C124 E320: huono tyhjäkäynti kun kone lämpenee -VIKA KORJATTU!
C124 E320: huono tyhjäkäynti kun kone lämpenee -VIKA KORJATTU!
Moi, olisiko kellään vinkkejä seuraavanlaiseen ongelmaan C124 320:ssä, vm 1994 ja M104-moottori:
Kun auton käynnistää kylmänä, käy hyvin korotettua tyhjäkäyntiä. Kun kone lämpenee sen verran että tyhjäkäynti tippuu normaaliin, alkaa tyhjäkäynti humppaamaan niin että auto käy sammumispisteessä ja sitten kierrokset nousee noin 1000 rpm. Eikä kuulosta käyvän kaikilla sylintereillä.
Pensapumpun releen ja yj-releen vaihdoin, mutta niillä ei ollut vaikutusta. Mitähän seuraavaksi kannattais kattoa? Oisko lambda-vika? Vikakoodin lukulatteistoa ei valitettavasti ole käytössä.
EDIT: Vika korjaantui uudella Bosch ilmamäärämittarilla.
Kun auton käynnistää kylmänä, käy hyvin korotettua tyhjäkäyntiä. Kun kone lämpenee sen verran että tyhjäkäynti tippuu normaaliin, alkaa tyhjäkäynti humppaamaan niin että auto käy sammumispisteessä ja sitten kierrokset nousee noin 1000 rpm. Eikä kuulosta käyvän kaikilla sylintereillä.
Pensapumpun releen ja yj-releen vaihdoin, mutta niillä ei ollut vaikutusta. Mitähän seuraavaksi kannattais kattoa? Oisko lambda-vika? Vikakoodin lukulatteistoa ei valitettavasti ole käytössä.
EDIT: Vika korjaantui uudella Bosch ilmamäärämittarilla.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Re: C124 E320: huono tyhjäkäynti kun kone lämpenee
Alipainevuoto.
Alkurikastus kun loppuu niin laihalla ei jaksa käydä, mutta iac yrittää korjata.
Tutki alipaineletkut, -laitteet ja imusarja.
Alkurikastus kun loppuu niin laihalla ei jaksa käydä, mutta iac yrittää korjata.
Tutki alipaineletkut, -laitteet ja imusarja.
Re: C124 E320: huono tyhjäkäynti kun kone lämpenee
Kiitos, käydäämpä huomenna niiden kimppuun.
Sen verran taustaa, että vika alkoi sen jälkeen kun eräänä iltana tulin autolla kotiin ja sammutin sen. Ihmettelin kun jokin sähkölaite jäi surraamaan. Paikansin että se oli pensapumppu joka jäi päälle. Ei sammunut muuten kun ottamalla akun kengän pois.
Seuraana aamuna kun lähdin autoa viemään tallille niin alkoi tämä tyhjäkäyntiongelma. Eli vika tuli niin sanotusti kertalaakista. Automaatti ei myöskään suostunut vaihtamaan vitoselle tämän ongelman alettua.
Sen verran taustaa, että vika alkoi sen jälkeen kun eräänä iltana tulin autolla kotiin ja sammutin sen. Ihmettelin kun jokin sähkölaite jäi surraamaan. Paikansin että se oli pensapumppu joka jäi päälle. Ei sammunut muuten kun ottamalla akun kengän pois.
Seuraana aamuna kun lähdin autoa viemään tallille niin alkoi tämä tyhjäkäyntiongelma. Eli vika tuli niin sanotusti kertalaakista. Automaatti ei myöskään suostunut vaihtamaan vitoselle tämän ongelman alettua.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-
- Mersumies
- Viestit: 1635
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: C124 E320: huono tyhjäkäynti kun kone lämpenee
Hei ! Tarkista imuilman lämmön ja moottorin lämmön myös Lamda anturit ja johdot niistä ja ECU:n pistokkeeen väliltä.
Meseillään
Re: C124 E320: huono tyhjäkäynti kun kone lämpenee
Aloittelin vian etsintää tänään. Semmosen huomion tein, että kun tyhjäkäynnin antaa "rynkyttää" hetken aikaa, se tasaantuu. Sitten jos paikallaan ollessa kaasua hieman painaa tai vaihteen laittaa päälle, alkaa taas käymään huonosti kunnes kohta taas tasoittuu. Ajamassa myös kävin pikkulenkin, kierroksillä vaikuttaisi toimivan ok, poislukien tuo ettei 4-vaihdetta isompaa tosiaan kytke.
Moottoritilasta en pikaisella etsinnällä irtonaisia tai katkenneita alipaineputkia löytänyt. Tämmöisen vacuum diagrammin löysin 104.992 hakusanalla, lieneeköhän oikea:
https://mbworld.org/forums/attachments/ ... 104hfm.gif
Noita putkia on melkoisesti, osaisko joku tarkentaa mitä noista pitäisi erityisesti tarkistaa?
Autossa ei myöskään toimi alipaneella toimivat varusteet, eli keskuslukitus, takaniskanojien kippaus ja ortopedipenkkien säätö. Mutta eikös nuo ole oma erillinen järjestelmä, jolla ei ole tekemistä moottorin alipainejärjestelmän kanssa?
Otin myös tulpanjohdot ja puolat esille, niissäkään ei halkeamia tai muutakaan mainittavaa näkynyt. Tulpat vaihdoin samalla. Tulpanreijät olivat aika öljyiset niissä sylintereissä, jossa on pelkkä tulpanhattu päällä. Ne tulpanreijät joissa on puolat, olivat kuivia.
Tässä kuva apukuskin lattiamaton alta. Onko nämä lambda-anturin piuhat? --> EDIT: on
Moottori kun hieman lämpeni, otin nuo piuhat irti auton käydessä. Sillä ei ollut mitään vaikutusta käyntiin. Viittaisiko se lambdavikaan?
Moottoritilasta en pikaisella etsinnällä irtonaisia tai katkenneita alipaineputkia löytänyt. Tämmöisen vacuum diagrammin löysin 104.992 hakusanalla, lieneeköhän oikea:
https://mbworld.org/forums/attachments/ ... 104hfm.gif
Noita putkia on melkoisesti, osaisko joku tarkentaa mitä noista pitäisi erityisesti tarkistaa?
Autossa ei myöskään toimi alipaneella toimivat varusteet, eli keskuslukitus, takaniskanojien kippaus ja ortopedipenkkien säätö. Mutta eikös nuo ole oma erillinen järjestelmä, jolla ei ole tekemistä moottorin alipainejärjestelmän kanssa?
Otin myös tulpanjohdot ja puolat esille, niissäkään ei halkeamia tai muutakaan mainittavaa näkynyt. Tulpat vaihdoin samalla. Tulpanreijät olivat aika öljyiset niissä sylintereissä, jossa on pelkkä tulpanhattu päällä. Ne tulpanreijät joissa on puolat, olivat kuivia.
Tässä kuva apukuskin lattiamaton alta. Onko nämä lambda-anturin piuhat? --> EDIT: on
Moottori kun hieman lämpeni, otin nuo piuhat irti auton käydessä. Sillä ei ollut mitään vaikutusta käyntiin. Viittaisiko se lambdavikaan?
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Re: C124 E320: huono tyhjäkäynti kun kone lämpenee
Käyntiongelmaa seuraan, koska itsellä samaisessa koneessa tyhjäkäyntiongelmia...
Takaniskatuet liittyvät taas moottorin alipaineeseen, eli auton pitää käydä jotta toimivat. Ainakin sedanissa kuskin puolella takapenkin alla oli jotain sinne liittyvää ja hattuhyllyn alla kontin puolella alipainerasiat niskatuille.
Keskuslukitus ja ortopedipenkit käyttävät omaa ja samaa alipainepumppua. Se on irrallaan moottorin tekemästä alipaineesta. Pumppu löytyy takapenkin alta apukuskin puolelta.Autossa ei myöskään toimi alipaneella toimivat varusteet, eli keskuslukitus, takaniskanojien kippaus ja ortopedipenkkien säätö. Mutta eikös nuo ole oma erillinen järjestelmä, jolla ei ole tekemistä moottorin alipainejärjestelmän kanssa?
Takaniskatuet liittyvät taas moottorin alipaineeseen, eli auton pitää käydä jotta toimivat. Ainakin sedanissa kuskin puolella takapenkin alla oli jotain sinne liittyvää ja hattuhyllyn alla kontin puolella alipainerasiat niskatuille.
Re: C124 E320: huono tyhjäkäynti kun kone lämpenee
Okei, hyvä tieto!JanneW124 kirjoitti: Takaniskatuet liittyvät taas moottorin alipaineeseen, eli auton pitää käydä jotta toimivat.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-
- Mersumies
- Viestit: 1635
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: C124 E320: huono tyhjäkäynti kun kone lämpenee
Hei Palstalaiset ! Laitan noiden eri antureiden mittaus ohje lukemia illalla tähän juttuun.
