W213 E-sarja topikki

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ari89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: Ti 11.08.2009 22:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Ari89 »

Tuossa 220d allterrain mallissa ottivat takaa kiinni. Eteen sai jarrut uusittua normaalisti, mutta takaa piti vapauttaa testerillä. En ole sen kummemmin perehtynyt, että miten niitä ohjataan. Itsellä jäätymisongelma vain takana. Välillä niin lujassa, ettei meinaa liikkeelle päästä.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Ari89 kirjoitti: To 09.12.2021 05:59 Tuossa 220d allterrain mallissa ottivat takaa kiinni. Eteen sai jarrut uusittua normaalisti, mutta takaa piti vapauttaa testerillä. En ole sen kummemmin perehtynyt, että miten niitä ohjataan. Itsellä jäätymisongelma vain takana. Välillä niin lujassa, ettei meinaa liikkeelle päästä.
Mistä tiedät että vain takana jäätyvät? Liukkaalta kun lähtee liikkeelle niin etupyörät saattaisi jäätyessään laahata takatuupparissa?

Omassa "jäätyvät" sekä etu- että takajarrut ihan kesähelteilläkin jos sattuu auton painepesurilla huuhtelemaan eikä yhtään kuivaa levyjä jarruttelemalla. Liimaa kyllä niin kovin kiinni että paukahtaa ja reilusti nytkähtää liikkeelle lähdössä.

Mielenkiintoinen tuo teoria hybridistä, toisaalta totta että jarruja ei tule kuivattua mutta toisaalta ei tule lunta sinne sulateltuakaan.

Näistä uudemmista sähköjarruista hyvä kuvaus WIS:issä tietenkin (gf42.20-p-2000a). Ei näyttänyt googlesta heti löytyvän. Tässä kohtaahan puhutaan ratkaisusta jossa sähkömoottorikäyttö on integroitu takajarrujen jarrusylinteriin. Pieni moottori isolla välityksellä käyttää matopyörää joka painaa mekaanisesti jarrupalat kiinni normaalin hydraulikäytön sijasta.
Käsijarru.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Ari89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: Ti 11.08.2009 22:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Ari89 »

Kylläpä sen tuntee jo ratin takana. Kokeilla sitä voi kun laittaa käsijarrun päälle ja koittaa päästä eteenpäin. Perä niiaa. Käyttöjarrun kanssa kokeilemalla huomaa kyllä eron.

Toinen tapa on mennä viereen kattomaan kun toinen koittaa liikkeelle, etulevyn näkee liikkuvan, mutta takalevy ei inahdakaan.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Ari89 kirjoitti: To 09.12.2021 11:39 Kylläpä sen tuntee jo ratin takana. Kokeilla sitä voi kun laittaa käsijarrun päälle ja koittaa päästä eteenpäin. Perä niiaa. Käyttöjarrun kanssa kokeilemalla huomaa kyllä eron.

Toinen tapa on mennä viereen kattomaan kun toinen koittaa liikkeelle, etulevyn näkee liikkuvan, mutta takalevy ei inahdakaan.
Tuo jälkimmäinen on varma konsti. Perä kyllä niiaa vaikka olisi sekä etupää että takapää jumissa. Ehkä pidosta riippuen huomaa jonkinlaisen eron niiauksessa mutta milläs kokeilee vertailla pelkää perää versus kaikki pyörät. No, alkaa mennä liikaa ohi otsikon, sorry...
kenni_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ma 22.11.2021 16:36

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

Jasu24 kirjoitti: Ke 08.12.2021 12:31 Lämmittääkö W213 E 300de oma sähköinen lämmityslaite (esi-ilmastointi) moottoria hytin lisäksi?
Lämmittää pelkän hytin.
S213 E300de -20
ArskaMK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ma 18.11.2019 21:35

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja ArskaMK »

Ari89 kirjoitti: To 09.12.2021 11:39
Toinen tapa on mennä viereen kattomaan kun toinen koittaa liikkeelle, etulevyn näkee liikkuvan, mutta takalevy ei inahdakaan.
Jopas harmittaa, kun en lukemaani ymmärrä!
Jos on takavetoinen auto, jossa takapyörät ovat jumissa, niin mitä sieltä etupyöristä näkee?
Avatar
Ari89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: Ti 11.08.2009 22:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Ari89 »

Allterrain lienee aina neliveto? Näin olen ainakin itse lukenut. En tiedä missä vaiheessa tästä tuli (tässä keskustelussa) takavetoinen? Ja niiauksessa huomaa selvän eron, kun kaikki jarrut jumissa verrattuna vain takapäähän. Takavedossa tosin ei.
ArskaMK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ma 18.11.2019 21:35

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja ArskaMK »

Anteeksi, en tuosta otsikosta tunnistanut, että ketju olikin rajattu nelivetoisiin.
Hyvä että löytyi selitys ymmärtämättömyydelleni!
Avatar
Ari89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: Ti 11.08.2009 22:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Ari89 »

miiice kirjoitti: Ma 06.12.2021 22:49
Ari89 kirjoitti: Su 05.12.2021 11:35 Pari kysymystä tullut pakkasien myötä. Saako automaattisen käsijarrun poistettua? Jarrut lähes joka kerta jäässä, enemmän tai vähemmän. Oli vanhoilla paloilla/levyillä ja nyt kun sai uudet joka nurkkaan, niin ei ollut vaikutusta tähän. Selvennyksenä, niin jarrut oli loppu ja ne vaihdettiin sen takia.
Koodaamalla saa, muttei merkkiliikkeessä. Kannattaa tehdä kun talvella pysähtyy ajon jälkeen niin kuskin ovi auki jolloin menee P asentoon ja käsijarru myös päälle, se sitten heti pois päältä ja sitten vasta virrat pois. Näin jää pelkälle P asennolle helpoiten.
Tiedätkö Milice jonkun joka tuon koodauksen osaa/osaatko sinä?
miiice
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 23.12.2020 16:32

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja miiice »

Ari89 kirjoitti: To 09.12.2021 20:46
miiice kirjoitti: Ma 06.12.2021 22:49
Ari89 kirjoitti: Su 05.12.2021 11:35 Pari kysymystä tullut pakkasien myötä. Saako automaattisen käsijarrun poistettua? Jarrut lähes joka kerta jäässä, enemmän tai vähemmän. Oli vanhoilla paloilla/levyillä ja nyt kun sai uudet joka nurkkaan, niin ei ollut vaikutusta tähän. Selvennyksenä, niin jarrut oli loppu ja ne vaihdettiin sen takia.
Koodaamalla saa, muttei merkkiliikkeessä. Kannattaa tehdä kun talvella pysähtyy ajon jälkeen niin kuskin ovi auki jolloin menee P asentoon ja käsijarru myös päälle, se sitten heti pois päältä ja sitten vasta virrat pois. Näin jää pelkälle P asennolle helpoiten.
Tiedätkö Milice jonkun joka tuon koodauksen osaa/osaatko sinä?
Itselläni ei ole laitteita, mutta Mb lab tekee näihin W213 koodauksia
Avatar
marakeesi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 24.06.2014 07:04
Paikkakunta: Oulu

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja marakeesi »

Moro.
Käytin autoani 60 tuhannen huollossa. Huolto meni OK, mutta totesivat, että edessä oikeanpuoleinen alatukivarsi väljä. Onko mersun laatu nykyään näin heikko, etä noilla kilometreillä jo menee väljäksi? Luin tuolta palstalta, että muillakin mennyt, mutta kuinka yleistä tämä on. Ajossa ei nitise eikä lotise, joten en ole huomannut koko asiaa.
MB 220 W213-18 4-matic
Honda Pan-European-94
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja EVO X »

marakeesi kirjoitti: Pe 17.12.2021 07:51 Onko mersun laatu nykyään näin heikko, etä noilla kilometreillä jo menee väljäksi?
On, ei nyt ehkä Mersun, mutta alatukivarsien alapallot on puhtaasti alimitoitetut tuon kokoiselle autolle. Sama tukivarsihan näissä on W205:n kanssa, joten jos niissäkin pallot korkkaa niin, eipä ihme ettei raskaammassa E:ssä sitä tekisi. Omassa taitaa olla järjestyksessään kolmannet varret (255tkm). Itse vaihdatin ne nyt syksyllä Meyle HD versioihin, joissa on 25mm pallo alkuperäisen 20mm sijaan. Valtuutettuhan sinne ei niitä asenna, vaan sitä tehtaan perusvartta.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2715
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja markoala »

Hyvä tietää, mulla on kerran vaihdettu, 60-80 tkm välissä. Nyt 145 tkm ajettu. Käytin vasemman irti kun luulin että se on väljä, koska pallo oli tiukka, asensin takaisin. Lemförder n. 70 tkm ajettuna siis vielä ehjä. Suunnattu on vain veholla vaihdetun oikean jälkeen.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja EVO X »

markoala kirjoitti: Pe 17.12.2021 08:22 Hyvä tietää, mulla on kerran vaihdettu, 60-80 tkm välissä. Nyt 145 tkm ajettu. Käytin vasemman irti kun luulin että se on väljä, koska pallo oli tiukka, asensin takaisin. Lemförder n. 70 tkm ajettuna siis vielä ehjä. Suunnattu on vain veholla vaihdetun oikean jälkeen.

Juu mulla meni molemmat noin 5tkm aikana sen jälkeen kun oli asennettu alustasarja ja 20” pyörät. En tiedä toki kuinka huonot ne oli lähtöjään. Edellinen omistaja oli vaihtanut historian mukaan pariin otteeseen.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
marakeesi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 24.06.2014 07:04
Paikkakunta: Oulu

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja marakeesi »

Oletko EVO X käyttänyt tätä mallia ? Huomattavasti halvempi ja jos vielä parempi kuin alkuperänen, niin hyvä silloin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
MB 220 W213-18 4-matic
Honda Pan-European-94
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

W212 alustan osat kesti liian hyvin, joten nyt on haluttu turvata riittävä varaosamyynti.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja EVO X »

marakeesi kirjoitti: Pe 17.12.2021 17:20 Oletko EVO X käyttänyt tätä mallia ? Huomattavasti halvempi ja jos vielä parempi kuin alkuperänen, niin hyvä silloin.
Tuo on ylätukivarsi. Alatukivarsi on tämännäkönen: https://www.ebay.de/itm/Querlenker-Drei ... 634-2357-0

Mutta joo, olikahan syksyllä 250€ kotiintoimitattuna parilta.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
marakeesi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 24.06.2014 07:04
Paikkakunta: Oulu

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja marakeesi »

Kiitos tiedosta, mulla itsellä tuo tekniikka ei ole oikein hallussa. Miten muuten, vaikuttaako tuon vaihto pyöränsuuntaukseen mitenkään?
MB 220 W213-18 4-matic
Honda Pan-European-94
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja EVO X »

marakeesi kirjoitti: La 18.12.2021 10:19 Kiitos tiedosta, mulla itsellä tuo tekniikka ei ole oikein hallussa. Miten muuten, vaikuttaako tuon vaihto pyöränsuuntaukseen mitenkään?
Juu pyöränkulmat täytyy tarkastaa vaihdon jälkeen. Ilmaisena vinkkinä suosittelen vaihtamaan samalla kallistuksenvakaajan pystytangot, eli koiranluut. Jos ne ei vielä ole väljät niin irrottamisen jälkeen todennäköisesti on. Ne oli profiteilessä 20€/kpl Lemförderinä niin eipä paljoa kostu.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Ari89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: Ti 11.08.2009 22:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Ari89 »

Ari89 kirjoitti: Pe 12.11.2021 10:20
Ari89 kirjoitti: To 11.11.2021 18:18 Pitäisi saada webasto lämmittämään moottoria. Missäs se vesiventtiili sijaitsi 220d:ssä?

Olen lukenut jostain "simulaattorista", olisi kuulemma parempi kuin tehovastus. Tietääkö joku mistä sellaisia saisi? Mielummin ohjelmoituttaisin pois, muttei taida tähän hätään osaajaa löytyä esim. Rovaniemen lähistöltä?
Itselle vastaten, Rovaniemen Wetterillä onnistuu. Hinta ~125e.
Tämäkin reissu jäi tekemättä. Kävin itse nyppäämässä piuhan pois...

Seuraavalle etsijälle tiedoksi, mukavuusventtiili sijaitsee oikean etupyörän etupuolella. Sisälokaria raottamalla pääsee käsiksi.
Jarba
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 19.08.2017 21:53

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Jarba »

Kuskin jalkatilan ambient valo pimeni. Onko jotain kikkaa vai
Onko vaan ledi palanut? Onko minkälainen vaihtaa jos tarve vaatii?
Jarba
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 19.08.2017 21:53

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Jarba »

Vastaan itselleni. Jalkatilassa on valo jossa on samassa sekä kirkas ledi että ambient ledi. Omasta oli se ambient ledi palanut. Vaihto kestää 2 min.
Uusi osa Mersulla 20e Osanro. A0009064404
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Tuli taas noita päiväajovaloilla lumituiskussa ajavia katsellessa mieleeni, että minkälainen ajovaloautomatiikka 213:ssa (Multibeam LED) mahtaa olla? Ajeleeko tuolla kuinka helposti perä pimeänä hämärässä/tuiskussa/pimeässäkin (kohta tuollaisen omistajana kyselen)
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

tj86430 kirjoitti: To 23.12.2021 15:34 Tuli taas noita päiväajovaloilla lumituiskussa ajavia katsellessa mieleeni, että minkälainen ajovaloautomatiikka 213:ssa (Multibeam LED) mahtaa olla? Ajeleeko tuolla kuinka helposti perä pimeänä hämärässä/tuiskussa/pimeässäkin (kohta tuollaisen omistajana kyselen)
Eikös se perän osalta ole ihan sama kuin aiemmat autosi? Hämärässä kytkee ajovalot eli myös parkit taakse. Myös sateella kytkee ajovalot, omasta mielestä kyllä vähän kevyemmässäkin sateessa saisi kytkeä. Lumisateesta ei kytke kun ei yleensä tarvii pyyhkijöitä. Sumussa myös helposti vaatii kuskilta apua.

Jotenkin kohtuullista jos muut merkit ei sateella kytke ajovaloja mutta minusta käsittämätöntä että valoanturi ei ole pakollinen samalla kertaa kun tämä "perä pimeänä" kompromissi hyväksyttiin.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

DBFI kirjoitti: To 23.12.2021 16:00
tj86430 kirjoitti: To 23.12.2021 15:34 Tuli taas noita päiväajovaloilla lumituiskussa ajavia katsellessa mieleeni, että minkälainen ajovaloautomatiikka 213:ssa (Multibeam LED) mahtaa olla? Ajeleeko tuolla kuinka helposti perä pimeänä hämärässä/tuiskussa/pimeässäkin (kohta tuollaisen omistajana kyselen)
Eikös se perän osalta ole ihan sama kuin aiemmat autosi?
Voi olla. 211:ssä, vitossa ja v70 mark II:ssa ei päiväajovaloja ollut, 212:ssa en ihan tarkkaan muista miten toimivat. V90:ssä oli mielestäni perässä aina valot, mutta voin olla väärässäkin.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
W204Koksi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: La 12.10.2019 19:38

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja W204Koksi »

miiice kirjoitti: Ma 06.12.2021 22:49
Ari89 kirjoitti: Su 05.12.2021 11:35 Pari kysymystä tullut pakkasien myötä. Saako automaattisen käsijarrun poistettua? Jarrut lähes joka kerta jäässä, enemmän tai vähemmän. Oli vanhoilla paloilla/levyillä ja nyt kun sai uudet joka nurkkaan, niin ei ollut vaikutusta tähän. Selvennyksenä, niin jarrut oli loppu ja ne vaihdettiin sen takia.
Koodaamalla saa, muttei merkkiliikkeessä. Kannattaa tehdä kun talvella pysähtyy ajon jälkeen niin kuskin ovi auki jolloin menee P asentoon ja käsijarru myös päälle, se sitten heti pois päältä ja sitten vasta virrat pois. Näin jää pelkälle P asennolle helpoiten.

Toimii, ei pauku takajarrut enää. :D
W213 T 220d 4Matic -18
Savulahna
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 28.12.2021 20:19

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Savulahna »

Taitaa tosissaan olla w213:ssa nuo etutukivarret/iskarit turhan heikot?
Itsellä uusissa etutukivarret 73t:n kohdalla. Ajellut olen todella varovaisesti. Myös etu-iskarit edellinen omistaja vaihtanut 48t:n kohdalla, kun katsastuksessa tullut hylky.
Ostin auton Veholta reilu 10 kk sitten (e220d 49t -18,) antoivat takuun 2v/40t, mutta ei kuulemma alatukivarret kuulu takuisiin.
Lisäksi alusta lähtien yksi rengas kulunut paljon enemmän kuin muut renkaat. Talvikitkat alussa 6mm 8t:n ajon jälkeen yhdessä renkaassa 3mm, lopuissa 5-6mm. Ja uudet kesärenkaat 12t:n jälkeen yksi 3mm ja loput 5-6mm. Eli jotain pielessä jo alusta lähtien. Tälläkään ei mitään vaikutusta Vehon mukaan takuisiin.
Minun eka Mersu, mukava auto ajaa, mutta ei taida kestä mitään ja kalliiksi tulee vaihdella iskareita, tukivarsia ja renkaita.
Viimeksi muokannut Savulahna, Ke 29.12.2021 20:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W204Koksi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: La 12.10.2019 19:38

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja W204Koksi »

Koliseeko iskarit ja tukivarret? Minulla stw 4matic -18 220d, no proplems 130000km. Tosin ajetaan pitkiä siivuja kerralla. Mielestäni pitkä siivu alkaa olemaan 500 - 900 km. / päivä. Voisiko olla niin että edellinen omistajalla on ollut iskareiden asetuksissa eco, jolloin vaimennuksesta ei ole heikkoa hajuakaan..?.
W213 T 220d 4Matic -18
Savulahna
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 28.12.2021 20:19

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Savulahna »

W204Koksi kirjoitti: Ti 28.12.2021 20:55 Koliseeko iskarit ja tukivarret? Minulla stw 4matic -18 220d, no proplems 130000km. Tosin ajetaan pitkiä siivuja kerralla. Mielestäni pitkä siivu alkaa olemaan 500 - 900 km. / päivä. Voisiko olla niin että edellinen omistajalla on ollut iskareiden asetuksissa eco, jolloin vaimennuksesta ei ole heikkoa hajuakaan..?.
Ei kolinoita kuulu. Määräaikaishuollossa totesivat alapallonivelissä välystä ja tukivarret uusissa.
Lisäksi hammastangossa vasemmalla välystä, siihen säätö. Lasku 1700€ (merkkihuolto). Pitkän taistelun jälkeen Veho tarjos 35% osuutta laskusta.
W204Koksi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: La 12.10.2019 19:38

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja W204Koksi »

Harmittavaa jos noin pienillä kilometreillä on harmia noin paljon, ehkä olet tottunut Japanilaiseen laatuun ja E-Mersu ei vaan nykyään samaan pysty.
Vaimolla Lexus, ei tarvitse ihmetellä konttorille mennessä muuta kuin kaikki valot että palaa.

Minulla jo toinen mersu, mutta ei vielä hylkyjä...
W213 T 220d 4Matic -18
Vastaa Viestiin