Museoajoneuvotkin ovat jo tulilinjalla.
Museoajoneuvotkin ovat jo tulilinjalla.
Alkaa raivostuttamaan enemmän ja enemmän tämä meidän vihahallitus. Nyt jo museoautotkin halutaan pistää rajulle verolle.
https://www.is.fi/autot/art-2000007637069.html
https://www.is.fi/autot/art-2000007637069.html
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
-
- Mersumies
- Viestit: 2742
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Museoajoneuvotkin ovat jo tulilinjalla.
Eduskunta nämä sitten viimekädessä päättää ja kansalla on sellainen eduskunta kuin on itse äänestänyt.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Museoajoneuvotkin ovat jo tulilinjalla.
Hallitus ja virkamiehet päättää. Minä en tälläistä äänestänyt. Kyllä tässä väkisin alkaa kääntymään "kansaa" kohtaan kun kokoajan tulee paskaa enemmän ja enemmän niskaan. Tulevaisuus on betonibunkkerissa likaisessa kaupungissa pitsiä nypläämässä.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: Museoajoneuvotkin ovat jo tulilinjalla.
Demokratiassa on sellainen hassu piirre, että oma kanta ei välttämättä voita, jos erimielisiä on enemmän. Hallituskokoonpano heijastelee enemmän tai vähemmän äänestystulosta, virkamiehet meillä ei (onneksi) vaihdu vaaleilla.
Re: Museoajoneuvotkin ovat jo tulilinjalla.
Valtaan päässeet puolueet kilvalla nimittelevät omaa agendaansa ajavat virkamiehet pesteihinsä, näin pyrkivät sementoimaan ideologiansa valtarakenteisiin. Vihreät ovat tässä kunnostautuneet jo pitkään ja tahti on vain kiihtynyt.
Museoajoneuvoistakin on nyt saatu jo ilmastonmuutoksen aiheuttaja. Ei tuollaiset tieteeseen perustu vaan puhtaaseen vihaan.
Museoajoneuvoistakin on nyt saatu jo ilmastonmuutoksen aiheuttaja. Ei tuollaiset tieteeseen perustu vaan puhtaaseen vihaan.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Museoajoneuvotkin ovat jo tulilinjalla.
Jotenkin jo osasin odottaakin tuota. Valitettavasti.
Ja seuraava haaste tulee olemaan polttoaineen saatavuus sekä hinta...
Synteettistä ympäristökelpoa bensaahan saisi jo, mutta hinta 10 taalaa litra. Porsche on sitä vahvasti kehittämässä, mutta tuleeko kaupallinen tuote jää nähtäväksi.
Joka tapauksessa harrastajalla ei tule olemaan helppoa 2040. Kallista harrastaminen tulee olemaan jo 2030.
Alkaa kaasu- ja etanolikonversiot kiinnostaa entistäkin enemmän! Toisaalta jos ajoneuvoveroa korotetaan, niin eikös se nouse myös konversioille, mutta ainakin polttoaineen verotus ei nousse yhtä kiihtyvään tahtiin.
Ja seuraava haaste tulee olemaan polttoaineen saatavuus sekä hinta...
Synteettistä ympäristökelpoa bensaahan saisi jo, mutta hinta 10 taalaa litra. Porsche on sitä vahvasti kehittämässä, mutta tuleeko kaupallinen tuote jää nähtäväksi.
Joka tapauksessa harrastajalla ei tule olemaan helppoa 2040. Kallista harrastaminen tulee olemaan jo 2030.
Alkaa kaasu- ja etanolikonversiot kiinnostaa entistäkin enemmän! Toisaalta jos ajoneuvoveroa korotetaan, niin eikös se nouse myös konversioille, mutta ainakin polttoaineen verotus ei nousse yhtä kiihtyvään tahtiin.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Museoajoneuvotkin ovat jo tulilinjalla.
Valitettavasti Suomen kansa on viimeisen kymmenen vuoden aikana muuttunut helvetin tyhmäksi. Ja näin ollen ovat myös väärässä. Kunnon oikeamielinen diktatuuri on aina parempi kuin heikkomielinen demokratia.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Museoajoneuvotkin ovat jo tulilinjalla.
Tuosta on pakko olla samaa mieltä. Jo kunnallistasosta lähtien porukkaa äänestää, joko tyhmyyttään tai kiusallaan valtuustoon ihan mitä sattuu.MouTine kirjoitti: ↑Ti 24.11.2020 10:33Valitettavasti Suomen kansa on viimeisen kymmenen vuoden aikana muuttunut helvetin tyhmäksi. Ja näin ollen ovat myös väärässä. Kunnon oikeamielinen diktatuuri on aina parempi kuin heikkomielinen demokratia.
Sitten on nämä vihreät, joiden juuret on itä-saksassa länsi-saksan teollisuuden vahingoittamistarkoituksessa, ja samalla periaatteella toi liike toimii nykysuomessakin. Pelkkää kiusantekoa.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Museoajoneuvotkin ovat jo tulilinjalla.
Kenen mielestä oikeamielinen?
Kuuntelin just eilen autossa ohjelman Ceaucescun ajasta ja varsinkin Elena Ceaucescusta. Ei ilmeisesti vielä teloitusryhmän edessäkään ymmärtänyt olleensa mitään muuta kuin kansakunnan oikeamielinen äiti. Eli siinä mielessä siellä (ja monessa muussakin paikassa) tuo tavoite on jo saavutettu.
Nythän Valko-Venäjällä kansa yrittää tyhmyyttään saada oikeamielisen diktaattorin eroamaan. Mitä peliä se semmoinen on. Oikeamielinen diktaattorihan on paras vaihtoehto
Re: Museoajoneuvotkin ovat jo tulilinjalla.
Näin juuri .S202 kirjoitti: ↑Ti 24.11.2020 10:54Tuosta on pakko olla samaa mieltä. Jo kunnallistasosta lähtien porukkaa äänestää, joko tyhmyyttään tai kiusallaan valtuustoon ihan mitä sattuu.MouTine kirjoitti: ↑Ti 24.11.2020 10:33Valitettavasti Suomen kansa on viimeisen kymmenen vuoden aikana muuttunut helvetin tyhmäksi. Ja näin ollen ovat myös väärässä. Kunnon oikeamielinen diktatuuri on aina parempi kuin heikkomielinen demokratia.
Sitten on nämä vihreät, joiden juuret on itä-saksassa länsi-saksan teollisuuden vahingoittamistarkoituksessa, ja samalla periaatteella toi liike toimii nykysuomessakin. Pelkkää kiusantekoa.
Muutkin moottorikäyttöiset laitteet saastuttaa, eikä pelkästään henkilöautot. Vaadin tasapuolisuutta jompsin taikka kumpsin mutta ei vaan autoille pelkästään. Edelleenkin se polttoainevero osuu niihin ketkä saastuttaa... itse en ole päässyt Venäjälle tankkaamaan ja hyvin on pärjätty.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Museoajoneuvotkin ovat jo tulilinjalla.
Jos tuota nyt katsoo tosiaan ihan faktuaalisesti, siis oikeata MR-ajoneuvojen impaktia ajatellen:amatoori kirjoitti: ↑Ti 24.11.2020 10:20 Valtaan päässeet puolueet kilvalla nimittelevät omaa agendaansa ajavat virkamiehet pesteihinsä, näin pyrkivät sementoimaan ideologiansa valtarakenteisiin. Vihreät ovat tässä kunnostautuneet jo pitkään ja tahti on vain kiihtynyt.
Museoajoneuvoistakin on nyt saatu jo ilmastonmuutoksen aiheuttaja. Ei tuollaiset tieteeseen perustu vaan puhtaaseen vihaan.
- Fossiilisten polttoaineiden käytöstä johtuvat maailman CO2-päästöt ovat noin 32 gigatonnia. Suomen osuus siitä on 0,14 prosenttia eli runsaan promillen luokkaa.
- Suomessa tieliikenteen osuus kasvihuonekaasupäästöistä on noin 17 prosenttia // 0,0014 * 0,17
- Tieliikenteestä henkilöautoliikenteen osuus päästöistä noin puolet eli 54% // 0,0014 * 0,17 * 0,54
Jos sitten miettii ihan vaikka vaan suhdelukuna tuota _liikennesuoritetta_ ja sitä vastaavaa CO2 niin olisiko luokassa:
- normiauto: 15.000 km/ v * 150g/km * 2.745.000 kpl = 6,18 Milj. tn CO2
- museoauto: 2.000 km/v * 250g/km * 45.000 kpl = 22,5 Kilo tn CO2
=> Eli MR-autojen päästö on täten 0,36 prosenttia koko henkilöautoliikenteen päästöistä.
==> 32 Gt * 0,0014 * 0,17 * 0,54 * 0,0036
== niin hemmetin pieni luku että se hukkuu jo taustakohinaan ts. CO2 normaaliin vuorokauden/vuodenajan/ym. vaihteluun
PS. Tosiaankaan nämä tälläiset uutiset eivät mitään "päivän piristyksiä" ole, kovasti joutuu taistelemaan ettei verenpaine pomppaa nousuun...
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Museoajoneuvotkin ovat jo tulilinjalla.
...ja tuo keskiarvona esitetty 2000km voi olla oikeasti yltiörealismia... Vaikka joku ehtii enemmänkin sen laskennallisen kuukauden aikana ajelemaan, niin uskoisin, että enemmistölle jää reilusti alle.
Re: Museoajoneuvotkin ovat jo tulilinjalla.
Koettakaa keskustella aiheesta siten, että (puolue)politikointi jää vähälle.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Museoajoneuvotkin ovat jo tulilinjalla.
Niinpä. Jakolinjoja syventämällä ja tiettyjä puolueita haukkumalla asia ei parane. Asialliset yhteydenotot ja perustelut purevat myös kansanedustajin paremmin. Autoliitto sekä toivottavasti muutama muu alan järjestö on edunvalvontansa kanssa hereillä.
Autoharrastus positiivisine vaikutuksineen on 95 % muuta kuin autolla ajamista. Samoin matkailuautojen verottaminen iskee suoraan matkailuun (kaiken lisäksi matkailuautoilu on merkittävältä osin kotimaan matkailua).
Autoharrastus positiivisine vaikutuksineen on 95 % muuta kuin autolla ajamista. Samoin matkailuautojen verottaminen iskee suoraan matkailuun (kaiken lisäksi matkailuautoilu on merkittävältä osin kotimaan matkailua).
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Museoajoneuvotkin ovat jo tulilinjalla.
Matkailuautojen "liian matala" auto- ja ajoneuvoverohan nostettiin esille suurena vääryytenä jo juuri ennen Korona-aikaa, ihan kuin nykyinen matalampi verotus aiheuttaa yhtä kamalaa veronkiertoa kuin Kuitusen tötteröt piilofarmareissa
Nythän ne olisi niin helppo laittaa kovempaan verotukseen, kun suuri joukko kuluttajia on velkarahalla ostanut itselleen matkamökin, ja voisi jopa pelastaa kotimaan muuten konkurssiuhassa kituvaa matkailualaa. Karavaanarihan jättää uskomattoman suuren summan rahaa käyntipaikkakunnilleen, vaikka onkin näennäisesti omavarainen kun petipaikat ja köökki kulkee mukana.
Nythän ne olisi niin helppo laittaa kovempaan verotukseen, kun suuri joukko kuluttajia on velkarahalla ostanut itselleen matkamökin, ja voisi jopa pelastaa kotimaan muuten konkurssiuhassa kituvaa matkailualaa. Karavaanarihan jättää uskomattoman suuren summan rahaa käyntipaikkakunnilleen, vaikka onkin näennäisesti omavarainen kun petipaikat ja köökki kulkee mukana.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Museoajoneuvotkin ovat jo tulilinjalla.
Joko piti siivota ketjua
Itekkin ajattelin että jos museoautosta joutuu maksaa normaali ajoneuvoveron ja kenties vakuutuksenkin niin saattaa se käyttis jäädä kesäksi seisomaan ja saastuttavalla veekasilla ajetaan enemmin kerran siitä ajovalmiudesta pitää maksaakin jo.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 106
- Liittynyt: To 01.10.2020 08:36
Re: Museoajoneuvotkin ovat jo tulilinjalla.
Sipilän aikana yrittivät saada verolle myös moottoripyörät, mopot ja jopa ruohonleikkurit.
Pahinta on mun mielestäni ideologinen ohjaus, jossa ollaan periaattessa kaikenlaista vapaata autoilua vastaan. Käytännössä eletään "pussi päässä", eikä nähdä totuutta. Sähköä saadaan töpselistä ja rahaa kaupan seinästä. Lämmintä tulee pattereista ja kaikki hoituu itsestään.
Kulissien takana on kuitenkin se "suorittava porras", joka pitää pyörät pyörimässä. Sääli vaan, että eivät osaa pitää puoliaan.
Pahinta on mun mielestäni ideologinen ohjaus, jossa ollaan periaattessa kaikenlaista vapaata autoilua vastaan. Käytännössä eletään "pussi päässä", eikä nähdä totuutta. Sähköä saadaan töpselistä ja rahaa kaupan seinästä. Lämmintä tulee pattereista ja kaikki hoituu itsestään.
Kulissien takana on kuitenkin se "suorittava porras", joka pitää pyörät pyörimässä. Sääli vaan, että eivät osaa pitää puoliaan.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Museoajoneuvotkin ovat jo tulilinjalla.
Olikos tuo se juppi vero malli ?Volvomania kirjoitti: ↑Ti 24.11.2020 19:05 Sipilän aikana yrittivät saada verolle myös moottoripyörät, mopot ja jopa ruohonleikkurit.
Pahinta on mun mielestäni ideologinen ohjaus, jossa ollaan periaattessa kaikenlaista vapaata autoilua vastaan. Käytännössä eletään "pussi päässä", eikä nähdä totuutta. Sähköä saadaan töpselistä ja rahaa kaupan seinästä. Lämmintä tulee pattereista ja kaikki hoituu itsestään.
Kulissien takana on kuitenkin se "suorittava porras", joka pitää pyörät pyörimässä. Sääli vaan, että eivät osaa pitää puoliaan.
Mökkillä
'
'
Re: Museoajoneuvotkin ovat jo tulilinjalla.
Niinpä. Meidän pitäisi pitää enemmän ääntä. Paitsi että jos vahingossakin alkaa vääntää politiikkaa niin eikös joku ole moderoimassa.. Omat viiteryhmät vähättelee.Volvomania kirjoitti: ↑Ti 24.11.2020 19:05 Sipilän aikana yrittivät saada verolle myös moottoripyörät, mopot ja jopa ruohonleikkurit.
Pahinta on mun mielestäni ideologinen ohjaus, jossa ollaan periaattessa kaikenlaista vapaata autoilua vastaan. Käytännössä eletään "pussi päässä", eikä nähdä totuutta. Sähköä saadaan töpselistä ja rahaa kaupan seinästä. Lämmintä tulee pattereista ja kaikki hoituu itsestään.
Kulissien takana on kuitenkin se "suorittava porras", joka pitää pyörät pyörimässä. Sääli vaan, että eivät osaa pitää puoliaan.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Museoajoneuvotkin ovat jo tulilinjalla.
Nyt tuntuu vaan olevan sellainen into ajaa se kärmes pyssyyn, että ei tässä harastepiirejä kuunnella, vaikka meidänkin äänellä on päättäjissä sympatia.
Mutta onneksi nyt tehdään vain linjaukset, joita seuraava hallitus sitten muuttaa, toivottavasti parempaan suuntaan.
Mutta onneksi nyt tehdään vain linjaukset, joita seuraava hallitus sitten muuttaa, toivottavasti parempaan suuntaan.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Museoajoneuvotkin ovat jo tulilinjalla.
Tässä aiheessa saattaisi olla sellainenkin pontti että jos ja kun verotus asetellaan harrastuksen kantilta ajateltuna sietämättömäksi niin tällainen harrastus tapetaan siinä samalla.
Mitä se merkitsee?
No harrastajat ei enää harrasta nii kukaan ei osta enää mitään aiheeseen liittyvää eikä siis valtio saa verotulojakaan. Kun harrasteajoneuvoja ei enää ole niin ketään ei enää järjestä aiheeseen liittyviä tapahtumiakaan ja sieltäkin valtio ottaa takkiinsa. Lieveilmiöitä on paljon muitakin ja aina nuissa loppupeleissä on verottaja jotenkin mukana. Tallivuokrat jne jne.. Ovat pieniä asioita mutta niistä yhteenlaskettuna voi tulla yllättävän iso asia? Joku voi jopa menettää kivijalkaliikkeessä työnsä? Se jos jää lopullisesti työttömäksi niin siinä tuli sitten tehtyä oikea karhunpalvelus. No kaukaa haettuja mutta niin on toiveajattelua sekin että tuo veromalli jotenkin rahasampoo olisi.
