w212 ratti täristää jarruttessa
w212 ratti täristää jarruttessa
E350 2011
WDD2120871A390437
Ratti täristää kevyesti jarruttaessa, joten levyt varmaan kierot. Nykyiset levyt brembot. Autodocilla 7 sivua ja neljää eri halkaisijaa olevaa levyä.
Mitkäs sinne kuuluisi/kannattaiis hankkia, jotta tärinästä pääsisi eroon eikä levyt menisi heti kieroon ensimmäisen tiukemman jarrutuksen jälkeen
WDD2120871A390437
Ratti täristää kevyesti jarruttaessa, joten levyt varmaan kierot. Nykyiset levyt brembot. Autodocilla 7 sivua ja neljää eri halkaisijaa olevaa levyä.
Mitkäs sinne kuuluisi/kannattaiis hankkia, jotta tärinästä pääsisi eroon eikä levyt menisi heti kieroon ensimmäisen tiukemman jarrutuksen jälkeen
Re: w212 ratti täristää jarruttessa
https://www.bandel-online.de/ hommasin zimmermannin koko paketin paloineen antureineen 174€ postitettuna. Ainakin vuoden pysyneet suorina Kahta eri halkaisijaa muistan nähneeni, sitten oli erikseen sporttilevyt urilla jne. No joku ystävällinen sielu voinee VINillä kurkata oikean alkuperäisen osanumeron niin sillä se oikea tulee.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 482
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: w212 ratti täristää jarruttessa
ATE on alkuperäinen. Brembo on myös hyvä, siinä on hyvä pinnoitus ruostumista vastaan
Luultavasti kuitenkin tärinät johtuu asennusvirheestä: napa ja levyn sisäpinta pitää puhdistaa kunnolla. Pieninkin roska pinnoissa saa levyn tärisemään muutaman tuhannen jälkeen. Sekä satulat myös pudistaa ja voidella huolellisesti (ei sitten liikaa)
Luultavasti kuitenkin tärinät johtuu asennusvirheestä: napa ja levyn sisäpinta pitää puhdistaa kunnolla. Pieninkin roska pinnoissa saa levyn tärisemään muutaman tuhannen jälkeen. Sekä satulat myös pudistaa ja voidella huolellisesti (ei sitten liikaa)
Re: w212 ratti täristää jarruttessa
Mikäs se oikea osanumero olis et tulee oikea halkaisija? Joku kehu kans zimmermaneja, mutta toisaalta tälläkin foorumilla oli eriäviä mielipiteitä niidenkin suhteen. Ite ajattelin ridex merkkisiä, bremboja ne aio hankkia, koska kahdet jo olleet ja molemmat menneet kieroiksi. Liikkeessä vaihdettu ne brembot, joten luulis nyt osaavan puhdistaa ennen vaihtoa.
Re: w212 ratti täristää jarruttessa
Nykyiset Brembon levyt on ihan paskoja. Usemmalla mennyt nopeasti kieroksi. Itsellä kahdessa autossa oli ja molemmissa nopeasti kierot. En tiedä missä kiinassa ne nykyisin tekee ne. Ate Delphi ollut hyviä ja pysynyt suorina.
Re: w212 ratti täristää jarruttessa
Etulevy A0004211212 (kannattaa ostaa ATE:t jos hyvän haluaa, niissä on paras pinnoite ruostumista vastaan)
Jarrupalasetti A0074207520
Ohjaustapit A0014212586 (alkuperäinen on TRW:n valmistama, ainakin jossain vaiheessa sai Autodocilta nyt ei oo varastossa, heidän koodinsa sille on ST1609, muita ei kannata ostaa, tän osan tulee olla oikea jotta satula palauttaa oikein)
Kulumisen tunnistin: A2115401717
Jousi: A0009934607
Jarrupalasetti A0074207520
Ohjaustapit A0014212586 (alkuperäinen on TRW:n valmistama, ainakin jossain vaiheessa sai Autodocilta nyt ei oo varastossa, heidän koodinsa sille on ST1609, muita ei kannata ostaa, tän osan tulee olla oikea jotta satula palauttaa oikein)
Kulumisen tunnistin: A2115401717
Jousi: A0009934607
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: w212 ratti täristää jarruttessa
Kaikki ne kieroksi menee ellei asennusta ole tehty kunnolla. Mikäli sulla on hetkenkin kierot levyt niin on mahdollisuus että jarrusatulan männän tiiviste sulaa ja menettää kykynsä palauttaa männän, näin sitten uusi levy menee myös hetkessä kieroksi. Näissä kelluvissa jarrusatuloissa on vielä sekin että usein noi ohjuritappien kumit on tarkkaan muotoiltu niissä alkuperäsissä, sitten tarvikkeet ei välttämättä ole edes sinnepäin. Ne kantsii aina uusia ja mielellää alkuperäsiin. Mersuissa aika usein ne on joko TRW:n tai ATE:n valmistamia joten alkuperäset saa niillä brändeillä tarvikkeena kympillä.
Mutta oon kyllä samaa mieltä noista levyistä. Brembot on Italialaisia hienoissa paketeissa - tarvikelaatu on just sitä itseänsä.... ei sillä, kyllä niitten tekemät 4-6 mäntäiset jarrusatulat on kovia.
Ate on jarrulevyjen ja -palojen kuningas.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: w212 ratti täristää jarruttessa
Joissain tapauksissa myös laakerin liian suuri välys tekee sitä tärinää. Ja jos auton on ollut pitempään paikoillaan, voi jarrulevyyn jäädä jälki jarrupalasta, joka tuntuu tärinänä. Jos ei johdu noista niin sitten vaan uutta levyä ja tarkkana asennuksessa, mutta aina sekään ei riitä. Myös renkaiden vaihdossa sinne levyn ja navan väliin voi mennä roskaa, kun levy on navassa vain yhdellä pienellä ruuvilla kiinni.
Re: w212 ratti täristää jarruttessa
Joo siksi kantsii laittaa sinne _puhdistettuun_ napaan jarrupastaa, se hieman "liimaa" sitä levyä kiinni niin ei pääse paskaakaan, ja toki hillittee ettei ruoste ala sitä nostamaan kieroon.tehodia kirjoitti: ↑Su 12.12.2021 16:05 Joissain tapauksissa myös laakerin liian suuri välys tekee sitä tärinää. Ja jos auton on ollut pitempään paikoillaan, voi jarrulevyyn jäädä jälki jarrupalasta, joka tuntuu tärinänä. Jos ei johdu noista niin sitten vaan uutta levyä ja tarkkana asennuksessa, mutta aina sekään ei riitä. Myös renkaiden vaihdossa sinne levyn ja navan väliin voi mennä roskaa, kun levy on navassa vain yhdellä pienellä ruuvilla kiinni.
.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: w212 ratti täristää jarruttessa
No en tiedä enkä ymmärrä mistään mitään, kummasti ne vaan on muut levyt toiminut ja pysynyt suorassa, oli sitten kyse rata vehkeen Alconeista tai katuvehkeessä Ate, Delphi, TRW Lockheed, yms levyistä paitsi brembon levyt. Toi on jo jokusen vuoden vaivannut bremboja toi kieroutuminen eikä vaan justiinsa tullut ominaisuus.
Re: w212 ratti täristää jarruttessa
Viimeksi kun pari-kolme vuotta sitten brembon levyt laitoin huomasin paketeissa "made in taiwan" tekstit siihen loppui sen merkin tarina mulle. Täyttä kuraa nykyään. Tuollahan markkinapalstalla olis kyseiset levyt myynnissä liekkö just ton nykylaadun vuoksi..
Re: w212 ratti täristää jarruttessa
Ei ollu missään nimessä tarkoitus kyseenalaistaa sun taitojas.MJPfin kirjoitti: ↑Su 12.12.2021 17:21 No en tiedä enkä ymmärrä mistään mitään, kummasti ne vaan on muut levyt toiminut ja pysynyt suorassa, oli sitten kyse rata vehkeen Alconeista tai katuvehkeessä Ate, Delphi, TRW Lockheed, yms levyistä paitsi brembon levyt. Toi on jo jokusen vuoden vaivannut bremboja toi kieroutuminen eikä vaan justiinsa tullut ominaisuus.
