Aurauksensäätötanko w202!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
sallaas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Su 12.08.2018 10:30

Aurauksensäätötanko w202!

Viesti Kirjoittaja sallaas »

Autona w202 c180 vm. 1998. Katsastuksessa hylsy: takatukivarren laakerointi, välyksellinen, oikealla ulompi = aurauksensäätötanko.

Mikä osa tämä on olevinaan? Saksasta löytyisi aurauksensäätötanko SISEMPI. En löytänyt mistään googlettamalla ULOMPAA. Olisiko jollain linkkiä kyseiseen osaan? :|
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17191
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Aurauksensäätötanko w202!

Viesti Kirjoittaja dealer »

Takana on yksi aurauksensäätötanko per puoli, ja oikeanpuoleisesta näyttäisi olevan ulompi nivel väljä kuten useimmiten.
Osia löytyy lähimmästä autovaraosaliikkeestä, ei niitä tarvitse Saksasta tilata.
oulaistenliikenne.fi
sallaas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Su 12.08.2018 10:30

Re: Aurauksensäätötanko w202!

Viesti Kirjoittaja sallaas »

dealer kirjoitti: Ma 16.11.2020 14:18 Takana on yksi aurauksensäätötanko per puoli, ja oikeanpuoleisesta näyttäisi olevan ulompi nivel väljä kuten useimmiten.
Osia löytyy lähimmästä autovaraosaliikkeestä, ei niitä tarvitse Saksasta tilata.
Jos vain löytyy sopivaan hintaan suomesta niin hankitaan. Alapallo eteen pitäisi myös vaihtaa samalla kertaa. Yhdellä pajalla sanoivat työn hinnaksi n. 200-300euroa. Mitä mieltä olette onko kohtuullinen? Ilmeisesti aurauskulmatkin pitää säätää tuon jälkeen.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17191
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Aurauksensäätötanko w202!

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mahdollisesti rokottavat työssä 50-100 euroa ylimääräistä kun säästät osien hankinnassa 10 euroa tilaten sen itse jostain ulkomailta.
On mahdollista että toisenkin säätötangon joutuu vaihtamaan, ellei toisen puolen auraus ole kohdallaan ja säätöpultti jumittaa.
oulaistenliikenne.fi
sallaas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Su 12.08.2018 10:30

Re: Aurauksensäätötanko w202!

Viesti Kirjoittaja sallaas »

dealer kirjoitti: Ma 16.11.2020 15:06 Mahdollisesti rokottavat työssä 50-100 euroa ylimääräistä kun säästät osien hankinnassa 10 euroa tilaten sen itse jostain ulkomailta.
On mahdollista että toisenkin säätötangon joutuu vaihtamaan, ellei toisen puolen auraus ole kohdallaan ja säätöpultti jumittaa.
Kyseessä siis pieni paja jossa asioidessani olen hankkinut itse aina osat, toisena vaihtoehtona on että he hakevat osat paikallisesta varaosaliikkeestä minun puolestani.

Huh, kylläpä tulee arvokas mersu :lol: jos toisen puolenkin vaihtavat niin hinta kiipuaa ehkä 500 euroon ja silloin ajan ennemmin romun sulattamoon. Ihmettelen kun katsastusinssi ei sitten huomannut sen toisen puolen välystä taikka käskenyt vaihtaa molempia kerrasta jos uhkana on tuo manaamasi :crazy:
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17191
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Aurauksensäätötanko w202!

Viesti Kirjoittaja dealer »

Oikeastaan tarkoitin, että kustannusarvio on kalliinpuoleinen, 200 euroa vielä kohtuudessa mutta 300 euroa aika paljon pelkästään noiden kahden osan vaihdolle + suuntaukselle.
Toisella puolella ei ole välystä, niin ei siinä ole huomauttamistakaan.
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin