S202 kirjoitti:Minkälainen 201:nen on ajaa jäällä? 124:nen on ainakin aika hieno viedä, mutta 201:sen parisataa kiloa kevyempi kori kuulostais paremmalta. Saattais liikkua 250d moottorillakin jo ihan ok.
Kyllä w201 vastaavilla specseillä kun w124 nopeampi on mutta 124 ehdottomasti parempi ja rauhallisempi viedä!
Noin 200hv, laajan vääntöalueen ja hyvän painojakauman vaatii että menee jouhevasti piikeillä eli ei liiku 250d moottorilla suoraansanoen mihinkään
Bemarin 318is tekniikka kaksilitraiseksi stroukattuna ja perusvirityksillä olisi "nappivalinta" harrasteluontoiseen jääradan kiertoon ja w124 koriin...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Niin ajattelinkin että 201:nen on jotenkin rauhattomampi. Akseliväli 135mm lyhyempi. Noo, mulla oli 124 200d jääautona, eli olis toi 201:nen 250d koneella jo huomattavasti parempi Sen verran pieniä ratoja ollu, että reippaalla 100 hevosella liikkuis jo kohtuullisesti.
Long time no see!
Tuli se tämäkin päivä että auto kaivettaan esille, kansi lähti eilen työn alle, cdi:n 6v laatikko ostettu ja alustaan uretaani puslaa, hydraulista käsijarrua jne.
Mutta mitä kansi asiaan niin onko kukaan koskaan mitannu tällaisen palotiloja?
Kannen laskemista mietin että paljonko nousee millin laskemisella?
Puristukset pitäisi nokan tekijän mukaan saada minimissään 10:1, mielellään hieman enemmän...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90