500SL 1990

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Noo, kyllähän se Matkahuollon kautta sarja Ruotsiinkin kulkee. Ja Completokselta nuo tarvikkeet ainakin tulis perille. Itse ostaisin surutta uudet tarvikkeet. Nuo 30-vuotta vanhat käytetyt on järjestään niin surkeessa kunnossa, että tulee tuplahintoihin oiottuna ja maalattuna.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

https://www.maxilite.ch/
Tuolta tulee ruotsiinkin.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

EVO X kirjoitti: Ti 16.05.2023 09:26 Noo, kyllähän se Matkahuollon kautta sarja Ruotsiinkin kulkee. Ja Completokselta nuo tarvikkeet ainakin tulis perille. Itse ostaisin surutta uudet tarvikkeet. Nuo 30-vuotta vanhat käytetyt on järjestään niin surkeessa kunnossa, että tulee tuplahintoihin oiottuna ja maalattuna.
Se on kyllä ihan totta :)
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

tahtoomersun kirjoitti: Ti 16.05.2023 10:04 https://www.maxilite.ch/
Tuolta tulee ruotsiinkin.
Kiitos vinkistä :)
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

epk kirjoitti: La 13.05.2023 21:01 höpö höpö, tuon kokosilla vanteilla otat tietysti takaa alemmas jotta keulan kanssa samoissa (eli inan korkeamalla kuitenkin).
Katoin tänään tuota perää ja siellä on kolmoskumit jousien päällä eli ne korkeemmat. Tilaan siihen ykköset, eli matalimmat koska silloin madaltuu noin 20mm takaa ja se pitäis sitten olla ihan ok. Nyt siinä ei ole takana oikeastaan yhtään camberia ja jos nostan sitä eestä niin camber menee positiiviseks edestä, vaikka sen pystyy kyllä korjaamaan niillä camberpulteilla. Mutta oikeassa olet että perästä taitaa olla liian korkea jostain syystä..
Oiskohan joskus vaihettu jouset taakse ja ne on väärät..
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1464
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja Wikke »

pasi84 kirjoitti: Ti 16.05.2023 20:29
epk kirjoitti: La 13.05.2023 21:01 höpö höpö, tuon kokosilla vanteilla otat tietysti takaa alemmas jotta keulan kanssa samoissa (eli inan korkeamalla kuitenkin).
Katoin tänään tuota perää ja siellä on kolmoskumit jousien päällä eli ne korkeemmat. Tilaan siihen ykköset, eli matalimmat koska silloin madaltuu noin 20mm takaa ja se pitäis sitten olla ihan ok. Nyt siinä ei ole takana oikeastaan yhtään camberia ja jos nostan sitä eestä niin camber menee positiiviseks edestä, vaikka sen pystyy kyllä korjaamaan niillä camberpulteilla. Mutta oikeassa olet että perästä taitaa olla liian korkea jostain syystä..
Oiskohan joskus vaihettu jouset taakse ja ne on väärät..
Minusta tuo takapää on oikealla korkeudella (kun vertaan omaan 320:een), paremminkin edestä sais vähän nostaa. Jos laitat joskus ne 16" orkkisvanteet niin näyttää hassulta jos on liian matala. :)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Wikke kirjoitti: Ke 17.05.2023 06:15 Minusta tuo takapää on oikealla korkeudella (kun vertaan omaan 320:een), paremminkin edestä sais vähän nostaa. Jos laitat joskus ne 16" orkkisvanteet niin näyttää hassulta jos on liian matala. :)
Älä höpise :D
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Tullut vähän taas touhuttua :) Sain käsiks passelin stereon myös :D
Kuva
Taakse vaihdoin matalimmat kumit jousien päälle ja nyt onn tyytyväinen korkeuteen:
Kuva
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3897
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Hyvältä näyttää!
Vähän ehkä speisseriä laittaisin tuomaan vanteita ulos kaarelle mutta nämä on makuasioita.
Hieno kesäkruisailu auto ja väri on se avoon sopivin punainen.
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

MJPfin kirjoitti: Ke 24.05.2023 23:22 Hyvältä näyttää!
Vähän ehkä speisseriä laittaisin tuomaan vanteita ulos kaarelle mutta nämä on makuasioita.
Hieno kesäkruisailu auto ja väri on se avoon sopivin punainen.
Kiitos :) Meillä on loppukilometrit hiekkatietä joten en halua vanteita/renkaita enemmän ulospäin.. :D
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Auto sai vahauksen :)
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Auto vaikuttaa toimivan ihan hyvin, paitsi tuo katto hydrauli, täytyy talvella remontoida kaikki sen sylinterit :)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3897
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Näyttää hyvältä, mukava kurvailla hienolla klassikolla!
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja karra »

Siistin näköinen. Väri on hyvä, lauantaina oli kaksi samanväristä Kymen jaoksen ajelulla, toinen mustilla ja toinen creme nahoilla.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

MJPfin kirjoitti: Ma 19.06.2023 10:00 Näyttää hyvältä, mukava kurvailla hienolla klassikolla!
Kiitos :) On joo, ja kasikone saa tuntea joskus että saa tehä töitä myös :mrgreen:
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

karra kirjoitti: Ma 19.06.2023 10:07 Siistin näköinen. Väri on hyvä, lauantaina oli kaksi samanväristä Kymen jaoksen ajelulla, toinen mustilla ja toinen creme nahoilla.
Kiitos :) Ahaa, kiva että niitä vielä jonkun verran näkee liikenteessä :thumbup:
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

EVO X kirjoitti: Su 14.05.2023 21:56 No jos ei elämä ole kiinni Mersun varaosanumerosta vanteen sisäpuolella, niin saahan niitä 16” kaivoja Suomestakin uutena.
https://www.completos.fi/fi/tuote/vante ... -flat-face
Kiitos vinkistä, olen lähettänyt sähköpostia tuonne :) Kaivovanteet maksaa käytettynäkin yhtä paljon kuin nämäkin, tosin niissä on sitten kyllä yleensä renkaatkin mukana. Jos ostan nuo uudet niin sitten hommaan hyvät renkaat niihin sitten :thumbup:
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Sattu eteen 8-reikäset vanteet 8x16 et34 ja 124 numerolla joka on myös 129 numerolla käyvä, maksoin niistä 200euroa renkaikaineen :D Saan ne muutaman viikon kuluttua, nykyset vanteet menee myyntiin :)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3897
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Sitten vaan uusia kuvia kehiin miltä näyttää oikeilla vanteilla.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Juu kasireikäsiä 500E vanteita pyörii välillä jopa satasella. Muistaakseni viimeisimmät ostin itsekin 180€ juurikin uusilla renkailla.. niitäkin on useampi setti tullut omistettua. Sinänsä jännä kuinka paljon kalliimmat nuo 15-reikäiset on.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

EVO X kirjoitti: Ma 03.07.2023 22:53 Juu kasireikäsiä 500E vanteita pyörii välillä jopa satasella. Muistaakseni viimeisimmät ostin itsekin 180€ juurikin uusilla renkailla.. niitäkin on useampi setti tullut omistettua. Sinänsä jännä kuinka paljon kalliimmat nuo 15-reikäiset on.
Täällä ei löydä kasireikäsiä noin halvalla muuten.. maksaa useemman tonnin(monta sataa euroa).. täällä 15 tuumaset on paljon halvemmat kuin 16.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja EVO X »

15” suomessa on käytännössä romualumiinin hintaisia. 16” on sentään joku arvo.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Tullut jonkun verran ajeltua autolla nyt kesällä. Automaattilaatikko ei pelaa niinkun haluaisin. Vaihtaa myöhään noin 2500 kierroksen kohalla seuraavalle vaihteelle, vaihtaa kyllä hyvin, ei luista eikä nykähtele. Olen kokeillut säätää sitä vaijeria mikä menee laatikkoon ilman minkään näköstä muutosta ja alipaineventtiilin kytkenyt irti joka nostaa kylmänä vaihtamisen kierroksia eikä sekään auttanut.

Vaijerista on mennyt rikki se musta muovinuoli jolla sen saa säädettyä kohilleen joten vähän arvailuks menee se säätö siinä mutta kuvien perusteella olen kattonut sen suunniilleen ja vaikka siitä sitä sitten säätää mihin päin vaan niin ei vaikuta..

Filtteri ja öljyt on vaihtanut laatikkkoon ja öljytaso on oikea. Kun laittaa pakkia päälle auton ollessa paikallaan niin kuuluu semmosta pientä kitiniää, ihan niinkun joku remmi luistais laatikossa (vaikka ei siellä remmiä olekkaan).. Toimii muuten niinkun pitää.

En tiiä onko sitten tuo pitkän ajan, vuosien seisonta tehnyt jotain pahaa laatikolle ja venttiilipaketille, oisko siellä jotain tukossa?

Mietin että jos tekisin saman operaation kun tein mun 300tdt laatikolle joka kanssa on 722.3, vaihtaa jouset sinne venttiilipakettiin ja tiivisteet..

Kun moottori/laatikko lämpenee kunnolla niin silloin vaihtaa normaalisti. Ja yleensä kun lämpö moottorissa nousee sinne 100 asteeseen niin sit vaihtaa kunnolla. En tiiä sitten oisko tuossa alujäähyttimessä liian pienet öljykanavat? Öljyn lämmetessä kunnolla niin liukenee sieltä läpi paremmin?
Vain arvailuja tässä..

Toinen arvaus on että jos kaasuplokimen kickdown kytkin on jäänyt jumiin mutta silloinhan sen pitäis lähteä aina ykkösellä paikaltaan ja sitä se ei tee, lähte kakkosella..
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Mikä vaihteisto tässä olikaan? Mulla ei ole kyllä 5G ja 7G askit vaihdelleet yhtään sen erilailla oli kylmä tai kuuma, siitäkään huolimatta että olen aina käyttänyt keulalla erillistä öljynjäähdytintä ilman termostaattia eriytettynä moottorin vesikierrosta kokonaan. Vaikuttaakohan tämän ikäsissä moottorin MAF paljonkin vaihteiston toimintaan? Ainakin tuoreemmissa (M113 & 722.6) moottori-vaihteisto komboissa MAFfilla on suuri merkitys vaihteistonkin toimintaan.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

MouTine kirjoitti: To 14.09.2023 07:24 Mikä vaihteisto tässä olikaan? Mulla ei ole kyllä 5G ja 7G askit vaihdelleet yhtään sen erilailla oli kylmä tai kuuma, siitäkään huolimatta että olen aina käyttänyt keulalla erillistä öljynjäähdytintä ilman termostaattia eriytettynä moottorin vesikierrosta kokonaan. Vaikuttaakohan tämän ikäsissä moottorin MAF paljonkin vaihteiston toimintaan? Ainakin tuoreemmissa (M113 & 722.6) moottori-vaihteisto komboissa MAFfilla on suuri merkitys vaihteistonkin toimintaan.
Tässä on 722.353 vaihteisto eli 4G. Näissä on niinkuin myös 722.6 (5G) laatikoissa niin kylmänä vaihtojen nostojärjestelmä ja luulen että se on myös 7G laatikoissa. 5G ja 7G laatikoissa se hoituu elektroonisesti. Tässä 722.3 laatikossa se toimii alipaineventtiilin kanssa jota käskyttää moottorin ohjainyksikkö. Kun moottori on kylmä niin alipaineventtiili saa jännitteen ohjausyksiköltä ja venttiilin läpi kulkee alipaine laatikon bowdenkaapelin venttiilin joka nostaa tälloin vaihtokierroksia. Tehty siks että katalysaattorit lämpenee nopeemmin. Mun autossa kytken sen pois.
En tykkää huudattaa kylmää moottoria..

Mafia tässä ei taida olla? Ainut anturi on imuilman lämpöanturi ja sittenhän tässä on mekaaninen ruisku..
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Aloin eilen vähän tutkimaan lähemmin tätä.. otin moottorin muovikopat irti ja seurasin kaikki alipaineletkut ja sieltähän puuttuu alipaineletkuja.. Bensapaineen säätimessä ei ole edes letkua paikallaan.. ja joku toinenkin sähkönen venttiili siinä bensanjakajan luona missä on vain yks letku ja toinen pää on siitä auki..

Ilmapumpun ja egr venttiilin alipaineletkut otin kokonaan pois eilen koska ne ei ole kuitenkaan käytössä enään ja meni leimasta läpi hyvillä arvoilla. Ilmapumpun kaapeli on myös irti että ei kytke sitä päälle ollenkaan.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja MouTine »

pasi84 kirjoitti: To 14.09.2023 10:57
MouTine kirjoitti: To 14.09.2023 07:24 Mikä vaihteisto tässä olikaan? Mulla ei ole kyllä 5G ja 7G askit vaihdelleet yhtään sen erilailla oli kylmä tai kuuma, siitäkään huolimatta että olen aina käyttänyt keulalla erillistä öljynjäähdytintä ilman termostaattia eriytettynä moottorin vesikierrosta kokonaan. Vaikuttaakohan tämän ikäsissä moottorin MAF paljonkin vaihteiston toimintaan? Ainakin tuoreemmissa (M113 & 722.6) moottori-vaihteisto komboissa MAFfilla on suuri merkitys vaihteistonkin toimintaan.
Tässä on 722.353 vaihteisto eli 4G. Näissä on niinkuin myös 722.6 (5G) laatikoissa niin kylmänä vaihtojen nostojärjestelmä ja luulen että se on myös 7G laatikoissa. 5G ja 7G laatikoissa se hoituu elektroonisesti. Tässä 722.3 laatikossa se toimii alipaineventtiilin kanssa jota käskyttää moottorin ohjainyksikkö. Kun moottori on kylmä niin alipaineventtiili saa jännitteen ohjausyksiköltä ja venttiilin läpi kulkee alipaine laatikon bowdenkaapelin venttiilin joka nostaa tälloin vaihtokierroksia. Tehty siks että katalysaattorit lämpenee nopeemmin. Mun autossa kytken sen pois.
En tykkää huudattaa kylmää moottoria..

Mafia tässä ei taida olla? Ainut anturi on imuilman lämpöanturi ja sittenhän tässä on mekaaninen ruisku..
Jaajaa... No eihän tuossa mun horinassa ollut mitään mieltä sitten. Carry ooon... :D
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Savutesterillä kokeilin imusarjasta laittaa savua sisään ja löyty kaks vuotoa. Yks vuotopaikka oli alipainesähköventtiilin tulppa ja toinen oli alipaineletkujen jakorasia joka on tulipellin takana. Imusarjaa ei siis tarvii irrottaa. Kaikki suuttimet toimii nyt myös kun käytin ne ultraäänipesussa, kaks niistä oli tukossa.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3897
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Suhteellisen helpolla pääsit tuon kanssa. No olisihan kohta taas koko talvi aikaa rakentaa autoa.
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

MJPfin kirjoitti: La 30.09.2023 11:28 Suhteellisen helpolla pääsit tuon kanssa. No olisihan kohta taas koko talvi aikaa rakentaa autoa.
Joo tällä kertaa ainakin :D
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Laitetaanpa kuvia tänne :) Tässä se hattu mistä vuoti alipainetta:
Kuva
Tuossa alipaineen jakaja jossa oli halkeema, liimasin sen kiinni ja nyt pitää paineet sisällä. Kokeilin liimata koska uus tuommonen muoviosa ois maksanut 100euroa.
Kuva
On siinä paljon letkuja joka puolelle :mrgreen:
Kuva

Tilasin uudet letkut tuohon tyhjäkäyntijärjestelmään ja suuttimille uudet tiivisteet. Myös öljyn huohotusputket menee vaihtoon.
Huomasin moottoria tutkiessa että vasemman puolen nokka akselin stefa vuotaa öljyä joten sen tilasin uuden myös vaikka sen oon jo vaihtanut aikasemmin.

Sitten tuo vasemman puolen venttiilikopan tiiviste vuotaa vähän öljyä, vaikka sekin tiiviste on uus, mistä se johtuu? Ei vuoda onnenks pakosarjan päälle enään niinkuin ennen mutta ärsyttää kuitenkin, vuotaa nurkan kohalta kuskin puolelta..

Katoin myös ajoituksen uudestaan koska kävi vähän epätasasesti tyhjäkäynnillä mutta se oli kohillaan :thumbup:

Otan siitä tuon ilmapumpun pois kokonaan koska se ei ole kuitenkaan käytössä. Tilasin lyhyemmän remmin tilalle.
Vastaa Viestiin