Veikkaan että lopputulema on se että jos veroa nostetaan siinä toivossa että valtio saisi lisää verotuloja niin lopputulos on justiin päinvastainen
Tässä niinkuin monissa muissakin asioissa ei osata tai siis päättäjät eivät osaa aihetta arvioida laajasta näkökulmasta tai sitten vaikka aihe tajuttaisiinkin niin päätöksiä EI tehdä sen pohjalta mikä perusteluissa on vaan sen että oma saavutettu asema säilytettäisiin tai sitä parannettaisiin välittämättä siitä mikä koko kansakunnan etu oikeasti on?
Näitä em esimerkkejä nyt on vaikka kuinkapaljon jossa oma saavutettu luottamustehtävä tai asema halutaan pitää kaikin mahdollisin keinoin välittämättä mistään lausutuista valoista tai muustakaan sellaisesta mitä pitäisi olla. Toki on oikeallakin asiallaolevia omansa aatteen ajajia ja niin se kait pitäisikin olla?
Mitä se merkitsee?
No harrastajat ei enää harrasta nii kukaan ei osta enää mitään aiheeseen liittyvää eikä siis valtio saa verotulojakaan. Kun harrasteajoneuvoja ei enää ole niin ketään ei enää järjestä aiheeseen liittyviä tapahtumiakaan ja sieltäkin valtio ottaa takkiinsa. Lieveilmiöitä on paljon muitakin ja aina nuissa loppupeleissä on verottaja jotenkin mukana. Tallivuokrat jne jne.. Ovat pieniä asioita mutta niistä yhteenlaskettuna voi tulla yllättävän iso asia? Joku voi jopa menettää kivijalkaliikkeessä työnsä? Se jos jää lopullisesti työttömäksi niin siinä tuli sitten tehtyä oikea karhunpalvelus. No kaukaa haettuja mutta niin on toiveajattelua sekin että tuo veromalli jotenkin rahasampoo olisi.
Veikkaan että lopputulema on se että jos veroa nostetaan siinä toivossa että valtio saisi lisää verotuloja niin lopputulos on justiin päinvastainen
Tässä niinkuin monissa muissakin asioissa ei osata tai siis päättäjät eivät osaa aihetta arvioida laajasta näkökulmasta tai sitten vaikka aihe tajuttaisiinkin niin päätöksiä EI tehdä sen pohjalta mikä perusteluissa on vaan sen että oma saavutettu asema säilytettäisiin tai sitä parannettaisiin välittämättä siitä mikä koko kansakunnan etu oikeasti on?
Näitä em esimerkkejä nyt on vaikka kuinkapaljon jossa oma saavutettu luottamustehtävä tai asema halutaan pitää kaikin mahdollisin keinoin välittämättä mistään lausutuista valoista tai muustakaan sellaisesta mitä pitäisi olla. Toki on oikeallakin asiallaolevia omansa aatteen ajajia ja niin se kait pitäisikin olla?
Re: Museoajoneuvotkin ovat jo tulilinjalla.
Jos henkilöautojen osuus on päästöistä 9% niin paljonko on museoautojen osuus(?). Varmasti järkyttävä.
Tämä on sitä kun suoranainen viha ja inho ohjaa päätöksiä. Muistakaa äänestää.
Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe de Ville
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe de Ville
Re: Museoajoneuvotkin ovat jo tulilinjalla.
Ei auta, koska nämä huuhaa-arvot on jo niin syvällä kansanedustajissa puoluepohjasta huolimatta. Noh, muutama poikkeus lukuunottamatta, mutta ei hekään uskalla sanoa ääneen kun pitää nuoleskella tyhmän kansan suurta osaa.
Miten sitten autoverotusta pitäisi uudistaa? Ei mitenkään! Siihen ei pitäisi koskea, koska lopputulos on meille suurimoottoristen fossiilisten ystäville aina vaan huonompi.
No miten sitten autoverotusta pitäisi ihan oikeasti uudistaa? Noh... Muuttamalla katsontakantaa pois tuolta päästö-huuhaa-propagandasta ja alettaisiin näkemään liikennekysymykset ostovoimaan ja infraan vaikuttavina asioina. Mitä enemmän ihmiset liikkuu ja kuluttaa, se aiheuttaa positiivista pöhinää. Tieverkko kuntoon ja kannustetaan ihmisiä autoilemaan. Tämä on nykypäivänä täysin utopistinen ajatus, mutta miettikää sitä mailmaa jossa liikennepoliittisia kysymyksiä ohjailisi vain markkinatalous ja ostovoimat.
Hallituksessa oleva haittapuolue ei ole tuonut kuin yhden hyvän ehdotuksen, mutta se ei kuulu autofoorumille.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Museoajoneuvotkin ovat jo tulilinjalla.
Uudistuksen vois aloittaa ja tehdä vaikka niin että kerättäis liikenteestä VAIN se rahamäärä mikä tarvitaan tieverkoston ylläpitoon ja kehitykseen. Tästä syntyvä rahavaje jaettais sitten tasan kaikkien suomen kamaraa tallaavien työikäisten kesken. Siinä todennäköisesti alkais jo se kaupungin kukkahattukin miettiä, että mihin kaikkeen hyysäämiseen Suomen budjetti oikein riittää.... vai onko liikaa oletettu että lamppu syttyis?Miten sitten autoverotusta pitäisi uudistaa? Ei mitenkään! Siihen ei pitäisi koskea, koska lopputulos on meille suurimoottoristen fossiilisten ystäville aina vaan huonompi.
Samaan aikaa. Mitä tämä tarkoittaisi autoilijoille? No rahaa vois jäädä vähän enemmän ja vois jopa alkaa harkita kaluston uudistamista, josta seuraisi vähemmän päästöjä ja alettais mennä kohti tavoitteita tälläkin saralla...
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Museoajoneuvotkin ovat jo tulilinjalla.
Niinpä, autoilusta kerätään huima summa rahaa muun budjetin vajeen täyttämiseen.
Ja onkohan muuten missään julkisettu, paljonko näistä viimeisimmistä romutuskampanjoista on jätetty käyttämättä rahaa? Eli kuinka paljon meni pieleen ennustus siitä, että ne tonnin auton omistajat tosiaan vaihtoi uuteen? Nythän se romutettava auto pitää olla ollut vuoden omistuksessa, jotta palkkion saa, enää sitä ei voi ostaa ja romuttaa saman tien.
Ja onkohan muuten missään julkisettu, paljonko näistä viimeisimmistä romutuskampanjoista on jätetty käyttämättä rahaa? Eli kuinka paljon meni pieleen ennustus siitä, että ne tonnin auton omistajat tosiaan vaihtoi uuteen? Nythän se romutettava auto pitää olla ollut vuoden omistuksessa, jotta palkkion saa, enää sitä ei voi ostaa ja romuttaa saman tien.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Museoajoneuvotkin ovat jo tulilinjalla.
Ihan ensimmäiseksi ennen mitään muita tavoitteita autoverotusta pitää uudistaa poistamalla siihen rakennetut selkeät suomalaisia syrjivät laittomuudet:
- 1. Kun ulos vietävästä 10 vuotta vanhemmasta autosta ei veroa palauteta vaan katsotaan veron määrän jo kadonneen, on verotuksen symmetriavaatimuksen vuoksi veron periminen saman ikäisen auton tuonnista syrjintärikos.
2. Verotuksen pitää olla tasapuolista, joten veron periminen ennen yli 60-vuotiaan tilapäisen ja väliaikaisen autoveron syntyä valmistuneista autoista on syrjintärikos.
3. EU-maan kansalaisella on lupa tehdä ostoksensa missä tahansa EU-maassa, eikä sen estämiseksi saa pystyttää syrjiviä kaupan esteitä. Autoveron olemassaolo ei sinänsä ole rikollinen ja syrjivä kaupan este, mutta sen lastentatapa on, koska autoveroa ei peritä verotettavasta kohteesta, vaan Suomessa jo olevien samanlaiseksi kuviteltujen autojen oletetun käyvän arvon perusteella. Tämä antaa ns. virallisten hintojen määrittelijöille mahdollisuuden määrätä myös muilla kuin heidän hinnoillaan ulkomailla ostaneiden verokohtelu.
Verotuksen kiristyminen on päätetty valtion menoja lisäämällä. Nyt vain kohdennetaan keneltä se nyljetään.
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: Museoajoneuvotkin ovat jo tulilinjalla.
Ilmastoteko tämäkin, ehkä: Tullut tässä viime vuosina hankituksi muutamakin uusi kulkine.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Ke 25.11.2020 18:08 Niinpä, autoilusta kerätään huima summa rahaa muun budjetin vajeen täyttämiseen.
Ja onkohan muuten missään julkisettu, paljonko näistä viimeisimmistä romutuskampanjoista on jätetty käyttämättä rahaa? Eli kuinka paljon meni pieleen ennustus siitä, että ne tonnin auton omistajat tosiaan vaihtoi uuteen? Nythän se romutettava auto pitää olla ollut vuoden omistuksessa, jotta palkkion saa, enää sitä ei voi ostaa ja romuttaa saman tien.
