Sprinter W906 ei käynnisty
Sprinter W906 ei käynnisty
Hei,
Apuja kaivattaisiin. Kyseessä tosiaan 2012 vuoden sprinter 1.8bensa/kaasu. Auto alkoi nykimään ja tuntui laiskalta sekä tyhjäkäynti pätki tolkuttomasti. Auto saatiin ajettua hallin pihaan ja sammuksiin. Sen jälkeen kerran käynnistetty ja siirretty noin 5m ja sammutettu. Sammuttamisen jälkeen ei enää lähtenyt käyntiin. Koodeja ilmoitti että P2054 Camshaft adjustment - incorrect position of the intake camshaft. Pikaisena apuna koitettu vaihtaa nokka-akselin päässä oleva magneetti sekä nokka-akselin anturi. Ilmoitti myös misfire cylinder 2 ja 4. Koodit nollattiin osien vaihdon jälkeen ja koitettiin käyntiin mutta ei lähe. Eikä myöskään anna mitään koodeja. Tulpat näytti olevan ihan ok kunnossa sekä bensaakin kone saa. Mistähän vikaa lähtis seuraavaksi selvittää? Autoa käyttää muutama ihminen ja jokainen vannottanut että ei olosi diiseliä tankannut kun oireista tuli semmoinen mieleen. Voisko diiseli aiheuttaa tälläisiä oireita?
Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
Apuja kaivattaisiin. Kyseessä tosiaan 2012 vuoden sprinter 1.8bensa/kaasu. Auto alkoi nykimään ja tuntui laiskalta sekä tyhjäkäynti pätki tolkuttomasti. Auto saatiin ajettua hallin pihaan ja sammuksiin. Sen jälkeen kerran käynnistetty ja siirretty noin 5m ja sammutettu. Sammuttamisen jälkeen ei enää lähtenyt käyntiin. Koodeja ilmoitti että P2054 Camshaft adjustment - incorrect position of the intake camshaft. Pikaisena apuna koitettu vaihtaa nokka-akselin päässä oleva magneetti sekä nokka-akselin anturi. Ilmoitti myös misfire cylinder 2 ja 4. Koodit nollattiin osien vaihdon jälkeen ja koitettiin käyntiin mutta ei lähe. Eikä myöskään anna mitään koodeja. Tulpat näytti olevan ihan ok kunnossa sekä bensaakin kone saa. Mistähän vikaa lähtis seuraavaksi selvittää? Autoa käyttää muutama ihminen ja jokainen vannottanut että ei olosi diiseliä tankannut kun oireista tuli semmoinen mieleen. Voisko diiseli aiheuttaa tälläisiä oireita?
Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5261
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Sprinter W906 ei käynnisty
Jos bensan seassa on diseliä niin voi hyvinkin tehdä noin,AdeeeHki kirjoitti: ↑Pe 20.11.2020 20:03 Hei,
Apuja kaivattaisiin. Kyseessä tosiaan 2012 vuoden sprinter 1.8bensa/kaasu. Auto alkoi nykimään ja tuntui laiskalta sekä tyhjäkäynti pätki tolkuttomasti. Auto saatiin ajettua hallin pihaan ja sammuksiin. Sen jälkeen kerran käynnistetty ja siirretty noin 5m ja sammutettu. Sammuttamisen jälkeen ei enää lähtenyt käyntiin. Koodeja ilmoitti että P2054 Camshaft adjustment - incorrect position of the intake camshaft. Pikaisena apuna koitettu vaihtaa nokka-akselin päässä oleva magneetti sekä nokka-akselin anturi. Ilmoitti myös misfire cylinder 2 ja 4. Koodit nollattiin osien vaihdon jälkeen ja koitettiin käyntiin mutta ei lähe. Eikä myöskään anna mitään koodeja. Tulpat näytti olevan ihan ok kunnossa sekä bensaakin kone saa. Mistähän vikaa lähtis seuraavaksi selvittää? Autoa käyttää muutama ihminen ja jokainen vannottanut että ei olosi diiseliä tankannut kun oireista tuli semmoinen mieleen. Voisko diiseli aiheuttaa tälläisiä oireita?
Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
miten bensan tulo on tarkistettu, onko myös sen paine tarkistettu?
kipinä tarkistettu?
. .
Mökkillä
'
'
Re: Sprinter W906 ei käynnisty
Delphin lukijalla näytti että olisi painetta jos en ihan väärin muista niin olisiko ollut 680kpa. Kipinä tarkistettu yhdestä pytystä ja samalla kun tulppa otettiin irti niin oli märkä ja pikkuisen ehkä öljyinen. Haju kuitenkin oli bensan haju.FinlandMerceds kirjoitti: ↑Pe 20.11.2020 22:51Jos bensan seassa on diseliä niin voi hyvinkin tehdä noin,AdeeeHki kirjoitti: ↑Pe 20.11.2020 20:03 Hei,
Apuja kaivattaisiin. Kyseessä tosiaan 2012 vuoden sprinter 1.8bensa/kaasu. Auto alkoi nykimään ja tuntui laiskalta sekä tyhjäkäynti pätki tolkuttomasti. Auto saatiin ajettua hallin pihaan ja sammuksiin. Sen jälkeen kerran käynnistetty ja siirretty noin 5m ja sammutettu. Sammuttamisen jälkeen ei enää lähtenyt käyntiin. Koodeja ilmoitti että P2054 Camshaft adjustment - incorrect position of the intake camshaft. Pikaisena apuna koitettu vaihtaa nokka-akselin päässä oleva magneetti sekä nokka-akselin anturi. Ilmoitti myös misfire cylinder 2 ja 4. Koodit nollattiin osien vaihdon jälkeen ja koitettiin käyntiin mutta ei lähe. Eikä myöskään anna mitään koodeja. Tulpat näytti olevan ihan ok kunnossa sekä bensaakin kone saa. Mistähän vikaa lähtis seuraavaksi selvittää? Autoa käyttää muutama ihminen ja jokainen vannottanut että ei olosi diiseliä tankannut kun oireista tuli semmoinen mieleen. Voisko diiseli aiheuttaa tälläisiä oireita?
Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
miten bensan tulo on tarkistettu, onko myös sen paine tarkistettu?
kipinä tarkistettu?
. .
Re: Sprinter W906 ei käynnisty
Mites sytkäpuoli muuten tarkastettu? Onko minkäverran ajettu? Nää bensavehkeet tuotu pääsääntoisesti Saksasta ja saanut jonkun verran runtua...
616cdi
ML320
ML320
-
- Mersumies
- Viestit: 2732
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Sprinter W906 ei käynnisty
Eikös se M271 ole tuossakin
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Sprinter W906 ei käynnisty
Joo on M271
Re: Sprinter W906 ei käynnisty
Ja ajattu on karvan alta 200 000km
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5261
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Sprinter W906 ei käynnisty
Jos edlä mainitut ok ja luotat siihen testivehkeesen että näytää kaikki viat ja oikeenAdeeeHki kirjoitti: ↑Pe 20.11.2020 23:15Delphin lukijalla näytti että olisi painetta jos en ihan väärin muista niin olisiko ollut 680kpa. Kipinä tarkistettu yhdestä pytystä ja samalla kun tulppa otettiin irti niin oli märkä ja pikkuisen ehkä öljyinen. Haju kuitenkin oli bensan haju.FinlandMerceds kirjoitti: ↑Pe 20.11.2020 22:51Jos bensan seassa on diseliä niin voi hyvinkin tehdä noin,AdeeeHki kirjoitti: ↑Pe 20.11.2020 20:03 Hei,
Apuja kaivattaisiin. Kyseessä tosiaan 2012 vuoden sprinter 1.8bensa/kaasu. Auto alkoi nykimään ja tuntui laiskalta sekä tyhjäkäynti pätki tolkuttomasti. Auto saatiin ajettua hallin pihaan ja sammuksiin. Sen jälkeen kerran käynnistetty ja siirretty noin 5m ja sammutettu. Sammuttamisen jälkeen ei enää lähtenyt käyntiin. Koodeja ilmoitti että P2054 Camshaft adjustment - incorrect position of the intake camshaft. Pikaisena apuna koitettu vaihtaa nokka-akselin päässä oleva magneetti sekä nokka-akselin anturi. Ilmoitti myös misfire cylinder 2 ja 4. Koodit nollattiin osien vaihdon jälkeen ja koitettiin käyntiin mutta ei lähe. Eikä myöskään anna mitään koodeja. Tulpat näytti olevan ihan ok kunnossa sekä bensaakin kone saa. Mistähän vikaa lähtis seuraavaksi selvittää? Autoa käyttää muutama ihminen ja jokainen vannottanut että ei olosi diiseliä tankannut kun oireista tuli semmoinen mieleen. Voisko diiseli aiheuttaa tälläisiä oireita?
Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
miten bensan tulo on tarkistettu, onko myös sen paine tarkistettu?
kipinä tarkistettu?
. .
(itse en luottaisi kokeilisin mitä oikea testeri sieltä löytää) niin pahalta näytää kun kyse lienee pohjimilttan 271 koneesta
tarkista jako, puristukset niistä katkoja antaneista sylintereistä,
olihan se kipinä kaikissa syliterissä?
kaasu varustus tehtaan jäljiltä eikä jälki asennus?
. .
bensan painkin kannatta tariksta erilisellä mittarilla, myös se että kaikki suutimet ruiskii
Mökkillä
'
'
Re: Sprinter W906 ei käynnisty
Täytyy mittailla paine erikseen ja katsoa kaikista se kipinä kun eilen ei ehtinyt. Jaon tarkistus oli kans itsellä mielessä kun kyseessä tosiaan tuo 271 ja kilsoja ton verran. En täysin tohon testeriin luota ja siksi staria kysellyt myös jos joku pääsisi potilaan luokse kurkkaamaan. Kaasu varustus on ihan tehtaalla asennettu. Täytyypä kattoa jos löytäisi painemittarin käyttöön niin voi varmistaa sen bensan paineen.FinlandMerceds kirjoitti: ↑La 21.11.2020 10:47Jos edlä mainitut ok ja luotat siihen testivehkeesen että näytää kaikki viat ja oikeenAdeeeHki kirjoitti: ↑Pe 20.11.2020 23:15Delphin lukijalla näytti että olisi painetta jos en ihan väärin muista niin olisiko ollut 680kpa. Kipinä tarkistettu yhdestä pytystä ja samalla kun tulppa otettiin irti niin oli märkä ja pikkuisen ehkä öljyinen. Haju kuitenkin oli bensan haju.FinlandMerceds kirjoitti: ↑Pe 20.11.2020 22:51Jos bensan seassa on diseliä niin voi hyvinkin tehdä noin,AdeeeHki kirjoitti: ↑Pe 20.11.2020 20:03 Hei,
Apuja kaivattaisiin. Kyseessä tosiaan 2012 vuoden sprinter 1.8bensa/kaasu. Auto alkoi nykimään ja tuntui laiskalta sekä tyhjäkäynti pätki tolkuttomasti. Auto saatiin ajettua hallin pihaan ja sammuksiin. Sen jälkeen kerran käynnistetty ja siirretty noin 5m ja sammutettu. Sammuttamisen jälkeen ei enää lähtenyt käyntiin. Koodeja ilmoitti että P2054 Camshaft adjustment - incorrect position of the intake camshaft. Pikaisena apuna koitettu vaihtaa nokka-akselin päässä oleva magneetti sekä nokka-akselin anturi. Ilmoitti myös misfire cylinder 2 ja 4. Koodit nollattiin osien vaihdon jälkeen ja koitettiin käyntiin mutta ei lähe. Eikä myöskään anna mitään koodeja. Tulpat näytti olevan ihan ok kunnossa sekä bensaakin kone saa. Mistähän vikaa lähtis seuraavaksi selvittää? Autoa käyttää muutama ihminen ja jokainen vannottanut että ei olosi diiseliä tankannut kun oireista tuli semmoinen mieleen. Voisko diiseli aiheuttaa tälläisiä oireita?
Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
miten bensan tulo on tarkistettu, onko myös sen paine tarkistettu?
kipinä tarkistettu?
. .
(itse en luottaisi kokeilisin mitä oikea testeri sieltä löytää) niin pahalta näytää kun kyse lienee pohjimilttan 271 koneesta
tarkista jako, puristukset niistä katkoja antaneista sylintereistä,
olihan se kipinä kaikissa syliterissä?
kaasu varustus tehtaan jäljiltä eikä jälki asennus?
. .
bensan painkin kannatta tariksta erilisellä mittarilla, myös se että kaikki suutimet ruiskii