Meseillään
-
- Mersumies
- Viestit: 1635
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: C124 E320: huono tyhjäkäynti kun kone lämpenee
Tässä näitä moottorin ehjän lämpötila anturi ECUa ohjaavan vastusarvoja. + 20 astetta = 2375 - 2625 Ohmia. + 30 astetta = 1615 - 1785 Ohmia.
+ 40 astetta = 1111 - 1228 Ohmia. + 50 astetta = 788 - 871 Ohmia. + 60 astetta = 570 - 630 Ohmia. + 70 astetta = 413 - 456 Ohmia.
+ 80 astetta = 308 - 341 Ohmia . + 90 astetta = 232 - 257 Ohmia . ECUn 2 pistoke navat 28 ja 36 . Imuilman ehjän lämpötila anturin vastusarvot.
+ 10 astetta = 9186 -10153 Ohmia. + 20 astetta = 5757 - 6363 Ohmia . + 30 astetta = 3705 - 4095 Ohmia . + 40 astetta = 2470 - 2730 Ohmia.
+50 astetta = 1672 - 1848 Ohmia. + 60 astetta = 1159 1281 Ohmia. + 70 astetta = 817 - 903 Ohmia . + 80 astetta = 589 - 651 Ohmia.
Lambda anturin antamat jännitearvot 0,2 Voltia - 1,0 Volttia jännite vaihtelee tuolla välillä. Kylmässä koneessa se on 0,2 volttia josta se alkaa nousta ja kuumassa koneessa se on 1,0 V . Anturi, ei kehitä jännitettä ennen kuin sen lämpötila nousee noin +300 asteeseen. Täysin lämmennyt anturin keskijännite on noin 0,45 Volttia ja jännite vaihtelee tämän arvon molemmin puolin jatkuvasti. Matkustajan etupenkin edessä on Lambda anturin liittimet joita voi mitata jännitettä, kun pyöreään liittimeen tekee pienen reijän mittarin piikkiä varten ja toisen mittapiikin työntää litteän liittimen maajohtoon ruskea Ecun puolella pistoketta. Toivottavasti näistä on jotain hyötyä vikojen tutkimisessa.
+ 40 astetta = 1111 - 1228 Ohmia. + 50 astetta = 788 - 871 Ohmia. + 60 astetta = 570 - 630 Ohmia. + 70 astetta = 413 - 456 Ohmia.
+ 80 astetta = 308 - 341 Ohmia . + 90 astetta = 232 - 257 Ohmia . ECUn 2 pistoke navat 28 ja 36 . Imuilman ehjän lämpötila anturin vastusarvot.
+ 10 astetta = 9186 -10153 Ohmia. + 20 astetta = 5757 - 6363 Ohmia . + 30 astetta = 3705 - 4095 Ohmia . + 40 astetta = 2470 - 2730 Ohmia.
+50 astetta = 1672 - 1848 Ohmia. + 60 astetta = 1159 1281 Ohmia. + 70 astetta = 817 - 903 Ohmia . + 80 astetta = 589 - 651 Ohmia.
Lambda anturin antamat jännitearvot 0,2 Voltia - 1,0 Volttia jännite vaihtelee tuolla välillä. Kylmässä koneessa se on 0,2 volttia josta se alkaa nousta ja kuumassa koneessa se on 1,0 V . Anturi, ei kehitä jännitettä ennen kuin sen lämpötila nousee noin +300 asteeseen. Täysin lämmennyt anturin keskijännite on noin 0,45 Volttia ja jännite vaihtelee tämän arvon molemmin puolin jatkuvasti. Matkustajan etupenkin edessä on Lambda anturin liittimet joita voi mitata jännitettä, kun pyöreään liittimeen tekee pienen reijän mittarin piikkiä varten ja toisen mittapiikin työntää litteän liittimen maajohtoon ruskea Ecun puolella pistoketta. Toivottavasti näistä on jotain hyötyä vikojen tutkimisessa.
Meseillään
-
- Mersumies
- Viestit: 1635
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: C124 E320: huono tyhjäkäynti kun kone lämpenee
Tuolla imusarjan keskellä olevan alipaineella toimivan portin alapuolella on pieni kumiletkun pätkä muistaakseni 3 cm pitkä sekin voi olla vuoto kohde Tarkoitan konetta jossa imusarja on säätyvä ja tehty muovista.
Viimeksi muokannut Mese 320 TE, La 07.05.2022 13:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Meseillään
Re: C124 E320: huono tyhjäkäynti kun kone lämpenee
Vian rajaamiseksi on helpointa ensin etsiä kaikki imusarjassa olevat alipainelähdöt ja tulpata ne yksi kerrallaan sormella tms tai puristaa pihdeillä ko letku mahdollisimman läheltä imusarjaa. Ja seurata mitä käynnille tapahtuu, jos mitään.
Perinteinen kikka on käynnistyssprayn (eetteriä) tai brakecleanerin suihkuttelu mahdollisiin alipainevuotokohtiin. Jos käynti tasaantuu tai muuttuu, saattaa vikakohta olla lähellä. Eetteri toimii paremmin mutta cleanerikin kyllä. Ovat herkästi syttyviä, joten ainakin nortti huulesta suihkuttelun ajaksi.
Perinteinen kikka on käynnistyssprayn (eetteriä) tai brakecleanerin suihkuttelu mahdollisiin alipainevuotokohtiin. Jos käynti tasaantuu tai muuttuu, saattaa vikakohta olla lähellä. Eetteri toimii paremmin mutta cleanerikin kyllä. Ovat herkästi syttyviä, joten ainakin nortti huulesta suihkuttelun ajaksi.
Re: C124 E320: huono tyhjäkäynti kun kone lämpenee
Täytyypä käydä käynnistyssprayta ostamassa ja tutkia sen avulla tarkemmin noita alipaineputkia. Täältä muuten löytyy 104.992 -moottorin alipaineputkien räjäytyskuva:ido59 kirjoitti: ↑La 07.05.2022 11:57 Vian rajaamiseksi on helpointa ensin etsiä kaikki imusarjassa olevat alipainelähdöt ja tulpata ne yksi kerrallaan sormella tms tai puristaa pihdeillä ko letku mahdollisimman läheltä imusarjaa. Ja seurata mitä käynnille tapahtuu, jos mitään.
Perinteinen kikka on käynnistyssprayn (eetteriä) tai brakecleanerin suihkuttelu mahdollisiin alipainevuotokohtiin. Jos käynti tasaantuu tai muuttuu, saattaa vikakohta olla lähellä. Eetteri toimii paremmin mutta cleanerikin kyllä. Ovat herkästi syttyviä, joten ainakin nortti huulesta suihkuttelun ajaksi.
https://nemigaparts.com/cat_spares/epc/ ... 5N/14/125/
Ja täältä kuvat varusteiden alipainejärjestelmille:
https://mb-teilekatalog.info/view_Group ... 0&group=80
Eilen tarkastin lambdan, se lienee hiljattain vaihdettu kun oli uuden näköinen. Merkki tosin oli Ridex, eli joku halpismerkki. Tilasin KL-varaosasta aidon mallikohtaisen Boschin lambdan.
Kiitokset kaikille tähän astisista ohjeista ja neuvoista
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Re: C124 E320: huono tyhjäkäynti kun kone lämpenee
Kävin tuossa starttisprayta suhuuttelemassa alipaineputkiin ja liittimiin mihin vain ylti koneen päältä ja alta ilman purkua. Ei ollut mitään vaikutusta käyntiin. Tuo hankala tyhjäkäyntialue siis alkaa kun kylmäkäynnistyksen rikastus loppuu. Humppaus ja rynkytys tasoittuu kun kone saavuttaa käyttölämpötilan.
Aikaisemmin joku kertoi, että automaatin 5-vaihde käyttää myös alipainetta. 5-vaihde ei siis enää kytkeydy päälle, vika alkoi yhtä aikaa tyhjäkäyntiongelman kanssa.
Löytyisikö näistä huomioista mitään rajausta mistä alipainevuotoa voisi etsiä vielä tarkemmin?
Aikaisemmin joku kertoi, että automaatin 5-vaihde käyttää myös alipainetta. 5-vaihde ei siis enää kytkeydy päälle, vika alkoi yhtä aikaa tyhjäkäyntiongelman kanssa.
Löytyisikö näistä huomioista mitään rajausta mistä alipainevuotoa voisi etsiä vielä tarkemmin?
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Re: C124 E320: huono tyhjäkäynti kun kone lämpenee
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 9&start=30Kinnunen kirjoitti: ↑La 07.05.2022 17:08 Kävin tuossa starttisprayta suhuuttelemassa alipaineputkiin ja liittimiin mihin vain ylti koneen päältä ja alta ilman purkua. Ei ollut mitään vaikutusta käyntiin. Tuo hankala tyhjäkäyntialue siis alkaa kun kylmäkäynnistyksen rikastus loppuu. Humppaus ja rynkytys tasoittuu kun kone saavuttaa käyttölämpötilan.
Aikaisemmin joku kertoi, että automaatin 5-vaihde käyttää myös alipainetta. 5-vaihde ei siis enää kytkeydy päälle, vika alkoi yhtä aikaa tyhjäkäyntiongelman kanssa.
Löytyisikö näistä huomioista mitään rajausta mistä alipainevuotoa voisi etsiä vielä tarkemmin?
Naapurifoorumilta löytyi tuollainen keskustelu. Alkaa 300-24 koneisen vitosvaihteen vian selvittelyllä, mutta vaihtuu 320 ja siihen oli syynä ilmamassamittari. Kallis osa (ainakin alkuperäisenä) kokeilla, mutta sopisi myös tyhjäkäyntihumppaan??
Re: C124 E320: huono tyhjäkäynti kun kone lämpenee
Ainiin, hyvän kun otit ilmamassamittarin puheeksi. Käytin sen piuhan irti kun kone oli lämpöinen. Ei ollut mitään vaikutusta käyntiin. Olisiko pitänyt olla?
Tuossa mese.fi keskustelussa mainittiin, että ulkolämpömittarin väärä toimintakin saattaa liittyä tähän hall-anturivirheen kautta. Mulla kyllä tuo ulkolämpömittarikin näyttää päin persettä, ja kun tyhjäkäynti humppaa niin se näyttö välillä sammuilee kokonaan.
Tuossa mese.fi keskustelussa mainittiin, että ulkolämpömittarin väärä toimintakin saattaa liittyä tähän hall-anturivirheen kautta. Mulla kyllä tuo ulkolämpömittarikin näyttää päin persettä, ja kun tyhjäkäynti humppaa niin se näyttö välillä sammuilee kokonaan.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Re: C124 E320: huono tyhjäkäynti kun kone lämpenee
Uskoisin kyllä, että jos lämpimästä koneesta ottaa ilmamassamittarin irti, niin vaikuttaa käyntiin?Kinnunen kirjoitti: ↑La 07.05.2022 18:32 Ainiin, hyvän kun otit ilmamassamittarin puheeksi. Käytin sen piuhan irti kun kone oli lämpöinen. Ei ollut mitään vaikutusta käyntiin. Olisiko pitänyt olla?
Tuossa mese.fi keskustelussa mainittiin, että ulkolämpömittarin väärä toimintakin saattaa liittyä tähän hall-anturivirheen kautta. Mulla kyllä tuo ulkolämpömittarikin näyttää päin persettä, ja kun tyhjäkäynti humppaa niin se näyttö välillä sammuilee kokonaan.
HALL-anturi vaikuttaa ulkolämpömittariin siten, että sen avulla lämpölukema ei pitäisi muuttua kun auto on paikallaan. Eli esim liikennevaloissa seistessä lämpötilalukema ei nouse virheellisesti korkeaksi.
Re: C124 E320: huono tyhjäkäynti kun kone lämpenee
Sulla näyttää olevan myös 320CE, viitsitkö testata miten käyttäytyy jos näppäät liittimen irti?JanneW124 kirjoitti: Uskoisin kyllä, että jos lämpimästä koneesta ottaa ilmamassamittarin irti, niin vaikuttaa käyntiin?
HALL-anturi vaikuttaa ulkolämpömittariin siten, että sen avulla lämpölukema ei pitäisi muuttua kun auto on paikallaan. Eli esim liikennevaloissa seistessä lämpötilalukema ei nouse virheellisesti korkeaksi.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Re: C124 E320: huono tyhjäkäynti kun kone lämpenee
Viitsin toki, menee huomiseen. Tosin omassakin tk seilaa, tuleepa testattua oma mittari samalla. Vitosvaihde kyllä toimiiKinnunen kirjoitti: ↑La 07.05.2022 19:14Sulla näyttää olevan myös 320CE, viitsitkö testata miten käyttäytyy jos näppäät liittimen irti?JanneW124 kirjoitti: Uskoisin kyllä, että jos lämpimästä koneesta ottaa ilmamassamittarin irti, niin vaikuttaa käyntiin?
HALL-anturi vaikuttaa ulkolämpömittariin siten, että sen avulla lämpölukema ei pitäisi muuttua kun auto on paikallaan. Eli esim liikennevaloissa seistessä lämpötilalukema ei nouse virheellisesti korkeaksi.
Re: C124 E320: huono tyhjäkäynti kun kone lämpenee
Moottorin ruiskuohjaus sisältävää jonkin verran itsediagnostiikkaa ja vikakoodeja. Ne kannattaa lukea (luku, nollaus, luku-metodilla).
Re: C124 E320: huono tyhjäkäynti kun kone lämpenee
Juu tilasinkin vikakoodinlukijan, jospa tulee ens viikolla.
Kickdownin painikkeen irrotin kaasupolkimen alta, näyttää olevan rikki. Nappula ei palaudu. Painikkeen liittimen irrotus ei vaikuttanut tyhjäkäyntiin. Sekin on nyt uusi tilattuna. Täytyy huomenna käydä ajamassa josko 5vaihde palautuisi käyttöön.
Kickdownin painikkeen irrotin kaasupolkimen alta, näyttää olevan rikki. Nappula ei palaudu. Painikkeen liittimen irrotus ei vaikuttanut tyhjäkäyntiin. Sekin on nyt uusi tilattuna. Täytyy huomenna käydä ajamassa josko 5vaihde palautuisi käyttöön.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Re: C124 E320: huono tyhjäkäynti kun kone lämpenee
vinkkinä, starilla saa live dataa ulos ja kattavasti muutakin, verrattuna perus "vilkkulukijaan".
-
- Mersumies
- Viestit: 1635
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: C124 E320: huono tyhjäkäynti kun kone lämpenee
Hei Palstalaiset ! Yksi alipainevuoto ja seokseen vaikuttava kohta on ilmamassamittarin jälkeen imuputkkeen tulevat nokka akselin kopan huohotinputkien tiivisteet ne kovettuvat ajan myötä tai hajoavat. Näyttävät olevan stefojen tapaiset joka kiristyy putkenpäälle.
Meseillään
Re: C124 E320: huono tyhjäkäynti kun kone lämpenee
Minkälainen liitin pitää olla Star/Xentry testerissä että pystyy noita vikakoodeja lukemaan? Omassa W124 on sellainen diagnoosi mötikkä mihin ei pienempi tai isompi lukija mene..
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: C124 E320: huono tyhjäkäynti kun kone lämpenee
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: C124 E320: huono tyhjäkäynti kun kone lämpenee
Tarkastettiin yleismittarilla nimim. Mese 320 TE ohjeiden mukaisesti lambdan toiminta. Käyttölämmössä olevalla ~80C koneella lambda antoi arvoja 0-0,7V. Arvo tipahti välillä nollaan. Eli siinä on yksi mahdollinen vikapaikka. Aiemmin mainitsinkin, että siellä on paikallaan nyt joku halpis Ridex-lambda. Merkkikohtainen Bosch on KL:stä tilauksessa.
KD-painikkeen pois otto ei palauttanut 5-vaihdetta toimintaan. Kokeillaan josko uusi KD-painike auttaisi siihen.
KD-painikkeen pois otto ei palauttanut 5-vaihdetta toimintaan. Kokeillaan josko uusi KD-painike auttaisi siihen.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-
- Mersumies
- Viestit: 1635
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: C124 E320: huono tyhjäkäynti kun kone lämpenee
Hei Palstalaiset ! Onko tietoa noista vikalukijoista jotka käy 16 napaiseen liittimeen ja mistä niitä saa ? Itselläni on itse tehty vilkkukoodilukija jolla saa Autodatan vikalistan mukaiset 49 vikaa selville.
Meseillään
Re: C124 E320: huono tyhjäkäynti kun kone lämpenee
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: C124 E320: huono tyhjäkäynti kun kone lämpenee
jep, tuohon ne banaani plugit menee.
-
- Mersumies
- Viestit: 1635
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: C124 E320: huono tyhjäkäynti kun kone lämpenee
Hei Palstalaiset ! Juuri tuollainen on minulla W 124 320 TE mesessä. Mistä tilasit tuon Star / Xentry testerin ?
Meseillään