Mutta: Edellisen romutuskampanjan voimassaollessa ajattelin lopulta luopua vuosia omistamastani ja käyttämättömänä seisseestä nuoruudenharrastuksestani. No kas, autohan oli kilvissä, mutta katsastamatta ja liikennekäytöstäpoistossa, joten siitä ei saanut romutuspalkkiota. Ehkä asian valmistelun "vihreänä lankana" tuossa oli, että käyttämättömänä seisova auto kun ei muutoinkaan varsinaisesti saastuta... No, päädyin sitten markkinoimaan auton joka tapauksessa. Ensimmäinen paikalle ehtinyt tosiostaja oli ranskaa puhuva herrasmies. Kaupat käteltiin ja isolla bensakoneella varustettu noin nelikymppinen peltilehmä aloitti matkan kohti uutta kotia. Usein miettinyt jälkeen päin, että kuinkakohan pitkään mahtoi kulua ennen kuin tuo ehti tositoimiin banaani katolla Pohjois-Afrikkaan.... No, eihän se mulle kuulu. Olisin kyllä ollut valmis tuon romuttamaankin
Re: Museoajoneuvotkin ovat jo tulilinjalla.
Miettiny ittekin joskus tuota ilmastotekoa sekä sen mielekkyyttä. Voin olla väärässäkin mutta ajattelen niin että kalusto mikä kohtullisilla ja järkevillä kustannuksilla on pidettävissä tieliikennekelpoisena on aina enempi ilmastoteko kuin se että hankitaan uusi?
Miksikö nuin? Arvelen niin että uuden tekeminen vaatii paljon isomman hiilijäljen varrattuna siihen että ajaa sillä kohtuukuntoisella vanhalla? Myös se että kun sen vanhan romuttaa niin siinähän pilkotaan vanha auto muruiksi monen eri prosessin jälkeen. Mikä on siitä syntyvä hiilijälki? Se ja uuden jälki veikkaan on paljon suurempi kuin se minkä verran vähemmällä polttoaineella se uudempi kulkee sen käyttöaikana kunnes sekin on romutuskunnossa?
Sit tilanne on eri kun kulkine on sinä kunnossa että se jää poistettuna mettänlaitaan makaamaan. Siinäkin jos vaan antaa se olla siinä niin sen hiilijälki on vain sen ruostumisen aiheuttama jälki. Heti kun sitä aletaan raijata jonnekin purkaamolle ja siitä lajiteltuina osina osa ekokemille jne. syntyy hiilijälkeä. Paljonko pienemmällä tai suuremmasta hiilijäljellä romutetun auton materiat syntyy uudeksi käyttökelpoiseksi verrattuna siihen että tehdään sama määrä kokonaan uudesta materiaaleista?
No eihän romuja loputtomiin voi varastoida ja pakkokin niitä on silputa.
Koko pointtina ajatelenkin sitä että nyt kaavailulle verolle täytyy vaan olla jokin "hyvä syy tai lähtökohta" jolla perustella se ja todellinen on jokin ihan muu mikä me kaikki tiedetään. Kassa jonne raha kerätään on pohjaton
Miksikö nuin? Arvelen niin että uuden tekeminen vaatii paljon isomman hiilijäljen varrattuna siihen että ajaa sillä kohtuukuntoisella vanhalla? Myös se että kun sen vanhan romuttaa niin siinähän pilkotaan vanha auto muruiksi monen eri prosessin jälkeen. Mikä on siitä syntyvä hiilijälki? Se ja uuden jälki veikkaan on paljon suurempi kuin se minkä verran vähemmällä polttoaineella se uudempi kulkee sen käyttöaikana kunnes sekin on romutuskunnossa?
Sit tilanne on eri kun kulkine on sinä kunnossa että se jää poistettuna mettänlaitaan makaamaan. Siinäkin jos vaan antaa se olla siinä niin sen hiilijälki on vain sen ruostumisen aiheuttama jälki. Heti kun sitä aletaan raijata jonnekin purkaamolle ja siitä lajiteltuina osina osa ekokemille jne. syntyy hiilijälkeä. Paljonko pienemmällä tai suuremmasta hiilijäljellä romutetun auton materiat syntyy uudeksi käyttökelpoiseksi verrattuna siihen että tehdään sama määrä kokonaan uudesta materiaaleista?
