E w212 paljon ajetut, kestävyys??
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: Pe 05.11.2021 06:57
E w212 paljon ajetut, kestävyys??
Olen ollut aina vannoutunut volkkarikuski, mutta nyt on alkanut tekemään mieli mersua. Olen katsellut näitä paljon ajettuja (300-500tkm) e-sarjan w212 mesuja. Sellaisia saa kohtuuhintaan (alle 15000€). Kannattaako tuollaisiin sekaantua kun kuitenkin tarkoitus hankkia luotettavaa ja turvallista peliä vaimolle työmatkaan (80km/suunta)? Ilmeisen kestäviä koneita nuo 200 ainakin on kun niin paljon näkyy myynnissä olevan yli puoli miljoonaakin ajettuja? Mihin tälläisten kanssa kannattaa varautua? Tyyppiviat yms kuluvat paikat?
Kiikarissa olisi myös yksi mielenkiintoinen 250 4matic automaatti, mitä mieltä tälläisistä porukka on 400tkm ajettuna?
Kiikarissa olisi myös yksi mielenkiintoinen 250 4matic automaatti, mitä mieltä tälläisistä porukka on 400tkm ajettuna?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys??
nelivedossa on tärinä, värinä, laakeri, öljypohjanvuoto 2ke jne ongelmia. Farmarissa ilmajousi yms.
jos perus sedanin ostat niin sillä voi päästä melko huolettomasti jos se on hyvin hoidettu aiemmin. automaattiin vaihdettu öljyt yms.
noissa luistonesto on sen verran aktiivinen ettei se takaveto siis tee siitä mitenkään ongelmallista työmatka-ajossa. lähinnä lähtee hitaammin kuin neliveto. autohan ei ole mitenkään kevytperäinen, joten pitoa on ihan riittävästi.
jos perus sedanin ostat niin sillä voi päästä melko huolettomasti jos se on hyvin hoidettu aiemmin. automaattiin vaihdettu öljyt yms.
noissa luistonesto on sen verran aktiivinen ettei se takaveto siis tee siitä mitenkään ongelmallista työmatka-ajossa. lähinnä lähtee hitaammin kuin neliveto. autohan ei ole mitenkään kevytperäinen, joten pitoa on ihan riittävästi.
W212 E350cdi
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys??
Dieselinä OM651 neloskoneissa. Moottori on siis sama 200,220 ja 250cdi/bluetec. 200 on yksi turbo, 220 ja 250 kaksi turboa. Joitan eroa välijäähdyttimissä, moottorin ohjauksessa ja joissakin apulaitteissa, mutta perusmoottori on silti sama. 6-syl on sitten eri moottori. ”Hieman” ongelmia om651 2009-2011 malleissa, ihan moottoririkkoja, mutta yleisimpänä ohut jakopääketju ja sen venyminen. 6/2012 jälkeen tämä on urbaanin huhun mukaan parannettu. Itsellä oli kyseisellä moottorilla oleva 6/14 S204 C jolla ajoin 283tkm-381tkm. Ei ollut tekniikan kanssa murheita. Voitaneen sanoa, että om651 on mainettaan kestävämpi kone, tietysti ymmärrän heitä joille se arpa on osunut konerikon ja kymppitonnin laskun kanssa. Nykyään kuitenkin noita varaosia ja vaihtokoneita on edullisestikin saatavilla.
Manuaali ja mersu on jälleenmyynnin kannalta (uudemissa) aina huono, ei niistä oman kokemuksen perusteella tahdo eroon päästä. Noissa neloskoneissa oleva 7G automaatti on mielestäni mukavatoiminen laatikko. On siinäkin omat tyyppivikansa, mm johdelevy, joten ainakin huolehtisin että ostettavassa autossa on vaihteistoöljyt vaihdettu ajallaan ja käytetty oikeita öljyjä. Tuokaan ei ole ihan itsestään selvyys nykyään.
