https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/12483335
No tuosta?
No onhan tuossa jo paljon enemmän rahalle vastinetta. Väri on hieno ainakin kuvissa ja soitinkin luultavasti parempi kuin se vakio , kun ei tuossa ole Comandiakaan ollut. Ainoa omasta mielestä must have mikä puuttuu on se Distronic (ja hudi), mutta eipä kaikki niitäkään kaipaa.PP440_ kirjoitti: ↑Su 24.10.2021 21:35https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/12483335
No tuosta?
En omista w205 faceliftiä, mutta olen sellaisella ajanut ja tutulla oli sellainen 1.5 kevythybridi hetken aikaa. Liian pieni moottori tuon kokoiseen autoon, kulutukset pyörii siellä 10L/100km tuntumassa kun sitä vähääkin tehoa joutuu käyttämään enemmän että pärjää liikenteen mukana. Ota suosiolla 2-litraisella koneella, tai ladattava hybridi. Tuo 1.5-1.6 moottori voi olla hyvä siihen A-sarjaan, mutta C:hen liian pieni, samaa mieltä oli myös se tuttavani ja vaihtoi sen ladattavaan hybridiin.Yozhik kirjoitti: ↑Su 31.10.2021 01:27 Tervehdys, auton vaihto W205 faceliftiin kiinnostaa (ja mieluiten avantgarde-versio isomman keskinäytön vuoksi). Ajatettavuus, ulkonäkö ja yleinen tuntuma on minusta suht kohdallaan tuossa. Koneena mieluiten bensa 1.6, 1.5 tai 1.5 kevythybrid. Viimeksi mainittu on kai aina neliveto, mutta se ei ole välttämättömyys; kiva lisä ehkä talvella. Auto tulee normaaliksi käyttöautoksi kahden hengen talouteen, eikä kuljetustarve ole valtava. Muutamia olen käynyt ajamassa ja myös kokeilin myös uuden W206 mallin. Viimeksi mainitussa vaan väliraha nousee turhan korkeaksi omasta mielestäni, vaikka hieno auto toki on kyseessä. Tavoitteena autolle on luotettavuus, mukavuus ja miellyttävä ajotuntuma.
Mitä W205 faceliftin omistajat suosittavat koneeksi ja kuinka huolettomia kilometrejä voi olettaa saavansa noin 30-50 tkm ajetulla huolletulla yksilöllä? Nykyiseen C117:aan 1.6 koneella olen ollut varsin tyytyväinen, mutta C-sarjalainen perinteikkäämpänä Mersuna kiinnostaa nyt enemmän. CLA:han verrattuna C on huomattavasti hiljaisempi ja mukavampi 0.5-1 h kokeajojen perusteella.
Ei ole tuttu tuo W205 niin kysyn mitä nämä 1.5 ja 1.5 kevythybridit tarkalleen on? 2018 hinnastossa on vain C160, 1595 kuution moottorilla, en sanoisi sitä 1.5 litraseksi. Kevythybridiä en löydä ollenkaan. 206-koriseen saa 1.5 litran kevythybridin, 190 heppaa kokonaisteho. Onko tuon saanut 205:een joskus loppuvaiheessa?
Teoria ja käytäntö kun ei aina kohtaa. Tämä ylläoleva tilanne on testattu mm. Top Gearissa. Siinä ajettiin samaa rataa peräkkäin, edellä Toyota Prius ja perässä BMW M4. Tuolla kierroksella se bmw kulutti vähemmän. Kun priuksella ajettiin äärirajoilla oli se bemarille helppoa ja kevyttä.DBFI kirjoitti: ↑Su 31.10.2021 12:20 Outo käsitys tuo että isompi kone kuluttaa vähemmän kun ei tarvii koko tehoreserviä käyttää. Todellisuudessa pikkukoneen hyötysuhde kärsii vasta jos otetaan tehoja reilusti yli maksimiväännön kohdalla ja tuollaisella 190 heppaisella se ei normi liikenteessä ole tarpeen, ei oikein usein mahdollistakaan
jos ajetaan nopeusrajoitusten mukaan. Jopa 205:n 129 heppainen kulkee varmasti vähemmällä kuin isoveljet tavanomaisessa liikenteessä. Moottorin hyötysuhde kasvaa kuormituksen mukaan aina sinne maksimiväännölle asti ja käytännössä kaikilla moottoreilla ajetaan sen hyötysuhdeoptimin alapuolella. Eri asia jos mieltymykset vaatii isompia tehoreservejä tai miellyttävämpi ajettavuus tms. kriteeri painaa.
Onko se moottorin hyötysuhde laskettu teoreettisesti vai käytännössä mitattu?Nippe kirjoitti: ↑Su 31.10.2021 13:07
Teoria ja käytäntö kun ei aina kohtaa. Tämä ylläoleva tilanne on testattu mm. Top Gearissa. Siinä ajettiin samaa rataa peräkkäin, edellä Toyota Prius ja perässä BMW M4. Tuolla kierroksella se bmw kulutti vähemmän. Kun priuksella ajettiin äärirajoilla oli se bemarille helppoa ja kevyttä.
Yritin tuolla havainnollistaa sitä, että pienempi moottori ei aina takaa automaattisesti pienempää kulutusta, vaikka ajetaan samassa paikassa.
Enpä tuolla nyt väittänyt että missä tahansa autossa pienempi moottori kuluttaa vähemmän kuin isompi moottori sopivasti valitussa verrokissa. Oliko tuo Vovo nyt liian pienellä moottorilla ettei jaksanut autoa siirrellä kauppareissuilla ja siksi kulutti niin paljon?Nippe kirjoitti: ↑Su 31.10.2021 13:32
Yritin tuolla havainnollistaa sitä, että pienempi moottori ei aina takaa automaattisesti pienempää kulutusta, vaikka ajetaan samassa paikassa.
Omasta elämästä verrokkina w124 E420 jossa 4.2L V8, siinä kulutukset oli n. 11-12L/100km arkiajossa. Jossain vaiheessa mulla oli myös Volvo S80 T6, siinä 2.8L suora6 ja kulutukset pyöri 12-13L/100km. Molemmissa 4-vaihteinen automaattivaihteisto ja ajot suunnilleen samoilla seuduilla. Molemmissa myös käytin vähintään 98-bensaa joskus myös V-poweria. Volvohan oli myös etuvetoinen eli sen pitäisi olla taloudellisempi kuin takavetoinen w124, ei ollut. Vastaavia esimerkkejä enemmänkin itseltä ja tuttavilta.
Saat tottakai ajaa millä haluat ja elää siinä pilvilinnassa että pienempi moottori on aina taloudellisempi. Kukin tyylillään, elämä on valintoja täynnä.
Annoitpa loistavan esimerkin siitä, kuinka teoria todella kohtaa käytännön. Ainakin tässä Top Gearin kokeessa Priusta vastaan ajoi tosin M3:Nippe kirjoitti: ↑Su 31.10.2021 13:07Teoria ja käytäntö kun ei aina kohtaa. Tämä ylläoleva tilanne on testattu mm. Top Gearissa. Siinä ajettiin samaa rataa peräkkäin, edellä Toyota Prius ja perässä BMW M4. Tuolla kierroksella se bmw kulutti vähemmän. Kun priuksella ajettiin äärirajoilla oli se bemarille helppoa ja kevyttä.
Olet tässä aivan oikeassa. Mutta ajotapa ja ajoympäristö ratkaisee paljon. Jos ajotapa on pyrkivä ja silti eri autoja ajetaan tavallaan isomman ehdoilla, silloin pienempää konetta tosiaan joutuu riivaamaan sen verran kovemmin, että on täysin realistista löytää esimerkkejä joissa pienempi moottori kuluttaa enemmän.
Ei vastaus, useammastakin syystä. Muistutatkos nyt ensin minkä valmistajien käyttämät automaatit kuluttavat vielä enemmän polttoainetta kuin Volvon? PIkkuvolvoilla on ajettu ihan asiallisia lukemia pisaralle pisimmälle kisoissa ja aina manuaalina. Ellei kuljettaja jaksa vaihtaa vaihteita itse, etuvedon teoreettinen etu ylikompensoituu väärin päin asennetun moottorin vaatiman kaksin kerroin väännetyn automaattivaihteiston ylimääräisiin hammasvälityksiin. Satalankun automaatti on yhdellä akselilla, kuten pitääkin. Volvon suoran kuutosen kanssa käytetty GM automaatti on jo teorian osalta lähtökohtaisestikin takamatkalla ja sen lisäksi yksi huonoimmista automaateista, mitä Amerikassa on ikinä tehty. Ja sen on pultattu Volvon tinaviitosesta kuutoseksi kasvatetun moottorin kylkeen. Tennfemma med snurra ei ole taloudellisuudestaan tunnettu, eikä sen kulutus yhtään pienene yhden sylinterin ja yhden ahtimen lisäämisellä.Nippe kirjoitti: ↑Su 31.10.2021 13:32 Omasta elämästä verrokkina w124 E420 jossa 4.2L V8, siinä kulutukset oli n. 11-12L/100km arkiajossa. Jossain vaiheessa mulla oli myös Volvo S80 T6, siinä 2.8L suora6 ja kulutukset pyöri 12-13L/100km. Molemmissa 4-vaihteinen automaattivaihteisto ja ajot suunnilleen samoilla seuduilla. Molemmissa myös käytin vähintään 98-bensaa joskus myös V-poweria. Volvohan oli myös etuvetoinen eli sen pitäisi olla taloudellisempi kuin takavetoinen w124, ei ollut.
