bensiini hybridi

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 959
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja amatoori »

AMGMika kirjoitti: To 22.10.2020 14:31 Aika hyödytön kapistus on kyllä hybridissä.
Niinpä. Pitäis rakentaa akunlämmitin.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
sop
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 04.11.2020 09:40

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja sop »

M-B cla 250e shooting Brake(uusi auto) Kokkola-Kangasala-Salo n.500km ilman välilatausta 4,4l/100km
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Kulutus 10 000 km ajettu C 300e

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

10 000 kilsan tilasto. Bensaa kulunut noin 130 litraa, eli vajaa 3 tankillista.

8576 km menty sähköllä.

10000.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
Tude
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: La 13.06.2020 18:56
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Kulutus 10 000 km ajettu C 300e

Viesti Kirjoittaja Tude »

jukka-tre kirjoitti: Su 22.11.2020 22:41 10 000 kilsan tilasto. Bensaa kulunut noin 130 litraa, eli vajaa 3 tankillista.

8576 km menty sähköllä.


10000.jpg
Mulla tuli myös 10 000 km täyteen. Bensankulutus noin 300 litraa (3,0 l / 100 km), sähköä keskimäärin 12 kWh sadalla.
ex C300e (W205) -20
ex C250d (W205) -17
ex C220d (W204) -14
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: Kulutus 10 000 km ajettu C 300e

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Tude kirjoitti: Su 29.11.2020 14:01
Mulla tuli myös 10 000 km täyteen. Bensankulutus noin 300 litraa (3,0 l / 100 km), sähköä keskimäärin 12 kWh sadalla.
Millasta ajoo? Mulla keskinopeus tossa vaan 50. Ja melkein olematon määrä motaria. Aika vähän on myös matelevaa kaupunkiajoa. Eli suurin osa on aika "kulutusystävällistä" ajoa. Niin ja matkat on lyhyitä. Hyvin usein pääsen päivän ajot pelkällä akulla.

Sulla on siis kulunut hieman vähempi sähköä ja enempi bensaa. Se viittais myös vähä pitempiin päivittäisiin matkoihin.

Nyt kelien viiletessä on selkeesti ajomatka akulla lyhentynyt. Lämmitys syö aikalailla. Jos kesällä pääsi parhaimmillaan 60km, niin nyt tekee 40 km tiukkaa.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
oem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ma 20.07.2020 07:58

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja oem »

Lukemat siis bensaa+sähköä samalla matkalla eli kulutus on nuo yhteensä.
A250e 2020 W177
Optilab
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: La 15.06.2019 14:43

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja Optilab »

Pistetäänpäs tiskiin omatkin lukemat, kun se eka kymppi alkaa lähestyä. Ajettu 9867km, josta 7233km pelkällä sähköllä. Bensaa palanut 2,5l/100km ja sähköä 17,9kWh/100km. Ajo käytännössä aina hybrid-tilassa, enkä käytä pakotettua sähköajoa, vaan auto ajaa millä ajaa. Kiihdytyksissä poljen lusikkaa tarpeen mukaan, enkä varo bensan mukaantuloa, kuten jostain syystä jotkut hybridiautoilijat tekevät. Jos pelkää polttomottorin käynnistymistä, on silloin valinnut väärän auton ja pitäisi ostaa täyssähkö. Itselle tämä on täydellinen ratkaisu, kun sähkö sulavoittaa ajoa ja säästää polttoaineissa, mutta bensa takaa riippumattomuuden lataushuolista pidemmillä siivuilla. Kylmillä ilmoilla käytän myös paljon esilämmitystä, mutta pystyn latailemaaan töissä ja kotona, joten latailen aktiivisesti. Jäänyt vaan kilsat tässä ekan vuoden aikana puoleen odotetusta ja piti säätää huoltosopprin kilsojakin alas.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
ArskaMK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ma 18.11.2019 21:35

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja ArskaMK »

oem kirjoitti: Ti 01.12.2020 00:00 Lukemat siis bensaa+sähköä samalla matkalla eli kulutus on nuo yhteensä.
Se vaan kun on tuon (ladatun) sähkön kulutuksen selville saanti vähän vaivalloista, jos onnistuu kaikissa tilanteissa ollenkaan.
Kirahvi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Su 08.12.2019 18:15

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja Kirahvi »

Mercedes Me.jpg
Omani täyttää kohta vuoden, tuota ei ole kertakaan nollattu ja ajallisesti eniten olen ajanut pelkällä sähköllä, kilometreja eniten bensalla. Eli minun käytössä kaikki lähimatkat pääsääntöisesti menee sähköllä, maantiellä, pääasiassa moottoritiellä, bensalla. Auto ladataan aina kun siihen on mahdollisuus, työpaikalal laturit usein varattuja. Itse olen tuohon hyvin tyytyväinen, verrattuna edelliseen, joka oli samanlainen, mutta diesel.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
---
MB S580eL 4matic 2022
MB E200 Cabrio 2020
MB 560SL 1986
MB-AMG:n moottorilla Aston Martin Vantage 2021

Muut harrasteet
Alpine A110 GT Legende nro: 030/300 2021
Chevrolet Corvette Roadster 1971, matching numbers
Fiat 500 1970
Avatar
Tude
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: La 13.06.2020 18:56
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Kulutus 10 000 km ajettu C 300e

Viesti Kirjoittaja Tude »

jukka-tre kirjoitti: Ma 30.11.2020 23:32
Tude kirjoitti: Su 29.11.2020 14:01
Mulla tuli myös 10 000 km täyteen. Bensankulutus noin 300 litraa (3,0 l / 100 km), sähköä keskimäärin 12 kWh sadalla.
Millasta ajoo? Mulla keskinopeus tossa vaan 50. Ja melkein olematon määrä motaria. Aika vähän on myös matelevaa kaupunkiajoa. Eli suurin osa on aika "kulutusystävällistä" ajoa. Niin ja matkat on lyhyitä. Hyvin usein pääsen päivän ajot pelkällä akulla.

Sulla on siis kulunut hieman vähempi sähköä ja enempi bensaa. Se viittais myös vähä pitempiin päivittäisiin matkoihin.

Nyt kelien viiletessä on selkeesti ajomatka akulla lyhentynyt. Lämmitys syö aikalailla. Jos kesällä pääsi parhaimmillaan 60km, niin nyt tekee 40 km tiukkaa.
Mun päivittäiset ajot ovat useimmiten 70-80 km välillä, joten myös bensaa kuluu. Keskinopeudesta ei ole havaintoa, mutta taitaa olla vähän enemmän kuin sulla.

Bensankulutus on aika tarkkaan 6,0 litraa sadalla silloin, kun korkeajänniteakku on tyhjä. Vastaavasti pelkällä sähköllä ajellessa (lähinnä kaupungissa) keskikulutus on noin 24 kWh sadalla. 24 kWh sähköä maksaa aika paljon vähemmän mitä 6 litraa bensaa, joten ajaminen on sitä edullisempaa, mitä vähemmän tarvitsee ajaa bensalla.

Kesäkelillä sähkö riitti noin 50-55 km matkalle, nyt nollakeleillä menee noin 40 km.
ex C300e (W205) -20
ex C250d (W205) -17
ex C220d (W204) -14
pete911
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Pe 27.11.2015 07:23

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja pete911 »

Paljonko teillä näyttää 350e:ssä täyteen ladatulla akulla mittaristossa sähköajon max.määrän?
Minulla näyttää 18 km.
S205 350e Premium business
tsav
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: La 14.09.2019 05:22

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja tsav »

Tuohan on vain tietokoneen arvio jäljellä olevasta rangesta ja riippuu edellisisistä ajosuoritteista.
Samaa näyttää minullakin tai siis 17-19km ja joskus vähemmän, jos on ajanut pätkäajoa . Esim 2km töihin, sitten päivällä pari kilometriä lounaalle ja lounaan jälkeen takaisi töihin ja illalla se pari kilsaa kotiin. Itse olen mitannut ulkopuolisella kulutusmittarilla kaikki lataukset reilun vuoden ajalta. 10-100% on n 4,5kWh +/-0,2.

Netistä poimitun mukaan akusta käytettävissä 4,4kWh ja EPA standardin range 17km.
2019 Audi e-tron 55 quattro
1953 Jaguar XK120SE FHC (MR)
1958 Hermes 2000 (owned since 1978)
Veke77
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 02.12.2020 17:22

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja Veke77 »

Zamppa kirjoitti: Ke 11.12.2019 19:02 Jaha, omaan juuri tuon vaihdoin viikko sitten, kun luukku juuttui kiinni. Ei kyllä auennut tallissakaan, joten epäilen, että tuonne on päässyt likaa väliin. Liikkeessä ei mistään kampanjasta mainittu, mutta ihmettelin kyllä miten tollanen lukkolaite löytyy hyllystä, jos ei ole yleinen ongelma.

24,60 oli hintaa tuolla osalla, joten ei sinällään paha rasti vaikka melkonen suunnittelukukkanen onkin.
Itsellä sama ongelma kun ulompi luukku juuttui kiinni.
Saako sitä manuaalisesti vapautettua? Youtubessa on video, mutta siinä vapautetaan sisempi luukku.. mietin, että aukeaako samasta vaijerista myös ulompi luukku?
Anadura
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 02.12.2020 19:34

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja Anadura »

Auto siis C 350e, 2016 ja ajettu 115 000 tuhatta.

Sähköllä pääsee "pintakaasulla" max. 13 km jos ajaa alle 60 km/h. Akkuun tulee latausta enää "19 km" vaikka on kesä tai mikä keli hyvänsä. Latausluukun korkki jäätyy joka talvi (ihan sama mitä teet). Nyt uusimpana murheena ei enää lataa ollenkaan suko pistokkeesta? Onko jollekin tuttu ongelma? Välkkyy vaan punainen valo laturissa. Kulku hiljaista ja pehmeää, ainut ääni mikä kuuluu on jostain etupyörän lähettyviltä vähän niin kuin laakerista jurisee. (vaidoin pyöränlaakerin ääni pysyy ja kovenee). Alkaa jo tympiä koko ostos. Akku sais olla edes sen peri kilowattia isompi niin ei tarttis vartin välein olla laturiin laittamassa.. Takarenkaita syö kanssa rajusti. 10 000 km pääsee kesäkumeilla korkeintaan.
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 959
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja amatoori »

Ostin kanssa uudet kesäkumit keväällä ja kauhistuin talvirenkaita pistäessä että miten ne takarenkaat oli sillain kulunu. Varmaa joku tyyppivika. :twisted:
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Anadura kirjoitti: Ke 02.12.2020 19:43 Auto siis C 350e, 2016 ja ajettu 115 000 tuhatta.

Sähköllä pääsee "pintakaasulla" max. 13 km jos ajaa alle 60 km/h. Akkuun tulee latausta enää "19 km" vaikka on kesä tai mikä keli hyvänsä.
Vaikuttaa normaalilta, samanlaisia lukuja näytti oma ex. Oli vm 16 ja reilut 90tkm ajettu.

Kesällä saattoi päästä juuri ja juuri sen 20 km joustavasti ajellen.
230 C 1978
ArskaMK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ma 18.11.2019 21:35

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja ArskaMK »

[quoteTakarenkaita syö kanssa rajusti. 10 000 km pääsee kesäkumeilla korkeintaan.
[/quote]

Mistä moinen johtuu? Onko potkua niin julmasti, että sutii aina ja joka vaihteella?
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 959
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja amatoori »

