1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13266
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja karra »

Ai niin, vaihteensiirtäjän tangosta on molemmat puslat tiessään, siksi keppi kolisee. Sen kepin puoleisen saa vaihdettua helpohkosti - olen tehnyt kerran. Mutta kuinka sen etummaisen saa, pitääkö se vipu irrottaa laatikosta että se putoaa alas jolloin siihen pääsee käsiksi? Kai siinä vivussa ja akselin päässä on joku hahlo jotta se menee takaisin oikeaan asentoon?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13266
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja karra »

Tuli eilen imuroitua penkkien urat ja saumat, sitten pyyhin kostealla pölyt pois. Seuraavaksi Gliptonen nahanpesuainetta jota jäi edellisestä jenkkimersuprojektista, riitti just ja sain ovet sekä rätin suojankin pestyä. Illalla myöhään käsittelin nahat Turtlen puhdistavalla hoitoaineella jota olen ostanut aina Tallinnan Prismasta. Tänään illalla lopuksi valjasrasvaa penkkeihin, se on mielestäni toiminut hyvin.

Tänään tarkoitus asentaa oikea soitin laitteeseen, jossain tuntuu olevan CD-levy ladattuna koska laitetta näprätessäni lähti Dio soimaan :D

Vielä pitää hehkuttaa auton pohjaa; kaikki jarru- ja bensaputket ihan siistissä tehtaan maalissa. Eikä ole puslien päissä eikä tukivarsissa ruostetta yhtään. Helppo viedä SAHKille museotarkastukseen, noh takapuskuri pitää maalauttaa koska siinä on naarmuja, ja pari skraadua fiksata. Ne on vaan taisteluarpia eli käytön jälkiä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13266
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja karra »

Becker Special soitin asennettu. Alunperin tässä on ollut Exquisit, mutta hyvin tämäkin ohjaa kontissa olevaa cd-vaihtajaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13266
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja karra »

karra kirjoitti: To 18.05.2023 21:48 Ai niin, vaihteensiirtäjän tangosta on molemmat puslat tiessään, siksi keppi kolisee. Sen kepin puoleisen saa vaihdettua helpohkosti - olen tehnyt kerran. Mutta kuinka sen etummaisen saa, pitääkö se vipu irrottaa laatikosta että se putoaa alas jolloin siihen pääsee käsiksi? Kai siinä vivussa ja akselin päässä on joku hahlo jotta se menee takaisin oikeaan asentoon?
No ei mennyt ihan noin. Katsoin yhden youtube videon jossa etummainen pusla asennettiin vipu irrallaan, se vaatii tosi paljon voimaa että muljahtaa silmukan läpi. Ilmeisesti hommaan löytyy ihan oma MB työkalu jolla sen saa vedettyä silmukan läpi, tai sen voi tehdä sopivasta holkista sekä pultista ja mutterista.

Kuva

Otin koko tangon alas ja vaihteiston vivun irti. Lämmitin holkkeja pehmeämmiksi (kuuman moottorin avulla). Puristin etummaisen holkin viilapenkissä hylsyn avulla paikoilleen. Takimmaisen holkin, joka tulee vaihdekepin alapäähän, tein sillä lailla että hioin toisen laipan pois pois, ja tein muovisen napakan prikan siihen toiselle puolelle tankoa, ettei se osu vaihdekepin alapään silmukkaan - ei metallista kosketusta. Kasasin ihan sormilla ja jousiklipsi pitää osat hyvin paikoillaan.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13266
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja karra »

Nyt en tiedä mitä tein. Seuraavaa tapahtui:
Kakkossarjan ajovalonheijastimen kehys asennettiin kolmossarjan ajovalonheijastimeen.
Euromallin ajovalonheijastimen kehys asennettiin jenkkimallin ajovalonheijastimeen.
Hellan ajovalonheijastimen kehys asennettiin Boschin ajovalonheijastimeen.

Omasta oli kehys rikki eli kolmessa kappaleessa eikä säätö toiminut. Sain jackielta vanhan lyhdyn osia ja siinä oli kehys ehjä mutta eri mallinen. Oman heijastimen reunoista piti lipareita kaventaa ja suoristaa, kaksi kiinnikettä meni napakasti ja kolmanteen laitettiin täppä sikakittiä varmistamaan paikallaan pysyminen.

Kun vasen umpio on irti niin pitää samoin tein vaihtaa tandempumpun imuletkut sekä molemmat eli tehostimen ja tasonsäädön nesteet.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1459
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Mulla on itse Kent Bergsman valmistamat speciaali-puslapihdet tuohon vaihteiston nylonpuslien vaihtoon. Kyllä niidenkin kanssa saa käyttää kunnolla silikonirasvaa ja nitkuttelua että menee mutta kahden Mersun rikkinäiset puslat on tullut jo vaihdettua niillä. Oliko turha ostos - ehkä, mutta onpa ainakin työkalulaatikossa.

Näistä erikoistyökaluista tuli mieleen että just vaihdoin öljyt M102 200E:hen, laatikosta löytyi öljynsuodatinavain M104-koneiseen 15 vuoden takaa. Sehän piruvie passasi tuohonkin. Pitäis tehdä talliin oikein erikoistyökalulaatikko Mersun huoltotyökaluille. Noita lojuu jo pitkin laatikoita OM603 flektin lyhennetystä kuusiokoloavaimesta lähtien. :lol: Pitäs koota yhelle koolle.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13266
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja karra »

Tuon umpion jenkkimallisuus perustuu siihen että heijastimessa ei ole parkkilampulle reikää. Parkki on vilkussa; alunperin keltainen kaksilankapoltin ja nyt siellä on kirkas parkkilamppu lisättynä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13266
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja karra »

Eilisen illan ohjelma oli tandempumppuun tulevien hapertuneiden kumiletkujen vaihto, eli tehostin sekä tasonsäätö. Tasonsäädössä oli jo amerikan spedet vaihtaneet ainakin klemmarit sellaisiin kananmunaleikkureihin joka silppuaa kumia siitä kierteiden välistä - laitoin kunnolliset klemmarit sinne. Molemmat nesteet vaihdoin ja tehostimen pumpun suodattimen. Tehostimen huuhtelin kahteen kertaan ja sitten vasta nesteet sisälle.

Tuolla oli todella hyvin tilaa työskennellä kun lyhty on irti. Tasonsäädön letkullekin löytyi kaksi kiinnikettä joiden läpi letkun tulee mennä, Joe ei ollut pujottanut letkua oikealla tavalla siellä ämeriikässä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13266
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja karra »

Lyhty asennettu eilen, nyt toimii valojen säätö. Tänään ohjelmassa oli akun alustan siivous, alun aluspelti sai käsittelynruosteenmuuntoaineella ja siellä alla oli yhden kiinnikkeen alta lähtenyt hieman ruoste alulle, samoin lämppärin letkun alta löytyi pintaruostetta. Paljon amerikan puun lehtiä jotain siemonkotia taikka urpuja.

Konepellin sisäpuolen siistintää myös, oli maalisumua päässyt väärään paikkaan varmaankin Los Angelesissa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13266
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja karra »

Eilen oli varsinainen shakedown ajo, vaikka tuolla olen lähikorttelissa kurvaillutkin; kävin harrasteautotapahtumassa. Hyvin toimi. Sade yllätti, tai olihan se odotettu joten pääsi kattoa nostamaan itse yksin ensimmäsen kerran, vähän jo pisaroi mutta oli hienoa kun kaikki sujui automaattisesti. Tallissahan tuo on ollut katto alas taitettuna.

Lasinpyyhin vähän tökkelehti niin putsasin ja rasvasin sen varren niin alkoi liikkumaan jouhevasti. Apparin puolen pissapojan suuttimet oli tukossa, paineilma auttoi ja jotain sinistä töhnää systeemistä tuli ulos (kalifornian kuivattamaa pesunestettä).

Nyt olis jo kiva saada oikeat vanteet alle mutta SECin vanteet on edelleen vannepajalla, odottavan aika on pitkä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13266
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja karra »

Heh, keskiviikkoiltana alkoi käymään viidellä. Syy oli tulpanjohto joka oli asennettu vituralleen kannen alle ja se oli taittunut melkein irtipoikki, kipuna löi maihin. Purin eilen venttiilikopan irti, tiivisteet oli ihan kovettuneet ja sytytystulppien koloihin oli valunut reilusti öljyä. Maalaan samalla venttiikopan.

Tiivistesarja marmorilla liki 130 euroa. Isot stefan näköiset kumiholkit joilla huohotus 2 kpl oli parikymppiä kipale. 12 kpl pultinkannan alle tulevia kumitiivisteitä vitosen kappale. En halua tarvikelaatua laittaa, ihan vaan varmuuden vuoksi - vaikka kallista tuo onkin.

Purin eilen takapuskurin pois ja vein sen aamulla maalaamoon. On naarmuja.

Illalla putsasin pieniä pintaruosteita pois takakontin pohjasta ja käsittelin ruosteenmuuntoaineella. Muutoin oli todella siistin näköistä siellä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13266
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja karra »

Museokunto lähestyy. Takapuskuri maalattu, haen tänään iltapäivällä.

Venttiilikoppa ja irtokansi puhallettu ja epoksimaalattu. Puolien irtokannen kuudesta ruuvista neljässä oli vastakierteet korkanneet kopasta ja itse korkkasin viidennen. Laitettiin kaverin kanssa sinne Wurthin irtokierreholkit a 5 euroa zibale.

Koodinlukupistokkeen kannenkin sai vielä marmorilta tilattua.

Illalla pitäisi kasata auto niin pääsisi huomenna Klubin ajelulle Kymen Leikariin yms reitille.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13266
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja karra »

Nysväsin autoa eilen viitisen tuntia ja näiltä osin on valmis. Puskurin maalaus onnistui hyvin hovimaalaamossa, kuten aina.

Pesin irtomatot sekä takakontin matkn viikolla. Koristelin etujalkatilat sekä takakontin vielä itämaisilla matoilla :mrgreen:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13266
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja karra »

Kuva

Tuon näköinen tuli venttiilikopasta.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17118
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Koristelin etujalkatilat sekä takakontin vielä itämaisilla matoilla
Hömmm, saisiko kuvaa tästä ?
oulaistenliikenne.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13266
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja karra »

dealer kirjoitti: La 17.06.2023 09:34
Koristelin etujalkatilat sekä takakontin vielä itämaisilla matoilla
Hömmm, saisiko kuvaa tästä ?
Terveiset Hotelli Leikarista, just tultiin huoneeseen päivän ajelun ja Kymen jaoksen tallin esittelyn jälkeen. Otanpa kuvia huomenna :D
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13266
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja karra »

Kuva

Kuva

Siinä kuvat matoista.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17118
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kiitos. Outoa, mutta vastaavanlaisia olen jo vuosia ajatellut hankkivani omiin satalankkuihin, nyt siis selvisi että joku muukin on yhtä sekaisin mattoasiassa :D ei kai se auta kuin alkaa googletella mistä löytyisi sopivia / sopivasti :idea: :arrow:
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1096
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja Karel »

Tämmöisiin mattoihin hurahdin itsekin 90-luvulla. Silloin oli Anttilan valikoimissa juuri sopivan kokoisia kynnysmatoiksi tarkoitettuja ”itämaisia”. Oli punaisia, beigejä, sinisiä ja vihreitä. Olisi pitänyt ostaa varastoon. Nostalgista!
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13266
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja karra »

Isoja mattoja takakonttiin olen muistaakseni ostanut Pärnusta. Nuo pikkumatot oli Bilteman viimeinen pari, jokunen vuosi sitten ostin.

Kyllä on hyvä auto ajaa tämä. Tekeekö ne pienehköt kilsat, ja hyvillä baanoilla koska ne ajettu? Onko tässä sitten joku sportline alusta, ja penkitkin? Jarruthan on isot.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13266
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja karra »

Auton myyjältä löytyi vielä kopio Amerikan Titlestä, ilman sitä autoa ei taida saada maasta eikä ainakaan täällä rekisteriin. Oli ihan liikenteessä (ei salvage title) Losissa ollut keväällä 2021 rekisterikilvellä LEGENDS. Yksi omistaja ollut 2008-2014 kun kuittinippua organisoin kansioon.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13266
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja karra »

[quote=karra post_id=1376558 time=1686118070 user_id=1012]
Eilen oli varsinainen shakedown ajo, vaikka tuolla olen lähikorttelissa kurvaillutkin; kävin harrasteautotapahtumassa. Hyvin toimi. Sade yllätti, tai olihan se odotettu joten pääsi kattoa nostamaan itse yksin ensimmäsen kerran, vähän jo pisaroi mutta oli hienoa kun kaikki sujui automaattisesti.
[/quote]

Joku olikin kuvannut YouTubeen autoni:

[media]https://www.youtube.com/watch?v=M4W1qT1z0eI&t=64s[/media]

Ei ole vieläkään SECin vanteet valmiit JarlaTecillä niin en pääse tämän alle niitä hankkimiani laittamaan.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13266
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja karra »

Kuva

Pääsin kaverin valvontajärjestelmän kuvaamaksi taannoin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13266
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja karra »

Pari kuvaa MB Klubin Kymen ajelusta viikkoa ennen juhannusta:

Kuva20230617_155256 by Kari Pykäläinen, on Flickr

Kuva20230617_130236 by Kari Pykäläinen, on Flickr
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 988
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Tajusin vasta nyt että on suomikilpi tuossa Venice Beach kilvenalusessa, on kyllä retee :lol:
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13266
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja karra »

Kävin läpi kantakortin varustekoodit ja päiviti listausta viestiketjun ensimmäiselle sivulle, tässä se kuitenkin uudestaan:

1994 MERCEDES-BENZ 320 CE (124.066)
General Data
FIN WDB1240661C049160
VIN WDBEA66E8RC049160
Model Year 1994
Model 320 CE
Engine 104992 12 035018
Transmission 722369 03 917628
Paint code 149 Polar White
Upholstery 262 Leather Blue
Order Number 0 3 705 09922
Order Location UNITED STATES (USA)
Approx. Build Date 1993-09

Code Description
222 RIGHT FRONT SEAT, ELECTRICALLY ADJUSTABLE
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
241 FRONT SEAT LH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
251 RADIO MB - EXQUISIT - USA
283 DRAFT DEFLECTOR
291 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER
300 STORAGE BOX IN FRONT TRAY
340 ADDITIONAL 3RD STOP LAMP
406 ORTHOPEDIC BACKREST LEFT AND RIGHT FRONT SEAT
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
443 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL), AND STEERING COLUMN, ELCTRICALLY ADJUSTABLE
461 INSTRUMENT WITH MILES IND. AND ENGLISH LEGEND
471 ACCELERATION SKID CONTROL (ASR)
480 REAR LEVEL CONTROL
494 VERSION FOR USA
524 PAINTWORK - PRESERVATION
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
563 REINFORCED FRONT SEATS LEFT AND RIGHT
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
593 HEAT-INSULATING GLASS, ALL-AROUND, HEATED REAR WINDOW PANE (SINGLE-SHEET SAFETY GLASS), BAND FILTER
600 HEADLAMP WIPER/WASHER
639 ELIMINATION OF FIRST-AID BOX AND WARNING TRIANGLE
652 8-HOLE LIGHT ALLOY RIMS
668 MODE OF PACKING VE III WITH STYROPOR BUMPER RAILS
744 DARK BLUE SOFT TOP FABRIC 5010
804 CHANGE OF MODEL YEAR, THE LAST FIGURE SHOWING THE NEW MODEL YEAR
814 ACTIVE BASS LOUDSPEAKER SYSTEM
862 WATER-BASED PAINT
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
916 VEHICLES FOR HOT COUNTRIES - ADDITIONAL PARTS

Autossa on kuitenkin orkkis CD-vaihtaja, mikähän sille on se oikea koodi, en löytänyt yhtään tuntematonta tuolta paperisesta kantakortista? Niin, ja puhelin, sitäkään ei ole lisävarustekoodeissa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3529
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Saattaa hyvinkin olla tuo Radio paketti sellainen, mitä on myyty US markkinoille sillä vaihtajalla ja ehkä jopa puhelimella. Joissakin tapauksissa jopa diilerillä on oma spessu varustekitti millä myy ja asennetaan paikanpäällä eikä tehtaalla. Jenkkiautoissa on paljon tuollaista varustelua ollut.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13266
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja karra »

Näin ensimmäisenä loma-, eiku ylityövapaapäivänä katsastin cabrion. Kuten myös tänään käyttis sai vuoden ajoaikaa. Käyttiksellä ajettu 6000 km viime katsastuksesta ja tällä cabriolla 1500 km. Eipä ollut huomautuksia kummassakaan.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13266
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja karra »

Takakontin kannen kumiset puskimet tuli uusittua jokunen tovi sitten, Saksasta tilasin.

Alustan kolahdus vasemmalta takaa ei paikannu, se kolahtaa kun rengas putoaa terävästi alaspäin esim hidastetöyssyn jälkeen. Purin kontista vasemman takakulman esiin kun tänään tehtiin kylkeen PDR korjaus. Tutkin siellä poterossa olevaa värinänvaimenninta mutta siinä ei ole mitään irti taikka löysällä, eli sekin on poissuljettu. Katsastuksessa ei löytynyt mitään väljää. Itse kokeilin jo montulla niitä tasonsäätöiskareiden alapäitä sorkkaraudalla mutta en havainut mitään, voisiko ne kumminkin kolahtaa?

Niin tänään aamulla yksi klommo oikaistu, sinne pääsi hyvin takakontin kautta kun irroitti CD-vaihtajan telineineen sekä sivuverhoilun. Pieni mutta häiritsevä painauma.

Lauantaina aamulla kärry menee maalipinnan kiilloitukseen ja vahaukseen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14004
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Omassa coupessa hydeiskari kolisi mainitsemallasi tavalla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vastaa Viestiin