Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Viesti Kirjoittaja karra »

Tilasin eilen Kleber-merkkiset renkaat koossa 235/50R 17. Pitäisi mahtua kääntymään edessä hyvin ettei vielä raavi kaariin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Viesti Kirjoittaja karra »

Kevään eka ajelut tehty. Jotenkin murakammat äänet, kuten syksyllä jakopääremontista noutaessani havainnoin. En kyl osaa sanoa, vaikuttaa kyllä ponnekkaalta kone...tai se vaan tuntuu siltä. No joka tapauksessa kiva oli ajaa sillä pitkän tauon jälkeen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Viesti Kirjoittaja karra »

karra kirjoitti: Ma 24.04.2023 18:37 Jotenkin murakammat äänet, kuten syksyllä jakopääremontista noutaessani havainnoin.
Pakoputki vuotaa, mitä hittoa se on kestänyt ainoastaan 36 vuotta. Ei ole mersun laatu kuten ennen...

Vuoto on ns X-liitoksen kohdalla, siitä X:stä alkaa heti äänenvaimennin ja hitsaussauma siihen pönttöön vuotaa sekä ylä- että alapuolelta. Pitää yrittää korjata kun muuten on kova putkisto.

Renkaat saapui viime viikolla. Vanteet menee Jarlatecille (L-Weldin spin-off) lakan poistoon, valitettavasti tärykiillotuskone on reistaillut ja siellä on kolmen kuukauden tärykiillotusjono. Pitää katsoa miltä näyttää kun halkeillut lakka on pois, jos ne on tarpeksi hyvän näköiset vedän niihin itse keraamisen pinnoitteen. En lähde kesäauton vanteita lakkaamaan.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Viesti Kirjoittaja karra »

Tankkasin Pukarossa, sieltä stadin cruisingiin ja Vantaalle. Sieltä Lahteen ja Kausalassa kotimatkalla tankkaus. 14,3 litraa sadalla, aika miehekästä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Viesti Kirjoittaja jackie »

karra kirjoitti: Su 07.05.2023 17:26 Tankkasin Pukarossa, sieltä stadin cruisingiin ja Vantaalle. Sieltä Lahteen ja Kausalassa kotimatkalla tankkaus. 14,3 litraa sadalla, aika miehekästä.
Melkosta Pisaralla pisimmälle -meininkiä; Geellä meni 15,5 :mrgreen: (Tosin osan matkaa vejettiin kärriä, ku poimin traktorin paripyörät samoilla ajoilla kyytiin.)
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 991
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

jackie kirjoitti: La 13.05.2023 03:09
karra kirjoitti: Su 07.05.2023 17:26 Tankkasin Pukarossa, sieltä stadin cruisingiin ja Vantaalle. Sieltä Lahteen ja Kausalassa kotimatkalla tankkaus. 14,3 litraa sadalla, aika miehekästä.
Melkosta Pisaralla pisimmälle -meininkiä; Geellä meni 15,5 :mrgreen: (Tosin osan matkaa vejettiin kärriä, ku poimin traktorin paripyörät samoilla ajoilla kyytiin.)
Corvette vei Lahden keikalla 9,5 litraa satasella, se on kyllä oikee taloudellisuusihme. :mrgreen:

Aika rankalta kyllä kuulostaa tuo karran SECin 14,3 litraa maantieajolle, minulla on SEC:n 51 tkm keskikulutus 13,7 litraa ja siinä on suurin osa seka-ajoa... maantiellä on lähempänä 12 litraa.
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Viesti Kirjoittaja karra »

Juha_M117 kirjoitti: La 13.05.2023 10:32
jackie kirjoitti: La 13.05.2023 03:09
karra kirjoitti: Su 07.05.2023 17:26 Tankkasin Pukarossa, sieltä stadin cruisingiin ja Vantaalle. Sieltä Lahteen ja Kausalassa kotimatkalla tankkaus. 14,3 litraa sadalla, aika miehekästä.
Melkosta Pisaralla pisimmälle -meininkiä; Geellä meni 15,5 :mrgreen: (Tosin osan matkaa vejettiin kärriä, ku poimin traktorin paripyörät samoilla ajoilla kyytiin.)
Corvette vei Lahden keikalla 9,5 litraa satasella, se on kyllä oikee taloudellisuusihme. :mrgreen:

