V123 240d -77 pullman
V123 240d -77 pullman
Tervehdys foorumin väki!
Hommana olis laitella vuosimallin -77 w123 240d pullman edustus kuntoon. Auto on siis tehtaan alkuperäinen lang 123125... numerolla. Ja olikohan autolla ollut 4 omistajaa ennen isääni ja auto ollut isälläni ainakin viimeset 30v jos en ihan väärin muistele.
Auto on seissyt viimeisen 22 vuotta. Alussa se seisoi lämmitetyssä tallissa, mutta viimeisen n.10vuotta seisonut kylmässä konehallissa betonilattian päällä.
Auto ollut viimeksi rekisterissä -98 ja silloin auto oli lainassa ja joku töytäisi vänkärin puolelle peräpäähän joka silloin korjattu ja jätetty pohjamaaliin.
Autolla on mittarissa n.340tkm ja koneremontti tehty 30tkm sitten. Onkobsitten pyörähtänyt joskus ympäri, ukko oli kyllä sitä mieltä että ei olisi mutta who knows? Kone on 300d.
Tässä on sellainen mukava puoli, että autosta on eräs nimeltä mainitsematon hukannut avaimet, joten auton saanti työstöpaikalle oli oma hommansa, kun avaimia ei etsinnöistä huolimatta löytynyt. Perjantaina saatiin traileri ja kuski jolla pikku e, joten lähettiin hakemaan autoa tallille.
Autossaon rattilukko päällä, mutta nneksi renkaat eteenpäin joten otettiin traileri irti ja avantilla nyppästiin auto kyytiin. Ei ollu ku yks pyörä jumissa jolle pari napakkaa iskua lekalla ja lähti pyöriin. Traileri oli niin nafti että olis saanu olla pari senttiä isompi joka suuntaan. Perälauta laitettiin liinalla kiinni kun ei mahtunut ja sit lähettiin kohti tallia.
Auto pois kyydistä ja pesuhommien alottelua. Pesuhommia alotellessa ollaan vielä siinä ajatuksessa, että hitsattavaa varmasti on, mutta ei pitäisi hirveästi olla. Onhan auto ollut sisällä lämpösessä 10v ja betonilattian päällä toisen mokoman.
No ei muutakun vaahtoo niskaan jotta näkee
mitä sieltä linnunpaskan alta oikeen löytyy. Pesun jälkeen aateltiin, et onhan se ylös nostettava ja pestävä pohjakin. Sen jälkeen kun paskan lentäminen loppu ja pääs kurkkaan vahingot niin pienellä käden avustuksella hitsattavaa löyty vähän enempi kun oltiin ajateltu. Selvisi myös et koko auton pohja on tehty joskus uudestaan eikä ihan siisteimmällä mahdollisella tavalla.
Hommana olis laitella vuosimallin -77 w123 240d pullman edustus kuntoon. Auto on siis tehtaan alkuperäinen lang 123125... numerolla. Ja olikohan autolla ollut 4 omistajaa ennen isääni ja auto ollut isälläni ainakin viimeset 30v jos en ihan väärin muistele.
Auto on seissyt viimeisen 22 vuotta. Alussa se seisoi lämmitetyssä tallissa, mutta viimeisen n.10vuotta seisonut kylmässä konehallissa betonilattian päällä.
Auto ollut viimeksi rekisterissä -98 ja silloin auto oli lainassa ja joku töytäisi vänkärin puolelle peräpäähän joka silloin korjattu ja jätetty pohjamaaliin.
Autolla on mittarissa n.340tkm ja koneremontti tehty 30tkm sitten. Onkobsitten pyörähtänyt joskus ympäri, ukko oli kyllä sitä mieltä että ei olisi mutta who knows? Kone on 300d.
Tässä on sellainen mukava puoli, että autosta on eräs nimeltä mainitsematon hukannut avaimet, joten auton saanti työstöpaikalle oli oma hommansa, kun avaimia ei etsinnöistä huolimatta löytynyt. Perjantaina saatiin traileri ja kuski jolla pikku e, joten lähettiin hakemaan autoa tallille.
Autossaon rattilukko päällä, mutta nneksi renkaat eteenpäin joten otettiin traileri irti ja avantilla nyppästiin auto kyytiin. Ei ollu ku yks pyörä jumissa jolle pari napakkaa iskua lekalla ja lähti pyöriin. Traileri oli niin nafti että olis saanu olla pari senttiä isompi joka suuntaan. Perälauta laitettiin liinalla kiinni kun ei mahtunut ja sit lähettiin kohti tallia.