No eihän romuja loputtomiin voi varastoida ja pakkokin niitä on silputa.
Koko pointtina ajatelenkin sitä että nyt kaavailulle verolle täytyy vaan olla jokin "hyvä syy tai lähtökohta" jolla perustella se ja todellinen on jokin ihan muu mikä me kaikki tiedetään. Kassa jonne raha kerätään on pohjaton
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Museoajoneuvotkin ovat jo tulilinjalla.
Monen muunkin kuin autojen kierrättäminen aheutta todelisuudessa enemän päästöjä kuin kierrätämättä jättäminenJari Ke kirjoitti: ↑To 26.11.2020 08:05 Miettiny ittekin joskus tuota ilmastotekoa sekä sen mielekkyyttä. Voin olla väärässäkin mutta ajattelen niin että kalusto mikä kohtullisilla ja järkevillä kustannuksilla on pidettävissä tieliikennekelpoisena on aina enempi ilmastoteko kuin se että hankitaan uusi?
Miksikö nuin? Arvelen niin että uuden tekeminen vaatii paljon isomman hiilijäljen varrattuna siihen että ajaa sillä kohtuukuntoisella vanhalla? Myös se että kun sen vanhan romuttaa niin siinähän pilkotaan vanha auto muruiksi monen eri prosessin jälkeen. Mikä on siitä syntyvä hiilijälki? Se ja uuden jälki veikkaan on paljon suurempi kuin se minkä verran vähemmällä polttoaineella se uudempi kulkee sen käyttöaikana kunnes sekin on romutuskunnossa?
Sit tilanne on eri kun kulkine on sinä kunnossa että se jää poistettuna mettänlaitaan makaamaan. Siinäkin jos vaan antaa se olla siinä niin sen hiilijälki on vain sen ruostumisen aiheuttama jälki. Heti kun sitä aletaan raijata jonnekin purkaamolle ja siitä lajiteltuina osina osa ekokemille jne. syntyy hiilijälkeä. Paljonko pienemmällä tai suuremmasta hiilijäljellä romutetun auton materiat syntyy uudeksi käyttökelpoiseksi verrattuna siihen että tehdään sama määrä kokonaan uudesta materiaaleista?
No eihän romuja loputtomiin voi varastoida ja pakkokin niitä on silputa.
Koko pointtina ajatelenkin sitä että nyt kaavailulle verolle täytyy vaan olla jokin "hyvä syy tai lähtökohta" jolla perustella se ja todellinen on jokin ihan muu mikä me kaikki tiedetään. Kassa jonne raha kerätään on pohjaton
jos kaikki siitä johtuvat päästöt huomidaan kuten pitäsi jos niitä olisi tarkoitus oikeasti pienetää
eikä vaan rahastaa sillä varjolla sekä myydä puhdasta omaa tuntoa ja viherpesua
ihan vasta viime vuosina on muttamat tutkijat huomannuttai uskaltaneet sanoa
saman minkä normali ihminen jo ajat sitten on tajunnut,
Mökkillä
'
'
Re: Museoajoneuvotkin ovat jo tulilinjalla.
Onko tuolla sitten loppujen lopuksi muuta käytännön merkitystä kuin se, että sillä toteutuu paremmin se teoreettinen tasapuolisuus? Usein sanotaan, että Suomessa autokanta on Euroopan vanhimpia. Jo pian alka olemaan tilanne, että se museoauto onkin ihan järkevä jokapäiväisessä käytössä, kunhan sitä pitää museokunnossa. Ja monet suomalaiset nimen omaan haluavat ajaa vanhalla autolla. Parin vuoden päästä museoautoiksi kelpaavat jo sellaiset, joissa on katalysaattori ollut uutena pakollisena (ja abs:t ja turvatyynyt, jne).
Ainahan verot ja erityisesti niiden lisääntyminen pitäisikin aiheuttaa närää. Asiaa pitäisi katsoa myös museoautoharrastuksen kannalta, jotta osa mennyttä autoilukulttuuria säilyisi autojenkin muodossa tuleville sukupolville.
Ainahan verot ja erityisesti niiden lisääntyminen pitäisikin aiheuttaa närää. Asiaa pitäisi katsoa myös museoautoharrastuksen kannalta, jotta osa mennyttä autoilukulttuuria säilyisi autojenkin muodossa tuleville sukupolville.