Sprinter W906 ei käynnisty

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
AdeeeHki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: To 07.07.2016 20:03

Sprinter W906 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja AdeeeHki »

Hei,

Apuja kaivattaisiin. Kyseessä tosiaan 2012 vuoden sprinter 1.8bensa/kaasu. Auto alkoi nykimään ja tuntui laiskalta sekä tyhjäkäynti pätki tolkuttomasti. Auto saatiin ajettua hallin pihaan ja sammuksiin. Sen jälkeen kerran käynnistetty ja siirretty noin 5m ja sammutettu. Sammuttamisen jälkeen ei enää lähtenyt käyntiin. Koodeja ilmoitti että P2054 Camshaft adjustment - incorrect position of the intake camshaft. Pikaisena apuna koitettu vaihtaa nokka-akselin päässä oleva magneetti sekä nokka-akselin anturi. Ilmoitti myös misfire cylinder 2 ja 4. Koodit nollattiin osien vaihdon jälkeen ja koitettiin käyntiin mutta ei lähe. Eikä myöskään anna mitään koodeja. Tulpat näytti olevan ihan ok kunnossa sekä bensaakin kone saa. Mistähän vikaa lähtis seuraavaksi selvittää? Autoa käyttää muutama ihminen ja jokainen vannottanut että ei olosi diiseliä tankannut kun oireista tuli semmoinen mieleen. Voisko diiseli aiheuttaa tälläisiä oireita?

Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Sprinter W906 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

AdeeeHki kirjoitti: Pe 20.11.2020 20:03 Hei,

Apuja kaivattaisiin. Kyseessä tosiaan 2012 vuoden sprinter 1.8bensa/kaasu. Auto alkoi nykimään ja tuntui laiskalta sekä tyhjäkäynti pätki tolkuttomasti. Auto saatiin ajettua hallin pihaan ja sammuksiin. Sen jälkeen kerran käynnistetty ja siirretty noin 5m ja sammutettu. Sammuttamisen jälkeen ei enää lähtenyt käyntiin. Koodeja ilmoitti että P2054 Camshaft adjustment - incorrect position of the intake camshaft. Pikaisena apuna koitettu vaihtaa nokka-akselin päässä oleva magneetti sekä nokka-akselin anturi. Ilmoitti myös misfire cylinder 2 ja 4. Koodit nollattiin osien vaihdon jälkeen ja koitettiin käyntiin mutta ei lähe. Eikä myöskään anna mitään koodeja. Tulpat näytti olevan ihan ok kunnossa sekä bensaakin kone saa. Mistähän vikaa lähtis seuraavaksi selvittää? Autoa käyttää muutama ihminen ja jokainen vannottanut että ei olosi diiseliä tankannut kun oireista tuli semmoinen mieleen. Voisko diiseli aiheuttaa tälläisiä oireita?

Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
Jos bensan seassa on diseliä niin voi hyvinkin tehdä noin,
miten bensan tulo on tarkistettu, onko myös sen paine tarkistettu?
kipinä tarkistettu?

. .
Mökkillä
'
AdeeeHki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: To 07.07.2016 20:03

Re: Sprinter W906 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja AdeeeHki »

FinlandMerceds kirjoitti: Pe 20.11.2020 22:51
AdeeeHki kirjoitti: Pe 20.11.2020 20:03 Hei,

Apuja kaivattaisiin. Kyseessä tosiaan 2012 vuoden sprinter 1.8bensa/kaasu. Auto alkoi nykimään ja tuntui laiskalta sekä tyhjäkäynti pätki tolkuttomasti. Auto saatiin ajettua hallin pihaan ja sammuksiin. Sen jälkeen kerran käynnistetty ja siirretty noin 5m ja sammutettu. Sammuttamisen jälkeen ei enää lähtenyt käyntiin. Koodeja ilmoitti että P2054 Camshaft adjustment - incorrect position of the intake camshaft. Pikaisena apuna koitettu vaihtaa nokka-akselin päässä oleva magneetti sekä nokka-akselin anturi. Ilmoitti myös misfire cylinder 2 ja 4. Koodit nollattiin osien vaihdon jälkeen ja koitettiin käyntiin mutta ei lähe. Eikä myöskään anna mitään koodeja. Tulpat näytti olevan ihan ok kunnossa sekä bensaakin kone saa. Mistähän vikaa lähtis seuraavaksi selvittää? Autoa käyttää muutama ihminen ja jokainen vannottanut että ei olosi diiseliä tankannut kun oireista tuli semmoinen mieleen. Voisko diiseli aiheuttaa tälläisiä oireita?

Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
Jos bensan seassa on diseliä niin voi hyvinkin tehdä noin,
miten bensan tulo on tarkistettu, onko myös sen paine tarkistettu?
kipinä tarkistettu?

. .
Delphin lukijalla näytti että olisi painetta jos en ihan väärin muista niin olisiko ollut 680kpa. Kipinä tarkistettu yhdestä pytystä ja samalla kun tulppa otettiin irti niin oli märkä ja pikkuisen ehkä öljyinen. Haju kuitenkin oli bensan haju.
Avatar
515cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: La 29.09.2018 07:19
Paikkakunta: Porvoo

Re: Sprinter W906 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja 515cdi »

Mites sytkäpuoli muuten tarkastettu? Onko minkäverran ajettu? Nää bensavehkeet tuotu pääsääntoisesti Saksasta ja saanut jonkun verran runtua...
616cdi
ML320
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Sprinter W906 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Eikös se M271 ole tuossakin :|
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
AdeeeHki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: To 07.07.2016 20:03

Re: Sprinter W906 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja AdeeeHki »

tahtoomersun kirjoitti: La 21.11.2020 07:30 Eikös se M271 ole tuossakin :|
Joo on M271
AdeeeHki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: To 07.07.2016 20:03

Re: Sprinter W906 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja AdeeeHki »

Ja ajattu on karvan alta 200 000km
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Sprinter W906 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

AdeeeHki kirjoitti: Pe 20.11.2020 23:15
FinlandMerceds kirjoitti: Pe 20.11.2020 22:51
AdeeeHki kirjoitti: Pe 20.11.2020 20:03 Hei,

Apuja kaivattaisiin. Kyseessä tosiaan 2012 vuoden sprinter 1.8bensa/kaasu. Auto alkoi nykimään ja tuntui laiskalta sekä tyhjäkäynti pätki tolkuttomasti. Auto saatiin ajettua hallin pihaan ja sammuksiin. Sen jälkeen kerran käynnistetty ja siirretty noin 5m ja sammutettu. Sammuttamisen jälkeen ei enää lähtenyt käyntiin. Koodeja ilmoitti että P2054 Camshaft adjustment - incorrect position of the intake camshaft. Pikaisena apuna koitettu vaihtaa nokka-akselin päässä oleva magneetti sekä nokka-akselin anturi. Ilmoitti myös misfire cylinder 2 ja 4. Koodit nollattiin osien vaihdon jälkeen ja koitettiin käyntiin mutta ei lähe. Eikä myöskään anna mitään koodeja. Tulpat näytti olevan ihan ok kunnossa sekä bensaakin kone saa. Mistähän vikaa lähtis seuraavaksi selvittää? Autoa käyttää muutama ihminen ja jokainen vannottanut että ei olosi diiseliä tankannut kun oireista tuli semmoinen mieleen. Voisko diiseli aiheuttaa tälläisiä oireita?

Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
Jos bensan seassa on diseliä niin voi hyvinkin tehdä noin,
miten bensan tulo on tarkistettu, onko myös sen paine tarkistettu?
kipinä tarkistettu?

. .
Delphin lukijalla näytti että olisi painetta jos en ihan väärin muista niin olisiko ollut 680kpa. Kipinä tarkistettu yhdestä pytystä ja samalla kun tulppa otettiin irti niin oli märkä ja pikkuisen ehkä öljyinen. Haju kuitenkin oli bensan haju.
Jos edlä mainitut ok ja luotat siihen testivehkeesen että näytää kaikki viat ja oikeen
(itse en luottaisi kokeilisin mitä oikea testeri sieltä löytää) niin pahalta näytää kun kyse lienee pohjimilttan 271 koneesta
tarkista jako, puristukset niistä katkoja antaneista sylintereistä,
olihan se kipinä kaikissa syliterissä?
kaasu varustus tehtaan jäljiltä eikä jälki asennus?

. .


bensan painkin kannatta tariksta erilisellä mittarilla, myös se että kaikki suutimet ruiskii
Mökkillä
'
AdeeeHki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: To 07.07.2016 20:03

Re: Sprinter W906 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja AdeeeHki »

FinlandMerceds kirjoitti: La 21.11.2020 10:47
AdeeeHki kirjoitti: Pe 20.11.2020 23:15
FinlandMerceds kirjoitti: Pe 20.11.2020 22:51
AdeeeHki kirjoitti: Pe 20.11.2020 20:03 Hei,

Apuja kaivattaisiin. Kyseessä tosiaan 2012 vuoden sprinter 1.8bensa/kaasu. Auto alkoi nykimään ja tuntui laiskalta sekä tyhjäkäynti pätki tolkuttomasti. Auto saatiin ajettua hallin pihaan ja sammuksiin. Sen jälkeen kerran käynnistetty ja siirretty noin 5m ja sammutettu. Sammuttamisen jälkeen ei enää lähtenyt käyntiin. Koodeja ilmoitti että P2054 Camshaft adjustment - incorrect position of the intake camshaft. Pikaisena apuna koitettu vaihtaa nokka-akselin päässä oleva magneetti sekä nokka-akselin anturi. Ilmoitti myös misfire cylinder 2 ja 4. Koodit nollattiin osien vaihdon jälkeen ja koitettiin käyntiin mutta ei lähe. Eikä myöskään anna mitään koodeja. Tulpat näytti olevan ihan ok kunnossa sekä bensaakin kone saa. Mistähän vikaa lähtis seuraavaksi selvittää? Autoa käyttää muutama ihminen ja jokainen vannottanut että ei olosi diiseliä tankannut kun oireista tuli semmoinen mieleen. Voisko diiseli aiheuttaa tälläisiä oireita?

Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
Jos bensan seassa on diseliä niin voi hyvinkin tehdä noin,
miten bensan tulo on tarkistettu, onko myös sen paine tarkistettu?
kipinä tarkistettu?

. .
Delphin lukijalla näytti että olisi painetta jos en ihan väärin muista niin olisiko ollut 680kpa. Kipinä tarkistettu yhdestä pytystä ja samalla kun tulppa otettiin irti niin oli märkä ja pikkuisen ehkä öljyinen. Haju kuitenkin oli bensan haju.
Jos edlä mainitut ok ja luotat siihen testivehkeesen että näytää kaikki viat ja oikeen
(itse en luottaisi kokeilisin mitä oikea testeri sieltä löytää) niin pahalta näytää kun kyse lienee pohjimilttan 271 koneesta
tarkista jako, puristukset niistä katkoja antaneista sylintereistä,
olihan se kipinä kaikissa syliterissä?
kaasu varustus tehtaan jäljiltä eikä jälki asennus?

. .


bensan painkin kannatta tariksta erilisellä mittarilla, myös se että kaikki suutimet ruiskii
Täytyy mittailla paine erikseen ja katsoa kaikista se kipinä kun eilen ei ehtinyt. Jaon tarkistus oli kans itsellä mielessä kun kyseessä tosiaan tuo 271 ja kilsoja ton verran. En täysin tohon testeriin luota ja siksi staria kysellyt myös jos joku pääsisi potilaan luokse kurkkaamaan. Kaasu varustus on ihan tehtaalla asennettu. Täytyypä kattoa jos löytäisi painemittarin käyttöön niin voi varmistaa sen bensan paineen.
Vastaa Viestiin