Nelivedon suhteen on tärkeää että etupään vetarin laakerointi on kunnossa, jos öljypohjan läpi menevä laakeri korkkaa pesän on tiedossa isoa ja kallista. Nelivedossa on omat erikoisosansa, jotka on tottakai kalliimpia kun vakio takavetoisessa..
W212 1.srj on 2009-2013 tehty ja ainakin omaan makuun melkoisen vanhanaikainen. Se on myös erinäisistä syistä pitänyt hintansa aika hyvin, mutta omasta mielestä se on puhtaasti ylihintainen. Itse suuntaisin katseen faceliftiin, joka on jo huomattavasti edellä niin ulkoa kun sisältäkin. 2013-2014 on ilman euro6 urea vehkeitä ja ehkä se toimintavarmin versio. 2015-2016 on bluetec ja siinä siis sarjassaan ensimmäiset urealaitteet jotka on hyvinkin vikaherkkiä ja yllätys, kalliita korjata.
Jos itse nyt ostaisin 212:sta niin pitäisin isoimpina kriteereinä Avantgarde varustelua ja ILS ajovaloja. Sen jälkeen väritykset, verhoilut jne maun mukaan. Kilsoja vertaisin ennenkaikkea kuntoon ja huoltoihin. Siinä 200tkm ajetussa nimittäin voi olla paljon enemmän korjattavaa kun 300tkm ajetussa. Mutta tietenkään se 300tkm ajettu ei voi maksaa samaa kun 200tkm ajettu, oli nyt kuinka hyvä tahansa. Suomalainen tuulipukukansa kun kuitenkin ostaa sen auton numeroiden perusteella, valitettavasti. Halogeenien vuoksi meni ainakin itseltä useampi muuten ok auto suoraan ö-mappiin, niillä en edes harkitsisi. Paras olisi jos löytää tehtaan AMG sport paketilla, jolloin ulkonäkö kohenee, mutta myös jälleenmyyntiarvo säilyy paremmin. AMG paketillinen on aina helpompi myydä.
300-500tkm ajettu ja 15000€ ei kuulosta mitenkään halvalta, ei edes kohtuulliselta. 500tkm ja 7-8000€ kuulostaa ihan siedettävältä. 300tkm en itse yli 13.000€ maksaisi faceliftina. 200-300tkm tuntuu olevan edelleen 15-20t€ hintaluokassa, mikä on absurdi verrattuna vaikkapa 213:een. Ehkä jostain 100tkm ajetusta joku voi vielä parikymppiä maksaakin. Jos paljon ajettu ei ole henkisesti ongelma, niin taksareilta irtoaa monesti vuoden vaihteen tienoilla isoilla kilsoilla, mutta hyvin huollettuja yksilöitä. Noissa on yleensä myös oikeasti kohtuullinen hintataso. Seurasin näitä melko aktiivisesti puolitoista vuotta, mutta ostin itse lopulta 213:n. Hinnat oli 212FL osalta parivuotta sitten jopa 5t€ edullisempia, korona ja autojen vaihtuvuuspula on nostaneet hinnat ihan epärealistisiin lukemiin. Itse olen huomannut sen, että 400tkm kun napsahtaa mittariin niin se on lähinnä ongelmajätettä, jota kukaan ei halua. Sellaisen siis jos ostaa niin huomioi vaan sitten että hinta on niin alhainen, että sen voi surutta ajaa loppuun. Sellainen autohan voi silti olla ihan timanttisessa iskussa ja toimia 15-vuotta, mutta liikkeet siitä ei hyvitä ja yksityiset ei uskalla ostaa.
Yhteenvetona vois sanoa, että W212 on yllättävän hyvä auto, jopa paljon ajettuna. Veljellä on reilu 500tkm ajettu vanha taksi sedan ja kaverille olin hommaamassa syksyllä facelift amg paketillista farkkua. Molemmat on vuosimallia 2013, vaikka veljen auto preface onkin. Tuohon 240tkm ajettuun facelift farkkuun on nyt syydetty kolme kertaa enemmän rahaa kuin tuohon 500tkm ajettuun, mutta siinä oli puutteita huolloissa ja ylläpidossa, joten ”viat” oli sinänsä tiedossa ostohetkellä ja se näkyi toki myös ostohinnassa. Ja suurin osa ongelmistanon ollut juuri tuossa takapään ilmajousituksessa, joka on nyt uusittu käytännössä kokonaan. Sedanissahan ei ilmoja ole, jos se ei ole airmatic.
Yleisenä vinkkinä vielä, ettei mersujen korjaaminen ja huolto nyt niin kallista ole, mutta se vaatii vähän tutkimista, suhteita ja tietoa kuka tekee mitäkin ja mistä saa mitäkin. Jos surutta aina vie veholle korjattavaksi niin velkavankeus on valmis.
Manuaali ja mersu on jälleenmyynnin kannalta (uudemissa) aina huono, ei niistä oman kokemuksen perusteella tahdo eroon päästä. Noissa neloskoneissa oleva 7G automaatti on mielestäni mukavatoiminen laatikko. On siinäkin omat tyyppivikansa, mm johdelevy, joten ainakin huolehtisin että ostettavassa autossa on vaihteistoöljyt vaihdettu ajallaan ja käytetty oikeita öljyjä. Tuokaan ei ole ihan itsestään selvyys nykyään.
Nelivedon suhteen on tärkeää että etupään vetarin laakerointi on kunnossa, jos öljypohjan läpi menevä laakeri korkkaa pesän on tiedossa isoa ja kallista. Nelivedossa on omat erikoisosansa, jotka on tottakai kalliimpia kun vakio takavetoisessa..
W212 1.srj on 2009-2013 tehty ja ainakin omaan makuun melkoisen vanhanaikainen. Se on myös erinäisistä syistä pitänyt hintansa aika hyvin, mutta omasta mielestä se on puhtaasti ylihintainen. Itse suuntaisin katseen faceliftiin, joka on jo huomattavasti edellä niin ulkoa kun sisältäkin. 2013-2014 on ilman euro6 urea vehkeitä ja ehkä se toimintavarmin versio. 2015-2016 on bluetec ja siinä siis sarjassaan ensimmäiset urealaitteet jotka on hyvinkin vikaherkkiä ja yllätys, kalliita korjata.
Jos itse nyt ostaisin 212:sta niin pitäisin isoimpina kriteereinä Avantgarde varustelua ja ILS ajovaloja. Sen jälkeen väritykset, verhoilut jne maun mukaan. Kilsoja vertaisin ennenkaikkea kuntoon ja huoltoihin. Siinä 200tkm ajetussa nimittäin voi olla paljon enemmän korjattavaa kun 300tkm ajetussa. Mutta tietenkään se 300tkm ajettu ei voi maksaa samaa kun 200tkm ajettu, oli nyt kuinka hyvä tahansa. Suomalainen tuulipukukansa kun kuitenkin ostaa sen auton numeroiden perusteella, valitettavasti. Halogeenien vuoksi meni ainakin itseltä useampi muuten ok auto suoraan ö-mappiin, niillä en edes harkitsisi. Paras olisi jos löytää tehtaan AMG sport paketilla, jolloin ulkonäkö kohenee, mutta myös jälleenmyyntiarvo säilyy paremmin. AMG paketillinen on aina helpompi myydä.
300-500tkm ajettu ja 15000€ ei kuulosta mitenkään halvalta, ei edes kohtuulliselta. 500tkm ja 7-8000€ kuulostaa ihan siedettävältä. 300tkm en itse yli 13.000€ maksaisi faceliftina. 200-300tkm tuntuu olevan edelleen 15-20t€ hintaluokassa, mikä on absurdi verrattuna vaikkapa 213:een. Ehkä jostain 100tkm ajetusta joku voi vielä parikymppiä maksaakin. Jos paljon ajettu ei ole henkisesti ongelma, niin taksareilta irtoaa monesti vuoden vaihteen tienoilla isoilla kilsoilla, mutta hyvin huollettuja yksilöitä. Noissa on yleensä myös oikeasti kohtuullinen hintataso. Seurasin näitä melko aktiivisesti puolitoista vuotta, mutta ostin itse lopulta 213:n. Hinnat oli 212FL osalta parivuotta sitten jopa 5t€ edullisempia, korona ja autojen vaihtuvuuspula on nostaneet hinnat ihan epärealistisiin lukemiin. Itse olen huomannut sen, että 400tkm kun napsahtaa mittariin niin se on lähinnä ongelmajätettä, jota kukaan ei halua. Sellaisen siis jos ostaa niin huomioi vaan sitten että hinta on niin alhainen, että sen voi surutta ajaa loppuun. Sellainen autohan voi silti olla ihan timanttisessa iskussa ja toimia 15-vuotta, mutta liikkeet siitä ei hyvitä ja yksityiset ei uskalla ostaa.
Yhteenvetona vois sanoa, että W212 on yllättävän hyvä auto, jopa paljon ajettuna. Veljellä on reilu 500tkm ajettu vanha taksi sedan ja kaverille olin hommaamassa syksyllä facelift amg paketillista farkkua. Molemmat on vuosimallia 2013, vaikka veljen auto preface onkin. Tuohon 240tkm ajettuun facelift farkkuun on nyt syydetty kolme kertaa enemmän rahaa kuin tuohon 500tkm ajettuun, mutta siinä oli puutteita huolloissa ja ylläpidossa, joten ”viat” oli sinänsä tiedossa ostohetkellä ja se näkyi toki myös ostohinnassa. Ja suurin osa ongelmistanon ollut juuri tuossa takapään ilmajousituksessa, joka on nyt uusittu käytännössä kokonaan. Sedanissahan ei ilmoja ole, jos se ei ole airmatic.
Yleisenä vinkkinä vielä, ettei mersujen korjaaminen ja huolto nyt niin kallista ole, mutta se vaatii vähän tutkimista, suhteita ja tietoa kuka tekee mitäkin ja mistä saa mitäkin. Jos surutta aina vie veholle korjattavaksi niin velkavankeus on valmis.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys??
Valtaosaa autoilijoista ei kiinnosta tutkia missä ja miten se halvin mersukorjaus teetetään saatika hommata staria ja tarvittavia merkkikohtaisia työkaluja.
Itse asiaan.. olikos näissä W212 se ruostuva takakelkka?
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys??
Ei varmaankaan, mutta hintoihinsa se tulee, ei mahda mitään. Näissä on niinpaljon ”euron” vikoja mitä korjataan tonneilla, että sääliksi käy monia Mersun omistajia. Ei mullakaan ole staria, mutta tiedän kellä on, se yleensä riittää. Valmiin diagnoosin kanssa on helpompi etsiä korjaajaa ja jää se kallis sekoiluvaihe pois.
204:n kohdalla olen törmännyt noihin kelkkaongelmiin enemmän, mutta eiköhän se lie sama rakenne 212:ssa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys??
Näin on.EVO X kirjoitti: ↑Pe 05.11.2021 11:33Ei varmaankaan, mutta hintoihinsa se tulee, ei mahda mitään. Näissä on niinpaljon ”euron” vikoja mitä korjataan tonneilla, että sääliksi käy monia Mersun omistajia. Ei mullakaan ole staria, mutta tiedän kellä on, se yleensä riittää. Valmiin diagnoosin kanssa on helpompi etsiä korjaajaa ja jää se kallis sekoiluvaihe pois.
Se on jokaisen itse harkittavissa kannattaako työmatka autoksi hommata sellaista mikä vaatii omaa harrastuneisuutta tai ajankäyttöä "euron" vikojen tutkimiseen. Varsinkin jos hankintahinta pyörii 15ke tuntumassa se voi jopa aiheuttaa joillekin ylimääräistä stressiä, mikäli sitä joutuu korjuuttamaan isolla rahalla vuosittain.
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys??
Jeps, samasta syystä en itse pysty vaihtaa merkkiä Mersusta muuhun, kun en ymmärrä niistä mitään, ja edelleen samasta syystä meillä vaimolle hankittiin Toyota Riittää että itsellä on näitä harrasteautoja, niinkuin työkaveri Mersun hankkimisen jälkeen totesi.BHN kirjoitti: ↑Pe 05.11.2021 13:38 Se on jokaisen itse harkittavissa kannattaako työmatka autoksi hommata sellaista mikä vaatii omaa harrastuneisuutta tai ajankäyttöä "euron" vikojen tutkimiseen. Varsinkin jos hankintahinta pyörii 15ke tuntumassa se voi jopa aiheuttaa joillekin ylimääräistä stressiä, mikäli sitä joutuu korjuuttamaan isolla rahalla vuosittain.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys??
Toisille auto on väline millä pääsee töihin ja takaisin, ja toisille se on myös harrastus. Itse kuulun jälkimmäiseen ja tuijotan varusteisiin enemmän kuin kilsoihin.
Itsellä preface facelift sisustalla, jep se kaikkein paskin vaihtoehto siitä välistä. Osa osista on fl ja josa ei. 12 lopusta justiin toi auto. Kestävyys on ollut hyvä mielestäni ja kilometrejä on 270tkm tällähetkellä koneena om651. Osia vaihtoon on mennyt imusarjan tiiviste ym muuta tyyppivikaa.
Ei moitteita muuten, kiva ajaa ja mukava.
Vakiona kun mikään ei pysy niin vaikea sanoa pitkän ajan kestävyydestä.
Itsellä preface facelift sisustalla, jep se kaikkein paskin vaihtoehto siitä välistä. Osa osista on fl ja josa ei. 12 lopusta justiin toi auto. Kestävyys on ollut hyvä mielestäni ja kilometrejä on 270tkm tällähetkellä koneena om651. Osia vaihtoon on mennyt imusarjan tiiviste ym muuta tyyppivikaa.
Ei moitteita muuten, kiva ajaa ja mukava.
Vakiona kun mikään ei pysy niin vaikea sanoa pitkän ajan kestävyydestä.
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys??
Aika monta näkökantaahan tähän on. Minulla kun nuo "työmatkat" tarkoittavat monesti kahta - kolmea päivää viikossa, niin oma valintani on MB. Ostan mieluiten alle 200tkm ajetun, kun tiedän, että menen sillä kevyesti 300 tkm lisää kohtuullisin kustannuksin ja kohtuullisen varmasti. Star on itsellä, tietysti. Edellisessä kuukauden matkalaskussa oli vähän alle 5000 km. Joten se kattaa kyllä kohtuulliset kulut ja ehtona tämän jatkumiselle tietysti on, että auto on luotettavassa kunnossa. Kieltämättä siitä tulee kuluja, mutta kohtuudella saakin tulla. Ajomukavuutta osaa arvostaa jos istuu autossa käytännössä suurimman osan työajastaan ajoittain ja minimissäänkin huomattavan.BHN kirjoitti: ↑Pe 05.11.2021 13:38Näin on.EVO X kirjoitti: ↑Pe 05.11.2021 11:33Ei varmaankaan, mutta hintoihinsa se tulee, ei mahda mitään. Näissä on niinpaljon ”euron” vikoja mitä korjataan tonneilla, että sääliksi käy monia Mersun omistajia. Ei mullakaan ole staria, mutta tiedän kellä on, se yleensä riittää. Valmiin diagnoosin kanssa on helpompi etsiä korjaajaa ja jää se kallis sekoiluvaihe pois.
Se on jokaisen itse harkittavissa kannattaako työmatka autoksi hommata sellaista mikä vaatii omaa harrastuneisuutta tai ajankäyttöä "euron" vikojen tutkimiseen. Varsinkin jos hankintahinta pyörii 15ke tuntumassa se voi jopa aiheuttaa joillekin ylimääräistä stressiä, mikäli sitä joutuu korjuuttamaan isolla rahalla vuosittain.
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys??
Tuo onkin huomattavasti suurempi kuin ajomäärä kuin keskivertoautoilijalla. Nyt kun etätyöt ovat yleistyneet merkittävästi saattaa keskimääräinen ajosuorite pyöriä 10tkm nurkilla.
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys??
Sitten on myös autoja, joiden edellinen omistaja on korjaillut tonnin vikoja euroilla, ja sellaisen auton uusi omistaja se vasta kusessa on jos sopivasti sattuu.EVO X kirjoitti:Näissä on niinpaljon ”euron” vikoja mitä korjataan tonneilla, että sääliksi käy monia Mersun omistajia.
Kommenttini ei ole tarkoitus olla EVO X:ltä lainaamaani tekstiä "kaatava", vaan muistutus siitä että myös toisinpäin saadaan aikaan todella haastavia vikoja korjattavaksi.
Edit; just noin kuin EVO X alla kirjoittaa
Viimeksi muokannut dealer, Pe 05.11.2021 19:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
oulaistenliikenne.fi
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys??
Tämä on kyllä ihan totta. Tietoisesti huoltojen laiminlyönti ja erilaiset kotkaukset on kyllä iso ongelma käytettyä autoa ostettaessa. Mä olen huomannut tämän valitettavan asian kun ostaa auton yksityiseltä, siis jos vertaa ammattikäytössä olleeseen.dealer kirjoitti: ↑Pe 05.11.2021 18:32Sitten on myös autoja, joiden edellinen omistaja on korjaillut tonnin vikoja euroilla, ja sellaisen auton uusi omistaja se vasta kusessa on jos sopivasti sattuu.EVO X kirjoitti:Näissä on niinpaljon ”euron” vikoja mitä korjataan tonneilla, että sääliksi käy monia Mersun omistajia.
Kommenttini ei ole tarkoitus olla EVO X:ltä lainaamaani tekstiä "kaatava", vaan muistutus siitä että myös toisinpäin saadaan aikaan todella haastavia vikoja korjattavaksi.
Ei ole kovinkaan harvinaista että nuoriso, tai miksei vaikka viidenkympin villitystä viettävä perheenisä ostaa kalliin auton isolla osamaksulla ja kappas muutaman kuukauden päästä huomataan että kaikki rahat menee lyhennyksiin, ja auton arvo on jo vähemmän kun mitä siitä on velkaa. Kaverin autoliikkeessä tämä on valitettavan arkipäivää.. tullaan vaihtamaan ”halvempaan” kunnes huomataan, että täytyis vielä maksaa väliä. Ja yleensä autolla on siinä vaiheessa jo useampi tonni korjausvelkaa.
Vanhan taksin korjauksessa harvemmin on säästelty, vaikka se olisi ulkoisesti ja sisältä totaalisen räjähtänyt. Työkalun kun täytyy toimia. Supersiisti yksityisen auto saattaa kuitenkin olla huollettu sieltä mistä aita on matalin ja sit tulee ongelmia. Molempia on ollut, ja myös niitä euron tai nolla euron vikoja, joiden korjaus valtuutetussa olis maksanut kuukauden palkan.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys??
EVO X kirjoitti helvetin hyvän oppaan.
Jossain vaiheessa itse kun ostelin paljon ajettuja, ostin mielellään sellaisen missä alusta mahdollisimman huonossa kunnossa ja hinta sen takia alhainen, moottori ja vaihteisto sit pitää tutkia tarkasti, niissä ei saa olla moitetta. Alusta on melko halpa pistää uusiksi jos rautajouset, ja kun paljon ajettua hakee, niin toivoo että se olis hyvä ajaa, uudella alustalla se menee mukavasti.
Jossain vaiheessa itse kun ostelin paljon ajettuja, ostin mielellään sellaisen missä alusta mahdollisimman huonossa kunnossa ja hinta sen takia alhainen, moottori ja vaihteisto sit pitää tutkia tarkasti, niissä ei saa olla moitetta. Alusta on melko halpa pistää uusiksi jos rautajouset, ja kun paljon ajettua hakee, niin toivoo että se olis hyvä ajaa, uudella alustalla se menee mukavasti.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys??
Erittäin hyviä ohjeita ja kirjoituksia! Itse kartan näitä suuria vaihtoautoliikkeitä juuri sen takia, koska se kalliiksi käynyt osamaksupommi on sinne helpoin ollut kadottaa. Siellä on pitkä rivi niitä 300-400tkm ajettuja yksityisten "hyvällä pidolla" olleita.
Itse taas ostin sen melkein 500tkm ajetun vanhan taksin, johon on varmasti kaikki huollot tehty kattavasti, siinä on huoltovälikin ollut 10tkm vähemmän, mitä yksityisillä. Eikä ole nyt vajaan vuoden omistaneena ollut kyllä ongelmiakaan. Jännä ollut havaita että yllättävän moni tuttavapiirissäni on kyseenalaistanut autoni oston juuri niiden kilometrien takia. Vaikka tekniikka varmasti kunnossa, sisusta täysin ehjä eikä ulkopuolellakaan jälki. Samat heput sitten ajavat niillä karvalakkimalleilla joita juuri noista vaihtoautoliikkeen rivistä löytyy ja ovat jatkuvasti kyselemässä, mikä vika heidän kulkineessaan nyt on ja moittivat aina merkkiä ja kuinka nämä "uudet" autot ovat niin huonoja nykyään.
Itse taas ostin sen melkein 500tkm ajetun vanhan taksin, johon on varmasti kaikki huollot tehty kattavasti, siinä on huoltovälikin ollut 10tkm vähemmän, mitä yksityisillä. Eikä ole nyt vajaan vuoden omistaneena ollut kyllä ongelmiakaan. Jännä ollut havaita että yllättävän moni tuttavapiirissäni on kyseenalaistanut autoni oston juuri niiden kilometrien takia. Vaikka tekniikka varmasti kunnossa, sisusta täysin ehjä eikä ulkopuolellakaan jälki. Samat heput sitten ajavat niillä karvalakkimalleilla joita juuri noista vaihtoautoliikkeen rivistä löytyy ja ovat jatkuvasti kyselemässä, mikä vika heidän kulkineessaan nyt on ja moittivat aina merkkiä ja kuinka nämä "uudet" autot ovat niin huonoja nykyään.
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys??
Itselle tuli 13 mallin 4 koneinen diesel E facelift farkku takavetoisena 300.000 rullattuna. Ongelmina oli loota ja takapään jousitus. Kun ne saatiin kuntoon on kyyti ollut mukavan letkeetä. Auto on "iso" mutta kääntyy suhteellisen näppärästi. Itse pidän kovasti tuosta 360 kamerasysteemistä lisävarusteena. Helpottaa kummasti pysäköidessä. E tuli siksi valittua koska tilan tarve oli akuutti muuten ehkä olisin valinnut C sarjan.
Pitkälle ajovälille mitä aloittaja laittoi niin siihen ottaisin kyllä E sarjan
Pitkälle ajovälille mitä aloittaja laittoi niin siihen ottaisin kyllä E sarjan
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys??
Pääosin samoilla linjoilla, mutta muutama täsmennys silti:
Pre-faceliftin ILS-xenonien automatiikalla ei ole oikeastaan mitään käyttöä koska se toimii niin epätarkasti, ettei sitä voi käyttää. Facelift-mallin LED-valojen säätö on paljon elegantimpaa.
Jos facelift Avangarden vakioalusta on sama kuin pre-faceliftin, silloin omat arvostukset kannattaa miettiä aika tarkasti. Omassa hakuseulassani minun makuuni liian lyhyillä ja liian jäykillä jousilla ja liian suurilla vanteilla varustettu perus-Ava oli kieltolistalla, mistään AMG-paketista puhumattakaan. Avan ostin silti, kun sattui löytymään yksilö, johon oli valittu no-cost tehdasoptiona mukavuusalusta, eli Classicin ja Elegancen pitkäjoustoinen korkeampi vakioalusta jo valmiiksi 16" vanteille vaihdettuna. En sano kumpi on universaalisti parempi (koska pitkäjoustoinen tietenkin on ), vaan ehdotan, että tätä valintaa ei tehdä ulkonäön vaan kuljettajan makuun sopivuuden kannalta.
Yksi huolto 7G-Troniciin on tehty heti alussa alle 100.000 km kun turbiininlukitus lakkasi toimimasta. En tiedä, mitä oli vialla, koska en nähnyt koko laskua jonka maksoi Junge Sterne takuu. Itselle osuneita haavereita yksi suutin (kaksiturboinen Delphi-suuttimilla) ja vesipumppu.
Näiden lisäksi on mennyt suhteellisen halpa ahtopaineen säädin, jonka sivuvaikutuksena Oulun Veho asiantuntevasti vaihtoi momentinmuuntimen, mutta tästä on vähän vaikea syyttää autoa
Nimenomaan manuaali ja E-sarjalainen on tätä. Jos pystyy vaihtamaan vaihteet itsekin, sitten on ostajan markkina, kun seurailee pidempään myynnissä olleita manuaalivaihteisia ja tarjoaa "jotain". Ja se pitää sitten varautua ajamaan niin pitkään ettei hyvityshinta enää harmita.
Ulkonäkö on mielipidekysymys, itse pidän alkuperäisestä Bruno Saccon monumentiksi piirretystä retro-Ponttoonista enemmän kuin sen someajalle siloitellusta kopiosta. Alkuperäinen on itsensä näköinen, facelift on sama muoto vesitettynä. Mutta jos tykkää uudemmasta, niin esittäisin sille ihan todellisenkin perustelun noista valoista.EVO X kirjoitti: ↑Pe 05.11.2021 08:48 W212 1.srj on 2009-2013 tehty ja ainakin omaan makuun melkoisen vanhanaikainen. Se on myös erinäisistä syistä pitänyt hintansa aika hyvin, mutta omasta mielestä se on puhtaasti ylihintainen. Itse suuntaisin katseen faceliftiin, joka on jo huomattavasti edellä niin ulkoa kun sisältäkin.
Jos itse nyt ostaisin 212:sta niin pitäisin isoimpina kriteereinä Avantgarde varustelua ja ILS ajovaloja.
Pre-faceliftin ILS-xenonien automatiikalla ei ole oikeastaan mitään käyttöä koska se toimii niin epätarkasti, ettei sitä voi käyttää. Facelift-mallin LED-valojen säätö on paljon elegantimpaa.
Jos facelift Avangarden vakioalusta on sama kuin pre-faceliftin, silloin omat arvostukset kannattaa miettiä aika tarkasti. Omassa hakuseulassani minun makuuni liian lyhyillä ja liian jäykillä jousilla ja liian suurilla vanteilla varustettu perus-Ava oli kieltolistalla, mistään AMG-paketista puhumattakaan. Avan ostin silti, kun sattui löytymään yksilö, johon oli valittu no-cost tehdasoptiona mukavuusalusta, eli Classicin ja Elegancen pitkäjoustoinen korkeampi vakioalusta jo valmiiksi 16" vanteille vaihdettuna. En sano kumpi on universaalisti parempi (koska pitkäjoustoinen tietenkin on ), vaan ehdotan, että tätä valintaa ei tehdä ulkonäön vaan kuljettajan makuun sopivuuden kannalta.
Minulla vasta 261.000 km, mutta en ole ikinä päässyt millään autolla näin pitkälle ilman alustan nivelten vaihtoa. Oma toleranssini kolinoille on pienempi kuin katsurilla, enkä mielelläni aja helistimellä vaikka auto olisi vanhakin.
Yksi huolto 7G-Troniciin on tehty heti alussa alle 100.000 km kun turbiininlukitus lakkasi toimimasta. En tiedä, mitä oli vialla, koska en nähnyt koko laskua jonka maksoi Junge Sterne takuu. Itselle osuneita haavereita yksi suutin (kaksiturboinen Delphi-suuttimilla) ja vesipumppu.
Näiden lisäksi on mennyt suhteellisen halpa ahtopaineen säädin, jonka sivuvaikutuksena Oulun Veho asiantuntevasti vaihtoi momentinmuuntimen, mutta tästä on vähän vaikea syyttää autoa
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä