Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Juho
Mersumies
Mersumies
Viestit: 737
Liittynyt: Ti 31.08.2004 21:12
Paikkakunta: 09

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Juho »

W108 250 musta tuli fb palstoilla myyntiin museo kilvissä 6000e meni alle 35 minuuttiin kun en sitä enään löytänny.
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Juho kirjoitti: Ke 06.01.2021 23:44 W108 250 musta tuli fb palstoilla myyntiin museo kilvissä 6000e meni alle 35 minuuttiin kun en sitä enään löytänny.
On se siellä vielä kaupan. ”Käyntikuntoinen, ei priima” lukee ilmoituksessa. Nähtävästi vanhempi museointi ja pitkään seissyt.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Juho
Mersumies
Mersumies
Viestit: 737
Liittynyt: Ti 31.08.2004 21:12
Paikkakunta: 09

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Juho »

Mä en sitä eilen uudestaa nähny mut on halpa hyvän projekti auton hinnalla.
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

karra kirjoitti: Ti 05.01.2021 21:01
EVO X kirjoitti: Ti 05.01.2021 15:00
Karel kirjoitti: Ti 05.01.2021 14:35
Ere866 kirjoitti: Ti 05.01.2021 08:21 https://huutokaupat.com/2424442/mercedes-ce-230-a-loyto

Tässä tulee mieleen vaan se "toki toki" kun noita myyntitekstiä lukee.
Tämän huutokauppa sitten näköjään peruttiin. Mikähän lie syynä?
Olisko joku tarjonnut suoraan sopivan määrän käteistä. Olen joskus jonkun rengassarjan itsekin tuolta ostanut niin, että maksoin myyjälle suoraan sen mitä halusi ja hän perui huutokaupan. Muistaakseni niistä ei tainnut olla silloin vielä tehty tarjouksia.
Tietääkö joku mihin aikaan tuo peruttiin ?




No niin...

Nyt se sitten putkahti nettiautoon, ja halvemmalla pyynnillä kuin korkein tarjous huutokaupoissa:

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/230/11856006

https://huutokaupat.com/2424442/mercedes-ce-230-a-loyto

Nyt lyö ainakin minulla tyhjää... :wtf:
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja karra »

Karel kirjoitti: To 07.01.2021 13:54
karra kirjoitti: Ti 05.01.2021 21:01
EVO X kirjoitti: Ti 05.01.2021 15:00
Karel kirjoitti: Ti 05.01.2021 14:35
Ere866 kirjoitti: Ti 05.01.2021 08:21 https://huutokaupat.com/2424442/mercedes-ce-230-a-loyto

Tässä tulee mieleen vaan se "toki toki" kun noita myyntitekstiä lukee.
Tämän huutokauppa sitten näköjään peruttiin. Mikähän lie syynä?
Olisko joku tarjonnut suoraan sopivan määrän käteistä. Olen joskus jonkun rengassarjan itsekin tuolta ostanut niin, että maksoin myyjälle suoraan sen mitä halusi ja hän perui huutokaupan. Muistaakseni niistä ei tainnut olla silloin vielä tehty tarjouksia.
Tietääkö joku mihin aikaan tuo peruttiin ?
No niin...

Nyt se sitten putkahti nettiautoon, ja halvemmalla pyynnillä kuin korkein tarjous huutokaupoissa:

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/230/11856006

https://huutokaupat.com/2424442/mercedes-ce-230-a-loyto

Nyt lyö ainakin minulla tyhjää... :wtf:
Arvelen että kun soitin ja kerroin tulevani katsomaan niin "pari kaveria" alkoi nostattaa hintaa ylös. Mutta miksi keskeytettiin ennen kun olin ehtinyt käydä autoa katsomassa? Varmaan kun viestitin puhelimella että en ole enää kiinnostunut. Miksiköhän myyjä yritti ottaa minuun yhteyttä edellisenä päivänä?

Keskeytys on outo koska huudothan on sitovia, ja ennen kun huutoaika oli loppunut niin huutajat on vielä pelissä mukana, ellei sitten huutajat ole myyjän tuttuja jotka ilmoitti että ei vaineskaan; oli hupihuuto.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17140
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

Yhtään en mitään mistään tiedä, mutta entäpä jos tarjoaja 16 oli auton omistaja joka huomasi 2755 euron kohdalla että nyt tuli yritettyä vedättää liian ylös eikä hinta enää nousekaan ja hädissään soitti huutokauppaajalle että voisiko tuon viimeisen huudon jotenkin perua pois tms. josta sitten paloi proput ensin puolin ja sitten toisin :D
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1304
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Myyjä on eri niminen, eri paikkakunta (joskin lähellä), ja myös eri puh no, onkohan perikunnalle tullut riitaa :wtf:
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17140
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

Huutokaupassa tuota myi autoliike asiakkaan lukuun, ja nyt oletettavasti auton omistaja, että ei siinä sikäli outoa ole että nimi ja numero on eri.
Vai mitä Juhani tarkoitit ?
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1304
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Sitäpä juuri, onkohan mennyt perikunnalla sukset ristiin kaupan kanssa.
Palkkiot autokaupalle ja huutokauppa.comille, eli Nettiautossa nyt isompi tuotto, kun haettu markkinahintakin esille?
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja karra »

dealer kirjoitti: To 07.01.2021 18:43 Huutokaupassa tuota myi autoliike asiakkaan lukuun, ja nyt oletettavasti auton omistaja, että ei siinä sikäli outoa ole että nimi ja numero on eri.
Juuri näin. Lemille on meiltä matkaa noin 12 km, kunnan rajalle.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Pontus »

karra kirjoitti: To 07.01.2021 15:01
Karel kirjoitti: To 07.01.2021 13:54
karra kirjoitti: Ti 05.01.2021 21:01
EVO X kirjoitti: Ti 05.01.2021 15:00
Karel kirjoitti: Ti 05.01.2021 14:35
Ere866 kirjoitti: Ti 05.01.2021 08:21 https://huutokaupat.com/2424442/mercedes-ce-230-a-loyto

Tässä tulee mieleen vaan se "toki toki" kun noita myyntitekstiä lukee.
Tämän huutokauppa sitten näköjään peruttiin. Mikähän lie syynä?
Olisko joku tarjonnut suoraan sopivan määrän käteistä. Olen joskus jonkun rengassarjan itsekin tuolta ostanut niin, että maksoin myyjälle suoraan sen mitä halusi ja hän perui huutokaupan. Muistaakseni niistä ei tainnut olla silloin vielä tehty tarjouksia.
Tietääkö joku mihin aikaan tuo peruttiin ?
No niin...

Nyt se sitten putkahti nettiautoon, ja halvemmalla pyynnillä kuin korkein tarjous huutokaupoissa:

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/230/11856006

https://huutokaupat.com/2424442/mercedes-ce-230-a-loyto

Nyt lyö ainakin minulla tyhjää... :wtf:
Arvelen että kun soitin ja kerroin tulevani katsomaan niin "pari kaveria" alkoi nostattaa hintaa ylös. Mutta miksi keskeytettiin ennen kun olin ehtinyt käydä autoa katsomassa? Varmaan kun viestitin puhelimella että en ole enää kiinnostunut. Miksiköhän myyjä yritti ottaa minuun yhteyttä edellisenä päivänä?

Keskeytys on outo koska huudothan on sitovia, ja ennen kun huutoaika oli loppunut niin huutajat on vielä pelissä mukana, ellei sitten huutajat ole myyjän tuttuja jotka ilmoitti että ei vaineskaan; oli hupihuuto.
Karra, eikös tuo ole se Coupe josta oli silloin syksyllä puhetta, kun oltiin siellä Malmin tapahtumassa? Ainakin auton väri ja vanteet viittaisi hyvinkin siihen yksilöön..
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja karra »

Pontus kirjoitti: To 07.01.2021 22:54
karra kirjoitti: To 07.01.2021 15:01
Karel kirjoitti: To 07.01.2021 13:54
karra kirjoitti: Ti 05.01.2021 21:01
EVO X kirjoitti: Ti 05.01.2021 15:00
Karel kirjoitti: Ti 05.01.2021 14:35
Ere866 kirjoitti: Ti 05.01.2021 08:21 https://huutokaupat.com/2424442/mercedes-ce-230-a-loyto

Tässä tulee mieleen vaan se "toki toki" kun noita myyntitekstiä lukee.
Tämän huutokauppa sitten näköjään peruttiin. Mikähän lie syynä?
Olisko joku tarjonnut suoraan sopivan määrän käteistä. Olen joskus jonkun rengassarjan itsekin tuolta ostanut niin, että maksoin myyjälle suoraan sen mitä halusi ja hän perui huutokaupan. Muistaakseni niistä ei tainnut olla silloin vielä tehty tarjouksia.
Tietääkö joku mihin aikaan tuo peruttiin ?
No niin...

Nyt se sitten putkahti nettiautoon, ja halvemmalla pyynnillä kuin korkein tarjous huutokaupoissa:

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/230/11856006

https://huutokaupat.com/2424442/mercedes-ce-230-a-loyto

Nyt lyö ainakin minulla tyhjää... :wtf:
Arvelen että kun soitin ja kerroin tulevani katsomaan niin "pari kaveria" alkoi nostattaa hintaa ylös. Mutta miksi keskeytettiin ennen kun olin ehtinyt käydä autoa katsomassa? Varmaan kun viestitin puhelimella että en ole enää kiinnostunut. Miksiköhän myyjä yritti ottaa minuun yhteyttä edellisenä päivänä?

Keskeytys on outo koska huudothan on sitovia, ja ennen kun huutoaika oli loppunut niin huutajat on vielä pelissä mukana, ellei sitten huutajat ole myyjän tuttuja jotka ilmoitti että ei vaineskaan; oli hupihuuto.
Karra, eikös tuo ole se Coupe josta oli silloin syksyllä puhetta, kun oltiin siellä Malmin tapahtumassa? Ainakin auton väri ja vanteet viittaisi hyvinkin siihen yksilöön..
Nyt en kyllä jaksa muistaa oliko tuo auto. Ei jäänyt niin hyvin mieleen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 575
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Häksä »

https://huutokaupat.com/2435222/mercede ... a-kunnossa

No niin, tästä Suomi-SECistä spekulaatiota? :)

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Zac »

Kyllä tuo minulle kelpaisi... :) Onhan siinä hommaa, normaalit ruostevauriot takalasin alla, penkit puhki, ym. toki.

Mutta onko menty "perinteiseen" vipuun eli laitettu lähtöhinta liian ylös? Olis vaan laittanut lähdöksi vaikka 3950 eur niin siellä olisi jo liuta huutoja... Kukaan ei halua avata peliä tuolta tasolta(?)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

Häksä kirjoitti: Pe 08.01.2021 10:11 https://huutokaupat.com/2435222/mercede ... a-kunnossa

No niin, tästä Suomi-SECistä spekulaatiota? :)
Aika heikko "substanssi". Tuo seilannut myyntipalstoilla jo kauan. Tökeröja paikkamaalauksia, vilkkua ei ole viitistty irrottaa ja esim. ovien kahvohjen rungot maalattu korin väriin, vaikka pitäisi olla sama kuin peielissä.

Koko sisustus hattuhyllyä myöden pilalla kovan haalistuman takia, myös jalopuut. Eli kaikki uusittava jos hienon haluaa. Kamalat ratti, nuppi ja radio vielä helpot vaihtaa. Sivuikkunoiden nukkatiivistelistat loppu, sadevedet valuneet ovien sisään jo kauan.

Alla kuva vertailun vuoksi, miltä on näyttänyt uutena. Verratkaa sävyjä ja kontrasteja ja koko yleisilmettä. Eli jos korjaa vaan yhden penkin oikealla kankaalla, niin lopputulos on aivan järkky.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Zac »

Tyhjentävä analyysi - ja lisäksi isompina peikkoina voi olla myös tuo laatikon toiminta / toimimattomuus...
Toki voi olla pienikin vika kyseessä, mutta ainakin sen kanssa voi mennä aikaa ja vaivaa.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 575
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Häksä »

Karelilta hyviä huomioita! Olen samaa mieltä.

Tuo on tavallaan kiinnostava Suomi-historiansa takia, mutta noiden puutteiden kunnostaminen vimpan päälle veisi sievon summan rahaa, ja silti käsissä olisi kohtalaisesti ajettu ja vähemmän haluttu ykkössarjalainen huonolla värikombolla. (Toisaalta itselläni on vielä enemmän ajettu vastaava ykkössarjalainen, mutta uskallan väittää että se on jo aika hyvässä kunnossa). Jännä että tuohon on tilattu automaatti-ilmastointi. Omassani se on myös, ja se on ylivoimaisesti kallein lisävaruste (4000 DEM vuonna -85), olisi kiva tietää mitä siitä on saanut pulittaa Suomessa. Mielummin olisin valinnut esim. ABS-jarrut.

Jos itse ostaisin tuon, niin pitäisin sellaisenaan mutta ottaisin mannekaaret pois ja vaihtaisin ratin orkkikseen. Vanteille voisi ehkä tehdä jotain, mutta toi tyyli jotenkin sopii siihen. Ajelisi vaan vioista sen suuremmin välittämättä.

Jos vaihteisto tökkii, ja epäilen suuresti että moottorikaan vetää puhtaasti, niin ajonautinto tosin katoaa nopeasti. Tyhjäkäyntikierrokset on ainakin liian korkealla.

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
E38
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 232
Liittynyt: Ma 25.07.2011 15:29
Paikkakunta: HKI-TKU

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja E38 »

Minulla on vaatimattomasti kaksi museoreskisterissä olevaa autoa tallissa (allekirjotuksen Caddy ja Warre) ja R129/ SL sinne kammetaan kun sen ikä tulee täyteen. Suomessa, tässä loppuun asti verotetussa rakkaassa maassamme, autojen harrastaminen on luonnollisesti aika lasten kengissä verrattuna (keski) Eurooppaan.

Ottamatta kantaa museorekattujen 124- tai 126-mallinen hintatasoon täällä, niin yleisesti muutamaa juttuja olemme muiden (museoautojen) harrastajien kanssa naureskelleet jo vuosia:

1. (karkea esimerkki ottamatta kantaa merkkiin tai malliin) Projektit myydään 10k€:lla ja huippukuntoisesta pyydetään n 20k€, eli työlle täällä ei anneta oikeen mitään todellista arvoa. Jos asut pääkaupunkiseudulla / isossa kaupugissa jossa et pääse/pysty itse tekemään niin teetetty työ maksaa rahaa, paljon. Yhä suuremmalla määrällä ihmisiä ei ole fasiliteetteja tai aikaa tehdä itse ja se hilaa museo/klassikkoautojen hintoja ylemmäs, kokoajan.

2. Saksa määrittelee museo/klassikkoautojen hintatason täälläkin, koska siellä niistä vaan maksetaan yksinkertaisesti enemmän. Jos Lontoo taipuu niin se on 15min juttu laittaa Mobileen ilmoitus. Kun kalssikkoauton arvo alkaa nousemaan maailmalla, niin hyvin usein tietyssä pisteessä maamme harrastekentässä kamelin selkä napsahtaa poikki = autojen hinta nousee niin suureksi, että sille ei löydy enää ostajia Suomesta ja ne kaupataan ulkomaille. Näin on tapahtunut esim. siipi = vm59/60 Cadillacien kanssa. Harva on valmis maksamaan 311-Warresta 10k€ täällä ,mutta Saksassa nistä samoista malleista huudetaan 20k€. Alkupään 911-mallit, junakeula Volkkarin pakut... esimerkkejä on varmaan paljon.

Meillä on aika rajallinen määrä harrastajia jotka ajelee 50-100k€:n museoautoilla (ja nuo ovat vielä maailman mittakaavassa halpoja :cry: ).

3. Euroopassa klassikko/museoautot nähdään sijoituksena, täällä olet "hullu" jos asut isommassa kaupungissa ja sinulla on monta harrasteautoa, käyttöautojen lisäksi. Sehän on kallista?! Ajatusmallit ovat erilaiset kuin maa ja mars. Klassikkoautojen huutokaupat, satojen tuhansien hintojen nousut muutamissa vuosissa, automallit jotka maksavat miljoonia... voi kuulkaa pojat, meillä on niin pitkä matka sinne. Ehkä liian pitkä.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja EVO X »

E38 kirjoitti: Pe 08.01.2021 13:27 Minulla on vaatimattomasti kaksi museoreskisterissä olevaa autoa tallissa (allekirjotuksen Caddy ja Warre) ja R129/ SL sinne kammetaan kun sen ikä tulee täyteen. Suomessa, tässä loppuun asti verotetussa rakkaassa maassamme, autojen harrastaminen on luonnollisesti aika lasten kengissä verrattuna (keski) Eurooppaan.

Ottamatta kantaa museorekattujen 124- tai 126-mallinen hintatasoon täällä, niin yleisesti muutamaa juttuja olemme muiden (museoautojen) harrastajien kanssa naureskelleet jo vuosia:

1. (karkea esimerkki ottamatta kantaa merkkiin tai malliin) Projektit myydään 10k€:lla ja huippukuntoisesta pyydetään n 20k€, eli työlle täällä ei anneta oikeen mitään todellista arvoa. Jos asut pääkaupunkiseudulla / isossa kaupugissa jossa et pääse/pysty itse tekemään niin teetetty työ maksaa rahaa, paljon. Yhä suuremmalla määrällä ihmisiä ei ole fasiliteetteja tai aikaa tehdä itse ja se hilaa museo/klassikkoautojen hintoja ylemmäs, kokoajan.

2. Saksa määrittelee museo/klassikkoautojen hintatason täälläkin, koska siellä niistä vaan maksetaan yksinkertaisesti enemmän. Jos Lontoo taipuu niin se on 15min juttu laittaa Mobileen ilmoitus. Kun kalssikkoauton arvo alkaa nousemaan maailmalla, niin hyvin usein tietyssä pisteessä maamme harrastekentässä kamelin selkä napsahtaa poikki = autojen hinta nousee niin suureksi, että sille ei löydy enää ostajia Suomesta ja ne kaupataan ulkomaille. Näin on tapahtunut esim. siipi = vm59/60 Cadillacien kanssa. Harva on valmis maksamaan 311-Warresta 10k€ täällä ,mutta Saksassa nistä samoista malleista huudetaan 20k€. Alkupään 911-mallit, junakeula Volkkarin pakut... esimerkkejä on varmaan paljon.

Meillä on aika rajallinen määrä harrastajia jotka ajelee 50-100k€:n museoautoilla (ja nuo ovat vielä maailman mittakaavassa halpoja :cry: ).

3. Euroopassa klassikko/museoautot nähdään sijoituksena, täällä olet "hullu" jos asut isommassa kaupungissa ja sinulla on monta harrasteautoa, käyttöautojen lisäksi. Sehän on kallista?! Ajatusmallit ovat erilaiset kuin maa ja mars. Klassikkoautojen huutokaupat, satojen tuhansien hintojen nousut muutamissa vuosissa, automallit jotka maksavat miljoonia... voi kuulkaa pojat, meillä on niin pitkä matka sinne. Ehkä liian pitkä.
Amen
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Euroopassa klassikko/museoautot nähdään sijoituksena, täällä olet "hullu" jos asut isommassa kaupungissa ja sinulla on monta harrasteautoa, käyttöautojen lisäksi. Sehän on kallista?! Ajatusmallit ovat erilaiset kuin maa ja mars. 
Vieläkös Saksas on niin useita harrasteautoja voi ajella samoilla kilvillä? Eli rekisteriotteella on vaan liuta autoja ja kilvet kiinni siihen millä haluat ajella...
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Häksä kirjoitti: Pe 08.01.2021 10:11 https://huutokaupat.com/2435222/mercede ... a-kunnossa

No niin, tästä Suomi-SECistä spekulaatiota? :)
Tutun auto, ja olen nähnyt sen moneen kertaan. Ihan hirveän tarkasti en ole tutkinut kumminkaan. Mikään timanttihan se ei ole ja ajot on jääneet todellä vähille nykyiselläkin omistajalla, joten aivan varmasti tekniikkaa saa hieroa ulkokuoren ja sisustan lisäksi.
Sisustahan on kallein mitä on saanut, eli velour. Mutta ei se ainakaan mun silmissä tee siitä haluttavaa, kuten ei myöskään ulkoväri. Lisäksi tuota kangasta on käytännössä mahdoton löytää, eli verhoilu tuskin on mahdollista, sisustan vaihto helpompaa. Ei se huono ole, mutta tekemistä riittää. Rehellisesti täytyy sanoa, että jos etsisin SEC:iä niin se ei olisi kuitenkaan tämä yksilö. Toki suureksi osaksi johtuu siitä, että haluaisin itsekin mielummin 2.srj auton.
Viimeksi muokannut EVO X, Pe 08.01.2021 23:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

EVO X kirjoitti: Pe 08.01.2021 22:18
Sisustahan on kallein mitä on saanut, eli velour.
Välihuomautuksena tuo on SEC:in vakioverhoilu, raidallinen veluuri. Nahasta olisi joutunut maksamaan ekstraa esim. Saksassa 1983 558 DM.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Timo L. kirjoitti: Pe 08.01.2021 22:50
EVO X kirjoitti: Pe 08.01.2021 22:18
Sisustahan on kallein mitä on saanut, eli velour.
Välihuomautuksena tuo on SEC:in vakioverhoilu, raidallinen veluuri. Nahasta olisi joutunut maksamaan ekstraa esim. Saksassa 1983 558 DM.
Ai, eli se ei menekään SEC:n kanssa samoin kuin W123/4 että velour on kallein? No kaikkee sitä oppii.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Sellainen tornihuhu tosiaan usein on liikkeellä, että velour olisi ollut 123 ja 124 -kaudella kalliimpi kuin nahka, mutta ei se itse asiassa niissäkään pidä paikkaansa. Asiaa voi tarkastella vaikka tuolta:
http://meinbenz.de/preislisten/sonstiges.htm

Nuo nyt tietysti Saksan hintoja, mutta ei kai niitä niin eri tavalla ole esim. Suomessa hinnoiteltu sentään...
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

EVO X kirjoitti: Pe 08.01.2021 19:44
E38 kirjoitti: Pe 08.01.2021 13:27 Minulla on vaatimattomasti kaksi museoreskisterissä olevaa autoa tallissa (allekirjotuksen Caddy ja Warre) ja R129/ SL sinne kammetaan kun sen ikä tulee täyteen. Suomessa, tässä loppuun asti verotetussa rakkaassa maassamme, autojen harrastaminen on luonnollisesti aika lasten kengissä verrattuna (keski) Eurooppaan.

Ottamatta kantaa museorekattujen 124- tai 126-mallinen hintatasoon täällä, niin yleisesti muutamaa juttuja olemme muiden (museoautojen) harrastajien kanssa naureskelleet jo vuosia:

1. (karkea esimerkki ottamatta kantaa merkkiin tai malliin) Projektit myydään 10k€:lla ja huippukuntoisesta pyydetään n 20k€, eli työlle täällä ei anneta oikeen mitään todellista arvoa. Jos asut pääkaupunkiseudulla / isossa kaupugissa jossa et pääse/pysty itse tekemään niin teetetty työ maksaa rahaa, paljon. Yhä suuremmalla määrällä ihmisiä ei ole fasiliteetteja tai aikaa tehdä itse ja se hilaa museo/klassikkoautojen hintoja ylemmäs, kokoajan.

2. Saksa määrittelee museo/klassikkoautojen hintatason täälläkin, koska siellä niistä vaan maksetaan yksinkertaisesti enemmän. Jos Lontoo taipuu niin se on 15min juttu laittaa Mobileen ilmoitus. Kun kalssikkoauton arvo alkaa nousemaan maailmalla, niin hyvin usein tietyssä pisteessä maamme harrastekentässä kamelin selkä napsahtaa poikki = autojen hinta nousee niin suureksi, että sille ei löydy enää ostajia Suomesta ja ne kaupataan ulkomaille. Näin on tapahtunut esim. siipi = vm59/60 Cadillacien kanssa. Harva on valmis maksamaan 311-Warresta 10k€ täällä ,mutta Saksassa nistä samoista malleista huudetaan 20k€. Alkupään 911-mallit, junakeula Volkkarin pakut... esimerkkejä on varmaan paljon.

Meillä on aika rajallinen määrä harrastajia jotka ajelee 50-100k€:n museoautoilla (ja nuo ovat vielä maailman mittakaavassa halpoja :cry: ).

3. Euroopassa klassikko/museoautot nähdään sijoituksena, täällä olet "hullu" jos asut isommassa kaupungissa ja sinulla on monta harrasteautoa, käyttöautojen lisäksi. Sehän on kallista?! Ajatusmallit ovat erilaiset kuin maa ja mars. Klassikkoautojen huutokaupat, satojen tuhansien hintojen nousut muutamissa vuosissa, automallit jotka maksavat miljoonia... voi kuulkaa pojat, meillä on niin pitkä matka sinne. Ehkä liian pitkä.
Amen


Aamen täältäkin! Totta joka sana. Mutta, mitä tuolle nyt sitten pitäisi tehdä? Vetää itsensä kiikkuun? Eikö ole hyvä, että täällä voi harrastaa muuta Eurooppaa huokeammalla hintatasolla?

Toisaalta, kun E38 kuitenkin samaan hengenvetoon toteaa: ”Yhä suuremmalla määrällä ihmisiä ei ole fasiliteetteja tai aikaa tehdä itse ja se hilaa museo/klassikkoautojen hintoja ylemmäs, kokoajan.” Voiko tästä siis päätellä, että lähestymme pikkuhiljaa muuta Eurooppaa?

Autoscoutia ja mobilea miltei päivittäin seuraavana, olen pannut merkille myös sen, että kyllä ne kovan pyynnin klassikot lähes kaikki siellä pitkään roikkuvat, jotkut jopa vuodesta toiseen. Eli siellä on myös kärsivällisyyttä odotella sitä oikeaa ostajaa. Täällä helposti tuomitaan hinta heti vääräksi, jos ei kuukaudessa tai kahdessa tulee yhtään tarjousta. Tästä on kokemusta myös useiden klassikkoveneiden myynnistä.

Eli joku 20k€ Warre luultavasti kuuluu tuohon kategoriaan. Itse kyllä fanitan myös noita idän ihmeitä, ja ankeudellakin on vitsikästä fiilistellä, mutta en minä siitä mielin määrin hunajaa halua maksaa.

Jos jollakin on musta Volga Gaz-24 viininpunaisella plyysisisustuksella ja sopivalla patinalla, niin saa tarjota. Mutta, hinnan pitää olla halvempi kuin samassa kunnossa olevalla W126:lla. Niin kuin on aina ennenkin ollut. Jos ei löydy, niin ei haittaa, länsimainen luksus kelpaa köyhälle edelleen.

Terveisin,

Yksi jo vuosia sitten ”hullun” leiman saanut.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Karel kirjoitti: Pe 08.01.2021 23:50
EVO X kirjoitti: Pe 08.01.2021 19:44
E38 kirjoitti: Pe 08.01.2021 13:27 Minulla on vaatimattomasti kaksi museoreskisterissä olevaa autoa tallissa (allekirjotuksen Caddy ja Warre) ja R129/ SL sinne kammetaan kun sen ikä tulee täyteen. Suomessa, tässä loppuun asti verotetussa rakkaassa maassamme, autojen harrastaminen on luonnollisesti aika lasten kengissä verrattuna (keski) Eurooppaan.

Ottamatta kantaa museorekattujen 124- tai 126-mallinen hintatasoon täällä, niin yleisesti muutamaa juttuja olemme muiden (museoautojen) harrastajien kanssa naureskelleet jo vuosia:

1. (karkea esimerkki ottamatta kantaa merkkiin tai malliin) Projektit myydään 10k€:lla ja huippukuntoisesta pyydetään n 20k€, eli työlle täällä ei anneta oikeen mitään todellista arvoa. Jos asut pääkaupunkiseudulla / isossa kaupugissa jossa et pääse/pysty itse tekemään niin teetetty työ maksaa rahaa, paljon. Yhä suuremmalla määrällä ihmisiä ei ole fasiliteetteja tai aikaa tehdä itse ja se hilaa museo/klassikkoautojen hintoja ylemmäs, kokoajan.

2. Saksa määrittelee museo/klassikkoautojen hintatason täälläkin, koska siellä niistä vaan maksetaan yksinkertaisesti enemmän. Jos Lontoo taipuu niin se on 15min juttu laittaa Mobileen ilmoitus. Kun kalssikkoauton arvo alkaa nousemaan maailmalla, niin hyvin usein tietyssä pisteessä maamme harrastekentässä kamelin selkä napsahtaa poikki = autojen hinta nousee niin suureksi, että sille ei löydy enää ostajia Suomesta ja ne kaupataan ulkomaille. Näin on tapahtunut esim. siipi = vm59/60 Cadillacien kanssa. Harva on valmis maksamaan 311-Warresta 10k€ täällä ,mutta Saksassa nistä samoista malleista huudetaan 20k€. Alkupään 911-mallit, junakeula Volkkarin pakut... esimerkkejä on varmaan paljon.

Meillä on aika rajallinen määrä harrastajia jotka ajelee 50-100k€:n museoautoilla (ja nuo ovat vielä maailman mittakaavassa halpoja :cry: ).

3. Euroopassa klassikko/museoautot nähdään sijoituksena, täällä olet "hullu" jos asut isommassa kaupungissa ja sinulla on monta harrasteautoa, käyttöautojen lisäksi. Sehän on kallista?! Ajatusmallit ovat erilaiset kuin maa ja mars. Klassikkoautojen huutokaupat, satojen tuhansien hintojen nousut muutamissa vuosissa, automallit jotka maksavat miljoonia... voi kuulkaa pojat, meillä on niin pitkä matka sinne. Ehkä liian pitkä.
Amen


Aamen täältäkin! Totta joka sana. Mutta, mitä tuolle nyt sitten pitäisi tehdä? Vetää itsensä kiikkuun? Eikö ole hyvä, että täällä voi harrastaa muuta Eurooppaa huokeammalla hintatasolla?

Toisaalta, kun E38 kuitenkin samaan hengenvetoon toteaa: ”Yhä suuremmalla määrällä ihmisiä ei ole fasiliteetteja tai aikaa tehdä itse ja se hilaa museo/klassikkoautojen hintoja ylemmäs, kokoajan.” Voiko tästä siis päätellä, että lähestymme pikkuhiljaa muuta Eurooppaa?

Autoscoutia ja mobilea miltei päivittäin seuraavana, olen pannut merkille myös sen, että kyllä ne kovan pyynnin klassikot lähes kaikki siellä pitkään roikkuvat, jotkut jopa vuodesta toiseen. Eli siellä on myös kärsivällisyyttä odotella sitä oikeaa ostajaa. Täällä helposti tuomitaan hinta heti vääräksi, jos ei kuukaudessa tai kahdessa tulee yhtään tarjousta. Tästä on kokemusta myös useiden klassikkoveneiden myynnistä.

Eli joku 20k€ Warre luultavasti kuuluu tuohon kategoriaan. Itse kyllä fanitan myös noita idän ihmeitä, ja ankeudellakin on vitsikästä fiilistellä, mutta en minä siitä mielin määrin hunajaa halua maksaa.

Jos jollakin on musta Volga Gaz-24 viininpunaisella plyysisisustuksella ja sopivalla patinalla, niin saa tarjota. Mutta, hinnan pitää olla halvempi kuin samassa kunnossa olevalla W126:lla. Niin kuin on aina ennenkin ollut. Jos ei löydy, niin ei haittaa, länsimainen luksus kelpaa köyhälle edelleen.

Terveisin,

Yksi jo vuosia sitten ”hullun” leiman saanut.

Täällä on hyvä ostaa, mutta huono myydä. Ja se välissä tapahtuva kunnostus maksaa kuitenkin suurinpiirtein saman muuallakin ainakin osien hinnan puolesta, mutta jos pitää teettää jotakin, niin on todennäköisesti jopa kalliimpaa kun muualla euroopassa. Otetaan nyt esimerkkinä vaikka maalaus, tai kromaus, tai verhoilu.. eli loppujen lopuksi se taitaa tulla kumminkin saman hintaiseksi rakentaa ”halpa” aihio täällä. Eli summa summarum, jos joku myy valmiin auton halvalla niin siihen kannattaa tarttua.. no ei varsinaisesti ollut uutta tietoa :)

124:ssa olen huomannut sen ongelman, että nuoriso, jolla ei ole hirveästi varaa, tai miksei vanhempikin porukka, ajaa noilla vielä ihan tavan käyttöautoina edelleen. Se käyttölintta/liukuri/pulkka osasto on aika suuri ja pitää yllä sitä mielikuvaa hintatasosta. Ei kovin sisällä skenessä oleva siistin mersun omistaja voi kattoa että no tän verran nää maksaa ja laittaa siistin lankkunsa nettiautoon myyntiin 1500€ Vaikka oikeampi hinta olisi vaikka 5000€. No sitten kun meet laittamaan sellaisen 5000€ tai yli vehkeen myyntiin niin tämä liukuriporukka alottaa sen älämölön siitä hinnasta ja teilaa sekopääksi. Homma on kuitenkin niin, että ilman niitä röyhkeitä pyyntejä ne hinnat ei vaan nouse. Naurattaahan se jos hintatasonon 2000€ ja joku pyytää 6000€, mutta kohta se menee niin että hintataso on 6000€ ja joku pyytää kymppiä. Sitten vähän naureskellaan kylmempää naurua kun sellanen kalliimpi menikin kaupan. Mielestäni hyvä esimerkki on C124, jolle on aikalailla käynyt juuri näin ja lyhyessä ajassa. Ostin 2017 E320 coupen ja 2018 300-24 CE:n silloin yleinen hintataso pyöri noin 3000€ kieppuroissa. Tänä syksynä kun katselin noita niin järjestään alkoi pyynnit olla lähempänä sitä kymppiä. Eli parissa vuodessa on hintataso noussut reilusti.
Viimeksi muokannut EVO X, La 09.01.2021 00:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Nozki kirjoitti: Pe 08.01.2021 23:49 Sellainen tornihuhu tosiaan usein on liikkeellä, että velour olisi ollut 123 ja 124 -kaudella kalliimpi kuin nahka, mutta ei se itse asiassa niissäkään pidä paikkaansa. Asiaa voi tarkastella vaikka tuolta:
http://meinbenz.de/preislisten/sonstiges.htm