Paljon painoo perässä ja vääntöä+tehoa niin että kevyelläkin kaasulla kiihdytykset on ripeitä. Kovin tarkka tuntuu olevan myös rengaspaineista, saa olla vähintää se 3 baria takana ettei kulu kumit epätasasesti. Mulla oli vaan 2,8 baria kun kattelin taulukosta että se olisi OK kun ei ole kovinkaan paljoo ylimääräistä kuormaa, oli liian alhainen kun kumit ovat keskeltä kuluneet reunoja enemmän.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
oem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ma 20.07.2020 07:58

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja oem »

Jos renkaat kuluu keskeltä nopeammin kuin reunoilta, olen vähentänyt rengaspainetta.
Olenko tehnyt väärin?
A250e 2020 W177
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 959
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja amatoori »

Tälläisen käsityksen saanut että näillä matalaprofiilisilla olis maalaisjärjen vastaisesti toisinpäin.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja DBFI »

oem kirjoitti: Pe 04.12.2020 17:31 Jos renkaat kuluu keskeltä nopeammin kuin reunoilta, olen vähentänyt rengaspainetta.
Olenko tehnyt väärin?
Rengasliikkeet monesti noin väittää. Vaikea maalaisjärjellä ymmärtää, ehkä sen oppii uskomaan jos vielä sata vuotta eläisi. Omat kokeilut jää väistämättä liian suppeiksi todistamaan suuntaan tai toiseen.
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 959
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja amatoori »

Tai sitten ei johdu mistää vääristä paineesta vaan tästä mitä Continentalin esite kertoo:

:oops:

Screenshot_20201204_205829.png
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Avatar
AMGMika
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 20.09.2015 14:20

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja AMGMika »

Laitetaampa omiakin lukemia. Eli toukokussa sain uuden hybridin ajoon ja marraskuun alussa tuli eka kymppi täyteen:

Kuva

Maantie ajoa pääasiassa. Työmatkaa ajelen tuolla joka on 45km/sivu. Kummassakin päässä saa auton ladattua. 4-5 kertaa viikossa tulee tuota väliä ajeltua.

Kesällä meni pelkällä sähköllä helposti kumapaakin suuntaan ja nyt kelien kylmettyä range tippunu senverran, että tulee polttisajelua muutama kilsa suuntaansa.

Renkaista vielä. Kyllä kuluttaa hybridiGLC ainakin takarenkaita aika pajon. Mulla oli edellinen auto 350e GLC jolla ajoin uudesta n. 40K asti.
Kaksi kesää ja takarenkaat oli täysin loppu. Kokona oli amg paketin 285 leveä 20" rengas.

Ja vielä tuosta latausluukusta. Tuosta vanhasta GLC.stä vaihdettiin se luukunavausmekanismi 4 kertaa kahden vuoden aikana. Eli täytää paskaahan tuo on. Siitähän luukkua ei auki saanut mitenkään jos jymähti kiinni asentoon muutenkuin käymällä korjamolla. Takuuseen meni kaikki vaihdot kyllä.

Uudesta ei ole vielä tarvinnut korjata. Saa nähdä kuinka käy kun kunnon talvi taas koittaa.
Viimeksi muokannut AMGMika, La 05.12.2020 13:12. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- Glc 300 e 4Matic A Business EQ Power amg -20
Avatar
AMGMika
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 20.09.2015 14:20

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja AMGMika »

edit : tuplapostaus pois.
- Glc 300 e 4Matic A Business EQ Power amg -20
Anadura
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 02.12.2020 19:34

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja Anadura »

Kumien kuluminen johtuu käsittääkseni takakontin alla olevasta 250 kg painavasta akusta ja toki väärät rengaspaineet ei auta asiaa. Tuo uudempi 300e on alkanut kiinnostaa, lähinnä sen isomman akkunsa ansiosta. Ei tää 350e:n reilu 10 km "range" nyt talvella oikein jaksa tuon jäätyvän latausluukun kanssa innostaa. Töissäkin on vaan normaali kahden tunnin tolppa ja niistäkin vain osa toimii niin kuin pitäisi.

