 »

EVO X kirjoitti: To 05.11.2020 17:25 Sopivasti alkoi omakin 300D pitkittämään sammumista. Lienee paikallaan hakea uus kalvo tähänkin. Eihän noita missään Motonetissa ole? KL:stä sais maanantaille.
Omani hain kyllä Motonetista eli kyllä niitä siellä on tai saavat hommattua. Puolta halpeekin kun Kl:s :wink:
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Sammukat12
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 19.07.2020 09:20
Paikkakunta: Ivalo

Re: 300D ei meinaa sammua

Viesti Kirjoittaja Sammukat12 »

Valonkorkeussäädintä rukkailin niin sain satalankun sammuun hissukseen. Letkut ym tarkistaa. Pääasia että raksuttaa.
Vanha mutta väsynyt.
Avatar
harrikka95
Mersumies
Mersumies
Viestit: 643
Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: 300D ei meinaa sammua

Viesti Kirjoittaja harrikka95 »

Sammukat12 kirjoitti: La 07.11.2020 20:08 Valonkorkeussäädintä rukkailin niin sain satalankun sammuun hissukseen. Letkut ym tarkistaa. Pääasia että raksuttaa.
Niin se teki mullakin, ensin alkoi venymään sammutus ja lopuksi ei enää jaksanut sammua kuin kädellä vivusta painamalla, laitoin jo vivusta narun konepellin välistä ulos että sai sammutettua konepeltiä avaamatta :lol:
Uusi sammutinkalvo ja vaivat poistui :thumbup:
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5308
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: 300D ei meinaa sammua

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Varmaan onkin tiedossa että sen uuden sammutinkellon asennuksessa tai paremminkin kun se on jo paikallaan ni koittaa että toimii takelteleatta. Siis ennen kun mosaa käynnistää. Niitä on käyny semmoisiakin että mosa kieku täysiä kun sen uuden kellon mekaniikka jumittaa syötönsäätötankoa siellä pumpunsisuksissa. Sit on menny etukammioita ja muutakin rikki.

Manuaalihan vielä sammuu kun vaihteella sammuttaa mut automaattia ei saa sammumaan muuta kuin p-aineputki avaamalla jos tuon kellon mekaniikka tankoa jumittaa
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: 300D ei meinaa sammua

Viesti Kirjoittaja EVO X »

No niin, jatketaan nyt tämän saman otsikon alla kun on jo hyvää pohjustusta. Tuossa mainitsinkin että omassa 300D:ssä (om603) siis alkoi sama vaiva. En tiedä oliko sattumaa, vai mitä, mutta tuulilasin vaihdon jälkeen tämä ongelma alkoi esiintyä. Mitään irtonaisia letkuja, löysiä liitoksia tai muutakaan suhinaa ei näy eikä kuulu.

Hommasin seuraavaksi tuon uuden kalvon pumppuun, mutta ei sillä ollut vaikutusta. Tarkistin myös vanhan ja sekin oli toimiva. Sitten vaihdoin tuon virtalukon alipaine kytkimen, mutta taas vesiperä. Jossain vaiheessa kello lienee vuotanut, sillä kellolta virtalukolle menevä letku oli öljyinen ja sekä kello, että alipainekytkin olivat öljyisiä.

Tuon jälkeen vielä imin letkulla kellosta ja sain koneen sammumaan. Vaihdoin pari liitosletkua uusiin ja kävin muutenkin aikalailla kaikki läpi. Tilanne on siis tällähetkellä se, että kone kyllä sammuu, mutta se ottaa vielä noin 5sek, sen jälkeen kun virta on jo sammutettu ja avaimet taskussa..

Itse nyt epäilen alipainepumpun toimintaa. Jarrut kyllä pelaa, mutta silti. Onko parempia ideoita, vai pitääkö laittaa uus pumppu tilaukseen?
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: 300D ei meinaa sammua

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Siihen alipainepumpun testaamiseen on olemassa tapa, joka on tossa kuvattu
http://www.w124performance.com/service/ ... 1-1843.pdf

mutta mä en tuon perusteella osaa oikein hahmottaa, että pitääkö siinä olla nimenomaan joku Mersun testeri vai riittäisikö mikä tahansa alipainemittari.

