Moro, elikkäs projektina tollanen c124 coupe ekaksi autoksi. Josta olisi tavoitteena ottaa noin 250-400hp välillä ja manuaali askilla. Käyttöön ihan kadulle mutta sellanen millä voi käydä myös radalla räppäämässä vähän. Niin haluisin tietää mitä muut ovat tehneet/suosittelee tekniikan, alustan, jarrujen ja vaihdelaatikon jne osalta.
Mitkä osat kestää parhaiten ja mikä muilla on toiminut ja mitä tehty jne.
Tietoa mielläni otan vastaan ihan kaikkeen liittyen mitä on tullut muilla vastaan c124 coupe projektoinissa.
Tai muiltakin joilla on suositella tai tietoa jostakin mersun tekniikkasta, askiasta ja perästä yms.
Kiitokset niille joilla on antaa neuvoa, kokemuksia tai tietoa.
C124 coupe projektiin.
Re: C124 coupe projektiin.
Jos MB-moottori niin M104.
Jos manuaali niin joku muu kuin MB 124-korisesta. No kai se ton 250 kestää.
Perä kestää MB:stä jos ei tarjoile kytkimellä liikaa.
Jarrut 24-venttiilisestä.
Varmasti löytyy paljon vaihtoehtoja riippuen budjetista.
Toivottavasti väsäät projektikertomusta myös tänne.
Jos manuaali niin joku muu kuin MB 124-korisesta. No kai se ton 250 kestää.
Perä kestää MB:stä jos ei tarjoile kytkimellä liikaa.
Jarrut 24-venttiilisestä.
Varmasti löytyy paljon vaihtoehtoja riippuen budjetista.
Toivottavasti väsäät projektikertomusta myös tänne.
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53
Re: C124 coupe projektiin.
Vähä riippuu mitä meinaa raralla touhata mut täältä toisaalta lämmin suositus m111 moottorille koska ovat melkoosen halpoja ja yllättävän kestäviä ainaki re85sella mut omakohtaasella kokemuksella koupes menöö painojakauma vituiksi ku jeesuksen pääsiääne ja pieniki sivuluisu pyöräyttää aika helposti. Jos käyttää etusumppu öljypohjaa, takasumppu ei taas näyttäny menevän mitenkääpäin ja m111 124 version öljypohjasta ei mitää käryä. Mut jos on laitteet öljypohjan muokkaamiseen sopivat nii saa moottorin riittävän taakse jolloon autosta tuloo melko vakaa. Toisaalta jos on pioneerihenkiä niin maailmas on ripakopallinen mielenkiintoosia ja hyviä moottoreita joista osa jopa samas paketis. Ja peräksi on hyvä jos 3.92asd tai 3.92 ja takajarruuksi w140 v8 hilut nii rupiaa romu pysähtymään. Kallistuksen vakaajiksi kustomit tai kokeella r129 vakaajia
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Re: C124 coupe projektiin.
Moikka, kiitos vinkeistä. Nyt tapeltu ruostevaurioiden kanssa. Ja sitähän riittää. Helmat, etulokarit ulko sekä sisa. Takapuskurin alta joutui repii koko pellin pois. Takalokarin sisakaaret joutuu korjaa. Kohta pelkääjä kylki tehty, sitten pitää tehdä puskurin alta se takahiekkapelti valmiiksi. Joutuu sikkikoneella vähän muokkaamaan peltiä. Alustasta kysymys, miten ootte päivittänyt jouset ja iskarit, ja ne säädettäät tangot perän ripustuksiin, että saa renkaat pidettyä pystyssä"?
Re: C124 coupe projektiin.
Niin, meinaatko bensalla vai dieselillä ajella?
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: C124 coupe projektiin.
Todennäköisesti viinalla laitetaan kulkemaan.