200 cdi, piristystä+teoriaa
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Minkälaista vaikutusta olis jos heittäis 270 cdi:n ahtimen tuommoseen valmiiksi ohjelmoituun 220 cdi vai vaatiiko uudelleen ohjelmoinnin. Auto taitaa olla Om611 vuosimalli 2002 (uitettu jostain ulkomailta tänne,ei ole minkäänlaisia lämmittimiä )
edit. Niin ja tämä on automaatti, miten nuo ruukaa kestää pienen piristyksen?
edit. Niin ja tämä on automaatti, miten nuo ruukaa kestää pienen piristyksen?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Hyvin,MakeNsr kirjoitti:Minkälaista vaikutusta olis jos heittäis 270 cdi:n ahtimen tuommoseen valmiiksi ohjelmoituun 220 cdi vai vaatiiko uudelleen ohjelmoinnin. Auto taitaa olla Om611 vuosimalli 2002 (uitettu jostain ulkomailta tänne,ei ole minkäänlaisia lämmittimiä )
edit. Niin ja tämä on automaatti, miten nuo ruukaa kestää pienen piristyksen?
Kestää paremmin kuin manuaali
ja muuhun löytykkin vastuas jo tästä ketjusta,
sekä monesta muusta
Mökkillä
'
'
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ti 21.03.2006 13:09
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Moi.
Ostin tuossa paljon ajetun s203 OM646 200cdi:llä. Moottori on mielestäni aika kovaääninen ja kalkattaa jonkin verran. Autoon on edellisen omistajan toimesta laitettu optimoiautosi.fi ohjelma. Voisiko tuo ohjelma aiheuttaa tuota poikkeuksellisen kovaa käyntiääntä, ennakot pielessä tms.? Hyvin tuntuu kulkevan, eikä savuta, ei kuluta liikoja, mutta käyntiääni on rankka.
Ilkka
Ostin tuossa paljon ajetun s203 OM646 200cdi:llä. Moottori on mielestäni aika kovaääninen ja kalkattaa jonkin verran. Autoon on edellisen omistajan toimesta laitettu optimoiautosi.fi ohjelma. Voisiko tuo ohjelma aiheuttaa tuota poikkeuksellisen kovaa käyntiääntä, ennakot pielessä tms.? Hyvin tuntuu kulkevan, eikä savuta, ei kuluta liikoja, mutta käyntiääni on rankka.
Ilkka
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
.
No joo, periaatteessa kyllä.
Esim polttoaineen lämpötilan korjauskartan näpelöinti aiheuttaa tuollaista käyttäytymistä.
Ruiskutksen ajoitus menee silloin pieleen.
No joo, periaatteessa kyllä.
Esim polttoaineen lämpötilan korjauskartan näpelöinti aiheuttaa tuollaista käyttäytymistä.
Ruiskutksen ajoitus menee silloin pieleen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Vähän vanhaa asiaa,mut selvisikö ikinä se mikä sitä ahtoo rajoitti siinä 3000kieppeillä näin 15 vuoden jälkeen
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke 02.10.2019 15:39
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Om646 kone, 647 turbo, 646 säädin (vipu muokattu). Onko tälle viritelmälle ominaista kauhea compressor surge, kun päästää kaasun nopeasti? Miten eroon tästä?
(Muokattu kysymystä, aiempi selvisi ahtovuodon tilkitsemällä)
(Muokattu kysymystä, aiempi selvisi ahtovuodon tilkitsemällä)
Viimeksi muokannut Liibalaaba, Pe 17.06.2022 19:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Laita se 647 säädin myös, sillä on toiminut ohjelmoinnin kanssa ihan jees.
- Eestiläinen
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: Su 30.10.2022 15:48
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Niin, Terveisä tälle porukalle.
Ylläpito on vissiin talvi unissa jo, piti nyt erikseen tehdä tili tänne... s-postin kautta ei näköjään saa yhteyttä.
Mutta asiaan, E270 ( Väyrynen ) turbo ja korkeapainepumppu on onnistuneesti laitetut Sports Coupe'n. ( W203 2001v C220 cdi/ Om611 )
Tämä tiedo sit näille ketkä tulevaisuudessa halusivat tehdä sama asia. Molemmat meni "heittämällä" ilman probleemeja.
Pientä päivitystä nyt ekan kunnon ajon jälkeen. ( Lauantaina kasatut, maanataina pitempään ajoon)
Vie viisarin mukan enemmään polttoainetta, verrattuna näytöllä olevaan kulutukseen. ( On toki tallatut, koskaan pitää testata )
Jaksaa hyvin vääntää kaupungin ajossa.
Käynnistyy kylmänä nopeammin.
Max paine mitä nähnyt- 1,4bar ( 0.8-1.4 väli käy suht nopeasti )
Ei savuta.
Ylläpito on vissiin talvi unissa jo, piti nyt erikseen tehdä tili tänne... s-postin kautta ei näköjään saa yhteyttä.
Mutta asiaan, E270 ( Väyrynen ) turbo ja korkeapainepumppu on onnistuneesti laitetut Sports Coupe'n. ( W203 2001v C220 cdi/ Om611 )
Tämä tiedo sit näille ketkä tulevaisuudessa halusivat tehdä sama asia. Molemmat meni "heittämällä" ilman probleemeja.
Pientä päivitystä nyt ekan kunnon ajon jälkeen. ( Lauantaina kasatut, maanataina pitempään ajoon)
Vie viisarin mukan enemmään polttoainetta, verrattuna näytöllä olevaan kulutukseen. ( On toki tallatut, koskaan pitää testata )
Jaksaa hyvin vääntää kaupungin ajossa.
Käynnistyy kylmänä nopeammin.
Max paine mitä nähnyt- 1,4bar ( 0.8-1.4 väli käy suht nopeasti )
Ei savuta.