Auto pois kyydistä ja pesuhommien alottelua. Pesuhommia alotellessa ollaan vielä siinä ajatuksessa, että hitsattavaa varmasti on, mutta ei pitäisi hirveästi olla. Onhan auto ollut sisällä lämpösessä 10v ja betonilattian päällä toisen mokoman.
No ei muutakun vaahtoo niskaan jotta näkee
mitä sieltä linnunpaskan alta oikeen löytyy. Pesun jälkeen aateltiin, et onhan se ylös nostettava ja pestävä pohjakin. Sen jälkeen kun paskan lentäminen loppu ja pääs kurkkaan vahingot niin pienellä käden avustuksella hitsattavaa löyty vähän enempi kun oltiin ajateltu. Selvisi myös et koko auton pohja on tehty joskus uudestaan eikä ihan siisteimmällä mahdollisella tavalla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Pullmanni, Ma 11.01.2021 16:51. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
W123 240d -77 limousine lang (projekti)
W212 350CDI -09
W211 320CDI -04
W220 320CDI -99
W124 200d -95
W212 350CDI -09
W211 320CDI -04
W220 320CDI -99
W124 200d -95
Re: W123 300d -77 pullman
Nämä on hienoja pelejä. Minulla oli joskus uudempaa mallia V123 300D Lang.
Vai että 340000 km ? Olisiko 1340000 km ? Omassa oli 1256000 km silloin joskus kauan sitten.
Vai että 340000 km ? Olisiko 1340000 km ? Omassa oli 1256000 km silloin joskus kauan sitten.
oulaistenliikenne.fi
Re: W123 300d -77 pullman
Lisää kuvia..
Sisustastakin tuli purettua lattiaverhoilut pois sekä mittaristo ja kojelauta. Jossain vaiheessa täytyy pesasta kunnon myrkyiltä sisältäkin. Siinä hiirenpesiä ja paskaa siivotessa pomppasi yks eläväkin hiiri ulos autosa ja lähti tutkimaan uutta ympäristöä :DD
Lauantaina oli vuorossa saada auto käyntiin ja hyvinhän se lähti ja kauniisti hörskytti.
Jatko tulee kunhan kerkiää tekemään. Saa nähdä jos korona jatkaa kunnolla kehitystään voi auton laitto aikaa olla rutkasti enemmän kun tällä hetkellä. Kirjottaminenkin varmaan muuttuu varmasti koko ajan parempaan suuntaan kunhan pääsee tässä rojektissa vauhtiin kunnolla.
Tosiaan kun autoa lähdettiin nostamaan, painui eka eestä kuskinpuolelta runkopalkki sisään joten laitettiin sit neliöputki poikittain auton alle ja vähän terveemmästä kohda ylös. Sitten antautu takapäästä nostopaikka joten sinne löyty 2x6 lankun pätkä joka sekin sitten loppujen lopuks painui sisään mutta kesti kumminkin nostaa. Tekemistä löytyi sitten heti vähäks aikaa ja vähän pidemmäksikin Koko kuskinpuoli on ihan mätä, kaikki palkit oli tietty täynnä paskaa joten mitäs muutakaan voi odottaa kun tiesuola ja kaikki paska siellä niin eihän se ruostumista ainakaan hidasta.. Auto olis vähän paremmin voinut nämä vuodet säilyä kun olisi viittinyt joku tehdä vähän töitä ennen kuin laittoi auton seisomaan.Sisustastakin tuli purettua lattiaverhoilut pois sekä mittaristo ja kojelauta. Jossain vaiheessa täytyy pesasta kunnon myrkyiltä sisältäkin. Siinä hiirenpesiä ja paskaa siivotessa pomppasi yks eläväkin hiiri ulos autosa ja lähti tutkimaan uutta ympäristöä :DD
Lauantaina oli vuorossa saada auto käyntiin ja hyvinhän se lähti ja kauniisti hörskytti.
Jatko tulee kunhan kerkiää tekemään. Saa nähdä jos korona jatkaa kunnolla kehitystään voi auton laitto aikaa olla rutkasti enemmän kun tällä hetkellä. Kirjottaminenkin varmaan muuttuu varmasti koko ajan parempaan suuntaan kunhan pääsee tässä rojektissa vauhtiin kunnolla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W123 240d -77 limousine lang (projekti)
W212 350CDI -09
W211 320CDI -04
W220 320CDI -99
W124 200d -95
W212 350CDI -09
W211 320CDI -04
W220 320CDI -99
W124 200d -95
Re: W123 300d -77 pullman
Onhan siinä sarkaa mitä tinata
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: W123 300d -77 pullman
Joo ei tarvi hetkeen miettiä mitä tekee vapaa-ajallaan ku hitsailee tätä kuntoon niin vähän näitä kumminkin jäljellä et onhan tää pelastettava.
Virtalukko on metsästyksessä jos jostain sattuis löytymään. Yks virtalukko tos oli jo mut oli uudemman mallisesta nii ei käynyt. Veholtakin kai pystyis kyseleen valmiste numerolla, mutta mahtaako olla alkuperänen lukko paikallaan..
Virtalukko on metsästyksessä jos jostain sattuis löytymään. Yks virtalukko tos oli jo mut oli uudemman mallisesta nii ei käynyt. Veholtakin kai pystyis kyseleen valmiste numerolla, mutta mahtaako olla alkuperänen lukko paikallaan..
W123 240d -77 limousine lang (projekti)
W212 350CDI -09
W211 320CDI -04
W220 320CDI -99
W124 200d -95
W212 350CDI -09
W211 320CDI -04
W220 320CDI -99
W124 200d -95
Re: W123 300d -77 pullman
-80 mallin 200deen virtalukko olisi jos se sopii sinne.. ja -85 300deen lukko olisi kans..
Myydään W/S124/202/203/210 osia!!!
W906 319CDI -10
S124 "E"300TE 4-MATIC -89
W123 280E -83
(ex) W124 500E -93
(ex) W210 E300DT -98
(ex) S124 250TD -92
(ex) W124 250D -89
(ex) W210 E300TDT -98
(ex) W124 200D -93
(ex) W211 320CDI -03
(ex) W208 230K -00
(ex) W124CE 300-24 -91
(ex) W201 1,8 -91
W906 319CDI -10
S124 "E"300TE 4-MATIC -89
W123 280E -83
(ex) W124 500E -93
(ex) W210 E300DT -98
(ex) S124 250TD -92
(ex) W124 250D -89
(ex) W210 E300TDT -98
(ex) W124 200D -93
(ex) W211 320CDI -03
(ex) W208 230K -00
(ex) W124CE 300-24 -91
(ex) W201 1,8 -91
Re: W123 300d -77 pullman
Onko tämä ns vetostarilla??? Eli ei pika hehkuja?
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: W123 300d -77 pullman
Hieno projekti!
Hitsattavaa löytyy, mutta olen samaa mieltä siitä että ehdottomasti kannattaa pelastaa harvinaisuus.
Muistan että kotikaupungissani oli lapsuudessa samanlainen taksina ja sillä tuli muutaman kerran matkustettua ja siitä lämpimät muistot
Hitsattavaa löytyy, mutta olen samaa mieltä siitä että ehdottomasti kannattaa pelastaa harvinaisuus.
Muistan että kotikaupungissani oli lapsuudessa samanlainen taksina ja sillä tuli muutaman kerran matkustettua ja siitä lämpimät muistot
k 2.0t SW -98
ex. 300 TE -91
ex. 300 TE -91
Re: W123 300d -77 pullman
Hyvin on hapantunut, mutta kyllähä lang kannattaa kuntoon parsia!
Avaimen saat valmistenumeron perusteella Veholta
Avaimen saat valmistenumeron perusteella Veholta
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: W123 300d -77 pullman
Jos pystyy näyttämään omistusoikeuden toteen .jackie kirjoitti:Avaimen saat valmistenumeron perusteella Veholta
Omaan viimeisimpään tuontiautoon ei onnistunut ennen kun oli omissa nimissäni Suomen rekisterissä, vasta...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W123 300d -77 pullman
Eipä taida kovempaa hitsausprojektia mersun henkilöautopuolelta enää löytyä.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: W123 300d -77 pullman
Tämän mukaan ei taida käydä 200d kävis vaikka vuosiluku olis hyvä. Hmmeikka86 kirjoitti:-80 mallin 200deen virtalukko olisi jos se sopii sinne.. ja -85 300deen lukko olisi kans..
W123 240d -77 limousine lang (projekti)
W212 350CDI -09
W211 320CDI -04
W220 320CDI -99
W124 200d -95
W212 350CDI -09
W211 320CDI -04
W220 320CDI -99
W124 200d -95
Re: W123 300d -77 pullman
Korjausta tohon edelliseen
Tossa yks 82 vuosimallin lukko on, täytyy vaan hommata uus pohja siihen jos ei tosta löydy valmista pakettia mikä kävis. En tiedä mahtaako 200d lukko käydä, vähän epäilen. Tuttu mainitsi et vanha pohja vois käydä tohon uudempaan runkoon et sil tapaa vois onnata, täytyy tätä asiaa tutkailla tässä kun kerkiää.
Muille vastailua:
En osaa kyllä pikahehku asiaan kunnolla vastata, pikahehkuja kyl on varaosa myymälät tarjonnu -77 vuosimalliin kun on tullut selailtua eri osia. Tarkentuu varmaan kun kerkee enemmän paneutumaan autoon.
Omistusoikeuden toteen näyttäminen ei onneks tuota ongelmaa, sen verta vaan tuota virtalukkoa joku roplannut että täl tietoo en viitsi siihen veholta avainta tilata
Saa nähä paljon sitä ruostetta löytyy vielä ku lisää pääsee purkamaan..
Sitähän voi olla sit tyytyväinen jos saa noi kori hommat joskus valmiiks
Tossa yks 82 vuosimallin lukko on, täytyy vaan hommata uus pohja siihen jos ei tosta löydy valmista pakettia mikä kävis. En tiedä mahtaako 200d lukko käydä, vähän epäilen. Tuttu mainitsi et vanha pohja vois käydä tohon uudempaan runkoon et sil tapaa vois onnata, täytyy tätä asiaa tutkailla tässä kun kerkiää.
Muille vastailua:
En osaa kyllä pikahehku asiaan kunnolla vastata, pikahehkuja kyl on varaosa myymälät tarjonnu -77 vuosimalliin kun on tullut selailtua eri osia. Tarkentuu varmaan kun kerkee enemmän paneutumaan autoon.
Omistusoikeuden toteen näyttäminen ei onneks tuota ongelmaa, sen verta vaan tuota virtalukkoa joku roplannut että täl tietoo en viitsi siihen veholta avainta tilata
Saa nähä paljon sitä ruostetta löytyy vielä ku lisää pääsee purkamaan..
Sitähän voi olla sit tyytyväinen jos saa noi kori hommat joskus valmiiks
W123 240d -77 limousine lang (projekti)
W212 350CDI -09
W211 320CDI -04
W220 320CDI -99
W124 200d -95
W212 350CDI -09
W211 320CDI -04
W220 320CDI -99
W124 200d -95
Re: W123 300d -77 pullman
...niin siis eikö pikahehku ja vetostartti ole eri asia (kun ne edellä esitettiin vähän kuin olisivat vaihtoehtoiset ratkaisut)?
Vanhemmissa 200 D, 220 D ja 240 D -versioissa oli niin, että starttia ja hehkua käytettiin virtalukosta erillään olevalla vetonupilla. Uudemmissa se systeemi korvattiin avainstartilla ja 300 D:ssä se on aina ollut avainstartilla. Siitä päätellen vanhojen muiden kuin kolmesatasten virtalukot eivät millään sovi kolmesataseen, kun niissä on ihan eri toiminnot, tai siis niistä vanhoista puuttuu startin ja hehkun operointi.
Pikahehku sitten taas on nopeammin toimiva kuin vaikka vanhoissa kolmesatasissa, mutta muuten se on tominnaltaan / käyttötavaltaan vanhaa vastaava.
Vanhemmissa 200 D, 220 D ja 240 D -versioissa oli niin, että starttia ja hehkua käytettiin virtalukosta erillään olevalla vetonupilla. Uudemmissa se systeemi korvattiin avainstartilla ja 300 D:ssä se on aina ollut avainstartilla. Siitä päätellen vanhojen muiden kuin kolmesatasten virtalukot eivät millään sovi kolmesataseen, kun niissä on ihan eri toiminnot, tai siis niistä vanhoista puuttuu startin ja hehkun operointi.
Pikahehku sitten taas on nopeammin toimiva kuin vaikka vanhoissa kolmesatasissa, mutta muuten se on tominnaltaan / käyttötavaltaan vanhaa vastaava.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W123 300d -77 pullman
Nozki tuossa korjasikin minun hieman harhaan johtavan pikahehku kysymyksen. Sitä vetostartti hommaa tosiaan mietin, silloin virtalukko olisi ollut erilainen. Nyt jos 300D moottoreissa ei ole ollut tuota vetostartti hommaa koskaan niin virtalukko on ns normaali.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: W123 300d -77 pullman
Nozki puhuu kyllä asiaa! Tänään tutkittu ja päädytty tällaiseen lopputulokseen kaiken sekoilun jälkeen että.. Tämä auto on siis oikeasti 240d johon on vaihdettu 300d kone ja tässä on veto hehku/startti.
Löytyny lähi nurkista muutama lukko ja tos on nyt tämän auton lukko, sit on uudemman mallinen lukko ja sit yhen pystylampun lukko. Pystylampun lukko on muuten samanlainen kuin tämänkin limon, mutta lukosta puuttuu 2 alipaineletkun lähtöä ja pohja on sama. Tämä vanhempi pohja käy tuohon uudempaan lukkoon ja tuo pohja tuntuis vaikuttavan siihen kääntyykö avain kuinka paljon. Elikkä tuo uudempi lukko mikä tuntuu olevan muuten samanlainen, erona että siinä avain kääntyy normaalisti startti asentoon, ei käänny tuolla vanhalla pohjalla kuin siihen vetostartilla vaadittuun virrat asentoon. Jos on huomenna aikaa niin rakennan tuon oikein toimivan lukon ja selviää meneekö se oikeasti niin :D
Löytyny lähi nurkista muutama lukko ja tos on nyt tämän auton lukko, sit on uudemman mallinen lukko ja sit yhen pystylampun lukko. Pystylampun lukko on muuten samanlainen kuin tämänkin limon, mutta lukosta puuttuu 2 alipaineletkun lähtöä ja pohja on sama. Tämä vanhempi pohja käy tuohon uudempaan lukkoon ja tuo pohja tuntuis vaikuttavan siihen kääntyykö avain kuinka paljon. Elikkä tuo uudempi lukko mikä tuntuu olevan muuten samanlainen, erona että siinä avain kääntyy normaalisti startti asentoon, ei käänny tuolla vanhalla pohjalla kuin siihen vetostartilla vaadittuun virrat asentoon. Jos on huomenna aikaa niin rakennan tuon oikein toimivan lukon ja selviää meneekö se oikeasti niin :D
W123 240d -77 limousine lang (projekti)
W212 350CDI -09
W211 320CDI -04
W220 320CDI -99
W124 200d -95
W212 350CDI -09
W211 320CDI -04
W220 320CDI -99
W124 200d -95
Re: W123 240d -77 pullman
Sulla on kyllä kohtuu harvinainen V123, noita 1.sarjan Langeja ei tai ihan hirveän montaa säilynyt.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: W123 240d -77 pullman
... eikä valmistettu, vain 3841 on lähtenyt tehtaalta.Pontus kirjoitti:Sulla on kyllä kohtuu harvinainen V123, noita 1.sarjan Langeja ei tai ihan hirveän montaa säilynyt.
https://mercedes-benz-publicarchive.com ... l?oid=5105
Re: W123 240d -77 pullman
Joo ei näitä paljoo taho olla jäljellä,
Kansallisarkistosta selvitetty auton omistaja historia uudesta asti ja eilen kerkesi pitkästa aikaa mersun kimpussa olemaan.
Porukka varmaan jo kuvitellut että unohdettu projekti
Tuli vaihdettua uus kytkinsylinteri ja poljin sylinteri jtn saatiin kytkin pelaamaan. Vanhoista ei ollu tiivisteistä oikeen mitään jäljellä ja muutenkin oli aika kuraks menny molemmat.
Autoon tuli jossainvaiheessa kasattua se virtalukko useemmasta lukosta ja laitettua paikoilleen, joten nyt kun saatiin kytkin toimimaan, pääsi kääntään avaimesta virrat päälle ja vetämään hehkun nupista. Kyllähän se hörähti käyntiin ja sit olikin aika käydä pihalla ekalla ajelulla 22 vuoden jälkeen. Pitkää luisuakin piti vähän kokeilla ennen hitsausten alotusta ja mukavastihan se pitkä menee lintassa ai että kyllä naurettiin
Etulokasuojat ja valot tuli purettua ja paskaa paljastu sillain ettei tarvi ihmetellä miks missään ei oo peltiä, palkitkin sillo aikasemmin oli täynnä ja enää ei ole palkkeja. Sisusta tuli purettua, kattoverhoilua, kojelautaa ja kuskin penkkiä lukuunottamatta kokonaan pois ja listat sun muut melkeen kaikki lähti irti ja auto näyttää nyt tältä.
