w204 om651 180cdi -> 250cdi??
w204 om651 180cdi -> 250cdi??
Sama raakamoottori ilmeisesti kaikissa OM651, kun samaa kankea myydään kaikintehoisiin. Nyt mielekäs yksilö w204 löytynyt joka vaan 180cdi moottorilla, ja hyllyssä ois 3 vuotta lojunut 250cdi tuplaturbopaketti joka piti laittaa w202 220cdi:hin, jonka kori mätänee alta.
kysyms kuuluu onko kukaan tehnyt/ nähnyt tehtävän kaksoissahdin muutosta.
tietääkö OM651.911, om651.913 jne eroista. suuttimet ?
ja onko ECU:issa eroa, vai pelkkä johtosarja; kun tuplaturbosessa on 3kpl ohjaussolenoideja: turbojen väliselle ilmakanavalle ja luonnollisesti 2 ahtimen hukkaportille. (yhdet kuvat puretuista 180cdi sekä 250cdi ecuista kaivoin vierekkäin ja numerot täsmää kaikilta muilta paitsi sarjanumeron osalta)
https://www.ebay.com/itm/265078823696?e ... R7D4jL_7YA
Mercedes-Benz C-Klasse 2011/01-2014/01 W204 C 180 CDI 2143 ccm, 88 KW, 120 PS
Mercedes-Benz C-Klasse 2011/01-2014/01 W204 C 200 CDI 2143 ccm, 100 KW, 136 PS
Mercedes-Benz C-Klasse 2008/12-2014/01 W204 C 220 CDI 2143 ccm, 125 KW, 170 PS
Mercedes-Benz C-Klasse 2008/10-2014/01 W204 C 220 CDI 2143 ccm, 120 KW, 163 PS
Mercedes-Benz C-Klasse 2013/02-2014/01 W204 C 220 CDI 4matic 2143 ccm, 125 KW, 170 PS
Mercedes-Benz C-Klasse 2008/08-2014/01 W204 C 250 CDI 2143 ccm, 150 KW, 204 PS
Heitetääs kuvituskuva vielä
kysyms kuuluu onko kukaan tehnyt/ nähnyt tehtävän kaksoissahdin muutosta.
tietääkö OM651.911, om651.913 jne eroista. suuttimet ?
ja onko ECU:issa eroa, vai pelkkä johtosarja; kun tuplaturbosessa on 3kpl ohjaussolenoideja: turbojen väliselle ilmakanavalle ja luonnollisesti 2 ahtimen hukkaportille. (yhdet kuvat puretuista 180cdi sekä 250cdi ecuista kaivoin vierekkäin ja numerot täsmää kaikilta muilta paitsi sarjanumeron osalta)
https://www.ebay.com/itm/265078823696?e ... R7D4jL_7YA
Mercedes-Benz C-Klasse 2011/01-2014/01 W204 C 180 CDI 2143 ccm, 88 KW, 120 PS
Mercedes-Benz C-Klasse 2011/01-2014/01 W204 C 200 CDI 2143 ccm, 100 KW, 136 PS
Mercedes-Benz C-Klasse 2008/12-2014/01 W204 C 220 CDI 2143 ccm, 125 KW, 170 PS
Mercedes-Benz C-Klasse 2008/10-2014/01 W204 C 220 CDI 2143 ccm, 120 KW, 163 PS
Mercedes-Benz C-Klasse 2013/02-2014/01 W204 C 220 CDI 4matic 2143 ccm, 125 KW, 170 PS
Mercedes-Benz C-Klasse 2008/08-2014/01 W204 C 250 CDI 2143 ccm, 150 KW, 204 PS
Heitetääs kuvituskuva vielä
Re: w204 om651 180cdi -> 250cdi??
Samaa kattilaa ne on, mut 250 on isommat suuttimet, ei nyt radikaalisti mut on kuitenkin.
Kaikissa ei ole solenoidi ohjattu ahtimien jako, osassa ilmeisesti uudemmissa se on vaan virtauksella ohjautuva se kompuroiden väli.
E220-250 ei ole alipaine ohjausta kompuroiden välillä. Ainoastaan hukkaportti ja ahtimien vaihto läpälle solenoidi.
Softan joudut ottamaan 220-250 mallista ja solenoidien ohjauksen tekemään samalla tavalla. Sillähän se sit pelaa.
Kaikissa ei ole solenoidi ohjattu ahtimien jako, osassa ilmeisesti uudemmissa se on vaan virtauksella ohjautuva se kompuroiden väli.
E220-250 ei ole alipaine ohjausta kompuroiden välillä. Ainoastaan hukkaportti ja ahtimien vaihto läpälle solenoidi.
Softan joudut ottamaan 220-250 mallista ja solenoidien ohjauksen tekemään samalla tavalla. Sillähän se sit pelaa.
Re: w204 om651 180cdi -> 250cdi??
Tämä läppä oli jokatapauksessa tarkotus muokata jo w202:seen virtauksella toimivaksi, piti kaivaa minkämoinen on tehtaan ratkaisu.
https://www.youtube.com/watch?v=kqXRKovXZhg
ilmeisesti tossa ongelmaa että ääntää, vaikka ei toiminnallisesti olekkaan rikki
https://www.youtube.com/watch?v=kqXRKovXZhg
ilmeisesti tossa ongelmaa että ääntää, vaikka ei toiminnallisesti olekkaan rikki
Re: w204 om651 180cdi -> 250cdi??
No en ole huomannut mitään ääntä 250tkm ajettuna, että ei se ihan heti ainakaan sitä meteliä ala tekemään.
Ahdinta muokatessa ei tullut mitään ihmeellistä vastaan venttiilissä eikä oikeastaan muutenkaan koko turbo paketissa.
Ahdinta muokatessa ei tullut mitään ihmeellistä vastaan venttiilissä eikä oikeastaan muutenkaan koko turbo paketissa.
Re: w204 om651 180cdi -> 250cdi??
Onko noissa molemmissa moottoreissa esim. mäntien jäähdytys öljysuihkuilla tms. pienempää eroa vaikka sama lohko onkin? Vai kestääkö ilmankin?
Re: w204 om651 180cdi -> 250cdi??
Sen mitä olen itse tutkinut niin kaikissa on mäntien jäähdytys suuttimet. En suutin ja turbo eroja kummempia ole löytänyt. Ja joissakin se öljyn säätöventtiili.
Re: w204 om651 180cdi -> 250cdi??
Onkos muuten suositella mitää kohtuuhintasta ja toimivaa työkalua ecun karttojen muokkaukseen?
On muuten kivasti vääntävä ja taloudellinen moottori tää om651 ja käy rumasti 335tkm ajettu om651 paljo nätimmin kävi 577tkm ajettu om611. voipi olla ketjussa venymää jo hyvästi ja suuttimet vaatii huoltoa, pitää mielenrauhan vuoksi jokatapauksessa jakopääsetti vaihtaa ku ei 130€ enempää febi setti maksa, ja ilmeisesti ainaki ketjun saa yläkautta vaihdettua. Laahaimet ja kiristin vähä vielä auki minkälaista työtä vaatii.
On muuten kivasti vääntävä ja taloudellinen moottori tää om651 ja käy rumasti 335tkm ajettu om651 paljo nätimmin kävi 577tkm ajettu om611. voipi olla ketjussa venymää jo hyvästi ja suuttimet vaatii huoltoa, pitää mielenrauhan vuoksi jokatapauksessa jakopääsetti vaihtaa ku ei 130€ enempää febi setti maksa, ja ilmeisesti ainaki ketjun saa yläkautta vaihdettua. Laahaimet ja kiristin vähä vielä auki minkälaista työtä vaatii.
Re: w204 om651 180cdi -> 250cdi??
Ecun karttojen muokkaukseen Winols, lukuun ja kirjoitukseen Kess, klooniin ja täydelliseen backuppiin Ktag.
Rallatus voi tulla alipainepumpusta, hihnapyöristä, laturista.
Ei välttämättä ketju.
Rallatus voi tulla alipainepumpusta, hihnapyöristä, laturista.
Ei välttämättä ketju.
Re: w204 om651 180cdi -> 250cdi??
https://www.youtube.com/watch?v=GRAWtJLo3HI samankaltanen
otimpa pätkän videota ja latasin tubeen
https://www.youtube.com/shorts/6rDziIIaapk
hammaspyörien pikku välyksistä tulee varmasti osa äänistä, kun niitä läjä jakoketjun alapuolella
Heitän RVS litkut jokatapauksessa kaikkialle ja katotaas muuttuuko ääni yhtään.
otimpa pätkän videota ja latasin tubeen
https://www.youtube.com/shorts/6rDziIIaapk
hammaspyörien pikku välyksistä tulee varmasti osa äänistä, kun niitä läjä jakoketjun alapuolella
Heitän RVS litkut jokatapauksessa kaikkialle ja katotaas muuttuuko ääni yhtään.