w126 500SEL uutena tulokkaana
w126 500SEL uutena tulokkaana
Tervehdys foorumilaiset!
Autoharrastusta on takana jo 15 vuotta enemmällä ja vähemmällä kalustolla. Oma haave oli nuorempana saada kolme ässää, mallisarja w116, w126 ja w140 omaan talliin. Mielestäni ovat mersun hienoimpia malleja. Tämä haave tuli täyteen vasta vuosi takaperin jolloin tuli ostettua w140, japanin tuontina.
Mutta vielä piti ostaa hieno w126 joka löytyi pohjoisesta. Armas Puolimatkan 500SEL (siitä on juttua vielä täällä foorumillakin) vaihtoi omistajaa keväällä koska itsellä sen varsinaiseen entisöintiin ei ollut aikaa. Onneksi...nimittäin kun se auton kunnostus voi venähtää, kuten saamme kohta lukea:
Eli tämä 1988 500SEL tuotiin Suomeen 2006 Saksasta jossa se kertoman mukaan uutena toiminut pankin autona. 2000-luvun alussahan näitä w126-sarjalaisia sai huokeaan hintaan hyväkuntoisenakin. Tämä yksilö oli saanut osakseen ruostetta ja vähän käytön jälkeä mutta pääosin ollut siistissä kunnossa. Summa summarum. Suomeen tultuaan auto vietti hiljaiseloa ja ent. omistaja omien sanojensa mukaan purki auton pahvilaatikoihin (poisluekin moottori) ja kokosi sitä sitten kymmenkunta vuotta. Auto maalattiin uudelleen, puuttuvat/rikkinäiset osat korjattiin tai hommattiin uudet ympäri maailmaa ja kaikki säädettiin ja laitettiin kuntoon. Mm. puskurikromit ovat kaikki uusia. Moottoria ei avattu (perushuollettiin) koska se toimi hyvin. Voimansiirron osat vaihdettiin jne nesteet, öljyt vaihdettiin ja huollettiin. Moottori oli irroitettuna autosta koko kunnostuksen ajan.
Auto valmistui siis hiljan ja on vielä museokatsastamatta. Normaali leima autossa on ja museotarkastus pitää hoitaa tänä kesänä. 300km ajon jälkeen jotain pientä näprättävääkin löytyy.
Tyhjäkäynnillä moottori vähän tärisee mielestäni vähän liikaa, pitää sytytysosat tutkia. Kierrokset kuitenkin ok ja koneessa vedot hyvin tallella. Muutama pienen pieni kosmeettinen jälki löytyy ja pari tiivistettä ei oikein istu (pitää niille keksiä jotain). Lisäksi ratissa ja vaihdevalitsimessa on käytön jälkeä. Jonkinlainen nahkamaali kenties, onko antaa vinkkejä? Nahkapäällysteisiä ovat molemmat.
Varusteina mainittakoon sähk. takalasinverho, ASR, ilmastointi, alkuperäinen Becker, tempomat ja lumiketjutoiminto (onko vakio ASR:N kanssa?) Autoon on paperit ja huoltokirjat tallessa sekä kolme avainta (yksi tehtaan paketissa).
Semmoinen kapistus.
Autoharrastusta on takana jo 15 vuotta enemmällä ja vähemmällä kalustolla. Oma haave oli nuorempana saada kolme ässää, mallisarja w116, w126 ja w140 omaan talliin. Mielestäni ovat mersun hienoimpia malleja. Tämä haave tuli täyteen vasta vuosi takaperin jolloin tuli ostettua w140, japanin tuontina.
Mutta vielä piti ostaa hieno w126 joka löytyi pohjoisesta. Armas Puolimatkan 500SEL (siitä on juttua vielä täällä foorumillakin) vaihtoi omistajaa keväällä koska itsellä sen varsinaiseen entisöintiin ei ollut aikaa. Onneksi...nimittäin kun se auton kunnostus voi venähtää, kuten saamme kohta lukea:
Eli tämä 1988 500SEL tuotiin Suomeen 2006 Saksasta jossa se kertoman mukaan uutena toiminut pankin autona. 2000-luvun alussahan näitä w126-sarjalaisia sai huokeaan hintaan hyväkuntoisenakin. Tämä yksilö oli saanut osakseen ruostetta ja vähän käytön jälkeä mutta pääosin ollut siistissä kunnossa. Summa summarum. Suomeen tultuaan auto vietti hiljaiseloa ja ent. omistaja omien sanojensa mukaan purki auton pahvilaatikoihin (poisluekin moottori) ja kokosi sitä sitten kymmenkunta vuotta. Auto maalattiin uudelleen, puuttuvat/rikkinäiset osat korjattiin tai hommattiin uudet ympäri maailmaa ja kaikki säädettiin ja laitettiin kuntoon. Mm. puskurikromit ovat kaikki uusia. Moottoria ei avattu (perushuollettiin) koska se toimi hyvin. Voimansiirron osat vaihdettiin jne nesteet, öljyt vaihdettiin ja huollettiin. Moottori oli irroitettuna autosta koko kunnostuksen ajan.
Auto valmistui siis hiljan ja on vielä museokatsastamatta. Normaali leima autossa on ja museotarkastus pitää hoitaa tänä kesänä. 300km ajon jälkeen jotain pientä näprättävääkin löytyy.
Tyhjäkäynnillä moottori vähän tärisee mielestäni vähän liikaa, pitää sytytysosat tutkia. Kierrokset kuitenkin ok ja koneessa vedot hyvin tallella. Muutama pienen pieni kosmeettinen jälki löytyy ja pari tiivistettä ei oikein istu (pitää niille keksiä jotain). Lisäksi ratissa ja vaihdevalitsimessa on käytön jälkeä. Jonkinlainen nahkamaali kenties, onko antaa vinkkejä? Nahkapäällysteisiä ovat molemmat.
Varusteina mainittakoon sähk. takalasinverho, ASR, ilmastointi, alkuperäinen Becker, tempomat ja lumiketjutoiminto (onko vakio ASR:N kanssa?) Autoon on paperit ja huoltokirjat tallessa sekä kolme avainta (yksi tehtaan paketissa).
Semmoinen kapistus.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w126 500SEL uutena tulokkaana
Erittäin hieno auto. Onnittelut!
Re: w126 500SEL uutena tulokkaana
Hyvältä näyttää. Sivuvilkutkin on jätetty laittamatta.
Etu rekisterikilven ruuvit ehkä vaihtaisin tai sitten kuva vain hämää.
Etu rekisterikilven ruuvit ehkä vaihtaisin tai sitten kuva vain hämää.
-
- Mersumies
- Viestit: 2742
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: w126 500SEL uutena tulokkaana
Onnittelut hienosta autosta! Ja kyllä veluurit on hienoin verhoilu ässään
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: w126 500SEL uutena tulokkaana
on nämä hienoja, paras värikin tietysti sinulla. puuttuukos takarenkaan takaa joku roiskesuoja? pistää silmään muuten hienossa autossa tuo rako ensimmäisessä kuvassa.
W210 E320cdi
Re: w126 500SEL uutena tulokkaana
Kyllä puuttuu. Huomasin sen myös eilen tutkiessani autoa. On tässä muutama ihan pieni, kosmeettinen vika mutta niille tuskin edes kannattaa varsinaisesti tehdä mitään. Nuo tiivisteiden istumiset on tässä ekana tekolistalla ja sitten konetta pitää vähän kopistella sieltä täältä.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w126 500SEL uutena tulokkaana
Harmaa menee veluurina tosi hyvin. Hieno pirssi!
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: w126 500SEL uutena tulokkaana
Onnittelut! Ei se sun viissatkuton elämä sitten montaa viikkoa kestänyt