w201+m111+turbo+maxxecu=??
w201+m111+turbo+maxxecu=??
Morjensta vaan.
Oli näitä topikkeja sata, lähinnä semmosia kyselyjä löysin että minkä turbon laitan kjetin kanssa jne mikä ei nyt auta tässä asiassa kyllä yhtään.
Eli:
Ensimmäistä bensaturbotus projektia lähdin tässä sunnittelemaan.
Maxxecu street laajakaistalla ja sielähän on mappianturi valmiina.
löytyy myös valmiina AEM laajakaistamittari jos tarvetta esiintyy
Alkuun jotkut boschin green giant 430cc siittimet
vaggipuolia on tuos joita ajattelin käyttää
triggeri 170mm 36-1 kammen päähän ja sille cherry anturi
turboksi näillä näkymin 2 litrasen saabin, b204 koneesta, sellanen on tossa ehjä itellä.
Pakosarjan teen itte, joku perus halkomalli oli ajatuksissa.
Kysymys tuleekin tuosta TPS-anturista. Kuvia löysin joitain pitkin nettiä että on saatu sovitettua joku tps anturi mutta en löytänyt että
mikä siihen on saatu sopimaan. Ainakin volkkarin 044907385A varaosanumerolla näyttäis olevan samanlainen kara kun tuossa m102 kaasuläpässä.
Mutta onko siihen jotain hyväksi havaittua anturia tiedossa jollain?
Saa heitellä ehdotuksia jos on jotain ideaa. Voi olla että virityskohteeksi joutuukin m103 mutta se on vielä vähän työn alla ja onhan tuohon m102 hyvä harjoitella kun on toinenkin moottori varalla jos kajahtaa..
Oli näitä topikkeja sata, lähinnä semmosia kyselyjä löysin että minkä turbon laitan kjetin kanssa jne mikä ei nyt auta tässä asiassa kyllä yhtään.
Eli:
Ensimmäistä bensaturbotus projektia lähdin tässä sunnittelemaan.
Maxxecu street laajakaistalla ja sielähän on mappianturi valmiina.
löytyy myös valmiina AEM laajakaistamittari jos tarvetta esiintyy
Alkuun jotkut boschin green giant 430cc siittimet
vaggipuolia on tuos joita ajattelin käyttää
triggeri 170mm 36-1 kammen päähän ja sille cherry anturi
turboksi näillä näkymin 2 litrasen saabin, b204 koneesta, sellanen on tossa ehjä itellä.
Pakosarjan teen itte, joku perus halkomalli oli ajatuksissa.
Kysymys tuleekin tuosta TPS-anturista. Kuvia löysin joitain pitkin nettiä että on saatu sovitettua joku tps anturi mutta en löytänyt että
mikä siihen on saatu sopimaan. Ainakin volkkarin 044907385A varaosanumerolla näyttäis olevan samanlainen kara kun tuossa m102 kaasuläpässä.
Mutta onko siihen jotain hyväksi havaittua anturia tiedossa jollain?
Saa heitellä ehdotuksia jos on jotain ideaa. Voi olla että virityskohteeksi joutuukin m103 mutta se on vielä vähän työn alla ja onhan tuohon m102 hyvä harjoitella kun on toinenkin moottori varalla jos kajahtaa..
Viimeksi muokannut noonakki, To 12.01.2023 18:13. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
MB w204 C220CDI -10
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53
Re: m102+turbo+maxxecu
Ei tps pakollinen oo mut hyvä olemas. Ite joskus rävelsin m102sta 2 litraasta mekan kans ja noin 1 kilon paineella ja polttoaineena RE85. Hyvin se kesti mut m111 on paljo paree. Löytyys kaikemmoosta vakio ja virihilua m102seen jos huvittaa
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Re: m102+turbo+maxxecu
Aloin miettimään semmosta että jos laittaas sellaasen yleismallisen 65mm kaasuläpyskän ja tekis sellaasen adapterikikkareen millä sais nostettua sen kaasuläpän sieltä imusarjan välistä hieman ylemmäksi ja näin sais samalla tilaa.pinpinkarva kirjoitti: ↑Ke 31.08.2022 22:23 Ei tps pakollinen oo mut hyvä olemas. Ite joskus rävelsin m102sta 2 litraasta mekan kans ja noin 1 kilon paineella ja polttoaineena RE85. Hyvin se kesti mut m111 on paljo paree. Löytyys kaikemmoosta vakio ja virihilua m102seen jos huvittaa
Tällähetkellä vielä hankintalistalla ainakin kampiakselin asentotunnistin, triggeripyörä, imulämpö ja se tps/kaasuläppä.
Että kyllähän osaset kiinnostaa. Vaikka jos joltain sattuus löytymään valmis pakosarja niin ei tarttisi alkaa sitäki itte tekemään
Kaikki onnistuu kyllä tarvittaessa mutta jos helpommalla pääsee niin..
Ja kyllä, m111 olis parempi ja itteasiassa kiinnostais myös vaikka m103 mutta ajattelin nyt ensi tehä neloskoneeseen systeemit kun on sitte siskoonpoika joka voi sen setin lunastaa jahka armeijasta pääsee.
MB w204 C220CDI -10
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Re: m102+turbo+maxxecu
Onkos näihin saatavilla peltistä kannentiivistettä? Meinasin varuulta tehdä kansirempan ennenkö aletaan paineistamaan niin on ainakin kansinahka hyvässä kunnossa. Kattelin tuossa aikalailla kaikki osanumerot xentryn varaosakatalogista mutta kaikilla ei löytyny kuvaa tai infoa.
Maxxecu vihdoin lähti tulemaan, oikeastaan kaikki alkaa olla hyllyssä paitsi kaasuläppää ja tps anturi ongelmaa en ole vielä saanu ratkottua.
PS: Aihiokin löytyí, ja onkin harvinaisen siisti. Ilmastointi, sähköklasit, sähköluukku ja kuskin bagi. Pitäs olla myös ilmeisesti kuskilla ortopedi penkki ja käsinoja mutta penkki vaihdettu täysin ehjään joskus elämänsä aikana.
Maxxecu vihdoin lähti tulemaan, oikeastaan kaikki alkaa olla hyllyssä paitsi kaasuläppää ja tps anturi ongelmaa en ole vielä saanu ratkottua.
PS: Aihiokin löytyí, ja onkin harvinaisen siisti. Ilmastointi, sähköklasit, sähköluukku ja kuskin bagi. Pitäs olla myös ilmeisesti kuskilla ortopedi penkki ja käsinoja mutta penkki vaihdettu täysin ehjään joskus elämänsä aikana.
MB w204 C220CDI -10
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Re: m102+turbo+maxxecu
Suosittelen alkuperäisen mallista kannentiivistettä, niin menee vähemmän rikki, kun se poksahtaa. Ensimmäisen turbon kanssa jouduin ainakin muutaman kannentiivisteen maksamaan oppirahoina, kun hain sopivaa sytytyskarttaa.
Pakosarjan muoto riippuu aika paljon siitä, millaisen turbon, hukkaportin ja pakoputken valitset. Halkomallinen matala sarja kunnon putkesta tuntuu kestävän paremmin ja on helpompi tehdä kuin ohuesta putkesta tehty 4-2-1- tai 4-1-sarja. Hukkaportin sijainti ja sen putken lähtö pakosarjasta kannattaa suunnitella huolella.
tomant
Pakosarjan muoto riippuu aika paljon siitä, millaisen turbon, hukkaportin ja pakoputken valitset. Halkomallinen matala sarja kunnon putkesta tuntuu kestävän paremmin ja on helpompi tehdä kuin ohuesta putkesta tehty 4-2-1- tai 4-1-sarja. Hukkaportin sijainti ja sen putken lähtö pakosarjasta kannattaa suunnitella huolella.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53
Re: m102+turbo+maxxecu
en saanu laitettua yyveetä takaasi
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Re: m102+turbo+maxxecu
Mennään tässä tapauksessa ihan tuolla turbon omalla hukkaportilla. Raportoin tähän edistymistå pikkuhiljaa, joka toinen viikko on iltavuoro niin ei pääse tekemään.tomant kirjoitti: ↑La 10.09.2022 23:16 Suosittelen alkuperäisen mallista kannentiivistettä, niin menee vähemmän rikki, kun se poksahtaa. Ensimmäisen turbon kanssa jouduin ainakin muutaman kannentiivisteen maksamaan oppirahoina, kun hain sopivaa sytytyskarttaa.
Pakosarjan muoto riippuu aika paljon siitä, millaisen turbon, hukkaportin ja pakoputken valitset. Halkomallinen matala sarja kunnon putkesta tuntuu kestävän paremmin ja on helpompi tehdä kuin ohuesta putkesta tehty 4-2-1- tai 4-1-sarja. Hukkaportin sijainti ja sen putken lähtö pakosarjasta kannattaa suunnitella huolella.
tomant
MB w204 C220CDI -10
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Re: m102+turbo+maxxecu
Tuli siinä käytyä vähä tutun yläjyrsimellä leikkimässä ja jyrsittiin vähän kaasuläpästä pois että sai volkkarin TPS-anturin kiinni.
Vielä pitää suunnitella ratkaisu toiselle kiinnitysruuville mutta eiköhän sekin selviä kun pääsee pajalle touhuilemaan.
Vielä pitää suunnitella ratkaisu toiselle kiinnitysruuville mutta eiköhän sekin selviä kun pääsee pajalle touhuilemaan.
MB w204 C220CDI -10
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Re: m102+turbo+maxxecu
Noniin, vähän hiljaiseloa ollut kun ei tule paljo foorumeilla enää näin herran vuonna 2022 notkuttua.
Elikkä, imusarja on valmis ja paikallaan uusilla suuttimilla, saabin bensakiskolla ja modatulla kaasuläpällä jossa tuo tps paikallaan.
Kampiakselin anturille tehty teline mallia ei muuten heilu ja triggeripyörä paikallaan.
Imuilman lämpöanturille porasin ja kierteytin reijän imusarjaan.
Myös pakosarja mallia halko on valmis ja paikallaan.
Vielä turbolle öljynpaluu öljypohjaan niin alkaa olla mekaaniset asiat tehtynä. Bensaletkut pitää teettää saabin päillä ja turbolle öljynpaine.
Minkäskokonen banjo sinne kannen takapäähän menee? En ole muistanu sitä vielä tutkia.. Maanantaina pitäs käydä paikallises hytikkapuljus teettäämäs letkut.
Alkaa olla kokolailla siinä kunnossa että sais alkaa johtotehtäviin.
Kuvia löytyy instagrammista nimimerkin Jookyllikki takaa ja se on julkinen rofiili niin näkee vaikkei instagrammitunnuksia omaisikaan.
Elikkä, imusarja on valmis ja paikallaan uusilla suuttimilla, saabin bensakiskolla ja modatulla kaasuläpällä jossa tuo tps paikallaan.
Kampiakselin anturille tehty teline mallia ei muuten heilu ja triggeripyörä paikallaan.
Imuilman lämpöanturille porasin ja kierteytin reijän imusarjaan.
Myös pakosarja mallia halko on valmis ja paikallaan.
Vielä turbolle öljynpaluu öljypohjaan niin alkaa olla mekaaniset asiat tehtynä. Bensaletkut pitää teettää saabin päillä ja turbolle öljynpaine.
Minkäskokonen banjo sinne kannen takapäähän menee? En ole muistanu sitä vielä tutkia.. Maanantaina pitäs käydä paikallises hytikkapuljus teettäämäs letkut.
Alkaa olla kokolailla siinä kunnossa että sais alkaa johtotehtäviin.
Kuvia löytyy instagrammista nimimerkin Jookyllikki takaa ja se on julkinen rofiili niin näkee vaikkei instagrammitunnuksia omaisikaan.
MB w204 C220CDI -10
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Re: m102+turbo+maxxecu
Heh
Olikohan sielä sitä? M103 ei ainakaan ole. Om601-3 Dieseleissä se tais olla m10x1mm.
Ota se öljynsyöttö öljynpaineen anturin lähöstä. Seon m12x1,5mm.
T-haara siihen, tai teetä letku jolla saat tuotua t-haaran paikkaan jossa on tilaa kunnolla. Toki m102 kans taitaa tilaa ollakin.
Re: m102+turbo+maxxecu
Joo sitä itseasiassa tässä tuumailinkin että taidan ottaa sieltä kuten otin joskus aikoinaan om602 turbolle öljyt. Täytyy kerätä taas iltavuoroviikon aikana osia niin pääsee taas viikonloppuna ruuvailemaan. Täytyy käydä etsimässä t-haara jostain. Luultavasti kun saan turbolle vielä öljynpaluun, alan tehdä johtosarjaa että sais mahdollisesti savut pakoputkesta tai edes ecusta..
MB w204 C220CDI -10
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Re: m102+turbo+maxxecu
Tallipaikka siirtyy lähemmäksi kotia täs seuraavan viikon aikana niin vähän hidastuu rakentelut. matka lyhentyy 25kilometristä 2 kilometriin
MB w204 C220CDI -10
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Re: m102+turbo+maxxecu
Ja talli muutettu, huomenna 3. päivä alkaa taas rakentelut. Sähkölasien nappulat tuli vaihdeltua ebayn tarvikkeisiin, toimii kivasti ja samalla vaihdoin keskuslukon pumpun niin heräs sekin eloon. Sähkökattoluukkukin vaati vaan vähän rasvaa ja liikuttelua, toimii kivasti.
Noihin lasinnostimiin saa autodocilta liukupaloja jos jollain sattuu pikkumersun lasi kallistella ja jumitella. Linkki --> https://www.autodoc.fi/febi-bilstein/1870640
Noihin lasinnostimiin saa autodocilta liukupaloja jos jollain sattuu pikkumersun lasi kallistella ja jumitella. Linkki --> https://www.autodoc.fi/febi-bilstein/1870640
MB w204 C220CDI -10
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Re: m102+turbo+maxxecu
Noniin vähän taas edetty, pakosarja paikallaan ahtimen kanssa ja öljypohja pöydällä johon tein öljynpaluulle nipan. Perjantaina saan öljypohjan tiivisteen ja pääsee asentelemaan taas. Sitten oikeastaan öljyt koneeseen ja turbolle öljynpaine ja pakoputki valmiiksi. Sen jälkeen pääseekin niinsanotusti johtotehtäviin. Instagrammissa kuvia jos joku on innokas katselemaan. www.instagram.com/jookyllikki
MB w204 C220CDI -10
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Re: m102+turbo+maxxecu
Yksinpuhelu jatkuu, asiaa saatu etenemään sen verran että johtosarjan teko on siinä vaiheessa että suuttimet, imuilma- ja vedenlämpöanturit sekä tps ja bensapumpun ohjaus on kytketty. Ecuun on saatu yhteys ja kaikki näyttäis pelaavan kuten pitääkin. Sitten onkin iltavuoroviikko taas ja homma kutakuinkin seis seuraavat 5 arkipäivää.
Hyvin se into kasvaa kun näkee asioiden toimivan kertayrityksellä
Seuraavaksi listalla on hall-anturi ja vag-puolien kytkentä.
Hyvin se into kasvaa kun näkee asioiden toimivan kertayrityksellä
Seuraavaksi listalla on hall-anturi ja vag-puolien kytkentä.
MB w204 C220CDI -10
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Re: m102+turbo+maxxecu
Kuvat ois kivoja mut ei ole insta mikäsenyt oli eikä naamakirjaa niin eipä niitä saa katsella.
Re: m102+turbo+maxxecu
Niinpä, noista pikkukuvista ei paljon näe ilman kirjautumista. Kuvat voisi tallentaa oikealle nettipalvelimelle, niin ne saisi hyvin linkitettyä tänne foorumille.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: m102+turbo+maxxecu
Mulla on ihan julkinen instagram profiili josta näkee kaikki kyllä kuka tahansa. Noh koitan saada aikaiseksi ladata kuvia johonkin muualle.
MB w204 C220CDI -10
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Re: m102+turbo+maxxecu
No ainakin luurilla ja padilla surffatessa antaa ehkä kuvan tai kaksi katsoa ja pyytää sit kirjautumaan sisään jonka jälkeen se lätkäisee sen kirjautumis sivun siihen keskelle.
Re: m102+turbo+maxxecu
Ei näe. Kun klikkaa otsikkokuvaa, pyydetään instagram- tai facebook-tunnuksia.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: m102+turbo+maxxecu
Noniin elikkäs, tässä vähän sitä kuvasaastetta.
Yks uusi reikä tehty tuonne puihin että sai kaikki nappulat näkyviin. Joku joskus jälkiasentanut penkinlämmittimet niin oli liika vähä reikiä.
Vakio moottorinohjauksen johdot tuli riivittyä helvettiin moottoritilasta, oli kivaa ja mukavaa:
Sitten Maxxecu street löysi paikkansa hansikaslokerosta tähän tapaan. vielä viimeistelemättä ja tuokin on jo tosiaan kytketty ja toimii tietkoneen kanssa kivasti:
Sen jälkeen sitten uutta johtosarjaa näpertämään. Vielä viimeistelemättä ja viikonloppuna taas pääsee vetelemään johtoja.
Tänään kotiutui cop-puolien liitinsatsit niin pääsee jatkamaan.
Kuva jyrsitystä kaasuläpästä:
Toivottavasti tämä postaus herättää mielenkiintoa tätä kötöstystä kohtaan.
Hivenen suurempaa turboa saa tarjoilla, esim td04hl-16t olisi erittäin jees, ja t25 laipalla muutkin ahtimet kelpaa.
Ainiin. Vielä kuva triggeripyörästä antureineen päivineen:
Yks uusi reikä tehty tuonne puihin että sai kaikki nappulat näkyviin. Joku joskus jälkiasentanut penkinlämmittimet niin oli liika vähä reikiä.
Vakio moottorinohjauksen johdot tuli riivittyä helvettiin moottoritilasta, oli kivaa ja mukavaa:
Sitten Maxxecu street löysi paikkansa hansikaslokerosta tähän tapaan. vielä viimeistelemättä ja tuokin on jo tosiaan kytketty ja toimii tietkoneen kanssa kivasti:
Sen jälkeen sitten uutta johtosarjaa näpertämään. Vielä viimeistelemättä ja viikonloppuna taas pääsee vetelemään johtoja.
Tänään kotiutui cop-puolien liitinsatsit niin pääsee jatkamaan.
Kuva jyrsitystä kaasuläpästä:
Toivottavasti tämä postaus herättää mielenkiintoa tätä kötöstystä kohtaan.
Hivenen suurempaa turboa saa tarjoilla, esim td04hl-16t olisi erittäin jees, ja t25 laipalla muutkin ahtimet kelpaa.
Ainiin. Vielä kuva triggeripyörästä antureineen päivineen:
MB w204 C220CDI -10
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Re: m102+turbo+maxxecu
No nyt näkyy kuvat hyvin! Osaako Maxxecu lukea mersun lämpötila-antureita suoraan ilman asetusten säätelyä?
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: m102+turbo+maxxecu
Siitä en tiedä, kaikki anturit on uusia finjectorilta.. vedenlämpö on boschin ja imuilma joku tarvike. Mutta näytti kyllä suoraa samoja lukemia molemmat anturit ja vaikutti jopa järkeviltä.
MB w204 C220CDI -10
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Re: m102+turbo+maxxecu
Kyllä ne kalibrointiarvot kannattaa varmistaa joka tapauksessa vaikka tallinlämmössä näyttäisivätkin olevan ok...
Re: m102+turbo+maxxecu
Maxxecu osaa aika monia antureita suoraan hyödyntää, en muista oliko ihan kirjastoa niille vai pitikö ne mitata ja antaa arvot. Tosin moniin boschin antureihin löytyy datalehdykät netistä.
Mukava että sai kuvat näkyviin, kiva seurata edistymistä.
Ei kannata masentua vaikka vähän monologiksi menee, ei nää jurot ihmiset mitään välttämättä kommentoi mihinkään.
Minkä kokoinen toi nykyinen ahdin on? Mulla jotain t25 puhaltimia on nurkissa mutta ei mitään älyttömän isoja.
Mukava että sai kuvat näkyviin, kiva seurata edistymistä.
Ei kannata masentua vaikka vähän monologiksi menee, ei nää jurot ihmiset mitään välttämättä kommentoi mihinkään.
Minkä kokoinen toi nykyinen ahdin on? Mulla jotain t25 puhaltimia on nurkissa mutta ei mitään älyttömän isoja.
Re: m102+turbo+maxxecu
Joo ei kyllä täs vuosien varrella kaikenlaista on postattu foorumeille ja se monologi on ihan tuttua hommaa. Ahdin on saab 9-3 2.0t b204e vakioturbo. Joku garretti se on, muuta en osaa sanoa.MJPfin kirjoitti: ↑Ke 12.10.2022 12:32 Maxxecu osaa aika monia antureita suoraan hyödyntää, en muista oliko ihan kirjastoa niille vai pitikö ne mitata ja antaa arvot. Tosin moniin boschin antureihin löytyy datalehdykät netistä.
Mukava että sai kuvat näkyviin, kiva seurata edistymistä.
Ei kannata masentua vaikka vähän monologiksi menee, ei nää jurot ihmiset mitään välttämättä kommentoi mihinkään.
Minkä kokoinen toi nykyinen ahdin on? Mulla jotain t25 puhaltimia on nurkissa mutta ei mitään älyttömän isoja.
MB w204 C220CDI -10
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Re: m102+turbo+maxxecu
Taitanee olla GT1752S muistaakseni silloin, kompura on luokkaa 39/52 ja turbiini 45/37.5 eli aika pirun pieni pilleri kyseessä. 200-230hv nurkilla varmaan maksimit.
Re: m102+turbo+maxxecu
Noniin tulihan se seinäkin vastaan kun mikään ei ole tähän asti vielä vastustanut. tarvitaan home/cam anturi elikkäs nokka-akselin asentotunnistin. Mitenkäs tuon sais nätisti virranjakajan sisään kun se olis joutilas tuossa..
MB w204 C220CDI -10
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB W638 110CDI -99
Ex:
MB CLK 430 V8 -98
MB W201 2.0E -87
MB W201 2.0E -89
MB W639 115CDI -05
MB S202 C200CDI -99
MB S202 C200CDI -99
MB S124 250TDT -89
MB W202 C180 -96
MB W124 200D -89
MB C124 300CE -89
MB S202 C220CDI -99
MB W124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Re: m102+turbo+maxxecu
Jos siinä jakajassa on elektronisen sytkän vermeet sisässä, niin sitä voisi ajatella käyttää, triggerin vaan muokkaa sopivaksi, eli yksi liipaisu per kierros...
Re: m102+turbo+maxxecu
Jakaja tyhjäksi ja anturi kylkeen, sit kiekko missä nasta tahdistukselle.
Monesti ykkösen ykk kohdalla, voi tietty olla muussakin kohtaa.
Monesti ykkösen ykk kohdalla, voi tietty olla muussakin kohtaa.