presafe inactive?
presafe inactive?
W220 ilmoitti tuollaista akun varauksen käytyä alhaalla. Mistä tuo tarkemmin ottaen generoituu?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: presafe inactive?
Voisi olettaa että joku toimintoon osallinen palikka ei ole toimintakunnossa, siis rikki tai liian alhainen jännite jne.
Yllättävää mutta korjaamokäsikirja kertoo lisää: pe91.40-p-2002-99sa
Yllättävää mutta korjaamokäsikirja kertoo lisää: pe91.40-p-2002-99sa
Re: presafe inactive?
No, viitsitkö katsoa sieltä korjaamokäsikirjasta ja yllättää?DBFI kirjoitti:Voisi olettaa että joku toimintoon osallinen palikka ei ole toimintakunnossa, siis rikki tai liian alhainen jännite jne.
Yllättävää mutta korjaamokäsikirja kertoo lisää: pe91.40-p-2002-99sa
Tosiaan ainoa havaittu syy lienee jännitteen aleneminen (ja luulisin että se on tällä kertaa herjaan syypää) kun auto seisonut ilman käyttöä niin pitkään että akun jännite alentunut. Koodeja ei näytä antavan eikä ole uusinut ilmoitusta. Mutta varsin tärkeä toiminto jonka toivoisi olevan 100% kunnossa jos sattuu tarvitsemaan.
Muistaakseni en ole tuon kokonaisuuden testaamiseen testerillä törmännyt. Yksittäisiä toimilaitteita ja antureitahan voi ihmetellä mutta kokonaisuuden testaaminen olisi kiva juttu.
Voisikohan väylässä oleva presafen ulkopuolinen laite (rikki?) sotkea jotenkin pittejä ja antaa esim presafe inactive herjan jos väylä takkuaa tms.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: presafe inactive?
Jos ei ihan vellihousu (AK47 terminologialla) ole niin saattaa sieltä korjaamokäsikirjasta itsekin lukea, varsinkin kun ei edes tarvitse dokkaria etsiä.
Pre-safen ulkopuolinen laite ei lähetä "presafe inactive" herjaa, takkuaa väylä tai ei.
Pre-safen ulkopuolinen laite ei lähetä "presafe inactive" herjaa, takkuaa väylä tai ei.
Re: presafe inactive?
Ei ole nyt semmoista korjaamokäsikirjaa tässä. Uskaltaisin varmaankin lukea vaikka ois millaista tekstiä.DBFI kirjoitti:Jos ei ihan vellihousu (AK47 terminologialla) ole niin saattaa sieltä korjaamokäsikirjasta itsekin lukea, varsinkin kun ei edes tarvitse dokkaria etsiä.
Pre-safen ulkopuolinen laite ei lähetä "presafe inactive" herjaa, takkuaa väylä tai ei.
En ole semmoista esittänytkään että esim persegrilli lähettäisi presafe herjaa. Esitin että jos väylässä pulmaa (esim ruuhkaa tai sellaista signaalia mikä ei ole normaalia) niin saattaisiko esim presafe tai miksei muukin järjestelmä ilmoittaa että on kytkeytynyt pois koska ei kykene toimimaan tai välittämään tietoa. Tämän selkeämmin en osaa nyt asiaa esittää. Jos haluaa ymmärtää päin persettä niin se varmasti onnistuu jos asenne on sellainen.
Sulla näyttää olevan tapana päteä useammassakin topikissa esittämällä että tietoa on - muttei sitä jaeta. Ok, jotkut on semmoisia. Tässä topikissa sulla ei näy olevan halua sellaiseen mikä johtaisi sellaiseen keskusteluun josta saattaisi olla jollekkin jotain hyötyä mersun tekniikan osata niin annetaanpa olla, jooko?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: presafe inactive?
En arvannut että et tiedä mitä kaikkea tietoa sinulla onkaan käytettävissäsi. Etkö ajatellut että samalla kun olet taidokkaasti jaellut Star-osaamista, olisit voinut sieltä lukea yllä mainitun dokumentin sen sijaan että arvostelisit miten sitä tietoa ojennetaan.
Ihan tyhmää lukea WIS:istä tänne tekstiä ja yrittää päteä osaamisella kun kysyjä voi lukea sen ihan saman tekstin (jos ei osaa tietoa etsiä niin käyttää valmiiksi haettua dokkarinumeroa). Mitenkähän tämän vääntäisi rautalangasta.
Ihan tyhmää lukea WIS:istä tänne tekstiä ja yrittää päteä osaamisella kun kysyjä voi lukea sen ihan saman tekstin (jos ei osaa tietoa etsiä niin käyttää valmiiksi haettua dokkarinumeroa). Mitenkähän tämän vääntäisi rautalangasta.
Re: presafe inactive?
Nyt ei ole käytettävissä sitä korjaamokäsikirjaa, usko jo - tämän selkeämmin en osaa sitä sanoa. Olen ainoastaan omia kokemuksia ja havaintoja jaellut. Osaamistaso ja tunnistamistaso on eriasia. Joskus se menee siinä välissä itsellä. Mutta joku aiempi muroihisi pissaaminen ei liity tähän kysymykseen. Koeta päästä sellaisen yli jotenkin. Mitenkä sun varpaille on muuten astuttu? Tunnut olevan herkkä tyyppi.DBFI kirjoitti:En arvannut että et tiedä mitä kaikkea tietoa sinulla onkaan käytettävissäsi. Etkö ajatellut että samalla kun olet taidokkaasti jaellut Star-osaamista, olisit voinut sieltä lukea yllä mainitun dokumentin sen sijaan että arvostelisit miten sitä tietoa ojennetaan.
Ihan tyhmää lukea WIS:istä tänne tekstiä ja yrittää päteä osaamisella kun kysyjä voi lukea sen ihan saman tekstin (jos ei osaa tietoa etsiä niin käyttää valmiiksi haettua dokkarinumeroa). Mitenkähän tämän vääntäisi rautalangasta.
Nyt on kysymys siitä että voiko presafe systeemistä tulla inactive herja joka ei jätä koodeja, esim väylässä pulmaa. Alijännite on todettu ja se toki monesti on syynä tämänkaltaisiinkin. Mutta tuo väylä nyt mietityttää. Vänkärin peili antaa herjaa ja onkin johonkin kolhittu, muut laitteet ei ilmoittele vaivoistaan. Autossa on toki monenlaista tuninki härveliä ja saattaa olla joku tuninkityypin tekemä kytkös jossain joka voisi esimerkiksi aiheuttaa mitä vain. Ne puretaan toki pois pikkuhiljaa.
Moottorin ohjauksessa jostain syystä sytytyksen vikalaskurissa ei näy mitään. Pelkkää nollaa. Jotain häikkää saattaa olla auton sähköissä siis. Ja välillä on joitain satunnaisia herjoja näkynyt joista ei jää mitään tutkittavaa. Alijännitteen piikkiin niitä on laitettu kun eivät ole tärkeistä laitteista. Presafe on tärkeä, siksi sen herjat kiinostaa hieman.
Mutta voin kysyä tätä asiaa suoraan vaikka kuusen alta niin sun ei tarvitse tuhlata aikaasi.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: presafe inactive?
En tiedä oisko tästä apua:
https://mbworld.org/forums/s-class-w220 ... creen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://mbworld.org/forums/s-class-w220 ... creen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: presafe inactive?
Hyvä linkki. Tässähän oli akkujännite käynyt alhaalla tai jotain sinnepäin. Jo sähköpenkkien normalisoinnin katoaminen johtaa pre-safe varoitukseen (penkit säätyy törmäysturvalliseen asentoon mutta homma ei toimi ellei penkkien asentoantureita ole alustettu).simppa80 kirjoitti:En tiedä oisko tästä apua:
https://mbworld.org/forums/s-class-w220 ... creen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: presafe inactive?
Nyt tossa tuli mieleen että se presafe herja tuli toisella avaimella josta oli patterit tyhjät ja jota ei ole tullut käytettyä... Pitää testata vaikuttiko avain asiaan. Penkkejä en ole kuin yhteen avaimeen säädellyt...
Pitänee normitella autosta ihan kaikki niin siitä on parempi lähteä liikkeelle...
Tosiaan autossa on edellinen omistaja saanut oikean kuningasajatuksen ja tuunannut siihen vissiin 4-5 gps navi yms hässäkkää ja tuninkivalot ja alustan madalluksen mekanisilla holkkivirityksellä ja ties mitä muuta vielä löytyy korjattavaa. Nuokin pitää purkaa pois...
Palataan asiaan kun selvyys asiaan on saatu.
Pitänee normitella autosta ihan kaikki niin siitä on parempi lähteä liikkeelle...
Tosiaan autossa on edellinen omistaja saanut oikean kuningasajatuksen ja tuunannut siihen vissiin 4-5 gps navi yms hässäkkää ja tuninkivalot ja alustan madalluksen mekanisilla holkkivirityksellä ja ties mitä muuta vielä löytyy korjattavaa. Nuokin pitää purkaa pois...
Palataan asiaan kun selvyys asiaan on saatu.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: presafe inactive?
Mulla anto tuon Pre-Safe Inactive ilmon kun peruutustutkan 1 anturi meni pimeeksi.
Tää on ihan mukavan kallis harrastus..
Re: presafe inactive?
S212 FL antaa aina kun käynnistää Presafe inoperative herjan.
Star:n mukaan ohjainlaitteessa väärä ohjelmaversio. Miten se on mahdollista, kun auto ei ole ollut edes piuhan päässä. Itsestäänkö se ohjelmaversio sinne on muuttunut?
Kaikki muut varusteet toimii normaalisti (Blind spot, distronic, parkkitutkat jne.)
Mitä voisi vielä kokeilla ennen kuin menen online-Starin päähän päivittämään ohjelman?
Star:n mukaan ohjainlaitteessa väärä ohjelmaversio. Miten se on mahdollista, kun auto ei ole ollut edes piuhan päässä. Itsestäänkö se ohjelmaversio sinne on muuttunut?
Kaikki muut varusteet toimii normaalisti (Blind spot, distronic, parkkitutkat jne.)
Mitä voisi vielä kokeilla ennen kuin menen online-Starin päähän päivittämään ohjelman?
Re: presafe inactive?
Koita ajaa ikkunat alas sitten ylös niin että pidät hetken nappia painettuna kun ikkuna on kiinni. Samoin molemmat penkit laidasta laitaan. Joku presafe laitteista ei ole ns kartalla kun virta ollut vähissä.
Systeemi ei tiedä missä penkit tai ikkunat on.
Kolarin mahdollisuuden mennessä tietyn pisteen yli järjestelmä ajaa ikkunat kiinni kaikki, kattolukkua myöden, mahdollisesti siirtää penkkiä optimoidakseen esim airbägin etäisyyden.
Älä kysy mistä auto tietää, nopeus, tutkat, kiihtyvyysanturi, kuljettajan ilme yms en tiedä.
Systeemi ei tiedä missä penkit tai ikkunat on.
Kolarin mahdollisuuden mennessä tietyn pisteen yli järjestelmä ajaa ikkunat kiinni kaikki, kattolukkua myöden, mahdollisesti siirtää penkkiä optimoidakseen esim airbägin etäisyyden.
Älä kysy mistä auto tietää, nopeus, tutkat, kiihtyvyysanturi, kuljettajan ilme yms en tiedä.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: presafe inactive?
Miten vika alkoitulimäki kirjoitti: ↑To 25.02.2021 12:52 S212 FL antaa aina kun käynnistää Presafe inoperative herjan.
Star:n mukaan ohjainlaitteessa väärä ohjelmaversio. Miten se on mahdollista, kun auto ei ole ollut edes piuhan päässä. Itsestäänkö se ohjelmaversio sinne on muuttunut?
Kaikki muut varusteet toimii normaalisti (Blind spot, distronic, parkkitutkat jne.)
Mitä voisi vielä kokeilla ennen kuin menen online-Starin päähän päivittämään ohjelman?
Onko sähkö ollut vähissä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: presafe inactive?
Virta kävi vähissä. Vika ei tullut tosin heti sen jälkeen meni pari viikkoa. Ensin tuli herjaa blind spot assistance:sta. Kun auto suli, tämä vika poistui. Lunta/jäätä väärässä paikassa? Luulen, että ei mitään tekemistä presafe vian kanssa.
Ikkunat ja penkit on normitettu. Ei vaikutusta. Parkkitutkat toimii normaalisti. Anturit kunnossa.
Ikkunat ja penkit on normitettu. Ei vaikutusta. Parkkitutkat toimii normaalisti. Anturit kunnossa.
Re: presafe inactive?
Aikaa kun kului, niin blind spot lakkasi toimimasta kokonaan. Oikea takapuskurin anturi antoi vikakoodia. Edellisen tutkimisen jälkeen oli ilmestynyt myös vikakoodi takapuskurin keskimmäisestä anturista. Uusi johtosoarja ja pari uutta anturia Automaniacilta puskuriin ja taas pelaa.
Tällä kertaa star johti harhateille. Pyysi FWGW:n SCN koodausta. Siitä ei ollut apua. Ilmeisesti takatutkien alkava vika antoi epämääräistä viestiä FWGW:lle. Sattumalta kaksi anturia hajosivat liki samanaikaisesti. Liekö vuoden vaihteessa alhaalla käyneet jännitteet alkusysäys koko episodille.
Tällä kertaa star johti harhateille. Pyysi FWGW:n SCN koodausta. Siitä ei ollut apua. Ilmeisesti takatutkien alkava vika antoi epämääräistä viestiä FWGW:lle. Sattumalta kaksi anturia hajosivat liki samanaikaisesti. Liekö vuoden vaihteessa alhaalla käyneet jännitteet alkusysäys koko episodille.
Re: presafe inactive?
Haiskahtaa vähän tuo harhatie kommentti. Olisko vain kloonissa niin vanha ohjelma että luulee autossa olevaa uudempaa ohjelmaa virheelliseksi.tulimäki kirjoitti: ↑Su 18.04.2021 08:04 ...
Tällä kertaa star johti harhateille. Pyysi FWGW:n SCN koodausta. Siitä ei ollut apua. Ilmeisesti takatutkien alkava vika antoi epämääräistä viestiä FWGW:lle. Sattumalta kaksi anturia hajosivat liki samanaikaisesti. Liekö vuoden vaihteessa alhaalla käyneet jännitteet alkusysäys koko episodille.
Mistä kohtaa päädyit siihen SCN-ehdotukseen? Eihän off-line star tiedä onko 212:n versiokoodaukset virheellisiä eikä osaa päätellä että SCN-koodauksella ongelma poistuisi. Jokaisen softapäivityksen jälkeen se yrittää tehdä SCN-koodauksen mutta se onkin eri asia.
Ihan mahdollista että star'istakin löytyy virhe mutta jonkin verran pitää sen antamaa tietoa useinkin tulkita oikean suunnan löytämiseksi.
Eipä blind spot antureiden oireilu tarvitse jännitteiden häviämistäkään oireilun herätteeksi. Herkästi hajoavat anturit hajoaa herkemmin samanaikaisesti mutta onhan tuossa vähän tuuriakin tarvittu jos hyvin lyhyessä ajassa molemmat kaput.
Re: presafe inactive?
Oma softa on toki vanha 9/14 ja kieltämättä tuota omaa laitettakin epäilin. Samaan lopputulokseen päätyivät kuitenkin merkkihuollossa ja tekivät turhan SCN koodauksen.
Re: presafe inactive?
Olisi ollut mukava saada tarkempi kuvaus siitä miten tuohon SCN-kehotukseen päädyttiin mutta joku erikoinen tapaus selvästikin kyseessä (enemmän auton omistajan kommenttien perusteella kuin merkkihuollon johtopäätöksistä, toki merkkihuollossakin joskus osaavia tyyppejä).
Re: presafe inactive?
Käytettiin Star:n ohjattua vianmääritystä.
FWGW (93/7) antoi vikakoodin "P164400 Tunnistettiin väärä versiokoodaus tai konfiguraatio." Tämän jälkeen Star neuvoo tekemään SCN koodauksen.
Minun offline-koneella sitä ei saa tehtyä, mutta merkkiliikkeen Star antoi saman koodin ja samat ohjeet päivittää FWGW.
Eli Star neuvoo harhaan.
Sitten sarkastinen offtopic. Täällä foorumilla on kolme uskomusta:
1. Lähes kaikki moottoriongelmat johtuu EGR-likaantumisesta ja se putsaamalla kaikki on kunnossa
2. Ilmajousituksen ongelmat korjaantuvat aina ryynit kuivaamalla
3. Star on ainoa oikea testeri mersujen korjaamiseen eikä voi olla väärässä.
FWGW (93/7) antoi vikakoodin "P164400 Tunnistettiin väärä versiokoodaus tai konfiguraatio." Tämän jälkeen Star neuvoo tekemään SCN koodauksen.
Minun offline-koneella sitä ei saa tehtyä, mutta merkkiliikkeen Star antoi saman koodin ja samat ohjeet päivittää FWGW.
Eli Star neuvoo harhaan.
Sitten sarkastinen offtopic. Täällä foorumilla on kolme uskomusta:
1. Lähes kaikki moottoriongelmat johtuu EGR-likaantumisesta ja se putsaamalla kaikki on kunnossa
2. Ilmajousituksen ongelmat korjaantuvat aina ryynit kuivaamalla
3. Star on ainoa oikea testeri mersujen korjaamiseen eikä voi olla väärässä.
Re: presafe inactive?
Kuinkahan vanha Star siellä oikee ollu kun samaa antanu kun se sun vanha? Eihän toi mun (12/2020) enää sellaista antanut, tai sitten siellä oikeasti oli jokin koodausvirhe joka ei liittyny tapaukseen mitenkään ja se fiksaantui sillä scn koodauksella merkkiliikkeessä. Eli oliko niin että Star oli oikeassa..
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: presafe inactive?
Lainataan tätä ketjua, hieman samaa vaivaa täälläkin. Autona E350 vm. 2013
Eli näytölle ponnahtaa käynnistyksen jälkeen seuraavaa:
-PRE-SAFE Functions limited
-Active Blindspot assist inoperative
-Active Lane Keeping Assist inoperative
-DISTRONIC PLUS inoperative
Viat ilmestyi samaan aikaan jo pari kuukautta sitten kovemmilla pakkasilla. Webastoa tuli tuolloin käytettyä aina ennen pätkäajoja ( ) ja akkuhan siinä tyhjeni. Mitattuna 11.3 V, eli ei kai vielä pitäisi palikoiden hajota mutta webasto ei suostunut tuolla jännitteellä toimimaan. Huollossa eivät saaneet mitään vikakoodeja ylös ja aika onkin jo varattuna Wetterille.
Onko mitään mahdollisuutta saada good will korjauksena enää tuohon vuosimalliin? Onko jollakin ollut vastaavaa herjaa ja miten tullut kuntoon? Mittarissa 193 tkm ja huoltokirja täydellinen.
Yhteistä nuilla kaikilla laitteilla on ilmeisesti se että kaikki käyttää tuulilasin antureita/kameroita apuna. Tai sitten ei, mistä minä tiedän kun olen vain sähkäri. Muilla vioilla ei niin väliä mutta distronic plussan haluan takaisin käyttöön. Ja Pre-Safen hieman ennen kolaria.
Eli näytölle ponnahtaa käynnistyksen jälkeen seuraavaa:
-PRE-SAFE Functions limited
-Active Blindspot assist inoperative
-Active Lane Keeping Assist inoperative
-DISTRONIC PLUS inoperative
Viat ilmestyi samaan aikaan jo pari kuukautta sitten kovemmilla pakkasilla. Webastoa tuli tuolloin käytettyä aina ennen pätkäajoja ( ) ja akkuhan siinä tyhjeni. Mitattuna 11.3 V, eli ei kai vielä pitäisi palikoiden hajota mutta webasto ei suostunut tuolla jännitteellä toimimaan. Huollossa eivät saaneet mitään vikakoodeja ylös ja aika onkin jo varattuna Wetterille.
Onko mitään mahdollisuutta saada good will korjauksena enää tuohon vuosimalliin? Onko jollakin ollut vastaavaa herjaa ja miten tullut kuntoon? Mittarissa 193 tkm ja huoltokirja täydellinen.
Yhteistä nuilla kaikilla laitteilla on ilmeisesti se että kaikki käyttää tuulilasin antureita/kameroita apuna. Tai sitten ei, mistä minä tiedän kun olen vain sähkäri. Muilla vioilla ei niin väliä mutta distronic plussan haluan takaisin käyttöön. Ja Pre-Safen hieman ennen kolaria.
Re: presafe inactive?
Hyvin todennäköistä että vika kohdentuu toiseen tai molempiin blind spot tutkiin mitkä puskurin sisäpuolella takakulmissa. Starilla kyllä pitäs näkyä mistä järjestelmästä johtuu ja mistä tarkennettua vian hakua alkaa tekemänskaala kirjoitti: ↑Pe 11.02.2022 14:26 Lainataan tätä ketjua, hieman samaa vaivaa täälläkin. Autona E350 vm. 2013
Eli näytölle ponnahtaa käynnistyksen jälkeen seuraavaa:
-PRE-SAFE Functions limited
-Active Blindspot assist inoperative
-Active Lane Keeping Assist inoperative
-DISTRONIC PLUS inoperative
Viat ilmestyi samaan aikaan jo pari kuukautta sitten kovemmilla pakkasilla. Webastoa tuli tuolloin käytettyä aina ennen pätkäajoja ( ) ja akkuhan siinä tyhjeni. Mitattuna 11.3 V, eli ei kai vielä pitäisi palikoiden hajota mutta webasto ei suostunut tuolla jännitteellä toimimaan. Huollossa eivät saaneet mitään vikakoodeja ylös ja aika onkin jo varattuna Wetterille.
Onko mitään mahdollisuutta saada good will korjauksena enää tuohon vuosimalliin? Onko jollakin ollut vastaavaa herjaa ja miten tullut kuntoon? Mittarissa 193 tkm ja huoltokirja täydellinen.
Yhteistä nuilla kaikilla laitteilla on ilmeisesti se että kaikki käyttää tuulilasin antureita/kameroita apuna. Tai sitten ei, mistä minä tiedän kun olen vain sähkäri. Muilla vioilla ei niin väliä mutta distronic plussan haluan takaisin käyttöön. Ja Pre-Safen hieman ennen kolaria.
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Re: presafe inactive?
Ja Wetterillä vika selvisi: tutka vaati kalibrointia vasemmalle. Nyt pelaa kaikki, -250€ ja hampaitaki hymyilyttää jälleen.skaala kirjoitti: ↑Pe 11.02.2022 14:26 Lainataan tätä ketjua, hieman samaa vaivaa täälläkin. Autona E350 vm. 2013
Eli näytölle ponnahtaa käynnistyksen jälkeen seuraavaa:
-PRE-SAFE Functions limited
-Active Blindspot assist inoperative
-Active Lane Keeping Assist inoperative
-DISTRONIC PLUS inoperative
Viat ilmestyi samaan aikaan jo pari kuukautta sitten kovemmilla pakkasilla. Webastoa tuli tuolloin käytettyä aina ennen pätkäajoja ( ) ja akkuhan siinä tyhjeni. Mitattuna 11.3 V, eli ei kai vielä pitäisi palikoiden hajota mutta webasto ei suostunut tuolla jännitteellä toimimaan. Huollossa eivät saaneet mitään vikakoodeja ylös ja aika onkin jo varattuna Wetterille.
Onko mitään mahdollisuutta saada good will korjauksena enää tuohon vuosimalliin? Onko jollakin ollut vastaavaa herjaa ja miten tullut kuntoon? Mittarissa 193 tkm ja huoltokirja täydellinen.
Yhteistä nuilla kaikilla laitteilla on ilmeisesti se että kaikki käyttää tuulilasin antureita/kameroita apuna. Tai sitten ei, mistä minä tiedän kun olen vain sähkäri. Muilla vioilla ei niin väliä mutta distronic plussan haluan takaisin käyttöön. Ja Pre-Safen hieman ennen kolaria.
Pitääkö kohta tuo kalibrointi lisätä huolto-ohjelmaan kun takuulla ei ole kolaroitu tai edes töytäisty keulalla mitään, ketään tai mihinkään. Tutkan kiinnitykset jne. oli kaikki kunnossa eli ulkoisestikkaan ei ollut syytä tutkan heittoon nähtävillä.
Re: presafe inactive?
W212 facelift v6 cdi. Heitti kesken ajon mittariin herjan:
PRE-SAFE
Functions currently limited
See Owners Manual
Mutta kun mittaristoa selaa niin, malfunctions 0.
Nyt oli tihkusateinen ilma, ja tiellä vettä.
Mitkä kaikki voivat antaa oheisen herjan?
Ja ei varmaan pidä olla huolissaan koska ei varsin vikakoodia antanut?
PRE-SAFE
Functions currently limited
See Owners Manual
Mutta kun mittaristoa selaa niin, malfunctions 0.
Nyt oli tihkusateinen ilma, ja tiellä vettä.
Mitkä kaikki voivat antaa oheisen herjan?
Ja ei varmaan pidä olla huolissaan koska ei varsin vikakoodia antanut?
Re: presafe inactive?
Yleensa jos joku pre safe järjestelmään liittyvä anturi saa väärää infoa niin tekee tuon, eventeistä ois voinu löytyä jotain esim tutka saa häiriösignaalin ja lopettaa toimintansa, vaikka usein se kyllä triggaa ihan viankin.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: presafe inactive?
Kyllä se on todennäköisti abs-anturi. Mulla teki samaa eli alko talvella ja keväällä ryttyillä. Lopulta varoitus jämähti päälle. No joo, syykin selvisi ... etupyörän laakeri oli kulunut ja samalla abs-anturi ... ei sen kummempaa ...
Kantsii viedä osaavaan korjaamoon ...
Kantsii viedä osaavaan korjaamoon ...
Re: presafe inactive?
Hei
Mercedes ml 400 auto
Kun käynnistän auton, saan seuraavat virheet:
1. PRE-SAFE-toiminto on rajoitettu
2. Aktiivinen kaistanvaihtosignaali ei toimi
Tietokonediagnostiikka osoitti, että tutkatunnistimessa on ongelma, virhe 69A100
Kerro minulle mitä tehdä?
Mercedes ml 400 auto
Kun käynnistän auton, saan seuraavat virheet:
1. PRE-SAFE-toiminto on rajoitettu
2. Aktiivinen kaistanvaihtosignaali ei toimi
Tietokonediagnostiikka osoitti, että tutkatunnistimessa on ongelma, virhe 69A100
Kerro minulle mitä tehdä?
Promocodius bonukset täällä
Re: presafe inactive?
Seuraa diagnostiikan ohjeita.