Plussaa pienestä verosta, hiljaisesta menosta + hyvistä varusteista.
Miinusta kalliista huolloista (vaihdelaatikon öljyn vaihto mm. Veholla 580 €), latausluukun paikasta, akun koosta/rangesta ja latausongelmasta jo tässä vaiheessa reilun 100 000 kilsan jälkeen.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Anadura kirjoitti: La 05.12.2020 23:31 Kumien kuluminen johtuu käsittääkseni takakontin alla olevasta 250 kg painavasta akusta ja toki väärät rengaspaineet ei auta asiaa. Tuo uudempi 300e on alkanut kiinnostaa, lähinnä sen isomman akkunsa ansiosta. Ei tää 350e:n reilu 10 km "range" nyt talvella oikein jaksa tuon jäätyvän latausluukun kanssa innostaa. Töissäkin on vaan normaali kahden tunnin tolppa ja niistäkin vain osa toimii niin kuin pitäisi.

Plussaa pienestä verosta, hiljaisesta menosta + hyvistä varusteista.
Miinusta kalliista huolloista (vaihdelaatikon öljyn vaihto mm. Veholla 580 €), latausluukun paikasta, akun koosta/rangesta ja latausongelmasta jo tässä vaiheessa reilun 100 000 kilsan jälkeen.
Mulla oli 350e uudesta alkaen n. 90 000 km asti. Akku hyytyi aikalailla tolla matkalla. Sanoisin, että n. 1/3 lähti kapasiteetista. Toi on ensimmäinen versio ja varmaan akku on jo vanhentunutta tekniikkaa. Väkiste tuli jo itelläkin mieleen, että pelkästään 250 kg ylimääräistä painoa raahattavaksi toi akku + sähkömoottori alkaa olla.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Jyrmy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: To 05.11.2009 22:59

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja Jyrmy »

C350e, 2016 ajettu nyt 98tkm
Alkoi nykiin rajusti moottorin käynnistyessä, ja välillä mietti paikallaanki pitkään käynnistyiskö vai ei. Pieni siirto sähköllä ja käyntiin. Vaihdettii starttimoottori ja samalla laatikkoon öljyt.(1000€ tähän uppos kaikkinensa, startin osuus 600€) Nyt tuntuis pelaavan 'kuin uusi'

En sit tiä mitä aattelis, alle 4 vuotias ja alle sata ajetussa startti loppu.. ei kyllä herätä mitää laatu vaikutelmaa. Laatikon olis toki voinu huoltaa aiemminkin
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 959
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja amatoori »

Miten tuo vika on tutkittu ja todettu? Aina alkaa epäilyttämään tuollaiset "vialliset modulit", ei olisi eka kerta kun sellasia on turhaan vaihdeltu.

PS Ei se 350e mikää uus enää ole joten käytettyjäkin osia jo löytyy.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Ei se 350e niin kauhean vanhakaan ole, siis sähköpuolen takuuseen nähden. Eikös noissa ole 6 vai 7 vuoden takuu hybridijärjestelmälle. Omasta mielestäni se sähkölämmityselementti kuuluu tuohon hybridijärjestelmään kun sellaista ei bensamallissa ole. Varmaan Vehon mielestä kattaa vain ehjät osat.

Varmaan joku kiinalainen lämmitysvastus autoon valittu. Aika vastaavat jossain sähkölämmitystaloissa lämmittää käyttövettä vuosikymmeniä.

Mahtoi auto sitten olla kylmä ja lasit huurussa jos lähti ajoon viileällä kelillä pelkällä sähköajolla?
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 959
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja amatoori »

Ton vedenlämmittimen saa käytettynä ebaysta n 300-400€ hinnalla. Sitten vaan jostakin riippumaton mersupaja joka vaihtaa sen, ei pitäis montaa sataa pyytää.

Katson jossain vaiheessa vähän tarkemmin tota kytkentäkaaviota ja mistä ne noi mittaukset on tehnyt, pikaisesti ymmärsin (voi olla väärin) että ei ne varsinaisesti sitä itse lämmitysvastusta testanneet, en oo varma onko ohjauslaitevika oikeasti suljettu pois.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Vastaa Viestiin