Aika rankalta kyllä kuulostaa tuo karran SECin 14,3 litraa maantieajolle, minulla on SEC:n 51 tkm keskikulutus 13,7 litraa ja siinä on suurin osa seka-ajoa... maantiellä on lähempänä 12 litraa.
Motarillakaan en ajanut kuin sellaiset 110 kmh vauhtia. Tosin Malmi-Vantaa välillä ajettiin hieman pyörittelyä sekä Lahdessakin vähän, mutta siis aika vähän. Ilmoitettu kulutus 120 vauhdissa on 12.7 tai lähteestä riippuen 12.9 ilman kattia ja katilla 13.9 litraa sadalla. Minullahan on se karkein ECE versio. Löytyi muuten ilmoitetu aika varttimailille 14,7 sekuntia.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3091
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Viesti Kirjoittaja Hage »

Mulla oli samanlaisia kulutuslukemia kuin Karralla viime kesän matka-ajoissa, ite tosin ajelin jotain 85-100km/h vauhtia vakkarilla enkä meinannut päästä puolella tankilla Espoo-Ylöjärvi väliä. Alkuperäiset takavaimentimet oli ihan hirveässä kunnossa ja ääni sen mukainen. Nyt uudella Imasafin pöntöillä kulutus tippunut todella paljon ja täydellä tankilla päässyt matkapainoitteisessa seka-ajossa 600-700km.
Mitenkäs tuo ECE-versio vaikuttaa? Olikos sulla Karra kattia ja tämähän taisi olla se 300hv versio? Mullahan on tää nuhainen 279hv versio :D
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Viesti Kirjoittaja karra »

SECin vanteista otetaan ihan sileät misukat ensin pois, sekä pitää irrottaa metalliventtiilit. Katson kantit jos niissä on jotain skraadua niin otan viilalla tasaiseksi, näyttivät ihan hyviltä tosin kun eilen tutkin. Ne menee ensin Jarlatecille lakanpoistoon ja katsotaan Jartsun kanssa siellä miltä ne näyttää, keskiöt eivät taida olla kiiltosorvatut (diamond cut) vaan ne on vain jotenkin kiiloituttu, ei kuitenkaan niin kiiltävät kun huulet.

Jarlatec suositteli jotain pinnoitetta paljaalle alumiinille, sain tälle aineelle sitten vinkin EVO X:ltä:

https://www.autodude.fi/fi/tuote/vannep ... eel_armour

Mutta, saako tuota laittaa paljaalle alumiinille?

Tuote: Vannepinnoite Gtechniq C5 Wheel Armour
Käyttötarkoitus: Auton vanteiden suojaaminen, (ei paljaalle metallille)
Pakkauskoko: 15 ml, riittää 17" vanteiden käsittelyyn
Kesto: jopa 12 kk
Kestää hyvin voimakkaita pesuaineita ja mekaanista rasitusta


No tässä nyt SEC allaan väliaikaiset tassut, koko 215/55 R16 ET41 ja keskittävät limput 20 mm levittämässä.

Kuva20230514_183919 by Kari Pykäläinen, on Flickr

Kuva20230514_162114 by Kari Pykäläinen, on Flickr

Kuva20230514_162101 by Kari Pykäläinen, on Flickr
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Viesti Kirjoittaja karra »

Vanteet viety eilen Jarlatecille. Siellä maalinpoiston ja tärykiillotuksen lisäksi myöskin oikaistaan sekä tehdään pieniä korjaushitsauksia. Isommat vauriot korjataan edelleen L-Weldillä, jossa on myös oikaisulaite. Vanteet liikkuu tarpoeen mukaan Jarlatecin ja L-Weldin välillä riippuem vaurioista/tarvittavasta työstä.

Lorinsereista otetaan lakka pois, ja ajetaan huulten reunat muototerällä samaan muotoon eli skraadut pois. Suoruus tsekataaan, yhdessä oli parin millin heitto sisäkannussa, se ja tarvittaessa muut oikaistaan.

Lupasi kiillotella huulia, koska niissä on ainakin lakkapinnassa kiveniskemiä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Viesti Kirjoittaja karra »

Vielä pitää näillä kasireikäsillä ajella:

Kuva

Paskanen auto, eilen pesin kylläkin kuin ei oo aiemmin kerinnyt; likaantui Malmin pre-cruisingissa kuukausi sitten...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Viesti Kirjoittaja karra »

Lorinser-vanteet on nyt kemiallisesti puhdistettu liasta ja maalista. Nuo täplät on vettä kun sateessa eilen noita kannettiin maalaamoon.

Kuva20230705_175243 by Kari Pykäläinen, on Flickr

Sisäpuolen poteroihin jäi muutama pisku vanhaa maalia ja ne otetaan kevyesti hiekkapuhaltamalla pois, ainakin sen mikä lähtee.

