Turun seudun hyvät Mersukorjaamot
Re: Turun seudun hyvät Mersukorjaamot
Kukaan teettänyt viime aikoina M271 jakopääremonttia Salo-Turku-Raisio suunnalla?
-Esukki-
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
Re: Turun seudun hyvät Mersukorjaamot
Onko wauhtipiste valtuutettu mb-korjaamo? Omassani w176:ssa suurin osa huolloista tehty siellä. Lähinnä mahdollista goodwill tapauksia mietiskelen
Re: Turun seudun hyvät Mersukorjaamot
Turussa tai lähistöllä osaavaa korjaamoa, joka tietäis jotain mersun sähköistä ja osais tehdä niille jotain?
-
- Mersumies
- Viestit: 4502
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Turun seudun hyvät Mersukorjaamot
Kanattaa ehkä hiukan tarkentaa että minkä mersun, ikä, moottori, vaihteisto jne
ehkä vielä sekin että mistä päin sähköistä nykyisin kun täys sähköisiä ja ties mitä sekasotkuja
Mökkillä
'
'
Re: Turun seudun hyvät Mersukorjaamot
Joo eli w204 c350 2008 ja radiossa sellasta häikkää et ilmeisesti vahvistin 'sound amplifier' käy liian kuumana ja jänniteet liian alhaisena.FinlandMerceds kirjoitti: ↑Ti 21.03.2023 23:05Kanattaa ehkä hiukan tarkentaa että minkä mersun, ikä, moottori, vaihteisto jne
ehkä vielä sekin että mistä päin sähköistä nykyisin kun täys sähköisiä ja ties mitä sekasotkuja
Kävin vikakoodit lukemassa ja tuli:
[D013] MOST- lähetin-/vastaanottimessa on liian korkea lämpötila.
[A10D] Jännitteensaanti liian pieni.
Varaosanumerolla (2048708789) nopeella googlauksella uusia ei saa ja käytettyjä löytyy, mut ilmeisesti näitä pystyy vielä pelastamaan, jos tietää mitä tekee?
Kosteus ja pöly ilmeisesti vahingoittaa juuri tätä virtapiiriä.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: Su 23.04.2023 05:30
Re: Turun seudun hyvät Mersukorjaamot
Tietääkö joku, onko tässä Varsinais-Suomen alueella pajaa joka tuntis w211 laatikot hyvin? Mulla on W211 -07 220CDI (n.330tkm, takaveto, facelift, 5-lovinen loota) eemeli, jonka loota kaipais huoltoa tai vaihtoa.
Edeltävä omistaja on kolmen vuoden sisään vaihdattanut korjatun turbiinin öljyjen kera (ilmeisesti hänelläkin jo ollut laatikossa jotain häikkää), itse vaihdatin öljyt viime vuonna kyb-venttiilin kanssa. Laatikko opittuaan star-resetin jälkeen vaihtanut tönkisti. Enempi tuntunut vikaa olevan turbiinin lukossa kuin vaihteissa. Lukko meni liian herkästi päälle ja laatikko oli aika manuaalimainen toiminnaltaan. Lopulta pari kuukautta sitten töihin mennessä alkoi haista vahvasti metallin hinkkaavan metallia vasten (tai jotain muuta vastaavaa käryä) ja tavallista enemmän nypytti paikallaan ollessa. Tätä tehnyt ennen omaa öljynvaihtoa myös, liikennevaloissa vaihde päällä pientä nypytystä, kuin kytkin ottaisi vähän kiinni. Tästä auto jäänyt seisomaan pihaan siksi aikaa, että saisin aikaiseksi päättää mihin suuntaan lähteä. Semi hintava juttu tästä tulee kaiketi jokatapauksessa...
Osaisiko joku tällä diagnoosilla lähteä lootaa fiksaamaan, vai onko vain parempi/järkevämpi/taloudellisempi lähteä vaihtamaan käytettyä lootaa tilalle? Aiemmin täällä kehuttu Repcon lopettanut jo toimintansa, olisi muuten ollut sinne yhteydessä.
