Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Miten muutetaan auton asetuksia? Ohjelmallisesti lisättävät ja koodattavat lisävarusteet, tee-se-itse -ohjelmistopäivitysten ohjeet ym.
(Vikakoodien tulkitseminen, Star-ongelmat, Kiinan näytöt ym. ei alkuperäiset lisävarusteet eivät kuulu tänne.)
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja mpower »

Onko kellään tiedossa kuvan mukaisen lisälämmittimen kaukosäätimen ohjetta tai jos ihan kirjoittamalla osaa neuvoa. Auto on W222 Ässä vm.2014 diesel. Oli kyllä aikoinaan koodattavana Tynninharjun Autohuollossa ja kertomansa mukaan saivat toimimaan. En vain älynnyt kysyä käyttöohjetta. 50000806 lukee kaukosäätimen sisällä jos se jotain kertoo tai auttaa.
https://img.aijaa.com/b/00761/15085815.jpg
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja DBFI »

mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja mpower »

DBFI kirjoitti: Su 04.09.2022 14:12 Eikö autossa ole ohjekirjaa?
https://moba.i.mercedes-benz.com/baix/c ... 7966a866a8
Autossa on kyllä sekä suomenkielinen että saksankielinen ohjekirja. Mitään kaukosäätimen ohjetta niissä ei vaan ole.
Sain nyt kuitenkin lämmittimen toimimaan. Mitään ajastinjuttuja nyt viittinyt edes kokeilla. Riittää kun saan sen nappia painamalla päälle. 30 minuuttia näkyy olevan. Kiitokset DBFI. :thumbup:
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja mpower »

mpower kirjoitti: Su 04.09.2022 17:40
DBFI kirjoitti: Su 04.09.2022 14:12 Eikö autossa ole ohjekirjaa?
https://moba.i.mercedes-benz.com/baix/c ... 7966a866a8
Autossa on kyllä sekä suomenkielinen että saksankielinen ohjekirja. Mitään kaukosäätimen ohjetta niissä ei vaan ole.
Sain nyt kuitenkin lämmittimen toimimaan. Mitään ajastinjuttuja nyt viittinyt edes kokeilla. Riittää kun saan sen nappia painamalla päälle. 30 minuuttia näkyy olevan. Kiitokset DBFI. :thumbup:
Eipä tuo nyt sitten kauan toiminut! FAIL ja avaimen kuva tulee kaukosäätimen näyttöön! Eikös tuon lämmittimen pitäisi kuitenkin lähteä suoraan päälle kun ON nappulaa painaa ja auton kojelaudasta myös ilman sen suurempia kikkailuja. Vai pitääkö olla joku määrätty riittävän alhainen lämpötila? Akkujännitekin oli 12,55 volttia, ei kai se liian alhainen? :roll:
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Avatar
webastoguru
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Su 30.05.2021 13:46

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja webastoguru »

Mersun W222 malleissa olevan tehdasasennetun OEM Webasto Thermo Top Evo lisälämmittimen minimijänniteraja on 10,0 V. Eli alhaisesta akun jännitteestä ei ole kyse, jos Webaston jännitelukema on yli 10,0 V. Webaston alijännitteestä pitäisi myös tulla seuraava ilmoitus auton mittaristoon: INOPERATIVE: LOW VOLTAGE. Yleensä W222 dieselmalleissa oleva Vartan 105 Ah AGM akun käyttöikä on 3-4 vuotta.

Kun auton moottorin (jäähdytinnesteen) lämpötila on alle 55 astetta ja sisälämpötila säädetaan maksimiin, sen jälkeen Webasto pitäisi aina käynnistyä ilmastoinnin paneelissa olevasta Webaston kytkimestä. Mikäli Webasto ei käynnisty, silloin kannattaa asiaa tutkia Mersun tai Webaston testerillä. Webaston testeri näyttää paremmin Webaston muistiin tallennetut vikakoodit, käyntitunnit ja lämmitystapahtuman realiaikainen seuranta on tarkempaa kuin Mersun testerillä.

Mersun W222 lisälämmittimen viat ovat suhteellisena harvinaisia ja yleisin vian aiheuttaja on vanha akku. Evo mallin lämmittimen kuluvat osat ovat höyrystin, paloilmapuhallin ja hehku/liekkivahti. Mikäli auto on ollut tulva-alueella tai auton vedenpoistoreiät ovat tukkeutuneet, silloin vika voi olla myös vioittuneessa Webaston ohjainkortissa. Sen aiheuttaa yleensä ohjainkorttiin päässyt vesi ja tämä selviää heti testerin diagnoosiohjelmalla.

Valitettavasti Mersun merkkiliikkeet ei myy erikseen osia näihin lämmittimiin, vaan sieltä on aina hankittava koko lämmitin. Onneksi meillä Suomessa tilanne on kuitenkin paremmin, koska Mersun lisälämmittimiin erikoistuneista korjaamoista on saatavilla kaikki OEM lisälämmittimien varaosat suhteellisen edullisesti.
"Me, haluttomat, tietämättömän johdolla, teemme mahdotonta kiittämättömille. Olemme tehneet niin paljon, niin kauan, niin vähällä, olemme nyt päteviä tekemään mitä tahansa ilman mitään..." K.J.J
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja mpower »

Nyt tuli nimim. webastogurulta tosi paljon asiallista tietoa. Kyllä tuo nyt on vietävä asiansa osaavaan liikkeeseen tutkittavaksi, ei maha mittään. Täällähän on tuo Mersun merkkihuolto Tynninharjun Autohuolto jossa aikaisemminkin auto oli kun lisälämmittimen kaukosäätimen koodasivat. Onhan tuo hieman ihme juttu kyllä, kun lämmittimen aikaisemmin sain jo toimimaan, niin auton ilmastoinnin paneelista kuin kaukosäätimestäkin. Akku on Vartan 95 Ah AGM, iästä ei ole tietoa.
Onhan Lohjalla ja lähiympäristössä muitakin liikkeitä, jotka ilmoitustensa mukaan asentavat, huoltavat ja korjaavat Webastoja. Ja jos asiantunteva harrastajakin Lohjan lähistöllä on, niin saa ilmoittautua, jos haluaa tutkia.
Saa myös suositella liikkeitä, joissa on asiantuntevaa palvelua Webastoihin liittyen Lohjalla saanut.
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja DBFI »

mpower kirjoitti: Ma 05.09.2022 19:01
Eipä tuo nyt sitten kauan toiminut! FAIL ja avaimen kuva tulee kaukosäätimen näyttöön! Eikös tuon lämmittimen pitäisi kuitenkin lähteä suoraan päälle kun ON nappulaa painaa ja auton kojelaudasta myös ilman sen suurempia kikkailuja. Vai pitääkö olla joku määrätty riittävän alhainen lämpötila? Akkujännitekin oli 12,55 volttia, ei kai se liian alhainen? :roll:
Siis ainakin kerran lähti toimimaan ja sitten lopetti? Avaimen parituksen pitäisi olla kunnossa (eikös tässä ollut jostain syystä uusi avain).

Lisälämmitys lähtee päälle ajon aikana jos ulkolämpötila on "riittävän alhainen", seisontalämmitys lähtee päälle jos kabiinissa on kylmempää kuin lämppärin asetus (ei tarvii näillä keleillä kääntää sisälämpötilaa kaakkoon).

Kai siihen avaimen ruutuun tuli FAIL ja antennin kuva (vertaa ohjekirja vaikka edellä olevasta linkistä)? Teitkö ohjekirjan ehdottamat tarkistukset?

Sellainen hämärä muistikuva että vastaavan tekniikan edellisessä autossani lisälämmittimen pariston vaihdon jälkeen sai kikkailla mutta jos kerran toimii niin pitäisi olla OK kunhan paristo kunnossa (omassa muuten auton akku kesti sellaiset 8 vuotta ilman minkäänlaista oireilua, toki jollakulla voi mennä kolmessa vuodessa).

Itse webaston ongelmat webastoguru kävi läpi, nehän estää auton lämppäripaneelista käynnistyksen mutta toisaalta jos avaimesta ei tullut pelkkä FAIL vaan FAIL antennin kuvalla niin jotain oikkuilua myös siinä kaken yhteydessä autoon.
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja mpower »

DBFI kirjoitti: Ti 06.09.2022 07:37
mpower kirjoitti: Ma 05.09.2022 19:01
Eipä tuo nyt sitten kauan toiminut! FAIL ja avaimen kuva tulee kaukosäätimen näyttöön! Eikös tuon lämmittimen pitäisi kuitenkin lähteä suoraan päälle kun ON nappulaa painaa ja auton kojelaudasta myös ilman sen suurempia kikkailuja. Vai pitääkö olla joku määrätty riittävän alhainen lämpötila? Akkujännitekin oli 12,55 volttia, ei kai se liian alhainen? :roll:
Siis ainakin kerran lähti toimimaan ja sitten lopetti? Avaimen parituksen pitäisi olla kunnossa (eikös tässä ollut jostain syystä uusi avain).

Lisälämmitys lähtee päälle ajon aikana jos ulkolämpötila on "riittävän alhainen", seisontalämmitys lähtee päälle jos kabiinissa on kylmempää kuin lämppärin asetus (ei tarvii näillä keleillä kääntää sisälämpötilaa kaakkoon).

Kai siihen avaimen ruutuun tuli FAIL ja antennin kuva (vertaa ohjekirja vaikka edellä olevasta linkistä)? Teitkö ohjekirjan ehdottamat tarkistukset?

Sellainen hämärä muistikuva että vastaavan tekniikan edellisessä autossani lisälämmittimen pariston vaihdon jälkeen sai kikkailla mutta jos kerran toimii niin pitäisi olla OK kunhan paristo kunnossa (omassa muuten auton akku kesti sellaiset 8 vuotta ilman minkäänlaista oireilua, toki jollakulla voi mennä kolmessa vuodessa).

Itse webaston ongelmat webastoguru kävi läpi, nehän estää auton lämppäripaneelista käynnistyksen mutta toisaalta jos avaimesta ei tullut pelkkä FAIL vaan FAIL antennin kuvalla niin jotain oikkuilua myös siinä kaken yhteydessä autoon.
Kaukosäätimeen tuleen FAIL ja pieni avaimen kuva, antennin kuvaa ei tule. Niin, tosiaankin aikaisemmin sain lämmittimen toimimaan ilmastoinnin käyttöpaneelista kuin kaukosäätimestäkin. Useamman kerran tuli kokeiltua ja toimi. Nyt ei lähde edes auton napista päälle. Eikös tuo silloin viittaa itse laitteen ongelmaan, eikä siten niinkään kaukosäätimeen?
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Avatar
webastoguru
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Su 30.05.2021 13:46

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja webastoguru »

Mersun W222 2014 mallissa on tehdasasennuksena kahta eri tyyppistä Webasto Thermo Top Evo mallin lämmitintä. Vanhempi malli on CAN -väylä ohjattu ja uudempi malli tuli muistaakseni 02/2014 lähtien, joka on sitten LIN -väylä ohjattu. Webastojen osat näissä lämmittimissä ovat samanlaisia ja ratkaiseva ero löytyy sitten niiden ohjainkorteista. Näissä on myös erilaiset kauko-ohjaimen vastaanottimet, mutta samat kauko-ohjaimet pitäisi sopia molempiin malleihin.

Yleensä Webaston käyntitunnit kertoo jo alustavasti, mitä osia lämmittimeen kannataa uusia. Webaston tai Mersun testerillä tehty testaus ja koekäyttö kertoo lämmittimen olemassa olevat tai sen muistissa olevat viat. Lopullinen selvyys lämmittimen kunnosta tulee silloin, kun se puretaan osiin tarkastusta varten. Tietysti testipenkissä tehty lämmittimen testaus ja koekäyttö on helpoin tapa varmistaa lämmittimen kunto. W222 mallien uusien Webastojen hinta on noin 2500 €, joten niiden korjaus kanattaa aina. Mersun lisälämmittimiin erikoistuneet korjaamot, joilla on yleensä kaikki näiden OEM lämmittimien varaosat hyllyssä, pystyvät korjaamaan niitä jopa halvimmillaan parilla sadalla eurolla.

W222 ja myös muissa Mersun OEM lisälämmittimien uuden tai vanhan kauko-ohjaimen paritus onnistuu tarvittaessa yleensä myös ilman Mersun testeriä. Auton sisällä kytkinpaneelissa olevaa Webaston/Eberin käynnistysnappia pidetään painettuna noin 25 sekuntia, kunnes punainen ledi alkaa vilkkumaan. Tästä 5 sekunnin sisällä pitää painaa kauko-ohjaimen OFF nappia noin 2 sekuntia, jolloin kauko-ohjain parittaa itsensä kauko-ohjaimen vastaanottimen kanssa. Tällöin kauko-ohjaimen näyttöön tulee OFF teksti. Mikäli paritus ei onnistu kauko-ohjaimen ON tai OFF nappia painettaessa siihen tulee FAIL teksti.
"Me, haluttomat, tietämättömän johdolla, teemme mahdotonta kiittämättömille. Olemme tehneet niin paljon, niin kauan, niin vähällä, olemme nyt päteviä tekemään mitä tahansa ilman mitään..." K.J.J
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja DBFI »

webastoguru kirjoitti: Ti 06.09.2022 08:17 Mersun W222 2014 mallissa on tehdasasennuksena kahta eri tyyppistä Webasto Thermo Top Evo mallin lämmitintä. Vanhempi malli on CAN -väylä ohjattu ja uudempi malli tuli muistaakseni 02/2014 lähtien, joka on sitten LIN -väylä ohjattu. Webastojen osat näissä lämmittimissä ovat samanlaisia ja ratkaiseva ero löytyy sitten niiden ohjainkorteista. Näissä on myös erilaiset kauko-ohjaimen vastaanottimet, mutta samat kauko-ohjaimet pitäisi sopia molempiin malleihin.

Yleensä Webaston käyntitunnit kertoo jo alustavasti, mitä osia lämmittimeen kannataa uusia. Webaston tai Mersun testerillä tehty testaus ja koekäyttö kertoo lämmittimen olemassa olevat tai sen muistissa olevat viat. Lopullinen selvyys lämmittimen kunnosta tulee silloin, kun se puretaan osiin tarkastusta varten. Tietysti testipenkissä tehty lämmittimen testaus ja koekäyttö on helpoin tapa varmistaa lämmittimen kunto. W222 mallien uusien Webastojen hinta on noin 2500 €, joten niiden korjaus kanattaa aina. Mersun lisälämmittimiin erikoistuneet korjaamot, joilla on yleensä kaikki näiden OEM lämmittimien varaosat hyllyssä, pystyvät korjaamaan niitä jopa halvimmillaan parilla sadalla eurolla.

W222 ja myös muissa Mersun OEM lisälämmittimien uuden tai vanhan kauko-ohjaimen paritus onnistuu tarvittaessa yleensä myös ilman Mersun testeriä. Auton sisällä kytkinpaneelissa olevaa Webaston/Eberin käynnistysnappia pidetään painettuna noin 25 sekuntia, kunnes punainen ledi alkaa vilkkumaan. Tästä 5 sekunnin sisällä pitää painaa kauko-ohjaimen OFF nappia noin 2 sekuntia, jolloin kauko-ohjain parittaa itsensä kauko-ohjaimen vastaanottimen kanssa. Tällöin kauko-ohjaimen näyttöön tulee OFF teksti. Mikäli paritus ei onnistu kauko-ohjaimen ON tai OFF nappia painettaessa siihen tulee FAIL teksti.
Tämä ei nyt selkeästi vastannut viimeisiin kysymyksiin. Tulkitsen että olet samaa mieltä auton omistajan kanssa siitä että itse webastossa on vikaa. Paritukseen liittyvät jutut ei tässä kohtaa kiinnosta(?).

Aiheen tuntijana olisi mukava jos kommentoisit tuota FAIL tekstiä avaimenkuvan kera, sellaista ei ohjekirja kuvaa.
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja mpower »

Tein vielä webastogurun ohjeen mukaan. Siis painaa noin sen 25 sekuntia ilmastoinnin paneelista ja kun punainen valo alkaa vilkkumaan, painoin OFF nappia. Tulee kaukosäätimeen teksti OFF ja paljon muutakin, mm. antennin kuva, pariston tila ja signaalin voimakkuus. Sitten sama juttu niin, että painat kun punainen vilkkuu, niin ON nappia, tulee antennin kuva ja FAIL teksti, ei muuta.
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Avatar
webastoguru
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Su 30.05.2021 13:46

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja webastoguru »

Mikäli W222 OEM Webasto ei käynnisty auton sisällä olevasta Webaston kytkimestä, on se silloin aina vikatilassa, jos vaan polttoainetta ja virtaa on akussa riittävästi. Näistä molemmista tulee kuitenkin ilmoitukset auton mittaristoon, mikäli niiden vähyys estää Webaston käynnistämisen. Tietysti em. Webaston käynnistymisen edyllyttämät lämpötila vaatimukset pitää myös täyttyä.

Useampi vika aiheuttaa lopulta Webaston lukittumisen, joka on mahdollista aukaista tässä mallissa vain Mersun tai Webaston testerillä. Vian aiheuttajat löytyy yleensä Webaston em. sisäisistä komponenteista tai ulkoisista komponenteista kuten Webaston polttoainepumpusta tai kiertovesipumpusta. Toki vika voi olla myös auton puolella, mikä on hyvin epätodennäköistä. Sinänsä aivan turhaan näitä vikoja arvuuttelee täällä, kun kytkee vain testerin autoon kiinni.

Webaston lukkiutuminen saattaa lähettää myös FAIL tekstin lisäksi avaimen kuvan kauko-ohjaimeen tässä mallissa. Webaston kauko-ohjaimen paritusohjeet ovat tässä edellä mainittu niitä varten, jotka eivät halua maksaa merkkihuoltoon 50 € tästä minuutin työstä. Aiheen otsikko on kuitenkin lisälämmittimen kaukosäätimen ohje, johon tuo paritus olennaisesti kuuluu, vaikka Mersu ei sitä käyttöohjeessa mainitse (jostain ihmeen syystä).
"Me, haluttomat, tietämättömän johdolla, teemme mahdotonta kiittämättömille. Olemme tehneet niin paljon, niin kauan, niin vähällä, olemme nyt päteviä tekemään mitä tahansa ilman mitään..." K.J.J
Avatar
webastoguru
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Su 30.05.2021 13:46

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja webastoguru »

mpower kirjoitti: Ti 06.09.2022 14:34 Tein vielä webastogurun ohjeen mukaan. Siis painaa noin sen 25 sekuntia ilmastoinnin paneelista ja kun punainen valo alkaa vilkkumaan, painoin OFF nappia. Tulee kaukosäätimeen teksti OFF ja paljon muutakin, mm. antennin kuva, pariston tila ja signaalin voimakkuus. Sitten sama juttu niin, että painat kun punainen vilkkuu, niin ON nappia, tulee antennin kuva ja FAIL teksti, ei muuta.
Tuo pelkkä OFF napin painaminen riittää kauko-ohjaimen paritukseen. ON nappia ei tarvitse käyttää tuossa parituksessa. Mikäli Webasto ei käynnisty onnistuneen parituksen jälkeen, vika voi löytyä itse kauko-ohjaimesta. Mikäli Webasto ei käynnisty myöskään auton sisällä olevasta kytkimestä, silloin vika löytyy todennäköisesti Webastosta
"Me, haluttomat, tietämättömän johdolla, teemme mahdotonta kiittämättömille. Olemme tehneet niin paljon, niin kauan, niin vähällä, olemme nyt päteviä tekemään mitä tahansa ilman mitään..." K.J.J
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja mpower »

Päivitetäänpä tätä juttua jos muitakin saattaa kiinnostaa. Nimimerkki CDI 203 sain apua, hän poisti eilen vikakoodit ja silloin kokeiltiin, Noh, tietysti auto oli jo niin lämmin, ettei lisälämmitin käynnistynyt. Tänään kylmänä aamuna sitten kokeilin kaukosäätimestä, ei käynnistynyt, vaan FAIL teksti tuli. Mutta auton ilmastoinnin napista alkoi pöhisemään. HÖH, mutta vain vähän aikaa toimi, sitten sammui. Kyllä se nyt on huoltoon ja korjaukseen vietävä, laitteessa on vikaa,semmoseen tulokseen tulin. Osaako täällä nimimerkeistä kukaan suositella asiantuntevaa Webaston huoltoliikettä. Siis Lohja ja lähiseutu?
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja mpower »

Lisätään nyt ketjuun vielä semmonen, jos auto käy, niin ainakin lisälämmittimen valo ilmastoinnin paneelissa pysyy päällä. Diagnoosisi on nyt semmonen, lisälämmittimen vesipumppu ei toimi, ja siten sitten lämmitin ylikuumenee kun auto ei käy. Sen sijaan auton käydessä vesi kiertää ja siksi lämmitin toimii kun vesi auton oman vesipumpun avulla kìertää! :roll: :?:
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Avatar
webastoguru
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Su 30.05.2021 13:46

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja webastoguru »

mpower kirjoitti: Pe 09.09.2022 21:44 Lisätään nyt ketjuun vielä semmonen, jos auto käy, niin ainakin lisälämmittimen valo ilmastoinnin paneelissa pysyy päällä. Diagnoosisi on nyt semmonen, lisälämmittimen vesipumppu ei toimi, ja siten sitten lämmitin ylikuumenee kun auto ei käy. Sen sijaan auton käydessä vesi kiertää ja siksi lämmitin toimii kun vesi auton oman vesipumpun avulla kìertää! :roll: :?:
Tämän Mersun alkuperäisen kiertovesipumpun A2228350264 ovh. 480 € voi korvata alle satasen maksavalla Webaston kiertovesipumpulla. Molemmat ovat samanlaisia Pierburgin valmistavia pumppuja, vain letkuyhteet pumpun alaosassa voivat olla erilaiset. Ne ovat kiinni 4 Torx- ruuvilla itse pumpussa, joten ne ovat helposti ja nopeasti vaihdettavissa.
"Me, haluttomat, tietämättömän johdolla, teemme mahdotonta kiittämättömille. Olemme tehneet niin paljon, niin kauan, niin vähällä, olemme nyt päteviä tekemään mitä tahansa ilman mitään..." K.J.J
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja mpower »

webastoguru kirjoitti: Su 11.09.2022 08:38
mpower kirjoitti: Pe 09.09.2022 21:44 Lisätään nyt ketjuun vielä semmonen, jos auto käy, niin ainakin lisälämmittimen valo ilmastoinnin paneelissa pysyy päällä. Diagnoosisi on nyt semmonen, lisälämmittimen vesipumppu ei toimi, ja siten sitten lämmitin ylikuumenee kun auto ei käy. Sen sijaan auton käydessä vesi kiertää ja siksi lämmitin toimii kun vesi auton oman vesipumpun avulla kìertää! :roll: :?:
Tämän Mersun alkuperäisen kiertovesipumpun A2228350264 ovh. 480 € voi korvata alle satasen maksavalla Webaston kiertovesipumpulla. Molemmat ovat samanlaisia Pierburgin valmistavia pumppuja, vain letkuyhteet pumpun alaosassa voivat olla erilaiset. Ne ovat kiinni 4 Torx- ruuvilla itse pumpussa, joten ne ovat helposti ja nopeasti vaihdettavissa.
Olisikohan se vesipumppu sitten tällainen? Tuon nyt voisi ottaa kun edullinen . Voihan tietysti muutakin vikaa olla, mutta eipä tuossa paljon menetäkään!
https://www.tori.fi/satakunta/Webasto_K ... 604093.htm
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja mpower »

Olisikohan se vesipumppu sitten tällainen? Tuon nyt voisi ottaa kun edullinen . Voihan tietysti muutakin vikaa olla, mutta eipä tuossa paljon menetäkään!
https://www.tori.fi/satakunta/Webasto_K ... 604093.htm
[/quote]
EDIT: Sen verran tuli vielä selvitettyä, että numeron A2228350264 pumpussa on letkulähdöt siten, toinen aksiaalisesti pumpun päästä ja toinen sitten sivulle. Sen sijaan tuossa Torin linkin pumpussa letkut säteittäisesti 130 asteen kulmassa toisiinsa nähden. Eihän tuo mitään haittaa jos vanhasta pumpusta voi tuon kopan vaihtaa, siis pulttijako sama ja muutenkin sopii.
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Avatar
webastoguru
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Su 30.05.2021 13:46

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja webastoguru »

mpower kirjoitti: Su 11.09.2022 18:46 Olisikohan se vesipumppu sitten tällainen? Tuon nyt voisi ottaa kun edullinen . Voihan tietysti muutakin vikaa olla, mutta eipä tuossa paljon menetäkään!
https://www.tori.fi/satakunta/Webasto_K ... 604093.htm
EDIT: Sen verran tuli vielä selvitettyä, että numeron A2228350264 pumpussa on letkulähdöt siten, toinen aksiaalisesti pumpun päästä ja toinen sitten sivulle. Sen sijaan tuossa Torin linkin pumpussa letkut säteittäisesti 130 asteen kulmassa toisiinsa nähden. Eihän tuo mitään haittaa jos vanhasta pumpusta voi tuon kopan vaihtaa, siis pulttijako sama ja muutenkin sopii.
[/quote]

Kuvassa oleva kiertovesipumppu käy W222 mallin Webastoihin, kun vaihtaa sen pumpun päädyn vanhasta pumpusta tähän uuteen. Pulttijako on molemmissa pumpuissa sama ja päätyosa on asennettavissa 4 eri asentoon näissä Webaston kiertovesipumpuissa.
"Me, haluttomat, tietämättömän johdolla, teemme mahdotonta kiittämättömille. Olemme tehneet niin paljon, niin kauan, niin vähällä, olemme nyt päteviä tekemään mitä tahansa ilman mitään..." K.J.J
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja mpower »

Soitin Kamitec liikkeeseen Lohjalle, joka ilmoituksensa mukaan tekee Webaston huoltoja. Hänen mukaan tälläisissa W222 Ässämersuissa on Eberi. Nythän olisi tietysti kiva tietää mikä siellä oikeasti on. En pääse nyt vaan itse tutkimaan kun ei ole paikkaa. Kai se on nyt merkkiliikkeeseen Tynninharjun Autohuoltoon vietävä ainakin tutkittavaksi ? Vai selviikö asia alustanumeron perusteella? WDD2220331A101537

EDIT: tuli tutkittua ebay.de ja siellä oli kyllä käytettyjä Webasto Thermo Top Evo lämmittimiä W222 Mersuihin. Taisi Kamitec puhua puppua? :roll: :?:
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Webastoguru tuon tietää, varaosakirja ei kerro osan valmistajaa mutta A2055000398 osanumerolla google löytää webastoja.
Avatar
webastoguru
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Su 30.05.2021 13:46

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja webastoguru »

Näissä S-sarjan autoissa 2000 -luvulla ei ole koskaan ollut Eberin lämmittimiä vaan aina Webastot. W222 sarjan autoissa on Mersun Webasto Thermo Top Evo 5,0 kW:n lämmittimet. Näissä 2014 malleissa on käytetty kahta eri Evo mallin lämmitintä riippuen auton valmistuspäivästä. Tästä oli jo tarinaa tuolla aikaisemmin. Auto on lähtenyt tehtaalta 04.07.2014, joten siinä on jo tuo uudemman mallin Webasto.
"Me, haluttomat, tietämättömän johdolla, teemme mahdotonta kiittämättömille. Olemme tehneet niin paljon, niin kauan, niin vähällä, olemme nyt päteviä tekemään mitä tahansa ilman mitään..." K.J.J
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja mpower »

webastoguru kirjoitti: Ma 12.09.2022 13:31 Näissä S-sarjan autoissa 2000 -luvulla ei ole koskaan ollut Eberin lämmittimiä vaan aina Webastot. W222 sarjan autoissa on Mersun Webasto Thermo Top Evo 5,0 kW:n lämmittimet. Näissä 2014 malleissa on käytetty kahta eri Evo mallin lämmitintä riippuen auton valmistuspäivästä. Tästä oli jo tarinaa tuolla aikaisemmin. Auto on lähtenyt tehtaalta 04.07.2014, joten siinä on jo tuo uudemman mallin Webasto.
Suurimmat kiitokset taas webastogurulle asiantuntevista kommenteista! :thumbup: Mutta "Mein Kampf" asian tiimoilta jatkuu. Tänään vein Lohjan Autosähköön Mersun tutkittavaksi. Joku Boschin testeri oli, mitään ei selvinnyt, ei edes vikakoodeja poistamisesta puhumattakaan! Hukkareissu! Mutta nyt olisi ensi viikon maanantaiksi aika Autohuolto Ketoseen Vihtiin.

Oli mielestäni asiantunteva kaveri. Sanoi myös, olisi hyvä jos toisit jo sunnuntai-iltana, niin auto kylmä aamulla tutkittaessa. Niin juu, ja sen vesipumpun nyt sain Torista tingattua 80 eurolla kuluineen! Jos se vika nyt siinä olisi? Kyllä tämä tästä vielä lämmöksi muuttuu! Ja syytä onkin, sillä tässä iässä kuumia naisiakaan ei saa enää lämmikkeeksi! :lol:

EDIT: Niin juu, ja soitin sinne Kamitec firmaan vielä uudelleen. Sanoin sitten, kyllä tässä nyt Webasto vaan on, ei maha mittään, ei! Kuulemma hän on Mersuille allerginen, niin voitaneenkin päätellä, siinä firmassa ei ole syytä Mersumiehen asioida! :mrgreen:
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Avatar
webastoguru
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Su 30.05.2021 13:46

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja webastoguru »

Webaston testeri näyttää paremmin lämmittimen muistiin jääneet vikakoodit kuin Mersun oma testeri. Sinänsä vähän outoa, että autosähkökorjaamolla ei Webaston testeriä ollut käytössä. Autohuolto Ketosella se täytyy olla, koska tekevät näemmä Webaston huoltoja. Yleensä tuo Webaston ylikuumeneminen lukitsee heti ensimmäisellä kerralla lämmittimen, muita vikoja tarvitaan jo useampi ennen Evo -mallin lämmittimen lukkiutumista.

Me käytämme tavallisesti Mersun Webastojen testeissä ensin Mersun testeriä. Tämän jälkeen teemme usein koekäytön, mahdolliset komponenttitestit sekä vikakoodien poistot lämmittimestä Webaston testerillä. Lopuksi mahdolliset vikakoodin poistot itse autosta vielä Mersun testerillä. Tuo kiertovesipumpun testaus onnistuu näissä W222 Webastoissa molemmilla testereillä todella helposti.
"Me, haluttomat, tietämättömän johdolla, teemme mahdotonta kiittämättömille. Olemme tehneet niin paljon, niin kauan, niin vähällä, olemme nyt päteviä tekemään mitä tahansa ilman mitään..." K.J.J
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja mpower »

webastoguru kirjoitti: Ma 12.09.2022 20:22 Webaston testeri näyttää paremmin lämmittimen muistiin jääneet vikakoodit kuin Mersun oma testeri. Sinänsä vähän outoa, että autosähkökorjaamolla ei Webaston testeriä ollut käytössä. Autohuolto Ketosella se täytyy olla, koska tekevät näemmä Webaston huoltoja. Yleensä tuo Webaston ylikuumeneminen lukitsee heti ensimmäisellä kerralla lämmittimen, muita vikoja tarvitaan jo useampi ennen Evo -mallin lämmittimen lukkiutumista.

Me käytämme tavallisesti Mersun Webastojen testeissä ensin Mersun testeriä. Tämän jälkeen teemme usein koekäytön, mahdolliset komponenttitestit sekä vikakoodien poistot lämmittimestä Webaston testerillä. Lopuksi mahdolliset vikakoodin poistot itse autosta vielä Mersun testerillä. Tuo kiertovesipumpun testaus onnistuu näissä W222 Webastoissa molemmilla testereillä todella helposti.
On hienoa kun webastoguru jaksaa ja viitsii vastailla mun juttuihin. Nyt tuli vielä semmonen mieleen, voiko Webastoa testata kaikilta osin OBD-pistokkeesta, vai vaatiiko erillisen kytkennän itse laitteeseen? Lohjan Autosähkö sanoi, vaatii oman kytkennän Webastoon.
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Avatar
webastoguru
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Su 30.05.2021 13:46

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja webastoguru »

Webaston testaus onnistuu tietysti Mersun testerillä tuosta OBD -pistokkeesta. Webaston testerillä voidaan testata taas useammasta paikasta esim. sinun autossa tavaratilassa olevasta kauko-ohjaimen vastaanottimesta, suoraan Webastosta Y -testijohtosarjalla jne.

Webaston testeri näyttää minuutin tarkkuudella Webaston käyntitunnit, joten asiantunteva korjaamo osaa niiden perusteella päätellä, pitääkö jotain kuluvia osia vaihtaa. Esim. höyrystin, paloilmapuhallin jne. Tuo kiertovesipumppu kannattaa vaihtaa joka tapauksessa. Näissä W222 malleissa Webaston kiertovesipumppua ohjaa suoraan Webastossa oleva ohjainkortti. Mikäli uusi kiertovesipumppu ei toimi vaihdon jälkeen, silloin vika on tuossa ohjainkortissa.
"Me, haluttomat, tietämättömän johdolla, teemme mahdotonta kiittämättömille. Olemme tehneet niin paljon, niin kauan, niin vähällä, olemme nyt päteviä tekemään mitä tahansa ilman mitään..." K.J.J
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja mpower »

No, niin. Päivitetäänpä juttua kun oli Autohuolto Ketosella, ja kuntoon tuli. Webaston vesipumppu oli rikki ja sen vaihtoivat. Sanoivat myös, että akkujännite laskee liian alas ja akku olisi syytä vaihtaa. Sellainen juttu kuulemma, Webasto ei toimi jos ei ole lisävirtaa antamassa.

Akkukauppaan nyt on mentävä. Olisiko tuollainen 105 Ah EXIDE AGM passeli mitä esim. Motonet myy 229,00 hintaan? Ei kai tässä sentään mitään pikkuakkua ole? Ja pitääkö linkki paikkansa, mitään tietoja ei tarvitse autolle akun vaihdon jälkeen kertoa?

https://www.suomentyokalu.fi/tekninen-t ... sesta.html

https://m.motonet.fi/fi/tuote/909530/Ex ... xL175xK190
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Avatar
webastoguru
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Su 30.05.2021 13:46

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja webastoguru »

Esim. tuo Exide tai vastaava Varta 105 Ah AGM akut sopivat W222 dieselmalleihin. Samalla kannattaa vaihtaa myös tavaratilan oikeassa reunassa oleva 12 Ah AGM pikkuakku. Mikäli testeristä löytyy oma valikko akun vaihdolle tässä mallissa (Mersun ohje), silloin se kannattaa tietysti tehdä. Mikäli teet akun vaihdon itse, on suositeltavaa odottaa sen aikaa, että väylät nukahtaa ennen kuin alkaa irrottamaan akkua.
"Me, haluttomat, tietämättömän johdolla, teemme mahdotonta kiittämättömille. Olemme tehneet niin paljon, niin kauan, niin vähällä, olemme nyt päteviä tekemään mitä tahansa ilman mitään..." K.J.J
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja mpower »

webastoguru kirjoitti: Ma 19.09.2022 20:05 Esim. tuo Exide tai vastaava Varta 105 Ah AGM akut sopivat W222 dieselmalleihin. Samalla kannattaa vaihtaa myös tavaratilan oikeassa reunassa oleva 12 Ah AGM pikkuakku. Mikäli testeristä löytyy oma valikko akun vaihdolle tässä mallissa (Mersun ohje), silloin se kannattaa tietysti tehdä. Mikäli teet akun vaihdon itse, on suositeltavaa odottaa sen aikaa, että väylät nukahtaa ennen kuin alkaa irrottamaan akkua.
Arvostan ja kiitän nimim. webastogurua taas asiantuntevista neuvoista. :thumbup: Takaluukkuun menin kytikselle ja tosiaan siellä oikealla pahvien peitossa pikkuakku on. Varmaan syytä sekin olisi ison akun kera vaihtaa. Exide 105 Ah AGM akun jo hainkin AD-liikkeestä, 225,00 tarjosivat mikä mielestäni edullinen. Laadusta en tiedä, tunnettu merkki kuitenkin.

Pikkuakkuja näkyisi olevan Motonetin Exide AGM 69,90, kai semmonen ison kaveriksi käy? Meniskö tuo akun vaihto silleen, antaa auton huilailla puolisen tuntia ja apuvirtaa antaa laturilla konehuoneen liitäntöihin. Sitten ison akun vaihtaa normaaliin tapaan. Pikkuakku sen jälkeen ison akun kiinniollessa mutta kuitenkin auton antaa ennen vaihtoa huilata puolisen tuntia?

Webastoa nyt myös kokeilin tulille ja niin ihana dieselin tuoksu tuli pöhistessään. :) Kyllä tää tästä vielä lämmöksi muuttuu! :lol: Juu, ja hyvän videon löysin Youtubesta W222 pikkuakun vaihdosta, tosin S500, mutta samanlainen homma lienee?

Edit: Niin juu, ja ainakin kerran jo akku vaihdettu kun Vartan 95 Ah Agm oli. Tosiaankaan,iästä en tiedä kun ei mitään leimoja akun navoissa ennen vanhaan hyvään aikaan ei ole. Jotain ihme koodeja vaan, mistä en minä ainakaan mitään ymmärrä! :?:
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja mpower »

Ilmoitusluonteisesti ilmoitten! Kröhöm,ja höm! Nyt kun säätyttöjen mukaan ilimat lämpenee huomenna plussan puolelle, alustavasti olen suunnitellut akun vaihtoa. Pakkasilla jo Webasto ilmoitteli patterin jännite alhainen. Pöhisemään lähti , kyllä juu!

Webasto sitten toiminnan heivas! Vilukissa kun olen, niin ei oo vanhan kuluneille jäsenille ollenkaan mukavaa kylmään autoon mennä! Jos mää apuvirtaa annan laturilla, ja annan auton huilata puolisen tuntia, niin eikös toi oo ihan jees sitten!? :D

Pikkuakkua en oo nyt suunnitellut vaihtaa,hankala paikkakin on! :?:
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Vastaa Viestiin