Jep niin näytävät tekevänos62 kirjoitti:Asiasta juuri mitään tietämättä, mun kuvitelmani on, että EGR:lle on oma aktivointitaulukkonsa, johon sitten täytellään "mahdottomat" arvot nykyisten tilalle. Tämä siis moottori-ECU:ssa.
OM642 egr:n ja imusarjojen läppien poisto käytöstä
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: OM642 egr:n ja imusarjojen läppien poisto käytöstä
Mökkillä
'
'
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: OM642 egr:n ja imusarjojen läppien poisto käytöstä
Rikoutunutta ei haluta uusia tai ei haluta hiljallen tukkia imusarjaa töhnällä ja siitä tulevia vaivojasimosami kirjoitti:Kysytäänpä tyhmä kysymys väliin: miksi EGR pitää poistaa käytöstä?
Mökkillä
'
'
Re: OM642 egr:n ja imusarjojen läppien poisto käytöstä
Elikkä millä laitteella noita pääsee muuttamaan?FinlandMerceds kirjoitti:Jep niin näytävät tekevänos62 kirjoitti:Asiasta juuri mitään tietämättä, mun kuvitelmani on, että EGR:lle on oma aktivointitaulukkonsa, johon sitten täytellään "mahdottomat" arvot nykyisten tilalle. Tämä siis moottori-ECU:ssa.
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Su 15.03.2020 15:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: OM642 egr:n ja imusarjojen läppien poisto käytöstä
Voitin tässä taannoin arvonnassa vikakoodit P0404 ja P2511. Liittynevät EGR:ään, paitsi että kuuklettamalla tuo P2511 viittaa myös turpiiniongelmiin: The torque converter lock-up clutch has excessive power consumption
Rajatakseni ongelman pois tuolta EGR:stä, ajattelin kysäistä, onko kenelläkään kokemusta noista EGR emulaattoreista?
Asiaa on esitelty jossain sprinntterifoorumilla:
https://sprinter-source.com/forums/inde ... ads/19224/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pitäisi kirjautua, että näkisi kuvat tarkemmin.
Tuonne foorumille eksyin täältä (sama fooorumi):
https://sprinter-source.com/forums/inde ... ads/14399/" onclick="window.open(this.href);return false;
kun etsiskelin tuota P2511 vian syytä
Ja liekö tuota ideaa jatkojalostettu myyntiartikkeliksi:
https://www.ebay.com/itm/MB-EGR-AGR-Val ... SwBXldmdBK" onclick="window.open(this.href);return false;
Rajatakseni ongelman pois tuolta EGR:stä, ajattelin kysäistä, onko kenelläkään kokemusta noista EGR emulaattoreista?
Asiaa on esitelty jossain sprinntterifoorumilla:
https://sprinter-source.com/forums/inde ... ads/19224/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pitäisi kirjautua, että näkisi kuvat tarkemmin.
Tuonne foorumille eksyin täältä (sama fooorumi):
https://sprinter-source.com/forums/inde ... ads/14399/" onclick="window.open(this.href);return false;
kun etsiskelin tuota P2511 vian syytä
Ja liekö tuota ideaa jatkojalostettu myyntiartikkeliksi:
https://www.ebay.com/itm/MB-EGR-AGR-Val ... SwBXldmdBK" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: OM642 egr:n ja imusarjojen läppien poisto käytöstä
Hei
Ei ole itsellä käyttökokemusta, mutta miksipä tuo ei voisikin toimia ainakin EGR "huijaus" näkövinkkelistä. Mutta mihin kaikkeen muuhun tuo sitten vaikuttaa, koska tuohan kaiketi sitte antaa moottoriohjaimelle jotain laskennallista ilmamassaarvoa se mukaan mitä EGR venttiililtä pyydetään aukioloa...
Itse kun kesällä takkusin tuon EGR:n kanssa, kunnes sain toimivan venttiilin hankituksi, niin ajelin se 4,7kohmin vastus EGR venttiilin piuhas. Silloin ei mene limpmodeen rikkinäiseksi tunnistetun venttiilin takia, mutta vikavalo syttyy koska moottoriohjain mittaa liian suurta ilmamassan arvoa suhteessa EGR pyyntiin. Ja senhän tuo modulaattori "fiksaa"/huijaa kuntoon. Mutta jos haluat nyt ensinalkuun vaan eliminoida mahdollisen egr venttiilivian vaikutuksen limpmodeen niin pistä vastus piuhaan. Maksaa sen alta euron ja saa kokeeltua.
TJ
Ei ole itsellä käyttökokemusta, mutta miksipä tuo ei voisikin toimia ainakin EGR "huijaus" näkövinkkelistä. Mutta mihin kaikkeen muuhun tuo sitten vaikuttaa, koska tuohan kaiketi sitte antaa moottoriohjaimelle jotain laskennallista ilmamassaarvoa se mukaan mitä EGR venttiililtä pyydetään aukioloa...
Itse kun kesällä takkusin tuon EGR:n kanssa, kunnes sain toimivan venttiilin hankituksi, niin ajelin se 4,7kohmin vastus EGR venttiilin piuhas. Silloin ei mene limpmodeen rikkinäiseksi tunnistetun venttiilin takia, mutta vikavalo syttyy koska moottoriohjain mittaa liian suurta ilmamassan arvoa suhteessa EGR pyyntiin. Ja senhän tuo modulaattori "fiksaa"/huijaa kuntoon. Mutta jos haluat nyt ensinalkuun vaan eliminoida mahdollisen egr venttiilivian vaikutuksen limpmodeen niin pistä vastus piuhaan. Maksaa sen alta euron ja saa kokeeltua.
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: OM642 egr:n ja imusarjojen läppien poisto käytöstä
Softa muutos niin ei tarvitse miettiä aiheuttako jotain kuten huijaus systemien kanssa,Marjaleena kirjoitti:Voitin tässä taannoin arvonnassa vikakoodit P0404 ja P2511. Liittynevät EGR:ään, paitsi että kuuklettamalla tuo P2511 viittaa myös turpiiniongelmiin: The torque converter lock-up clutch has excessive power consumption
Rajatakseni ongelman pois tuolta EGR:stä, ajattelin kysäistä, onko kenelläkään kokemusta noista EGR emulaattoreista?
Asiaa on esitelty jossain sprinntterifoorumilla:
https://sprinter-source.com/forums/inde ... ads/19224/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pitäisi kirjautua, että näkisi kuvat tarkemmin.
Tuonne foorumille eksyin täältä (sama fooorumi):
https://sprinter-source.com/forums/inde ... ads/14399/" onclick="window.open(this.href);return false;
kun etsiskelin tuota P2511 vian syytä
Ja liekö tuota ideaa jatkojalostettu myyntiartikkeliksi:
https://www.ebay.com/itm/MB-EGR-AGR-Val ... SwBXldmdBK" onclick="window.open(this.href);return false;
egr kiinni ohjlemasta on ollut alle satasen juttuja
. .
Mökkillä
'
'
Re: OM642 egr:n ja imusarjojen läppien poisto käytöstä
Tämä varmasti järkevin tapa jos sen pois haluaa. Siinä vaan riski jotta reisulla ei suunniteltu budjetti riitäkään kun jos tällääsen piuhan nenään on ennättäny niin miksipä ei samalla...Softa muutos niin ei tarvitse miettiä aiheuttako jotain kuten huijaus systemien kanssa,
egr kiinni ohjlemasta on ollut alle satasen juttuja
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: OM642 egr:n ja imusarjojen läppien poisto käytöstä
Enempää kuin commaakaan, ei kannata käyttää tuhobokseja. Ei se kusettamalla parane. Softamuutos niin ecu pelaa oikein edelleen.
Re: OM642 egr:n ja imusarjojen läppien poisto käytöstä
Olis tarkoitus sahata egr-putkesta se ahtoputken sisällä oleva mutka pois ja tulpata. Miten tämä egr-putki lähtee irti? Irroitin ne kolme ruuvia mitkä tulee ahtoputkeen mutta ei tuntunut irtoovan millään sieltä egr-coolerilta päin
S204 220cdi -08
ex S203 200cdi -01
ex S211 280cdi -07
ex S203 200cdi -01
ex S211 280cdi -07
Re: OM642 egr:n ja imusarjojen läppien poisto käytöstä
Massey Fergusonista, Valtrasta vai mistä, ei muista kummassa on kolmella ja kummassa neljällä ruuvilla kiinni...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: OM642 egr:n ja imusarjojen läppien poisto käytöstä
S211 -07 om642 -tyyppinen traktori kyseessä
S204 220cdi -08
ex S203 200cdi -01
ex S211 280cdi -07
ex S203 200cdi -01
ex S211 280cdi -07
Re: OM642 egr:n ja imusarjojen läppien poisto käytöstä
Jos nyt olettaisi, että mersun OM642:sta, niin kolmella ruuvilla se on ja lämmönvaihtimen päässä on vain O-rengas pitelemässä. Ja sen lisäksi paljon nokipaskaa. Eteen päin vetämällä ja nitkuttelemalla.
Re: OM642 egr:n ja imusarjojen läppien poisto käytöstä
Nonniin nythän sieltä tuli jo vastauskin samoihin aikoihin kun lähtötietoja tarkennettiin Se on aina niin helppo unohtaa kertoo kaikki tarpeellinen kun kyllähän kaikki (eli minä kirjoittaja) tiedän minkä romun kanssa sormet mustana tässä tuuhaa signaturessakin oli kaksi eri vaihtoehtoa
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: OM642 egr:n ja imusarjojen läppien poisto käytöstä
Ketjun otsikosta vaan vetäisin johtopäätöksen. Jos se nyt meni väärin, niin siinähän yrittää sitten vetää zetorin putkea irti.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 495
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: OM642 egr:n ja imusarjojen läppien poisto käytöstä
jos sen tulppaa niin tulee herja ja voi tehot kadota. kun se haistaa että MAF arvon pitäis muuttua kun egr aukeaa. pitäs tietokoneesta poistaa egr kanssa.
ja jos tekee tietokoneella muutoksen niin eipä siihen tarvitse sitten mekaanisesti kajota.
ja jos tekee tietokoneella muutoksen niin eipä siihen tarvitse sitten mekaanisesti kajota.
W212 E350cdi