Oli pikkubussi menossa ensimmäiselle ajolle lähes yhdeksän kuukauden jälkeen. Auto toki käytetty käynnissä ja pihalla liikuteltu silloin tällöin. Ja katsastettu maaliskuussa jolloin tuli pari sataa kilometriä ajettua ilman ongelmia.
Nyt alkuviikosta kesärenkaat alle (kotona), vähän imurointia ja muuta siivousta. Eilen perjantaina liikenteeseen ja kauppareissu jotta jarrut ym tulee herkistettyä.
No ei tullut kuin n. 10 kilometriä ja meni vikamoodiin, löytyy mersulle iCarsoft lukija ja antoi 150200, Charge air system - Offset drift under engine load 2.
Sen verran luin että vaatii vähän hevimpi lukija jotta sen vian saa poistettua kun pitää jotain MAP vai MAF kalibroida ja DPF degenerointia tehdä.
Onko jollain ollut vastaavaa vikaa ja onko miten korjattu? Netistä luin että kaiken maailman korjauksia kokeiltu, välillä ilmansuodattomen vaihto ja nollaus riittänyt, joskus jopa peloteltu että kone on vaihdettava
Ajattelin tämän viedä Kouvolan Truck centerille, siellä olen aikaisemmin saanut hyvää Mersu palvelua ilman Veho hintaa
906 519CDI vm.2010, limp mode charge air system
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 906 519CDI vm.2010, limp mode charge air system
Alkuunonly4pro kirjoitti: ↑La 12.06.2021 16:26 Oli pikkubussi menossa ensimmäiselle ajolle lähes yhdeksän kuukauden jälkeen. Auto toki käytetty käynnissä ja pihalla liikuteltu silloin tällöin. Ja katsastettu maaliskuussa jolloin tuli pari sataa kilometriä ajettua ilman ongelmia.
Nyt alkuviikosta kesärenkaat alle (kotona), vähän imurointia ja muuta siivousta. Eilen perjantaina liikenteeseen ja kauppareissu jotta jarrut ym tulee herkistettyä.
No ei tullut kuin n. 10 kilometriä ja meni vikamoodiin, löytyy mersulle iCarsoft lukija ja antoi 150200, Charge air system - Offset drift under engine load 2.
Sen verran luin että vaatii vähän hevimpi lukija jotta sen vian saa poistettua kun pitää jotain MAP vai MAF kalibroida ja DPF degenerointia tehdä.
Onko jollain ollut vastaavaa vikaa ja onko miten korjattu? Netistä luin että kaiken maailman korjauksia kokeiltu, välillä ilmansuodattomen vaihto ja nollaus riittänyt, joskus jopa peloteltu että kone on vaihdettava
Ajattelin tämän viedä Kouvolan Truck centerille, siellä olen aikaisemmin saanut hyvää Mersu palvelua ilman Veho hintaa
Tarkista että missän ei ole vuotoja
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: 906 519CDI vm.2010, limp mode charge air system
Voiko olla vuotoja ahtopuolella vai jossain ohjausletkuissa? Hiiri siellä on ollut talven aikana prkle, ainakin tuulilasin pesimen letku oli syöty s*tna....
Taidan purkaa sen ilmakotelon pois ja tutkia vähän tarkemmin. Pitää kai sitten kuitenkin viedä johonkin tai käydä jonkun *:in luona että saa kalibrointi tehtyä.
Normaalisti auto on talvella vähintään kerran viikossa ajossa ja kesällä toki enemmän. Nyt tän vit*n koronan takia seissyt periaatteessa yli vuoden