CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

tomppal kirjoitti: Ti 03.11.2020 16:21 Terve. Tuli tuossa kesällä hommattua facelift W204 250cdi. Tähän on kuitenkin merkkiliike päivittänyt uusimman ohjelman. Onko tähän enää mahdollista saada Tuikun softaa (ja samalla EGR pois)?
Epäilys että kyllä mutta
Sehän selviää tuolata
p: 0503444005 tai sp: tuikku (miukumauku) tutka.net
hänen allekirjoituksestaan

. .
Mökkillä
'
tomppal
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 03.11.2020 16:16

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tomppal »

FinlandMerceds kirjoitti: Ti 03.11.2020 17:59
tomppal kirjoitti: Ti 03.11.2020 16:21 Terve. Tuli tuossa kesällä hommattua facelift W204 250cdi. Tähän on kuitenkin merkkiliike päivittänyt uusimman ohjelman. Onko tähän enää mahdollista saada Tuikun softaa (ja samalla EGR pois)?
Epäilys että kyllä mutta
Sehän selviää tuolata
p: 0503444005 tai sp: tuikku (miukumauku) tutka.net
hänen allekirjoituksestaan

. .
Juu. Huomasin kyllä Tuikun yhteystiedot tuossa minun viestin yläpuolella. Ajattelin vain, että olisi ehkä hyvä jos Tuikun mahdollinen vastaus näkyisi myös muillekin, kenellä tuo uusin tehtaan softa sisällä ja harkitsee ohjelmoimista. Käsittääkseni näihin ei niin helposti enää saa "virisoftia"? Aika surkeesti muuten toimi merkkiliike omalla kohdalla kun muutama viikko sitten käytin A-huollossa. Toi uusin tehtaan ohjelmisto oli asennettu omin päin mitään kysymättä. Kulutuskin noussut tuon päivityksen jälkeen useammalla desillä (samat ajot jatkuvasti niin helppo huomata tankilta mitattuna).
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Eipä ole enää päivitykset haittona, kun ihan mutamassa tapauksessa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tomppal
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 03.11.2020 16:16

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tomppal »

tuikku kirjoitti: Ti 03.11.2020 21:12 .
Eipä ole enää päivitykset haittona, kun ihan mutamassa tapauksessa.
Kiitos paljon vastauksesta :) Käsittääkseni täältä https://www.turbotehoa.fi/ saisi sinun tekemiä ohjelmia? Lahdessa kun asun, niin tuo olisi lähinnä meikäläistä.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kylläkyllä
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Akeem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 14.04.2018 13:56

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Akeem »

Tiedän että vastaus piilee jossain tämän ketjun syövereissä, mutta en sitä löytänyt.

W203 200cdi vm -06, softattu aiemmin vakioahtimella. Nyt vaihdoin tuohon 270cdi:n ahtimen. Käsittääkseni tuosta ahtimesta ei saa ulosmitattua
kaikkea vakio suuttimilla. Mitkä suuttimet tuohon olisi nyt sitten parhaat tuon isomman ahtimen kanssa ? Ja mistä niitä edes kohtuu edukkaasti sais?
MB W203 200CDI A 2006
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

tomppal kirjoitti: Ti 03.11.2020 16:21 Terve. Tuli tuossa kesällä hommattua facelift W204 250cdi. Tähän on kuitenkin merkkiliike päivittänyt uusimman ohjelman. Onko tähän enää mahdollista saada Tuikun softaa (ja samalla EGR pois)?
Miksi se egr pitää saada pois, jos motti on kunnossa niin tyhmää poistaa lämpenee huonommin. Mulle laitettiin tuikun softa vm-10 w212 220 Cdi:hin. 250hv 550nm ja egr käytössä näin ammattimies kehoitti.
Ei päivää ilman ongelmia :)
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Akeem kirjoitti: Pe 06.11.2020 12:45 Tiedän että vastaus piilee jossain tämän ketjun syövereissä, mutta en sitä löytänyt.

W203 200cdi vm -06, softattu aiemmin vakioahtimella. Nyt vaihdoin tuohon 270cdi:n ahtimen. Käsittääkseni tuosta ahtimesta ei saa ulosmitattua
kaikkea vakio suuttimilla. Mitkä suuttimet tuohon olisi nyt sitten parhaat tuon isomman ahtimen kanssa ? Ja mistä niitä edes kohtuu edukkaasti sais?
Kyllä saa, helposti
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Akeem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 14.04.2018 13:56

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Akeem »

Oho, no sitten minulla on jäänyt väärä käsitys. Joskus laavailin tätä ketjua hartaastikkin, ja jäi käsitys, että
viisipyttyisen ahtimen kaveriksi tarvisi isommat suuttimet että saa kaikki irti mitä on saatavissa?

Tuon alla olevan keskustelupätkän nyt löysin , MAPpia tossa ei mainita , joten sitä ei tarvinne vaihtaa, mutta
nuo AMG:n suuttimet on listassa.

Onko tieto jo vanhentunut?

""Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Viesti Kirjoittaja tuikku » Pe 24.08.2018 02:08

.
No laitetaanpas tällainen lappu, ei niin kummoinen, mutta kerrankin hyvä mieli oli tehon mittauksen jälkeen.
MB C 200cdi autom. Se 122hv versio.
270,sen kunnostettu ahdin, vakio siis.
AMG,tä vastaavat suuttimet.
Cooleri
Ohjelma
Ei muuta.

Noin 240hv/475nm
Käyrät erittäin hyvän malliset, max teho juuri oikealla paikalla
Näin käy, kun ei tarvi suuttimista kaikkea repiä ulos. ""
MB W203 200CDI A 2006
tomppal
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 03.11.2020 16:16

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tomppal »

jupasierra kirjoitti: La 07.11.2020 09:34
tomppal kirjoitti: Ti 03.11.2020 16:21 Terve. Tuli tuossa kesällä hommattua facelift W204 250cdi. Tähän on kuitenkin merkkiliike päivittänyt uusimman ohjelman. Onko tähän enää mahdollista saada Tuikun softaa (ja samalla EGR pois)?
Miksi se egr pitää saada pois, jos motti on kunnossa niin tyhmää poistaa lämpenee huonommin. Mulle laitettiin tuikun softa vm-10 w212 220 Cdi:hin. 250hv 550nm ja egr käytössä näin ammattimies kehoitti.
Haluan egr:n pois kun tuo kuitenkin konetta koko ajan karstoittaa. Varsinkin kun mulla on tää uusin tehtaan softa, missä egr koko ajan auki. Lämpenemisestä en ole huolissani, tulee pääasiassa motari/maantieajoa ja lisäksi vielä webasto.
v-maxx
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ma 07.10.2013 21:00
Paikkakunta: Raisio

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja v-maxx »

Kuka asentaa Turun (Varsinais-suomen) suunnalla Tuikun softia?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Turbotehoa.fi/Aki Uppa
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
270cdi,n ahdin, garret gt2056 riittää suunnilleen 220-230 hv,n tasoon.
Suunnilleen sille tasolle pääsee kyllä, Kesäkuun -03 jälkeen valmistetuilla nelipyttyisillä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tomppal
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 03.11.2020 16:16

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tomppal »

Tuli nyt Tuikutettua omakin w204 250cdi. Kiitos paljon Tuikulle ja Parolan Turbotehoa-porukalle. Auto pelaa paljon paremmin, laatikko vaihtaa nätimmin ja kulutus tippui. Vetoja tuli myös reilusti lisää.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3931
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tomant »

Noita OM611 CDI-moottoreita näyttää olevan ainakin mallisarjoissa W202, W203, W210 ja W638. Moottorin osien, esim. lohkon, nokka-akseleiden ja mäntien osanumerot näyttävät olevan pitkälti samoja. Jos haluaa virittää tuollaista OM611-konetta, voiko peruskoneen (long block) ottaa mistä em. mallista tahansa, vaikka niissä on alunperin erilaisia teholukemia. Ovatko jotkut moottorit, esim 105 kW versiot, muita parempia viritysaihioiksi, jos ei ole sidottu automalliin tai tiettyyn ECUun?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

tomant kirjoitti: Ma 23.11.2020 17:03 Noita OM611 CDI-moottoreita näyttää olevan ainakin mallisarjoissa W202, W203, W210 ja W638. Moottorin osien, esim. lohkon, nokka-akseleiden ja mäntien osanumerot näyttävät olevan pitkälti samoja. Jos haluaa virittää tuollaista OM611-konetta, voiko peruskoneen (long block) ottaa mistä em. mallista tahansa, vaikka niissä on alunperin erilaisia teholukemia. Ovatko jotkut moottorit, esim 105 kW versiot, muita parempia viritysaihioiksi, jos ei ole sidottu automalliin tai tiettyyn ECUun?

tomant
611 perus koneissa ei merkitäviä eroja minkä ottaa kuvatussa tapuksessa alku aihioksi mutta jos valita saa niin W203

Monen kohdalla noista on teho erona vain ohjelma,
softallaviritely mielessä vaikapa W638 108cdi(loppu pään mallia) mukava kun siitä saa suunillen samat tehot mitä
saman mallin 112cdi mallisesta eli viritelylle tulee "suhteesa enemän vastinetta"
(teho erot suurimaksi osaksi ohjelmasta, koneen ympärillä oevista osista johtuvia, suutimissa pientä eroa, samoin turboissa, välijäähdytimissä)


. .
Mökkillä
'
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Vanhemmassa moottorissa on mäntien voitelu erilainen, samoin männät ja kanget - mielestäni eivät käy ristiin OM646.n kanssa. Venttiilit kannessa suuremmat, kannet sopii toistensa tilalle.
Ahtimen ohjaus vanhemmassa alipaine, uudemmassa sähkö,
Vanhemmassa huomattavasti huonompi polttoainejärjestelmä vakiona.
EDC15C5/6 vs EDC16C2-7xx

Osat käy paljolti ristiin. OM611,n eri versiot raudaltaan käyrännössä samoja moottoreita.

Viritysaihioksi valitsisin henkilöauton, jossa on edc15c6 moottorinohjain, nyt siis puhutaan moottoreista joissa on joko 115, tai 143hv vakiona.
Hiukan uudempi moottori, OM646 olisi kyllä parempi lähtökohta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3931
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tomant »

Olen kiinnostunut nimenomaan moottorin rautapuolesta ja mahdollisuudesta saada runsaasti tehoa korkeilla maksimikierroksilla. Näissä OM646-koneissa on tasapainoakselit, onko niistä tiedossa ongelmia?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

tomant kirjoitti: Ti 24.11.2020 19:25 Olen kiinnostunut nimenomaan moottorin rautapuolesta ja mahdollisuudesta saada runsaasti tehoa korkeilla maksimikierroksilla. Näissä OM646-koneissa on tasapainoakselit, onko niistä tiedossa ongelmia?

tomant
Ehkä hiukan väärä ketju raudasta keskustelluun(jonekkin muualle),
mutta kuten jo yllä nin 646 paremoi lähtökohta ainakin siltä osin jos ei ole tarkoitus pumppua, suuttmia vaihdella
(eli softa viritys)
ne kun on valmiksi isoman paineen systeemiä,
mutta tuo paljon tehoa/kieroksia kertoo että on tarkoitus
vaihtaa niin siinä mielessä ei väliä vaihtaako ne polttoainen vehkeet 611 vai 646 ainosataan ehkä että sovitelussa vähemään homaa lisäksi kannessa tuo mainittu valmiiksi hiukan isomat ventilit,
taspainotus akseli on turhaa roinaa,
mainitut teho versiot löytyy vaikka juurikin W203(siksi oma valinta osui 611 koneeen kohdalla sinne)
mallin alku vuosilta samoin edc15c6

. .
Mökkillä
'
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3931
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tomant »

FinlandMerceds kirjoitti: Ti 24.11.2020 20:39 Ehkä hiukan väärä ketju raudasta keskustelluun(jonekkin muualle), .
Taidat olla oikeassa, sorry. Kiitos kuitenkin sinulle ja tuikulle neuvoista, joilla voin päästä eteenpäin ideoinnissani.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

tomant kirjoitti: Ti 24.11.2020 21:03
FinlandMerceds kirjoitti: Ti 24.11.2020 20:39 Ehkä hiukan väärä ketju raudasta keskustelluun(jonekkin muualle), .
Taidat olla oikeassa, sorry. Kiitos kuitenkin sinulle ja tuikulle neuvoista, joilla voin päästä eteenpäin ideoinnissani.

tomant
Avaa rauta ketju ideonille :)

. .
Mökkillä
'
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
200cdi OM646 joskus vuonna miekka ja nahkakypärä.
Tuossa jäi itseasiassa potentiaalia käyttämättäkin.
Joku joutaisi jo panna paremmaksikin - on siitä jo niin kauan ...
Noin 350/700


Kuva
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

Tekeekö kukaan c250td ohjelmaa?
assumies
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Su 13.12.2020 09:11

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja assumies »

Moro
Hommasin syksyllä itselleni vm 2017 C238 E Coupe 220d 4maticin. Nauttinut hieman fiinimmästä ajelusta verrattuna aikaisempaan jenkkitruckiin. Erittäin vaivaton, mukava, taloudellinen ja ennen kaikkea edustava kulkine.

Herännyt kiinnostus pieneen lisätehoon, onko muita jotka optimoineet tätä tuoreempaa 2.0 dieseliä?
Onko suositella paikkaa?
Myös ruostesuojauksen olen ajatellut teettää, onko kokemuksia?
PK seudulla asun.
Kiitos
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Hämeenlinna
Turbotehoa.fi/Aki Uppa
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Ensimmäinen kokemus uudesta OM656,sta
Siis suora kuutonen, tuplaturbo, aivan se uusin versio kuutoskoneesta.
Ohjelma oli muuttunut lambda-ohjatuksi, lopultakin niinkuin muillakin.
Mitään sen kummallisempia väännönrajoitusta/valvontaa ei ollutkaan, se oli yllätys.
Moottori oli se vähävoimaisempi niistä kahdesta, eli oliko jotain 280+ tasoa vakioiskussaan.
Hyvin lähti vetoja, enemmän kuin melkolailla samalla tekniikalla olevastaa tuplaturbo Bemarista.
Todettu ainoastaan kiihdyttämällä merkistä merkkiin, selvä ero kuitenkin.
Maailma on tuplaturbon maailma dieseleissä.
Syöttöjä jotain hiukan päälle 130milliä, jolloin puhutaan noin 900nm vääntötasosta ja 400hv tehosta.
Mittaus jollain lailla sitä tukisikin.
Muttakun kevät tulee, niin tietkin sulaa ja saan kunnollisia mittauksia taas aikaiseksi.

Tällä moottorilla mersu kiilasi itsensä taas ostoslistalle, muttamutta - kovin ovat vielä kalliita minun särjettäväkseni.
Jospa tuo aika kuitenkin tekisi työtä minun edukseni tässä hinta-asiassa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2715
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja markoala »

Mahtavaa! Itse mestari vielä jaksaa kehitellä. Täällä 654 vielä vakio. Hämeenlinna on lähellä..
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

Tos puhuttiin OM656:sta. OM654:sta ei lähde 400hp pelkällä ohjelmalla. :D
Taikl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: To 31.10.2013 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Taikl »

Om656 alkaa kyllä polttelemaan 😁Onko tuosta om654 miten kokemuksia paljo niistä saa vakio osilla? Huonosti vielä käyttäjäkokemuksia löytyy näistä om 654 ja 656 miten ovat kestäneet / toimineet ylipäätään.
Voinenä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Pe 02.10.2020 15:53

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Voinenä »

Pitkä ketju joten kysyn. Auto gla 220 cdi 4-matic 2014 7-dct ja jonkinlainen ongelma on kaasuun vastaavuus tai ehkäpä mieluummin kaasupolkimen liian progressiivinen vaste. Eli kun kaasua painaa ~50% polkimen liikkeestä niin juuri mitään ei tapahdu. Risteyksessä meinaa jäädä muiden alle. Sitten kun hätaisesti polkaisee vähän lisää niin mennään renkaat ruopien. Auto vaikuttaa normiajossa laiskalta ja vähän työläältä ajaa kun kaasu ei vastaa kuten autoissa yleensä. Esim. oma Glk 220 cdi -09 7-tronicilla vastaa kaasuun paljon loogisemmin. En usko että autossa on vikaa, ollut tuommoinen kokoajan ja käynyt Länsiautossa päivityksessä jossa varmaan olisi viat huomattu? Eco ja sport ei vaikuta mitään tuohon.

Kysymys. Saaka tuota kaasun vastetta tai polkimen lineaarisuutta säädettyä starilla?

Tai muuttuuko kaasun vaste jos käyttää auton optimoinnissa? Suosituksia paikasta tai ohjelmasta jos tuo on ainut kriteeri.
Vastaa Viestiin