No anyway, jos kerran jarrut toimivat normaalisti, niin siitäpä tuli mieleeni tuon testausohjeen kohta, jossa käsketään varmistaa, ettei se muille kuin tehostimelle menevän alipainelinjan lähtö ole tukossa. Voisi olla hyvä tarkistaa.

Toinen juttu sitten on se, että jos alipainepumppu on vanha, siinä on se kuulalaakeri, joiden tiedetään useassa tapauksessa vanhuuttaan poikineen kuulat jakopäähän ketjun sekaan + öljypohjaan. Sen välttämiseksi uudemman pumpun laittaminen ei ole välttämättä huono idea.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: 300D ei meinaa sammua

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Joo, muistaakseni tossa alfamerin korjausoppaassa luki jotain tuosta alipaineen mittauksesta, että dieselissä se vaatii jonkun oman testerin. Noo, taitaa se pumppu mennä silti tilaukseen kun alkuperäinen näyttää olevan ainakin paikallaan.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5308
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: 300D ei meinaa sammua

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Laita alipainemittari siihen alipainelinjaan ni pystyy toteamaan alipaaineen. Muistelen sen omastanikin mitanneeni ja tuloskin on täällä foorumin syövereissä jossain ja onhan näitä muutkin mittaillu. Muistikuva olisi että olisko ollu jotain -0.65 ? Ihan ahtopainemittarikin tarkkuus riittää toiminnantoteamiseen. Niissähän on alipaineasteikkokin.

Mä oon ittekseni miettiny tuota kuulamallin alipainepumpunlaakerin sekä jakoketjunkatkeamisen yhteyttä. Meinaan ne kuulathan ovat niin pieniä että ne mahtuu ketjunreikienvälistä läpi vai mahtuuko? Olen vaan antanu iteni ymmärtää niin että välttämättä asia ei olisi noin että kun ketju on menny poikki niin alipainepumpun rikkonainen kuulalakkeri on syyllinen ja että kuulat meni väliin ja siksi ketju meni poikki? Ajattelen et se pumpun laakeri on ollu rikki jo ennen kun ketju meni poikki ja ketjun poikkimenoon oli joku ihan muu syy? 124:ssa kait aika harvinainen tapahtuma et ketju on menny poikki. Yhden olen itte nähny.

Miksikö ketju sit poikki meni? No yksi hyvä vaihtoehto on se jos ketju on joskus vaihdettu ja käytössä ei ollu se oikea työkalu ja vaihtotyöntekijä ei ehkä aivan ollu kartalla siitä miten sitä ei kuulu tehdä ni siinä oliva syy ketjunpoikkimenolle? Ja tuleehan kaksrivisellekin metrit täyteen jossain kohtaa.

Voi asia tietenkin toisinkin olla mutta minusta ne kuulat on niin pienet et ne mahtuu ketjureikienvälistä menemään läpi ja kun kaiki ketjurattaat on keskiosaltaan sellaisia et kula ei siitäkän kanna vaika välissä olisikin? Dieselin ketjukiristinhän ei ole räikkämallinen kuten se bensoissa on joten antaa periksi mutta toki kun paine on takana niin voimaa se vaatii ennen kun myötää.

No niin tai näin niin Matikissa oli alipainepumpun laakerin kaikki kuulat mäjellä eikä niitä sit löytyny öljypohjastakaan eikä sittemin koko moottoristakaan kun se sit myöhemmin ihan muttereiksi laitettiin. Oli siis ollu rikki jo hyvänaikaa ennen kun auton ostin. Alipainepumppu ei pitänyt mitään outoa ääntä vaikka laakeri rikki olikin. Laakerin rikkonaisuus selvisi sivujuonteena kun kun päivitin syöttöpumun ni purettaessa huomattiin laakerin olevan rikki. Vuoristorata oli onneksi virheetön.

Mutta joo toki ei se huono idea ole vaihtaa jokatapauksessa.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: 300D ei meinaa sammua

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Pierburgin pumpun laitoin tilaukseen. Tutkin tuota tänään ja huomasin imusarjan välissä irtonaisen letkun. Se oli sellainen paksumpi musta letku ja irronnut y-haarasta. Sain sen paikalleen, mutta ei niin mitään vaikutusta.
Kun ei ollut nyt mittaria käytössä, niin kokeilin tuolla vanhalla alipainekellolla noita linjoja. Suoraan pumpusta tuleva pikkuletku veri heti vivun kiinni mutta isossa linjassa oleva sammuttimen pikkuletkun lähtö veti sen kiinni huomattavasti hitaammin.. en nyt sitten oikein osaa sanoa mitä tuolla on merkitystä. Edelleen siis sama tilanne, sammuu, mutta viiveellä.
Ajattelin nyt vielä kattoa kuitenkin tuolta lämmönsäätimien takaa ja hansikaslokeron alta onko letkut lämmittimelle kiinni. Tuulilasin alapuolelta irrottelinkin kaikki muovitbja tarkastin ettei siellä ole lasinvaihdon jäljiltä jotain irti, mutta en kyllä edes nähnyt mitään alupainelinjoja sillä alueella.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5308
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: 300D ei meinaa sammua

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

EVO X kirjoitti: Pe 13.11.2020 18:00 Tutkin tuota tänään ja huomasin imusarjan välissä irtonaisen letkun. Se oli sellainen paksumpi musta letku ja irronnut y-haarasta. Sain sen paikalleen, mutta ei niin mitään vaikutusta.
Hetkinen.... Olios tämä automaatti vai manuaali? Meinaan toi Y haara ja siitä irtonaisena ollut putki nyt mietityttää et jos oli irti ja nyt kiinni niin luulis sillä joku vaste johonkin olevan? Jos ei sammumiseen niin ainakin johonkin? Automaatissa vaihteen vaihtumiseen tms.? Laita kuva mistä kohtaa irti oli.

Jos auto sammuu päälinjasta mutta ei siitä mistä pitäisi niin veikaan että uusi alipainepumppu ei välttämättä korjaa tilannetta miksikään?

Laita siihen sammuttimeen irtoputki ja ime sitä ja tuki kielelä se. Jos imu ei säily vika on kellossa. Jo imu säilyy ni vika on muualla!
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: 300D ei meinaa sammua

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Tämä on manuaali. Tuo letku lienee irronnut tässä omassa häsläyksessä päivän parin sisällä. Mutta ei sillä tosiaan vaikutusta ollut. Se kello on edelleenkin uusi, vaihdoin sen sinne keskiviikkona ja kyllä se siitä sammuu imemällä ja pysyy paikallaan.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 300D ei meinaa sammua

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kun jarrut toimii oikein vika ei ole alipainepumpussa.
Alkuperäinen "irtokuulapumppu" tosiaan rikkoi moottoreita hajotessaan. Paikallisen ruumisauton (200TD) vaurio jäi mieleen, Enska (RIP) oli silloin "hieman" järkyttynyt asiasta. Kilometrejä ei paljon ollut, muutama kymppitonni kai.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: 300D ei meinaa sammua

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Juu, tuskin pumpussa vikaa on, mutta vaihdetaan nyt varmuuden vuoksi niin saa mielenrauhan. Täytynee jatkaa vielä vuotojen etsimistä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5308
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: 300D ei meinaa sammua

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

dealer kirjoitti: La 14.11.2020 08:15 Kun jarrut toimii oikein vika ei ole alipainepumpussa.
Alkuperäinen "irtokuulapumppu" tosiaan rikkoi moottoreita hajotessaan. Paikallisen ruumisauton (200TD) vaurio jäi mieleen, Enska (RIP) oli silloin "hieman" järkyttynyt asiasta. Kilometrejä ei paljon ollut, muutama kymppitonni kai.
Kyllä se vaan sit niin on et vaikka kuulat pieniltä näyttääkin niin ketjun voi katkoa ja mun päätelmät ovat pahasti pielessä. Tämä tarkoittaa sitä että kun mulla tallissa on yksi orginaali vähän ajettu pirunki mallia kuulalakerein ni nyt se lentää nyt roskiin.

Pitäisköhän tolkulla vasaralla varmistaa se ettei 100% varmuudella kenenkään muunkaan harmiksi joudu :)
Vastaa Viestiin