Nuo nyt tietysti Saksan hintoja, mutta ei kai niitä niin eri tavalla ole esim. Suomessa hinnoiteltu sentään...
Eli meikäläisen W123 230E on maksanut uutena Saksassa varusteineen noin 32,500 Dm, ja jossain vaiheessa tuohon on sitten ostettu lisäksi Vakionopeudensäädin ja automaattiantenni..
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

"124:ssa olen huomannut sen ongelman..."

...

No eihän tuo ole ongelma, päinvastoin. Käy hakemassa pois ne 5000:n lankut sillä 1500:n hinnalla. Ja mitä olen tässä tiiraillut, niin nyt kannattaisi ne vähän ajetut ja siistikuntoiset väyryset käydä hakemassa pois tonnin/kipale. Olen muutenkin tullut siihen tulokseen, että omaa hoidettua "Vollausstattung" E430T:tä en myy, vaikka se jo 10 vuotta sitten kävi mielessä. Nyt se ei yksinkertaisesti vaan enää kannata. (En muuten tajua noiden nälvimistä. Ollut aivan huikean hieno auto meillä jo 16 vuotta, ja still going strong!)

Onko muuten kokemusta auton myymisestä esim. Saksaan? Saksasta olen tuonut, mutta en ikinä myynyt sinnepäin. Voisi kokeilla, jos ja kun tuo suuntaus on tuollainen.

EDIT: Pyyhitty pois piiiitkät lainaukset.
Viimeksi muokannut Karel, La 09.01.2021 09:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

EVO X kirjoitti: Pe 08.01.2021 22:18
Häksä kirjoitti: Pe 08.01.2021 10:11 https://huutokaupat.com/2435222/mercede ... a-kunnossa

No niin, tästä Suomi-SECistä spekulaatiota? :)
Tutun auto, ja olen nähnyt sen moneen kertaan. Ihan hirveän tarkasti en ole tutkinut kumminkaan. Mikään timanttihan se ei ole ja ajot on jääneet todellä vähille nykyiselläkin omistajalla, joten aivan varmasti tekniikkaa saa hieroa ulkokuoren ja sisustan lisäksi.
Sisustahan on kallein mitä on saanut, eli velour. Mutta ei se ainakaan mun silmissä tee siitä haluttavaa, kuten ei myöskään ulkoväri. Lisäksi tuota kangasta on käytännössä mahdoton löytää, eli verhoilu tuskin on mahdollista, sisustan vaihto helpompaa. Ei se huono ole, mutta tekemistä riittää. Rehellisesti täytyy sanoa, että jos etsisin SEC:iä niin se ei olisi kuitenkaan tämä yksilö. Toki suureksi osaksi johtuu siitä, että haluaisin itsekin mielummin 2.srj auton.
Muutama lisähuomio tuosta SEC:stä: Onko ajomäärästä verifikaatiota? Mittaristo vaikuttaa vaihdetun jostakin toisesta autosta, koska ABS:n merkkivalon kohdalla on tumma aukko. Eli ABS lätkä on otettu pois, koska tässä autossahan ei ABS:ää ole.

Tyhjäkäyntikierrokset näyttävät olevan käyntilämpimällä moottorilla päälle 1000r/min. Ilmastointiautomatiikan näppäimet ja lämmönvalitsin on murjottu paikalleen vähän miten sattuu. Kuten EVO X totesi, viisainta olisi vaihtaa koko sisusta. Sellaiset maksavat Ebayssa n. 2000-3000 eur, jos sattuu löytymään.

Ilmoituksessa mainittu "alkuperäinen Webasto" ei ole Webasto vaan Eberspächer. Ei ole tehdasasennus. Sen kertoo mm. sulakerasia ja pa-pumpun sijoitus moottoritilaan. Ja miksi kelloa ei ole kytketty???
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17140
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

EVO X kirjoitti:124:ssa olen huomannut sen ongelman, että nuoriso, jolla ei ole hirveästi varaa, tai miksei vanhempikin porukka, ajaa noilla vielä ihan tavan käyttöautoina edelleen.
No on sinulla ongelmat :D ei siis todellakaan millään pahalla.
Se on kyllä totta, että uudemmat ei ole pers`aukisten ajopelejä. Milloin NOX, milloin muuten pox siinä kun nuo vanhemmat kulkevat eleettömästi päivästä, viikosta, sadastatuhannesta kilometristä toiseen.

(muuten, mielestäni piiiiitkät lainaukset viesteissä häiritsevät lukemista melko lailla)
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin