LÄMMITYSYSKENNON PUHDISTUS W211

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
fierkoi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 27.01.2011 08:33

LÄMMITYSYSKENNON PUHDISTUS W211

Viesti Kirjoittaja fierkoi »

TARVITTAVAT VEHKEET JA AINEET
1. Vedenkeitin 230 V
2. 12V upotettava pentteripumppu (Biltema)
3. 12V akkulaturi, tai akku pumpun pyöritykseen
4. Kaksi 19 mm (sisähalkaisija) kumiletkua, pituus n. 1+1 m
5. Jäähdyttimen puhdistusaine (Biltema)
6. Kahvinkeittimen puhdistustyynyjä 4 kpl

PROSESSI
1. Poista tuulilasinpyyhkimet
2. Irrota muovinen suojus
3. Irrota tuulilasinpyyhkimien mekanismi
4. Irrota vesiventtiili kennon putkista
5. Kytke 2-kumiletkua kennon ulostuloputkiin
6. Laita letkujen toiset päät vedenkeittimen sisälle ( toiseen letkuun liitetty pentteripumppu)
7. Kaada puhdistusaine vedenkeittimeen + lisää vesi
8. Kytke pumppu toimintaan ja kytke vedenkeitin päälle
9. Anna liuoksen kiertää noin tunnin ajan ja kokoajan tarkkaillen, että liuos on mahdollisimman kuumaa.
10. Poista liuos keittimestä ja suorita huuhtelu puhtaalla vedellä 2-kertaa.
11. Täytä keitin vedellä ja lisää sinne 4- tyynyä kahvinkeittimen puhdistustyynyjä (poistaa mahdolliset kalkkeutumat).
12. Kytke pumppu-ja keitin päälle ja anna kuuman liuoksen kiertää kennostossa 10-20 min.
13. Huuhtelu puhtaalla kylmällä vedellä pari kertaa.

Kun tein ko toimenpiteet omaan W211:seen niin kenno/lämmitys alkoi toimia kuin uutena.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
kalevima
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: To 24.01.2019 10:16

Re: LÄMMITYSYSKENNON PUHDISTUS W211

Viesti Kirjoittaja kalevima »

Puhalsiko vain kylmää, vai vaihteliko haaleaa.lämmintä -kylmää? Moottori tietysti normaali lämmössä.
fierkoi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 27.01.2011 08:33

Re: LÄMMITYSYSKENNON PUHDISTUS W211

Viesti Kirjoittaja fierkoi »

Niin, moottorin lämpötila oli koko ajan n. 90 mutta tuli vain haaleaa "lämpöä" kabiiniin. Sitten kokeilin ja laitoin koko järjestelmään putsausaineet, useita eri valmisteita useammalla kerralla, mutta se ei asiaa auttanut. Sitten viimein eilen kokeilin tuota systeemiä ja ennen operaatiota päästin suoraan painevesiletkulla vettä sisään kennon putkista jolloin sieltä alkoi tulla jäykähköä tavaraa ulos. Sen jälkeen vasta tein ko täyden operaation.

Sitten varsinaiseen kysymykseesi.

Aiemmin autoni teki tuota mainitsemaasi vaihtelevaa haaleaa-lämmintä-kylmää ja syy oli se, että se sähköohjattu vesiventtiili oli käytännöllisesti katsottuna jumissa. Kun sen sitten avasin (väkisin) niin se oli sisältään täysin ruosteisessa tahmeassa sakassa. Siellä on sisällä muoviset hammaspyörät jotka eivät enää pyörineet. Uusi venttiili ja heti alkoi toimia. Se ilmeni myös kesällä, kun oli pirun kuuma ilma, niin, että vasemman puolen ilmasuuttimista ei tullut kylmää ilmaa vaikka muuten ilmastointi toimi. Oikea puoli toimi kuten kuuluikin.
Vastaa Viestiin