212 Keyless-go avaimen patteri

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

212 Keyless-go avaimen patteri

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Auto (2010 S212) herjasi että keyless-go avaimen patteri lopussa. Mä vaihdoin patterin, mut herja jäi. Jenkkifoorumilta löysin seuraavan ohjeen:

Ota starttinappi irti
Käynnistä avaimella ja sammuta
Laita starttinappi kiinni ja käynnistä.
Sammuta ja käynnistä=herjan pitäis häipyä.

No eipä häipynyt. Ajoin sit 200km siirtymän, minkä jälkeen auto ei sammunut napista, vaan piti ottaa nappi irti ja avaimella sammuttaa. Ovet ei myöskään lukkiutuneet heti. Vartin päästä kävin koittaan uusiks niin meni lukkoon kahvan napista.
Mikähän meni pieleen ja missä kohtaa? Vai onko vaan niin et se mun laittama uus patteri onkin maannu hyllys niin pitkään, ettei oo enää uus?
E350CDI&A180CDI
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: 212 Keyless-go avaimen patteri

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Kiitos kaikille lukuisista kommenteista 😊👍🏻 Tämä vika ratkesi yhtäkkiä itsestään. Auto kai hokasi että nyt on patteri vaihdettu, eikä enää herjaa mitään.
E350CDI&A180CDI
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13197
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: 212 Keyless-go avaimen patteri

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Vielä muutama kommentti lisää olisi mahtunut. Oman edellisen kun laitoin vaihtoon niin vaihdoin sitä ennen avaimen pariston kun auto siitä valitti. Tämä ei ollut KG malli vaan se keyless start jossa avainta ei kuitenkaan tarvii laittaa virtalukkoon. Uusi paristo omasta varastosta ei auttanut, mittasin uusista paristoista sellaisen jossa korkein jännite mutta silti ruudussa paristovaroitus (avain kyllä toimi ennen ja jälkeen).

Varmaan tuossa olisi joku tapa jolla auton saa heti uskomaan että paristo on vaihdettu. Ohjekirjaahan ei jaksa lukea mutta ei taida siellä muuta ohjetta ollakaan kuin itse pariston vaihto. Pitää varmaan kiertää auto myötäpäivään ja sulkea ja avata ikkunat pari kertaa...
Vastaa Viestiin