Starttiakun kunto. Näytössä UB ja IB
Starttiakun kunto. Näytössä UB ja IB
Ei varmaankaan kaikista luotettavin tapa ymmärtää auton starttiakun kuntoa mutta auton omassa näytössä näkyvä akun lukemat näyttää UB 11.9V IB -8A ja auto ajossa se näyttää UB 14.9V ja IB 2.1A. Mitä tuommoisista lukemista voisi päätellä edes suuntaa antavasti? Mitä nuo lyhenteet UB ja IB tarkoittavat?
Re: Starttiakun kunto. Näytössä UB ja IB
Arvaus: U = jännite , I = virta ja B = battery(akku). Missä tilanteessaa tuo 11.9V ja -8A on mitattu ? Paikoillaan kaikki sähköt päällä ? Jännite on aika matala ja kohtuullinen purkuvirtakin. Veikkaus on että akku alkaa olla loppumetreillään.
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Re: Starttiakun kunto. Näytössä UB ja IB
Tänä aamuna kattoin eli oli eilisestä asti levännyt siinä ruudussa. Toi eka lukema siis ennen starttia, ja virta päällä sen verran että sai ohjausnäyttön päälle
Re: Starttiakun kunto. Näytössä UB ja IB
Akun lepojännitteeksi tuo on alhainen. Oletko mitannut yleismittarilla akun jännitettä. Valot ( halogeenit?) syö virtaa ihan mukavasti joten tuo IB ei ole oleellinen tieto tässä. Tietenkin voit akkuliikkeessä testata akun käynnistyvirran mutta jos mun akku (vanha) näyttäisi tuollaisia jännitteitä niin vaihtaisin uuden. Jos taas tuo on uuden akun lukema niin joko se ei lataannu ( jännite on kyllä hyvä ajossa eli voi olla huono akkukin) taikka purkaa sitä yön aikana johonkin.
Kaikki on kuitenkin spekulaatiota kun ei ole kaikkia tietoja tiedossa.
Kaikki on kuitenkin spekulaatiota kun ei ole kaikkia tietoja tiedossa.
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Re: Starttiakun kunto. Näytössä UB ja IB
No siellä herää yksi jos toinen ja kolmaskin järjestelmä unestaan jo kun oven avaa, eli virrankulutusta on, näytönkin mukaan 8A.
Näytön jännitteestä siinä vaiheessa hankala päätellä mitään. Ajossa näkee, että laturi on OK.
Jos akun kunnon haluaa tietää, niin testauttaa sen. Jos tuntuu pahalta maksaa testistä jotain, niin muutamalla kympillä saa aivan kelvollisen digitaalisen akkutesterin omaksi.
Näytön jännitteestä siinä vaiheessa hankala päätellä mitään. Ajossa näkee, että laturi on OK.
Jos akun kunnon haluaa tietää, niin testauttaa sen. Jos tuntuu pahalta maksaa testistä jotain, niin muutamalla kympillä saa aivan kelvollisen digitaalisen akkutesterin omaksi.
wiimax.fi