Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja karra »

Jatkan ihan vähän aiheen vierestä. Tuli ajoneuvoverolappu vuodeksi bensamersulle eli 1991 300GE maasturille ja se kustantaa 510 euroa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
pema
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: To 27.04.2006 09:16

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja pema »

Harrasteajoneuvo JOX-70 laaja kasko 335,59 vuosi 80% bonus vakuutusmäärä 30.000 jos menee yli 30 tonnin niin pitää olla Classic Datan arvio nyt riitti kuvat sisältä ulkoa joka puolelta ja alustasta.
Lähitapiolasta
124/500E/-92
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

Asiasta Cadillaciin, olipa tuoreessa Kärkkäisen lehdessä pikaesittelyssä EVO Xin laiva 8)

Edit; kiitokset allaolevasta linkistä :idea:
Viimeksi muokannut dealer, Ke 19.05.2021 19:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja EVO X »

dealer kirjoitti: Ke 19.05.2021 17:49 Asiasta Cadillaciin, olipa tuoreessa Kärkkäisen lehdessä pikaesittelyssä EVO Xin laiva 8)
Juu, kovasti halusivat mainostaa kun oli näyttäviä kuvia valmiina. Itteä vaan kaivelee kun siinä lukee, että isän Caprice olis aiheuttanut innostuksen, mut kyllä se oli isäukko itse joka sen aiheutti jutuillaan 8) Vähän laajempi juttuhan löytyy
5/17 numerosta V8-Magazinesta. Sen toki voi lukea vaikka tästä: http://garage59.blogspot.com/search/lab ... kkelit?m=0

Ja sori OT
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Miten kettu ***tu tämä on saatu museorekisteriin?

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/500/12143315
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Ere866 kirjoitti: Pe 21.05.2021 18:36 Miten kettu ***tu tämä on saatu museorekisteriin?

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/500/12143315
Hyi saatana mikä räpellys ja vielä mustat kilvet laitettu väärän aikakauden autoon :!: :evil:
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

Ere866 kirjoitti: Pe 21.05.2021 18:36 Miten kettu ***tu tämä on saatu museorekisteriin?

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/500/12143315
:lol: :lol: :lol:

:clap: :clap: :clap:
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Efraim
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Pe 17.04.2009 16:27
Paikkakunta: Manse, Riäväkylä

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Efraim »

Pontus kirjoitti: Pe 21.05.2021 18:42 Hyi saatana mikä räpellys ja vielä mustat kilvet laitettu väärän aikakauden autoon :!: :evil:
Olen näitä mustia kilpiä ihmetellyt kuten moni muukin. Mutta eikös marssijärjestys ole sellainen, että ensiksi tehdään museoajoneuvotarkastus. Tämän dokumentin ja auton kanssa marssitaan konttorille, jossa tehdään muutoskatsastus - ja usein tilataan kilvet. Kokemukseni konttoreista on että oletusarvoisesti muutoskatsastuksen yhteydessä kauppaavat mustia M-alkuisia kilpiä. Jos asiakas ei ole hereillä, hän saa helposti mustat. Syynä lienee Trafin kilpien tilaussysteemi, jossa on jo valmiiksi rastit tietyissä kohdissa.

Pari vuotta sitten tilasin museo W126:een uudet kilvet kolhiintuneiden tilalle. Sain olla huolellinen että tuli alkuperäiset valkopohjaiset kilvet ilman EU-tunnuksia. Helposti olisi tullut mustat. Vääristä kilvistä saanee yhtä usein syyttää konttorin konttoristia kuin autonomistajaa.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Ei kilvet mitenkään vaihdu kun tehdään muutoskatsastus museoajoneuvoksi. Se mahdollistaa mustien kilpien laittamisen, mutta jos et tee yhtään mitään liikkeitä kilpien kanssa kun muutat ajoneuvon museoajoneuvoksi, niin ei siihen mitään kilpiä tai rekisteritunnusta vaihdu.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Niin ja mitä nyt itse on tehnyt muutoskatsastusta museoajoneuvoksi, niin ei ole tarjottu kilpien vaihtamista ja uusia kilpiä muuten tilatessa noihin vanhempiin kärryihin on tullut aina juuri sellaiset mitä on pyytänyt / itse tilauslomakkeeseen kirjoittanut. Ei se tietenkään sitä tarkoita etteikö jossain voisi jotain hankaluutta tuon kanssakin olla.

Jostain syystä joidenkin ihmisten mielestä mustapohjaiset kilvet jotenkin ”kuuluvat” museoajoneuvoon. On tullut vastaan heitä, jotka luulevat kaikkien mustapohjaisten kuuluvan museoajoneuvoihin, heitä jotka haluavat niillä kilvillä kaikille näyttää, että ”Mulla on museoauto” ja sitten heitä jotka kiusallaan haluavat ne mustat kilvet, koska tietävät monia ärsyttävän mustat kilvet uudemmassa museoautossa.

Oma mielipiteeni, vaikka sitä ei kysytty, on se, että suomalaiseen autoon kuuluu sellaiset kilvet, jotka siihen uutena on tai olisi Suomessa kiinnitetty, oli sitten museorekisteröity tai ei. Mutta jos joku haluaa tehdä autostaan pöljän näköisen vaikka niillä mustilla kilvillä 80-luvun autossa, niin mitäpä se mulle tekee…
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä mustat kilvet museoajoneuvoon ovat sen omistajan oma valinta.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Pistin oman 300:sen myyntiin kun kasikoneinen ässä tulossa tilalle.

Tätä saa myös haukkua vapaasti. Ja kuvat on nyt huonot kun vettä satanut viikon verran niin ei kehtaa sateeseen viedä.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/12145578

Hintahan on laitettu sen takia tuollaiseksi, kun ei tekisi mieli myydä. Tosi ostajahan esittää oman näkemyksensä.
Karralta aikanaan ostamani vanteet alla.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ere866, varmaan kannattaa edistää myyntiä hakemalla 4 vuoden "leima" ?
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Ei saa kattastaa ennekun kesäkuun 1.päivä. Sitten kyllä viedään tietenkin leimalle.

Tässähän kävi aikanaan huono tuuri. Museokatsastin 2017 kesällä ja siihen sai heti kahden vuoden leiman. 2019 kesällä uudelleen ja kaksi vuotta taas lisää. Sitten 2020 kesällä muuttui laki. Eli nyt tänä kesänä saa tähän vasta sen 4v leiman.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä sen saa katsastaa milloin vain, mutta siirtyyhän se tietysti viimeinen leimapäivä kuukaudella aiemmaksi jos nyt käyttää.
Omaan teetin vuosikatsastuksen tammikuussa samalla reissulla kuin museokatsastuksen, vaikka ajoaikaa olisi ollut heinäkuulle.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Nojoo, totta. Papereissa on se katsastusväli määritelty niin sillä olen aina itse mennyt. Katsotaan nyt herääkö tästä ylipäätään kiinnostusta.

Jos w124 menee kaupaksi niin sitten tämä saa vielä jäädä taloon.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja karra »

dealer kirjoitti: La 22.05.2021 15:16 Kyllä sen saa katsastaa milloin vain, mutta siirtyyhän se tietysti viimeinen leimapäivä kuukaudella aiemmaksi jos nyt käyttää.
Omaan teetin vuosikatsastuksen tammikuussa samalla reissulla kuin museokatsastuksen, vaikka ajoaikaa olisi ollut heinäkuulle.
Mielestäni museoauton voi katsastaa ihan milloin vaan, kuten minkä tahansa auton. Katsastushetkestä saa ajoaikaa neljän vuoden päähän kesäkuun loppuun mennessä, se on museoauton katsatsusaika (ollut) eli 1.1. - 30.6.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

AInakin minun museoautossa katsastusaika määräytyy aivan samalla tavalla kuin samanikäisessä normirekisterissä olevassa henkilöautossa, mutta on 4 vuotta yhden vuoden sijasta. Seuraavan kerran viimeistään tammikuussa 2025, kun käytin tämän vuoden tammikuussa.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja karra »

dealer kirjoitti: La 22.05.2021 18:45 AInakin minun museoautossa katsastusaika määräytyy aivan samalla tavalla kuin samanikäisessä normirekisterissä olevassa henkilöautossa, mutta on 4 vuotta yhden vuoden sijasta. Seuraavan kerran viimeistään tammikuussa 2025, kun käytin tämän vuoden tammikuussa.
Okei pitää katsoa, ennen se oli kahden vuoden välein eka kuuden kuukauden aikana ko leimausvuotena. Viime kesänä leimasin 6.3:en, sille tuli 4 vuotta tietenkin. En ole katsonut vielä SECin rekisteriotteesta että milloin pitää leimata. Siitä tuli museoauto keväällä 2018 ja muistelin että muutoskatsastuksessa siihen tuli myös 4 vuotta ajoaikaa, olikohan se jo silloin...

