OM642 turbon imuputki luistaa pois klemmaria kiinnittäessä
OM642 turbon imuputki luistaa pois klemmaria kiinnittäessä
Kesällä laitettu uusi putki tuli irroitettua ja kun tuli aika laittaa putki takaisin, oli putken työntö perille asti hirveän taistelun takana. Klemmaria kiristäessä putki lähtee sitten luistamaan pois turbosta. Mikä ihme voi tuollaista aiheuttaa? Uskaltaako tällä ajaa ettei imaise tiivistettä turboon? Y-putki uusi, oranssi tiiviste kuukauden vanha, nyt irroitettu ekan kerran eikä pysy enää.
Näin se oli ennen irroitusta.
Irroituksen jälkeen, kun koitti kiinnittää putken ja kiristää. Kaverin kanssa punnattiin se turboon kiinni ja kiristettiin klemmaria mutta ei, lähtee vaan liukumaan pois kuten kuvasta näkyy.
Voiko nämä tarviketiivisteet olla ns kertakäyttöisiä ja siksi tehdä tuota?
Näin se oli ennen irroitusta.
Irroituksen jälkeen, kun koitti kiinnittää putken ja kiristää. Kaverin kanssa punnattiin se turboon kiinni ja kiristettiin klemmaria mutta ei, lähtee vaan liukumaan pois kuten kuvasta näkyy.
Voiko nämä tarviketiivisteet olla ns kertakäyttöisiä ja siksi tehdä tuota?
S212 E350CDI 4Matic 2009
Re: OM642 turbon imuputki luistaa pois klemmaria kiinnittäessä
Moi
Itseltäni ainakin loppui luotto tuon huonon designin kanssa. Varsin "epämääräinen" laittaa paikalleen ja monesti auki otettaessa se oli jotenkin huonosti paikallaan riippumatta oliko paikalleen laittaja "ammattilainen" tai minä itse... kerran laitettiin myös uusi alkuperäinen tiiviste. Lopulta tein saman ratkaisun kuin moni muukin päätynyt tekemään ja korvasin liitoksen silikoni T-haaralla, jossa siis pikku haara sille huohotusputkelle. Eipä enää sen jälkeen ollut ongelmia ko. liitoksen kanssa.
TJ
Itseltäni ainakin loppui luotto tuon huonon designin kanssa. Varsin "epämääräinen" laittaa paikalleen ja monesti auki otettaessa se oli jotenkin huonosti paikallaan riippumatta oliko paikalleen laittaja "ammattilainen" tai minä itse... kerran laitettiin myös uusi alkuperäinen tiiviste. Lopulta tein saman ratkaisun kuin moni muukin päätynyt tekemään ja korvasin liitoksen silikoni T-haaralla, jossa siis pikku haara sille huohotusputkelle. Eipä enää sen jälkeen ollut ongelmia ko. liitoksen kanssa.
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: OM642 turbon imuputki luistaa pois klemmaria kiinnittäessä
Klemmari kuuluu olla etureunassa. alkuperäinen on erilainen ,nyt se ei kiristä turbon ympäriltä!
ML320cdi sport-07 EX. m-sport taas.
Re: OM642 turbon imuputki luistaa pois klemmaria kiinnittäessä
Tuo y-putki on asennettu Pirkanmaan HYAcenterillä ja he sen hommasivat autoliikkeen maksaessa kulut. Eihän tuohon saa klemmaria mitenkään muuten ja toisaalta se on kyllä siinä tiukasti pysynyt aiemmin.
Voiko näihin saada tuota y-putkea erillisenä ilman MAFfeja ja tämä olisi nyt jotenkin väärä? Jotenkin oudon värinenhän tuo putki on.
Voiko näihin saada tuota y-putkea erillisenä ilman MAFfeja ja tämä olisi nyt jotenkin väärä? Jotenkin oudon värinenhän tuo putki on.
S212 E350CDI 4Matic 2009
Re: OM642 turbon imuputki luistaa pois klemmaria kiinnittäessä
niinkuin Vision sanoi, nykyinen klemmari on väärä eikä kuulu tuohon, siksi ei kiristy oikein.
Re: OM642 turbon imuputki luistaa pois klemmaria kiinnittäessä
Kiristät liian tiukalle. Ehkä jo aiemmin kiristetty liikaa ja siksi helpommin tulee tuo ongelma ?
Tuossa kuvaa uudesta putkesta ja klemmarin paikasta:
https://www.ebay.it/itm/184184454301?mk ... olid=10050
Tuossa kuvaa uudesta putkesta ja klemmarin paikasta:
https://www.ebay.it/itm/184184454301?mk ... olid=10050
oulaistenliikenne.fi
Re: OM642 turbon imuputki luistaa pois klemmaria kiinnittäessä
Katsoin tuota Dealerin laittamaa kuvaa ja omaa kuvaa missä tiiviste on oikein, enkä näe mitään eroa klemmarin paikassa vai onko klemmarin asennolla väliä?
Korostan siis vielä sitä, että työnnettiin putki ja tiiviste kiinni turboon asti, mutta kun alkaa kiristämään klemmaria, putki lähtee liukumaan pois turbosta ja tulee tuollainen kuvassa näkyvä rako jolloin klemmari ei pidä mitään kiinni.
MB Koskinen vaihtaa siihen uuden tiivisteen tänään, meneepä nyt sitten varmasti oikein. Kysyn samalla onko tuossa klemmari jotenkin väärin.
Korostan siis vielä sitä, että työnnettiin putki ja tiiviste kiinni turboon asti, mutta kun alkaa kiristämään klemmaria, putki lähtee liukumaan pois turbosta ja tulee tuollainen kuvassa näkyvä rako jolloin klemmari ei pidä mitään kiinni.
MB Koskinen vaihtaa siihen uuden tiivisteen tänään, meneepä nyt sitten varmasti oikein. Kysyn samalla onko tuossa klemmari jotenkin väärin.
Viimeksi muokannut AaPoo, Ma 22.11.2021 08:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S212 E350CDI 4Matic 2009
Re: OM642 turbon imuputki luistaa pois klemmaria kiinnittäessä
kappas vain, onkin uudemmasta 642sta tuo, vanhemmissa klemmari erilainen tosiaan, joka on lähempänä "turboa" .
Re: OM642 turbon imuputki luistaa pois klemmaria kiinnittäessä
Eipä saanut ammattimieskään paremmin uutta tiivistettä. Meinasi samaa kuin dealer, kiristetty liian lujaa. MAFfit näyttää vanhilta ja tuo imuputken y-haara halvalta uudelta tarvikemuovilta, ilmeisesti näitä saa erikseen?
S212 E350CDI 4Matic 2009
Re: OM642 turbon imuputki luistaa pois klemmaria kiinnittäessä
Mulla vois olla ehjä keski osa, kylläkin cls, mutta sama varaosanumro kuin tuossa meidän s212
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: OM642 turbon imuputki luistaa pois klemmaria kiinnittäessä
Klemmari oli vanhassa mallissa erilainen. Siinä oli ne kolot jotka piti sen paikallaan Y-haaran muovinystyröis. Mutta ei se tuon lähempänä turboa ollut kun ekassa kuvassakaan "uudessa mallissa"... jos vertaa ekaa ja tokaa kuvaa niin klemmari on selvästi kireämmällä ja muovi deformoitunut. Voi laskea klemmarin hännän lovistakin eron... ehkä se ri pysy enää siksi kun saanut jo muotoonsa muutoksen...
Mahtuukohan / saako sovitettua tähän Y-haaraan enään sitä silikoniletku korjausta...?
TJ
Mahtuukohan / saako sovitettua tähän Y-haaraan enään sitä silikoniletku korjausta...?
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: OM642 turbon imuputki luistaa pois klemmaria kiinnittäessä
Meinasi asentaja, että pitäisi tuon siellä pysyä ongelmitta, jossain vaiheessa voi alkaa sitten pökkäämään taas öljyä sieltä. On kyllä typerä keksintö koko y-putki.
S212 E350CDI 4Matic 2009
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 495
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: OM642 turbon imuputki luistaa pois klemmaria kiinnittäessä
varmaan koko Y putki on johtunut siitä, että tehtaalla ovat halunneet ripustaa kaiken moottoriin. että autojen kokoaminen toimisi helpommin. Esim JEEPissä kun on sama kone, niin siinä on normiputki ja lokarin päällä ilmaboxi, yhdellä ilmamäärämittarilla. Paha vaan näissä vaihtaa, kun pitää olla kaksi ilmamäärämittaria, niin miten ne yhteen putkeen voi laittaa.
W212 E350cdi
Re: OM642 turbon imuputki luistaa pois klemmaria kiinnittäessä
Olisi tuon kiinnityksen voinut tehdä silti hieman fiksummin
Oliko kellään tietoa tuon pelkän alkuosan (y-osan) saamista erikseen tarvikkeena? Luulisi jostain kiinasta ainakin löytyvän, sen verran yleinen osa.
Oliko kellään tietoa tuon pelkän alkuosan (y-osan) saamista erikseen tarvikkeena? Luulisi jostain kiinasta ainakin löytyvän, sen verran yleinen osa.
S212 E350CDI 4Matic 2009
Re: OM642 turbon imuputki luistaa pois klemmaria kiinnittäessä
Pysyyhän se noinkin paikallaan, Kaikki rasva,öljy pois liitoksesta ja käyttää vaikka saippuavettä asennuksessa.
Se kuivuu pois sieltä.
Se kuivuu pois sieltä.
ML320cdi sport-07 EX. m-sport taas.