S212 ilmajousitus takana (tarkennettu)
S212 ilmajousitus takana (tarkennettu)
[/s]Tein tällaisen topicin, kun suurimmassa osassa otsikko, peräalhaalla tai muuta valmista lisätekstiä...
Asiaan:
Mistä kannattaa lähteä hakemaan vikaa, kun auton käynnistyksen jälkeen antaa ilmoituksen "Malfunction" ja auton kuva ja nuoli ylöspäin.
Meinaako tämä että perä olisi liian alhaalla? Tasonsäätö-ongelma vai kompuraongelma? Muu?
Kiitos. etukäteen.
Asiaan:
Mistä kannattaa lähteä hakemaan vikaa, kun auton käynnistyksen jälkeen antaa ilmoituksen "Malfunction" ja auton kuva ja nuoli ylöspäin.
Meinaako tämä että perä olisi liian alhaalla? Tasonsäätö-ongelma vai kompuraongelma? Muu?
Kiitos. etukäteen.
Viimeksi muokannut jagr83, Ke 04.08.2021 14:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W212 airmatic
Lukemalla mitä vikakoodia siellä on. Asennosta tulee eri ilmoitus, tässä saataapi olla että kompura ei saa nostettua painetta tarpeeksi nopeasti.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W212 airmatic
Okei. Joo pitää käydä lukemassa vikakoodi.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 481
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: W212 airmatic
Jos ei välttämättä halua ensimmäiseksi käydä Starin perässä, voi kompuran huoltaa.
Ilman suodatin ja veden kuivan ovat yleisimmät ongelmien aiheuttajat. Jotka sitten poikivat lisää ongelmia. Varsinkin vesi on ongelma, viimeistään talven (pakkasten) tullessa konkretisoituu, kun perä laskee alas yön aikana.
Tätä samaa varmaan @MiHe tuossa yllä viittaa.
Tämä siis kun, suodattimien vaihto tarvetta kun Star ei kerro kuitenkaan.
Ilman suodatin ja veden kuivan ovat yleisimmät ongelmien aiheuttajat. Jotka sitten poikivat lisää ongelmia. Varsinkin vesi on ongelma, viimeistään talven (pakkasten) tullessa konkretisoituu, kun perä laskee alas yön aikana.
Tätä samaa varmaan @MiHe tuossa yllä viittaa.
Tämä siis kun, suodattimien vaihto tarvetta kun Star ei kerro kuitenkaan.
Re: W212 airmatic
En oo vikaa päässyt selvittään. Mutta oma arvaus että kompura ei lähde päälle. Auton perä laskenut muutaman sentin eikä nouse kun käynnistää auton. Etupäässä vanteen keskeltä kaaren reunaan 36cm ja takana 33cm eikä muutu kun käynnistää auton.
Re: W212 airmatic
No muuttuuko jos valitset alustan mökkiasennon? Jos kompura ei lähde käyntiin niin tarkista tietenkin kompuran sulake ja rele mutta kannattaa tarkistaa myös johdot.
Re: W212 airmatic
Re: W212 airmatic
Vai olisko tämä sittenkin S212 jossa vain takana ilmajouset, ei airmaticia?
Re: W212 airmatic
Niin, voi se olla Toyotakin vaikka mersusta puhuttiin. Sen takia täällä joka toisessa viestissä pyydetään auton rekkari tai runkonumero että osattaisiin puhua kysyjän kanssa oikeista asioista.
Re: W212 airmatic
Sori. Nyt mulla mennyt sekaisin nämä. Joo eihän tässä pysty säätään etu ja takapäätä.
Pahoittelut tästä sekaannuksesta.
Eli tosiaan ei ole etupäässä ilmapusseja vaan vain takana pelkästään. Mutta w212 e mersu
Pahoittelut tästä sekaannuksesta.
Eli tosiaan ei ole etupäässä ilmapusseja vaan vain takana pelkästään. Mutta w212 e mersu
Re: W212 airmatic
No niin. Olipas mulla tietämys ihan uno. Pystyykö tuota otsikkoa muuttamaan? O:
No ainakin nyt tuo selvis että jatkossa osaan puhua autosta oikealla mallinumerolla. Kiitos!
Eli S212 siis kyseessä.. ja takana vain ilmajousitus.
Ja kompura ei tunnu nostavan takapäätä. Onko kompuran sulake missä päin, jos sen nyt tarkistais ekana. Moottoritilassa vai kartturin jalkatilassa
Re: S212 ilmajousitus takana (tarkennettu)
Kompressorin sulake on 160 tai 162 (riippuu mikä S212) etu prefuseboksissa. Tasonsäädön ohjainlaitteen sulake taka-SAMissa f68 ja kompressorin rele on takaluukussa vasemmalla, olikohan paneloinnissa pieni luukku, en muista.
Viimeksi muokannut DBFI, Ke 04.08.2021 21:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: S212 ilmajousitus takana (tarkennettu)
Kompuralle menevät johdot poikki. Tarkista ainakin siitä kohtaa, mistä johtonippu taittuu pohjamuovien sisälle. Omasta joutusin noita johtoja kolvailemaan samasta syystä.
Tesla Model 3
Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: To 01.03.2018 18:34
Re: S212 ilmajousitus takana (tarkennettu)
Henkka voi hyvin olla oikeassa,varsin yleinen vika ja samasta kohtaa muovin kulmasta paineen poisto venttiilin johdot.sinivihreen johdon kuori hankaantuu puhki ja hapettuu poikki
Re: S212 ilmajousitus takana (tarkennettu)
Kiitos @Henri_L
Vika oli juurikin tuossa. johdot poikki. Johdot korjattu ja homma pelaa taas.
Re: S212 ilmajousitus takana (tarkennettu)
Tervepä terve, lainataan tätä threadia, kun itsellä oireita ilma-alustassa.
S212 220cdi -10vm. Ei airmatic, eli pelkkä takapää ilmalla.
Oire:
Kesken ajon saattaa laskea perän alas. Ensin tulee Vehicle rising, please wait. Sitten tulee Malfunction ja nuoli ylös, jos ei nosta ylös.
Joskus kun virrat sammuttaa ja odottaa parkissa niin nostaa ylös. Lähinnä pakkasella nämä oireet.
Itse mutuna, tai huomasin moisen, että kun jäisen polanteen tai muiden yli ajaa, eli tulee sivuttaisheittoa niin silloin tämä tulee kyseeseen. Suoralla töyssyllä ja niin en ole kyllä huomannut.
Kompura surruttaa normaalisti ylös ja pitää siellä. Yön jälkeen perä on molemmin puolin samalla tasolla, mikäli ei ole tuota ylläolevaa hommaa juuri tehnyt ja jättänyt perää nostamatta. Ja pussit on about 3v sitten uusittu ja niissä ei vuotoa/halkeamia ollut, mitä pikaisesti tullut tsekattua tuolla auton alla.
Eilen 10.2. tuli vaihdettua nuo korkeusanturit taakse ja tänään 11.2. piti lähteä käymään lääkärissä tuossa 60km päässä niin laski perän ylös, mutta rupesi kyllä heti kun pysäytin auton niin surraamaan takasin ylös sitä. Joten oma mutu olisi että se on tuo ohjainlaite kaput?
Kysymyksiä:
Onko näissä s212 malleissa samaa sam-ongelmaa kuin S211 malleissa on ollut? Eli jos ohjainlaitteen tasonsäätöön hommaisi niin homma saattaisi tulla kuntoon, sijaitseeko se myös kuten s211, vänkärin jalkotilassa? Tai onko näistä tasonsäädön antureista hieroutunut kallistuksenvakaajaan tai johonkin johtojen kuorta rikki ja sitä kautta antaisi häiriötä? Millaista oiretta tuo korkeudensäätörele antaa?
Yleismallin testerillä vikakoodit luettuna, kun staria ei ollut saatavilla, antoi koodit:
C1572 korjausaika täyttäessä liian pitkä, katkonainen
C1566 auton korkeus takana vasemmalla, korkeus tuntematon, katkonainen
C1568 auton korkeus takana oikealla, korkeus tuntematon, katkonainen
Vaihdettua/huollettua:
- kompuran imuilman suodatin
- ryynit kuivattu
- tasonsäätöanturit vaihdettu uusiin
- ilman jakoblokki pusseille vaihdettu uuteen
S212 220cdi -10vm. Ei airmatic, eli pelkkä takapää ilmalla.
Oire:
Kesken ajon saattaa laskea perän alas. Ensin tulee Vehicle rising, please wait. Sitten tulee Malfunction ja nuoli ylös, jos ei nosta ylös.
Joskus kun virrat sammuttaa ja odottaa parkissa niin nostaa ylös. Lähinnä pakkasella nämä oireet.
Itse mutuna, tai huomasin moisen, että kun jäisen polanteen tai muiden yli ajaa, eli tulee sivuttaisheittoa niin silloin tämä tulee kyseeseen. Suoralla töyssyllä ja niin en ole kyllä huomannut.
Kompura surruttaa normaalisti ylös ja pitää siellä. Yön jälkeen perä on molemmin puolin samalla tasolla, mikäli ei ole tuota ylläolevaa hommaa juuri tehnyt ja jättänyt perää nostamatta. Ja pussit on about 3v sitten uusittu ja niissä ei vuotoa/halkeamia ollut, mitä pikaisesti tullut tsekattua tuolla auton alla.
Eilen 10.2. tuli vaihdettua nuo korkeusanturit taakse ja tänään 11.2. piti lähteä käymään lääkärissä tuossa 60km päässä niin laski perän ylös, mutta rupesi kyllä heti kun pysäytin auton niin surraamaan takasin ylös sitä. Joten oma mutu olisi että se on tuo ohjainlaite kaput?
Kysymyksiä:
Onko näissä s212 malleissa samaa sam-ongelmaa kuin S211 malleissa on ollut? Eli jos ohjainlaitteen tasonsäätöön hommaisi niin homma saattaisi tulla kuntoon, sijaitseeko se myös kuten s211, vänkärin jalkotilassa? Tai onko näistä tasonsäädön antureista hieroutunut kallistuksenvakaajaan tai johonkin johtojen kuorta rikki ja sitä kautta antaisi häiriötä? Millaista oiretta tuo korkeudensäätörele antaa?
Yleismallin testerillä vikakoodit luettuna, kun staria ei ollut saatavilla, antoi koodit:
C1572 korjausaika täyttäessä liian pitkä, katkonainen
C1566 auton korkeus takana vasemmalla, korkeus tuntematon, katkonainen
C1568 auton korkeus takana oikealla, korkeus tuntematon, katkonainen
Vaihdettua/huollettua:
- kompuran imuilman suodatin
- ryynit kuivattu
- tasonsäätöanturit vaihdettu uusiin
- ilman jakoblokki pusseille vaihdettu uuteen
MB S212 220CDI -10