Jospa jätettäisiin tällaiset yleistykset molemmin päin ja annetaan jokaisen ostaa sen verran työntövoimaa kuin katsovan tarvitsevansa.
En ole kv-foorumeilta löytänyt euroopassa valmistettujen 2.0 versioidenkaan osalta mitään erityisesti 2.0 koneeseen liittyviä ongelmia, joten kiinnostaisi tietää mitä ne tietyt ongelmat ovat? Kv-foorumeilla on kyllä mainittu C300 2.0 koneen ongelmia, mutta ne on valmistettu muualla ja muille markkinoille, niistäkö on kyse?Yozhik kirjoitti: ↑Su 31.10.2021 20:57 Aika monilla moottoreilla on tosiaan W205 faceliftiä saanut. Vuoden 2019 aikana autoon sai siis vielä "vanhan" 1.6 eli M274 koneen (eli siis sama kone, jota käytetiin pre-faceliftissä ja myös kaikissa A-sarjan johdannaisissa). Omassa CLA:ssa on sama moottori hieman eri viritysasteella ja se toimii aivan hyvin CLA:ssa arkimoottorina. Oma kokemukseni koneen luotettavuudesta on hyvä. Ilmeisesti 2.0 versiossa on ollut tiettyjä ongelmia, jos kv-foorumeita uskoon. Omakohtaista kokemusta ei ole eikä yhdelläkään kaverillakaan ole juuri sellaista.
Juu. 1.6 ja 2.0 ero on iskun pituus; muista eroista en tiedä.M8r8u kirjoitti: ↑Ma 01.11.2021 11:57En ole kv-foorumeilta löytänyt euroopassa valmistettujen 2.0 versioidenkaan osalta mitään erityisesti 2.0 koneeseen liittyviä ongelmia, joten kiinnostaisi tietää mitä ne tietyt ongelmat ovat? Kv-foorumeilla on kyllä mainittu C300 2.0 koneen ongelmia, mutta ne on valmistettu muualla ja muille markkinoille, niistäkö on kyse?Yozhik kirjoitti: ↑Su 31.10.2021 20:57 Aika monilla moottoreilla on tosiaan W205 faceliftiä saanut. Vuoden 2019 aikana autoon sai siis vielä "vanhan" 1.6 eli M274 koneen (eli siis sama kone, jota käytetiin pre-faceliftissä ja myös kaikissa A-sarjan johdannaisissa). Omassa CLA:ssa on sama moottori hieman eri viritysasteella ja se toimii aivan hyvin CLA:ssa arkimoottorina. Oma kokemukseni koneen luotettavuudesta on hyvä. Ilmeisesti 2.0 versiossa on ollut tiettyjä ongelmia, jos kv-foorumeita uskoon. Omakohtaista kokemusta ei ole eikä yhdelläkään kaverillakaan ole juuri sellaista.
1.6 ja 2.0 koneissa on ilmeisesti sama perusrakenne, eri iskun pituus, männän halkaisija sama.
Ainakin siitä tuontiautosta puuttuu lisäkäsittely jonka tehdas/maahantuoja näkee tarpeelliseksi (tehdään Saksassa lähtösatamassa).zwo_a_vier kirjoitti: ↑To 04.11.2021 14:15 Mielipiteitä W205 korin ruostesuojauksen tasosta? Olisi mahdollisuus saada oma 2016 vuoden tuontiauton kori finikor-käsiteltyä kustannuksitta, mutta olen nykyautojen osalta vähän skeptinen tämän suhteen. Jatkoon vai ei?
Älä nyt yhden kommentin perusteella tee päätöstä. Lue vaikka tämä threadi:zwo_a_vier kirjoitti: ↑To 04.11.2021 14:25 Okei, eli voisi ihan fiksua. Ovia en taida antaa suihkia, kun paskaavat ihan kaiken ja jos jotain irroittelevat, niin narinat ovat varmaa.
Noin alkaen 800€. Kantsii laittaa alkuperäinen, toimii tunnistimet ja kamerat varmemmin ja tullu ainakin sellainen tunne että nuo alkuperäiset kestävät kiveniskujakin paremmin. Käsittääkseni Glassdrive pisteiltä saa alkuperäisiä kun vain muistaa huomauttaa.
Meinasin siis eteen sivulaseja.. suhinoiden takia/mielenkiinnosta kyselen, että onko joku ”joutunut” omaan piikkiin vaihdattamaan..