Kuva20230705_175251 by Kari Pykäläinen, on Flickr

Vanteissa oli pientä heittoa, puolesta millistä milliin ja Jarlatec oikaisi kaikki 0,20 mm tarkkuuteen. Huulen reunat sorvattiin muototeräällä samanlaisiksi kaikkiin, olin joskus 10 vuotta sitten viilallut pikku skraaduja pois.

Kuva20230705_175248 by Kari Pykäläinen, on Flickr

Nyt ne on jauhemaalaamossa missä laitetaan Porsche vannehopeaa muualle paitsi päällipinnalle. Sen jälkeen vien ne Vannevelholle Keravalle jossa päällipinta kiiltosorvataan ja koko vanne kirkaslakataan. Päädyin teettämään lakkauksen koska sitten ei jää mitään rajoja koneistetun ja maalatun pinnan välille, ja vähäisessä kesäajossa lakka varmaan kestää hyvin käyttöä.

Lorinser teksti saa jäädä tuollaiseksi, ei aleta siihen maalia tarjomaan, saa lakan päällensä kuitenkin.

Tonni ei riitä tähän remontiin, ja kuljetuskulut tulee vielä päälle :D
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14014
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Viesti Kirjoittaja Timo L. »


Tonni ei riitä tähän remontiin, ja kuljetuskulut tulee vielä päälle :D
Niistähän tuli pitovanteet :mrgreen: .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Viesti Kirjoittaja karra »

Timo L. kirjoitti: To 06.07.2023 15:53

Tonni ei riitä tähän remontiin, ja kuljetuskulut tulee vielä päälle :D
Niistähän tuli pitovanteet :mrgreen: .
Pietty jo yli 12 vuotta 8) .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Projekti etenee. Eikös se naamakin kannata maalata että saa nuo puolien välit maaliin? Samallahan se tekstikin tulee väriin. Eipä se extra maali siinä mitään haittaa kun velho ajaa sen kuitenkin terällä pois.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Viesti Kirjoittaja karra »

EVO X kirjoitti: Su 09.07.2023 21:18 Projekti etenee. Eikös se naamakin kannata maalata että saa nuo puolien välit maaliin? Samallahan se tekstikin tulee väriin. Eipä se extra maali siinä mitään haittaa kun velho ajaa sen kuitenkin terällä pois.
Joo kyllä ne välit jauhotetaan. Naamasta pyyhitään ylimääräinen jauhe pois ennen uunia, se on maalarin tapa - maksaahan se jauhekin.

Ajattelin että tekstit saa jäädä noin, jää sitten syvyyttä sihen, kun se lakka tulee päälle. Päädyin lakkaan keskusteltuani Vannevelhon kanssa. Kesä/asfalttitieajossa lakka on parempi kun se että aika ajoin itse puunaisi alumiinia, eikä se alumiini ole sileää vaan siinähän on uria eli varmaan vaikeaa saada pidettyä puhtaana ellei ole lakka pinnassa.

Ja jää se maalin ja alumiini raja pois, sinne saattaa mennä kosteutta jos ei vedä lakkaa päälle sorvaamisen jälkeen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Viesti Kirjoittaja EVO X »

karra kirjoitti: Ma 10.07.2023 08:35
EVO X kirjoitti: Su 09.07.2023 21:18 Projekti etenee. Eikös se naamakin kannata maalata että saa nuo puolien välit maaliin? Samallahan se tekstikin tulee väriin. Eipä se extra maali siinä mitään haittaa kun velho ajaa sen kuitenkin terällä pois.
Joo kyllä ne välit jauhotetaan. Naamasta pyyhitään ylimääräinen jauhe pois ennen uunia, se on maalarin tapa - maksaahan se jauhekin.

Ajattelin että tekstit saa jäädä noin, jää sitten syvyyttä sihen, kun se lakka tulee päälle. Päädyin lakkaan keskusteltuani Vannevelhon kanssa. Kesä/asfalttitieajossa lakka on parempi kun se että aika ajoin itse puunaisi alumiinia, eikä se alumiini ole sileää vaan siinähän on uria eli varmaan vaikeaa saada pidettyä puhtaana ellei ole lakka pinnassa.

Ja jää se maalin ja alumiini raja pois, sinne saattaa mennä kosteutta jos ei vedä lakkaa päälle sorvaamisen jälkeen.
Joo tässätapauksessa ylilakkaus on ihan hyvä vaihtoehto. Pidä vaan huoli jos tulee kivenisku, että fiksaa sen pikaisesti, ennenkö kerää vettä ja likaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Viesti Kirjoittaja karra »

Kuva20230720_122224 by Kari Pykäläinen, on Flickr

Nyt on värit pinnassa, eiku väleissä ja takapuolella.

KuvaIMG-20230717-WA0010 by Kari Pykäläinen, on Flickr

Kiikutan nämä illalla Pyhtäälle josta ne lähtee Keravan matkalle kohti Vannevelhoa.


KuvaIMG-20230717-WA0011 by Kari Pykäläinen, on Flickr
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Viesti Kirjoittaja karra »

Kaveri vei vanteet tänään Vannevelholle. Soittivat sielä ja käytiin läpi mitä tehdään. Pultinrei'issä oleva musta on tussia jonka Jarlatec laitoi merkiksi että siinä on vielä vanhaa maalia. Vannevelho hioo ne puhtaaksi sopivalla terällä ja siihen tulee vaan lakkapinta sitten.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Viesti Kirjoittaja karra »

Suunnitelma oli että huomenna olisi voinut noutaa vanteet, ja käydä samalla Stadin cruisingissa. Eivät nyt kuitenkaan saaneet valmiiksi, eilen soittivat. Menee ensi tai seuraavaan viikkoon.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Viesti Kirjoittaja karra »

Vanteet pitäisi olla huomenna lakattu eli iltapäivästä noudettavissa. Vennevelho otti 700 eli kokonaiskulut:

Jarlatec maalinpoisto sekä oikaisu 250
pulverimaalaus uunittamalla paikallisesti 150
Vannevelho pultinreikien puhdistus koneistamalla 50
Vannevelho sorvaus 450
Vannevelho kirkaslakkaus uunilakalla 200


Yhteensä 1 100,- euroa. Plus rahdit päälle.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3091
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Viesti Kirjoittaja Hage »

karra kirjoitti: To 10.08.2023 14:38
Yhteensä 1 100,- euroa. Plus rahdit päälle.
Kallista touhua, tosin onhan kyseessä kalliit vanteet. Tiedätkö missä hintaluokassa noilla spekseillä vastaavat maksaa?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Viesti Kirjoittaja karra »

Hage kirjoitti: Pe 11.08.2023 00:43
karra kirjoitti: To 10.08.2023 14:38
Yhteensä 1 100,- euroa. Plus rahdit päälle.
Kallista touhua, tosin onhan kyseessä kalliit vanteet. Tiedätkö missä hintaluokassa noilla spekseillä vastaavat maksaa?
Perusteellisesti kunnostetut tällä hetkellä Saksassa (pyynnit) kolme tonnia. En kahlannut ihan kaikkia saitteja, googlella vaan.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Viesti Kirjoittaja karra »

Kuva

Vanteet saatu kotiin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1105
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Viesti Kirjoittaja Karel »

Jos tuli hintaa, niin tuli kyllä näköäkin.✌️
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
JPM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: Su 09.04.2006 10:32

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Viesti Kirjoittaja JPM »

Mahdottoman hienot vanteet!
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 576
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Viesti Kirjoittaja Häksä »

Hyvältä näyttää! Eli tuossa sorvatun pinnan päällä on lakka? Mulla on yhdet Audin vanteet joille pitäisi tehdä sama toimenpide, hyvä tietää että tekijä löytyy.

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Viesti Kirjoittaja karra »

Häksä kirjoitti: Ti 15.08.2023 11:07 Hyvältä näyttää! Eli tuossa sorvatun pinnan päällä on lakka? Mulla on yhdet Audin vanteet joille pitäisi tehdä sama toimenpide, hyvä tietää että tekijä löytyy.
Kyllä, hinnat löytyy täältä: https://vannevelho.fi/tilaa.html

On ne niin hienot; ei oikein raaskisi alle edes laittaa mutta auton allehan ne kuuluu. Nyt ovat kaverilla rengaspajalla ja päälle kietaistaan Kleberit.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Viesti Kirjoittaja karra »

Aika mukavat ajaa nämä Kleberit koossa 235/50 R 17. Hiljaiset, napakat mutta pehmäen nahkeat vielä eikä toistaiseksi ole vedellyt missään urissa.

Kuvia:

Kuva20230820_164918 by Kari Pykäläinen, on Flickr

Kuva20230820_164848 by Kari Pykäläinen, on Flickr

Kuva20230820_164828 by Kari Pykäläinen, on Flickr

Kuva20230820_164812 by Kari Pykäläinen, on Flickr
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
tyko h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 476
Liittynyt: Ke 10.03.2004 13:02

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Viesti Kirjoittaja tyko h »

No nyt on upea, hyvä maku mullakin näköjään..
W903
V126
W203
Vastaa Viestiin