Kansallisarkistosta selvitetty auton omistaja historia uudesta asti ja eilen kerkesi pitkästa aikaa mersun kimpussa olemaan.
Porukka varmaan jo kuvitellut että unohdettu projekti
Tuli vaihdettua uus kytkinsylinteri ja poljin sylinteri jtn saatiin kytkin pelaamaan. Vanhoista ei ollu tiivisteistä oikeen mitään jäljellä ja muutenkin oli aika kuraks menny molemmat.
Autoon tuli jossainvaiheessa kasattua se virtalukko useemmasta lukosta ja laitettua paikoilleen, joten nyt kun saatiin kytkin toimimaan, pääsi kääntään avaimesta virrat päälle ja vetämään hehkun nupista. Kyllähän se hörähti käyntiin ja sit olikin aika käydä pihalla ekalla ajelulla 22 vuoden jälkeen. Pitkää luisuakin piti vähän kokeilla ennen hitsausten alotusta ja mukavastihan se pitkä menee lintassa ai että kyllä naurettiin
Etulokasuojat ja valot tuli purettua ja paskaa paljastu sillain ettei tarvi ihmetellä miks missään ei oo peltiä, palkitkin sillo aikasemmin oli täynnä ja enää ei ole palkkeja. Sisusta tuli purettua, kattoverhoilua, kojelautaa ja kuskin penkkiä lukuunottamatta kokonaan pois ja listat sun muut melkeen kaikki lähti irti ja auto näyttää nyt tältä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Pullmanni, Ma 11.01.2021 16:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W123 240d -77 limousine lang (projekti)
W212 350CDI -09
W211 320CDI -04
W220 320CDI -99
W124 200d -95
W212 350CDI -09
W211 320CDI -04
W220 320CDI -99
W124 200d -95
Re: W123 240d -77 pullman
Hyvä että etenee, nämä on aina mielenkiintosia projekteja.Pullmanni kirjoitti: ↑Su 10.01.2021 19:12 Joo ei näitä paljoo taho olla jäljellä,
Kansallisarkistosta selvitetty auton omistaja historia uudesta asti ja eilen kerkesi pitkästa aikaa mersun kimpussa olemaan.
Porukka varmaan jo kuvitellut että unohdettu projekti
Tuli vaihdettua uus kytkinsylinteri ja poljin sylinteri jtn saatiin kytkin pelaamaan. Vanhoista ei ollu tiivisteistä oikeen mitään jäljellä ja muutenkin oli aika kuraks menny molemmat.
Autoon tuli jossainvaiheessa kasattua se virtalukko useemmasta lukosta ja laitettua paikoilleen, joten nyt kun saatiin kytkin toimimaan, pääsi kääntään avaimesta virrat päälle ja vetämään hehkun nupista. Kyllähän se hörähti käyntiin ja sit olikin aika käydä pihalla ekalla ajelulla 22 vuoden jälkeen. Pitkää luisuakin piti vähän kokeilla ennen hitsausten alotusta ja mulavastihan se pitkä menee lintassa ai että kyllä naurettiin
Etulokasuojat ja valot tuli purettua ja paskaa paljastu sillain ettei tarvi ihmetellä miks missään ei oo peltiä, palkitkin sillo aikasemmin oli täynnä ja enää ei ole palkkeja. 20210110_190817.jpg
20210109_213525.jpg
Sisusta tuli purettua, kattoverhoilua, kojelautaa ja kuskin penkkiä lukuunottamatta kokonaan pois ja listat sun muut melkeen kaikki lähti irti ja auto näyttää nyt tältä.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: W123 240d -77 pullman
Mielenkiintoinen projekti, seuraan tätä
Re: W123 240d -77 pullman
Jos jollain mahtaa löytyä vetostarttiin nuppia tai koko veto kytkintä niin voisin olla kiinnostunut
W123 240d -77 limousine lang (projekti)
W212 350CDI -09
W211 320CDI -04
W220 320CDI -99
W124 200d -95
W212 350CDI -09
W211 320CDI -04
W220 320CDI -99
W124 200d -95
Re: W123 240d -77 pullman
Kysyppä tuolta osia, saattaa löytyä jotain erikois osia Lang malleihin: www.mersupurkaamo.fi
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976