Et oo sattunu koskaa mittailee noita Bremboja asennuksen yhteydessä?
Tossa kun pistin just takapään TRW:n halpislevyillä (sellaset joissa keskiö maalattu mustaks ja muuten ei mitään pinnotteita, eli ruostuu sisältä jne) niin heitto toisella puolen oli 1 satku ja toisella 5. Vielä ei oo noista pidempiaikasempaa kokemusta, ilmeisesti TRW tekee eri laatuisia.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: w212 ratti täristää jarruttessa
Ei niissä asennuksen yhteydessä mitään vikaa ole ollut, mutta muutama tonni ajoa ja vähänkään lämpöä levyihin niin aivan ropellit.
Lähempänä milliä oli heittoa pahemmassa ja toisessa kymppejä. Eikä ole ollut väliä missä autossa, vag, bemari tahi mersu. Jotain ne on muuttanut ja urheilullinen kuski saa nopeasti todeta monesti että ei hyvä.
Lähempänä milliä oli heittoa pahemmassa ja toisessa kymppejä. Eikä ole ollut väliä missä autossa, vag, bemari tahi mersu. Jotain ne on muuttanut ja urheilullinen kuski saa nopeasti todeta monesti että ei hyvä.
- alpinweiss
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: Su 25.02.2007 19:49
- Paikkakunta: länsirannikon pääkaupunki
Re: w212 ratti täristää jarruttessa
Kannattaa muistaa että usein täristys johtuu siitä että levyssä on kuoppia, eikä siitä että levy itsessään olisi mitenkään kiero. Kierot levyt omalla kohalla ovat kyllä harvinaisuus ja ongelma useimmiten noissa kuopissa. Eli jos esimerkiksi märkää autoa seisotetaan tallissa paljon tai ulkona, palojen alla oleva kohta alkaa ruostumaan. Sitten ajossa se kohta kiillottuu mutta jää hivenen matalammaksi ja täristelee.
MB CLK240
Monta kakkosnelosta
Vitoja
Väyrysiä
Mohlovalo Eemeli
Monta kakkosnelosta
Vitoja
Väyrysiä
Mohlovalo Eemeli
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1319
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: w212 ratti täristää jarruttessa
Jos se täristys on ratissa eikä polkimessa, on syytä tsekata myös tuennan helat, vika saattaakin löytyä sieltä eikä levyistä.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: w212 ratti täristää jarruttessa
https://www.bandel-online.de/
Tuolla sivuilla ATEn setti 150 - 190€. 4 eri vaihtoehtoa. Mistä tääkin nyt pitäsi tietää mikä näistä sopiva setti?
Tuolla sivuilla ATEn setti 150 - 190€. 4 eri vaihtoehtoa. Mistä tääkin nyt pitäsi tietää mikä näistä sopiva setti?
Re: w212 ratti täristää jarruttessa
En mä ainakaan saa kun 322mm kun valitsee ensin 212.087 auton? AMG tai sporttipakettia ei saa olla... joo orggisosanumeroo ei tuolla kerrota, pitäis googgeloida noi em. amatoorin antamat osanumerot jos niissä kerrotaan halkaisija
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w212 ratti täristää jarruttessa
Autodocilta TRW:n levyt, palat ja kulutusanturi about 170€ kotiinkuljetettuna. Tärinät ja vinkuminen loppuivat. Alkuperäinen jarrusatula oli myös TRW:n valmistama
Re: w212 ratti täristää jarruttessa
Kuukauden kesti ja tärinä palasi...prkl! Esiintyy kun vauhtia yli 60km/h ja kevyesti jarruttaessa, alemmissa nopeuksissa ei huomaa. Meniköhän nää uudetkin levyt jostain syystä kieroksi vai mitä tässä nyt keksis seuraavaksi...
Re: w212 ratti täristää jarruttessa
Tuskin ne levyt ovat kieroutuneet. Tuliko reaktiotankojen kunto tarkistettua? Kuten myös etutuennan muut osat, kuten aiemmin oli ehdotettukin.
Re: w212 ratti täristää jarruttessa
Onko ihan varma ettei jarrut laahaa yhtään?
Varsinkin kun uudet ldvyt ja palat on laitettu niin ruostunut/ hapettunut mäntä kun pitkästä aikaa menee satulaan syvälle niin jää helposti jumittamaan.
Paritkin savut ottanut tuolleen jarrusta ulos.
Vaikutti aluksi hyvältä,kunnes ensimmäinen kovempi motari pätkä ja laahaus alkoi. Jatkovarrella ja moskalla tien päällä hakaten jarru auki ja varovasti takaisin satulan purkuun...
Varsinkin kun uudet ldvyt ja palat on laitettu niin ruostunut/ hapettunut mäntä kun pitkästä aikaa menee satulaan syvälle niin jää helposti jumittamaan.
Paritkin savut ottanut tuolleen jarrusta ulos.
Vaikutti aluksi hyvältä,kunnes ensimmäinen kovempi motari pätkä ja laahaus alkoi. Jatkovarrella ja moskalla tien päällä hakaten jarru auki ja varovasti takaisin satulan purkuun...
Re: w212 ratti täristää jarruttessa
zukka kirjoitti: ↑Ti 25.01.2022 22:15 Onko ihan varma ettei jarrut laahaa yhtään?
Varsinkin kun uudet ldvyt ja palat on laitettu niin ruostunut/ hapettunut mäntä kun pitkästä aikaa menee satulaan syvälle niin jää helposti jumittamaan.
Paritkin savut ottanut tuolleen jarrusta ulos.
Vaikutti aluksi hyvältä,kunnes ensimmäinen kovempi motari pätkä ja laahaus alkoi. Jatkovarrella ja moskalla tien päällä hakaten jarru auki ja varovasti takaisin satulan purkuun...
Tuttua, tämän takia mä aina puran jarrurempoissa jarrusatulat ja vaihan mäntien tiivisterenkaat, toki kunnon puhdistus. Tossa omassa C207 projektissa jolla oli ajettu vain 132tkm oli oikeassa etupään satulassa oli tiiviste osittain sulanut mäntään (komposiittimäntä) kun oli alkuperänen levy vetäny vähän kieroksi ja täristänyt, likaa ei paljoa ollut. Jos olis vaan vaihtanu levyn niin olishan se hetken päästä taas uudestaan täristäny.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: w212 ratti täristää jarruttessa
Eipä tullut sen paremmin reaktiotankojen kuntoa katottua. En tiedä miten ne saisin itse tallissa todettua onko välystä vai ei? Onko nuo sellaiset mitkä katsastuksessa pitäisi tulla esiin? Jotenki tää mielestäni jarruihin kuitenkin liittyy, kun ne toimi hyvin tosiaan hetken. Männät liikkuu hyvin. Liukutappeja en tosin uusinut, koska kumit oli hyvä kuntoiset. Uudet rasvat ja testaus et toimii niille oli toimenpide.
Re: w212 ratti täristää jarruttessa
onko tärinälle löytyt syytä?ST76 kirjoitti: ↑To 03.02.2022 08:26 Eipä tullut sen paremmin reaktiotankojen kuntoa katottua. En tiedä miten ne saisin itse tallissa todettua onko välystä vai ei? Onko nuo sellaiset mitkä katsastuksessa pitäisi tulla esiin? Jotenki tää mielestäni jarruihin kuitenkin liittyy, kun ne toimi hyvin tosiaan hetken. Männät liikkuu hyvin. Liukutappeja en tosin uusinut, koska kumit oli hyvä kuntoiset. Uudet rasvat ja testaus et toimii niille oli toimenpide.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w212 ratti täristää jarruttessa
Tärinät vähenivät 95% kun vaihdoin liukutapit ja nimenomaan ne trw tapit, kun satulakin on trw valmistama.
Vanhojen tappien kumit tosissaan olivat notkeat mielestäni ja ne tapit putsasin hioin ja laitoin oikeat rasvat, niin silti olivat aivan jumissa?!?
Vanhojen tappien kumit tosissaan olivat notkeat mielestäni ja ne tapit putsasin hioin ja laitoin oikeat rasvat, niin silti olivat aivan jumissa?!?