Edeltävä omistaja on kolmen vuoden sisään vaihdattanut korjatun turbiinin öljyjen kera (ilmeisesti hänelläkin jo ollut laatikossa jotain häikkää), itse vaihdatin öljyt viime vuonna kyb-venttiilin kanssa. Laatikko opittuaan star-resetin jälkeen vaihtanut tönkisti. Enempi tuntunut vikaa olevan turbiinin lukossa kuin vaihteissa. Lukko meni liian herkästi päälle ja laatikko oli aika manuaalimainen toiminnaltaan. Lopulta pari kuukautta sitten töihin mennessä alkoi haista vahvasti metallin hinkkaavan metallia vasten (tai jotain muuta vastaavaa käryä) ja tavallista enemmän nypytti paikallaan ollessa. Tätä tehnyt ennen omaa öljynvaihtoa myös, liikennevaloissa vaihde päällä pientä nypytystä, kuin kytkin ottaisi vähän kiinni. Tästä auto jäänyt seisomaan pihaan siksi aikaa, että saisin aikaiseksi päättää mihin suuntaan lähteä. Semi hintava juttu tästä tulee kaiketi jokatapauksessa...
Osaisiko joku tällä diagnoosilla lähteä lootaa fiksaamaan, vai onko vain parempi/järkevämpi/taloudellisempi lähteä vaihtamaan käytettyä lootaa tilalle? Aiemmin täällä kehuttu Repcon lopettanut jo toimintansa, olisi muuten ollut sinne yhteydessä.
-
- Mersumies
- Viestit: 4502
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Turun seudun hyvät Mersukorjaamot
Ensin kannatta koitta tutkia onko vika turbinissa vai laatikossa vai kenties vaaln jossain muulla,SamppuPamppu kirjoitti: ↑To 25.05.2023 12:48 Tietääkö joku, onko tässä Varsinais-Suomen alueella pajaa joka tuntis w211 laatikot hyvin? Mulla on W211 -07 220CDI (n.330tkm, takaveto, facelift, 5-lovinen loota) eemeli, jonka loota kaipais huoltoa tai vaihtoa.
Edeltävä omistaja on kolmen vuoden sisään vaihdattanut korjatun turbiinin öljyjen kera (ilmeisesti hänelläkin jo ollut laatikossa jotain häikkää), itse vaihdatin öljyt viime vuonna kyb-venttiilin kanssa. Laatikko opittuaan star-resetin jälkeen vaihtanut tönkisti. Enempi tuntunut vikaa olevan turbiinin lukossa kuin vaihteissa. Lukko meni liian herkästi päälle ja laatikko oli aika manuaalimainen toiminnaltaan. Lopulta pari kuukautta sitten töihin mennessä alkoi haista vahvasti metallin hinkkaavan metallia vasten (tai jotain muuta vastaavaa käryä) ja tavallista enemmän nypytti paikallaan ollessa. Tätä tehnyt ennen omaa öljynvaihtoa myös, liikennevaloissa vaihde päällä pientä nypytystä, kuin kytkin ottaisi vähän kiinni. Tästä auto jäänyt seisomaan pihaan siksi aikaa, että saisin aikaiseksi päättää mihin suuntaan lähteä. Semi hintava juttu tästä tulee kaiketi jokatapauksessa...
Osaisiko joku tällä diagnoosilla lähteä lootaa fiksaamaan, vai onko vain parempi/järkevämpi/taloudellisempi lähteä vaihtamaan käytettyä lootaa tilalle? Aiemmin täällä kehuttu Repcon lopettanut jo toimintansa, olisi muuten ollut sinne yhteydessä.
onhn öljyä varmasti tarpeeksi, haiseeko se paleneelta, minkä väristä se on ?
harmi tuo repconnin lopetaminen
siinä lähti kerralla paljon laatiko osaamista markkinoilta
Mökkillä
'
'