Autolöytöjä kotimaasta :)
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Cantinellin koripajan tuotoksena farkku (hauturi) ässä
https://huutokaupat.com/3621339/mercede ... s-300-1996
https://huutokaupat.com/3621339/mercede ... s-300-1996
wiimax.fi
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Harvinaista nähdä 200b:ssä sähköistä kattoluukkua ja ABSeja, värikin on mun mielestä tosi elegantti. Nuo takavalojen kromit taas vaan pistää silmään.Ere866 kirjoitti: ↑Ti 02.08.2022 12:51 https://huutokaupat.com/3623190/mercedes-benz-200-1984
Mielestäni oikein hieno!
Mutta on tosi hieno, toivotaan että menee harrastajalle
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Eikös nuo ABS:t ollu loppupään "kakssatasissa" jopa yllättävän yleisiä? Mielestäni oon yllättävän monessa Suomi-200:ssa noita nähny, eli liekö peräti ollu joku Vehon kampanja että saahaan uusinta tekniikkaa "kansanmalleissa" kaikkien ulottuville, mut joku paremmin asiaa tietävä vois vielä tarkentaa.Hage kirjoitti: ↑Ti 02.08.2022 17:38Harvinaista nähdä 200b:ssä sähköistä kattoluukkua ja ABSeja, värikin on mun mielestä tosi elegantti. Nuo takavalojen kromit taas vaan pistää silmään.Ere866 kirjoitti: ↑Ti 02.08.2022 12:51 https://huutokaupat.com/3623190/mercedes-benz-200-1984
Mielestäni oikein hieno!
Mutta on tosi hieno, toivotaan että menee harrastajalle
Ja anthrazitgrau kyllä todellakin sopii w123:een erinomaisesti, kuten myös w116:a ja vielä w126:kin; w124:ssa, etenkään ykkössarjalaisessa, toi on sit taas erittäin "harmaa", vaikka on kuinka metallihohtoväri. Vaatii siis kromia seurakseen
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
No tuo on kyllä oikeasti hienossa kunnossa, ja alkuperäinen. Eikä toi m102 moottorikaan taida hassumpi olla 123 pellin alla.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Ei ollenkaan, mutta mie vierastan kyl vähä tuota 200:sta, ku se o kaasarilla. Nimittäin, sillo taannoin, tarkemmin ajateltuna likemmäs 20 vuotta sitten, ku tuota nyt jo "elämäni ex" tittelin saanutta w123:a metsästin, ja kävin useampaakin w123: koeajamassa, jotku vanhoilla koneilla ja sit joku tolla M102 kakssatasella kaasarillaki, niin niiden jälkeen ku pääsin sit lopulta ajamaan 230E mallia, oli laakista selvä et mikään muu neloskone ei tuu kyseeseen
Yksrivinen ketjuha noissa alkupään M102:sissa on joka tapauksessa, eli se lienee ainut "riski". Ja kansipahvi menee ajastaan, oli hällä ajettu 100 tai 400 tkm.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Okei joo, noista bensa malleista niin tiedä. Jokatapauksessa harvinaisen siisti yksilö toi on mitä noita nettiautosta selaillut.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Hieno väriyhdistelmä ja vaikuttaa ihan alkuperäiseltäPontus kirjoitti: ↑Su 07.08.2022 22:48 https://m.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/12983512
https://www.lastvin.com/vin/GXrlL29bB0WAxwoJW
Pitäisi hakea pois tuohon hintaan jos kori on jonkinlaisessa kunnossa.
k 2.0t SW -98
ex. 300 TE -91
ex. 300 TE -91
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/13054634
Meikäläisen vanha CE tullut myyntiin. On kyllä melkolailla ilmon kuvauksen mukainen. Ostin työkaverilta (joka toi sen Saksasta vuosia sitten) 188 tkm ajettuna. Maalattu ja kolhut oiottu minun jälkeen. Oli ruosteeton ja hyvä ajoltaan. Sisusta ei ollut aivan virheetön mutta menisi museoon kaiketi helpolla. Itse vaihdon jakoketjun ja kiristimen mottiin.
Meikäläisen vanha CE tullut myyntiin. On kyllä melkolailla ilmon kuvauksen mukainen. Ostin työkaverilta (joka toi sen Saksasta vuosia sitten) 188 tkm ajettuna. Maalattu ja kolhut oiottu minun jälkeen. Oli ruosteeton ja hyvä ajoltaan. Sisusta ei ollut aivan virheetön mutta menisi museoon kaiketi helpolla. Itse vaihdon jakoketjun ja kiristimen mottiin.
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Kappas. Tuttu auto siis ja mulle tuttu piha missä näyttää olevan myynnissä. Auto oli kai eräällä vanhalla herralla juniorin autona ja vaihdoin herran kanssa kerran joitakin sanoja kun tulivat juttelemaan ollessani omalla tallillani lähistöllä, huomasivat kai mersut tallissani. Silloin oli kai tuosta mersusta turvavyön ojentaja rikki ja siitä puhuttiin jonkun verran. En oo kuitenkaan autoa nähnyt livenä koskaan.Vesa T kirjoitti: ↑Ma 08.08.2022 21:14 https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/13054634
Meikäläisen vanha CE tullut myyntiin. On kyllä melkolailla ilmon kuvauksen mukainen. Ostin työkaverilta (joka toi sen Saksasta vuosia sitten) 188 tkm ajettuna. Maalattu ja kolhut oiottu minun jälkeen. Oli ruosteeton ja hyvä ajoltaan. Sisusta ei ollut aivan virheetön mutta menisi museoon kaiketi helpolla. Itse vaihdon jakoketjun ja kiristimen mottiin.
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
Ex:
1989 560 SEC HYL-303
1994 E 320 Coupe OEI-850
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
Ex:
1989 560 SEC HYL-303
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Juu se taisi mennä Haminaan multa. Hyvä peli ja taitaa kilsatkin olla oikeat kun tunnen historiaa sen verran. Harmitti hävittää mutta likka halus W203:n ja automaatin. Ojentajien rattaat taisi prakata jo mun aikaan.
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
https://huutokaupat.com/3632812/mercede ... c-450-1974
Autosta noin muuten ei mitään, mutta eikös nuo vanteet ole ulkonäöllisesti ihan OK ? (toki ET saisi olla pienempi tuohon autoon)
Meinaan, kun minulle on kulkeutunut tuollaiset erään 124 mukana, ei ole tullut käytettyä missään alla.
Autosta noin muuten ei mitään, mutta eikös nuo vanteet ole ulkonäöllisesti ihan OK ? (toki ET saisi olla pienempi tuohon autoon)
Meinaan, kun minulle on kulkeutunut tuollaiset erään 124 mukana, ei ole tullut käytettyä missään alla.
wiimax.fi
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Tämä tosiaan on veljen auto. Varmasti yksi siisteimpiä W123:ia koko maassa, vaikka onkin kohtuullisen paljon ajettu. Kromilistat takavalojen alle on lisätty jälkeenpäin ihan ulkonäkösyistä. Itse olen kirjoittanut ko. ilmoituksen, joten Dealeria harmittaneet "tärkeimmät" varusteet on mun käsialaa. Käsinoja ja takaniskat on mun mielestä ensimmäiset varusteet mitä täytyy olla, sitten voi lähteä katsomaan muita. Ilmastointi on kiva, mutta alle -90 lukuisessa niin tuhottoman vammanen saada kuntoon ja pitää kunnossa, että en pidä sitä missään muotoa tärkeänä.Hage kirjoitti: ↑Ke 27.07.2022 13:47Eikös myyjänä ole erään foorumilaisen veli?Pontus kirjoitti: ↑Ke 27.07.2022 09:23W123 oli muutama kaasarikone vaihtoehto: 200 ja 230 (M115), 200(M102) ja sitten tuo 250 (M123)Ere866 kirjoitti: ↑Ke 27.07.2022 08:54 Kyllä taas harrastajaa koetellaan Hienoa hienompia autoja myynnissä kuin keväällä konsanaan! Vaan on näiden vanhojen autojen hinnat karanneet jo niin koviksi, ettei omaa kokoelmaa enää voi eikä kannatakkaan kasvattaa.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/250/13027934
Ps. enpä tiennyt, että kutoskonetta on saanut muulla kuin ruiskulla
Oliko tosiaan niin et 6-koneisissa W123 malleissa oli aina takavalojen kromilistat? Muistelen että ainoastaan 280-malleissa oli sellaiset
Tosi hieno yksilö, eikä mun mielestä hinta ole mitenkään paha kuntoon nähden.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Pitkästä aikaa kaikenlaista jännää ja/tai hauskaa:
Kappale suomalaista auto(-vero) -historiaa! SEC vapari OM617:lla (Iha hirvee rytöläjähä tuo auto on, eli hinta ei kyllä miun mielestä oo lähelläkää myyjän väittämää halpaa; toisin sanoen, siistikuntosesta kooveestä tollane hintapyynti voi olla jotenki perusteltu, mut ei tästä.)
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sec/13064144
Ja sit toinen SEC, erittäin hekumoitavalla ja liekö suht harvinaisellaki värityksellä; verhoiluna SEC:in oma perus veluuri! (Hämääkö silmä, vai onkoha etupenkit verhoiltu uusiks, ku miusta noissa ei näy raidoitusta?) Ja tällä on näköjää tehty sitä, mitä varten auto on tehty, eli ajettu
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sec/13034375
Kappale suomalaista auto(-vero) -historiaa! SEC vapari OM617:lla (Iha hirvee rytöläjähä tuo auto on, eli hinta ei kyllä miun mielestä oo lähelläkää myyjän väittämää halpaa; toisin sanoen, siistikuntosesta kooveestä tollane hintapyynti voi olla jotenki perusteltu, mut ei tästä.)
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sec/13064144
Ja sit toinen SEC, erittäin hekumoitavalla ja liekö suht harvinaisellaki värityksellä; verhoiluna SEC:in oma perus veluuri! (Hämääkö silmä, vai onkoha etupenkit verhoiltu uusiks, ku miusta noissa ei näy raidoitusta?) Ja tällä on näköjää tehty sitä, mitä varten auto on tehty, eli ajettu
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sec/13034375
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Mitä olennaista noihin aikoihin mielestäsi muuttuu ilmastoinnissa, paitsi että noin -92 vaihtuu aineet ?
Kunnossa pitämiseen ei tarvita yhtään mitään ihmeellistä. Useammin uudehkoissa mersuissa paineanturi hajoaa tai alkaa kenno vuotaa.
Varsin yksinkertainen systeemi laittaa toimintakuntoon tarvittaessa.
wiimax.fi
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Yleensä siellä on paskana kaikki. Kenno, kompura, letkut, tiivisteet, kuivain ja parhaimmassa tapauksessa höyrystin. 16v:hen meni varmaan 1500€ rahaa että se AC lopulta alkoi toimia. Toki jos olisi kaikki surutta vaihtanut kerralla, niin joo, olisi säästänyt muutaman satasen. Mitä vanhemmaksi se auto muuttuu, sen isompi riesa se ilmastointi enemmän on. Jos ostat tuon ikäisen ilmastoinnilla, niin se tosiaan on enemmänkin ”valmius” kuin että sellainen varuste siellä oikeasti toimisi. Tietysti jos arvostaa sitä niin jumalattomasti niin siitä vaan. Aika vähän niitä noissa 123:ssa on silti ollut ja hyvin on ihmiset niillä pärjänneet, myös kesällä. Sitten jos valitsee romun ilmastoinnilla hyvän ilmastoimattoman yksilön sijaan, niin ei siinä kyllä ihan hirveästi järki kolkuttele selkärangan päässä olevassa pallossa. Jos taas vaihtoehtona on hyvä ilmastoitu ja hyvä ilmastoimaton, niin mikä ettei. Edelleen silti itsellä valinta perustuu ensimmäisenä tekniikkaan, toisena ulkoväriin, sen jälkeen sisustaan ja lopuksi varusteisiin. Perseen värinen auto rumalla kangassisustalla ei lähde ainakaan mulla matkaan vaikka olis ilmastointi joka perseenreijälle siinä autossa.dealer kirjoitti: ↑Ti 23.08.2022 09:52Mitä olennaista noihin aikoihin mielestäsi muuttuu ilmastoinnissa, paitsi että noin -92 vaihtuu aineet ?
Kunnossa pitämiseen ei tarvita yhtään mitään ihmeellistä. Useammin uudehkoissa mersuissa paineanturi hajoaa tai alkaa kenno vuotaa.
Varsin yksinkertainen systeemi laittaa toimintakuntoon tarvittaessa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Ei ollut ilmastointeja 80-luvulla kuin poikkeuksellisesti autoissa, koska oltiin käytännössä köyhä itäblokin maa. Vielä 90-luvullakin hyvin harvinaisia.
Aikoinaan oli ongelma, ettei juuri kukaan ymmärtänyt niiden päälle. Kun aineet ajan oloon vähenivät, jäivät täyttämättä. Olivat sitten "rikki" ja "ei kannata korjata" sekä "ei Suomessa tarvitse".
Nahkaverhoilu oli myös aikoinaan tavallisen ihmisen autoissa käytännössä tuntematon varuste, ja oikeasti luksusta.
Mutta nyt lähden autolöytöjä etsimään kotimaasta.
Aikoinaan oli ongelma, ettei juuri kukaan ymmärtänyt niiden päälle. Kun aineet ajan oloon vähenivät, jäivät täyttämättä. Olivat sitten "rikki" ja "ei kannata korjata" sekä "ei Suomessa tarvitse".
Nahkaverhoilu oli myös aikoinaan tavallisen ihmisen autoissa käytännössä tuntematon varuste, ja oikeasti luksusta.
Mutta nyt lähden autolöytöjä etsimään kotimaasta.
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Ei kannata hermostua jos joku on joskus eri mieltä, en minä pahalla.EVO X kirjoitti: ↑Ti 23.08.2022 12:06Yleensä siellä on paskana kaikki. Kenno, kompura, letkut, tiivisteet, kuivain ja parhaimmassa tapauksessa höyrystin. 16v:hen meni varmaan 1500€ rahaa että se AC lopulta alkoi toimia. Toki jos olisi kaikki surutta vaihtanut kerralla, niin joo, olisi säästänyt muutaman satasen. Mitä vanhemmaksi se auto muuttuu, sen isompi riesa se ilmastointi enemmän on. Jos ostat tuon ikäisen ilmastoinnilla, niin se tosiaan on enemmänkin ”valmius” kuin että sellainen varuste siellä oikeasti toimisi. Tietysti jos arvostaa sitä niin jumalattomasti niin siitä vaan. Aika vähän niitä noissa 123:ssa on silti ollut ja hyvin on ihmiset niillä pärjänneet, myös kesällä. Sitten jos valitsee romun ilmastoinnilla hyvän ilmastoimattoman yksilön sijaan, niin ei siinä kyllä ihan hirveästi järki kolkuttele selkärangan päässä olevassa pallossa. Jos taas vaihtoehtona on hyvä ilmastoitu ja hyvä ilmastoimaton, niin mikä ettei. Edelleen silti itsellä valinta perustuu ensimmäisenä tekniikkaan, toisena ulkoväriin, sen jälkeen sisustaan ja lopuksi varusteisiin. Perseen värinen auto rumalla kangassisustalla ei lähde ainakaan mulla matkaan vaikka olis ilmastointi joka perseenreijälle siinä autossa.dealer kirjoitti: ↑Ti 23.08.2022 09:52Mitä olennaista noihin aikoihin mielestäsi muuttuu ilmastoinnissa, paitsi että noin -92 vaihtuu aineet ?
Kunnossa pitämiseen ei tarvita yhtään mitään ihmeellistä. Useammin uudehkoissa mersuissa paineanturi hajoaa tai alkaa kenno vuotaa.
Varsin yksinkertainen systeemi laittaa toimintakuntoon tarvittaessa.
Upea on veljesi auto eikä se siitä miksikään muutu vaikka minä en kyynärnojaa tärkeimpänä varusteena pidäkään, eikä tuo 123 varmasti kenelläkään jää ostamatta minkään varusteen puuttumisen vuoksi.
Ja tosiaan oman -81 123:n ilmastoinnista oli se tieto että edellistä edellisellä omistajalla on pelannut, ja tarvittavat osat + ilmastoinnin täyttö maksoivat kai yhteensä parisataa vuonna 2012. Yhdestäkään järjestelmän osasta ei voinut sanoa että olisi ikinä aiemmin vaihdettu, niin oli kaikki kuluneen näköistä osaa kuin muukin konetilassa. Tässä verrokiksi yhdelle tarinalle toinen, ei sen kummempaa.
wiimax.fi
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
On se kuitenkin hyvä, että harrastajakunta valikoi ajokkinsa eri kriteerien perusteella . Minulle ilmastoinnista on tullut erittäin painava hankintaperuste myös harrasteautoon, jos vielä sellaisia tulen hankkimaan. Kasarin-ysärin autoissa ilmastoinnin saa vielä kuitenkin kuntoon, kuten EVO X:kin oli todennut. Vaatii viitseliäisyyttä ja rahaa. Toista se on 60-l. eurovehkeissä, jenkeistä -joissa se oli paljon yleisempi- en tiedä. Kävin Latviassa tarkastamassa 1970 280 SL:n, jossa oli tehtaalta melko harvinainen Frigiking-ilmastointi. Mitään osia ei enää saa uutena, joten entisöinti vaati sen osalta melkoisesti käsityönä tehtäviä osia ja letkuja. Päällepäin valmistui kuitenkin alkuperäisen näköinen laite. Mutta tämä sivujuonteena tässä topicissa, voidaan jatkaa vaikka omassa aiheessa.dealer kirjoitti: ↑Ti 23.08.2022 13:29Ei kannata hermostua jos joku on joskus eri mieltä, en minä pahalla.EVO X kirjoitti: ↑Ti 23.08.2022 12:06Sitten jos valitsee romun ilmastoinnilla hyvän ilmastoimattoman yksilön sijaan, niin ei siinä kyllä ihan hirveästi järki kolkuttele selkärangan päässä olevassa pallossa. Jos taas vaihtoehtona on hyvä ilmastoitu ja hyvä ilmastoimaton, niin mikä ettei. Edelleen silti itsellä valinta perustuu ensimmäisenä tekniikkaan, toisena ulkoväriin, sen jälkeen sisustaan ja lopuksi varusteisiin. Perseen värinen auto rumalla kangassisustalla ei lähde ainakaan mulla matkaan vaikka olis ilmastointi joka perseenreijälle siinä autossa.dealer kirjoitti: ↑Ti 23.08.2022 09:52Mitä olennaista noihin aikoihin mielestäsi muuttuu ilmastoinnissa, paitsi että noin -92 vaihtuu aineet ?
Kunnossa pitämiseen ei tarvita yhtään mitään ihmeellistä. Useammin uudehkoissa mersuissa paineanturi hajoaa tai alkaa kenno vuotaa.
Varsin yksinkertainen systeemi laittaa toimintakuntoon tarvittaessa.
Upea on veljesi auto eikä se siitä miksikään muutu vaikka minä en kyynärnojaa tärkeimpänä varusteena pidäkään, eikä tuo 123 varmasti kenelläkään jää ostamatta minkään varusteen puuttumisen vuoksi.
Ja tosiaan oman -81 123:n ilmastoinnista oli se tieto että edellistä edellisellä omistajalla on pelannut, ja tarvittavat osat + ilmastoinnin täyttö maksoivat kai yhteensä parisataa vuonna 2012. Yhdestäkään järjestelmän osasta ei voinut sanoa että olisi ikinä aiemmin vaihdettu, niin oli kaikki kuluneen näköistä osaa kuin muukin konetilassa. Tässä verrokiksi yhdelle tarinalle toinen, ei sen kummempaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Kuten TimoL totesi, ei varsinaisesti kuulu tähän ketjuun, mutta kommentoin kuitenkin.
Harrastajissa tuntuu olevan niitä, joille harrasteauton omistaminen ja pumpulissa pitäminen on se suurin juttu. Sitten on niitä, jotka niitä oikeasti koko ajan käyttävät. Silloin prioriteetit muuttuu. Meillä kaikissa autoissa 1985 alkaen on ilmastoinnit, ja ne myös toimii. Ei ole ihmeitä vaatinut.
Nykyään skippaan kaikki ilmastoimattomat old- ja youngtimerit, vaikka niissä olisi kuinka uudet keltapassivoinnit joka mutterissa. Tai no, jos nyt oikein kriittiseksi menee, niin retrofittaan ilmastoinnin sitten johonkin todelliseen helmeen, jos niikseen tulee.
Tuleehan ne ilmastoinnit ja kaikki muutkin työt kalliiksi, jos ne ulkopuolisella teettää. Mutta oikeastaan mitä vanhempi Mersu, sitä helpompi keissi on ilmastointi. W123 kapilaaritermostaatilla on ideaali. Mitä enemmän elektroniikka ja mitä ahtaampi moottoritila, sitä kettumaisemmaksi menee.
Suomessa ongelma on osaamisen puute. Siksi laitteiden annetaan mennä toimimattomaksi, kun kukaan ei oikein niiden päälle ymmärrä, eikä jaksamista ja halua löydy pitää niitä kunnossa. Loppupeleissä vanhojen ilmastointienkin viat ovat usein aika pieniä, kunhan ne taklaa oikein.
Harrastajissa tuntuu olevan niitä, joille harrasteauton omistaminen ja pumpulissa pitäminen on se suurin juttu. Sitten on niitä, jotka niitä oikeasti koko ajan käyttävät. Silloin prioriteetit muuttuu. Meillä kaikissa autoissa 1985 alkaen on ilmastoinnit, ja ne myös toimii. Ei ole ihmeitä vaatinut.
Nykyään skippaan kaikki ilmastoimattomat old- ja youngtimerit, vaikka niissä olisi kuinka uudet keltapassivoinnit joka mutterissa. Tai no, jos nyt oikein kriittiseksi menee, niin retrofittaan ilmastoinnin sitten johonkin todelliseen helmeen, jos niikseen tulee.
Tuleehan ne ilmastoinnit ja kaikki muutkin työt kalliiksi, jos ne ulkopuolisella teettää. Mutta oikeastaan mitä vanhempi Mersu, sitä helpompi keissi on ilmastointi. W123 kapilaaritermostaatilla on ideaali. Mitä enemmän elektroniikka ja mitä ahtaampi moottoritila, sitä kettumaisemmaksi menee.
Suomessa ongelma on osaamisen puute. Siksi laitteiden annetaan mennä toimimattomaksi, kun kukaan ei oikein niiden päälle ymmärrä, eikä jaksamista ja halua löydy pitää niitä kunnossa. Loppupeleissä vanhojen ilmastointienkin viat ovat usein aika pieniä, kunhan ne taklaa oikein.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Tuota ensimmäistä viritystä en ymmärrä lainkaan.jackie kirjoitti: ↑Ti 23.08.2022 00:52 Pitkästä aikaa kaikenlaista jännää ja/tai hauskaa:
Kappale suomalaista auto(-vero) -historiaa! SEC vapari OM617:lla (Iha hirvee rytöläjähä tuo auto on, eli hinta ei kyllä miun mielestä oo lähelläkää myyjän väittämää halpaa; toisin sanoen, siistikuntosesta kooveestä tollane hintapyynti voi olla jotenki perusteltu, mut ei tästä.)
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sec/13064144
Ja sit toinen SEC, erittäin hekumoitavalla ja liekö suht harvinaisellaki värityksellä; verhoiluna SEC:in oma perus veluuri! (Hämääkö silmä, vai onkoha etupenkit verhoiltu uusiks, ku miusta noissa ei näy raidoitusta?) Ja tällä on näköjää tehty sitä, mitä varten auto on tehty, eli ajettu
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sec/13034375
Tuo jälkimmäinen on pyörinyt myynnissä vähä siellä sun täällä viimeisen vuoden aikana. Hintapyyntö on aivan järjetön. Noista kuvista ei kunnolla näy, että hienokuntoista paikkaa ei koko autosta enää löydy. Etupuskurikin on väärä ykkössarjaan. Vanteet näyttävät kohtuullisilta, mutta kumit aivan naurettavan pienet.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Aika kermaperse täytyy olla jos joka kiulussa ja vessassa on oltava ilmastointi, että sillä pystyy ajaa. Muutama vuosi sitten mulla oli 1,5v käyttöautona W124 250D, ilman ilmastointia. Ajoin sillä tuona aikana 125.000km, hyvin pärjäsi kattoluukulla. Tottakai se on mukavampi kun voi viilentää, mutta onko se nyt elämän ja kuoleman kysymys? On mullakin molemmissa nykyisissä harrastemersuissa toimiva AC, suurin hyöty siitä on myydessä, kun joku sitä kumminkin vaatii, niinkuin tässä on todettu. Tuohon hintapuoleen täytyy ottaa kantaa, että ulkopuolisella täysin teetettynä 16v:n ac korjaus olisi varmaan maksanut 5000€. Silloin kun oli tarjolla vain oe kennoa hintaan 1300€, ja jos huoltoliike olisi hankkinut Behrin kompuran Suomesta, niin hinta olisi ollut vähintään tuplat itse maksamaani. Tuohon sitten jos homman olisi tehnyt joku nenänkaivuupaja niin uudet letkut marmorilta, paitsi ettei saa, kaikki vikadiagnoosit ym. Eli vaikka se oma osuus tekemisessä on suurikin, niin ei se silti aina halvaksi tule.
Kyllä se tässä taas muutaman vuoden sisään on vahvistunut tunne, että seuraavan harrasteauton skippaan jos se on ylipäätään Mersu.
Kyllä se tässä taas muutaman vuoden sisään on vahvistunut tunne, että seuraavan harrasteauton skippaan jos se on ylipäätään Mersu.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Kattoluukut on kivoja. Mutta olen niin omituinen kermaperse, että käytän niitä lähinnä viileämmillä ilmoilla, ja silloin käytän kyllä paljon. Jopa kauniina talvipäivinä. Kokeilkaa joskus. Hyvä fiilis! Mutta mitä paahteisempi helle, sitä epämiellyttävämmäksi luukun käyttö mielestäni menee, kun aurinko porottaa sisään.
Huvittava juttu: Jenkkimalleissa on lähes aina kattoluukut, automaattiset ilmastoinnit ja sähkösäätöiset istuimet, mutta meillä luksuksena pidetyt takaniskatuet puuttuvat aika usein.
Ja jotta tämä keskustelu säilyisi ketjun otsikoinnin mukaisena, niin tässä ainakin itseäni kiehtova aihio, eli autolöytö kotimaasta:
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/13082541
Ja huomatkaa varusteet, mutta ei esimerkiksi takaniskatukia.
Huvittava juttu: Jenkkimalleissa on lähes aina kattoluukut, automaattiset ilmastoinnit ja sähkösäätöiset istuimet, mutta meillä luksuksena pidetyt takaniskatuet puuttuvat aika usein.
Ja jotta tämä keskustelu säilyisi ketjun otsikoinnin mukaisena, niin tässä ainakin itseäni kiehtova aihio, eli autolöytö kotimaasta:
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/13082541
Ja huomatkaa varusteet, mutta ei esimerkiksi takaniskatukia.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Tähän pitää kommentoida että joskus 2004 kun ostin ekan Mersuni, W124 300D:n, tein jonkun esittelyn Benzworldiin. Siellä oltiin ihan "ooh, veivi-ikkunat, ei ilmastointia, manuaalivaihteet, ilman turboa, tuon täytyy olla pomminkestävä..." ja "voi kun noita perusmallejakin oltaisiin myyty meillä USA:ssa, täällä on aina vakiona tuo monimutkainen ilmastointi".
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Näin se on. Ruohohan on aina vihreämpää aidan toisella puolella.Wikke kirjoitti: ↑Ti 23.08.2022 22:36Tähän pitää kommentoida että joskus 2004 kun ostin ekan Mersuni, W124 300D:n, tein jonkun esittelyn Benzworldiin. Siellä oltiin ihan "ooh, veivi-ikkunat, ei ilmastointia, manuaalivaihteet, ilman turboa, tuon täytyy olla pomminkestävä..." ja "voi kun noita perusmallejakin oltaisiin myyty meillä USA:ssa, täällä on aina vakiona tuo monimutkainen ilmastointi".
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
https://autot.tori.fi/vaihtoautot/merce ... /101973100
https://www.lastvin.com/vin/7l9rK2e1RZe2bZeLm
Rujossa kunnossa, mutta harvinainen Suomi 300 E 4Matic manuaalilaatikolla ja mukavalla väriyhdistelmällä. Toivottavasti ei kuitenkaan mene jää- tai peltoautoksi..
https://www.lastvin.com/vin/7l9rK2e1RZe2bZeLm
Rujossa kunnossa, mutta harvinainen Suomi 300 E 4Matic manuaalilaatikolla ja mukavalla väriyhdistelmällä. Toivottavasti ei kuitenkaan mene jää- tai peltoautoksi..
k 2.0t SW -98
ex. 300 TE -91
ex. 300 TE -91
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Pariin kertaan näkynyt jo myynnissä, onko foorumilaisen?
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/13054672
Tosi kiva väri (eli siis muu kuin valkoinen tai astral silver) ja muutenkin tosi siistin näköinen. Ilmoituksessa sanotaan että lisäpenkit on mutta en näe niille turvavöitä, onko mahdollista että tilattu ilman takakontin turvavöitä? Joskus nähnyt S123:sia niin että ainoastaan etupenkeille on turvavyöt ja kummallekkaan takapenkkiriveille ei ole vöitä
Penkinlämmittäjien nappuloita en myöskään näe, liittyneekö tuo vaihdekepin vieressä oleva sininen johto jotenkin siihen?
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/13054672
Tosi kiva väri (eli siis muu kuin valkoinen tai astral silver) ja muutenkin tosi siistin näköinen. Ilmoituksessa sanotaan että lisäpenkit on mutta en näe niille turvavöitä, onko mahdollista että tilattu ilman takakontin turvavöitä? Joskus nähnyt S123:sia niin että ainoastaan etupenkeille on turvavyöt ja kummallekkaan takapenkkiriveille ei ole vöitä
Penkinlämmittäjien nappuloita en myöskään näe, liittyneekö tuo vaihdekepin vieressä oleva sininen johto jotenkin siihen?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic