Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Emese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 09.04.2023 17:45

Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.

Viesti Kirjoittaja Emese »

Volkkarimies harkitsee mersutiimiin siirtymistä ja kaipaa vinkkejä autokaupoille.

Potilaassa takailmajouset ei toimi. Voiko autoa ajaa 150km pussit tyhjinä :lol:
Jos vika on ilman tuotossa niin voiko pusseja täyttää siirron ajaksi erillisellä 12v renkaantäyttölaitteella tms?
Raato tarvisi saada kotio omin voimin.

Mitä ostajana kannattaisi tutkia ja testata?
Puolimiljoonaa ajettu OM 646.961
Onko manuaalivaihteistossa heikkouksia?

Miten näitten mesrujen ohjelmointi käy?
Vaggilaiseen mpps kaapeli ja ilmaisohjelma toimi halvalla ja hyvin.
Onko mersuun vastaavia tee se itse apuja?

Kiitos kaikista neuvoista, asiat löytää etsimällä aikanaan itsekin mutta kysymällä saa alkuun tietoa nopeammin.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17242
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Voi ajaa, yleensä iskarit ym kestää yllättävän hyvin. Mitään takuuta ei voi tietenkään antaa että ei mikään rikkoutuisi.
wiimax.fi
Emese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 09.04.2023 17:45

Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.

Viesti Kirjoittaja Emese »

Tuossa taitaa olla gt1852v?
Riittääkö suuttimet fiksusti 200hp tehoihin?
racer123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 416
Liittynyt: Pe 20.06.2014 18:59

Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.

Viesti Kirjoittaja racer123 »

200hp kintaalla taitaa olla aika lailla vakiosuuttimien maksimikapasiteetti, ehkä hiukan yli. Ahdin on joo GT18
Tähdelliset: S211 E270CDI, W210 E420, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Emese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 09.04.2023 17:45

Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.

Viesti Kirjoittaja Emese »

Sedanin tukivarret pitäisi sopia farkun perään mutta mitkä jouset niiden kaveriksi? Keneltä voisi kysellä?
Sedanin jouset ei taida toimia?
Miksi valojen korkeussäätö ei toimisi rautajousilla?
Sellaista väitetään monessa keskustelussa, entä miten ne saa toimimaan?
Onko tietoa onko katsastuksen suhtautuminen muuttunut jousimuutokseen?
Äkkiseltään vaikuttaisi että vikadiagnostiikka ja ohjelmointi ei olisi niin helppoa ja halpaa kuin volkkareissa.
Mitkä on edullisimpia apuvälineitä mitä mersun elektroniikka vaatii yhteistyön tekemiseen?
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1054
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Edullisin on harrastaja, joka osaa ”jotain” tehdä. Hirmuinen työ olla itse osaavinaan jotain tehdä, kunhan hommaa laitteet :think:

Ainakin minä maksan mielummin harrastajalle, se työ ja sijoitukset ”opiskeluun” on melkoinen sijoitus ,imho.

Toiset tietysti yrittää kattaa edes pienen osan ajallisesta/rahallisesta sijoituksestaan asiaan, mutta kyllä se sydän pitää sykkiä harrastuksiin, jotta mielenkiinto asiaan säilyy, ettei siitä tule rutiinia :think: harrastus on innovaatio ja työ on tapa säilyä rahallisesti hengissä, kaksi asiaa millä ei ole mitään tekemistä keskenään

Suurin paskapuhe on, etteihän tätä työnä miellä, kun tekee mitä haluaa päivittäin
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17242
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Miksi sinne rautajousia pitäisi värkätä ? Ostaa tuollainen auto ja heti pilata ennen kuin edes pääsee kokeilemaan millainen se on :(
Vikadiagnostiikkaa en osaa verrata volkkariin, mutta edullisin apuväline on halvin merkkitesteri eli muutama satanen pitää sijoittaa.
Autocomit delphit ym on mitä on, itse en niihin laittaisi rahaa. Toivottominta on vikakoodinlukijalla lukea koodit ja huudella niitä foorumeilla julki että mistähän johtuu ja mistähän johtuu...
wiimax.fi
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3970
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Mpps toimii mutta pitää olla laadukas mikään kympin kahden piuha ei ole niin luotettava että lähtisin sillä ohjelmoimaan.
Klooni ecusta on pakollinen melkein jos meinaa yhtään enempää sitä tökkiä. Tai tietty jos tykkää haasteita hankkia niin ei kloonia.

Ilmais softat ei toimi ohjelman tekoon eli vagecu suiten voit unohtaa tai vastaavat.
Ohjelma rakenne on saman kaltainen mutta toiminta eri.
Kyllä siihen tunteja palaa jos haluaa kunnolla tehdä, ja tietoa joutuu kaivelemaan, jotain löytyy haulla täältä foorumilta.

Unhoda ne rautajouset heti kättelyssä jos siinä on pussit, ja jos korjaaminen on liian kallista älä osta mersua vaan pysyttele klonksvagenissa.
Emese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 09.04.2023 17:45

Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.

Viesti Kirjoittaja Emese »

Mersussa ei varmaan ole mitään muuta hyvää kuin että se on tilava farkku, siksi se vähän kiinnostaa.
Mutta kun edes takajousia ei ole osattu tehtaalla tehdä niin onhan se vähän säälittävä aihio.
Mua ei kiinnosta kuljettaa autoa hinausauton kyydissä niin pitäähän tuollainen suunnitteluvirhe korjata ja onhan niitä muutkin korjaillut.
Ei se kyllä tee se itse miehen vaihtoehdolta kuulosta jos ainoa ratkaisu on vaihdella uusia osia kunnes toimii hetken.
Varauduin jo siihen että mersu on pukeilla puolet vuodesta ja ajaisin sillä vain kesäisin.
Jos tonnilla ei saa toimivaa Mersua joka ei jätä tienpäälle niin ei sitä voi luotettavaksi kehua.

Noh, mutta jos foorumilta löytyis muita budjetti ropaajia niin nöyrän kiitollisena otan neuvoja vastaan.
Jos yritän ja epäonnistun niin osaan ainakin kertoa muille vähän enemmän kuin että älä edes yritä.

Vähän sama valitusvirsi oli alkuun vag forumillakin mutta kaikkiin kysymyksiin löytyi lopulta vastaukset ja kaikki tuunaukseni on toiminut loistavasti.

Mersu vaikuttaisi olevan kuitenkin vähän kalliimpi ylläpitää, pitää vielä miettiä onko se sen arvoinen.
Auton merkillä ei ole mulle mitään arvoa.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12606
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.

Viesti Kirjoittaja epk »

Onhan ne kamalan huonot takana ilmajouset, kestään vain sen ~300tkm ajella. Toki siinä kohtaa tekemätön homma, kun laittaa tonnin autoon uudet ~600 euron pussit. Käytettyjä saa 100-150e pari joten sellaisethan ne täytyy metsästää.


On kyllä niin vitsi ostaa tonnilla ihan mitä tahansa mersua (tai ylipäätään mitään autoa) ja kuvitella ettei joudu tuplat ostohintaan nähden sitä korjaamaan :lol: :lol: :lol:
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1026
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Minkälainen suunnitteluvirhe on mersun takailmajousituksessa? Olipa kontti tyhjä tai maksimikantavuudella niin auto on samassa asennossa? Mitenkähän niillä rautajousilla isossa autossa missä iso kontti ja vielä peräylitystä aika reilusti?
Kaikkea sitä kuulee… oikein ja säännöllisesti huollettuna todella pitkäikäinen järjestelmä.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1054
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Ja tottahan se on, että melkein joka automerkillä on takajousitukselle omat ”tasaavat” systeemit kehitetty jo kivikaudella. Ainoa ongelma niissä yleensä on varaosien saaminen, kun parastaennen tulee väkisin vastaan, eikä varaosia enää ihan kaikkien merkkien osalta valmisteta

Oma mielipide on, ettei köyhällä ole varaa ostaa kuin parasta ja se on yleensä se oem tason vaihtoehto
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17242
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Auton merkillä ei ole mulle mitään arvoa.
Ei meitäkään jotka kysymyksiin vastaillaan kiinnosta millä merkillä ajelet tai mitä pidät hyvänä automerkkinä ja miksi niin teet, kunhan vaan yritetään ohjailla fiksuun tekemiseen kun neuvoja kysellään mersuihin liittyen tällä foorumilla.
Jos tonnilla ei saa toimivaa Mersua joka ei jätä tienpäälle niin ei sitä voi luotettavaksi kehua.
Jos tuossa oli olennaiset pointit niin omien kokemusten perusteella vahva suositus Skoda Felicialle, kun VAG vehkeet on ennestäänkin tuttuja.
S211 koko- ja ikäluokasta haaveita vain tonnin budjetilla mistään merkistä, ja jos nyt tähän joku tulee kertomaan miten on jollain viidelläsataa naapurin mummolta ostetulla mondeolla/passatilla ajanut vuositolkulla ongelmitta, niin joojoo tottakai plaaplaaplaa.
wiimax.fi
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3970
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ai tonnin mersu, tuota noin kannattaa ihan suoraan kolminkertaistaa se budjetti.

En mitenkään vtuiluna mutta tonnilla ei saa oikeasti mitään luotettavaa autoa. Alkaa olemaan ne luotettavat kilometrit ajettu.
Itse en viitsisi edes harkita tuohon budjettiin mersua, jonkun Fordin tai Opelin sillä voi saada.
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1026
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Enempi olisin mersujen kohdalla huolissani ruostumisesta. Osia kyllä saa vähänkään tavallisempiin malleihin kohtuu hinnalla ja moni paikka on mietitty sillä tavalla että järkevä korjaaminen/huoltaminen on kohtuudella mahdollista. Mutta kun ruoste pääsee niskan päälle niin minulla ainakin mielenkiinto on melkein nollissa koko laitteeseen. Osien vaihtaminen tms remontti ei varmaankaan ole ongelma emesen tapauksessa?
Mutta se ajatus että tonnilla toimiva auto pitemmäksi aikaa on kyllä täyttä p…kaa! Ainakin tämän mallin tapauksessa. Ainoa mahdollisuus tonnilla on sopivan ikäluokan japsi mutta saattaa olla että muissa ominaisuuksissa joutuu aavistuksen joustamaan verrattuna 211-mersuun?
Toisaalta taas 211 korimallin mersu alkaa olemaan sellaisissa hinnoissa että miltä muulta merkiltä tai mallilta saa samalla rahalla yhtä paljon ajo-ominaisuuksia/mukavuutta jne?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 912
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Tonnin mersu? W124, pari neliötä peltiä ja kempin kolvi. :D
Emese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 09.04.2023 17:45

Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.

Viesti Kirjoittaja Emese »

500tkm ajettu manuaali, ainoat ongelmat on kai taka jouset ja valojen säätö. Jos niistä pääsisi kerralla eroon niin en näe syytä miksei tonnin mersulla pääse alkuun.
En siis kaipaa ilmajousia ja niitä luopuminen ei veisi yöunia, päinvastoin.
Tonnin a6 Audilla on nyt pian menty 100tkm mutta se alkaa ruostua ikävästi. Tekniikka pelaa täydellisesti.
Joskus 400tkm ajetussa voi käydä tuuri jos turbo ja 2massa on just vaihdettu.

Halogeeni valoissa on ilmeisesti eri säätö ja niitä voi säätää manuaalisestikkin.
Eli raadin suosituksesta rautajouset ja halogeenivalot.
Valoista jää ilmeisesti jotain vikavaloja kojetauluun..
Mutta matka jatkuu.

Vika voisi olla toisessa pussissa ja sen vaihtamalla matka jatkuu tai sitten ei.
Vanhaan raatoon ei haluaisi heti laittaa tonnia korjaukseen kun ei tiedä millainen romu se muuten on.

Pahin skenaario olisi että ilmajouset hajoaa jossain reissussa eikä itse voi tehdä mitään.
Rauta olisi silloin rautaa.
Vai uskaltaako mersuilla muutenkaan kotoa kauas lähteä?
Kuormaa mulla ei tule kuin ehkä 100 kiloa mutta tilaa tarvii olla.
30€ kaapelilla ohjelmoinnit on onnistunut ongelmitta mutta parempi sen käyttö on minimoida.
Egr tarvis saada pois ja tietty vähän optimoida syöttöä ja ajoitusta.

Jos nyt unohdetaan se että onko missään mitään järkeä niin voisiko rautajousilla ja halogeenivaloilla saada auton leimattua ja kaksi yleistä vikapesää eliminoitua pysyvästi?

Nyt kun pakolliset alkuvittuilut on saatu hoidettua niin jatketaan vääntämistä hyvässä hengessä.
Emese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 09.04.2023 17:45

Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.

Viesti Kirjoittaja Emese »

Ymmärsinkö oikein että jos ilmajousituksen säätö ei saa signaalia ilmapussin säätöventtiililtä niin säätö menee vikatilaan ja säätää valot alas olettaen että perä on alhaalla?
Ja että säätö voisi mahdollisesti toimia jos venttiileiden tilalle laittaa sopivat vastukset?
Silloin ei siis ehkä tulisi mitään vikailmoitusta valoista mutta mahdollisesti tulisi jousituksesta jos tasonsäädin kertoo jousituksen olevan ns väärällä korkeudella?
Jousituksen voisi tietty shimmata oikealle korkeudelle.
Avatar
puunakki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 579
Liittynyt: Ke 27.05.2015 08:38

Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.

Viesti Kirjoittaja puunakki »

Tuohon leimaamishommaan senverran otan kantaa, että S211:stä ei rautajousien kanssa (takana) saa leimattua. Kaikki farmarit kun on tehtaalta lähtiessään ollut pusseilla, niin hyväksyttyjä muutos-sarjoja ei ole saatavilla.

Toki jos katsuri katsoo läpi sormiensa, tai ei tiedä asiasta, niin kaiken saa leimattua.
Käyttikset:
MB S213 200d -18

Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86

Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12606
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.

Viesti Kirjoittaja epk »

asiasta monta kertaa jauhettu täälläkin, mutta kai sitä vieläkin voi rautalangasta vääntää jos vaikka menis jollekkin läpi.

Jos ne rautajouset haluaa väenvängällä sinne tunkea niin pitää mainitut tukivarret vaihtaa sedanin vastaaviin ja ostaa jouset sinne. Sitten ostat jostain halogeeni valot (eli umpiot vaihtoon ?) ja asentelet manuaalisäädön valoille. Sitten pelaat korkeuden kanssa että saat sinne edes jotain kuormankanto kykyä, myös edessä pelaat korkeuden kanssa, mahdollisesti uudet iskarit/jouset sinne. Kaiken tämän säätämisen ja osien oston kanssa, ei voi kuin ihmetellä että minkä ihmeen takia sinne ei voi vain heittää ne ehjät ilmajouset paikalle ilman mitään murheita. Siis ei vaan mitenkään päin matikka ja järki täsmää näiden rautajousi pelleilyjen kanssa :eh:
jjm95
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ti 14.09.2021 13:22

Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.

Viesti Kirjoittaja jjm95 »

Itse laittaisin tälläiset ja unohtaisin rautajouset. Kompuran ilmansuodatin vaihtoon ja ryynien vaihto/kuivaus.
S204 220cdi -08
ex S203 200cdi -01
ex S211 280cdi -07
racer123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 416
Liittynyt: Pe 20.06.2014 18:59

Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.

Viesti Kirjoittaja racer123 »

Jos joku väkisin tahtoo rautajouset, niin voin vaihtaa omassa autossani olevan setin täyteen ilmaperään (ohjainlaite, kompura, pussit, tasonanturi jne) :)
Tähdelliset: S211 E270CDI, W210 E420, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 912
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Hirveä mersukuume tuntuu kaikista puheista huolimatta olevan kun vaikka laittomaksi viritelty pitäisi tonnilla saada. Säästä nyt rahasi, vaikeuksia saa itselleen ilmaiseksikin, ei siihen tonnia tarvitse käyttää.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17242
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Rautajousia 211 farkkuun taakse ei laillisesti saa, mutta saahan niillä leimattua jos katsastushenkilö ei huomaa / välitä.
Valojen korkeussäätö lienee edelleen korjauskehotuksen arvoinen asia, joten ihmettelen miksi sitä tässä edes pohtia ottaen huomioon muut viestiketjun jutut.
Eikö auton jousituksessa siis ole yhtään ehjää komponenttia, kun ilmapussien venttiilitkin hajalla ? Ei kai kaikkea ole pakko paskoa jos vaihtaa rautajouset, jos korkeussäätö kaipaa niitä venttiileitäkin toimiakseen (en tiedä kaipaako) niin voihan ne jättää johtojen päähän ja siirtää vaikka autoon sisälle.

Arnott C-2896 sarjan itse hankkisin, joskus aikojen alussa olen yhteen asentanutkin Arnottit jotka asiakas oli itse hankkinut.
Silloin mukana ei ollut palikkaa joka kuittaa vikavalot pois. Tuo ei tässä tapauksessa ole vaihtoehto, kun aika mahdoton löytää purkuosana, mutta tuleepahan ehkä jollekulle lukijalle hyödyksi.
https://www.arnotteurope.com/fr/2016/07 ... available/

Jos on toiveita että tuo kai pakolliseksi koettu takki auki - asenteella foorumille saapuminen muuttuu pikkuhiljaa fiksummaksi niin ehkä tästä asiallinen keskustelu muotoutuu.
wiimax.fi
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1026
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Oletko ajanut farmari 211:lla mihin on taakse laitettu rautajouset? Sen lisäksi että auton arvo putoaa olemattomiin (no en tiedä kuinka paljon on merkitystä tonnin 211:n arvon putoamisella) niin auton ajo-ominaisuuksista ei ole paljoa jäljellä. Tyhjänäkin raskasperäinen auto… pitkähkö takaylitys jne. Mitkä rautajouset ajattelit laittaa? Sedanista alatukivarret ja jouset?
Ei millään pahalla mutta mieti vielä…
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Emese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 09.04.2023 17:45

Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.

Viesti Kirjoittaja Emese »

Kiitos vastauksista, nyt tuli jo vähän perustelujakin.
Arnotin rautasarjaa ajattelin. Onhan se kuitenkin ns tehdastehty ja kyllä jousitusmuutoksia muutoskatsastetaankin.
Miksi ei Mersuun?


Perästä tulee varmasti jäykempi mutta olen muutenkin tykännyt farkuissa jämäkistä kuormajousista.
Epäilen että se olisi ongelma, eihän tuo mikään urheiluauto ole muutenkaan.

Suuriin syy muutokseen olisi käyttövarmuus.
Jouset toimii kun auton käynnistää keväällä lumikinoksesta.
Jousille ei olisi markkinoita jos ilmajouset olisi tarpeeksi hyvät. Jenkeissä niitä on tarjolla paljon enemmän.

Jousitus tuntuma on täysin mielipidekysymys enkä pakota ketään muuta niistä tykkäämään. Hienoa jos sulla on Mersu jonka ilmajousituksen olet tyytyväinen.

Kukaan ei siis tiedä miten ksenonien valojensäätö toimii ja että miksi se ei toimi rautajousilla.
No ei kaikkea voi tietää, pitää kysellä muualta löytyisi asiantuntemusta.

Ilmajousituksen voi ohjelmoida pois jolloin siitä ei tule vikailmoituksia. Sen voi tehdä myöhemmin, nyt aiheena on leiman saaminen.

Kaikki vanhat autot on romuja ja jossain vaiheessa ei enää kannata korjata.
Nyt liikutaan siellä alarajan tuntumassa.
Mese tulisi kesäutoksi joten voisin laitella sitä vähitellen.
Jos perästä tulisi selvästi keulaa jäykempi niin eteen voisi katsella jäykempiä jousia. Koko kosla saisi myös nousta niin käyttömukavuus paranisi.

Onhan se nyt ihan selvää että halvan romun hankkiminen on harvoin hyvä ajatus.
500€ passat oli hyvä ja tonnin Audi myös.
Mersu pääsi listalle koska om646 moottoria verrataan luotettavuudessa 1.9td moottoriin.
Manuaali vaihteisto pitäisi myös olla hyvä.

Ehkä ilmajousitus kannattaa kuitenkin säästää jos ne raudat sit on täysin kelvottomat.
Mulla tosiaan tulee max 100kg kuormaa kyytiin.
Voisihan jousimuutosta käydä vielä kyselemässä konttoriltakin.

Kyllä mä järkiperusteluja kuuntelen vaikka toisilla meneekin vahvasti tunteisiin mersun tekniikan ylivertaisuuden kyseenalaistaminen.

Itse en tiedä autoista paljoakaan ja siksi täällä kyselen.
Emese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 09.04.2023 17:45

Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.

Viesti Kirjoittaja Emese »

Arnotti ei kai sovi eleganceen, jää liian alas.
Se olis yks hyvä syy hylätä tuo suunnitelma.
Mistähän se ero tulee?
Korin luulisi olevan sama.
Emese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 09.04.2023 17:45

Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.

Viesti Kirjoittaja Emese »

Ahaa eli rautajouset on tehty avantgardelle joka on 15mm matalampi.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12606
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.

Viesti Kirjoittaja epk »

Järkiperustelut on jo annettu ja niitä ei selvästi kuunnella, joten se siitä :D
apa100
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Ke 02.01.2019 21:31

Re: Neuvokaa MB 220T CDI Elegance STW ostajaa.

Viesti Kirjoittaja apa100 »

Ehjää ei kannata korjata sanottiin joskus.....
W219 2008
W204 2008
R170 1998

ex:W205 2020
ex:W169 2005
ex:W209 2003
ex:W246 2013
Vastaa Viestiin