Tarttis vähä kokeneemmalta ohjeita om613/648 moottorin virittämiseen
Tarttis vähä kokeneemmalta ohjeita om613/648 moottorin virittämiseen
Nonii om613/648 virittäjät. Täs ajatuksena pikkase ottaa voimaa kyseisestä motista. Kertokaa ny vähä millasia setuppeja teil o siel moottoris (Turbo, korkeapainepumppu, siirtopumppu, ahtoputkien koot, onko vakio imu/pakosarja, intercoolerin koot) ja paljo ootte saanu tehoa. Kiitos jo etukäteen.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Tarttis vähä kokeneemmalta ohjeita om613/648 moottorin virittämiseen
Lue vaikka tuo ketju sieltä selviä aika hyvin
viewtopic.php?f=35&t=90684&start=330
Ja tuolla lisää aiheesta
viewtopic.php?f=2&t=77668
Noilla tiedon saa suuntaa mitä sielätä lähtee ja mitä tarvitsee
. .
viewtopic.php?f=35&t=90684&start=330
Ja tuolla lisää aiheesta
viewtopic.php?f=2&t=77668
Noilla tiedon saa suuntaa mitä sielätä lähtee ja mitä tarvitsee
. .
Mökkillä
'
'
Re: Tarttis vähä kokeneemmalta ohjeita om613/648 moottorin virittämiseen
Luulen et hyvä alottaa meseic ensin.
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Re: Tarttis vähä kokeneemmalta ohjeita om613/648 moottorin virittämiseen
perus setti ohjelma om648 ..3 barin map ja välijäähy 1800bar rail ja 2.0 bar ahtoja syöttöä 100mm3 enenpää ei lähde vakio hiluilla syöttö ns tapissa ja ahdin NOIN 300HP jA 700NM.,., sit jos lisää haluaa niin isompi turbo ja 4 barin map ... 400 cdi pumppu ja suuttimet ja dp kannattaa päivittää isompaan,,, näillä jo päästään aika pitkälle toki riippuu suuttimista ja turbosta...mutta joku karvan alle 400 tulee aika helpolla siitä ku yli mennää ni pitää jontikan venttiilin jouset laitella.... yms... tosi helppo setuppi... laatikon softallkin on merkitystä miten voima tulee takapyörälle.....ju55u kirjoitti: ↑Ke 04.11.2020 15:02 Nonii om613/648 virittäjät. Täs ajatuksena pikkase ottaa voimaa kyseisestä motista. Kertokaa ny vähä millasia setuppeja teil o siel moottoris (Turbo, korkeapainepumppu, siirtopumppu, ahtoputkien koot, onko vakio imu/pakosarja, intercoolerin koot) ja paljo ootte saanu tehoa. Kiitos jo etukäteen.
Re: Tarttis vähä kokeneemmalta ohjeita om613/648 moottorin virittämiseen
Joo. Jos on noin, niin luulis mun pääsevän yli 300. =)cd211wc kirjoitti: ↑Pe 06.11.2020 22:27perus setti ohjelma om648 ..3 barin map ja välijäähy 1800bar rail ja 2.0 bar ahtoja syöttöä 100mm3 enenpää ei lähde vakio hiluilla syöttö ns tapissa ja ahdin NOIN 300HP jA 700NM.,., sit jos lisää haluaa niin isompi turbo ja 4 barin map ... 400 cdi pumppu ja suuttimet ja dp kannattaa päivittää isompaan,,, näillä jo päästään aika pitkälle toki riippuu suuttimista ja turbosta...mutta joku karvan alle 400 tulee aika helpolla siitä ku yli mennää ni pitää jontikan venttiilin jouset laitella.... yms... tosi helppo setuppi... laatikon softallkin on merkitystä miten voima tulee takapyörälle.....ju55u kirjoitti: ↑Ke 04.11.2020 15:02 Nonii om613/648 virittäjät. Täs ajatuksena pikkase ottaa voimaa kyseisestä motista. Kertokaa ny vähä millasia setuppeja teil o siel moottoris (Turbo, korkeapainepumppu, siirtopumppu, ahtoputkien koot, onko vakio imu/pakosarja, intercoolerin koot) ja paljo ootte saanu tehoa. Kiitos jo etukäteen.
Tämä laatikko homma kiinnostaa. Mitä sinne ohjelmoidaan? Kuinka laatikko kestää noita tehoja?
Re: Tarttis vähä kokeneemmalta ohjeita om613/648 moottorin virittämiseen
Lisää painetta turbiinin lukolle, samoin vaihteille, vaihteisen vaihdot nopeammaksi. Tulee kuin eri auto ajaa laatikon softa muutoksella. Ei kestä puoltavuotta vaihdot eikä mieti mitä tekisi kun pedalia survoo.
Re: Tarttis vähä kokeneemmalta ohjeita om613/648 moottorin virittämiseen
Kuinka huolettomasti viittii ottaa tuon egr-jäähdyttimen pois tosta? Jos otan sen jo nyt pois nii luultavasti täytyy viedä trailerilla ohjelmointiin että saa käyntiin?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Tarttis vähä kokeneemmalta ohjeita om613/648 moottorin virittämiseen
Ei se käyntiin lähtöö mitään vaikuta
. .
Mökkillä
'
'
Re: Tarttis vähä kokeneemmalta ohjeita om613/648 moottorin virittämiseen
Lähtee ilmeisesti käyntiin vikatilassa. No se nähdään lähiaikoina ku vaa sais tuon läjään.
Re: Tarttis vähä kokeneemmalta ohjeita om613/648 moottorin virittämiseen
Jos noita moottoreita nyt vertailee, niin onko om648 tehokkaampi korkeapainepumppu kuin om613?
Re: Tarttis vähä kokeneemmalta ohjeita om613/648 moottorin virittämiseen
Laatikon softalla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, miten voima tulee takapyörille, vaan se kuuluu turbiiinlle. Ja turbiinia ohjataan moottori ohjauksen puoleltaju55u kirjoitti: ↑Su 08.11.2020 19:01Joo. Jos on noin, niin luulis mun pääsevän yli 300. =)cd211wc kirjoitti: ↑Pe 06.11.2020 22:27perus setti ohjelma om648 ..3 barin map ja välijäähy 1800bar rail ja 2.0 bar ahtoja syöttöä 100mm3 enenpää ei lähde vakio hiluilla syöttö ns tapissa ja ahdin NOIN 300HP jA 700NM.,., sit jos lisää haluaa niin isompi turbo ja 4 barin map ... 400 cdi pumppu ja suuttimet ja dp kannattaa päivittää isompaan,,, näillä jo päästään aika pitkälle toki riippuu suuttimista ja turbosta...mutta joku karvan alle 400 tulee aika helpolla siitä ku yli mennää ni pitää jontikan venttiilin jouset laitella.... yms... tosi helppo setuppi... laatikon softallkin on merkitystä miten voima tulee takapyörälle.....ju55u kirjoitti: ↑Ke 04.11.2020 15:02 Nonii om613/648 virittäjät. Täs ajatuksena pikkase ottaa voimaa kyseisestä motista. Kertokaa ny vähä millasia setuppeja teil o siel moottoris (Turbo, korkeapainepumppu, siirtopumppu, ahtoputkien koot, onko vakio imu/pakosarja, intercoolerin koot) ja paljo ootte saanu tehoa. Kiitos jo etukäteen.
Tämä laatikko homma kiinnostaa. Mitä sinne ohjelmoidaan? Kuinka laatikko kestää noita tehoja?
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Tarttis vähä kokeneemmalta ohjeita om613/648 moottorin virittämiseen
Tuota noin, pyyntö tulee kyllä eculta ja loota pyrkii toteuttamaan sen sinne ohjelmoitujen rajojen puitteissa. Laatikon ohjelmasta voidaan turbiini lukita just siinä missä halutaan ja ohjata pwm suhde niin että se on sitten niin lukossa kuin lootan paineet vaan sallii.
Sille on oma vääntö karttansa josta voidaan muokata missä kohtaa alkaa lukittumaan ja kuinka rajusti.
Sille on oma vääntö karttansa josta voidaan muokata missä kohtaa alkaa lukittumaan ja kuinka rajusti.
Re: Tarttis vähä kokeneemmalta ohjeita om613/648 moottorin virittämiseen
.
Tuota noin
Kirjoitit kyllä itsesi ainakin pariin kertaan nyt pussiin.
Jos pyyntö tulee mottorinohaimelta ja vaihteiston ohjain toimii sen mukaan, niin kumpikos se silloin ohjaa sitä toimintaa.
Toiseksi OM613,n turbiini ei okeastaan lukitu normiajossa, OM648,stn en olekkaaan niin varma, kun sitä pikkuisen uudistettua laatikkoa on niin montaa eri ersiota. Mutta normitilanne silläkin on sellainen, että jos pintkaasulla onkin turbiini lukittuneena , niin hetikun tulee lisärasitusta, niin lukitus päästää irti.
Vaihdot noissa vanhoissa laatikoissa paranee jo ihan sillä, että vaihtaa sen 3L AMG,n ohjelman sinne purkkiin sisään.
Tämä toimii vain kuusipyttyisen kanssa, perävälityksen ero liian suuri muissa malleissa, enkä osaa muutta.
Se ohjelmointi onnistuu vaikkapa trasdatalla - varmaan muillakin.
Tuota noin
Kirjoitit kyllä itsesi ainakin pariin kertaan nyt pussiin.
Jos pyyntö tulee mottorinohaimelta ja vaihteiston ohjain toimii sen mukaan, niin kumpikos se silloin ohjaa sitä toimintaa.
Toiseksi OM613,n turbiini ei okeastaan lukitu normiajossa, OM648,stn en olekkaaan niin varma, kun sitä pikkuisen uudistettua laatikkoa on niin montaa eri ersiota. Mutta normitilanne silläkin on sellainen, että jos pintkaasulla onkin turbiini lukittuneena , niin hetikun tulee lisärasitusta, niin lukitus päästää irti.
Vaihdot noissa vanhoissa laatikoissa paranee jo ihan sillä, että vaihtaa sen 3L AMG,n ohjelman sinne purkkiin sisään.
Tämä toimii vain kuusipyttyisen kanssa, perävälityksen ero liian suuri muissa malleissa, enkä osaa muutta.
Se ohjelmointi onnistuu vaikkapa trasdatalla - varmaan muillakin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Tarttis vähä kokeneemmalta ohjeita om613/648 moottorin virittämiseen
Hei
Eli onko niin että voi muokata "pyyntiä" moottorin puolelta ja laatikonpuolelta "reaktiota"? Eli näin ollen molemmista ohjauksista voi vaikuttaa ajotuntumaan?
TJ
Eli onko niin että voi muokata "pyyntiä" moottorin puolelta ja laatikonpuolelta "reaktiota"? Eli näin ollen molemmista ohjauksista voi vaikuttaa ajotuntumaan?
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Tarttis vähä kokeneemmalta ohjeita om613/648 moottorin virittämiseen
No itse en pelkällä turbiinin toiminnalla saa laatikkoa mieleiseksi, se on silti laiska. Ja sen saa kaikista lukittumaan ihan jokavaihteella ja pysymään lukossa kun lootan ohjainta muuttaa. Sillä tarkoitin että pyyntö kyllä tulee eculta, tcu sitten toteuttaa sen rajojen puitteissa, niitä vaan voi säätää ja enemmän saa lootaa paimennettua sieltä tcun puolelta.
Se perävälitys on coding stringin loppupäässä, samoilla nurkilla mistä saa M moden yms päälle.
Puhuin itseni pussiin varmaan taas...
Se perävälitys on coding stringin loppupäässä, samoilla nurkilla mistä saa M moden yms päälle.
Puhuin itseni pussiin varmaan taas...
Re: Tarttis vähä kokeneemmalta ohjeita om613/648 moottorin virittämiseen
No sit lisää kysyttävää virittäjä kaverit!
Ostin turbon mikä ei ole muuttuvasiipinen, vaan hukkaportillinen (Kiva ku pissahtelee ). Siinä on nyt täl hetkel ylipaineella toimiva kello. Ajattelin vaihtaa tosta vakio turbosta alipaineella toimivan kellon kyseiseen kapistukseen. Nyt vaan ku katselin tubesta videoita niin huomasin, että tämä alipaineella toimiva kello vetää eri suuntaan, kuin ylipaineella. Onko mun mahdollista edes laittaa sitä tuoho turboon?
Ostin turbon mikä ei ole muuttuvasiipinen, vaan hukkaportillinen (Kiva ku pissahtelee ). Siinä on nyt täl hetkel ylipaineella toimiva kello. Ajattelin vaihtaa tosta vakio turbosta alipaineella toimivan kellon kyseiseen kapistukseen. Nyt vaan ku katselin tubesta videoita niin huomasin, että tämä alipaineella toimiva kello vetää eri suuntaan, kuin ylipaineella. Onko mun mahdollista edes laittaa sitä tuoho turboon?
Re: Tarttis vähä kokeneemmalta ohjeita om613/648 moottorin virittämiseen
Löytyhän netistä lopulta
2.3 Toimilaite eli turbon kello
Turboa ohjaa kuvion 4 mukainen toimilaite. Kansankielessä sitä kutsutaan usein hukkaportin kelloksi, mutta koska VNT-ahtimessa ei ole hukkaporttia, ei nimitys ole kovinkaan osuva. Turbon kello voi toimia ylipaineella tai alipaineella. Usein vanhemmissa autoissa käytetään ylipaineista versiota. Silloin turbon hukkaporttia ohjataan
suoraan imusarjan paineella. Uudemmissa autoissa on usein alipainetoiminen hukkaportti, jota ohjataan sähköisesti samalla tavalla kuin tässä sovelluksessa.
Eroja yli- ja alipainetoimisella kellolla ei juuri ole, ainoastaan toiminta on vastakkaissuuntaista (https://www.theseus.fi/bitstream/handle ... sAllowed=y Sivut 8-9)
https://www.youtube.com/watch?v=yGIzTJPacf0 Tämän videon perusteella auton ohjaus pitää alipaineen suurena tuolla kellossa tyhjäkäynnillä. Vastailen itse omiin kysymyksiini, mutta ilmeisesti sitä ei ole mahdollista laittaa tuohon kyseiseen turboon? Ylipainekello nimittäin pitää hukkaporttia kiinni niin kauan kuin paineet nousee tarpeeksi suureksi ja haluaisin hukkaportin toimivan juuri niin, että se avaisi hukkaporttia pienillä kierroksilla. Eihän sen tarvitsisi ahtaa hullun lailla pienillä kierroksilla.
2.3 Toimilaite eli turbon kello
Turboa ohjaa kuvion 4 mukainen toimilaite. Kansankielessä sitä kutsutaan usein hukkaportin kelloksi, mutta koska VNT-ahtimessa ei ole hukkaporttia, ei nimitys ole kovinkaan osuva. Turbon kello voi toimia ylipaineella tai alipaineella. Usein vanhemmissa autoissa käytetään ylipaineista versiota. Silloin turbon hukkaporttia ohjataan
suoraan imusarjan paineella. Uudemmissa autoissa on usein alipainetoiminen hukkaportti, jota ohjataan sähköisesti samalla tavalla kuin tässä sovelluksessa.
Eroja yli- ja alipainetoimisella kellolla ei juuri ole, ainoastaan toiminta on vastakkaissuuntaista (https://www.theseus.fi/bitstream/handle ... sAllowed=y Sivut 8-9)
https://www.youtube.com/watch?v=yGIzTJPacf0 Tämän videon perusteella auton ohjaus pitää alipaineen suurena tuolla kellossa tyhjäkäynnillä. Vastailen itse omiin kysymyksiini, mutta ilmeisesti sitä ei ole mahdollista laittaa tuohon kyseiseen turboon? Ylipainekello nimittäin pitää hukkaporttia kiinni niin kauan kuin paineet nousee tarpeeksi suureksi ja haluaisin hukkaportin toimivan juuri niin, että se avaisi hukkaporttia pienillä kierroksilla. Eihän sen tarvitsisi ahtaa hullun lailla pienillä kierroksilla.
Re: Tarttis vähä kokeneemmalta ohjeita om613/648 moottorin virittämiseen
Onko porukal tietoa kuinka kovalla voimalla alipainekello vetää, kun sielä on suurin alipaine?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Tarttis vähä kokeneemmalta ohjeita om613/648 moottorin virittämiseen
Minkäs taki semoisen turbon ostit ? noissa molemissa 613/648 käytettän muuttuva siipistä eli ei hukkaportilistaju55u kirjoitti: ↑Ke 18.11.2020 10:23 No sit lisää kysyttävää virittäjä kaverit!
Ostin turbon mikä ei ole muuttuvasiipinen, vaan hukkaportillinen (Kiva ku pissahtelee ). Siinä on nyt täl hetkel ylipaineella toimiva kello. Ajattelin vaihtaa tosta vakio turbosta alipaineella toimivan kellon kyseiseen kapistukseen. Nyt vaan ku katselin tubesta videoita niin huomasin, että tämä alipaineella toimiva kello vetää eri suuntaan, kuin ylipaineella. Onko mun mahdollista edes laittaa sitä tuoho turboon?
ja niitä siipiä ohjataan 613 kohdalla alipaine kellolla tai 648 säätömootorilla
(kaikki tiety on tehtävissä mutta paljon sovitelmista että jos se ahdin ei ole rilusti enemän tutoava kuin
noiden vaki ahtimet muokatuna niin turhaa työtä/rahan menoa)
se ylipainen kello pitää sitä hukka portiia nyt kun on lepo asenossa,
alipainen toiminen ohjaus taas ilman alipaientta lepo asenossa auki,
Mökkillä
'
'
Re: Tarttis vähä kokeneemmalta ohjeita om613/648 moottorin virittämiseen
Jos avaat porttia pienillä kierroksilla et saa yhtään ahtoa, ja jos ahdin on edes jotenkin oikean kokoinen niin et saa alhaalla yhtään ahtoa vaikka portti olisi kiinni. Pakokaasun virtaus ei riitä pyörittämään ahdinta pienillä kierroksilla ja kuormilla vaikka portti olisi kiinni. Tarvitaan riittävästi pakokaasun virtausta ja painetta että saadaan ahtopainetta.
Re: Tarttis vähä kokeneemmalta ohjeita om613/648 moottorin virittämiseen
Onko mahdollista saada ylipäänsä toimimaan ilman alipaineohjausta?MJPfin kirjoitti: ↑Ke 18.11.2020 22:10 Jos avaat porttia pienillä kierroksilla et saa yhtään ahtoa, ja jos ahdin on edes jotenkin oikean kokoinen niin et saa alhaalla yhtään ahtoa vaikka portti olisi kiinni. Pakokaasun virtaus ei riitä pyörittämään ahdinta pienillä kierroksilla ja kuormilla vaikka portti olisi kiinni. Tarvitaan riittävästi pakokaasun virtausta ja painetta että saadaan ahtopainetta.
Re: Tarttis vähä kokeneemmalta ohjeita om613/648 moottorin virittämiseen
On. Kunhan paine pysyy halutussa niin aika sama millä sen säädön tekee.
Re: Tarttis vähä kokeneemmalta ohjeita om613/648 moottorin virittämiseen
Oikeastaan aika hyvin tiivistetty, jotenkin noinhan se varmaan menee.
Jos moottori ei kerro mitään laatikolle, niin laatikkokaan ei tee mitään.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Tarttis vähä kokeneemmalta ohjeita om613/648 moottorin virittämiseen
Ja jos kone on nyt autossa jossa on ollut moottoriohjauksen ohjaamana alipaineella toimiva VNT, niin vaatinee kuitenkin aika paljon ohjelman muokkaamista jotta sama alipainelinja ohjaisi oikein hukkaportillista ahdinta...Onko mahdollista saada ylipäänsä toimimaan ilman alipaineohjausta?
Mitenkäs näis CDI koneis kun tuo ruiskutuksen ohjaus on kuitenkin joka tapauksessa hyvin tarkkaa, niin tarviiko sitä koko hukkaporttia mihinkään? Ahtaa sen mitä ahtaa ja sopivalla ahtimen mitoituksella se on kuitenkin suht sopiva. Voima tulee kuitenkin sitten siitä polttoaineen määrästä jonka polttamista se liika ilma ei myöskään haittaa... toisin kuin kipinäsytytteisis koneis joissa lambda pitäis saada pysymään kohdillaan jottei ala nakuttaa. Noita vanhempia esikammio koneita ainakin tavattu tehdä ilman portteja. Ja ahtopaine nousee samalla kun syöttöö ruuvaa lisää.
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Tarttis vähä kokeneemmalta ohjeita om613/648 moottorin virittämiseen
Alhaalta kun lähdetään työntämään ja päästään ahtimen alueelle syöttöä ollessa riittävästi saattaa ahto karata aika mukavasti ja ahtimen kierrokset.
Re: Tarttis vähä kokeneemmalta ohjeita om613/648 moottorin virittämiseen
Joo, niin se varmaan tekee jos syöttöjä takana reilusti. Ja kun portti aukee alkaa tulla lakua putkesta kun poltettavaa enempi kun ilmaa, tai karttan kautta tuo varmaan huolehditaan jotta siinä rajalla alkaa sitte leikatakin syöttöä... Mulla on vaan tuos 617 maamoottoris jonku edellisen tekemänä HX35 ja pumppu isommilla elementeillä ja ulkoisella säädöllä. En mä sillä nyt kovan paljoa ajellu ennenkun paloittelin projektiksi... sen verran tuli kokeiltua että ahtopaine seuras hyvin syötön säätöä. Jossain 2100-2200 alkoi paineet nousta bar päälle, missä vetojakin alkoi tulla ja siitä täyskaasulla noin 1,5 bar. Jos lisäs ahdonalaista syöttöö niin paine nousi sen mukaan vaikka 1,7... mitään piikkejä/reiluja paineita en saanu aikaan missään ajotilantres, mutta toki jos siitä nyt lähtis ruuvaamaan setupin ylärajoolle niin kai se portin tarpeellisuus tulis sitten vastaan. Noinkin se kulki ihan kivasti.Alhaalta kun lähdetään työntämään ja päästään ahtimen alueelle syöttöä ollessa riittävästi saattaa ahto karata aika mukavasti ja ahtimen kierrokset.
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Tarttis vähä kokeneemmalta ohjeita om613/648 moottorin virittämiseen
Mutta joo, topicin aloittajalle. Kannattais varmaan alkuvaihees pysyä moottoriin ja sen ohjaukseen soveltuvassa ahdintyypissä, eli VNT alipaineohjauksella. Silloin setuppi toimii suoraan ohjaussoftaa päivittämällä. Kun alkaa poiketa teknisestä toteutuksrsta pitäis melkein olla jo sitten itsellä ohjelmointipuoli hanskassa koska joka naksaus enempi/vähempi kokeilemalla tehtävä.
TJ
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Tarttis vähä kokeneemmalta ohjeita om613/648 moottorin virittämiseen
...tuikku kirjoitti: ↑Su 15.11.2020 22:40Laatikon softalla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, miten voima tulee takapyörille, vaan se kuuluu turbiiinlle. Ja turbiinia ohjataan moottori ohjauksen puoleltaju55u kirjoitti: ↑Su 08.11.2020 19:01Joo. Jos on noin, niin luulis mun pääsevän yli 300. =)cd211wc kirjoitti: ↑Pe 06.11.2020 22:27perus setti ohjelma om648 ..3 barin map ja välijäähy 1800bar rail ja 2.0 bar ahtoja syöttöä 100mm3 enenpää ei lähde vakio hiluilla syöttö ns tapissa ja ahdin NOIN 300HP jA 700NM.,., sit jos lisää haluaa niin isompi turbo ja 4 barin map ... 400 cdi pumppu ja suuttimet ja dp kannattaa päivittää isompaan,,, näillä jo päästään aika pitkälle toki riippuu suuttimista ja turbosta...mutta joku karvan alle 400 tulee aika helpolla siitä ku yli mennää ni pitää jontikan venttiilin jouset laitella.... yms... tosi helppo setuppi... laatikon softallkin on merkitystä miten voima tulee takapyörälle.....ju55u kirjoitti: ↑Ke 04.11.2020 15:02 Nonii om613/648 virittäjät. Täs ajatuksena pikkase ottaa voimaa kyseisestä motista. Kertokaa ny vähä millasia setuppeja teil o siel moottoris (Turbo, korkeapainepumppu, siirtopumppu, ahtoputkien koot, onko vakio imu/pakosarja, intercoolerin koot) ja paljo ootte saanu tehoa. Kiitos jo etukäteen.
Tämä laatikko homma kiinnostaa. Mitä sinne ohjelmoidaan? Kuinka laatikko kestää noita tehoja?
Viimeksi muokannut cd211wc, To 04.03.2021 18:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tarttis vähä kokeneemmalta ohjeita om613/648 moottorin virittämiseen
.
Väyrysestä suoralla kuutosella (cdi) lähtee melko helposti sellainen 500hv/1000nm.
Ensin alusta ja jarrut kuntoon.
Vakiokansi virtaa juuri tuon verran, kansi pitää käyttää irti ja puhdistaa, OM613,n kannessa isommat venttiilit, jos haluaa varman päälle.
Jäykemmät venttiilin jouset, muuta ei kannelle tarvi.
400 cdi,n cr pumppu, OM613,ssa lisäksi avuksi matalapainepumppu suodattimen ja cr pumpun välille ja OM648,sta kokonainen railputki antureineen ja suutinputkineen. Isot suuttimet
Iso cooleri, kiinalainenkin käy. 3" downpaippi.
Pakosarja, halkotyypinen on hyvä. Sopiva kokoinen hukkaporttiahdin. Vaikkapa Holsetin 35,n. Pikkuisen vakiota suuremmilla siivillä, sekä kaikkein
pienimmällä pakopesällä. Olisko se ollu kasi. Lisäksi hukkaportti, jos ahtimessa ei sitä ole.
Myös muut vastaavankokoiset turbot tieten käy.
Laatikkoa pitää pikkuisen vahvistuttaa, turbiiniksi triplelockki ja lukkoperä on asiaa.
Lopuksi tieten ohjelmointi.
Väyrysestä suoralla kuutosella (cdi) lähtee melko helposti sellainen 500hv/1000nm.
Ensin alusta ja jarrut kuntoon.
Vakiokansi virtaa juuri tuon verran, kansi pitää käyttää irti ja puhdistaa, OM613,n kannessa isommat venttiilit, jos haluaa varman päälle.
Jäykemmät venttiilin jouset, muuta ei kannelle tarvi.
400 cdi,n cr pumppu, OM613,ssa lisäksi avuksi matalapainepumppu suodattimen ja cr pumpun välille ja OM648,sta kokonainen railputki antureineen ja suutinputkineen. Isot suuttimet
Iso cooleri, kiinalainenkin käy. 3" downpaippi.
Pakosarja, halkotyypinen on hyvä. Sopiva kokoinen hukkaporttiahdin. Vaikkapa Holsetin 35,n. Pikkuisen vakiota suuremmilla siivillä, sekä kaikkein
pienimmällä pakopesällä. Olisko se ollu kasi. Lisäksi hukkaportti, jos ahtimessa ei sitä ole.
Myös muut vastaavankokoiset turbot tieten käy.
Laatikkoa pitää pikkuisen vahvistuttaa, turbiiniksi triplelockki ja lukkoperä on asiaa.
Lopuksi tieten ohjelmointi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5