Heh, kait pitäis tarkistella noita mutta Traficomin sivuilla ei nyt mikään huuda ainakaan vielä punaista.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja karra »

Jännästi nuo on menneet. Olin katsastanut SECin joskus syksyllä 2017; 25.9. mennessä koska se on käyttöönottopäivä. Keväällä 2018 se muutoskatsastettiin museoautoksi ja se sai yli vuoden ajoaikaa ilman uutta määräaikaiskatsastusta, 30.6.2019 asti. Katsastin sen 19.6.2019 ja nyt menossa oleva katsastusaika on 19.6.2019 - 30.6. 2021.
Viimeksi muokannut karra, La 22.05.2021 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja karra »

karra kirjoitti: La 22.05.2021 19:28
dealer kirjoitti: La 22.05.2021 18:45 AInakin minun museoautossa katsastusaika määräytyy aivan samalla tavalla kuin samanikäisessä normirekisterissä olevassa henkilöautossa, mutta on 4 vuotta yhden vuoden sijasta. Seuraavan kerran viimeistään tammikuussa 2025, kun käytin tämän vuoden tammikuussa.
Okei pitää katsoa, ennen se oli kahden vuoden välein eka kuuden kuukauden aikana ko leimausvuotena. Viime kesänä leimasin 6.3:en, sille tuli 4 vuotta tietenkin.
Tämä sekoitti ajatukseni. Katsastin 300 SEL 6.3:n 30.6.2020 joka oli viimeinen katsastuspäivä sille autolle vanhan systeemin mukaan, ja sain ajoaikaa 4 vuotta eli 1.7.2024 asti. Siitä jäi mieleen tuo kesä-heinäkuun vaihde mutta se on nyt selkeästi 4 vuotta. SEC menee vielä vanhan säännön mukaan tänä vuonna...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5308
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Nozki kirjoitti: La 22.05.2021 11:51 Oma mielipiteeni, vaikka sitä ei kysytty, on se, että suomalaiseen autoon kuuluu sellaiset kilvet, jotka siihen uutena on tai olisi Suomessa kiinnitetty, oli sitten museorekisteröity tai ei. Mutta jos joku haluaa tehdä autostaan pöljän näköisen vaikka niillä mustilla kilvillä 80-luvun autossa, niin mitäpä se mulle tekee…
Komppaan!

Ja katsastsväliin kommentti ni mullon kahdessakin 124:ssa vain ja ainoastaan yx ja ainut päivä kun sen voi katsastaa :lol: Tuo Diesel Matic ni 2.6 ei yhtään aiemmin eikä myöhemmin. Kysäisen piruuttani aiheesta kun paikallisella A-toimistolla käyn kuten aina.

Joku härö se on kun samallen on toisessakin talon kulkineessa. Ei siis trafin katsastusvälit ihan niin ole kun mitä ne pitäisi olla.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Nozki »

^Onko tarkasti katsottu että niissä on sama vuosikin saman kuukauden ja päivän lisäksi?
Kun sen nykyään saa katsastaa kai vaikka samana päivänä uudestaan ja aina tulee vuosi lisää. Paitsi jos viet juuri kuukautta ennen viimeistä katsastuspäivää niin saat vuoden lisää viimeiseen katsastuspäivään, eli parhaimmillaan 13 kuukautta ajoaikaa (jos on sen ikäinen auto, että sitä vuosittain katsastetaan).
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

...mullon kahdessakin 124:ssa vain ja ainoastaan yx ja ainut päivä kun sen voi katsastaa :lol: Tuo Diesel Matic ni 2.6 ei yhtään aiemmin eikä myöhemmin.
Katsastaa voi nykyisin milloin tahansa, ei ole mitään rajoituksia. Vaikka seuraavana päivänä menee taas uudelleen.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja RH »

Nozki kirjoitti: La 22.05.2021 11:51 Oma mielipiteeni, vaikka sitä ei kysytty, on se, että suomalaiseen autoon kuuluu sellaiset kilvet, jotka siihen uutena on tai olisi Suomessa kiinnitetty, oli sitten museorekisteröity tai ei. Mutta jos joku haluaa tehdä autostaan pöljän näköisen vaikka niillä mustilla kilvillä 80-luvun autossa, niin mitäpä se mulle tekee…
Samoilla linjoilla.

Saivarrellaan kuitenkin sen verran, että siinä määrin kuin siihen ajoneuvoon on vastaavia saatavissa. Joku T-voortti tietysti nykypäivän museokilvin, kun alkuperäistä vastaavia ei tietenkään edes saa. Ja tietysti ne saatavissa olevat mustat ja valkoisetkaan ei enää ole samanlaisia muuta kuin väriltään ja tunnukseltaan, kun nuo valkopohjaisetkin on ihan erilaisia nyt kuin vielä muutama vuosikymmen sitten 8) .

Auton rakenteluhan on ihan jees. Ei joka asiassa tarvitse juosta toohottamassa pussihousut jalassa, mutta jotenkin tuntuu kummalliselta, että saman ihmisen korvien välissä voi soida "riitasointu" silloin, kun ne pussihousut on puettu... :? . Ensin hankkidutaan museoajoneuvon omistajaksi ja sitten sitä mennään ja "tuunataan" museokilvillä, ja pahimmassa tapauksessa annetaan pois siinä vuosikymmenet paikallaan irrottamatta olleet alkuperäiskilvet... :crazy: :clap: .
Jotenkin tulee mieleen jossain taannoin uutisoitu joku 70-l. nousevan auringon maan säilymäihme, jossa oli vielä alkuperäiset suojamuovitkin verhoilujen päällä, mutta alkuperäiskilvet vaihtuneet mustiin museokilpiin :oops: :oops: :oops: .

Sori ot:n jatkaminen... :lol: .

Erellä muuten hieno W126 :thumbup: Siinä on omalle silmälle pelkästään jo tuo väriyhdistelmä sitä mallia, että olepa onnellinen, ettei mulla ole kassassa enempi käytettävää autoihin nyt, muutoin voisit joutua luopumaan :D .
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Tuo 929 on mielestäni myös paras väri w126:seen ja tuolla sisustalla myös niin onhan se hieno! Jalopuut ovat vain "peruspuuta" eli jos tuossa olisi se kullanvärinen, konjakkipuu tms niin ai että.

Inhottavaa silti kaupata autoa jota ei halua myydä. Mutta kuten sanottua, toissapäivänä sovittiin kaupat 500SEL-mallista, joka on rakennettu käytännössä uusiksi viimeisen kymmenen vuoden aikana. Lompakko kevenee aika pahasti ja ennen kaikkea loppuu tilat näiden kanssa.

Ei silti, laitoin tallipaikkahakemuksen vetämään :D katsotaan jos tärppää sopivaan hintaan talli niin sitten ei lähde ässä. On vain karanneet nuo lämpimät säilytystilat hinnoiltaan pilviin .
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Hieman epäsiisti mutta kiinnostava historia.

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/12147349
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

Ere866 kirjoitti: Ma 24.05.2021 07:43 Hieman epäsiisti mutta kiinnostava historia.

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/12147349
Eikö tämä ole sama, joka tässä talvella oli myynnissä 5.900,- hintapyynnöllä jossakin Hämeenlinnassa? Tuo historia on tuttu. Selvittelin nimittäin itse sitä, ja auto meni sitten kaupaksi samana päivänä.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
RJW
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Su 11.04.2021 00:21

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja RJW »

Ere866 kirjoitti: Ma 24.05.2021 07:43 Hieman epäsiisti mutta kiinnostava historia.

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/12147349
On varmasti kiinnostava historia. Tämä Suunnon omistama 560 mainitaan muuten ohimennen Mercedes-Benz Suomen teillä -kirjassa. Kirjassa mainittu yksilö on juuri tuo Nettiautosta löytyvä yksilö, sillä tuskin edes Suunto Oy on ostanut kahta 560 SELiä vuonna 1987 :D
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Hage »

Kuulin aikoinaan että Amer 80-luvun lopussa / 90-luvun alussa osti kaksi (vai oliko peräti kolme) 560SE(!) mallia edustuskäyttöön. Vaihtuivat 91-92 välillä hetki sitten Euroopan markkinoille tulleisiin Lexus LS malleihin. En tiedä onko totta, mutta jos on kiinnostaisi tietää autojen kohtalo koska lyhyitä 560-malleja valmistettiin muutenkin todella vähän.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Vastaa Viestiin